NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Pouzivat navic jeste QT4 pro text-mode programy je jeste vice spatne.Jakto?
Spravne by se melo pouzit treba glib a kod by mel byt C99 ci GNU99.Řekl kdo?
Toto by profesionální programátor nikdy neřekl.
I v konzolových aplikacích je potřeba spousta věcí jako networking, XML processing, regexp, threads,a dalsí a další, pro které má QT výbornou podporu (multiplatformově).
Navíc, objektové programování je jasná cesta ve většině jazyků. Proto dnes prosazovat čisté cécko zda se být prochu mimo.
A proč ne raději glib?
Protože je to článek o QT, ne? Taky se v diskuzi pod článkem o gtk+ budete ptát, proč nepoužít raději GLib? POkdu tomu rozumíte, tak sem rovnou napište důvody k upřednostnění GLib a pokud jenom z nudy machrujete, tak jsem na vás ztratil čas (což mě mrzí. ale neomlouvám se).
On tu nějaký článek o Gtk+ je?
hmm, tak to vela stastia, az budes chciet nakodit konzolovy renderer napr. html+css, alebo nejaku corba aplikaciu verim, ze ti vtedy nejaka ta "spatnost" da dostatocny dovod, preco napisat 10x viac kodu, a umerne viac dokumentacie a chyb :)
XInitThreads(); app=new QApplication(0,NULL);
, vyhodí to sice varování QApplication: invalid Display* argument,
ale pak normálně funguje. Má na to qt4 nějaké čisté řešení?Dík, Venca
ide to este jednoduchsie -- ako vravis, cesta je cez klasicke QDialog::show() miesto exec() + treba nastavit, nech sa aplikacia neukonci po zavreti posledneho okna, tusim to je v QApplication triede alebo nejakych global flagoch.
Řešením je použít glib a vůbec se Qt nezabývat... (mimochodem, na tom vidíte, že gtk+/glib je líp navržena, než celá slavná Qt, prostě nikoho nenutí používat X-y...)
Ha. Vieš na čom je najlepšie vidieť, že gtk+/glib je lepšie navrhnutá než celá slávna Qt? Na tom, že ma dlhší názov. 9-2=7, takže gtk+/glib musí byť 7 krát lepšie navrhnutá.
To je argument jak prase...
že gtk+/glib je líp navrženaje argument ještě lepší
Ano, to totiž argument je. Glib můžu použít v konzolové aplikaci na systému bez X11 + gtk+...
A před tím snad nebylo rozumně licencováno? (GPL)
hm, myslel som ze qt gui bezi aj na platformach, ktore Xka vobec nepoznaju... hm, co sa tu dnes nedozviem :)
QApplication: Invalid Display* argument
A je nějaké rozumné odůvodnění předchozí hlášky v případě, že argc = 0, argv = NULL? Nějakou diskuzi jsem našel, ale nic rozumného z ní nevyplynulo. V GTK lze použít gtk_init(NULL, NULL); v Qt se zbavuju otravné hlášky:
int argc = 1; char *argv[1]; QApplication app(argc, argv);
Jak to řešit "čistě"?
Už vím, předpokládal jsem, že volám:
QApplication ( int & argc, char ** argv )
Ale z app(0, NULL); usoudil kompilátor, že chci volat:
QApplication ( Display * dpy, HANDLE visual = 0, HANDLE colormap = 0 )
Viz ./gui/kernel/qapplication.cpp:
if (! dpy) qWarning("QApplication: Invalid Display* argument");
Huráá, super, díky!! Podařilo se mi to očůrat takhle:
int argc=0; app=new QApplication(argc,(char**)NULL);
Tím se vybere ten správný overload a varování se nezobrazí.
Minule som sa pokúšal urobiť aplikáciu schopnú vyrenderovať HTML stránku a exportovať ju do PDF. Je možné používať QPainter aj bez GUI? Neviem prečo, ale keď som nemal zobrazené žiadne okno aplikácia vždy havarovala. Pritom nepotrebujem QPainter použiť na vykresľovanie okna, ale iba na vykreslenie do súboru ...
A ešte jedna drobnosť, neviem či poznáte knižnice ako Turbo Vision. Bolo by krásne ak by niektoré GUI prvky (základné) fungovali aj v konzole (niečo ako ncurses s tým, že by aplikácia nebežiaca v X zobrazila jednoduché rozhranie skladajúce sa z ASCII znakov). Žiaľ Qt je zamerané len na klasické okná :(
Potreba X11 se da "obejit" pouzitim Xvnc nebo Xvfb. Dalsi zpusob je opatchovat Qt jak to dela napr. http://code.google.com/p/wkhtmltopdf/
Tiskni Sdílej: