abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1063 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    Týden na ITBiz: Lidé chatboty stále nemusí, ale chybu jim odpustí snadněji

    23. 8. 2021 | Redakce | Různé | 2964×

    Nadějná varianta oxidu železa pro sítě 6G. Cesta za inteligentními úložišti a zase zpátky. Automatizované tiskárny přinesou dobu bezzásahovou. Lidé chatboty stále nemusí, ale chybu jim odpustí snadněji.

    Nadějná varianta oxidu železa pro sítě 6G

    Oxid železitý se nejčastěji vyskytuje v podobě minerálu hematitu, existuje ale v celé řadě dalších variant, které se od sebe liší. Modifikace oxidu železitého se označují písmeny řecké abecedy. Hematit (hexagonální mřížka) je verze alfa, maghemit (krychlová mřížka) verze gama; tato varianta se používá jako magnetické záznamové médium. Podstatné pro využití oxidu železitého v elektronice je, že jednotlivé verze se liší také svými magnetickými vlastnostmi: hematit je antiferomagnet, maghemit antiferimagnet, verze beta feromagnet. Existují dále např. varianty zeta, epsilon nebo i amorfní sklo.

    Cesta za inteligentními úložišti a zase zpátky (HPE)

    Pryč je čas, kdy vrchol inteligence datového úložiště bylo to, že zvládlo ustát výpadek jednoho disku a kromě ajťáků tomu nikdo jiný nerozuměl. Byla to doba, kdy spravovat takové úložiště byla činnost jen pro vyvolené a probíhala někde na pomezí raketové vědy a alchymie. Doba datová je současnost. Je nejvyšší čas zaměřit se místo správy úložišť na správu samotných dat a datových služeb. Hewlett Packard Enterprise si takový přístup vzala za své a přizpůsobuje mu svoji nabídku. Vydejme se tedy na cestu za moderními datovými úložišti současnosti.

    Automatizované tiskárny přinesou dobu bezzásahovou (Canon)

    Technologie sloužící k usnadnění pracovních procesů směřují k automatizaci a přichází tzv. doba bezzásahová. Podle odborníků společnosti Canon, která se už třetím rokem zabývá projektem Kancelář budoucnosti, to platí i pro velkoformátový tisk výkresů, map a plakátů. Obsluha už nebude muset stát nepřetržitě u tiskárny a kontrolovat, zda vše běží, jak má. Hlavně tam, kde se tisknou velké objemy projektových výkresů, map nebo plakátů, lidé ocení možnost vložit roli, zavřít dvířka a odejít. Vše ostatní už dnes zvládne zařídit tiskárna sama.

    Lidé chatboty stále nemusí, ale chybu jim odpustí snadněji

    Stále více společností využívá chatboty v zákaznických službách. Díky pokroku v oblasti umělé inteligence a zpracování přirozeného jazyka jsou chatboti při komunikaci často k nerozeznání od lidí. Tím vzniká otázka: Měly by společnosti dát svým zákazníkům najevo, že komunikují se stroji, a ne s lidmi? Jinak řečeno, měla by služba pro zákazníky (zaměstnance…) přímo deklarovat, že jde o chatbota, i když už by to jinak nešlo poznat?

    Zprávičky

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.8.2021 11:04 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Týden na ITBiz: Lidé chatboty stále nemusí, ale chybu jim odpustí snadněji
    Konverzace s chatbotem pro mne zatím vždy byla ztráta času (a to i u velkých/technologických firem, které by to měly mít zmáknuté), takže se tomu už pokud možno vyhýbám. Ale je fakt, že to je na podobné úrovni jako konverzace s nekvalifikovanými lidmi na linkách technické podpory. Obojí zřejmě slouží primárně jako otravná vstupní bariéra, která má většinu zákazníků odradit a šetřit kapacity kvalifikovanějších lidí uvnitř firmy.

    Pokud člověk může vyřešit problém sám (nevyžaduje to např. přístup do nějakého interního systému nebo neveřejné informace), tak je to obvykle nejjednodušší a nejrychlejší (lepší, než se pokoušet o domluvu s hloupým člověkem nebo botem).
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.