Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.
Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.
Vývoj klasického hudebního přehrávače Amarok 2, historicky spojeného s KDE4, ožil a aplikace dospěla do verze 2.9.0 – po 2,5 letech od vydání betaverze a 5,5 letech od verze 2.8. Aktuální vydání především opravuje drobné chyby, ale současně probíhá port na KDE Frameworks 5.
Tiskni Sdílej:
Vezmeš jedno album, má název, a prostě ho zařadíš do adresářové struktury. operace jednou. Ale když mám skladatele, mám od něj 20 skladeb (alb), některé od 3-6 interpretrů. Takže to je cca 150-200 souborů. Naskládat alba do struktury je za chvilku.
Problém s takovou strukturou je rigidita. Jelikož mám řádově aspoň 200 GiB hudby z různých oblastí, potýkám se s tím docela dost.
Jednou mám X alb od jednoho umělce, jindy mám jedno album od Y umělců. „Umělec“ samozřejmě může znamenat různé věci: můžou to být skladatelé, interpreti aj. – může jít o normální/živé album, ale taky soundtrack, kompilaci, tribute,… Můžu mít stejné album ve víc mírně odlišných verzích (regionálních, remaster aj.).
Problém s adresářovou strukturou je ten, že je to nutně strom (až na orgie se symbolickými odkazy a lineární strukturu jména souboru), potažmo z uživatelského hlediska rozhodovací strom, ale je žádoucí mít vždy na stejné úrovni stejné parametry, aby to člověk udržel v hlavě, a změnit takovou strukturu je neskutečný opruz. Přitom vždy se pouze vybírá podmnožina možných metadat.
Rozbitou diakritiku v názvech nebo oříznutí už jsem také zažil.
Zkotrolovat a modifikovat vnitřní data jak skladatelů, jmen skladeb, interpretrrů v souborech je spousta práce, je to ruční práce a tím pádem možné chyby a defakto stejně žádný zisk z toho není.
To už mnoho let některé služby automatizují.
Užitečné to je např. tehdy, když chci něco podle metadat najít. Striktně vzato, to můžu hledat univerzálním webovým vyhledávačem, a pak skladbu dohledat lokálně v adresářové struktuře, ale je to plýtvání.
To ani nepropaguji extrémní případ jako iTunes, které to všechno jebnou do jednoho adresáře, třídí se podle metadat a skutečně z toho je bordel, když metadata k dispozici nejsou.
Ve skutečnosti aktuálně používám akorát mpv adresář
, ale uvědomuji si, jak je to omezující, a štve mě to.
Itunes ale pocitaji s tim, ze hudbu mas legalni
„Legální“ hudba je blábol.
iTunes předpokládají, že uživatel je zavřený v oplocené zahradě Applu.
Apple balancuje na tenké hranici, co si jen může dovolit; vystihuje to ironický citát z klasické přednášky o DRM:
There's no customer who woke up this morning and said, “Gosh, I wish there was a way I could do less with my music this morning—I hope there's an iTunes update waiting for me.”
To ostatně vede i ke zvrácené představě o „legální hudbě“.
Aha, troll.
Nějaké čtení na rozšíření obzorů.
Ze stejného zdroje:
But the Supreme Court ruled against Hollywood in 1984, when it determined that any device capable of a substantial non-infringing use was legal. In other words, "We don't buy this Boston Strangler business: if your business model can't survive the emergence of this general-purpose tool, it's time to get another business-model or go broke."
Johann Sebastian Bach J. S. Bach JS Bach J.S. Bach Bach, Johann Sebastian (1685-1750) (nebo nic)A pokud nic tak jeho jméno je v položce umělec nebo někdy ani to ne a je to začátek názvu
Bach (JS): Lute Suite in E Minor, BWV 996 - Sarabandenebo alba
I.-S.Bach. Concertos For Violin & Oboev kategorii umělec je třeba
II. Adagiosamozřejmě jakýkoliv pokus získat informaci ze sítě skončí nezdarem. A co se týká objemu, jenom kantát Bach napsal asi 300 a je to přes 90 CDček. Nemluvě o klavirní a varhaní tvorbě, houslových koncertech atd. (To si pak člověk uvědomí, že současní "umělci" se produkcí té špičce v klasické hudbě nemůžou rovnat, každý týden nebo 14 dní 30 minutová skladba, každý týden jiná, každý tíden kvalitní.) žádné automatické nástroje na to sjednotit názvosloví v tazích nejsou. Jediná rozumná cesta vědět, co tam je, je mít s albem i booklet.