abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1067 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky

    OMG! Ubuntu! informuje o závažných bezpečnostních chybách v Ubuntu 14.04 LTS. Uzamčenou obrazovku bylo / je možné bez znalosti hesla hned několika způsoby snadno překonat. Například klikáním pravým tlačítkem myši na indikátory na panelu, dokud nefunguje klávesová zkratka Alt+F2 a následným spuštěním příkazu "compiz --replace". Ukázka na YouTube. Bezpečnostní aktualizace jsou k dispozici.

    5.5.2014 23:10 | Ladislav Hagara | Bezpečnostní upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    little.owl avatar 6.5.2014 00:12 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Tak s timhle nekompetentnim pristupem k tvorbe SW mohou byt nove Unity + Mir take pekny masakr.
    A former Red Hat freeloader.
    6.5.2014 00:52 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Mám dojem, že tenhle problém se vyskytoval jen v RC verzích. Do releasu se chyba opravila.
    6.5.2014 10:27 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Ano, presne tak. Do releasu to opravili.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    pavlix avatar 6.5.2014 13:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Pak je otázka, zda to vůbec stojí za zprávičku.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.5.2014 14:09 ferda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Ladislav H[Aha!]gara je holt buvlární mrd*ka, s tím nic neuděláme
    7.5.2014 14:09 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Pana Hagaru znám osobně, a narozdíl od tebe ti nenapíšu, co jsi u mne ty ..
    6.5.2014 16:27 Ladislav Hagara | skóre: 102 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Ach jo. Těch chyb bylo několik. Ubuntu 14.04 vyšlo 17.4. Těsně před vydáním byla opravena chyba #1308572, kdy pro překonání uzamčené obrazovky stačilo déle podržet Enter. Chyba #1313885, kterou jsem ve zprávičce zmínil byla nahlášena 28.4. Oprava je zmíněna v bezpečnostním upozornění USN-2184-1, jež vyšlo 29.4. Ve stejném oznámení je zmíněna oprava chyby #1308850. Pokud byl spuštěn Dash a obrazovka se po čase automaticky uzamkla, stačilo pohnout myší a Dash se objevil. V bezpečnostním upozornění USN-2184-2, jež vyšlo 30.4. je řešena oprava chyby #1314247. Po klikání pravým tlačítkem myši na indikátory na panelu na uzamčené obrazovce fungovala klávesová zkratka CTRL+ALT+T, což je spuštění terminálu. Do releasu to tedy opravdu neopravili.
    6.5.2014 16:41 r4in
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    A prý LTS. Hm...
    6.5.2014 16:50 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    He?
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    6.5.2014 16:55 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Tak to je jiná. Já myslel, že se zprávička týká té chyby, kterou už opravili. Pokud si dobře pamatuju, na OMG Ubuntu o ní byla zmínka taky. To mne právě zmátlo.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    6.5.2014 16:03 r4in
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Fakt?

    "The ‘lock screen bypass‘ issue, for which a fix has now been released, was reported on Launchpad earlier this week."
    6.5.2014 09:06 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Oni Xka na tom nejsou o moc lip. Kdysi stacilo k odemceni obrazovky cekat tak dlouho dokud xscreensaver nespustil OpenGL animaci. Ta samozrejme SEGFAULTovala (protoze podpora byla mizerna) a pocitac byl odemceny, zadny dalsi screensaver se nespustil. Dneska kdyz probudim notebook tak se mi objevi na obrazovce gnome-terminal, ja do nej natukam par pismen a teprve pak se probudi gdm a "zamkne" mi obrazovku.
    xkucf03 avatar 6.5.2014 09:31 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky

    Tak to je dost blbě napsané – já když uspávám počítač s KDE, tak se nejdřív zamkne obrazovka (vidím dialog pro zadání hesla) a až pak se uspí – při probouzení je obrazovka zamčená hned od začátku.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Rezza avatar 6.5.2014 11:35 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    No a zrovna tohle jsme meli dlouhou dobu ve Fedore rozbite - trosku se to hadalo se systemd a byl tam uplne stejny bug. Notas se uspal pred tim, nez se obrazovka pustila a ta se pustila az po probuzeni. Dalsi security bug v KDE byl napriklad ten, ze se da vybrat z uzamknute obrazovky vlastni pozadi a v dialogu souborovem slo krasne prochazet cely FS a trebas nekomu vybrat krasne pornicko :).
    6.5.2014 11:39 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    wtf? co ma co systemd kecat do zamykani obrazovky? co je to za balast?
    6.5.2014 13:44 Roslav | skóre: 6 | blog: mamblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    IMHO Systemd by mal informovat wm, ze sa ide hybernovat, nie aby sa po prebudeni wm spamatalo, ze ved zdlho nic pouzivatel nerobil, ze sama zamknut.
    Hmmpf... Niečomu tak deterministickému ako počítače sa jednoducho nedá veriť.
    pavlix avatar 6.5.2014 13:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    V tomto případě se jednalo o uspávání, ale ono může mít smysl i kecat do zamykání počítače, vzhledem k tomu, že je to bezpečnostní funkcionalita týkající se všeho software, který komunikuje s uživatelem. Nehledě na to, že systemd už tradičně kecá do všeho :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Rezza avatar 6.5.2014 15:09 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Systemd keca do uspavani, KDE na to nestihly tak rychle zareagovat. System se tedy uspal driv, nez se pustil lockscreen. Po probuzeni vse pokracuje - takze se objevi nezamkly desktop. S tim, ze po probuzeni jeste trosku system premysli obvykle, tak nez se zamkne, tak to chvilku trvalo... Na precteni mailu, pokud byl zobrazeny to stacilo :).
    little.owl avatar 6.5.2014 22:00 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Keca do power managementu, tedy i uspavani, to spise vypada na chybnou integraci KDE.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 7.5.2014 08:47 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Blbe se to bavilo, byl tam i double suspend problem. Lennart jeste pridaval nakonec nejake signaly do systemd, Lukas to taky nejak otentoval v PowerDevilu.
    Marián Kyral avatar 7.5.2014 09:03 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Na Gentoo s KDE a openRC naprosto bez problémů. Strčte si ten systemd někam.
    Rezza avatar 7.5.2014 11:25 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Protoze si to tam delaji prostredi sama - a pak si clovek zaklapne notas s KDM a ten se mu usmazi v tasce :).
    Marián Kyral avatar 7.5.2014 11:51 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    No co jsem před časem četl, tak v KDE 5 už KDM nebude. To pak bude smažit někdo jiný ;-) Bohužel to znamená, že v KDM už žádně novinky nebudou a bugy už taky asi nikdo řešit nebude (leda ty ultra kritické).
    Rezza avatar 7.5.2014 12:09 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    KDM je mrtve uz minimalne nekolik roku.
    xkucf03 avatar 6.5.2014 11:45 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky

    Jak se dá vyvolat ten dialog? Vidím tam jen políčko pro heslo a dvě tlačítka…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Rezza avatar 6.5.2014 15:13 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Neni to v defaultu - System Settings > Display Configuration > Screen Locker > Screen Locker Type: Desktop Widgets. A pak jen prave tlacitko > Settings > Open. A dokonce to tam porad vidim, myslel jsem, ze to Lukas tenkrat vyresil... Porad muzu se zamknutou obrazovkou zobrazit vsechny obrazky, co mam v home...
    xkucf03 avatar 6.5.2014 15:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky

    hmm, to tedy nic moc :-/

    Tohle by se nejlíp vyřešilo buď odstraněním této funkce, nebo (pracněji) tak, že ta zamčená plocha poběží pod jiným uživatelem – třeba by mohla zobrazovat hodiny1 nebo promítat i fotky, ale z nějaké veřejné složky. Nebo co ten proces vykreslující zamčenou plochu omezit AppArmorem, aby nemohl vůbec nic?

    [1] což je celkem praktická věc – nemusím odemykat, abych se podíval, kolik je hodin

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.5.2014 16:30 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Hodiny zobrazuje spořič obrazovky „Hodiny“. Widgety na spořiči IMO nejdou řešit skutečně bezpečně.
    Jendа avatar 6.5.2014 20:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Ne. Ve skutečnosti chceš do X serveru implementovat funkci „locked“. Tohle totiž furt nezabrání prostému pádu screenlockeru. Může ho zabít AppArmor, OOM Killer, …
    xkucf03 avatar 6.5.2014 21:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky

    jj, to jsem tu psal o kousek níž, že o zamčení by se měla starat Xka a ne uživatelova aplikace. Ale tohle je trochu jiný problém – i když aplikace (spořič, plocha s widgety) nespadne a nic neodemkne, může se stát, že ji náhodný kolemjdoucí přiměje (klikáním, klávesovými zkratkami atd.) k tomu, aby dělala něco, co původní uživatel zamykající obrazovku nechtěl (třeba zobrazit ten souborový dialog a umožnit procházet jeho soubory).

    Takže zamknout obrazovku by měl X server. Ale ta aplikace vykreslující spořič nebo něco jiného, by tak jako tak měla být jednak co nejjednodušší a dělat toho co nejméně a jednak by měla mít co nejméně práv (běžet pod jiným uživatelem, být omezená AppArmorem atd.).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Prcek avatar 7.5.2014 13:47 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    A není lepší se odhlásit místo zamykání obrazovky? Když je tak problematický zabezpečit všechny možný scénáře napadení té zamčené obrazovky...

    Já třeba zamykání nikdy nepoužil, možná ve škole. Ale tam se nesmělo zamykat na příliš dlouho, aby člověk neblokoval počítač. Doma mi kolem počítače nikdo cizí nechodí a jinde počítač bez dozoru nenechávám.

    Kdy vlastně člověk využije tuhle funkci? Nějak mě teď nenapadají žádné vhodné případy.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    pavlix avatar 7.5.2014 14:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    A není lepší se odhlásit místo zamykání obrazovky?
    To je skutečně skvělé řešení... :D.
    Já třeba zamykání nikdy nepoužil, možná ve škole. Ale tam se nesmělo zamykat na příliš dlouho, aby člověk neblokoval počítač. Doma mi kolem počítače nikdo cizí nechodí a jinde počítač bez dozoru nenechávám.
    Někteří lidé chodí do práce. A mnozí zaměstnavatelé zamykání počítače vyžadují. A co jsem slyšel, v některých firmách se lidé natolik nudí, že nezamčený počítač znamená velkou šanci na neautorizovanou změnu ze strany kolegů. V případě notebooku je alternativou brát si počítač s sebou i když si jdeš jenom pro kafe ;), v případě workstation by skutečně bylo nutné se odhlásit a tím si zavřít rozdělanou práci.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Prcek avatar 7.5.2014 14:20 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Jo pravda, v práci, to mě nenapadlo :-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    xkucf03 avatar 7.5.2014 14:45 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky

    Jak píše Pavlix – v práci je to jasná věc. Já zamykám i doma nebo ve škole. A taky když chci čistit klávesnici :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.5.2014 14:57 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    A když se stane, že při čistění klávesnice se obrazovka odemkne, tak hned změnit heslo! - bo stálo za prd ;-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Jendа avatar 7.5.2014 15:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    A taky když chci čistit klávesnici :-)
    Takže asi nemáš pam_jenda, který po zadání špatného hesla dělá binec, že?
    xkucf03 avatar 7.5.2014 16:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Ne. Co to dělá? :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 7.5.2014 17:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Smaže klíč k disku, spustí kameru, uploadne fotku na IRC a přehraje videokazetu z The Ring.
    Jendа avatar 7.5.2014 15:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    A není lepší se odhlásit místo zamykání obrazovky?
    To mi vypne všechnu rozdělanou práci, ne?
    Kdy vlastně člověk využije tuhle funkci? Nějak mě teď nenapadají žádné vhodné případy.
    • Ve škole, protože spolužákům věřím, že mi neukradnou hardware, ale třeba za mě budou psát sračky na IRC.
    • V místním hackerspace :), kde je jak riziko psaní sraček na IRC, tak instalace backdoorů.
    • Doma, když otevírám dveře, protože tam může stát URNA.
    Jendа avatar 7.5.2014 15:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    (jo a samozřejmě vždycky automaticky když uspávám)
    Prcek avatar 7.5.2014 16:08 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    S tou rozdělanou prací... Nikdy jsem to pořádně nezkoumal, ale do session se ukládaj programy spuštěný při ukončování (alespoň teda v KDE). Nevím, jestli se v těch programech otevřou i ty dokumenty, který jsi měl otevřený při odhlašování. A taky je otázka, jestli by se automaticky uložily změny v těch dokumentech, nebo by jen vyskočily dialogy pro uložení. No dalo by se to vyzkoušet, ale to zamykání je asi lepší :-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    xkucf03 avatar 7.5.2014 16:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Takovou Konsoli s editorem nebo navázaným SSH spojením ti to stejně neobnoví.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.5.2014 00:09 Erbureth | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Ano, jde to měnit, ale ze zamknuté obrazovky jedině po zadání hesla (min. v Debianu)
    6.5.2014 11:58 JanM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    To já když zamknu KDE (Arch linux), párkrát se přihlásí/odhlásí jiný uživatel do jiného sezení a moje lock-screen se stane nedobytnou pevností: heslo napsat můžu, ale to je tak všechno (ta dvě tlačítka jsou nějak záhadně nad sebou místo vedle sebe a na klikání nereagují, enter nic nedělá, tab nic nedělá).

    A pak přijde staré známé vytažení ze zásuvky, protože bez roota s tím nejde nic udělat.
    6.5.2014 12:33 Rada | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Tohle se dá vyřešit přihlášením na textovou konzoli a sestřelením screenlockeru - ten běží alespoň v Kubuntu podle všeho pod uživatelem, který obrazovku zamknul.
    xkucf03 avatar 6.5.2014 12:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky

    Což je právě ta chyba. Pod přihlášeným uživatelem by měl běžet leda spořič obrazovky, jakýsi generátor obrazu, který může klidně vypadnout a nebude to mít vliv na zamčení obrazovky – to by se mělo řešit na jiné úrovni, v X serveru, kde by se uchovával stav zamčeno/odemčeno.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.5.2014 14:09 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Zaujimave, ze v Trinity to takto odomknut nejde - ked nieco zabije kdesktop_lock, cele prostredie sa ukonci.
    6.5.2014 22:53 Rada | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Tím zabitím screenlockeru se relace neodemkne - screenlocker naskočí ihned znova - ale už nebude zaseklý.
    little.owl avatar 6.5.2014 22:00 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Tak takhle derava X-ka nejsou. Wayland by na tom mel byt, alespon z hlediska designu, podstatne lepe, nedavno vyslo lehke review.
    A former Red Hat freeloader.
    Jendа avatar 6.5.2014 12:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    2014-04-26 14:41:25 < Jenda`> Myslím, že tohle není chyba Ubuntu, ale jedna z architekturních nedomyšleností, kterých je Linux plný. V tomto případě, že stav „locked“ se dělá tak, že je unlocked desktop a nad ním okno, které si uzurpuje klávesnici a myš. A okna prostě crashují, i kdy by to měl být hardwarový problém. Něco takového se prostě v rozumně navrženém systému nemůže stát, i kdyby byl screenlocker jakkoli zprasený - tam se maximálně stane, že *neodemkneš*, nikoli toho.

    2014-04-26 14:41:37 < Jenda`> ...Něco takového se prostě v rozumně navrženém systému nemůže stát, i kdyby byl screenlocker jakkoli zprasený - tam se maximálně stane, že *neodemkneš*, nikoli toho.
    Rezza avatar 6.5.2014 16:41 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    New Screen Locker.

    Some might have already read about it: we are currently working on a new screen locker. The old implementation is mostly a hack around X. There is the lock window which tries really hard to be the top most window. Obviously this does not often work, especially as the whole framework is way older than Compositing.

    Too often I have come back to my system or resumed from suspend and seeing my windows shine through. Or seeing some notifications on top of the screen locker. We decided to change that and solve it once and for all in a proper way by putting security first and moving the screen locker into the Compositor.

    The Compositor controls the rendering, so it can ensure that nothing gets above the screen locker. When we have the compositor being responsible for the screen locking we also get nice fading from and back to the desktop for free.

    Co se stane, kdyz se neco stane s kompozitorem, to uz fakt nevim :D.
    Rezza avatar 7.5.2014 16:29 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    A Martin na to Ubuntu rovnou reagoval na blogu.
    6.5.2014 13:45 linuxero | skóre: 4 | Košice - Centrum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Stará správa, dsl.sk s tým prišiel skôr. Čo dodať? Asi len toľko, ako v predchádzajúcej diskusií - "Za dva roky aktívneho vývoja urobiť doslova hovno, sa podobá už len na Canonical a ďalej nekomentujem!"

    Škoda tých starých dobrých časov, kedy bolo ubuntu naozaj linuxovou distribúciou.
    little.owl avatar 6.5.2014 22:00 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Mistri nedodelku, z nichz se vetsina zahodi. Jsem zvedav jaky pohrbeny hura-projekt bude dalsi. Lide z Brna mohou mit obcas pocit ze se to lepi jedno pres druhe, ale oproti Canonicalu jsou velmi produktivni.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 7.5.2014 08:49 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Zrovna vcera jsme si v Brne v hospode rikali, co vsechno delaji dobre :). Proste mensi agilni firma proti soon-to-be-korporaci. Ale nastesti porad delaji dobre krpy :D.
    little.owl avatar 7.5.2014 13:25 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Proste mensi agilni firma proti soon-to-be-korporaci.
    Zlaty oci, tedy pokud mluvime o londynskem office; glorious leader ma vzdy pravdu.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 7.5.2014 15:21 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Jako kdyz Mark neco rekne, tak se to stane. Kdyz se u nas neco rekne, tak... On to vlastne nikdo ani nerekne :D.
    little.owl avatar 9.5.2014 01:04 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Osviceny diktator je fajn, pokud nema sociopaticke sklony.
    A former Red Hat freeloader.
    6.5.2014 16:05 r4in
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Ubuntu 14.04 LTS: Lightly Tested Software.
    6.5.2014 16:21 petercheco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Čím to je, že nejsem překvapený? Ať žije Slackware :D
    6.5.2014 17:00 joshua
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    ak to nieje zneuzitelne po sieti tak ma to velmi netrapi. predsa len kto ma fyzicky pristup k zelezu je root bez ohladu na to ci tam je lock screen alebo nie. vzdy som povazoval lock screen len za nieco co sposobi taky ten efekt hmm zamknute tak mu tam nezmenim pozadie...
    6.5.2014 20:15 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Zamknutie obrazovky sluzi na to, aby som pri odchode od PC mohol bezpecne nechat spustene programy - napriklad terminaly s prihlasenym rootom na vzdialenych serveroch alebo obycajny "blby" mail klient.
    6.5.2014 20:50 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky

    Nevím, ale na W7 se mi několikrát stalo, že pokud zamknu obrazovku a ve správném čase se trošičku pohne ještě myší, tak obrazovka je furt zhasnutá jakoby zamknutá, ale když se pohne potom myší znovu víc si tam i bez hesla a v tomto režimu nezafunguje už ani automatické zamykání - dlouho mi to trvalo než jsem to vysledoval a podařilo se nám to nasimulovat už i na druhém PC.

    Taky to nefunguje korektně - zamykaní je jen taková pomůcka v prostředí kde by bylo divné, kdyby si tam sedl někdo jiný a rozhodně na citlivá data, jako otevřené spojení na servery apod. to rozhodně není ochranný prvek…

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Bedňa avatar 7.5.2014 17:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Keby len na sedmičkách, to korektne nefungovalo asi nikdy.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    6.5.2014 20:20 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Pripomina mi to "bezpecnost" Windows. Lenze aj tie su uz na tom par rokov lepsie...asi preto, ze ich niekto aj testuje.
    Rezza avatar 7.5.2014 12:12 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    Tak taky maji podobne problemy - viz xbox.
    7.5.2014 19:10 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 14.04 a nefunkční zamykání obrazovky
    To je ale Xbox a tam bezpecnost nikoho nezaujima.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.