abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1065 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    Výpadek Google CZ

    Google (vč. služeb Gmail a YouTube) je aktuálně prostřednictvím českých ISP nedosažitelný (vyzkoušeno nezávisle z několika různých připojení). Totéž platí o DNS serverech na adresách 8.8.4.4 a 8.8.8.8, které jsou provozovány Googlem. V obou případech je možné se připojit ze zahraničí. Viz Down Detector.

    22.11.2016 21:02 | hypvofxy | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.11.2016 21:11 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Malé upřesnění: Google DNS jede, ale neresolvuje české domény.
    pavlix avatar 22.11.2016 21:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    To není moc upřesnění.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.11.2016 22:57 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    V danou chvili nefungoval ani ping (nejmene ze dvou ruznych linek). Nyni jiz funguje (a fungoval i driv), takze dropovanim ICMP packetu to nebude.
    Peťoš avatar 22.11.2016 21:14 Peťoš | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    na gmail jsem vlezl pres TOR. Takze existuje workaround :)
    k3dAR avatar 22.11.2016 21:16 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 22.11.2016 21:20 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    jinak pokud u ruznych ne-google stranek je problem pri nacitani, pomuze (pravdepodobne, sam nevim protoze mam aktivovane bezne) aktivovat uBlockOrigin/PrivacyBadge (pripadne nouzove AdBlock/Ghostery) nebo NoScript... souvisi to s hromadou bordelu co stranky se snazi z google nacitat...
    pohuzel problem abclinuxu: "502 Bad Gateway" workaround nema... ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 22.11.2016 21:33 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    btw: me *.google jiz funguje, nefungoval mi 19:15 - 21:15
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    pavlix avatar 22.11.2016 21:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Hodně se to liší podle sítě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.11.2016 22:42 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    search pres anonymni mys
    Nebylo by jednodušší prostě použít třeba duckduckgo?
    23.11.2016 09:56 Frank
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    +1
    pavlix avatar 22.11.2016 21:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Nejede google, tak jdu na ábíčko jen abych zjistil, že se totálně roze***á taky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.11.2016 01:20 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Jo, ono je naprosto běžné, že webový vývojář prostě plácne do webu odkaz, aby se javascripty, fonty a kdovíco ještě stáhly přímo od Google. Protože ten funguje vždycky, no né?
    Quando omni flunkus moritati
    23.11.2016 01:37 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Abicko hazelo 5xx. Souvislost s vypadkem Googlu tam patrne nebyla. Pokud jde o tvoji poznamku, tak verim, ze Google ma celkove vzato ponekud vyssi konektivitu a mene vypadku nez bezny webhosting nebo standalone VPS, a jako problematickou bych videl spis teoretickou bezpecnostni hrozbu (moznost infiltrovat aplikaci treti stranou) a trackovani uzivatelu.
    23.11.2016 01:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    To možná má, ale když nakonec taky má výpadek, tak ten web přestane fungovat.
    Quando omni flunkus moritati
    k3dAR avatar 23.11.2016 02:14 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    neuznavam prospekovani webu 3rd scriptapa, pouzivam blokaci techto sctiptu, takze mi neprestal kvuli vypadku google fungovat zadnej z navstivenejch webu... kazdopadne mnohem casteji vidim vypadek nejakeho toho cloudu na kterem je provozovan nejakej web (tak ~5x za mesic) nez vypadek Google, to sem videl ted poprve za ~20let ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    pavlix avatar 23.11.2016 07:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Taky blokuju, zrychluje mi to web a šetří mi to baterku už drahnou dobu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    k3dAR avatar 23.11.2016 21:05 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    kdyby jen to, ono to setri i cpu, ram, vetrak, router, internet, hlavne pak oci a nervy :) kdyz nekdy to na nejakem webu vypnu tak nechapu jak je to (bez blokovace) cim dal horsi, dneska je problem najit na strance obsah kdyz vsude dokola, nahore, dole, mezi jsou same reklamy... zlate casy reklam pred +-15rokama kdyz byl nahore 1 sirokej pevnej banner :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    pavlix avatar 23.11.2016 07:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Abicko hazelo 5xx. Souvislost s vypadkem Googlu tam patrne nebyla.
    Nebylo zdaleka jediné, kdo tou dobou házel 5xx, takže bych si vůbec nebyl jistý.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    k3dAR avatar 23.11.2016 21:07 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    5xx mi abclinuxu hazelo asi jeste hodinu po tom co google u me behal ok, treba par minut to slo a pak par minut ne, stejne jako se to deje s abc 1-2x za mesic uz tak pul roku (rok?)... nestezuju si, jen konstatuju :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Heron avatar 23.11.2016 12:27 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Souvislost s vypadkem Googlu tam patrne nebyla.
    Nevím jak abc, ale spousta stránek házela bad gateway. Tohle posílá nginx, když se nemůže dostat na stroj uvedený v proxy_pass.

    Příčina je jednoduchá, na tom serveru mají nastaven google dns jako resolver, takže ten stroj často neresolvne ani sám sebe, natož ostatní, a nginx neví, kam se má připojit.

    Nevím, zda je toto příčina problémů na abclinuxu.

    Této situaci napomáhá také fakt, že např. systemd (a jistě není jediný) má jako default resolvery právě ty googlácké. Takže takyadmin jen nainstaluje server a vše mu funguje a že by měl nastavit resolver už ho nenapadne.
    Grunt avatar 23.11.2016 12:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Yup. ABC nebylo jediné. Chcete vyřadit internet? Vyřaďte Google z provozu a půlka internetu odpadne sama :-D
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.11.2016 13:25 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Systemd má jako výchozí ty, které jsou v /etc/resolv.conf. Pouze pokud žádný není, použije se FallbackDNS, kde je ve výchozím nastavení Google.
    pavlix avatar 23.11.2016 15:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Což je svým způsobem docela problém, protože to nenutí nikoho zjistit si, co je to DNS a jak se má správně nastavit a spoléhá se na jediného providera.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.11.2016 09:00 Hev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    +1 Ajaj, dobré vědět, takže to si prověřit, jestli jsem všude důsledně DNS nastavoval...
    23.11.2016 19:57 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Diky za doplneni. Take jsem si vsiml problemu i jinde a zvazoval, zda to muze nejak souviset. Domnival jsem se, ze se jedna o nejaky problem na paterni siti, nebo neco podobneho. To s tim nginxem jsem neznal, takze jsem tu souvislost v pripade AbcLinuxu nakonec zamitl, protoze 5xx tady vidam (zejmena v pozdnich nocnich hodinach) velmi casto.
    Petr Tomášek avatar 24.11.2016 17:06 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Tohle fakt nechápu, jak někdo může používat googlí DNS, když je tak jednoduché si nainstalovat unbound...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 24.11.2016 20:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.11.2016 22:04 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Když to začalo, byl výpadek i v Beneluxu (spraven cca 19:45) a na východním pobřeží USA (spraven cca 20:10). Český výpadek je zatím řešen většinou poskytovatelů přesměrováním toku do zahraničí, třeba UPC jede přes Norsko.
    22.11.2016 22:53 blbec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Takze uz testuji ten globalni firewall?
    22.11.2016 22:58 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Ano.
    23.11.2016 05:30 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    tak jsme právě dosáhli Singularity paní paní Müllerová ...
    23.11.2016 10:40 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Myslím, že je to docela hezká ukázka toho, co by se asi tak stalo, kdyby nový americký kačer rozhodl, že ho vlastně to západní Rusko plné Arabů vůbec nezajímá a nařídil zablokovat "z bezpečnostních důvodů" - třeba podpora teroristů - google, skype, FB, twitter a vypnul GPS :-). Myslím si, že jako experiment na pár hodin by takovýhle kompletní blackout bylo docela hezké cvičení kybernetické bezpečnosti. Ono by se to po nějaké době protunelovalo, ale ten zmatek do té doby ...

    Prostě spousta zařízení/vývojářů tiše předpokládá, že tohle bude fungovat "vždycky" (taky mám v konfiguraci Mikrotiku ping próbu na 8.8.8.8 :-( ), takže třeba i jenom umělé snížení přesnosti GPS na 50 km by asi dělalo divy ...
    ⧠ A = 0 avatar 23.11.2016 11:01 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    třeba i jenom umělé snížení přesnosti GPS na 50 km by asi dělalo divy ...
    Od toho jsou dnešní navigační moduly duální GPS/Глонасс.
    Nevolte zmrdy.
    23.11.2016 11:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Už se těším, až budou velmoci spolu hrát hru "Chaloupko, ke mně!" :-(
    23.11.2016 11:22 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Aha, souběžné moduly jsem neznal - http://pandatron.cz/?3376&kombinovany_modul_gps/glonass a žil jsem v tom, že telefony jsou jen GPS (a ono ne). Takže vzhledem k tomu jak s tím pracuje třeba Ifon je lepší než vypnutí zanesení nějaké pěkné chyby při průletu nad oblastí zájmu ...

    Grunt avatar 23.11.2016 12:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    No však taky už aby byl nachystaný Galileo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.11.2016 12:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    No jo. Galileo, obchvat Prahy a studená fúze…
    23.11.2016 12:48 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Galileo už vysílá.
    23.11.2016 12:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    A některé části obchvatu Prahy už jsou v provozu.
    Grunt avatar 23.11.2016 12:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Duke Nukem Forever taky vyšel. Akorát mám strach aby to s tím Galileem nedopadlo zrovna tak…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.11.2016 13:15 Appleby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Člověk holt musí být Kubeček, aby srovnával obchvat a Galileo se studenou fúzí.
    23.11.2016 12:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Ach jo. Řízená, ne studená. :-)
    23.11.2016 13:32 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Podle mě je ten výpadek mnohem hlubší, než by si kdo myslel. A řekl bych, že šlo do kopru nějaké cloudové úložiště. Narazil jsem totiž na to, že nelze stáhnout některé položky z archive.org linky na ně sice existují, ale při pokusu o stažení: "Item not available".

    Navíc nahodilé podivné chování vůči mé doméně ze strany google při odesílání pošty, jsem pozoroval už minulý týden.
    Heron avatar 23.11.2016 14:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Je to možné, zaznamenávám podivné problémy při stahování playlistů přes youtube-dl. Timeouty, nekompletní data, chybějící soubor s videem nebo naopak zvukem apod. Opakovaný pokus pomůže, takže ty data mají (jen asi na jiném místě). Před včerejším výpadkem žádný problém.
    23.11.2016 15:10 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Skôr to vyzerá na nejaký problém zo sieťou. Posledné dve hodiny sa náhodne nemôžem pripájať na rôzne stránky (Google funguje normálne ale napr. Youtube vypadáva).
    little.owl avatar 23.11.2016 14:45 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Nejak se nam ten Internet rozpada, Outlook sync je take polorozbity ...
    A former Red Hat freeloader.
    23.11.2016 16:37 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Tak už se konečně přiznejte, kdo si zase hrál s páteřní sítí. :-)
    23.11.2016 18:03 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Řekl bych, že ten problém není primárně u nás. Spíš bych řekl, že data pro doménu cz byla zrovna v části co šla do kopru. A to co jede může být obnoveno ze zálohy.
    23.11.2016 18:06 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Nasvědčovalo by tomu i to, že když jsem hledal nějaké informace pro svoji relativně novou doménu ohledně toho jestli náhodou není na nějakém spam listu, tak mi ta googlí služba vrátila, že pro tu doménu vůbec žádný záznam nemá.
    23.11.2016 19:20 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    23.11.2016 21:13 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Nakonec velmi pozitivní zpráva i událost sama :)))

    Díky :)))
    25.11.2016 08:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ

    Pokud by někoho zajímala příčina, odborník na kyberbezpečnost ze státního podniku CENDIS, v tom má jasno: můžou za to stromy.

    Ještě dva citáty pro dokreslení té frašky:

    Aleš Špidla je spoluzakladatelem Akademie Forenzních věd, viceprezidentem Českého institutu manažerů informační bezpečnosti a zastupuje Českou republiku v poradním orgánu Evropské komise pro koordinaci zavádění standardů do kybernetické bezpečnosti – Cyber Security Coordination Group, podílí se na tvorbě profilů rolí, vyplývajících ze zákona o kybernetické bezpečnosti. Dlouhodobě se věnuje osvětové činnosti v oboru kybernetické bezpečnosti, přednáší na odborných konferencích a publikuje a vystupuje v médiích.

    (tisková zpráva PWC)

    Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) zakládá nový státní podnik Cendis, pod který má spadat elektronický mýtný systém a do budoucna například také centrální registr vozidel. Odborníky, kteří mají státu ušetřit na provozu mýtného systému, bude mít nová firma možnost platit lépe než ministerstvo dopravy. … „Pokud chceme zaplatit IT odborníky, nemáme jinou šanci. Na tabulkové platy na ministerstvu je nenalákáme,“ řekl deníku Ťok.

    (MF Dnes / iDnes, březen 2015)

    25.11.2016 08:39 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    ROFL.
    Petr Tomášek avatar 25.11.2016 09:37 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    „tím se nikdo moc nechlubí“, LOL
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    25.11.2016 14:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Zabij bobra, zachráníš strom Zabij strom, zachráníš internet.
    Quando omni flunkus moritati
    25.11.2016 19:20 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    „Zachraň bobra, zachráníš Internet?.“
    25.11.2016 19:24 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Fakt by me zajimalo, kde se tam vzal ten otaznik. CTRL+SHIFT+U,201C mi na CS layoutu normalne udela horni uvozovku.
    pavlix avatar 26.11.2016 10:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Tak občas je potřeba mezi anténama trochu kácet. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.11.2016 14:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Na druhou stranu z toho videa bych si nedovolil jednoznačně soudit o odborných kvalitách toho člověka. Pro začátek nemusí být zvyklý vystupovat v televizi a co se těch stromů týče, tak je použil jako ne úplně nejlepší příklad něčeho, co skutečně problémem je - špatně zabezpečená IoT zařízení připojená do internetu.
    Quando omni flunkus moritati
    25.11.2016 14:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ

    Ne úplně nejlepší? Ten příklad je úplně nesmyslný už ve své podstatě. Takže jsou jen dvě možnosti: buď nechápe, jak moc je ten příklad mimo mísu, což je alarmující (byť to pořád nedosahuje úrovně sčítače procent Václava Henycha), nebo vědomě dělá z lidí blbce, což je z určitého úhlu pohledu ještě horší.

    Ještě víc mi ale vadí, že člověk v jeho postavení se dělá zajímavý tím, že bez nějakých podkladů jen tak do vzduchu plácne nějaké obvinění a ještě se pojistí tím, že prohlásí "oni to ale samozřejmě popřou", takže i kdyby Google nakrásně vysvětlil, co přesně se stalo, on může mávnout rukou a říct: "Vidíte, vždyť jsem říkal, že to nepřiznají."

    Pro začátek nemusí být zvyklý vystupovat v televizi

    Na mne to vůbec nepůsobilo dojmem, že by byl nějak nervózní nebo měl trému. Naopak, spíš jsem měl pocit, že si to docela užívá.

    25.11.2016 15:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Ten příklad je úplně nesmyslný už ve své podstatě.

    Proč? Z toho, co řekl ten pán, lze bezpečně dovodit pouze to, že by z toho těžko šel udělat DDoS, protože by všechno šlo z jedné sítě a pravděpodobně s ne moc dobrou konektivitou, takže by nebylo tak těžké zrovna tenhle konkrétní provoz zablokovat. Nebo vy o tom víte něco navíc? Že ty stromy žádné čipy nemají? Nebo že mají, ale nemá to IP konektivitu? Podělte se, rád si poslechnu něco, co není jenom výkřik do tmy.
    člověk v jeho postavení se dělá zajímavý tím, že bez nějakých podkladů jen tak do vzduchu plácne nějaké obvinění
    Jak víte, že to bylo bez podkladů?
    Quando omni flunkus moritati
    25.11.2016 15:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Že ty stromy žádné čipy nemají? Nebo že mají, ale nemá to IP konektivitu?

    Samozřejmě že nemají IP konektivitu, jak byste si to technicky představoval? Stačí použít Google (který už zase funguje) a dostanete třeba tehnle článek, kde zjistíte, že se jedná o obyčejné pasivní čipy, ze kterých lze ručním scannerem přečíst základní informace o tom stromu.

    25.11.2016 16:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Samozřejmě že nemají IP konektivitu, jak byste si to technicky představoval?
    O bezdrátových sítích jste už asi slyšel, že jo...
    Stačí použít Google (který už zase funguje) a dostanete třeba tehnle článek, kde zjistíte, že se jedná o obyčejné pasivní čipy, ze kterých lze ručním scannerem přečíst základní informace o tom stromu.
    No vidíte, tohle už není výkřik do tmy. I tak bych ale v otázce odborných kvalit s dovolením zůstal neutrální, přece jenom dělat si obrázek z ~ osmiminutového rozhovoru se mi nechce.
    Quando omni flunkus moritati
    25.11.2016 17:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    O bezdrátových sítích jste už asi slyšel, že jo...

    Což o to, slyšel… A taky o zákonu zachování energie. Kolik by stála taková legrace jako vybavit miliardu stromů v Amazonii zařízením schopným IP konektivity (a jako bonus dost chytrým na to, aby se dalo pro takový DDoS útok použít) a zajistit těmto zařízením napájení a samozřejmě i tu konektivitu a kolik by stálo udržování takového systému v provozu, to si radši ani nezkouším představit. Natož proč by do toho někdo takové peníze investoval.

    k3dAR avatar 25.11.2016 18:33 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    a uz si slysel o slunci a vetru? o teslove bezdratovem prenosu energie? biofotovoltanika je moc scifi? ;)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_power_transfer, http://www.plant-e.com/...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    25.11.2016 18:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ

    To je všechno moc hezké, ale zase to o něco prodraží každé jednotlivé zařízení. A když se to přenásobí miliardou… Teoreticky se dá vymyslet a v laboratoři odzkoušet ledacos. Praktický deployment v takhle masovém měřítku v prostředí vůči elektronice vysloveně nepřátelském a s tím, že by zařízení mělo být schopno bezúdržbového provozu po roky nebo spíš desítky let, to už je něco úplně jiného.

    A pochopitelně to neřeší konektivitu a už vůbec to neodpovídá na otázku, k čemu by to vlastně mělo být dobré, aby to stálo za takové obrovské náklady.

    25.11.2016 20:00 Appleby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Kubečkovi asi k ničemu.
    25.11.2016 20:20 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Sir Humphrey Appleby byl biolog, jo?
    28.11.2016 10:57 Prohnutá nudle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Samozrejme ze to jde, ale cena toho zarizeni by byla vetsi nez cena jednoho stromu. Takze jsem si jist, ze jde dostat podobne moc muziky za vyrazne mensi cenu.
    Petr Tomášek avatar 30.11.2016 22:39 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    S tou cenou bych si nebyl tak moc jistej... A ne, že by elektronika byla až zas tak extrémně levná...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    25.11.2016 19:48 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Ja tedy odbornik na site a kybernetickou bezpecnost nejsem, ale soudit o jeho odbornych kvalitach bych si vcelku dovolil. Dejme tomu, ze se skutecne jednalo o DDoS utok. Pak se nabizi nekolik otazek:
    1. Mluvil o tom, ze to byl DDoS utok, za kterym mohlo stat Rusko, nebo Cina a zminoval IoT a ocipovane stromy. Proc tedy nikdo nezaznamenal vyrazne zvyseny tok dat ze zahranici v paterni siti, ackoliv k vyrazeni datacentra Googlu by tak velky tok byl potreba? A opravdu by Google nebyl schopny rozpoznat a zablokovat provoz ze zahranici, kdyz vi, ze toto konkretni datacentrum ma obsluhovat hlavne provoz ze stredni Evropy?
    2. Pokud utok nebyl veden ze zahranici, ale z CR, plati stejna otazka jako v predchozim bode: Proc nikdo nezaznamenal vyrazne zvyseny datovy tok? Rovnez AV firmy a dalsi by si pravdepodobne nejakeho aktivniho botnetu vsimli.
    3. Dejme tomu, ze ty cipy na amazonskych stromech by opravdu byly pripojene do Internetu. Ted se nabizi otazka: Jak by to asi technicky vypadalo? Bude mit kazdy cip vlastni linku od jineho ISP (a ze nekde uprostred pralesa ta sitova infrastruktura musi byt fakt bohata), a nebo tam spis bude jedna obri sit s jedinou gatewayi, a tedy je vlastne uplne jedno, o jakem poctu cipu se bavime, protoze jedinym klicovym parametrem je propustnost dane linky a postacuje relativne malo vypocetniho vykonu k tomu tu propustnost maximalne vyuzit?
    4. Zminoval mj. utok na DNS servery. Proc jsem se tedy nemohl pripojit, ackoliv muj DNS server adresy resolvnout dokazal? Muze tam byt nejaka souvislost jako zminoval Heron s nginxem, tj. ze server nedokaze resolvnout sam sebe, ale to je specialni pripad, ktery nelze jen tak vyvodit.
    Moje subjektivni hodnoceni jeho vystupu naopak je, ze pusobi sebevedome a klidne a pravdepodobne se umyslne snazi zvysit vaznost sveho uradu/oboru, k cemuz zneuziva neznalost lidi a siri mezi nimi paniku. IMHO by stalo za zvazeni podat trestni oznameni za sireni poplasne zpravy.
    25.11.2016 21:38 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Já myslím, že je to úplně jasné. Miliardy stromů v Amazonii mají čipy, které se připojují na největší bezdrátovou síť na světě (o které nikdo neví), a tato bezdrátová síť má přímou konektivitu do pražského Googlu (takže nikdo z tranzitních operátorů nezaznamenal zvýšený provoz, prostě je to přímé optické vlákno, na jednom konci v Amazonii na stromě, na druhém konci v Googlu v Praze). A tahle konektivita má větší šířku pásma, než kolik Google i ve špičkách v ČR odbavuje. To je naprosto logické, ne?

    Nemohl by někdo tomu pánovi pomoci vyplnit ten formulář pro veterinární správu, aby mohl odjet chovat ty ovečky do Beskyd?
    IMHO by stalo za zvazeni podat trestni oznameni za sireni poplasne zpravy.
    On sám tam tvrdil, že už ho na něj někdo podal před 6 lety, když údajně na stejném místě kázal asi stejné bludy… Spíš by to chtělo napsat do ČT, ať ho nezvou zase dalších 6 let, a pak taky ne.
    Petr Tomášek avatar 25.11.2016 22:52 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Mluvil o tom, ze to byl DDoS utok, za kterym mohlo stat Rusko, nebo Cina
    Tak nevím, ale na mě zrovna tahle pasáž působila tak dost obecná, ve stylu „Rusko nebo Čína nebo třeba USA nebo Izrael mají na to udělat útok takovýchto rozměrů.“ A to bych mu nevyčítal. Spíš ten styl, kterým sebejistě tvrdil, že to byl útok, aniž by to čímkoliv podepřel...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    25.11.2016 23:32 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    To jo, ale rekl to v odpovedi na otazku, kdo by za tim utokem mohl stat, pricemz to uvedl tak, ze svoje domnenky rikat nechce, protoze uz za to byl drive popotahovan. Ale mou kritiku lze zobecnit na utok vedeny v podstate odkudkoliv ze zahranici (bez ohledu na to, kdo ho vede).
    k3dAR avatar 26.11.2016 20:39 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Na druhou stranu z toho videa bych si nedovolil jednoznačně soudit o odborných kvalitách toho člověka. [...]
    delka toho videa je nekolikanasobne delsi nez je potreba pro racionalni jednoznacne posouzeni ze ten clovek je bud hodne hloupej,dela hlupaky z divaku nebo oboje...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Heron avatar 25.11.2016 19:16 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Pokud by někoho zajímala příčina, odborník na kyberbezpečnost ze státního podniku CENDIS, v tom má jasno: můžou za to stromy.
    Tve tak to je síla. Na to jsem se nebyl schopen ani dodívat do konce. Fakt nevím, proč si do podobných pořadů neustále zvou takové exoty. Hloupého redaktora nevyjímaje.

    Je také zajímavé, že téměř nikdy nezazní rady jako diverzifikace služeb. Pan "expert" radí firmám, které používají gmail, vyčíslit škody, ale že by jim poradil, aby používali větší množství komunikačních kanálů, tak to už ne. Totéž redaktor s tím eet. Že by se třeba zamysleli nad tím, proč eet má vůbec nějakou závislost na google, tak to taky ne. Prostě všechno napojíme na jednoho dodavatele a potom se budeme divit, že to vypadlo. Protože kdyby se to udělalo správně, tak by se nedalo 10minut v TV žvanit o tom, jak je ČR pod útokem. No a na závěr samozřejmě povinná pochvala NBÚ a NCKB. Co bychom si bez nich počali.
    26.11.2016 11:47 astrablaster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    ČT je televize pro BFU typu Věra Pohlová. Tak asi proto.
    pavlix avatar 26.11.2016 12:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    ČT by měla dopadnout následujícím způsobem.

    1) Odebrat jeden kanál, protože ho dosud není schopna využít. Schválně si spočítejte dobu, po kterou skutečně běží na všech kanálech různý obsah.

    2) Odebrat ČT2 pro neschopnost zajistit nestrannost. Církve ať si založí svoje vlastní kanály stejně jako různé neziskovky s pochybnou agendou napojené na státní peníze.

    3) Odebrat ČT24 pro neschopnost zajistit nestrannost ve zpravodajství.

    4) Zrušit na ČT1 reklamy, protože nevidím důvod doplácet na de facto komerční kanál.

    5) Zrušit výpalné, jehož jediným účelem je předstírat nezávislost na státu. Financovat transparentně ze státních daní jako kterýkoli jiný plošně financovaný podnik.

    Déčko je super kanál, který nemá konkurenci, dobře udělaná ČT1 bez reklam by mohla být docela zajímavá, pokud by se z toho stal vyloženě nízkorozpočtový podnik.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.11.2016 12:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Zrušit na ČT1 reklamy, protože nevidím důvod doplácet na de facto komerční kanál.

    AFAIK jsou dávno zrušené, nejsou? Proto se vyrojilo tolik "sponzorů pořadu". Možná bych to proto zkrátil na:

    0) zrušit ČT, protože naprosto zjevně ignoruje zákony, podle kterých má fungovat.
    ČT1 bez reklam by mohla být docela zajímavá, pokud by se z toho stal vyloženě nízkorozpočtový podnik.
    Na tom tam ale nikdo uvnitř nemá zájem, protože se z toho velkého rozpočtu dobře odklání k vlastnímu prospěchu. A víme, jak to dopadá, když děláte něco, co se ČT nelíbí - pro začátek vás nestranně potopí ve volbách.
    Quando omni flunkus moritati
    xxxs avatar 26.11.2016 14:10 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    mne ct2 pride celkom v pohode, ak si clovek odmysli "mienkotvornost". pustaju nie uplne mainstreamove filmy a davaju dost dokumentov.
    Petr Tomášek avatar 26.11.2016 16:07 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Nějak si nemůžu pomoct, ale tu „mienkotvornost“ tam nijak zásadně nevidím. Rozhodně ne, pokud to srovnám s žumpama typu Nova, Barandov nebo Prima.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    xxxs avatar 26.11.2016 16:49 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    netvrdim, ze je to vyrazne. z toho, co mam dostupne, tak ct2, spektrum, film+ a volakedy discovery su pre mna ok. zvysok su cisto zvukove kulisy, ale na tychto si obcas aj nieco pozriem.
    26.11.2016 21:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ

    A to já zase ano. Bulvár se snaží zalíbit, takže se spíš veze na vlně toho, co si myslí většina. ČT se nás pořád snaží vychovávat a říkat nám, co si máme myslet. (Což ale pořád nemění nic na tom, že zprávy ČT si občas poslechnu, zatímco Novoviny a zprávy na Primě nesnesu.)

    Ale to je stejné jako s DFensem, o kterém tu byla řeč: neobjektivnost a manipulace jsou špatné i v případě, že zrovna slouží k prosazení názoru, se kterým souhlasím.

    26.11.2016 21:35 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    Zjednodusil bych to na uplne zruseni CT bez nahrady. Pro pripad ohrozeni, kdy stat nouzove potrebuje neco vysilat, lze pouzit predevsim radio.
    25.11.2016 19:37 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    To snad nemá ani smysl komentovat. :-(((((
    Grunt avatar 26.11.2016 13:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    LOL, že očipované amazonské stromy pořádají DDoD útok na Google v ČR & SR, každý jeden z nich (oni jsou stromy v Amazonii nějak očipované?). A nařídila to flotila Aštara Šerana, která se chystá sestoupit atmosféru na naši planetu, ne? To je velice solidní matroš toto, ten bych chtěl hulit i já.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    k3dAR avatar 26.11.2016 20:41 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ
    a vyuzivaji ke komunikaci farmu "Amazon Echo" ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    26.11.2016 22:37 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výpadek Google CZ

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.