abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    27.5. 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 974 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:

    užitečné
    10% (68)
    potřebné
    5% (34)
    spravedlivé
    18% (128)
    zábavné
    10% (72)
    matoucí
    66% (468)
    nesmyslné
    56% (393)
    škodlivé
    43% (300)

    Celkem 704 hlasů
    Vytvořeno: 29.6.2010 09:06

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jan Zahornadsky avatar 29.6.2010 13:39 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    By mě zajímalo, proč tolik lidí volí matoucí. Buď jazyk znám a pak je to naopak stejné, ne-li lepší (třeba u čínštiny může být jeden zmaten ze všemožných pokusů o přepis do latinky) a nebo jazyk neznám a pak mi může být způsob kódování domény ukraden.

    Naopak, třeba pokud zadám do prohlížeče ekvivalentní doménu v nativním písmu, uvidím stránku v tom písmu, pokud v latince, můžu být přesměrován na anglickou verzi stránek. To mi přijde jako opak matoucího a mnohem víc "neat" než hledání nápisu English v záplavě znaků, které ani nevím kterým směrem se čtou :-) (a o tom, že někdo tam může vložit dropdown box s vybranou hodnotou "zvolte si jazyk" radši ani nepřemýšlím)
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    Amarok avatar 29.6.2010 14:16 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Ja taky volil "matouci" a to z duvodu, ze ani nemusim poznat, ze se jedna o odkaz. Nekde na neco kliknu a pak budu zirat, co se to deje... 使用下列语.列下

    Docela mi ta novinka vadi, nechapu problem Cinanu/Arabu psat aspon domenu latinkou. Zbytek URL mi je ukradeny, tam by mi to nevadilo.

    GNUniverse - May the source be with you...
    Amarok avatar 29.6.2010 14:18 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Jinak jsou celkove obavy asi neopravnene, ty jejich stranky my stejne navstevovat nebudeme, cili zmatkuju zbytecne, kdyz tak o tom premyslim.
    GNUniverse - May the source be with you...
    30.6.2010 17:29 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Budeme, tedy aspoň já. Už jsem tuhle hledal na taiwanském webu z webarchivu poslední BIOS do mé 486. Našel, bohužel daný zipko už webarchiv nezacachoval :-(.
    m1c4a1 avatar 1.7.2010 09:25 m1c4a1 | skóre: 2 | Kobylnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    A došel jsi na ty stránky ručním zadáním adresy a nebo přes Google? :-)
    1.7.2010 15:37 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Základ přes google, ale kvůli změnám url v čase jsem musel provádět manuální úpravu. Úprava samotná byla ale docela jednoduchá, když to bylo v latince.

    BTW umí vůbec webarchive indexovat unicode v doméně? Protože jinak to bude dost blbý, nonlatinkový domény by nebyly vůbec "zálohovaný".

    P.S. Heh co jsem zjistil, tak Konqueror (KDE 3.5) umí pracovat jen s manuálně převedeným punycode :-D.
    29.6.2010 15:06 utx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Já chápu problém Číňanů a Arabů. Své jméno také neumím napsat jejich písmem.
    Amarok avatar 29.6.2010 16:17 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Jenze Cinani a Arabove nevymysleli pocitace ani internet. U nich ani donedavna nebylo mozne, aby bez znalosti latinky pocitace a internet pouzivali, takze pokud jsou vzdelani, tak jim to problem nedelalo a delat nebude (ted se to teda vyresilo jinak, to je proste evoluce).
    GNUniverse - May the source be with you...
    30.6.2010 11:08 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Ja to mam taky vyreseno, nehodlam to podporovat na DNS serverech, no oni mi to stejne v tech patvarech chodit nebude, protoze prijde neco ve tvary: lomitko a hexa cislo ... coz je super citelne ;-)))

    No a kdyby to slo filtrovat, tak bych to filtroval jako fatalni bordel, beztak v tom bude nejaka bezpecnostni chyba neosetrenych vstupu.
    Jendа avatar 30.6.2010 15:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Ja to mam taky vyreseno, nehodlam to podporovat na DNS serverech, no oni mi to stejne v tech patvarech chodit nebude, protoze prijde neco ve tvary: lomitko a hexa cislo ... coz je super citelne ;-)))
    IMHO ti přijde punnycode.
    No a kdyby to slo filtrovat, tak bych to filtroval jako fatalni bordel, beztak v tom bude nejaka bezpecnostni chyba neosetrenych vstupu.
    Jediný rozdíl proti „normálnímu“ DNS je v sekvenci --.
    30.6.2010 19:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Což je samo o sobě matoucí. Sice se jakoby registruje doména (a platí se za doménu), ale de facto to vlastně doména není, protože o překlad se nestarají resolver a nameserver, ale nechává se to na libovůli klientské aplikace. Celé je to šité horkou jehlou a přináší to víc škody než užitku.
    1.7.2010 18:16 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Argument ze pocitace a internet vznikol inde je relevantny asi ako kde vznikla stolicka - Vobec ma to netrapi a pri potencialnom nakupe stolicky to neberiem v uvahu
    Amarok avatar 2.7.2010 11:35 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    To je teda argument... porovnavat cele IT se stolickou :) Vidim to proste jinak a slo by to resit urcite i jinak. Uz jen psat zprava doleva je tak nesmyslna vec, jen diky tomu, ze zakladatel pisma byl levak.
    GNUniverse - May the source be with you...
    Jendа avatar 30.6.2010 02:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    a to z duvodu, ze ani nemusim poznat, ze se jedna o odkaz
    A o stavovém řádku, o stavovém řádku jste slyšeli? (on vůbec existuje někdo, kdo se před kliknutím nedívá, kam odkaz vede?)
    Amarok avatar 30.6.2010 07:35 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    No treba v Chrom(iu) stavovy radek dela zvlastni veci, tam vubec nemusi byt ani videt http, i kdyz najedu na http odkaz. Cili nemusim treba poznat, jestli se jedna o skok po strance nebo me to zavede na uplne jinou adresu. Ale jak jsem uz psal, stejne vlastne jejich stranky navstevovat (zatim) nehodlam, tak to nejak uz neresim, proste je to ale matouci.
    GNUniverse - May the source be with you...
    30.6.2010 10:54 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    On to muze byt zabaleny odkaz do cehosi jineho a pak stavovy radek nepomuze.
    Jendа avatar 30.6.2010 11:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    To je pak prasárna té stránky a takové stránky nemám rád, protože takový „odkaz“ obvykle nejde otevřít v novém tabu.
    30.6.2010 11:40 BostX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Take stranky nikto nema rad, napriek tomu na ne mnohi zabludia
    Jendа avatar 30.6.2010 15:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Ale to už nesouvisí s tím, jestli je URL psaná latinkou nebo obrázky.
    30.6.2010 10:15 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    ani nemusim poznat, ze se jedna o odkaz

    To je ovšem generická vlastnost "moderního" webu, jestli je odkaz latinkou nebo čínsky je na jedno brdo. Odkaz pokud je stylován stejně jako ostatní text poznáte z kontextu, tedy musíte umět jazyk kterým je stránka napsána :) Pokud je stylovát tak že vypadá jako odkaz (barvičky, podtržení) tak ho opět poznáte ať je latinkou nebo jinak.
    29.6.2010 14:19 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:

    Ja dal tri posledni moznosti:

    • matouci - Nebudu vedet, zda mam pouzit s diakritikou/bez apod.
    • nesmyslne - Dost dobre se nam zije i bez toho a zadne vazne komplikace v tom nevidim. Stejne drtivou vetsinu adres nezadava clovek rucne, ale proklika se na ne/nekdo mu posle klikaci odkaz/ma stranku v zalozkach
    • skodlive - Skodlive to bude pro prehlednost internetu, pro lidi, kteri budou muset registrovat mnoho kombinaci nazvu, ...
    29.6.2010 18:41 Kom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    odpovedel jsem stejne

    Navic bych pridal jeden poznatek. Je pravda, ze me muze byt ukradene co se pise na strance kterou neumim precist. (Pokud google translate nepomuze.) Ale az budu v cizine u tamniho pocitace a budu se chtit podivat na sve stranky s diakritikou, tak se tam treba vubec nedostanu, protoze na anglicke klavesnici hacky ani carky nenajdu. Ano pravda, ja si domenu s diakritikou nezaregistruju ale nekdo jiny v okoli uz muze ;-)
    Jan Zahornadsky avatar 29.6.2010 18:50 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Ke každé doméně v nějakém exotickém písmu existuje přeci (pro nás) perfektně čitelná doména v latince právě z tohoto důvodu. Většinou to funguje tak, že je nutné si nejdřív zaregistrovat doménu v latince, až pak dodatečně lze zažádat o variantu v místním písmu.

    Pokud si tuto doménu v latince člověk nezapamatuje, tak je to sice v tu chvíli v tom zahraničí pech, ale pro mně zároveň důkaz, že používat univerzálně latinku není fér. Naštěstí pro nás technologický boom proběhl v relativně příbuzných zemích, ale nechtěl bych vidět nikoho se biflovat stovky všelijakých znaků, protože Internet vynalezli Japonci a nějak je nenapadlo, že by někdo mohl chtít domény v latince.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    Fluttershy, yay! avatar 29.6.2010 19:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Ke každé doméně v nějakém exotickém písmu existuje přeci (pro nás) perfektně čitelná doména v latince právě z tohoto důvodu. Většinou to funguje tak, že je nutné si nejdřív zaregistrovat doménu v latince, až pak dodatečně lze zažádat o variantu v místním písmu.

    Takže jsou dvě varianty:

    • Nelatinková varianta je jen alias, tedy de facto zbytečnost, ale oukej. Jen se omezuje dostupnost webu, protože podoba té latinkové verze.
    • Nelatinková varianta má odlišný obsah, tedy v podstatě blokovaný před přístupem z určitých zařízení.
    Naštěstí pro nás technologický boom proběhl v relativně příbuzných zemích, ale nechtěl bych vidět nikoho se biflovat stovky všelijakých znaků, protože Internet vynalezli Japonci a nějak je nenapadlo, že by někdo mohl chtít domény v latince.

    Vcelku nereálné. Za takové situace by se to z té východní Asie vůbec nerozšířilo a tudíž by to bylo pro našince irelevantní. Kdežto u nich je pozice latinky poněkud jiná (jinak by ji nepoužívali).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jan Zahornadsky avatar 29.6.2010 20:23 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:

    Vcelku nereálné. Za takové situace by se to z té východní Asie vůbec nerozšířilo a tudíž by to bylo pro našince irelevantní. Kdežto u nich je pozice latinky poněkud jiná (jinak by ji nepoužívali).

    Proč? "Východoasijský počítač", stejně jako třeba "arabský počítač" nebo i "ruský počítač" by mohl za ideálních sociálních a ekonomických podmínek najít řádově stovky milionů uživatelů, zhruba tolik, kolik jich bylo potřeba na přesvědčení zbytku světa, že "latinka je dobře".

    Sice asi trochu zjednodušuji, protože latinka má své postavení taky díky expanzi a hegemonii evropských zemí, ale stejně o čem se tu bavíme je jenom what-if konstrukce. Prostě máme docela kliku, že jsme na rozdíl od miliard dalších lidí neskončili s nálepkou "ten exot s divným písmem" (jenom ty nabodeníčka někdy dají na zbytečně dlouhou diskusi).

    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    Fluttershy, yay! avatar 29.6.2010 23:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Kdyby byly v prdeli ryby, nemusely by být rybníky. Do tohohle zabíhat nehodlám.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.6.2010 11:11 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    +1
    29.6.2010 19:23 Kom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Pokud budou (jsou) latinkove a nelatinkove verze domen totozne, tak tento problem asi castecne odpada. Potom souhlasim s tim, ze v ramci spravedlnosti je lepsi mit obe. Porad se ale obavam nekompatibilnosti s ruznymi zarizenimi a programy. Zase ale pokud mohou byt vsechny stranky dostupne i latinkovou verzi, budou funkcni vsude.
    29.6.2010 20:47 mmmmario
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Třeba taková doména http://سجل.السعودية/ je dostupná i v latinkové podobě: http://xn--rgbn6c.xn--mgberp4a5d4ar/
    29.6.2010 20:51 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    No tak to je každá, že.
    Samae1 avatar 29.6.2010 20:58 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Nejspíše chtěl poukázat na to, že lze napsat i bez speciální klávesnice.
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    29.6.2010 21:09 Kom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Ano jde to. Pujdu se naucit psat diakritiku na anglicke klavesnici. A pro jistotu i na cinske, arabske, ruske, recke, japonske a dalsich. ;)
    Samae1 avatar 1.7.2010 07:51 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    diakritika a specialni znaky v domenach nejsou na latinkove, adresa ma dve verze, staci napsat http://xn--d1abbgf6aiiy.xn--p1ai/ a nejaka specialni arabska/cinska/japonska by mela take umoznovat jednoduche prehozeni na latinku(formou anglicke klavesnice), ktera je v dnesnim svete standardem
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    Fluttershy, yay! avatar 29.6.2010 23:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    To je vážně vynikající. Pokud by se náhodou stalo, že by ČSOB přešla na doménu s diakritikou, nedostanu se z telefonu/PDA k např. internetovému bankovnictví. Tahle URL, to je fakt zvěrstvo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    default avatar 29.6.2010 15:09 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Je to blbost.

    Podívej se třeba na Google. Do prohlížeče zadam google.com, protože ho chci v angličtině. A von mě přesměruje na google.es a začne na mě mluvit v nějakym gibber-speaku.

    V našich podmínkách, kde drtivá většina lidí netuší, že Čeština používá diakritiku, je to vyloženě nebezpečné. Představ si třebas internetové bankovnictví s adresou s diakritikou. Útočník si jen zaregistruje doménu bez diakritiky a je vymalováno.

    Ale co. Proti gustu žádný dišputát. :-)
    Jan Zahornadsky avatar 29.6.2010 16:31 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Ad doména s internetovým bankovnictvím -- to se přeci už děje a nikdo na to nepotřebuje diakritiku (co si pamatuji s kdejakých scamů, tak adresami typu freewebhosting.com/bankoftheworld/login.php se to jen hemží).

    Navíc se přeci vždy vypracuje nějaká sada lingvistických pravidel než se podobný systém zavede do praxe. U češtiny bych si uměl představit, že se prostě řekne, že když si někdo registruje doménu s diakritikou, automaticky dostane variantu bez diakritiky (a bude se mu to resolvovat na stejnou adresu). Doménu, která se liší jenom o čárku/háček od už existující nepůjde zaregistrovat.

    Podobně to přeci funguje i s azbukou. Tam třeba platí, že celý název domény musí být v jednom jazyku (nelze si zaregistrovat miсrosoft.com kde je "c" vlastně "s" v azbuce). Pro vizuální odlišení taky není ruská doména .ру, ale .рф.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    29.6.2010 17:02 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    U češtiny bych si uměl představit, že se prostě řekne, že když si někdo registruje doménu s diakritikou, automaticky dostane variantu bez diakritiky (a bude se mu to resolvovat na stejnou adresu). Doménu, která se liší jenom o čárku/háček od už existující nepůjde zaregistrovat. .
    To je nesmysl, vetsina domen bez diakritiky uz je zaregistrovanych takze by to tak neslo. Hodne domen se take bude lisit jenom o hacek/carku od existujici domeny, zakazat to urcite nepujde.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    29.6.2010 17:08 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    vetsina domen bez diakritiky uz je zaregistrovanych takze by to tak neslo

    šlo by to, tak jak řekl:

    Doménu, která se liší jenom o čárku/háček od už existující nepůjde zaregistrovat.

    Ale asi by měla být výjimka pokud je žadatel o registraci totožný s majitelem té lišící se domény :D
    29.6.2010 22:54 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    To pravidlo nebude fungovat - jsou slova, kde přidáním/odebráním diakritiky mění význam. Rozhodnout, jestli je to žádost o registraci nesmyslu (obecně není důvod, aby to nešlo), nebo verze se špatně uvedenou diakritikou nelze. Velmi zajímavé to začíná být u jmen. Znám několik dvojic příjmení, které se liší právě jen přítomností čárky nebo háčku.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    Jendа avatar 30.6.2010 02:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Velmi zajímavé to začíná být u jmen. Znám několik dvojic příjmení, které se liší právě jen přítomností čárky nebo háčku.
    Někdy si říkám, že je super, že mé příjmení kdysi prošlo němčinou, takže IDN pro své jméno nepotřebuju :-).
    30.6.2010 19:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    vetsina domen bez diakritiky uz je zaregistrovanych

    Prosím?

    1.7.2010 14:24 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    ok vyjadril jsem se asi trochu nepresne, mel jsem na mysli Vetsina domen ktere obsahuji "nejake" pouzitelne klicove slovo a dokazou si vydelat aspon na regfee. Protoze ale uz jsou dost prebrane tak je zde IDN.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Jendа avatar 30.6.2010 02:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Podívej se třeba na Google. Do prohlížeče zadam google.com, protože ho chci v angličtině. A von mě přesměruje na google.es a začne na mě mluvit v nějakym gibber-speaku.
    Pokud neposíláš v Accept-language hlavičce ten divný jazyk, tak je to chyba Googlu, že nadřazuje geografickou pozici nad nastavení uživatele.
    default avatar 30.6.2010 10:26 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Samozřejmě že neposílám! Nejsem magor. Teda — magor jsem, ale nejsem masochista. :-D

    Asi jim vyplním bug report.
    30.6.2010 10:44 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    default avatar 30.6.2010 15:52 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    To má bejt default. Beztak tam maj Go to Google España či jinou zemi podle lokality.

    Ale chápu, že průměrný Španěl musí zadávat google.com místo google.es a já, když chci jen blbou angličtinu, musím psát nějaký hashe do URL.
    30.6.2010 19:17 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Když chcete v českém prostředí angličtinu, tak navštivte tu stránku a akceptujte tímto krokem nastavenou cookie no...
    Jendа avatar 30.6.2010 19:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Ale on je ve Španělsku a chce angličtinu. Jeden by čekal, že když jde na google.com a pošle v Accept-language angličtinu, tak že tu angličtinu dostane… A vono prd, protože si Google myslí, že když pojedu s notebookem na dovolenou do Tramtárie (a nebudu se tunelovat na VPN domů), tak že z ničeho nic chci, aby na mě mluvil tramtárijsky.
    30.6.2010 19:40 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Aha, chápu.
    30.6.2010 07:13 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Já jsem zvolil matoucí, protože existují znaky navzájem si podobné a snadno zaměnitelné. Samozřejmě správci domén se snaží kolizím zabránit omezením abecedy, ale obecně nebo konkrétně (u evropské unie latinka a cyrilice) tu problém je.
    otula avatar 2.7.2010 15:33 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Jj, pak se mohou například vyrojit domény jako csоb.cz, či mbаnk.cz…
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 2.7.2010 16:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    00000000  63 73 d0 be 62 20 6d 62  d0 b0 6e 6b 0a           |cs..b mb..nk.|
    0000000d
    Kolikrát bude potřeba v diskuzi opakovat, že dvě abecedy nebude možné míchat v jednom doménovém názvu dohromady?
    otula avatar 2.7.2010 23:12 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Přiznávám, že jsem celou diskuzi nestudoval, ale na druhou stranu – kde je hranice různých abeced? Když se někdo jmenuje třeba Jiří Műller, je to ještě jedna abeceda, nebo již dvě?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    thingie avatar 3.7.2010 12:42 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Bylo by myslím vhodné ještě trochu pročistit terminologii a prohlásit, že třeba čínština není abeceda, protože slovo abeceda má normálně trošičku užší význam, označuje jenom některé typy písma.

    Jinak tohle je samozřejmě naprosto kompletně latinka, do jakého jiného písma by ű asi mělo patřit? Nějaké zanedbatelné překryvy by se sice zřejmě našly, ale to jde spíš o drobnosti a archaismy. Počítám, že web o staré anglosaské angličtině by mohl mít určitý překryv s runovým písmem. To se mi nezdá, že by se dalo zneužít k phishingu.
    Růžové lži.
    30.6.2010 15:29 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    matouci je to proto, ze chci mit aspon predstavu do ktereho jazyka to asi tak s nejvetsi pravdepodobnosti prokliknu pokud uz nezbyva jiny srozumitelny odkaz co vyplivne vyhledavac, abych pak mel aspon predstavu jaky translator, ze to budu potrebovat. s tema obrazkama budu slusne radsi nevyrceno vite kde.
    the.max avatar 1.7.2010 20:51 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    jako 'matouci' bych videl napriklad to, ze azbuka ma s latinkou nektera pismenka stejna, ale s jinym vyznamem. budu tedy mit nejakou domenu, ktera bude samozrejme psana v latince. Pak se ale objevi nejaky vychcanek, ktery si regne tutez domenu, ale misto nejakeho latinskeho pismenka tam podstrci nejake stejne vypadajici z azbuky a co pak? Na prvni pohled 2 zcela shodne adresy...
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Jan Zahornadsky avatar 1.7.2010 21:16 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Zajímavý případ, škoda že se nestane. Domény se registrují pouze celé ve znacích jednoho jazyka. Ze stejného důvodu nebudou domény ve znacích, které žádný jazyk nepoužívá (kříž, sněhulák, hakenkreuz nebo kdo tu co vzpomínal).
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    2.7.2010 13:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Zrovna v případě stejně vypadajících znaků latinky a azbuky to nestačí, viz třeba už zmíněný příklad ру vs. py.
    Fluttershy, yay! avatar 29.6.2010 18:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Diakritika v názvech domén je ZLO. Je obrovská chyba, že něco takového bylo v současné době povoleno.

    Proč? Drtivá většina zařízení na to není připravena. Vstupní metoda pro arabštinu, čínštinu, japonštinu, whatever -- na mobilním telefonu, PDA, televizi, vlastně libovolném systému v západním světě? Ani s tou diakritikou to u mobilních zařízení není optimální. A vstupní metody v GNU jsou jeden velký bordel.

    Pak už je jen drobností, že to ještě zhorší orientaci -- je ten web na doméně s pomlčkou mezi slovy, nebo bez ní? S diakritikou nebo bez ní? Jak je ta diakritika ve jméně?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    29.6.2010 22:15 Ulysses
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    kdyz muze cely svet prechazet na ipv6, tak proc neprejit v tomto pripade na utf8? pak k by zadny bordel nemohl byt. utf8 vzniklo pro os plan9 uz pred mnoha, mnoha lety a stale se mu nedari - chape nekdo proc? ja ne. pro zajemce historie utf8 od toho nejpovolanejsiho commandera ze vsech
    30.6.2010 19:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Kdyby se přešlo na DNS v UTF-8, tak by to sice přineslo řadu problémů (IMHO pořád víc než užitku), ale aspoň by to byl krok konzistentní. Paskvil, kdy se nechává na klientské aplikaci, jak (a jestli vůbec nějak) s non-ASCII znaky naloží, přináší pouze totální chaos.
    30.6.2010 00:39 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    No… nechci příliš přilévat benzínu na oheň, ale… Ona, většina těch zařízení typu mobilní telefon nemá ani výstupní metody na třeba japonštinu, takže mi trochu uniká smysl starostí s tím, že na ni nemá ani metody vstupní. Když to na mě místo kanji a kana vyplivne čtverečky tak mi je stránka stejně k ničemu a je mi tudíž jedno, že se na ní nedostanu už jen proto, že jsem nebyl schopen napsat název domény (nemluvě o tom, že se leckams dostanu via strejda google aniž bych musel psát název domény)…

    Jinak, osobně jsem si ještě nijak silný názor pro nebo proti unicode v doménách neudělal… Na jednu stranu nevidím důvod, proč by třeba neměla existovat doména ジブリ.日本 (teď plácám do větru, fakt netuším, jaká je správná "unicode varianta" .jp; btw. na ghibli.jp si toho asi taky moc z mobilu nepřečtete…), na druhou stranu, možnosti které nám přináší diakritika a podobnosti některých znaků v různých jazycích (např. ruské с a české c) jsou až děsivé…
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    30.6.2010 00:48 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    No… ale abych dal nějaký konkrétní případ.

    Jak by vám latinka v domain name pomohla k používání třeba téhle stránky?: http://例え.テスト/メインページ (example.test… pěkný název testovací domény :D)
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    2.7.2010 21:43 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Například tak, že by se na ni člověk dostal? :) Dostat se na ni přímým zadáním do address baru je stejně obtížné jako hledat její domain name v google, je to prostě problém a bariéra. Co je na tom pořád k nepochopení???
    2.7.2010 22:17 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Ano. A je to stejně obtížné jako rozluštit, co je na té stránce napsáno, ne-li snazší (osobně z té stránky nepřečtu skoro nic, ale do address baru to jsem schopen napsat bez problémů…). A pokud už jsem schopen tu stránku přečíst, tak se tam dostanu a nemusím být nutně schopen přímo psát v japonštině (internetové slovníky + copy&paste, příp. mapa znaků to vždycky jistí). Nevím proč by přímý přístup přes address bar měl být snazší než přes google.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    30.6.2010 15:42 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Drtivá většina zařízení na to není připravena.
    Tenhle argument použiju, až někdo bude zase otravovat s přechodem na IPv6.
    Fluttershy, yay! avatar 30.6.2010 15:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Jenže zatímco u IPv6 je tenhle argument irelevantní, tady relevantní je. ~_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.6.2010 16:00 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Je relevantní úplně stejně. Nebo snad drtivá většina zařízení je připravena na IPv6?
    Fluttershy, yay! avatar 30.6.2010 16:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Není?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.6.2010 16:18 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Na všechno odpovídáš otázkou?
    30.6.2010 17:09 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Proč myslíš? :-)
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    Fluttershy, yay! avatar 30.6.2010 17:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Co myslíš?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.7.2010 08:32 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Kdo, já?
    Fluttershy, yay! avatar 1.7.2010 10:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Kdo asi?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bluebear avatar 29.6.2010 22:46 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    V anketě mi chybí volba "příznačné". Protože velmi přesně odrážejí skutečnost, která mě u lidí nesmírně prudí - nejsou ochotni či schopni podívat se na svět očima někoho jiného, naučit se něco, na co nejsou zvyklí, poznat něco nového, snažit se porozumět cizímu. Raději se zavřou do bubliny vlastního jazyka a vlastního písma a předstírají, že svět okolo neexistuje.

    Koneckonců smlouvy jako ACTA jsou také odrazem této tendence, jen viděné z obchodní stránky; tam se zase zavírají do vlastního, vyzkoušeného obchodního modelu a raději obšancují každý stát firewallem, než aby se pustili do neznámých vod.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    30.6.2010 09:11 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Problém diakritiky v názvoch domén nie je o xenofóbii, ale o bezpečnostnom riziku spočívajúcom v zníženej rozpoznateľnosti mena domény človekom. Ak máš povolených teraz nejakých 30-40 znakov tak vieš posúdiť, či ten ktorý znak je taký ako má byť. Ak tých znakov bude 60000, tak nemáš šancu.

    SSL certifikát pre japonsku banku XY v sebe nesie text o doménovom mene patriacom tej banke. Ak povolíš celú sadu japonských znakov, tak (hoci o japončine viem houby) som presvedčený o tom, že meno danej banky bude možné napísať viac než jedným spôsobom. To znamená, že môže existovať N stránok, každá so svojim platným certifikátom, každá "znejúca" na rovnaké meno "zhodné" s menom banky, ale len jedna bude skutočne pravá. Ako potom japonský užívateľ bude porovnávať či stránka skutočne patrí banke, alebo nepatrí? Jediné bezpečná možnosť bude, že banka bude vlastniť domény s každým možným zápisom názvu tej domény japonskými znakmi. Good luck.
    30.6.2010 15:34 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    good point. money first. icann.
    1.7.2010 13:53 snehuliak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    To mas uplne prvadu s tym nazvom bank. Ja som s hrozou zistil ze v Unicode je okolo 30 roznych kodov pre medzeru a tak to moze byt s lubovolnym znakom/znakmi...

    Bude to peklo...
    Fluttershy, yay! avatar 1.7.2010 14:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Myslím, že právě v čínštině/japonštině v tomhle přesně problém nebude. Pokud se nějaká banka nějak jmenuje, jmenuje se tak ve znacích, od nichž se pak odvíjí čtení (zatímco u nás je to naopak). Horší to bude např. s názvy obchodů. Jeden se jmenuje nejlevnejsicosi.cz a druhý nejlevnejsi-cosi.cz -- nyní přibude ještě nejlevnějšícosi.cz a nejlevnější-cosi.cz, přinejmenším. Mno a to se může promítnout i do dalších odvětví.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    default avatar 1.7.2010 14:58 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Ale taky třeba nejⅼevnější-cosi.cz, že?
    Jendа avatar 1.7.2010 15:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Terminus i noname monospace z Firefoxu zrovna ⅼ a l rozlišují.

    Registrátoři zakazují mixování různých abeced v jednom názvu.
    1.7.2010 15:29 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Nevidím větší problém než u nejIevnější-cosi.cz.
    Jendа avatar 1.7.2010 18:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Jenže I v nejIevnější-cosi.cz Firefox zkonvertuje na i.
    1.7.2010 20:20 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    To je fuk, adresa je zadaná, stránka natažená, adware nainstalovanej, počítač kompromitovanej, uživatel nahranej a soukromá data odeslaná :D Ale dobrá připomínka.
    30.6.2010 15:54 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    poznat něco nového
    Tohle říkají všichni, kdo se na diskotéce opili a pak souložili se stejnopohlavní osobou. Palec dolů.
    default avatar 30.6.2010 16:35 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Tvá osobní zkušenost? :-D :-D :-D
    30.6.2010 16:43 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Minimálně zatím ne. ;)
    30.6.2010 15:50 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    I když uznávám, že by to pro někoho mohlo být užitečné, a že by to možná bylo i spravedlivé, domnívám se, že výhradní používání jen nějaké podmnožiny ASCII bylo jednou z těch malých věcí, které dohromady dělaly Západ nadřazený ostatním civilizacím. A tedy nesouhlasím s tím, aby bylo možno používat znaky s diakritikou nebo dokonce jiná písma, než je latinka.
    30.6.2010 15:59 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Jen počkejte, až se o svoje "práva" přihlásí i zastánci dělení minusek a verzálek.

    Jsem zvědav, zda si všichni zdejší advokáti "čínských" nebo "arabských" domén budou stát na svých argumentech.
    30.6.2010 17:38 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Ty malý-velký písmena (jak jima mluví Smrť) nejsou v unicode všechny :-(. Jinak co třeba doména vzhůru nohama? :-D
    30.6.2010 19:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    To, co máte na mysli, se nazývá kapitálky. Minusky jsou obyčejná malá písmena, verzálky obyčejná velká. Takže kolega patrně měl na mysli hnutí za zavedení case sensitivity doménových jmen.
    30.6.2010 20:11 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Minusky jsou obyčejná malá písmena, verzálky obyčejná velká. Takže kolega patrně měl na mysli hnutí za zavedení case sensitivity doménových jmen.
    Přesně tak.
    1.7.2010 15:39 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    no rfc uz od svyho vzniku case sensitivitu dovoluje, ale nedoporucuje. takze jediny co tomu brani bude asi mozna presvedceni spravcu narodnich domen...
    Jendа avatar 1.7.2010 18:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Fakt? Kde to píšou? Měl jsem za to, že DNS je case insensitive.
    thingie avatar 1.7.2010 20:49 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    No v těch RFC přeci, jak sám píše. Mimochodem tam i píšou, že vlastně možná nemusí ani být navždy nutné omezovat DNS jenom na ASCII. Že by v těch 80. letech viděli dál než dneska kdejaký diskutér tady? Zase jednou nepřekvapení…
    Růžové lži.
    Jendа avatar 1.7.2010 22:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Mimochodem tam i píšou, že vlastně možná nemusí ani být navždy nutné omezovat DNS jenom na ASCII.
    Jenže IDN je také zase jenom ASCII - konverze proběhne ihned po zadání žščř.hrach.eu do uživatelem či uživatelkou aplikace a dál se pracuje jen s punnycode.
    thingie avatar 1.7.2010 22:24 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Samozřejmě, zkusit dostat Unicode do DNS přímo by asi bylo sebevražedný. Ne, že by to nešlo [1], ale nemělo by to asi šanci projít. Bohužel, v čase vzniku DNS se Unicode asi úplně ještě předvídat nedalo, a kdyby, bylo by 16bitové, a s tím by se taky nevyhrálo.

    [1] Délka je tam normativně určena počtem oktetů, takže jazyky dál v Unicode by mohly mít jenom poloviční či ještě kratší domény, to je docela blbé.
    Růžové lži.
    30.6.2010 21:20 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Sakra těsně vedle :-D.
    30.6.2010 17:42 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Volil jsem poslední tři. Vidím to vesměs negativně, zábavné to bude, až si někdo zaregistruje černýho sněhuláka nebo káry :-D.
    30.6.2010 19:28 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Ano, až pohřební ústav bude mít www.✝.cz*, prodej letenek www.✈.cz a přehled o sněhu na horách www.❄.cz :-)

    Ještě že v Unicode nejsou všechny potvůrné paznaky z Wingdings/Webdings, to by pak mohlo docházet k velmi zajímavým efektům (viz např. tato konspirační teorie :-) ).

    * Pro ty, kterým, se znaky Unicode symbolů nezobrazují, jde o křížek, letadélko a sněhovou vločku.
    1.7.2010 18:11 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    1, Ludi ktory pisu inak ako latinkov je zopar miliard (rozhodne vela) == zaujamivy trh.

    2, tito ludia maju taku istu chut sa ucit latinku ako my ich abecedu.

    3, pocitace su tu na ulahcili zivot ludom a nie naopak.

    Neviem preco niekto ocakaval z dlhodobeho hladiska iny vyvoj. Je to asi ako dufat ze nenastane zima

    Jan Zahornadsky avatar 1.7.2010 18:57 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Hezké shrnutí. Sice existuje pár masochistů, co by rádo vidělo plain ASCII všude kde to jde (a ještě někde navrch), ale to je jen neflexibilní menšina.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    thingie avatar 1.7.2010 21:24 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Všimněte si v tom RFC jedný vtipný věci, už tehdá z něho celkem plyne, že omezení na ASCII je hlavně míněno pro zachování maximální kompatibility a omezení možných problémů se staršími aplikacemi a protokoly. Kde starších znamená z počátku 80. let, někdy ještě víc. Řekněte tady někomu, že něco nemůže bejt, protože kompatibilita s 30 let starou aplikací. Vás umlátí. Ale tady najednou…
    Růžové lži.
    Fluttershy, yay! avatar 1.7.2010 19:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    2, tito ludia maju taku istu chut sa ucit latinku ako my ich abecedu.

    Aha, takže poptávka po angličtině je ve světě naprosto zanedbatelná, je to vlastně marginální mrtvý jazyk.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.7.2010 20:12 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:

    Nuz pekny priklad strawman fallacy ale:

    Ak uz si bol v zahranici/pracoval s cudzinacami iste vies ze sice dost ludi "vie po anglicky" ale takisto vela nevie(aspon teda sa s nimi dorozumieva velmi tazko).

    V skratke: je rozdiel vediet po anglicky a vediet po anglicky

    A taktiez velke percento hovori po anglicky len ked musi, inak kupodivu preferuju rodnu rec.

    Fluttershy, yay! avatar 2.7.2010 00:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Takové potíže jsem snad ani neměl. Po Evropě jsem se domluvil německy (má němčina je divná), česky nebo anglicky (ve Skandinávii není nejmenší problém). Akorát Japonci, ale to je kategorie sama o sobě. Tohle je ale irelevantní.

    Relevantní je to, že s latinkou fakt takový problém není. Používá ji valná část Evropy, Austrálie a Amerika. Japonsko taktéž, vždyť latinku nezřídka používají v podstatě jako třetí fonetickou abecedu. V civilizovaných oblastech Číny (obou) také s latinkou není problém. Na Filipínách nebo v Indii je angličtina (a tedy i latinka) v jistém směru nutnost, protože ty jejich haldy písem a jazyků jsou nekompatibilní.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.7.2010 01:26 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    To je tvoja skusenost. Realitu si mozes overit napriklad v naraste lokalizacii pocitacovych hier na nasom trhu. Proste ludia neradi komunikuju v inom ako rodnom jazyku je fakt a spravny obchodnik/vyrobca to vyuzije. Pacit sa ti to nemusi ale to je tak vsetko.
    Fluttershy, yay! avatar 2.7.2010 10:31 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Jak to souvisí s tím, že nezanedbatelná část světa latinku zná a používá? "Západ" nativně, přinejmenším vzdělaní lidé v Asii sice ne nativně, ale přesto...

    Přizpůsobování se mase taky považuji za zlo. Z rostoucího počtu lokalizovaných her na trhu bych vinil především marketing. Bohužel je to jako s dabovanými filmy... a originální znění se těžko shání. Překlady dělané dobrovolně nadšenci jsou trošku jiná věc.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.7.2010 10:44 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Bodejť, potřeby a názory většiny by měla elita potlačit hned v zárodku, a ne jim ještě nedej bože (!) vycházet vstříc.
    Fluttershy, yay! avatar 2.7.2010 11:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Jistě. Zvláště pokud se pak ta elita musí mase přizpůsobovat. (Možná bych si na tomto místě mohl rýpnout do Ubuntu...) Masa je totiž shnilá cokoliv se učit a číst návody, snaží se leccos tak nějak zbastlit a ještě popírá, že by bylo lepší zaplatit si služby nějakého odborníka.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jan Zahornadsky avatar 2.7.2010 11:26 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Chudák elita, takto má někdo drzost ji nutit něco dělat! To je namáhavé a vyčerpávající! Ale jestlipak se pro takové jedince ještě hodí přívlastek elita?
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    Fluttershy, yay! avatar 2.7.2010 12:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Mno, několik příkladů.

    Viděl jsem zkriplený elektrický rozvod. Majitel domu tomu nerozuměl, ale přece by si tam nepozval profesionála!

    Opakovaně se setkávám s lidmi, kteří si sice koupili video, aby na něj nahrávali z televize, ale jsou shnilí si přečíst návod, takže (a) nenahrávají, (b) otravují s tím další lidi (ochotné si případně ten návod přečíst).

    Byly doby, kdy byla elektronika poměrně drahá, ale kvalitní. V rámci jejího natlačení do každé domácnosti došlo k dramatickému snížení jak ceny, tak kvality. V důsledku jenom kvality.

    V jistých linuxových distribucích se administrace provádí nebo prováděla ručně, s nutností přečíst si manuál a pochopit problematiku. Jenže leckde se místo toho začala cpát často podivně se chovající klikátka.

    GNOME je svým přístupem "uživatelé jsou idioti" pověstné.

    Rozdrbaná MS Windows (XP) nějakou lamou snažící se o administraci systému jsem klasika. Podobné jako první případ.

    Jsou místa a byly doby, kde a kdy se distribuovaly hry bez lokalizace a filmy bez dabingu. Ten dabing a lokalizace bývají nezřídka špatné, navíc díky originálnímu znění se někteří naučili obstojně cizí jazyk (třeba angličtinu). Nelokalizované/nenadabované verze je složitější sehnat.

    ...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jan Zahornadsky avatar 2.7.2010 14:05 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Viděl jsem zkriplený elektrický rozvod. Majitel domu tomu nerozuměl, ale přece by si tam nepozval profesionála!
    To je jeho svobodná volba. Nebo je snad nějaký zákon specifikující, jak si musím (ne)zkriplit vlastní elektrický obvod na svém objektu a na svém pozemku?
    Opakovaně se setkávám s lidmi, kteří si sice koupili video, aby na něj nahrávali z televize, ale jsou shnilí si přečíst návod, takže (a) nenahrávají, (b) otravují s tím další lidi (ochotné si případně ten návod přečíst).
    Společensky výše postavená osoba přesvědčila společensky níže postavenou osobu, aby si manuál přečetla a udělala pro ni danou práci. V tomto případě ale pocit, že ten, kdo si musel přečíst manuál, je elita, docela zcestný :-P
    Byly doby, kdy byla elektronika poměrně drahá, ale kvalitní. V rámci jejího natlačení do každé domácnosti došlo k dramatickému snížení jak ceny, tak kvality. V důsledku jenom kvality.
    Byly doby, kdy elektronika zabírala několik místností a obsahovala miliontinu komponent co dnes. ENIAC vydržel běžet jen pár minut v kuse bez poruchy. Prosil bych citaci, že poruchovost v poměru k složitosti stoupá. Osobně si myslím, že je to naopak.
    V jistých linuxových distribucích se administrace provádí nebo prováděla ručně, s nutností přečíst si manuál a pochopit problematiku. Jenže leckde se místo toho začala cpát často podivně se chovající klikátka.
    A kde je problém, kromě Vašeho subjektivního odporu?
    GNOME je svým přístupem "uživatelé jsou idioti" pověstné.
    Prosím relevantní zdroj, ideálně někoho, kdo rozhoduje o vývoji GNOME (jinak to nepovažuji za relevantní citaci).
    Rozdrbaná MS Windows (XP) nějakou lamou snažící se o administraci systému jsem klasika. Podobné jako první případ.
    Ano a existují hnusní lidi, co v sobě nosí bakterie a viry. Utratit. A existuje hnusné dřevo, které může hořet a tím někoho zranit. Zbavit se ho. A existuje voda, ve které se může někdo utopit. Všechnu odpařit.

    Jaký a v jakém stavu bude mít kdo nástroj (obživy, zábavy, ...) je jeho věc. Pokud je to jako v tomto případě většina lidí, tak prostě tvoří prostředí, které "elitě" nevadí, protože v něm dokáže žít (a v efektivitě je dokonce předčit). Je nutné pamatovat, že elita není pojem stálý, ale závislý na okolí. Kdysi to byl každý negramota, co si zapamatoval, že strkat ruku do ohně bolí, ale uhasit ten oheň znamená nižší komfort.
    Jsou místa a byly doby, kde a kdy se distribuovaly hry bez lokalizace a filmy bez dabingu. Ten dabing a lokalizace bývají nezřídka špatné, navíc díky originálnímu znění se někteří naučili obstojně cizí jazyk (třeba angličtinu). Nelokalizované/nenadabované verze je složitější sehnat.
    Pokud je to taková velká mezera na trhu, tak rychle o tom přestaňte mluvit a běžte si na tom založit byznys. Distribuujte nelokalizované verze na českém trhu a/nebo přeládejte lépe. Určitě vyděláte majland.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    thingie avatar 2.7.2010 14:22 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    No, jsou požární a další bezpečnostní předpisy. Barák s úplně blbou elektrikou nemůžete ani zkolaudovat.
    Růžové lži.
    Jan Zahornadsky avatar 2.7.2010 14:30 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Díky za upřesnění. V tom případě ten člověk ale poškozuje sám sebe (práce navíc, nějaké poplatky protože to nezkoulauduje, případně nějaké další komplikace...), stejně jako kdyby před 50 tis. lety strčil tu pracku do ohně. Žijeme v čím dál složitějším prostředí a kdo se neadaptuje, jde z kola ven :-)
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    thingie avatar 2.7.2010 14:34 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Když mu to třeba chytne, tak je z toho problém pro všechny, nejenom pro něj.
    Růžové lži.
    Jan Zahornadsky avatar 2.7.2010 16:05 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Není ta legislativa právě proto, aby to nedělal a pak ho ostatní neutloukli?

    Sice třeba nechci, aby můj soused takové divokosti vytvářel (ať už elektroinstalaci nebo k tématu divoké názvy domén), ale pokud nastane čas, kdy to většina populace žádá a zavedení je na spadnutí, tak ti nejlepší na rozdíl od pana thingieho nenaříkají "já jsem elita a tohle mi přeci nemůžete udělat", ale přijmou to jako fakt a v nově vzniklé situaci vymyslí způsob, jak nejen nebudou zasaženi, ale třeba to ještě využijí ke svému prospěchu.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    Jan Zahornadsky avatar 2.7.2010 16:06 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Hluboká omluva, Archer, ne thingie :-o
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    thingie avatar 2.7.2010 16:08 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    To je úplně divné a nesmyslné srovnání mi přijde. Dodržovat bezpečnostní předpisy je něco úplně jiného než vyvíjet snahu konečně se zbavit antických omezení stařičkého DNS, které tu dokonce ve vší šílenosti někdo vystavuje jako přednost.
    Růžové lži.
    Jan Zahornadsky avatar 2.7.2010 16:26 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    No a zrovna Archer to srovnávat začal. Jako něco, co omezuje chudinky elity (nedodržuje ty předpisy vs. chce zavést mezinárodní domény). Pokud jsem se trochu zapletl do argumentace, tak moje chyba, snažil jsem se držet řeč v obecné rovině ;-)
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    Jendа avatar 2.7.2010 11:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Jak to souvisí s tím, že nezanedbatelná část světa latinku nezná a nepoužívá?
    Fluttershy, yay! avatar 2.7.2010 12:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Jenže tahle část světa nejspíš ani nepoužívá Internet.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    thingie avatar 2.7.2010 13:12 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    A co třeba udělat něco tak neuvěřitelného, jako umožnit jim to?
    Růžové lži.
    Fluttershy, yay! avatar 2.7.2010 13:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Jako že si urveme chleba od huby, pošleme jim hromadu OLPC a přivedeme jim optické kabely až do slumu?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    thingie avatar 2.7.2010 13:37 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    To je argument pro co? V leckterých slumech nejsou počítače nic šokujícího.
    Růžové lži.
    2.7.2010 12:58 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Přizpůsobování se mase taky považuji za zlo. Z rostoucího počtu lokalizovaných her na trhu bych vinil především marketing. Bohužel je to jako s dabovanými filmy... a originální znění se těžko shání. Překlady dělané dobrovolně nadšenci jsou trošku jiná věc..

    Iste pokial to nie som kto sa musi prisposobovat tiez mi to nevadi. :)

    Inak koho budes vinit je irelevantne. Fakt je ze lokalizovane veci sa lepsie predavaju a to rozhoduje.
    Fluttershy, yay! avatar 2.7.2010 13:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Lesklé plasty na elektronice se taky asi líp prodávají, což na jednu stranu rozhoduje, na druhou stranu to nic nemění na podstatě věci, tedy že lesklé plasty jsou špatnost.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.7.2010 13:31 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Mozno ale je to len tvoj nazor.

    (Ja napriklad nevidim na lesklych plastoch nic co by negativne ovplyvnovalo kvalitu vyrobku. Rozhoduju ine kriteria)
    Fluttershy, yay! avatar 2.7.2010 13:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Je to nejen můj názor a obávám se, že z tvého komentáře vyplývá, že jsi s (černými) lesklými plasty ještě nepřišel do styku, nebo jsi prase, chro-chro.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.7.2010 14:22 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Je to nejen můj názor ....

    Nic to nemeni na tom, ze stale ide len o nazor.

    Kedze som prisiel(LCD samsung, uplna spokojnost ) pravdepodobne som prasa. Co narobim, aspon ze som pekny :D

    Fluttershy, yay! avatar 2.7.2010 17:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Do momentu než přijde do kontaktu s prachem nebo otisky prstů. Příjemné leštění.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.7.2010 19:19 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Mam ho skoro rok. A prach som utieral pravidelne aj predtym.
    3.7.2010 04:18 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    To v té místnosti nesvítíš? Já jo a všechno se to nepříjemně odráží, až jsem to musel přelepit matným povrchem. Dokonce vnitřní strany rámečku odráží přímo obraz z LCD, to je taky nepříjemný. Teď bych rád slyšel nevýhody matnýho.
    Jendа avatar 3.7.2010 13:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Musím říct, že mám notebook s matným displejem a lesklým plastem. Ze začátku to byla hrůza - i když na displej svítilo sluníčko, byl docela dobře čitelný, ale lesklý rámeček mi házel odrazy do obličeje. Pak se trošku zapatlal a už je to lepší.

    Kdyby si někdo chtěl zhotovit kopii mého otisku prstu, těžko by hledal lepší zdroj :-).
    Jendа avatar 1.7.2010 22:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Rejp: proč je tvůj komentář bez diakritiky? :-)
    2.7.2010 01:17 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelatinkové domény (a s diakritikou) jsou:
    Nemam "naistalovanu"(lepsi vyraz ma momentalne nenapada) slovensku klavesnicu. Avsak ja mam k obycajnemu uzivatelovi dost daleko.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.