abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Jan Zahornadsky avatar 23.11.2005 18:37 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Tak nevím, co odpovědět... Zatím ne, ale hned další semestr mám povinně základy unixu. Správně bych měl odpovědět, že ne, ale pokud by to byla otázka na výuku linuxu/unixu na školách, tak ano.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    Max avatar 23.11.2005 18:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Mno, kdyz jsme se ucili o virech, tak nam nas velice "vzdelany" ucitel mj. sdelil, jak linuxova komunita a firmy pisi viry, aby poskodily skvely operacni system jedne nejmenovane firmy. Pak nam sdelil, ze polymorfni viry nemuze zadny antivirak zastavit a dokazi je napsat jenom opravdovi profici a tech je na svete jen malo (v tom se nas pan ucitel pokrizoval). Mno, pak jsme si meli zapnout excel .....
    Takze jsem se dlouho rozhodoval, co mam odpovedet, pac jsme se dozvedeli, ze existuje nejaky linux, kterou ridi parta zabijaku, co se zivi psanim viru. No, ale jelikoz to nesheldavam jako prilis prinosna informace, tak volim NE, neucili.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.11.2005 19:29 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Tak co pudem zabit Gatese a napsat mu nejakej vir?
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    Max avatar 24.11.2005 19:46 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Co tak koukam, tak viru je vic nez dost, to nema smysl. Pokud chcete nadelat vetsi skody, nez virem, tak pomahejte Sony s jejich uzasnyma DRM :-D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.11.2005 19:04 Ladislav Sückr | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?

    Ne, neučil. V době mých studií byly Win3.1 novinkou. Dělal jsem hlavně v CP/M a MS/DR DOSu :-)

    Myslet špatně je lepší než nemyslet vůbec.
    24.11.2005 08:07 dubak | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    +1 :-)
    24.11.2005 09:55 jozka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    asi tak ;-)
    24.11.2005 11:15 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Ale porad jste se mohli ucit o Unixu. Treba ja koncil v roce 93 a meli jsme ucebnu se Sun workstejsnama, kde nas ucili, jak na to. Nejvetsi zabavou bylo otevirat okno ci zabijet aplikace na "cizim" pocitaci, protoze vsichni v ucebne pouzivali stejne username a heslo. :-)

    A kdyz jsem odchazel, tak uz se tam objevil Linux, nekdo ho pritahl na 52 disketach. :-)
    23.11.2005 19:27 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Spis by me zajimalo kdo ucil ve skole ucitele co je linux :-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    Josef Kufner avatar 23.11.2005 19:36 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Tahle varianta v anketě chybí :-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.11.2005 21:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste ve škole o Linuxu/Unixu?
    Spis by me zajimalo kdo ucil ve skole ucitele co je linux :-)
    V rámci školení učitelů jsem se o Linuxu zmíňoval (jednalo se především o sítě a o to, co vlastně dělá správce sítě, takže na nějaké podrobnosti nebyl čas). Takže se hlásím ;-)
    23.11.2005 22:41 Honey | skóre: 9 | blog: honey | Rudolfov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Už se chystám na to, až svého učitele zasvětím... :-P
    make: *** [all] Error 2
    23.11.2005 23:33 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Muj bracha (zakladka) machruje nad ucitelema na informatiku... a to vi asi jen to ze nejakej linux existuje a ze je doma... ty ucitele asi slisi o linux poprvy
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    24.11.2005 17:28 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    zrovna pristi tyden mame s kamosem na jeden pc ve skole instalovat linux aby se nase pani ucitelka mohla vzdelavat a potom to ucit dalsi studenty:-)
    David Watzke avatar 23.11.2005 19:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Když učitelka, která nás měla na informatiku donedávna používala IE (doporučil jsem jí Firefox a je s ním spokojená, hrozně se divila, že v adrese nemusí být www.), tak zkuste hádat...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.11.2005 07:02 Trinom | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Nic novýho, my jsme museli udělat "petici za firefox", aby nám ho admin vůbec nainstalil (a to jen do studovny!)...
    David Watzke avatar 24.11.2005 07:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    No vidíš, nám nepomůže ani bůh... Prostě hyperzavirovaný W2K a IE. o než naběhne, je konec hodiny. Přitom jsou tam 2 GHz Celerony.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.11.2005 12:25 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    David Watzke avatar 25.11.2005 22:42 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Zkusím. Dík.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.11.2005 13:33 gajdusek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    A proc? Kdyz se vam nechce travit 10min ziskanim administratora(nez nabehne sporic teda regedit) muzete nainstalovat firefox do dokumentu.
    David Watzke avatar 25.11.2005 22:46 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Admina mi jen tak nedá, to se musí přemlouvat. Ten FF do dokumentů zkusím...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    brozkeff avatar 26.11.2005 11:33 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše FF na NEadministratorovi
    Ja jsem ve skole na omezenem uctu ve WinXP pouzival firefox pres rok a uplne bez problemu. Tedka tam mam Operu, ve ktery me sice nefunguje mail, ale funguje taky. Zadne registry na to nejsou potreba. Veskere nastaveni si tyhle programy ukladaji do profilu v App data..
    24.11.2005 13:25 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    hrozně se divila, že v adrese nemusí být www

    Zalezi snad na serveru, jak je to nastaveno, de facto je www.xxx a xxx jina adresa, a i kdyz vetsina ma nejake presmerovani, uplne vsude tohle nefunguje (nekde s www, nekde bez).
    David Watzke avatar 24.11.2005 14:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Vím, neříkám, že musí, ale že může. Ne nezbytně.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.11.2005 18:07 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Nepletu-li se, je to věcí DNS, nikoliv browseru. Řekl bych, že se jedná z tvé strany o dezinformaci.
    24.11.2005 20:43 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Mnohé prohlížeče umožňují nastavit automatické doplňování www. a přípon.
    25.11.2005 15:05 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Tak to potom ale zvládá i Internet Explorer (bez nadstaveb apod.).
    David Watzke avatar 24.11.2005 20:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Řekl bych, že se jedná z tvé strany o dezinformaci.
    Ne, nejedná, přečti si, co jsem napsal. Odkaž mě na příspěvek, kde říkám, že je to věc browseru. Konqueror www nedoplňuje, už proto je mi to jasný.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 24.11.2005 21:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Hm, možná jsem byl špatně pochopen. :-) "V adrese nemusí být..." jsem myslel, že ne vždycky, ale někdy samzřejmě jo. Šlo právě o firefox.czilla.cz, kde to s www nejde.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.11.2005 15:14 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Otázkou, zda-li špatně pochopen či špatně jsem se vyjádřil :-)
    27.11.2005 00:09 mc_bizon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    http://www.mozilla.org/docs/end-user/internet-keywords.html
    23.11.2005 19:51 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Ne neučil. Neučil jsem se ani Windows (ještě nebyly). Mým prvním stutečným OS bylo CPM a jeho klony.
    23.11.2005 19:57 djbart | skóre: 9 | Bartošovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    U nás se Linux vyučuje povinně v prvním ročníku. V průběhu studia jsme na linuxu/unixu dělali dost věcí a projektů. Nutno však podotknout, že studuji VŠB a informatiku ;)
    Nejmocnější je ten, kdo přemůže sám sebe. jaluvka.info
    23.11.2005 21:03 anonymous coward
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    V jakem pomeru je vyka unixlike systemu a windows na VSB? Pripadne i na jinych skolach.
    23.11.2005 21:35 djbart | skóre: 9 | Bartošovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Nevím v jakém poměru je to teď, co je povinné bakalářské studium.

    Měli jsme asi dva předměty zaměřené přímo na linux. Dále to bylo různé, ale nikdy nás nikdo nenutil používat windows. Prostě se řeklo, že projekt bude napsaný v C, C++, javě nebo jiném a už bylo jedno jestli jsme to napsali pod linuxem nebo pod windowsama. Co se týká sítí, tak ty se většinou dělali pod linuxem.

    Dneska se myslím učí primárně java a C# s .NET, takže už to není tak moc jedno, v čem je to napsané.
    Nejmocnější je ten, kdo přemůže sám sebe. jaluvka.info
    24.11.2005 17:20 Kamil | skóre: 18 | blog: bejkarny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Hehe, tak to mate dobry. U nas (FD CVUT) je (aspon za me byla) vyuka ohledne pocitacu nasledovne:

    1/ MS Office

    2/ Databaze a prezentacni systemy -> Access (ucitelka chodila s tlustou bichli :o)) & Powerpoint

    3/ Site a sitove operacni systemy -> Instalace a sprava MS Windows XP (nebo neco takoveho)

    4/ Programovaci jazyk C -> vyjimecne MS-DOS a Borland C++

    Kdyz se reklo linux, tak se nasi spravci site 3x pokrizovali :-)) Kdyz nam prisel prednaset clovek z nejmenovane svetove organizace, tak tesne po zapojeni notebooka do site poznal, jak rychle se siri sasser :-)) Proste jizda.
    23.11.2005 21:39 another
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    AFAIK jako jeste student (temer) nic o windozech, min. 2 predmety o *nixech. Bohuzel vykopli pana Lavicku, coz byl velky *nix guru a fundamentalista.
    23.11.2005 22:34 djbart | skóre: 9 | Bartošovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Nedávno jsem se byl podívat na přednášce Správa počítačových systémů. Celý semestr se tam probírá Windows 2003 Server. Z přednášky jsem ale nabyl dojmu, že by se toho člověk naučil více doma sám za půl hodiny.

    Pan Lavička byl sice velky linux/unix guru a měl dobré vtipy, ale jeho učební metody byly poněkud zastaralé a nepraktické.
    Nejmocnější je ten, kdo přemůže sám sebe. jaluvka.info
    24.11.2005 17:44 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Na FEL CVUT je to myslim 2:0 pro unix/linux. Nevim o tom ze by se tu ucili windows (mysleno jak dany OS funguje). To na cem kdo prga je vesmes jeho vec, hlavne kdyz to fakci:)
    24.11.2005 17:38 Imre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    To se máš. Já jsem taky na VŠB (systémové inženýrství a informatika). Jediné seznámení s Linuxem, v předmětu "Systémový SW a HW" vyučované jednou nejmenovanou Doc., bylo nabootování do Fedory a zkonstatování že to má pěkné hry. The end. Několikrát jsem oponoval vůči věcem, které nám byly sypány v tomto předmětu do hlavy (přednášky z roku 2000),a které se také moc nezakládaly na pravdě, ale moc smyslu to nemělo. Prostě na EkF jedině MS a jeho produkty. :-(
    23.11.2005 20:01 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Zdravim

    Kdyz jsem byl ve skole jako zak (1998-2002), tak sice Linux existoval, dokonce jsem mel obcas nainstalovany i monkey linux ze 4 CD a mozna jsme zkousel nejaky redhat 9x, ale ve skole nic. Linux byl na serverech a zaci pocitacovych oboru dokonce meli magicky nastroj WinSCP (tak nejak, dneska se misto te obludky pouziva putty). A pozor, byl dokonce na jednom pocitaci (P75). Nevim proc, ale na monitoru mel napsano solaris. Co vim, tak solaris tam nikdy nebyl, sedal jsem si uz tehdy pokud mozno k nemu a dokonce jsem tam mel heslo, takze prese me mohli zaci tisknout. Jenze ja stdoval elektrotechniku, tak nejenze nam Linux zamlceli, dokonce pred nami schvovavali i samotne pocitace. Ve 3 a 4 rocniku jsme na kompy vubec nechodily.

    Dnes po par letech jsem na stejne skole jako admin. Pocitacove obory se o Linuxu uci, ale pracuji jen pres puttynu na jednom serveru s FreeBSD. Cili si mozna zapamatuji, ze to ma nejaky cd, mc a rm, ale KDE vzivote vetsina z nich nevidela. Nepocitacove obory se uci ze Linux existuje, ze se pouziva predevsim na serverech a na desktopu hop mivajio pocitacovi experti. Jo a abych nezapomel, Windows jsou lepsi nez Linux. Kdyz to rika pan ucitel, tak to asi musi byt pravda... KDE taky nevidely...

    Nastesti situace se zlepsuje. Cela skola chodi ke me tisknout a casto se ptaji, to je Linux? Pak vedu Linuxovy krouzek kde jsme resili instalaci zakladu slackware, pak NIS+NFS (at se muze prihlasit kdokoliv ze skoly), minule jsme nainstalovaly X+KDE a priste nas ceka kupa knihoven aby ty KDE vubec nabehly.

    Jo a doporucuju OpenSUSE kde muzu. Chodi ke me s kompama rada zaku z krouzku a chtej pomoct s linuxem. To predtim nebylo, takze je to cim dal tim lepsi.

    Uff, to jsme se rozepsal.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    23.11.2005 21:57 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    > monkey linux ze 4 CD

    bych chtel docela i videt ;-) - to je spis s/C/F/ ne?
    Drom avatar 24.11.2005 02:03 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Ja si nemuzu odpustit...
    nevideli
    nainstalovali
    (au, chudak pravopis)
    24.11.2005 13:36 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    (au, chudak pravopis)
    to ma za to, ze ty i/y nenesou zadnou podstatnou informaci :P
    25.11.2005 12:33 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    -ly jako ty zeny, ne?
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    24.11.2005 13:09 :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Vy jste vlastně takový zachránce, co by si ta škola bez vás počala. Navíc určitě pravidelně navštěvujete všechny vyučovací hodiny, že víte, co tam kdo vykládá a jací jsou ti učitelé omezenci a agenti Microsoftu...
    25.11.2005 08:46 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Tuto osobni narazku sis mohl odpustit. Pokud jsi zak teto skoly, prijd a vysvetlim ti to osobne, pokud ne, tak sory, ale nemas o cem kecat. Mimochodem, sedim na balkone primo ve tride kde se uci informacni technologie, takze vsechno slysim.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    masožravá palma avatar 23.11.2005 20:21 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?

    Nejsem si jistá, co mám odpovědět.

    Ve škole znamená v oficiálním vyučování nebo v budově školy?

    Chodila jsem asi půl roku po vyučování na kroužek o Linuxu, odešla jsem protože všichni ostatní tam byli o dva roky starší a jenom kluci a já se cítila nesvá. V hodinách informatiky jsme se učili spíš jak počítač sestavit než jak ho používat.

    Ale bráchova třída, o dva ročníky níž na stejné škole, píše písemky z programování v bashi.

    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    23.11.2005 21:08 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    BASH je v pohode, ja bych jim dal pisemky z C nebo aspon z Pythonu :-D
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    23.11.2005 21:21 vend | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?

    Zamlčeli mi ho, ale nemám jim to za zlé. On ho tenkrát Linus ještě nenapsal. Ale byla by to síla děrovat linux do pásky ...

    Filip Dominec avatar 23.11.2005 21:34 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Ne.
    Neučili, neučíme a učit ani nebudeme. Zato povinná indoktrinace Officem a prací s Woknows je na dobré úrovni. O ničem jiném ani zmínka (kromě mých veselých poznámek, jež byly vždy dobrým zpestřením hodiny pro spolužáky).

    Ono to totiž bývá tak, že MS dává multilicence školám zadarmo a školy to zřejmě naivně považují za dobročinnost a jsou mu tudíž vděčnou a velmi účinnou reklamou...
    Tlapicka avatar 24.11.2005 14:42 Tlapicka | blog: blog můJ | Lipník n. B.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne.
    MS dává něco zadarmo? Tak to chci vidět. U nás ve škole se to kupuje za těžké peníze. Jej to dobrej tunel ....když si uvědomím že veškerý SW by mohl být zadarmo......
    Filip Dominec avatar 24.11.2005 17:57 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Jistě
    Jistě, :). Jejich všeobjímající láska ke všemu potenciálně platícímu je nezměrná.

    Jo, taky to vlastně mohla být úlitba rodičů nějakého propadajícího spolustudenta, to tak obvykle bývá... ostatně, podobným způsobem jsme získali i pár počítačů do kompárny (dost výkonných na to, aby na nich šlo rozběhnout windows Xtrémně Pomalý).

    Toho člověka ale stejně nakonec vyrazili...
    25.11.2005 18:22 JirkaK | skóre: 15 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jistě
    No, kdyz se to tak vezme, tak to je nehorazne sprosty: skoly Mrkvo$oftu zaplati za naprosto shitozni software nekrestanske penize a jeste mu skoli budouci uzivatele... protoze 99% lidi, co projde vyukou informatiky, bude o linuxu tak maximalne tusit, ale stejne na nem v zivote nebude pracovat. Skoda.
    ** Počítač bez window$, to je jako ryba bez bicyklu... ** echo 'Kdo neskáče, není Čech!'|sed s/Čech/cvičená\ opice/
    23.11.2005 22:19 EeBX | blog: EeBX_a_Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Tak mi se bohuzel ve skole o Linuxu neucime. Myslim, ze pro naseho "uzasneho" profesora IVT nic jineho, nez Wokna neexistuje.
    Tak se snazime rozsirovat vseobecne povedomi o Linuxu aspon tim, ze jsme ukecali profesora spravujiciho internetovou studovnu, zda by nam nedovolil nainstalovat tam Linux. Dovolil nam to zrejme z toho duvodu, ze Win98, ktery tam byl puvodne byl az moc lehce zlikvidovatelny system. :D
    On sam nevedel o Linuxu ani tecku, ale kdyz jsme mu rekli, ze to bude mnohem bezpecnejsi, tak s tim souhlasil.
    Tučňák s tebou, Jedi! May Linux be with you!
    23.11.2005 22:37 Honey | skóre: 9 | blog: honey | Rudolfov
    Rozbalit Rozbalit vše Výčetka
    Měli jsme výčetku operačních systémů mezi kterými byl taky Linux (podle mě správně GNU/Linux) a Unix. Dokonce vyučující doporučil Linux podtrhnout, ale víc nám o něm neřekl, ani toho moc neví.
    make: *** [all] Error 2
    24.11.2005 00:10 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Наконец-то могу ответит напрямо: В школе нихуя про линукс неслышал ;)
    24.11.2005 08:10 dubak | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Kua, ty si mi dal zabrať s tou azbukou. Ale nakoniec som to prečítal :-)
    24.11.2005 08:14 Jix0 | skóre: 24 | blog: Not only for humans
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Ja tiez :D
    If you will not cooperate, you are to be executed! | Starting as a DJ
    brk avatar 24.11.2005 09:43 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Taky bych tu azbuku potřeboval krapet oprášit. :o( Это очень хороший язык.
    USE="-qt -kde"
    24.11.2005 08:13 Jix0 | skóre: 24 | blog: Not only for humans
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    no tak to u nas je podobne. Dneska se to ale zmeni :D
    If you will not cooperate, you are to be executed! | Starting as a DJ
    24.11.2005 08:18 K.A.T.K.A.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Hmm, tak já si toho moc nepřečtu :-(
    24.11.2005 08:20 Jix0 | skóre: 24 | blog: Not only for humans
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    muhehehehehehehehe
    If you will not cooperate, you are to be executed! | Starting as a DJ
    24.11.2005 12:27 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Koneckonců, mohu odpovědět narovinu: ve škole jsem o linuxu neslyšel ani ***.

    (že překlad neslušného slova nemůže být doslovný snad chápeš ;-))
    24.11.2005 00:52 vd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Na stredni jsme se Linux ucili. Dokonce jeste nez jsem se dostal na stredni (ted jsem na VS, takze tu Linux pouzivam taky) byl u nas doma ucitel (mamcin byvaly kolega) ze stredni kam jsem pozdeji nastoupil a zeptal se mne, jestli znam Linux. Tehdy jsem mel na domaci 486tce jen DOS a Win3.1. Tak jsem se o Linux zacal vice zajimat. Na stredni nas pak ucil metodou: "Kdyz chces neco poradne udelej si to sam.", takze jsme meli k dispozici net a linuxove masiny a mohli jsme si s nima delat co jsme chteli. Z Linuxu jsem dokonce i maturoval :) Bez problemu. A pak jsem kamosovi z druhe skupiny posilal na mobil smsky s navodem jak nastavit iptables :D. A to jsem na stredni mel hlavni zamereni programator. Takze vlastne ja jsem diky skole prisel Linuxu na chut.

    Neni skola jako skola.
    24.11.2005 00:56 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Podle toho na jaké škole... základku z hodnocení vynechávám - tam jsme se chodily v devátý třídě koukat na počítačovou učebnu jako na zázrak (ne že bych byl tak starej, ale počítče dorayily pozdě....)

    gympl - tam jsem záhlídnul jak si jakýsi nadšenec hraje s nějakým shellem, na mou zvídavou otázku v čemže to dělá mi odpověděl, že FreeBSD a že je to naprosto super...

    Pak jsem byl rok na MFF a tam celý semestr přednášel o unixu pan Forst - to bylo super...

    Teď jsem na FELu a krom toho, že semtam pracujeme na stanicich od Sunu, tak nějký předmět, který má v názvu slovo unix mě taky čeká....
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    24.11.2005 08:17 K.A.T.K.A.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Chybí tam odpověď: Na průmyslovkách se zatím nevyučuje, ale kdyby... :-)
    Tlapicka avatar 24.11.2005 14:56 Tlapicka | blog: blog můJ | Lipník n. B.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Na naší průmyslovce ano (SPŠe Olomouc). Učím Grafiké systémy a Pascal. Jsem tu jedinej blázen (jako z učitelů), co má má na desktopech Linux a jedinej co učí všechno na Linuxu. Linux je zatím ve dvou učebnách jako multiboot, ale plánujeme to všech šesti.

    Učím: Gimp, Inkscape, OOo, LaTeX, Vim, fpc, Lazarus

    Studenti se mě občas na něco zeptájí. Každou chvilku přijde někdo a ptá se jak se to dá naindtalovat. Snažím se dělat propagaci kde můžu.
    25.11.2005 09:08 K.A.T.K.A.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    OK, ale u tebe je to o tom, že to děláš z nadšení - v osnovách to asi nemáš :-)
    Snažím se dělat propagaci kde můžu.
    Jen tak dál ;-)
    25.11.2005 18:16 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    U nas (SPSE Brno) to vypada tak ze Wokna do nas cpou horem-dolem a nic jinyho neexistuje.

    Akorat jsem v jedne ucebne potkal tusim SUSE. Kdyz jsem se tam prilogoval jako guest/guest, tak me od tama kantor vyhodil jakoze je to "jenom pro ctvrtaky programatory". Asi myslel ty ctvrtaky, co celej rok delaji Pascal :-)

    Docela se mi aji jednou libilo, jaxme delali Acces a vsichni okolo mne zurive klikali aby tam udelali nejakej vyber cehosi v "databazi". No a mne nenapadlo nic lepsiho nez misto klikani nacvakat par prikazu v SQL...usetril jsem asi 15 minut :-)

    Tudiz vidim, ze vyberem oboru Automatizacni technika jsem o nic neprisel ;-)
    Fill avatar 24.11.2005 09:02 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Jak na které
    Na základce byl akorát kroužek s PMDčkama.

    Na gymlu Karel na TNS Slušovice, DOS na XTčkách, časem Win 3.xx.

    Na matfyzu jsme se v prváku (obor Matyka) učili akorát Pascal pod Win, kdybych si nezvolil vhodnou diplomku, tak jsem pak snad vůbec nemusel do labu. Takže jsem se sám donutil čuchnout k Digital Unixu, Solarisu, IRIXu a Linuxu a bez bashe a GNU utilit už nemohu dýchat.

    Snad se mi skrze moje děti podaří prosadit *NIX i na nějakou základku :^)
    24.11.2005 09:30 HonzaRez
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    1990-IQ151, Basic. (Jakže to říkala souška čitelka, emesdos? To je ňáká nová kapela?)
    24.11.2005 09:51 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Základka DOS + v deváté třídě Win 3.11. Průmyslovka DOS + Windows 98. Můj první unix tedy byl až server eva (FIT VUT), což bylo FreeBSD (tehdy jsem takové "zbytečnosti" nerozlišoval :-)). To jsem kopíroval přes FTP stránky na web server a přes Putty spouštěl Pine. No a pak jsem si doma na starý HDD nainstaloval Mandrake 8.1 a nějak se mi v Linuxu zalíbilo ;-). Hlavně nezapomenu na svůj úžas, když jsem viděl tu hromadu softwaru zdarma (free as speech jsem tehdy taky ještě neřešil)!
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.11.2005 10:16 MichalekII
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Ne, ale učili jsme se o AIXu a IRIXu, linux je asi nějaký šléško, nebo co :-/
    24.11.2005 10:41 Karel Dušek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    K linuxu mě přivedl učitel, dokonce poradil v určitých základech a něco málo jsme dokonce i probírali v hodinách. Od té doby nedám na linux dopustit.
    Dalibor Smolík avatar 24.11.2005 11:42 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    V první polovině 70 let to byl na VŠE jen jeden semestr o Algolu a Fortranu letem světem, nic víc :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Valoun avatar 24.11.2005 15:57 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Ted je to jeden semestr Operační systému typu UNIX vyučovaný na Solarisovém serveru přes putty. Předmět je jen oborově volitelný. Pak je tu ještě ledabyle spravovaný studentský linuxový server pro zájemce.

    Jinak většina kolegů z informatiky jen nevěřícně kroutí hlavou, že jsem vůbec schopen existovat bez Windows.
    Dalibor Smolík avatar 24.11.2005 16:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    To znám - spousta laiků i odborníků kroutí hlavou nad tím, že může komerční firma existovat bez Windows
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.11.2005 22:01 Michal Kašpar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    No za mně tam na Unix občas narazil Kastl se svým bitnetem (a vůbec lidi z KIZI), u Koska se html taky dělalo na sorry (to je ten ledabyle spravovaný studentský linuxový server) a Operační systémy (Čermák), kde byla spíš teorie se taky Unixu nijak nevyhýbaly.
    A přišlo mi, že alespoň na KIT byla většina studentů minimálně duálních.
    24.11.2005 17:07 Bones | skóre: 15 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    U nas (8.trida na ZS) jsou vsichni tezci BFU. Unix je pro ne neznamym pojmem.Hry jsou to hlavni co lze na pocitaci delat a "Linux je blbej, protoze na nem nejdou zadny hry.".A nas ucitel informatiky je hotovej expert.Word, Excel, PowerPoint, to je vrchol jeho znalosti.Kdyz se jen zminim o Linuxu, jsem zahnan temi BFU.
    24.11.2005 17:08 právě nejsem k dispozici | skóre: 2 | blog: Na odpočinku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Na základní škole jsem se poprvé v životě dostal k počítači, bylo to v osmé třídě. Vzpomínám si na tu situaci dodnes:

    (...) "A zapněte si počítač a zadejte do Atlasu (pozn.: nic jiného neznali, netušili, že lze vyhledávat i jinde -- to říkám zcela vážně) 'Česká republika'." Mně to nešlo; zasekl jsem se u zapnutí monitoru, bylo nutné zapnout obrazovku + napájení. Já byl s počítačem poprvé ve styku, jak jsem měl vědět, co s tím... To ale nebyla informatika, ale zeměpis. (...)

    Informatiku jsme měli až v deváté třídě. Učil nás pan ředitel. Lze říci, že věděl hovno (promiňte). On sám byl, jak se říká, "lekci před námi"; látku studoval (tuším) z Počítače pro každého. Vrcholem jeho učení byla tabulka s asi 4mi nebo 5ti řádky, ve které byly napsány různé sestavy CPU, RAM a pevného disku (bylo to "co se k sobě hodilo", nevím, kde to vzal). Ona tabulka byla také jediným testem -- chyběla v ní asi 3 políčka a my jsme je měli doplnit...

    Asi 80% školního roku jsme "programovali" v "Baltíkovi" (co s námi taky jiného učitel měl dělat, když nic neuměl...).

    Abychom vyšli ze stereotypu, učili jsme se i další věci. Například vyhledávání na internetu ("Pokud znáte přesnou adresu, napište to do políčka v prohlížeči, jinak to napište do Atlasu."), základy hardware ("Počítače jsou různě rychlé." a "V počítači je mateřská deska, anglicky 'Mutter board'.") nebo základy periferií ("Na klávesnici pište prsty a nejezte nad ní.")

    Nesmím zapomenout na jeden projekt v textovém procesoru (který učitel naprosto neovládal).

    Na střední škole byla výuka lepší, i když opět na hrozné úrovni. Učila nás matematikářka (nějaký druhý předmět si k matematice musela vybrat). Neučili jsme se ovládat počítač, ale Windows 98, takže: NE, s Linuxem jsem se na škole nesetkal.
    24.11.2005 17:40 Richard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    ZŠ - tam informatika nebyla Gymnázium - 1. rořník - základy Windows, 2. ročník - Word, 3. ročník - Excel, 4. ročník - PowerPoint VŠ (ekonomka) - na linuxu nějaké projekty (výroba www stránek a java scriptu, takže nikdo nepozná Linux, resp. je od něj takhle odrazen) - ale jsem teprve ve druháku.

    Richard
    buml avatar 24.11.2005 18:09 buml | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Bohuzel jsem uz asi trochu starsi (ikdyz si tak nepripadam), kde ze mel bejt pocitac? Ve skole??????????????
    To vite, doba ledova je doba ledova.
    24.11.2005 20:39 Matysek | skóre: 6 | blog: Matyhokoutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Sme meli zprvu Konzul a lital na tom KAREL :D
    Do I care?
    24.11.2005 18:26 Pali
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Akurat dnes sme mali prvu hodinu (4. roc. na gympli) Dal som Ano ale este neviem co z toho bude
    24.11.2005 20:38 Matysek | skóre: 6 | blog: Matyhokoutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Na stredni nam ucitelka tvrdila, ze neni lepsiho systemu nez Windows 95, Potom NT 4.0 :P Naucila brigada pro stredni...
    Do I care?
    25.11.2005 01:45 HS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    I ja pridam me skusenosti s vyukou Informatiky v ceskem skolsvi : Ososbne jsem prosel :

    ZS - kde ucitelky , ktere umely pouzivat pocitat byli na urovni podprumerneho az prumerneho BFU . V 7. tride zavedli ve skole pocitacovou ucebnu. Vybavenou produkty Microsoftu , a bez ochranych prvku ( osobni ucet , omezeni prav uzivatelu ) o tom neni pochyb . Dalsi rok trvalo sehnani vyukovych programu , ktere byli nutnou podminkou rozumneho vyuziti ucebny . Do te doby se pocitace vyuzivali jen ke hrani her , hlavne tech donesennych a nelegalne porizenych .

    Gymnazium - Informatiku ucili technicka , vyvojove je nekde v roce 1989 , 1990 , ktera uz je v duchode , a mlady matematik - informatik , trouba popleta , ktery uci kvuli pohodlnosti a nejakym jistotam . Oba linuxu nefandi . Linux se prakticky nebral a prekvapilo me kolik lidi ho pouzivalo , vetsina uz na urovni .

    MFF - Vybaveni skoly tak 1:1 ( Linux : M$ ) Kantori kapacita v oboru . Forst - uzasne prednasky , Calda na cviceni - klasicky unixak/linuxak , perfekni predmet , na kterem me vadilo ze byl vyucovan v 2 semestru , kdy na zacatku maji hodne studentu existencni starosti , coz se na studijnich vysledcich hodne odrazi pokud nemaji uz tyto vedomosti pred zacatkem vyuky.

    FEI - Vetsina vybaveni pocitacu M$ , Linux na 2 serverech ke kterym se muzes pripojit ( PUTTY nebo rebootem na dalku )a orezana verze ( jen Mozzila ) ve skolnich internetovych kioscich . Uvodni linuxove zalezitosti ( 1. semestr ) cvici velky priznivec M$ , vykladajici latku jako microsoftsky , coz je jedina zachrana pro maloschopne studenty , ale poctive uci a nekeca nesmysly propagujici M$ .
    25.11.2005 02:38 Darkness
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Jasne, az na UTB ve Zline, obor Informacni technologie,

    Programovani v C,C++ - Je jedno pod kterym OS to pojede Operacni systemy - Hlavne linux (Slackware), sice to ve skole frci pres vmware ale da se to Pocitacove site - Win a Lin Pocitacova grafika - Blender a povray

    sice v tech predetech nemusim fakt nic delat, ale jinak me to baviii:-))
    25.11.2005 10:20 janosh | skóre: 8 | blog: janosh_blog | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    teď skončila přednaška ze simulací a přednášející ukazoval krásy programu gnuplot ... tak co jsem asi odpověděl.
    Linux is like teepee, no windows, no gates, apache inside!
    25.11.2005 13:36 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Ano, ve škole jsme se o Linuxu učili. Byla to SPŠ Zlín (tzv. strojárna). Informatiku nás učil pan Lednický. Linux jsme měli v prvním ročníku(rok 1997). Učil nás základy práce v editoru Vi, práci s ftp, telnetem atd. Studoval jsem slaboproudou elektrotechniku a počítače mě moc nezajímaly, Linux mě ale nadchnul. Pan Lednický mi stáhl Monkey Linux na 4 diskety. Měl jsem doma 386tku a 40MB HDD. Musel jsem téměř všechno smazat abych to tam alespoň nainstaloval. Nakonec mě nadšení oputilo a počítač s Win 3.1 (na té 386tce :-)) jsem používal až do 4. ročníku. Po střední škole jsem v knihkupectví náhodou objevil RedHat 7.0 CZ.To znamenalo návrat k Linuxu :-), ale jen částečný.

    Petr
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    25.11.2005 13:47 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    Pochopitelně že jsem se ve škole učil o Linuxu. Jak od učitelů, tak od kamarádů.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    25.11.2005 21:58 machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    ucil, ale az na VS. dle mejch zkusenosti na strednich wladnou widle
    25.11.2005 22:30 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    tj, u nas co ucitelka vi o linuxu je, ze je to technicky lepsi system nez windows, ale ze je to moc "hardcore", a tak smele jede na widlich a uci si svoje offici ;))
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    26.11.2005 13:22 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Učili jste se ve škole o Linuxu/Unixu?
    nejdrive na stredni (sps jihlava - pocitacove systemy).

    na ZS vyuka az od 7 tridy, ale uz od 5 pocitacovy krouzek.. meli jsme 3x 286 s dosem a potom asi 5x didaktik. ucil nas to lesni inzenyr, ktery se v pocitacich docela vyznal a jeste s jednim naprogramovali prvni cesky soft na spravu lesa. (taxace)

    na stredni novelacka sit s win3.11 a dosem, pozdeji NT paralelne k nim byl nejakej linux (ze zacatku sme nemeli hesla). s kamaradem sme tak dlouho otravovaly az nam spravce rekl ze heslo je jednoduchy... no tak sme to asi tyden zkousely a pak sme se konecne nalogovali :-). vyuka slibena byla, ale nakonec nebyla - myslim ze se neuci doted.

    na FI MU pooda... linux, freebsd, irix, macy... predmety dobre, ale nepovine (ale to je asi dobre).
    never use rm after eight
    26.11.2005 22:22 lz
    Rozbalit Rozbalit vše Ne,neučili..a bude hůř :(
    Takže,vezmu to popořádku:

    ,1999:dorazily k nám první počítače,nějaké PII,já byl ve čtvrtý třídě..Učebna byla kompletně zařízená Microsoftem (Win 98,Office,MS myš,Natural Keyboard,HW byl tušim HP?? a spousta MS her (AoE I a II..),učitelka BFU nás na kroužku naučila pustit si hru aby byl pokoj :'( ale je fakt že my byli BFU ještě větší,já měl teda už tedhy PC doma ale akorát tak na hry (Duke 3D,Dune,Doom, jo to byly časy :-) )

    Gympl,2003: začala nám pravá Informatika,bohužel výhradně MS-like,učitelé MSáci,o Linuxu nepadlo ani slovo

    první rok:základy počítačů (BTW jediné OS o kterých nám řekli: MS-DOS,Win 3.1,Win 95,Win 98,Win200 a Me,Win XP),potom základy Win XP a jeho součástí,byli sme např. zkoušeni z Malování..vážně,nekecám!!!Měl sem za 1..

    druhý rok:MS-Office-úvod,Word,Power point na velmi slušné úrovni,První seznámení s GIMPem (no je to..vlastně takové lepší malování zadarmo..)

    třetí rok (pátý ročník,letos): MS Excel,skvělá úroveň výuky,jiný učitel,o Linuxu jsme spolu debatovali mimo výuku a na dotaz "Proč tu z nás vychováváte MS-usery??" nám bylo řečeno že jediný učitel který prosazoval Linux byl slušně řečeno odejit již po půl roce..to trochu smrdí,nemyslíte?? Jo a na serveru jedou MS 2003 server..

    A něco o tom kdo jsem:patnáctiletý student pátého ročníku osmiletého gymnázia v Pardubicích,Linux používám k mé vlastní spokojenosti už skoro půl roku ( o tom že nějakej Linux existuje ale že je to asi jen příkazová řádka :-) jsem věděl někdy od roku 2002 přes kámoše na gymplu),ve volném čase dělám amatérskou 3D a 2D počítačovou grafiku (GIMP,Blender,Yafray,Povray),začínal sem na Mandraku 10.1,potom open SUSE 10.0 a nakonec jsem se usadil ve Fedoře 4,chystám se zkusit Ubuntu..A důvod přechodu?VYšší bezpečnost,vyšší výkon, naštvání na MS a v neposlední řadě to že mám něco konečně doma legálně :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.