abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    22.5. 12:33 | Nová verze

    LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.

    ZCR | Komentářů: 0
    21.5. 23:33 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 522 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Cool&Quiet - Linux SpeedStep

    2.6.2007 18:55 | Přečteno: 2153× | Rady | Výběrový blog | poslední úprava: 2.6.2007 21:47

    Tak jsem se po delší době opět dostal k tunění svého placatého přítele (HP nx6110). Od jisté doby, ani nevím od kdy, mi nechce moje Pentium M740 snižovat frekvenci. Prostě pořád běží na maximální frekvenci. Co z toho plyne, jednak spotřebovává relativně hodně energie a druhak se chladič může v obzvláště horkých dnech doslova zbláznit.

    Cílem tedy je přinutit procesor ke snižování frekvence CPU. Co budeme potřebovat: dvě vejce, 0.5l mléka, ... né dělám si srandu:) Teď vážně. První co potřebujeme je samozřejmě podpora v jádře, jak pro Frequency scaling tak pro ACPI:

    #
    # CPU Frequency scaling
    #
    CONFIG_CPU_FREQ=y
    # CONFIG_CPU_FREQ_DEBUG is not set
    CONFIG_CPU_FREQ_STAT=m
    CONFIG_CPU_FREQ_STAT_DETAILS=y
    CONFIG_CPU_FREQ_DEFAULT_GOV_PERFORMANCE=y
    # CONFIG_CPU_FREQ_DEFAULT_GOV_USERSPACE is not set
    CONFIG_CPU_FREQ_GOV_PERFORMANCE=m
    CONFIG_CPU_FREQ_TABLE=m
    
    Moduly pro ACPI nebudu ani vypisovat, jsou většinou všude předvoleny.

    Je samozřejmě možné používat i některé deamony jako cpufreqd nebo powersaved. Ale nač používat deamona, když je k dispozici modul. Jak jsem již řekl použijeme služeb jaderných modulů, konkrétně těchto:

    cpufreq_ondemand
    cpufreq_powersave
    cpufreq_conservative 
    cpufreq_stats        
    acpi_cpufreq         
    freq_table          
    
    Možná některé z nich nejsou potřeba, každopádně já mám zavedeny tyto.

    Prostředkem pro komunikaci s moduly jsou soubory v /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/

    :~$ ls /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/
    affected_cpus     ondemand                       scaling_driver    stats
    cpuinfo_cur_freq  scaling_available_frequencies  scaling_governor
    cpuinfo_max_freq  scaling_available_governors    scaling_max_freq
    cpuinfo_min_freq  scaling_cur_freq               scaling_min_freq
    
    Můžeme nahlédnout do všech souborů, jejich názvy jsou dostatečně výstižné, nebudu je proto komentovat. Ucelenější přehled dostaneme pomocí cpufreq-info, viz.například:
    :~$ cpufreq-info 
    cpufrequtils 002: cpufreq-info (C) Dominik Brodowski 2004-2006
    Report errors and bugs to linux@brodo.de, please.
    analyzing CPU 0:
      driver: acpi-cpufreq
      CPUs which need to switch frequency at the same time: 0
      hardware limits: 800 MHz - 1.73 GHz
      available frequency steps: 1.73 GHz, 1.33 GHz, 1.07 GHz, 800 MHz
      available cpufreq governors: userspace, ondemand, conservative, powersave, performance
      current policy: frequency should be within 800 MHz and 1.73 GHz.
                      The governor "ondemand" may decide which speed to use
                      within this range.
      current CPU frequency is 800 MHz.
    

    Rozsahy frekvencí se mění v souborech scaling_max_freq resp scaling_min_freq a chování v scaling_governor. Jak je vidět ja mám zvolen rozsah 1.73GHz - 800MHz a governor = "ondemand". Nastavení konkrétních parametrů je jednoduché:

    cd /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/
    echo 800000 > scaling_min_freq
    echo odemand > scaling_governor
    
    Samozřejmě jako root.

    Pro klikače Gnomisty jsem při svém brouzdání narazil na popis zprovoznění appletu pro Gnome-applets, viz. zde. Je zde i poměrně přehledná tabulka taktovacích startegií.

    Teď již jen zbývá zařídit, aby se hodnoty nastavovaly například když odpojím AC adaptér, nebo naopak. O tom ale příště protože jsem to ještě pořádně nedoladil.

    Jakékoliv náměty na vylepšení, či opravení jsou vítány.

    Zdroje:
    Kromě toho co jsem uvedl v textu.
    Enhanced Intel SpeedStep Technology and Demand-Based Switching on Linux*
    WEBlog -- Wouter's Eclectic Blog

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    atan avatar 2.6.2007 18:59 atan | skóre: 21 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Ja pouzivam, a jsem moc spokojen, powernowd. Normalne mne to nechtelo fungovat. Proste se stavy neprepinaly.
    pele avatar 2.6.2007 19:03 pele | skóre: 28 | blog: Bleabr | UH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Podle me zkusenosti je tohle zatim jedine co mi 100% funguje. Ale jeste nevim jak to prepinat, pri zmenach provozu baterka/AC.
    Pravda má jednu velkou výhodu: člověk si nemusí pamatovat, co řekl.
    2.6.2007 21:15 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep

    To je celkem jednoduchý, na to stačí následující shell skript* (/etc/acpi/battery.sh):

    #!/bin/sh
    
    if grep 'off-line' /proc/acpi/ac_adapter/C1BA/state; then
        echo conservative > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor
    else
        echo performance > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor    
    fi
    

    a příslušnej konfigurační soubor (/etc/acpi/events/battery) pro acpid:

    event=battery.*
    action=/etc/acpi/battery.sh %e
    

    *přesný názvy "zařízení" baterek je třeba nastavit "na míru" systému

    Každý má právo na můj názor!
    2.6.2007 21:27 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Super věc, nechceš to hodfit do FAQ?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    2.6.2007 23:16 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Super věc

    Zas tak super to neni - když jsem začal přemejšlet, že bych to teda napsal do toho FAQ a zkusil to pro jistotu znovu otestovat, zjistil jsem, že to najednou (když jsem ten skript vymejšlel, tak to ale určitě fungovalo ;-) ) až tak úplně nefunguje...

    Při přechodu z baterky na AC se to nepřepne zpět. Na vině je to, že /proc/acpi/ac_adapter/C1BA/state se změní o něco později, než dostane acpid informaci o změně napájení (divné, ale je to tak). Problém (i případný problém v "opačném" směru) nicméně spolehlivě řeší sleep na začátku skriptu (před testem stavu napájení)

    #!/bin/sh
    
    sleep 1
    
    if grep 'off-line' /proc/acpi/ac_adapter/C1BA/state; then
        echo conservative > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor
    else
        echo performance > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor    
    fi
    
    Každý má právo na můj názor!
    2.6.2007 23:49 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    pouzi event=ac_adapter

    zlozitejsie skripty su v debiane v balicku acpi-support, mozes sa inspirovat
    3.6.2007 01:50 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep

    Použití ac_adapter místo battery nemá na funkci vliv.

    Otázkou spíš je, jak je možný, že acpid dostane informaci od jádra o změně "baterky" dřív, než jádro změní příslušnej soubor v /proc, což je situace proti který nejsou "imunní" ani skripty z Debianu. V době, kdy jsem si ty skripty psal tahle situace nenastávala, takže bych tipoval, že to že to u Debianu s těmi skripty (možná) funguje je způsobeno buď tím, že je tam starší jádro, kde tahle situace nenastane, nebo složitostí těch skriptů - než se dostanou k testu souboru v /proc, je ten už nastavenej správně.

    Každý má právo na můj názor!
    3.6.2007 02:23 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    ac_adapter dostanes po pripojeni adaptera, battery po odpojeni. snad uz chapes. a acpi-support kupodivu pouzivaju tiez len jeden skript (ale 2 eventy samozrejme...) a dokazu si to zistit.
    3.6.2007 02:28 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    ups. ako pozeram na acpi_listen, ten signal nedostavam. takze to funguje pretoze si to "laptop_mode auto" vie prebrat aj sam :)
    3.6.2007 03:13 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep

    Nesmysl. Jak u battery tak u ac_adapter dostaneš oba dva signály, tzn. odpojení napájení i jeho připojení.

    Každý má právo na můj názor!
    3.6.2007 15:34 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    to som musel byt velmi unaveny. asi som to ukoncil skor nez mi ten signal prisiel. tak som sa na tie signaly pozrel blizsie a mam riesenie (funguje)
    odpojenie adaptera => event=ac_adapter AC 00000080 00000000
    pripojenie adaptera => event=ac_adapter AC 00000080 00000001
    
    a viac ma nezaujima, ani to ci nahodou nemam BAT1 v ultrabay ani ci sa jedna len o vybratie/zalozie baterky a pod. :)
    3.6.2007 02:31 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    sleep 5
    3.6.2007 03:25 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep

    Ten sleep je v těch Debianích skriptech IMHO až po detekci statusu v /proc. A získání tý informace je mnohem složitější, než jenom jediný grep v /proc. Volají se další skripty, například /usr/bin/on_ac_power (takže dotaz na status v /proc se provádí 2x...) atd. Ale zas tak podrobně jsem ten bordel (zlatej Arch a jeho KISS strategie ;-) ) nezkoumal.

    Každý má právo na můj názor!
    pele avatar 3.6.2007 11:39 pele | skóre: 28 | blog: Bleabr | UH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Tak sem to soupnul do skriptu power.sh, ktery je spousten z event=ac_adapter a vse funguje jak sem si predstavoval.
    Pravda má jednu velkou výhodu: člověk si nemusí pamatovat, co řekl.
    pele avatar 2.6.2007 21:41 pele | skóre: 28 | blog: Bleabr | UH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Jo na tohle uz sem taky narazil, ale jeste sem nezkousel. Diky
    Pravda má jednu velkou výhodu: člověk si nemusí pamatovat, co řekl.
    2.6.2007 19:10 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Throthling není totéž co frequency scalling.
    2.6.2007 19:48 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Pokud vim, tak throttling znamena vkladani idle instrukci. Melo by to vest ke snizeni teploty procesoru.

    Nevite nekdo jak to zapnout v linuxu? Mam pocit ze nefunkci throttling je hlavni pricinou, proc je muj notebook s bezicim linuxem teplejsi, nez kdyz bezi WinXP.
    2.6.2007 20:00 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Ano, throtghling vkládá prázdné cykly, které nemají vliv na frekvenci ani významný vliv na spotřebu. Avšak ovlivňují jak říkáš teplotu, jsou určeny k ochraně proti přehřátí. Než zapínat throthling (jestli se to vůbec řeší přes operační systém) bych raději zkusil podtaktování.
    3.6.2007 20:11 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Pokud ovlivnuji teplotu, tak musi jeste vic ovlivnovat spotrebu (pokud tedy spotrebou myslis elektricky prikon). Zhruba veskery prikon CPU se meni na teplo. Leda kdybys spotrebou myslel celkove mnozstvi elektricke energie potrebne na dodelani nejakeho vypocetne narocneho ukolu, tak pak to throttling asi moc neovlivni (kvuli prodlouzeni doby behu ukolu).
    2.6.2007 20:04 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Bez voltage scalingu moc nepomůže ani frequency scaling, natožpak tohle. Teorie sice je taková, že spotřeba CMOSu je nejvýrazněji závislá na frekvenci přepínání hradel (jednotlivých hradel za jednotku času), ale čím dál tím víc hrají roli parazitní proudy, které se omezí jedině snížením napětí. Nebo aspoń takhle to chápu. :-)
    2.6.2007 21:06 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Teorie sice je taková, že spotřeba CMOSu je nejvýrazněji závislá na frekvenci přepínání hradel

    Ne tak docela.. jako obecnej vzorec pro ztrátovej výkon CMOSu se udává P = c·V²·f, kde c je technologická konstanta. Rostoucí podíl parazitních proudů na ztrátovém výkonu je nicméně taky fakt (bodejť by ne, když jsou dneska hradla tranzistorů "vysoký" jen jednotky atomovejch vrstev...)

    Každý má právo na můj názor!
    2.6.2007 21:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    No ano, hovořím o tom "f". :-) Klasický CMOS (4xxx) je sice na napětí celkem nenáročný, ale dnešní procesor má podstatně méně prostoru pro změnu voltáže mezi podpětím (leda, že by se voltáž a frekvence měnily synchronně, což je modus operandi speedstepu) a vyhořením, takže až donedávna nebyly nějaké úpravy napájení moc na pořadu dne. Jsou na to i nějaké husté patenty, přinejmenším jeden od Chucka Moorea. :-D Možná jsem měl napsat "pokud nevezmeme v úvahu změny napětí a zaměříme se jen na to, co se v těch hradlech děje".
    6.6.2007 00:50 karol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Zkuste to schladit na teplotu kolem 1 K. U některých materiálu to prý pomáhá. :-)Zrušíte tím ztrátový výkon a tím i produkci tepla. Jenom musíte dávat pozor, aby vám to nequenchlo jako náš supravodivý magnet na NMR :-)
    2.6.2007 21:11 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Throttling asi opravdu nepomaha. Nechal jsem ted notebook bezet naprazdno skoro hodinu s throttlingem nastavenym na 75% a teplota se drzela kolem 47°

    Docela by me zajimalo, v cem je teda ten trik ze ve WinXP ma cpu 41 stupnu, v linuxu 47.

    Jeste dodam ze je to Core Duo v Dell Latitude D520. Kdyz jsem jeste mel C610, tak se sice teplota procesoru taky drzela kolem 47, ale notebook mi pripadal chladnejsi a vetracek se spoustel jen vyjimecne (napr 2x denne).
    2.6.2007 21:14 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Podtaktováno na minimální frekvenci?
    2.6.2007 21:25 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Ano, je tam pevne nastavena minimalni frekvence (1Ghz)
    2.6.2007 23:04 geoRG77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Není to způspbeno nefunkčním stavem C3 pod linuxem? Kdysi se to řešilo tady na abclinuxu ve spojitosti s mým noťasem - Asus M6Va (Pentium M 750).
    3.6.2007 00:26 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    C3 zrejmne funguje, podle powertop v nem procesor travi 93% casu. Core Duo by ale mel podporovat i C4, ktery mi nefunguje.
    3.6.2007 08:36 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Tak jsem si na doporuceni powertop zkompiloval jadro 2.6.21 s dyntick, zbavil se bugu v i810, ktery zbytecne budil casto procesor, vypnul amarok a lifereu. Vysledkem sice je, ze mam v klidu jen kolem 120 preruseni za sekundu, ale na teplote procesoru se to skoro neprojevilo.
    3.6.2007 09:15 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Tak konecne uspech :-). Povolil jsem v jadru timer s vysokym rozlisenim. Pocet preruseni klesl na 50 v idle, a priblizne 120 pri praci. Teplota klesa z 47 stupnu na 40. Spotreba 11.5W, vydrz 4.7 hodiny.

    Podminky nejsou uplne ferovy - mam vypnuty amarok a lifereu, protoze zrejmne maji nejaky bugy, kvuli kterym se budi zbytecne casto. ehci taky pusobilo casty preruseni procesoru, po te co jsem z nej udelal moduly je to uz v poradku. Ale nemam tady zadny usb zarizeni, abych vyzkousel, jak se jeho pripojeni projevi.
    3.6.2007 18:00 hz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    jak to prosimte meris ty preruseni?
    3.6.2007 18:06 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Pomoci powertop. Je to nastroj od Intelu, ale mel by snad fungovat i s AMD procesory.
    3.6.2007 20:34 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    to je na 6-cell baterku? celkom dobre. ja mam na Core 2 Duo spotrebu tak okolo 13 ci 14W - ale s amd64 jadrom (to by malo mat NO_HZ a spol. az v 2.6.23) ...ale s windowsom to tiez nie je nejaky zazrak (hoci sa mi raz podarilo dosahovat minima pod 10W, neviem naozaj cim to bolo)
    3.6.2007 21:36 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Jo, 6-cell baterka. S jadrem 2.6.19 jsem mel spotrebu 14.6W, s jadrem 2.6.21 a zapnutyma High-Res timerama je to 11.7 W.

    Samotny zapnuti NO_HZ moc nepomohlo, hlavni vliv melo az zapnuti presnych casovacu. V popisu jedny volby o casovacich je, ze bez ni jadro vzbudi procesor kazdych 20ms, coz byl asi hlavni problem.

    Co me tesi jeste vic nez delsi doba na baterky je nizsi teplota. V idle klesla skoro o 10 stupnu, z 46 na 36 stupnu.
    2.6.2007 21:29 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Pevna nastavenou minimalni frekvenci mam i ve Win, bohouzel jsem narazil na jeden z kousku, ktery pri prepinani frekvence mirne piska.
    pele avatar 2.6.2007 21:44 pele | skóre: 28 | blog: Bleabr | UH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Dekuji za upozorneni.
    Pravda má jednu velkou výhodu: člověk si nemusí pamatovat, co řekl.
    2.6.2007 20:10 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Pro nastavení není třeba zapisovat do /sys, ale stačí použít nástroj cpufreq-set.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    2.6.2007 20:25 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool&Quiet - Linux SpeedStep
    Nemohu neodkázat na svůj zápisek Cpufreq – pro procesory mnoha frekvencí. Za ten rok se drobně změnily pouze možnosti nastavení některých governorů.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.