abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.6. 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Jednoúčelový stroj pro testování EKT

    14.3.2014 11:19 | Přečteno: 826× | CAD | poslední úprava: 14.3.2014 11:35

    Zdarec, tak se firmě ZIMA-Engineering urodil další Jednoúčelový stoj pro testování EKT...

    Jednoúčelový stroj je postaven na základě rotačního stolu s osmi zakládacími hnízy. Přičemž pomocí kamer zjištujeme přítomnost zalití elektrických částí dílu, pomocí mechanických části konektorujeme EKT, mechanicko/elektronicky testujeme funkčnost mikrospínačů, CO laserem značíme OK díly a následně je třídíme na OK/NOK.

    Stroj se skládá z mechanických částí, které se navrhují v CAD, pneumatických částí které navrhujete pomocí programu fluiddraw, elektrorozvaděče a samotného PLC které programujete ve spec soft nástrojích pro dané PLC.

    Je zajímavé že při bootu touch panelu obrazovka obsahuje hlášku něco ve stylu "obsahuje FREE software". :-) takže tam nějaký ten opensource je. :-))

    Každopádně všechny softwareové nástroje kterými takový to stroj dáváte dokupy je pouze a jedině na windows a uzavřený. Takže bez widnows prostě stroj nepostavíte. Čímž chci apelovat na všechny programátory kteří donekonečka programují hry a jiné nesmysly, aby se podívali do skutečného průmyslu a zjistí že opensource je v této oblasti pole neorané a je tam možnost obrovského růstu...

    Aneb práce je, možnosti jsou obrovské, jenom zvednout línej zadek a něco začít dělat!

    Open source zdar! :-)

           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.3.2014 11:27 Huml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Otestovat a mrdnout s tím do krabice, pěkné :-D
    14.3.2014 11:27 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    :-)) To padá do měkého. :-)
    14.3.2014 12:04 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Jak to vůbec vypadá s tím vaším CAD systémem? Podle webu se to moc nehýbe, co?
    14.3.2014 12:18 peponissimo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Musel by zvednout línej zadek, pokrytec :-)
    14.3.2014 12:25 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    To není a nebyla moje aktivita...
    17.3.2014 09:01 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Jasně, něco takového jsem čekal :-)
    17.3.2014 09:06 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Ano, odhadl jsi zprávně, protože je to tvrzení založené na FAKTECH. :-)
    18.3.2014 11:29 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    To dost pochybuji... Ten, kdo se to tu snažil procpat, jsi byl ty. Navíc, jsi 1/3 core teamu. Takže čí je to teda záležitost? .-)
    18.3.2014 13:10 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Ty máš asi problém se svojí sexualitou viď? :-) Jinak by jsi nemohl plácat takové nesmysl. Ale pro méně inteligentnější jako je Pasmen. CADUS, neřídím, neřídil a řídit nebudu. To že jsem napsal že to není moje aktivita znamená že já to nevymyslel, neřídil a jediná moje aktivita spočívala v tom že jsem napsal pár žvástů. Až budu něco řídit tak se ti ozvu a pošlu pohled, aby Pasmenova dušička měla klid a pokoj... Jo? Mám spousty jiný mojí práce na svých softwarovýsh aplikacích, jako je ZIMA-CAD-Parts, atd... :-) PS. zajdi si za sexuologem, tohle co předvádíš není normální, to je posedlost... Odhaduji to na sadomasochismus... :-(
    18.3.2014 13:42 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    V pohodě :-)
    18.3.2014 13:50 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Cajk. Měj se kráásně a přeji ať se daří! :-)
    Max avatar 14.3.2014 12:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    V rámci testování a ukázky jsi odpojil druhý senzor na spuštění testu? Je vdět, že spouštíš úlohu jen levým snímačem.
    Jinak strejc takové stroje navrhuje a vyrábí a osobně jsem u něj brigádničil a spolupracoval na nich, jsou to zajímavé stroje a občas i docela zajímavé výzvy, kdy je třeba člověk limitován zdrojem (třeba vzduchem o 6 atm) a je nucen něco šíleného lisovat apod. Pamatuji si, jak dost často vyhrával výběrová řízení, protože to jako jediný zvládal navrhnout a postavit, aby to jednak fungovalo, ale aby to bylo spolehlivé a nevytvářelo to zmetky apod..

    Jinak mi relativně nedávno říkal jednu zajímavou věc. Říkal, že byl ve výrobě, a teď nevím, co to bylo, asi mucholapky, kde byl šíleně starý stroj, všechno přes vačky, táhla apod. Sekal jeden ks/s. Bavili se, kolik by stálo postavit nový stroj na novýc tech. a jak by byl rychlý. Dospěli k tomu, že jednak starému stroji, kde je všechno přes vačky, táhla apod. nikdo už moc nerozumí a takové věci sestavit je v dnešní době horor, ale také dospěli k tomu, že by v současné době byl problém takový stroj postavit na současných technologiích, protože by byl s největším případem pomalejší a hlavně ukrutně drahý.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.3.2014 12:38 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Zdar,

    Zpouštění stroje závisí na požadavcích zákazníka. Někdy je požadováno dvouruční spouštění, někdy možnost zpouštět stroj levou/pravou rukou, někdy kdžy dáš ruku z tlačítka tak se zastaví stroj a podobně. Vše zavisí na požadavcích zákazníka ohledně rychlosti obsluhy oproti bezpečnosti stroje pro operátora.

    To co píšeš o tom jak tvuj strýc vyhrával zakázky, tak to mám podobnou zkušenost. Ty když jdeš se svojí kůží na trh a nejsi jenom kolečko v systému, tak se snažíž dvakrát tolik než obyčený zaměsnanec. Já si to vymyslím, postavím a jsem u toh ostroje od A až do Z. Takže moc dobře vím kde co jak proč a vím jak náročné je postavit i byť z prvního poledu jednoduchej stroj. :-)

    Dřív se dělalo všechno mechanicky. Dodneška, pokud vím, se třebas nábojnice ve firmě SB vyrábějí na předválečných strojích, alespon takhle jsem to slyšel. Mechanické stroje mají tu výhodu že jsou rychlé. Vačkové stroje, nebo spíš kulisové stroje, mají tu výhodu že jsi rychlejší víš než pružina. Jedná se o rychlosti kde třebas u motoru pružiny nestačí vrátit ventyl na puvodní místo protože to pružina nezvládá. U pnemumatiky tam musíš mít elektroniku, servoventil,dochází ke zpoždění vlivem stlačenéh ovzduchu a podobně. Ale jinak dneska se v jednoúčelákách pro velké korporace používá klasickej postup: PLC(siemence), Festo(pneumatika), čidla (Balluf), atd...

    Vysoce zajímavé by bylo kdyby se někdo v čechách zabýval vývojem opensource PLCčka včetně programového vybavení. Byl by to masakr. Do korporací by to asi nebylo ale pro nenáročný storje by tam bylo určitě uplatnění! :-)

    Jinak díkes za komentář! Moc! :-)

    Josef Kufner avatar 14.3.2014 13:12 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Ty open-source PLC by se hodily i pro domácí prostředí. Komunita by se mohla značně překrývat s tou okolo Arduina, takže by asi nebyl problém s oslovením davu a získáním něčeho do začátku, než to dosáhne průmyslových kvalit.

    Na trhu jsem si všiml nějakých věcí okolo zabezpečovacích udělátek, kde se nabízí dálkově ovladatelné vypínače a podobné věci, ale není to nijak moc rozvinuté a myslím, že prostoru je tady spousta. Domácí prostředí si narozdíl od průmyslového žádá bezdrátové sběrnice, které půjde rozvést bez překopávání kabeláže v bytě, ale to není nijak neřešitelný problém (dvě verze s různým IO modulem), jen to chce mít i něco na druhý konec té sběrnice, např. chytrou náhradu za klasický vypínač či zásuvku ve zdi (instalace je pak jen o přešroubování tří drátů).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.3.2014 13:33 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Přesně. Dá se toho dělat spousta. Mělo by to spousty výhod, ekonomické, sociální, vzdělanostní. Njn. Ale to musej lidi hnout prdelí. Ale jak ochápu že lidi co uměj vědí tak maj tolik práce že je to na ...
    Bystroushaak avatar 15.3.2014 22:20 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Ty open-source PLC by se hodily i pro domácí prostředí. Komunita by se mohla značně překrývat s tou okolo Arduina, takže by asi nebyl problém s oslovením davu a získáním něčeho do začátku, než to dosáhne průmyslových kvalit.
    Ono je otázka, proč vůbec PLC. Rozdíl mezi arduinem a PLC je tak akorát v tom, že PLC má lépe ošetřené vstupy, občas nějaké to zálohování a je to realtime systém, který se programuje v něčem hororovém, jako je stack based assembler, aby se zajistilo časování. Pokud si dělám nějakou tu domácí automatizaci, tak bych z toho ocenil tak leda to ošetření vstupů, které můžu u PLC připojit rovnou na relátko.
    Josef Kufner avatar 16.3.2014 00:22 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    PLC je krabička, kterou šoupneš na lištu hned vedle jističů, zapojíš pár kabelů a můžeš to používat. Arduino je destička na hraní. I když Industrino vypadá na první pohled docela pěkně, ale přijde mi, že to je jen tak napůl cesty.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Rezza avatar 14.3.2014 16:23 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Kdy u Siemensu da clovek desitky euro jen za ulomenou plastovou krytku. Kdyz to hodim do Google, tak vypadne OpenPLC a maji tam i fotky realneho HW. Jo, do korporaci asi urcite ne - i kdyz ono by stacilo na to jen napsat Siemens a stacilo by to :D. Ja z tohoto oboru utekl uz davno a sel radsi delat Linux. Celkove jsem byl ve firme pres tu PC cast nez PLC, do doby kdyz nekde vypadlo to L ze specifikace zakazky a ja skoncil u obr linky rizene PLC a ta mela za dva tydny jet.
    14.3.2014 19:34 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Zdarec, díkes za link! Pokusím se prostudovat, to víš času málo, informací spousta... :-) Hehe, specifikace specifikace... Nejduležitější je pokecat se zadavatelem a vyslechnout si co vlastně chce. Protože papír snese všechno... Každopádně se mě stal i opačný případ že jsem si pořádně tu specifikaci nepřečetl a zjistil jsem, poté co je ještě potřeba. Vod té doby všechno pořádně studuju. :-)))
    Max avatar 14.3.2014 16:33 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Já právě vždy myslel, že bezpečnostní předpisy nedovolují nic jiného, než dvě ruce, tzn., že nějaké požadavky zákazníka by měly být irelevantní, protože kdyby chtěl něco jinak, tak by mu to žádný bezpečnosťnák nepodepsal, kdyby se něco stalo, pojišťovna by nic neproplatila, mohl by být žalován zaměstnancem atd. atd.
    Možná se ale pletu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.3.2014 19:37 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Máš samozřejmě pravu, ale náš stroj obsahuje něco jako naše "Víme jak" z hlediska bezpečnosti, takže to projde. :-)
    xkucf03 avatar 14.3.2014 14:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Aneb práce je, možnosti jsou obrovské, jenom zvednout línej zadek a něco začít dělat!

    Moc nevidím důvod – já se k těm průmyslovým strojům moc nedostanu, žádné doma nemám a nepoužívám to. Jestli chce někdo lepší a svobodný software v téhle oblasti, ať si podá inzerát, že shání programátora a slušně ho zaplatí.

    Něco jiného je třeba ten CAD – přeci jen 3D tiskárnu nebo soustruh/frézu má doma kde kdo. Stejně tak ty hry, to má taky širší uplatnění.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.3.2014 15:00 fss
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    On vůbec Ládínek zapomíná na fakt, že každý dělá co ho baví a když někdo přispívá do OSS, tak to neznamená, že si vybírá třebas mezi Freeciv a CADem, ale mnohem realističtěji mezi Freeciv a vůbec ničím. Takové inženýrské schopnosti a pořád nevymyslel stroj, který by mu vytáhl hlavu z útrob :(
    14.3.2014 19:40 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    POZOR! ANONYM! :-)))
    14.3.2014 22:12 fss
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Pozor! Argument jak noha!! :-)))
    14.3.2014 23:20 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    POZOR! ANONYM! :-)))
    15.3.2014 03:49 fss
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    POZOR! ZBABĚLEC! :-)))
    15.3.2014 16:43 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Zajímavé, že anonym píše o zbabělosti. :-))) ps. mě nevytočíš, je to pro tebe ztráta energie... Jak jsem napsal tak se i stane. :-)) Radši semnou pokecej o strojích, bude to větší zábava. :-)
    Josef Kufner avatar 14.3.2014 15:17 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    [...] já se k těm průmyslovým strojům moc nedostanu, žádné doma nemám a nepoužívám to.
    Však právě. PLC pro domácí použití by mohl být velmi dobrý začátek (viz výše). Otevřelo by to cestu k vybudování slušné komunity kolem tohoto.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.3.2014 20:03 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Ono tím PLCčkem vlastně můžeš řídit to CNC pokuď se nepletu. :-)
    15.3.2014 07:09 Normotron | skóre: 4 | blog: truhlarina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT

    Jak jsem psal v minulém příspěvku na blog a i dříve. Rád bych se funkční CAD software pro opensource také zajímal. Z našich požadavků zatím stále nejlépe vychází zatím používání Blenderu (dá se tam zabezpečit přesnost) či úplně používání FreeCADu, ten má zatím stále problém s použitelností. Sice to vypadá, že se výkresy a práce s více částmi teď zlepšují. Pokud máte stále zájem můžeme se dát nějak dohromady?

    Navrhování a příprava výroby nábytku - připravto.cz
    15.3.2014 16:31 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoúčelový stroj pro testování EKT
    Jo nemám s tím problém. Osobně mužu dodat pouze znalosti z daného oboru. Programátorské kapacity které mám k dispozici jsou zasekaný... Kdyžtak mě na mail. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.