abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Zajímavý software

    Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 11:33 | Pozvánky

    Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Humor

    CEO Microsoftu Satya Nadella odstoupil z představenstva Starbucks [CNBC, SEC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.6. 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Grunt avatar 20.10.2013 15:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Přijde mi, že autor to nepochopil. Články nejsou o českých otrocích, ale o otrocích v Česku a na Moravě (povětšinou s českými otrokáři).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.10.2013 17:37 typek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Cehunsko vedie vo viacerych rebrickoch: v alkoholizme, drogach, nekvalitnych cestach aj pocte prostitutok na hlavu. V parlamente mate komunistov, ktorych voli kazdy piaty Cech. Vas prezident ma neustale virozu a jeho dcera si privyraba tocenim porna. Som rad ze mame vlastny stat.
    20.10.2013 17:42 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Vlastní stát kde v hlavním městě u kraje silnice u obrubníku je silnice propadlá o několik cm a při dešti se tam drží souvislá kaluž vody a jezdící auta souvisle ohazují lidi na chodníku?
    Jendа avatar 21.10.2013 06:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    To je pravda, třeba u nás se na 50.0794714N, 14.4301553E se nic takového nenachází.
    435/2001 avatar 21.10.2013 07:50 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    ale Fico sľúbil, že to upchá matracami:)

    Je fakt, že cesty sú príšerné, ak by ste zvládli horské serpentíny s padajúcimi skalami zo severu k nám bez toho, aby vás kamión vytlačil do priepasti, potom môžete v tých početných diskusiách na abc linuxu o autách a vodičákoch prijímať gratulácie:). Tu to zvládnu aj ženy.
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    gtz avatar 21.10.2013 15:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    no, já jsem párkrát jel z Trenčína po okreskách na naše hranice a silnice byly tak asi na úrovni Rumunska, když jsem se o tom bavil s jedním adminem tam někde u Vás tak prý poslední velké úpravy které tam byly se prováděly ještě za federace. BTW něco na tom je, Blava si prdne a dostane prachů na každý projekt a ostatní si mohou nechat zajít chuť. Stejně jako u nás.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    435/2001 avatar 21.10.2013 17:47 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    U vás máte aspoň schodnejší terén, ale tu stredom je to samá hora, krkolomné cesty. Úpravy spočívajú v plátaní dier- a po zime je na tom mieste zase diera,ale väčšia:).Zrušili vlaky, a teraz po tých úzkych cestách s ostrými zákrutami jazdia kamióny, takže ľudia v autobusoch majú chvíľami smrť v očiach:).Najlepšie je to prespať- aspoň pre mňa, leo po Brezno aby som mala hlavu v papierovom vrecku.
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    21.10.2013 20:07 to som zas jaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    kym to vypnem, este narychlo ( konci mi koncert gypsy jazzu na youtube:-D) ... gtz, viete preco ti Slovaci chodia ku vám robit? Východniari hutoria,že preto, lebo na Slovensku už šicko porobeno:).
    gtz avatar 21.10.2013 21:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    No slyšel jsem, že Vaši lidé jezdí raději makat do Ruska než k nám (myslel jsem zedníky, topenáře, elektrikáře) v Leningradu a v Moskvě prý platí lépe než v okolí.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    pavlix avatar 22.10.2013 00:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Ona je docela otázka, kde ty prachy vezme, stejně jako u nás.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.10.2013 17:48 kreml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Pořád lepší než být maďarská opice na špatné straně Dunaje, ale proti gustu ;-)
    435/2001 avatar 21.10.2013 07:36 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Tak som sa rozhodla, že budem reagovať na šovinistické útoky. Nedávno som slušne prispela do diskusie na jednom českom potratovom portáli, kde mali tému " Nenávidím Slovákov!" a zrušili mi prístup:)).

    Neviem, čo majú stále niektorí Česi s tými Maďarmi. Ja som neďaleko hranice a máme tu zmiešané dediny, alebo aj skoro čisto maďarsky hovoriace - a čo? Ľudia si odtiaľto často odskočia okúpať na maďarské termálne kúpaliská, nestretávajú sa so žiadnymi problémami. Maďari sú naši susedia a nemaáme dôvod im nadávať do "opíc". Ja osobne som volila Most - Híd. Tak čo sú to za blbé reči z českej strany, ktorej sa naše vzťahy s Maďarmi ani netýkajú?

    Aha, to bolo len také nevinné šovinistické rýpnutie zase. Už som to pochopila.

    Všetkým inteligentným bratom Čechom sa ospravedlňujem za každého Slováka, ktorý vedie šovinistické reči nasmerované proti Vám.

    *šovinizmus= nenávisť k inej (etnickej) skupine, jej podceňovanie, zhadzovanie a neobjektívne vyzdvihovanie vlastnej skupiny v kontraste s tou nenávidenou
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    21.10.2013 12:05 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    A co takhle zkusit reagovat na svého soukmenovce, který toto vlákno vlastně založil a usměrnit jej? Akce - reakce, příčina - následek. Ty tady řešiš následek místo příčiny.
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    21.10.2013 12:33 voľná hodka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Všetkým inteligentným bratom Čechom sa ospravedlňujem za každého Slováka, ktorý vedie šovinistické reči nasmerované proti Vám.
    Reagovala som.
    21.10.2013 12:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Jestli to vůbec byl "soukmenovec" - ten provokatér klidně to mohl být Čech. Tak či onak je mi smutno z toho, jak úspěšný byl…
    gtz avatar 21.10.2013 15:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Česi s tými Maďarmi.
    to mají z toho, že nám to bulvární televize stále dokola servíruje jak jsou Maďaři žijící u Vás utlačování apod. až tak, že musí dělat nějakou domobranu či co. Ale to se netýkalo tam někde u Vás, ale dole (gabčíkovo, komarom).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    435/2001 avatar 21.10.2013 16:36 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    :) Tak Maďari sú veľmi hrdý národ(aj keď vysvitlo, že sú viac slovanskí ako my, je tam ako si všímam v ich TV, lebo tu chytáme maď. programy, viac modrookých blonďákov ako u nás. Oni už aj za soc. rebelovali kvôli tomu, že sú v ĆSR utláčaní, na Slovensku práce Csemadok spolu s ekológmi a katolíkmi začali kritizovať režim. Ono ten nacionalizmus na území bývalého Uhorska má historické korene (nechcete rozobrať? :-D)a preto tam aj u nás tí fašisticko- krajnenacionalistickí pohrobkovia. A slovenskí Maďari ako každá menšina majú taký obranný reflex. Ale tie potýčky medzi "matičiarmi" a "maďarskými iredentistami"sa možno týkajú skôr Žitného ostrova ako ostatných maďarsko-slovenských oblastí. Asimilácia je aj prirodzený proces, aj v Maďarsku sa asimilovalo po vzniku ČSR a Maďarska plno Slovákov - a dnes slovenský Maďar hovorí po slovensky lepšie ako maďarský Slovák?).

    V každom prípade o žiadnom útlaku nemôže byť reč. Chodila som 2 roky na školenie do fiľakovského gymnázia- vo vestibule monumentálne obrazy od uhorských romantických maliarov najmä z protihabsburských povstaní a revolúcie 1848:). Ich dejepis- to sú maďarské národné dejiny, len veľmi okrajovo dejiny Československa. Kolelgyňa bnola tež z maď. mesta - a na slov. maď. gymnáziu zažila tak trochu ako Slovenka diskrimináciu ( hoci vie maďarsky, nechceli jej dať učiť deják v maď. triedach, že vraj čo by na to povedali rodičia maď. žiakov, tak si musela dopĺňať úväzok na ZŠ), ale teraz je tam riaditeľkou, vyhrala konkurz. Ale nemyslím si, že tieto vec sú už prežité a že slovenskí Maďari to tak necítia, ako to nafukujú tie bulvárne médiá.

    Moja stará mama mala zvláštne znamienko - dočítala som sa, že je to tzv. mongolská škvrna a že je zdedená po starých Maďaroch:). 1000 rokov sa to miešalo hore -dolu a vždy tu žilo spolu viacero národností.
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    435/2001 avatar 21.10.2013 16:39 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    opr: myslím si, že tieto veci ( Maďari za Dunaj a pod.) sú už prežité...
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    435/2001 avatar 21.10.2013 07:39 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    20.10.2013 18:12 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Ja sem taky rad ze mate vlastni stat ;-)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Berysek avatar 20.10.2013 18:59 Berysek | skóre: 3 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Pravda, ještě by tak ty statistiky mohli být horší :D
    Linux here, Linux there, Linux, Linux everywhere... :)
    gtz avatar 20.10.2013 21:07 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Také jsem rád, že jsme sami.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    21.10.2013 08:38 ešte ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    ale už neprihlásená, lebo idem do roboty (už viac ako 30 rokov vstávam do práce:))

    Mne sa Zeman celkom páči, nevravím, že tiež nie je trochu narcis, ale zase si dokáže aj zo seba utiahnuť, čo Klaus nedokázal, ten bol presvedčený o svojej veľkosti... Zemanove vtipy novinári často( učite aj naschvál) zle pochopia a potom rozmazávajú tie jeho bonmoty a pokúšajú sa vyvolať na ich základe medzinárodný škandál, aby dokázali, že Zeman je opilec, ktorý už ani nevie, čo hovorí a nemá čo hľadať na poste hlavy štátu...Inak o politike a politikoch v ČR a SR si netreba robiť ilúzie. "Slušný" človek by tam nevydržal, psychicky by to neuniesol. Ale možno časom sa to utrasie a budú aj tam prenikať nejaké väčšie osobnosti a nie takí, ako povedal istý diskutujúci u Hríba, čo by tak maxmálne mali plniť igelitky v Tescu, ako tam sedia poväčšine teraz.
    21.10.2013 15:39 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    FTFY

    Alkoholismus: první je Moldavsko (ČR je první v konzumaci piva, ne alkoholu obecně, a Slováci nám to konečně již nekazí)

    Drogy: těžko srovnávat, protože záleží na typu drogy a způsobu výpočtu, ale sumou hmotnosti na obyvatele je první Afghánistán ve výrobě a Palau ve spotřebě

    Nekvalitní cesty: na tohle nejspíš neexistuje žádná studie, ale celkem jasně jsou silnice třeba v Rusku nebo i na východním Slovensku výrazně horší

    Prostitutky: první je Venezuela (podle podílu vlastních občanů z populace) či Lucembursko (podle celkového počtu „pracovníků“ na populaci)

    Ten zbytek je pořád lepší, než mít premiérem Fica :-P
    gtz avatar 21.10.2013 15:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    sakra musím se podívat jak jsme na tom u nás i u sousedů s gramotností.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 21.10.2013 19:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Česko je skutečně dle WHO první v konzumaci ethanolu. Tzn. toho zaznamenaného a předpokládám že taky řádně zdaněného, což je vzhledem k staré tradici v pěstitelství snad čehokoliv pro mě docela překvapení. Aspoň víte kdo tu naši vládu dotuje nejvíc. Ne nějaké horní třída, nýbrž obyčejní výpitci a držgrešlové.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.10.2013 02:31 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    A kolikati jsme v konzumaci metanolu? :-)
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    20.10.2013 18:21 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Aniz bych se chtel vyjadrovat k celemu tomu vyzkumu, tak mam jednu antinamitku:
    První vadu na kráse lze vyjádřit oním okřídleným korelace není implikace.
    To je sice pravda, ale je to irelevantni. V okamziku, kdy je tvym cilem pouze zjistit hodnotu prvni promenne pomoci druhe promenne, tak korelace staci (ma prediktivni silu). Az v okamziku, kdybys chtel ovlivnit hodnotu prvni promenne pomoci ovlivneni hodnoty druhe promenne, tak bude pro tebe dulezite, jake tam jsou kauzalni zavislosti.
    20.10.2013 19:40 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Ano, to je pravda. I přes to je ale použití pouze korelovaných veličin bez kauzální souvislosti ve výzkumech tohoto typu problematické z hlediska statistické chyby. Důvodem je fakt, že existuje více faktorů, které ovlivňují jak počet mobilních telefonů, tak zjednodušeně řečeno počet otroků. Tím, že některé tyto faktory jsou pro oba jevy totožné, vznikne mezi počtem mobilů a počtem otroků korelace. Ale ta je země od země různě významná, protože ostatní faktory pro počet mobilů a počet otroků jsou v každé zemi různě významné. Správným postupem by mělo být provedení faktorové analýzy a sestavení formativního/reflektivního modelu, který by ukázal, jaké jsou přímé faktory ovlivňující počet otroků.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    Bystroushaak avatar 20.10.2013 23:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Já to nějak nechápu. Jaký vliv má počet mobilů používaných v té dané zemi na počet otroků?
    21.10.2013 00:02 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Dobrá otázka. Doporučuji se zeptat autorů té studie o moderním otroctví.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    Jendа avatar 21.10.2013 06:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Víc mobilů → víc nasbíraných šmírovacích dat → víc otroků.
    20.10.2013 20:16 2012 | skóre: 16 | blog: co_me_dneska_napadlo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    A co teprv ti co pracuji za +-26k hrubeho mesicne (nebo kolik je ted prumerna mzda), aby si za 1 rok straveny v praci a po zaplaceni vsech nakladu za bydleni, energie apod. zmohli na cca 7 iphonu? To mi prije spis jako moderni otroctvi. Sry za flame.
    20.10.2013 22:20 Senior database developer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Prečo by si taký človek kupoval iPhone?
    Bystroushaak avatar 20.10.2013 23:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    To se lidí občas ptám taky. A to někteří z nich, kteří jich mají doma v rodině několik mají hrubý plat 18k kč.
    Jendа avatar 21.10.2013 06:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Proč by si takový člověk kupoval sedm iPhonů?
    Grunt avatar 20.10.2013 23:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    A teď si představ tu většinu co nepracuje za ±26k hrubého (je to necelých 25k,-) a za ten rok práce jim nezbude ani na ten iPhone za 7000,-. To není otroctví, ale čirá blbost.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 21.10.2013 06:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    iPhone za 7000,-
    Kde žiješ? (C je ten levnější model, dražší stojí přes 20).
    Grunt avatar 21.10.2013 07:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Na planetě Mars? O iPhony se nezajímám, nevím kolik stojí. Myslel sem si že to je ta sedmička v komentáři na kterou reaguju, ale očividně sem to nepochopil.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Petr Tomášek avatar 20.10.2013 20:43 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    ...společenských věd jako je psychologie...

    poněkud svérázná klasifikace...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    21.10.2013 12:46 voľná hodka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    prečo svojrázna? vedy o človeku a spoločnosti... alebo tiež humánne, humanitné...čo je na tom? sociálna psychológia a i. jej špec. disciplíny riešia vzťah spoločnosti a ľudského jedinca ako spoločenskej bytostia majú terminol. totožnú so sociológiou. ja mám dojem, že to na tých školách bazírovaním na klasifikáciách a definíciách, ktoré má prednášajúci a skúšajúci vo svojich prípravách na prednášky už ozaj preháňajú. A nie iná def. a klas.,ale práve táto!!! A basta! A nie že začnete premýšľať nezávisle a vytvoríte si nejakú vlastnú def. alebo klasifikáciu !:))
    20.10.2013 22:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Klasickým příklad je tzv. index vnímání korupce, který je mimo jiné založený také na otázce, zda považujete korupci za velký problém ve vaší zemi.

    Koneckonců je to index vnímání korupce, takže je v pořádku, pokud odráží, jak lidé vnímají stav korupce ve své zemi. Problém nastává až tehdy, když méně chápaví jedinci - a těch je mezi politiky a novináři bohužel většina - tento index vydávají za měřítko objektivního stavu korupce v zemi. Jiný můj oblíbený příklad je poměřování stavu vzdělanosti procentem vysokoškolsky vzdělaného obyvatelstva.

    21.10.2013 00:03 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Naprostý souhlas.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    21.10.2013 16:18 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    vsobecne mas pravdu, ale existuje vzdelani, podle ktereho to jde. Jedna se o strojni inzenyrstvi.

    Strojni inzenyr je dnes posledni typ vzdelaneho cloveka, ktery odpovida tomu stredovekemu univerzalnimu vzdelanci. To studium je tak narocne, ze to proste nejde nijak osidit. Prava, ekonomie, terapii a podobne 'studijni smery' je mozno skutecne studovat tak, ze se po soferovi posle index profesorovi aby do nej zapsal zkousku. Takovy absolvent je oproti tem, co navstevovali prednasky jen nepatrne v nevyhode a kdyz ma nevymachanou hubu, tak se nepozna zadny rozdil.

    U strojare to proste nejde. Navic nema cenu si ten titul koupit, protoze strojni inzenyr je stejne kazdemu k smichu. :-(. Proto je pocet vystudovanych inzenyru dobrym meritkem vzdelani spolecnosti. Nasel jsem si cisla pred a po revoluci a clovek presne vidi, jak narod hloupne.
    435/2001 avatar 21.10.2013 17:05 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Prava, ekonomie, terapii a podobne 'studijni smery' je mozno skutecne studovat tak, ze se po soferovi posle index profesorovi aby do nej zapsal zkousku.
    :-D
    Strojni inzenyr je dnes posledni typ vzdelaneho cloveka, ktery odpovida tomu stredovekemu univerzalnimu vzdelanci.
    mali ste na mysli renesančného človeka:)...ale inak sa mi vaše scholastické uvažovanie o božskej podstate strojných ing. vždy veľmi páči
    inzenyr je stejne kazdemu k smichu
    mne sa zdalo smiešne, keď jeden dedko z neďalekého domova opatrov. služby volal svoje vnučky "našo inženýrky", sedával so mnou na lavičkem keď som bola na MD... lebo jedna sa vydala za architekta a druhá za inž., ale neviem, či nie poľnohospodárskeho... no a tá bola aspoň v tej cca 20ke- 30ke blbá ako bota

    poznala som pár stroj. inž., veľmi renesancne mi nepripadali:)
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    24.10.2013 02:33 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    .Prava, ekonomie, terapii a podobne 'studijni smery' je mozno skutecne studovat tak, ze se po soferovi posle index profesorovi aby do nej zapsal zkousku.

    Navic nema cenu si ten titul koupit, protoze strojni inzenyr je stejne kazdemu k smichu.

    Pokud argumentují tímhle způsoben, ani se není čemu divit.
    435/2001 avatar 21.10.2013 16:06 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítáme moderní otroky
    Klasickým příklad je tzv. index vnímání korupce, který je mimo jiné založený také na otázce, zda považujete korupci za velký problém ve vaší zemi. S trochou okořenění pomocí nástrojů konspiračních teorií, bych mohl nabýt dojmu, že korupce je ve skutečnosti problém hlavně v zemích, kde je hodnota indexu zdánlivě velmi příznivá. Tam se totiž korupčníkům daří korupci před veřejností nejlépe maskovat a neinformovaná veřejnost si tak korupce vlastně ani není vědoma :)
    A je tam aj nejaká kontrolná otázka, čo vôbec respondenti rozumejú pod pojmom korupcia?:)

    Mňa kedysi začiatkom 90. rokov fascinovala jedna príručka pre nezamestnaných, v ktorej sa odporúčalo (v súlade so skúsenosťami krajín, ktoré už nezamestnanosť na rozdiel od nás poznali), že najlepšie je využiť na hľadanie miesta sociálne siete ( čím samozrejme nebol myslený internet, ale známosti, príbuzenské vzťahy a pod.). To mi pripadalo, že sa len oficiálne odobrili metódy, známe už z reálsocialistickej minulosti - protekcie, "tlačenky" - neviem ako kto, ale ja som si myslela v 89. že takýmto spôsobom získavané výhody pred ostatnými je jeden z typických znakov poklesnutej "socialistickej morálky".

    Takže ten dotazník by bolo doplniť aj inou výskumnou metódou, kt. by sa overilo, či si opytovaní predstavujú pod korupciou to, čo predpokladajú výskumníci, nakoľko benevolentne sa stavajú k "zvyklostiam" ako je uprednostnenie bratanca alebo rodáka pre niekým "cudzím", či majú ujasnené, kde končí "lobbizmus" a začína úplatkárstvo, ako sa vôbec pozerajú na ľudí, ktorí prišli k majetku a postaveniu "šikovným" využívaním rôznych stykov, či ich obdivujú viac, ako niekoho, kto sa - blbec - odmietol týmto praktikám prispôsobiť, a preto v tej konkurencii s tamtými neuspel.

    Myslím si, že v ČR, a na Sl. je to podobné, je korupcia a nepoctivé spôsoby získavania výhod vo všeobecnosti obdivované a ľudia sú objektom úcty( i závisti, ale to sú spojité nádoby) nie za poctivosť a čestnosť, ale za to, "čo, aký majetok a moc,"získali."
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.