abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 890 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Ano, uznávám, pomalu, ale jistě to na mém blogu vyhnívá... hlavně kvůli nedostatku času a nápadů, co si budeme povídat :-/ No a jelikož se většina mých zápisků v poslední době čím dál tím více odchylovala od zaměření ABC Linuxu, rozhodl jsem se založit tématicky volný blog Letters from Earth, na který jsem zároveň přesunul zápisky odsud za poslední půlrok.

    FuxBlog budiž tedy nadále ryze technickým blogem se zaměřením na IT. Snad na něj budu mít čas...

    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci

    11.12.2017 08:00 | Přečteno: 2328× | Linuxení aneb hrátky se šrotem | poslední úprava: 11.12.2017 08:55

    To, že operační systémy od Microsoftu jsou produkty nevalné kvality, je známé. A dokázaly to dotáhnout tak daleko, že ani nedokážou využívat vlastností svých vlastních souborových systémů.

    Vzhledem k tomu, že čas od času musím na svá data přistupovat pod MS Windows, mám na svém externím disku s vytvořenou partition s NTFS. Tu samozřejmě využívám z 99 procent pod Linuxem, který mě v názvech souborů a adresářů nijak nelimituje, a tak se stalo, že jsem si vytvořil složku končící tečkou na konci. Do ní jsem ale o víkendu potřeboval přistoupit ze stroje s Windows. Jak si s tím poradily?

    Dejme tomu, že tedy máme složku o názvu třeba:

    Z:\T.N.T.
    
    Pokud se do ní pokusíte pod Windows přistoupit z některého z commanderů/průzkumníka, Windows vás vyzvou, abyste to zkusili jako jiný uživatel. Bohužel do této složky nemůže ani administrator. Při pokusu o přejmenování či přesun složky se objeví chyba typu "Systém nemůže nalézt uvedenou složku" a při pokusu o zkopírování se v cílové složce pouze vytvoří složka se stejným názvem, ale bez tečky na konci a dat uvnitř. Stejně to dopadne i při obdobných pokusech z příkazové řádky.

    Podíváme-li se na internet, nalezneme hromadu všemožných workaroundů vedoucích víceméně ke smazání dané složky, využívajících podezřelých nedokumentovaných Windowsáckých příkazů (jako třeba tady), což rozhodně není řešení, které bych chtel na svá data aplikovat. Naštěstí lze po delším hledání nalézt i odkaz na aplikaci cmder - emulátor konzole pro windows, který, když si stáhnete v plné verzi (tedy nikoliv "mini"), umí emulovat i bash.

    Nejjednodušší záchrana tedy spočívá v tom, stáhnout si cmder, spustit bash a z něj již můžete klasickými linuxovými příkazy s danou složkou pracovat - nejjednodušší je tedy přes cp vytvořit pracovní kopii složky (tedy třeba Z:\TNT a v ní si ve Windows hrát. Jenom pozor - v rámci interpretace Windowsáckých disků do linuxových mountpointů jsou disky typu C: emulovány jako /c atp.

    Tato chyba má ale spoustu zajímavých důsledků - od ochrany Linuxových dat pod Windows, přes různé vtipy či virové aplikace až k tomu, že kapely jako R.E.M. mají tečku na konci názvu všude po světě - tedy všude, kromě strojů s nainstalovanými MS Windows :-D

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    otasomil avatar 11.12.2017 09:25 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Zdravim
    Vzpominam jaky bylo peklo vytvorit ve windows soubor .htaccess
    Nakonec nezbylo nez nechat htaccess a az na serveru prejmenovat.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    11.12.2017 18:17 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    V Průzkumníku Windows stačí napsat .htaccess. (s tečkou na konci) a on to přejmenuje na .htaccess (asi se snažili vyřešit problém zmiňovaný v příspěvku :-) ).
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    Josef Kufner avatar 11.12.2017 09:47 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Nestačilo by místo cmder použít cygwin? Nebo Ubuntu na Windows?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pushkin avatar 11.12.2017 09:56 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Cygwin netuším, jestli by pomohl, a Ubuntu na Windows je docela kanón na vrabce. cmder má v zipu necelých 100 MB, což je ještě přijatelná daň za to, mít možnosti na Windows jet z bashe.
    11.12.2017 10:43 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    A dokázaly to dotáhnout tak daleko, že ani nedokážou využívat vlastností svých vlastních souborových systémů.
    Kde ve vlastnostech NTFS je napsáno, že název souboru může končit tečkou? Protože to, že vám dovolil linuxový ovladač pro NTFS vytvořit takový soubor, neznamená, že je to v souladu se specifikací NTFS. Když si vhodným nástrojem (třeba hexaeditorem) vytvoříte na linuxovém souborovém systému soubor, který bude mít v názvu lomítko, linux s tím taky nebude umět pracovat. Ale není to chyba linuxu, je to chyba toho nástroje, který dovolil vytvořit název, který je v rozporu se specifikací.
    11.12.2017 10:56 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Kernel Windows s tym zjavne problem nema ale shell ano. Takychto problemov je vo Windows plno. Napr. subory CON, NUL, PRN a pod.
    12.12.2017 20:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    LOL ty prastarý jména to ještě podporuje? :-D A zkusí to vytisknout ten přejmenovávanej soubor na tiskárně (jako win98)? :-D
    17.12.2017 14:42 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Nedivil bych se, kdyby se takhle chovaly všechny nástroje, které sice zjistí, že nemůžou soubor přejmenovat, ale už nerozliší, že to nejde z jiného důvodu než rozdílnost souborových systémů. Prostě zkusí přejmenování a když selže, jdou na to přístupem "zkopíruj-a-smaž-zdroj".
    14.12.2017 00:00 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    COPY CON PROGRAM.EXE
    11.12.2017 11:14 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Tiež ma prekvapila existencia tohto obmedzenia.

    https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa365247%28v=vs.85%29.aspx
    Do not end a file or directory name with a space or a period. Although the underlying file system may support such names, the Windows shell and user interface does not. However, it is acceptable to specify a period as the first character of a name. For example, ".temp".
    11.12.2017 11:16 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    http://dubeyko.com/development/FileSystems/NTFS/ntfsdoc.pdf

    V prostoru jmen POSIX může jméno v NTFS obsahovat jakýkoliv znak kromě / a NULL. MS ale při navrhování podpory prostorů jmen ve Windows nějak zapomněl definovat, co se má dělat v prostoru jmen Win32, pokud narazí na znaky, které nepodporuje; definované je to pouze pro prostor jmen DOS.
    Max avatar 11.12.2017 12:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Když si v linuxu vytvoříš nějaký obskurtní název z cmd, tak spousta klikátek s tím bude mít problém, nebudou to umět přejmenovat, vstoupit do adresáře atd.
    A tak je to se vším, proto je nejlepší se držet nějakých konvencí a nespoléhat na to, že vývojář ošetří 100% výjimek.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.12.2017 16:27 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Když si v linuxu vytvoříš nějaký obskurtní název z cmd, tak spousta klikátek s tím bude mít problém, nebudou to umět přejmenovat, vstoupit do adresáře atd.
    Tak to bude z definice chyba tech klikatek a bude duvod je upravit.

    Ve Windows je to tvoje chyba, protoze je to dokumentovana vlastnost systemu.
    A tak je to se vším, proto je nejlepší se držet nějakých konvencí a nespoléhat na to, že vývojář ošetří 100% výjimek.
    Ale kdo by, sakra, cekal takovou vyjimku? V roce 2017! V nazvu souboru/adresare muzes mit temer jakykoliv paznak z Unicode. Muzes tam mit i tecku, dokonce nekolikrat, tak proc nemuze byt ta tecka na konci nazvu souboru?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    MaSo avatar 12.12.2017 06:08 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    +1 Taky žasnu nad M$, no, i když nevím čemu, klasika... :-D :-D :-D
    Včera jsem si také zkusil v práci na W10 vytvořit adresář s tečkou na konci, hmm.... :-/
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    Bedňa avatar 12.12.2017 09:36 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Sorry Maxi, ale toto prirovnanie je mimo. Keď je rozbité klikátko, tak z terminálu s tým vždy môžeš pracovať.

    No a že sa v dnešnej dobe nedá napísať bodka na konec súboru, to je čo? To sú proste čuráci.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Josef Kufner avatar 12.12.2017 10:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Jediné, co jsem zatím snad potkal bylo, že aplikace remcaly nad nevalidními UTF-8 názvy. Ale pracovat s tím uměly snad vždy.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Acci avatar 12.12.2017 12:38 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Tak třeba pracovat se souborem, který se jmenuje "-f" je taky zábava. Nebo pokud obsahuje mezery nebo Unicode znaky. Na Windows s tím nikdy není problém.
    12.12.2017 13:19 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Aky problem s tym je? Prvy nazov som zadal rucne, dalsie mi doplnil bash cez TAB.
    $ touch "./-f ľščťžýáíé"
    $ ls ./-f\ ľščťžýáíé
    ./-f ľščťžýáíé
    $ rm ./-f\ ľščťžýáíé
    12.12.2017 13:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Co se týče mínusu na začátku, to je trochu nepříjemnost v příkazový řádce - člověk nesmí zapomenout na -- . Tenhle problém ve Windows nenastává triviálně z toho důvodu, že nemáš (použitelnou) příkazovou řádku.

    Co se týče mezer nebo Unicode znaků, žádný problémy nepozoruju.
    Josef Kufner avatar 12.12.2017 16:06 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Exotické Unicode znaky se blbě píšou. Obzvlášť když jsou na začátku a nechytne se doplňování tabem. Jde to sice obejít hvězdičkama, ale je to otrava.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.12.2017 17:40 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Da sa pouzit ls a skopirovat aspon ten prvy znak mysou. Vo Windows je aj to kopirovanie v cmd tragicke.
    13.12.2017 10:12 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    U mezer je to podobné jako u toho mínusu. Rozbíjí to některé skripty. Ovšem většinou je to je (opět podobně jako u toho mínusu) chyba toho skriptu. Například konstrukce typu for f in *jpg; do ...; done. Navíc mezery komplikují copy&paste v terminálu, musím buď přidat uvozovky nebo escapovat mezery, obojí je otrava. Naštěstí existuje příkaz detox :)
    13.12.2017 11:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Například konstrukce typu for f in *jpg; do ...; done.
    IIRC tahle konstrukce by neměla mít žádný problém s mezerama, problém nastane až když použiješ něco jako for f in $(ls) . Případně samozřejmě když proměnnou s mezerama předáš bez uvozovek. Ale přijde mi, že to už jsou prostě problémy skriptování, což se moc nedá srovnávat s běžným použitím GUI ve Widlích.

    Souhlasim, že copy-paste je opruz, ale od toho je doplňování ;-)
    14.12.2017 10:30 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Možná to umí nějaký shell ošetřit, ale když mám soubor fotka 1.jpg, tak f v té smyčce nejdřív bude mít hodnotu fotka a pak 1.jpg. Někdy se to dá ošetřit změnou IFS, ale pořád je to opruz. Doplňování taky není vždycky k dispozici (ne všude je shell, který to umí).

    Uznávám, že to je jiná kategorie problémů, než je popsaná v blogu. Nicméně příkazovou řádku používám víc než GUI ve Win (tedy pokud za to GUI nepovažuješ putty :) ) a mezery v názvech souborů mi komplikují život, takže když můžu, tak odstraňuju (nahrazuju).
    14.12.2017 11:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Možná to umí nějaký shell ošetřit, ale když mám soubor fotka 1.jpg, tak f v té smyčce nejdřív bude mít hodnotu fotka a pak 1.jpg.
    A zkoušels to? Zajímalo by mě, který shell se takhle chová. Zkoušel jsem u sebe na Archu zsh -f a bash --norc --noprofile a na FreeBSD klasický předpotopní sh. Na těchto třech se for loop s hvězdičkou přes soubory s mezerou chová neproblematicky, tj:

    bash-4.4$ for f in *
    > do
    > printf "%s\n" "$f"
    > done
    bar baz
    foo
    

    AFAIK IFS se používá právě pro případy, když chceš loopovat přes string / výstup nějakýho příkazu, ne pro globbing.
    14.12.2017 15:38 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Máš pravdu, musel jsem si to splést s jinou situací, asi to `ls` To ovšem nic nemění na tom, že mezery v názvech souborů komplikují život v shellu.
    Bedňa avatar 12.12.2017 16:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Toto je fakt kravina. GUI nástroje to v pohode zvládajú a keď niečo nevieš v Bashi, tak si to doštuduj. To fakt nieje chyba systému.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    11.12.2017 12:10 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Nechceš použít rd, protože máš strach o data, ale používáš NTFS na Linuxu. Au.
    Tak stáhneš emulátor konzole, v něm spustíš bash pro Windows a v něm cp pro Windows. Au.
    "Nejjednodušší". Auuu.

    Názvy by neměly končit mezerou nebo tečkou, protože to shell nepodporuje i kdyř FS třeba ano. Zdokumentováno.
    Prefix \\?\ vypíná parsování cesty a pošle ji přímo na FS. Zdokumentováno.
    rd (rmdir) je standardní příkaz. Zdokumentováno.

    Nevadí, že Windows neznáš, ale je trapné pak pindat.
    11.12.2017 18:56 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    A kdo ho vlastně zná? Mám takový pocit, že pořádně ani jeho vývojáři. :-/
    12.12.2017 10:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Nechceš použít rd, protože máš strach o data, ale používáš NTFS na Linuxu. Au.
    NTFS podpora na Linuxu je IMHO překvapivě dobrá. Krom podpory mountování fs jako takového jsou navíc k dispozici chytré utility jako třeba ntfsclone - ani nevim, jestli tohle má nějaký ekvivalent ve Windows (nedivil bych se, kdyby to bylo něco jako SuperNTFSCloner™ Enterprise za $49.99).
    Nevadí, že Windows neznáš, ale je trapné pak pindat.
    Beru, že to je zdokumentováno, dá se to dohledat a dá se to řešit. Nicméně pravdou IMHO i tak je, že to je prostě neintuitivní a retardované chování, což se nijak nezmění tím, že to zdokumentuješ. Tím se z toho stane akorát zdokumentované retardované chování a přijde mi celkem oprávněné se nad tím rozčilovat, člověku to celkem zbytečně komplikuje život...
    Bystroushaak avatar 14.12.2017 12:17 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    17.12.2017 14:30 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Pamatuju se, jak jsem kdysi pomocí ntfsclone spuštěného z SystemRescueCD dělal převedení Win8 z klasického točivého disku na o kapku menší SSD (na větší je to o dost jednodušší). Spokojený majitel onoho notebooku byl následně velmi udiven, když jsem mu vysvětli, že všechno, co jsem použil, je v dispozici zdarma, protože on předpokládla, že (jak mu kdosi doporučil) bude potřeba drahý software na klonování diskú, konkrétně Acronis True Image, který je, pokud si dobře pamatuju, ještě dražší než oněch $49.99 :-) (i když je v dispozici i trial verze, ale nemám potuchy, jak moc je ořezaná a co umí a neumí).
    11.12.2017 13:25 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Mno, asi takhle:
    C:\>mkdir pokus
    
    C:\>mkdir \\?\C:\pokus\pokus.
    
    C:\>dir C:\pokus
     Volume in drive C is System
     Volume Serial Number is FE40-D21E
    
     Directory of C:\pokus
    
    11. 12. 2017  13:23    <DIR>          .
    11. 12. 2017  13:23    <DIR>          ..
    11. 12. 2017  13:23    <DIR>          pokus.
                   0 File(s)              0 bytes
                   3 Dir(s)  16 570 544 128 bytes free
    
    C:\>rd C:\pokus\pokus.
    The system cannot find the file specified.
    
    C:\>rd \\?\C:\pokus\pokus.
    
    C:\>dir C:\pokus
     Volume in drive C is System
     Volume Serial Number is FE40-D21E
    
     Directory of C:\pokus
    
    11. 12. 2017  13:23    <DIR>          .
    11. 12. 2017  13:23    <DIR>          ..
                   0 File(s)              0 bytes
                   2 Dir(s)  16 570 478 592 bytes free
    
    C:\>
    
    11.12.2017 14:08 gnat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    a ve WIN10 ještě takhle:

    gnat@PC:/mnt/c/tmp$ uname -a Linux PC 4.4.0-43-Microsoft #1-Microsoft Wed Dec 31 14:42:53 PST 2014 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux gnat@PC:/mnt/c/tmp$ mkdir R.E.M. gnat@PC:/mnt/c/tmp$ ls R.E.M.
    11.12.2017 20:31 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Ale jistě, zrovna tak si na starší verze můžu doinstalovat Cygwin, s ním tohle uděláte taky. Ale na to, co jsem předváděla nahoře, vám stačí cmd.exe, který je přítomný ve výchozí instalaci. Bez nutnosti dotahovat další věci.
    11.12.2017 16:50 Rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    vzpomel jsem si na MSDOS, jak jsem vytvarel rovnou smazane soubory. Stacilo ho ulozit jako soubour s nazvem zacinajicim na pismenk ň. Treba ňouma.txt

    privadel jsem s tim k silenstvi nektere vsetecky, kteri chteli cist vsechno, co jsem napsal. hledali a hledali a nic nenasli. mne pak stacilo spustit obnovu vymazaneho souboru a mel jsem ho zpatky. samozrejme za predpokladu, ze na tom stroji mezitim inkdo jiny moc nedelal. coz byl bezny stav.
    11.12.2017 19:32 Reva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    privadel jsem s tim k silenstvi nektere vsetecky, kteri chteli cist vsechno, co jsem napsal
    Jasně, to se určitě stalo...
    17.12.2017 14:35 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    V DOSu bylo i zajímavé chování, když se soubor jmenoval stejně jako zařízení - pokud zařízení bylo zavedené (a v DOSu nebylo možné zařízení "odzavést", tedy alespoň ne stardardními metodami), nebylo možné s takovým souborem vůbec nijak manipulovat.
    11.12.2017 18:21 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Také se chovají zajímavě, když zakončíte název (prázdné) složky na .{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E} (jakoby příponou).

    Docela překvapí, co se v ní ukáže.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    11.12.2017 18:59 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Bedňa avatar 12.12.2017 16:52 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Prakticky neobmedzené možnosti ako schovať vírus aj pred antivírom :)

    Vždy keď vidím podobné nápady od vizionárov od MS, tak dostávam záchvaty smiechu, dík za pekný deň :D :D :D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.12.2017 14:49 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Mimo to, u NTFS jdo viry a podobné breberky ještě schovat do alternativníhio streamu. Pokud vím, tak jen velmi málo programů ve Widnows je vůbec používá, aktuálně si vybavuju jen MS Office, u kterých to působí "zajímavé problémy" u souborůch stažených z Internetu :-)
    Bedňa avatar 17.12.2017 18:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    To sú samé šlehy :-D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    11.12.2017 19:21 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Windows je produkt nevalne kvality proto je dobre mu nechazet klacky pod nohy pokud s nim ma clovek nejak existovat. Z toho duvodu nedavam tecky do nazvu adresaru ani souboru, stejne tak lomitka, hvezdicky a vetsinou ani diakritiku. A funguje to.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    pushkin avatar 12.12.2017 08:10 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Ale kolego, máme rok 2017, ne 1994...
    12.12.2017 13:22 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Ale Windows stale funguju na rovnakych principoch :D
    13.12.2017 15:02 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    My hej, ale Windows nie.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Marián Kyral avatar 13.12.2017 23:02 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    :-D
    11.12.2017 23:45 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Jak již bylo zmíněno, je to limitace shellu/exploreru a aplikací. Aplikace stále používají zastaralá API a nejsou schopné podporovat staro-nové unicode API a využít jeho potenciál (např. používat prefix \\?\ pro cesty souborů/adresářů, neumí používat flag FILE_POSIX_SEMANTIC, aby podporovaly na NTFS soubory s různou velikostí znaků (ano, NTFS umí)). MS se to bojí dát do průzkumníka, protože by si uživatel najednou mohl vytvořit soubor s názvem, s kterým nebudou umět aplikace. Aplikace to nechcou podporovat, protože to neumí průzkumník. Pak se to řeší hacky. Např. průzkumník řeší dlouhé cesty tak, že začne používat DOSový název adresáře, pokud je cesta dlouhá (asi 250 znaků), aby ji zkrátil, místo aby použili vlastní API, které umí 32k znaků.
    MaSo avatar 12.12.2017 06:14 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    jj, oni si vždycky dělají vše po svém
    A nějaké standardy? Na co? vždyť si je uděláme své (=upravíme existující), smutné :-(
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    12.12.2017 07:33 ondatra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Takovýhle adresář vám za určitých okolností vytvoří třeba Microsoft Data Protection Manager ("zachrání" do něj data. Akorát do ẗoho adresáře nejde vlézt, mno.)

    Řešením v mém případě bylo přejmenovat v cmd adresář pomocí jeho starého "dosovského" tvaru - s ~ v názvu. Třeba to někomu pomůže :-)
    13.12.2017 13:12 fish
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Tak ono stačí vytvořit ve win10 soubor s mezerou na začátku a jsou s tím problémy. Například nejde změnit jméno, aby mezeru neobsahovalo.

    Vytvořit jde například programem přímým zápisem do souboru. Taky je možné použít CMD: echo.>" filename.fil"

    Soubor se vytvoří, ale mezera z průzkumníka smazat nejde. Musí se změnit celé jméno, ne jen odstranit mezera.
    kotyz avatar 21.12.2017 15:20 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    tohlencto se mi presne nedavno taky stalo, slozka ktera mela na konci nazvu datum 28.10., v buntu sem ji normalne moh pouzivat, ale widle rikali ze tam zadna neni ikdyz v pruzkumnikovi byla. a neslo s ni nic delat. tak sem to zase v buntu prejmenoval a bylo to ok. mozna by to slo i v tom ubuntu bashi zaintegrovanym do win 10, ale jelikoz vyuziva pro pristup k fs funkce widli tak nevim nevim jestli by to po namapovani pod /mnt/d/neco fungovalo opravdu jako v linuxu. taky mam plno slozek s teckou na zacatku, delaji si je tam prevazne multiplatformni aplikace jako vlc, smplayer a podobne. myslim ze rucne takova slozka vubec vytvorit nejde, ale aspon jde otevrit a mela by jit i smazat. taky ntfs umi hardlinky a softlinky asi taky, akorat to nic z windows neumi pouzivat. proste je to takovej divnej svet. a delka cesty tusim porad nemuze bejt pres 256 znaku, ale to prej uz v desitkach jde zmenit pres registry, ale jen v tech novejsich buildech...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.12.2017 21:27 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    No vida, mně zase v LibreOffice na Gentoo nejde otevřít žádný dokument s diakritikou v názvu. Na Debianu mi to jde, tak hádám, že LibreOffice má nějaký build přepínač --only-ascii-filenames nebo co :-(
    Bedňa avatar 22.12.2017 00:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Ako neschopnosť aplikácie súvisý so sytémom?

    Alebo chceš tvrdiť, že súborové systémy v Linuxe nevedia diakritiku?

    Blog je proste o debilite systému a nie nejakého programu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.12.2017 00:41 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    Můžeš se zapojit. Nicméně mně (app-office/libreoffice-5.4.2.2 USE="branding gtk python_single_target_python3_5 python_targets_python2_7 python_targets_python3_5") to (soffice '無題1 2.odt') na Gentoo funguje. V cs_CZ.UTF-8 i C locale.
    kotyz avatar 25.12.2017 19:06 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Složka ve Windows se "speciálním znakem" na konci
    s tim sem mel tusim taky nakej problem, bud to padalo hned pri spusteni nebo pri otevreni souboru a pomahalo spoustet z terminalu s lang=C nebo locale=C a pak to slo. nakej divnej bug proste... a bylo to bud na archu nebo ubuntu.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.