abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Nová verze

    Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 12:00 | IT novinky

    Společnost Oracle oznámila spolupráci s Google Cloudem, OpenAI a Microsoftem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:44 | Pozvánky

    Zítra začne v Brně na FIT VUT třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2024. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 126 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 126.0.6478.55 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 127.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 127 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 9.5 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi dnes vstoupila na Londýnskou burzu jako Raspberry Pi Holdings plc (investor).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | IT novinky

    Do 17. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2024 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 22:33 | IT novinky

    Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Rozcestník

    Instalace Windows

    22.2.2014 23:09 | Přečteno: 1752× | Linux | poslední úprava: 22.2.2014 23:11

    Znáte to? Přijde za vámi někdo, že zkouší Linux a nejdou mu tam základní věci: Např. že mu nejde spustit instalátor (a na flashce má zabalené zdrojáky), nebo se pokouší spouštět soubory EXE, nebo řeší problémy restartem apod. Většinou to končí prohlášením (slušně řečeno) "Linux je divný".

    Většinou na to reaguji tím, že prostě on vyrostl na Windows, má je nasáté v sobě a podle nich hodnotí zbytek IT světa. A že kdyby vyrostl na Linuxu, že by se mu zdály divné Windows. Do tohoto týdne to však bylo jen teoretické prohlášení. Teď mám vlastní zkušenost - reinstalaci Windows Vista.

    Nevím jak dlouho už jsem neinstaloval Windows (nějaký ten rok) a myslím, že naposledy to byly Windows XP. S novějšími verzemi Windows už jsem vždy používal jen předinstalované PC (hlavně notebooky). Osobně používám hlavně Linux (ale taky ho neinstaluji každý den).

    Stručně řečeno: "Hrůza". Instalace trvala dva dny kvůli množství problémů, na které jsem narazil a nebyl připravený. Desítky restartů, problémy s ovladači, antivirem, něco způsobil uživatel strašně dlouhými názvy souborů,... Nejvíce jsem se zasekl na service packu 1. Držel jsem se doporučení ze stránek MS, že je doporučeno nainstalovat SP1 zapnutím automatických aktualizací. Dost trvalo než jsem se od čisté instalace přes ty restarty k tomu dohrabal a pak se ta konkrétní oprava reprezentující SP1 vždy v pořádku nainstalovala, ale příště znovu a znovu a ... nepustila mne dál.

    Proč instalace Windows trvá tak dlouho? Proč jsou mezi jednotlivými dávkami oprav ty restarty? Vždyť přece service pack se nainstaluje (téměř) najednou? Proč musím lítat po webu a hledat odkud program stáhnout? Proč musím každý instalátor pozorně sledovat, abych si nenainstaloval různé toolbary? Proč musím na stanicích zvlášť upgradovat každou aplikaci? ...        

    Hodnocení: 60 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.2.2014 00:45 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Bo Widle nejsou na to aby se na nich práce odváděla, nýbrž aby práci generovaly.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Max avatar 23.2.2014 03:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Po čerstvé instalaci se windows aktualizují celý den jednoduše proto, že nemají update manager ve stylu linuxu, kdy se komplet mění celá SW sada za novou, ale aktualizují jen chybné části. Když pak v budoucnu vyjde nějaká aktualizace, která opravuje další chybu v programu, tak opravuje jen tu a hlavně počítá s nějakou verzí programu, tudíž je potřeba nejdříve naladit předchozí aktualizaci a poté až tu další a tak dále. Občas se objeví aktualizace aktualizace a starší verze se třeba časem vyřadí a použije se ta novější. Je to spíš minoritní věc. SP pak v sobě integruje opravy k určitému datu. Podle mně by měl MS dělat SP vždy jednou ročně, nebo jednou za 6 měsíců, aby se ulehčila podobná práce s aktualizacemi.
    Další smutná věc je net.framework, ten zabere většinu času. Pokud chce třeba člověk Win updatovat na max, tak kolem 150 aktualizačních balíčků je kvůli net.frameworku, jelikož je to částečně volitelná součást systému.

    Zbytek výplodu je jen výkřik. Windows mají jinou fylozofii než linux. Stejně jako ty křičí windowsáci ohledně linuxu. Navíc, pokud si nechceš checkovat aktualizace k jednotlivým programům, tak na to existují udělátka, co to dělají za tebe a drží i tyto věci up to date.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Dreit avatar 23.2.2014 09:59 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows

    Navíc, pokud si nechceš checkovat aktualizace k jednotlivým programům, tak na to existují udělátka, co to dělají za tebe a drží i tyto věci up to date.

    Vždycky mě to zajímalo - existuje i program, co by stahoval instalační soubory nových verzí přes zsync? Představa je následující:

     

    - programu zadám instrukce, kde má hledat novou verzi konkrétního programu (FTP adresář, soubor musí obsahovat "LibreOffice", číslo v názvu musí být vyšší než verze na disku (například 4.0.1), česká verze, 64-bit).

    - program se spustí po startu systému, jednou za čas si proklepne všechny linky a například zjistí, že vyšla nová verze LibreOffice.

    - přes zsync začne aktualizovat původní instalační soubor odložený na disku. Pokud chybí, stáhne nový.

    - z tray vyskočí bublina s dotazem, jestli chce uživatel aktualizovat

    - pokud ano, spustí se stažený soubor se speciálním parametrem, který provede aktualizaci na pozadí (bez GUI)

    - po dokončení aktualizace by mohl program volitelně smazat instalační soubory (šetření místa na disku), nebo je ponechat (urychlení následující aktualizace přes zsync)

    Nope
    Max avatar 23.2.2014 22:46 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Ahoj, myslel jsem něco jako "Secunia PSI". Ten program by měl umožňovat kontrolu a automatickou aktualizaci(jde zvolit manuální apod.) všeh možných základních programů. Nevím, jak je to s přidáváním vlastních apod., osobně to nasazeno nemám, ale u pár lidí o tom velmi přemýšlím.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Zaatharen avatar 24.2.2014 09:39 Zaatharen | skóre: 16 | Aiur
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Trabl vidím ve sračkách typu Java, Smart Defrag a hromady dalších věcí, které ti přiinstalují nějaké úžasňovoučké toolbary a aplikace typu "Zrychlení počítače." Tyhle věci tam bývají by default zatrhlé, takže to uživateli udělá spíš ještě větší bordel ;(
    MY LIFE FOR AIUR!
    Pavel Čejka avatar 26.2.2014 12:07 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Bez sraček typu McAffe přibalený k Flashi, Ask Toolbar přibalený k Javě ... by nebyla práce dost dobrodružná :-/

    S nostalgií vzpomínám na občasné záchvěvy rozumu, kdy se občas daly stáhnout např. ovladače v "korporátní verzi" - přeloženo bez bloatwaru a srágor, které se instalují "domácím" uživatelům. Kéž by to bylo pravidlem a ne výjimkou.

    Doufám (nejspíš naivně, trend je opačný), že to je jen móda, která odezní, podobně jako 5 minutová nepřeskočitelná animace se zvukem při zobrazení firemního webu (ano, takové taky byly).
    Zaatharen avatar 3.3.2014 01:07 Zaatharen | skóre: 16 | Aiur
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Jakmile si nějaký můj známý pořídí nový notebook, většinou formátuji disk, instaluji čistá okna + drivery od výrobce pokud chce Windows. Zabere to paradoxně méně času než odprasení toho všeho bordelu a je to celé takové svižnější.
    MY LIFE FOR AIUR!
    Dreit avatar 24.2.2014 16:54 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows

    To vypadá zajímavě, někdy to skouknu ;-)

    Nope
    Zaatharen avatar 23.2.2014 14:23 Zaatharen | skóre: 16 | Aiur
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Spíš by to chtělo SP2 na Win7, .NET Framework po updatu často sežere jedno jádro, jelikož běží jeho optimalizace/kompilace. Občas to může být trolling na single-core mašinách, ale těch už je celkem minimum, zvlášť s Windows.
    MY LIFE FOR AIUR!
    23.2.2014 14:23 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Ano, přesně jako výkřik podobný windowsákům jsem to myslel - konečně jsem naplno pochopil, jak to myslí.

    Prostě na každý systém musí být člověk připravený.
    23.2.2014 06:49 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    nahodou na Windows sa pracovat dá, ale mne vadia ine veci napr ked zapnem pc tak som zhrozeny ked nabiehaju aplikacie alebo ked dam vypnut proste naraz vyskoci okno ze treba vypnut appky akoby to neboloa zalezitost OS. uspavanie rovnako trva dlhsie ako v linuxe. proste Microsoftu sa neda vytknut ze spravil Os ktory sa dobre pouziva teda UI ale system ako jadro je na nic.
    Zaatharen avatar 23.2.2014 14:21 Zaatharen | skóre: 16 | Aiur
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Ono taky záleží co vše se pouští, uspávám na notebooku většinou jen do RAMky a po cca 3 hodinách se to uspí na disk samo. Subjektivně mi to přijde stejné, u Win bude asi uspání na disk delší i z důvodu více naplněné RAM různým bordelem a cache.
    MY LIFE FOR AIUR!
    Saljack avatar 23.2.2014 11:37 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    No ty toolbary jsou hrozny. Vcera jsem taky po dlouhe dobe preinstalovaval windows a taky jsem koukal. Nevim proc je toolbar i v jave od oracle.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Zaatharen avatar 23.2.2014 14:19 Zaatharen | skóre: 16 | Aiur
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Ti hodní lidičkové z Oracle tam navíc cpou opt-in ten jejich Ask Toolbar :(
    MY LIFE FOR AIUR!
    Zaatharen avatar 23.2.2014 14:18 Zaatharen | skóre: 16 | Aiur
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Dva dny? just what

    A taky, kdo sakra dneska používá Vistu? Co se týče SP, je nejlepší potahat si třeba pro Vistu rovnou exáče SP1 a SP2. Rozhodně Win7 instaluji z flashky a samotná okna trvají asi 15 minut, k tomu podobná doba na SP1, nejvíce času sežere várka asi 150 WU + ruční dotahání některých ovladačů(většinou chipsetu a aktuálnější ovladač grafiky, případně nějaký atypický HW). Dva dny jsou ale fakt maso.
    MY LIFE FOR AIUR!
    23.2.2014 18:16 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Ano, píšeš přesně proč jsem ten blog sepsal. Já jsem to prostě ještě nedělal a naposledy (strašně dávno) jsem instaloval Windows XP a tak jsem optimální postupy neznal.

    Většinu toho času bylo čekání až se něco stáhne, slepé cesty a hledání, co s tím. Já jsem tím blogem chtěl prostě jen říct, že když to člověk nemá ozkoušené, že mu to dá pěkně zabrat.

    Dělal jsem to pro kamaráda a on má ty Visty koupené. Jak jsem mohl vědět, že je nejlepší si stáhnout rovnou exáče SP1 a SP2, když "doporučeno" je označeno to postupné stahování přes "automatické aktualizace"? Mlhavě jsem si pamatoval, co to ten SP je, ale netušil jsem, jak je velký a že než se k němu dohrabu, že je tolik restartů. Nevěděl jsem, že je možné Visty instalovat z flash - na webu MS mi pořád nabíhalo, že to umí u Windows 7.

    Ve skutečnosti jsem to dělal celý týden, ale tam byly důvody jiné: pokazila se mu DVD mechanika a chvilku trvalo než jsem koupil novou a hrozně jsem se zadrbal na těch jeho datech - jednak se v nich vyznat, jednak je zazálohovat (měl jsem po ruce jen externí disk USB2) a ty jeho dlouhé názvy.

    Nezastírám, že to je diletanství, ale to je přesně to, co myslím tím blogem. Prostě není to tak, že se člověk rodí s tím umět instalovat Windows.

    Zaatharen avatar 23.2.2014 18:26 Zaatharen | skóre: 16 | Aiur
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Však to také netvrdím, Visty obecně jsou maso, Visty z USB určitě rozběhat jdou, k W7 na to má MS dokonce tool, nakrmíš to ISO souborem a vyrobí ti to bootable flash. Jak je to u Visty nevím, je to strašně líný OS.
    MY LIFE FOR AIUR!
    23.2.2014 18:40 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Díky. Já jsem postup našel: instalace Windows Vista z flash, ale chvilku mi to trvalo se těmi návody prohrabat. Nechtěl jsem moc používat nějaké speciální nástroje, o kterých nevím, co přesně s tím obrazem dělají.
    23.2.2014 19:40 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows

    Abys neměl pak veselo a málo USB portů :-), na jednom tenkém DELL-u bez CD/DVD s Win7, po odinstalaci, předinstalovaného (Anti)Viru obsahující firewall a instalaci Avast-u, vždy přestala chodit síťovka, wifi jela. Chtěl jsem už reklamovat HW, než jsem zjistil ty souvislosti a pak po dlouhém hledání jsem narazil na zmínku, že se to s daným (Anti)Virem sem tam stalo (prostě tam zůstalo něco viset), novější obrazy už to nedělaly. Po tom co jsem si zanadával na tyto předinstalované nesmysly, jsem si řekl, že to tam dám z čista (NTB už se měl používat), připojil jsem externí DVD mechaniku, vše OK (instalace se načetla disk se připravil) do doby, kdy se to mělo začít hrnou na disk, v ten okamžik konec, nevidělo to inst. médium(, z kterého to před tím jelo). Jako obvykle a opět jsem hledal chybu u sebe, pak jsem to pohledal a světe div, se stává se to a je třeba přehodit v tomto bodě mechaniku do jiného doposud nepoužitého USB portu. Takže mít tam ještě flasku s extra ovladači, tak bych možná byl v háji, bo NTB měl jen dva USB porty. :)

    A obecně s instalací Win vs. OS, mi přijde, že je to tak, že i když máš všechny M$ nástroje, tak instalace je vždy o řády složitější (a nejistější) než si běžný Frana udělá s OS, nemluvě o tom, když máš několik stejných PC a mají mít stejné instalace.

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    23.2.2014 23:07 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Já už po všech dobrodružstvích s instalací nejrůznějších verzí Windows ze všech možných médií instaluju všechno přes PXE a prostřednictvím sysprepnutého WIM image s answer souborem. Je to podstatně čistší než "klasický" image, a stačí udržovat si vzorové počítače s veškerým softem před finální generalizací jako snapshoty v nějakém virtualu. Pak už je maximálně občas potřeba přidat síťový ovladač do Win PE, případně obecně nové drivery na instalační share na serveru. PXE boot už má dnes snad všechno.
    Zaatharen avatar 24.2.2014 09:37 Zaatharen | skóre: 16 | Aiur
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    V práci taky používáme MS WDS Server a image s aplikacemi nahazuji na notebooky přes síť. Jednou za čas tu image updatuji a je vystaráno. Občas může být u nového stroje trolling síťovka na kterou to nemá driver.

    Notebooky různých koncáků/známých/přátel které spravuji je tak velké množství a taková směska, že fakt nemám čas dělat si pro ty stroje image. Nicméně musím se pochválit v šíření ThinkPadů 8D
    MY LIFE FOR AIUR!
    24.2.2014 14:20 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Nemám to na WDS serveru ale na linuxovém FOG serveru, takže komfort bude asi o něco nižší než u plného MS deployment řešení, ale taky je to centralizované, takže pohoda. A v nejhorším se vždycky dá odpovídající WIM soubor předhodit setup.exe ručně z PE konzoly :-)
    23.2.2014 15:19 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Systém aktualizací ve Windows je občas horor, ještě že je možné od Vist výš spustit Windows Update jako běžnou aplikaci, aniž by se museli dělat ty podivnosti v obludnůstce Internet Explorer. I tak je minimálně ve Vistách instalace všech aktualizací na několik hodin, nedávno jsem oživoval PC s Vistamy (od výrobce), které leželo několik měsíců nepoužívané ve skladu, a trvalo to přes čtyři hodiny na celkem rychlém připojení. Asi nejvícm mě dostal okamžik, kdy se po několika aktualzacích nabídl k aktualzici samotný aktualizátor, po jehož instalaci se teprve zjevily v plném počtu zbývající aktualizace (bylo jich, pokud si dobře pamatuju, hodně přes stovku).

    Osobně by mně také zajímalo, proč se minimálně do Win7 (hrabání se ve Win8+ jsem byl zatím ušetřen) musí dělat instalace systémových věcí na několik etap jen z toho důvodu, že není možné smazat otevřené soubory. Přitom když se k tomu Windows donutí externím programem, tak to jde, protože nejspíš stejně používají podobné čítače referencí jako v unixech (tj. soubor je skutečně smazán, až když je počet referencí nula). Proč potřebují kvůli tomu dva restarty? A proč to trvá tak zatraceně dlouho?
    23.2.2014 16:19 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Vo Windows 8 (aj 8.1) je to uplne rovnake a navyse pribudla dalsia sracka - niektore aktualizacie sa robia cez windows store...
    23.2.2014 16:50 Tassadar | skóre: 11 | blog: Lorris | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Nedávno jsem se na jednom ze školních ntb s předinstalovanými Windows 8 přesně s tímhletím potkal - zobrazila se notifikace "hej, ještě nemáš 8.1, tak proč neupdatneš? Tady je link do Store, kde můžeš 8.1 stáhnout." - modrej pruh přes celou obrazovku, který nejde zavřít, zrušit a zamezujie interakci se vším, co je pod ním. Nefunguje escape, alt+f4, ctrl+q, kliknutí mimo dialog ani nic podobného, jen win klávesa přehazuje mezi plochou a obdélníčkama na pozadí toho "dialogu". Jediná možnost je kliknout na "jít do store" a pak zase zpět, pokud chcete ten počítač třeba i k něčemu používat kromě aktualizací.
    return 4;
    Zaatharen avatar 23.2.2014 17:02 Zaatharen | skóre: 16 | Aiur
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    Mě to s tím udpatem trolluje také, ale jsou tam dvě tlačítka, něco ve smyslu "Jít do Store" nebo "Připomenout později"
    MY LIFE FOR AIUR!
    Saljack avatar 23.2.2014 22:12 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    To nic neni. Ja jsem to chtel z toho store nainstalovat tak cekam asi 2 hodiny se to stahovalo a instalovalo pak reset asi hodinu to neco chroupalo a nakonec vyskocila chyba ze se vse musi vratit zpet tak to opet hodinu vracelo. Ale co jsem koukal po netu, tak jsem nebyl jediny s timhle problemem.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Pavel Čejka avatar 26.2.2014 12:21 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    To mne zajímá ... striktně se vyhýbám registraci čehokoli do Live ID pokud nemusím (zatím mne s tímto sere jen MS Office 2013 ... )

    Týká se aktualizace skrz Windows Store i něčeho jiného, než aplikací, které si uživatel odtamtud explicitně instaloval?
    24.2.2014 15:23 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows
    No, aspoň si to nemusel fyzicky rozebírat :) Já když si to instaloval na domácí herní konzoli, tak jsem z toho musel fyzicky odpojit některé disky, protože ten instalátor měl nutkavou potřebu nacpat zavaděč na jeden konkrétní disk, kterej neznal a neuměl jsem mu to softwarově vysvětlit...
    regine2 avatar 25.2.2014 18:44 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Instalace Windows - dva dny strpení

    Dokud jsem nemusel reinstalovat, nevěřil bych. Ale musím potvrdit z práce -2x dvě směny než se na kompu po updatech dalo pracovat. Přitom některé "updates" byly neúspěšné (asi vlastnost) a systém VŠE VRACEL!!! (tedy 30 minut v pr...li) bez upozornění. Při pokusu o samostatný "ruční" update KBxxxxxx vždy dopadlo stejně.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    Pavel Čejka avatar 26.2.2014 12:27 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows - dva dny strpení
    S vracením posraného updatu mám taky své zkušenosti ... naposledy z W7, kde nešel aktualizovat aktualizátor :-)

    "Nejlepší" na tom je, že ten Microsoftí šmejd neřekne proč to či ono selhalo, když řekne, tak nesrozumitelně (hexa kód, který je nutné Googlovat), nedostatečně (obecná chyba, která může znamenat víc věcí), nebo je chybová hláška zavádějící a skutečná příčina je jinde. Stejně tak, jak jsou na prd chybové hlášky, tak většinou nestojí za nic ani logy ... třeba při selhávající aktualizaci tam nebylo vůbec nic.
    26.2.2014 16:22 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace Windows - dva dny strpení
    To se mi stalo už 2×, tehdy pokud mám obraz aktuální instalace a po nějaké době jej vracím zpět na NTB (třeba školící NTB) a aktualizuji a vytvořím nový obraz. Dochází tam k tomu, že v NTB je stav, který už nemůže nastat, typicky se jedná o zalepení nějaké díry hotfixem (jeden z těch případů byl, že zakázali automaticky provádět *.vbs, ale aktualizace instalátoru to vyžadovala). A protože je ta situace dost specifická, a setká se s tím málo uživatelů (nebo to vyřeší klasicky, reinstal), tak se i pěkně blbě hledá příčina a nové hexadecimální 32bit číslo začínající osmičkou nepomůže.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.