abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Tak jsem se dokodrcal az sem II.

    17.10.2010 08:00 | Přečteno: 1130× | linux | poslední úprava: 17.10.2010 14:54

    Roky ubíhaly, DOS se vyhoupl na verzi 6.1 a začala éra barevných, okénkových systémů i programů.

    Windows 3.1 jsem proprvé viděl u kamaráda. Měl doma 286, kterou kupoval starší za nějakých 15 tisíc (!) od nějaké banky, a to ještě díky tomu, že tam měl známého.

    (Pro mladší - nové počítače tehdy přišly na nějakých 60 a více tisíc. Do firmy jsme kupovali roku 1991 jednu 386 s pamětí rozšířenou ze 2 na 4MB a diskem zvětšeným ze standardních 40 na 80MB. Nový počítač s klávesnicí, monitorem a "zahořením" u dodavatele nás přišel na 85 tisíc.)

    Tahle grafická nadstavba DOSu byla - no jak bych to kulatě vyjádřil - vcelku k ničemu. DOS byl nadále nezbytnou součástí systému, na skutečný multitasking se nezmáhal ani systém, ani hardware. Tehdy se zvukové karty chlubily hardwarovou podporou přehrávání mp3 souborů. Takže začínala doba, kdy bylo možné přehrát tenhle formát bez zadrhávání. Samotný procesor na to ještě zdaleka nestačil.

    Po pár letech přišly W95. Někdy v té době jsem koupil starší notes ThinkPad 760, který mi asi o dva roky později spadl z palubovky v autě na zem a rozsypal se. Byl to úžasný kousek a obsahoval W95. Měl naklápěcí klávesnici pro pohodlnější psaní, bezkonkurenční červený trackpoint, takže i když jsem se vezl v autě, dal se bez problémů ovládat. Klávesnici bylo možné zvednout (podobně jako se otevírá u notesu display) a pod ní se schovávala baterie, CD-ROM vyměnitelná za 3.5 disketovou mechaniku, paměti i pevný disk. Někde jsem četl, že údajně ruští kosmonouté měli upravenou verzi tohodle kousku s sebou na MIRu. Fakt mě to mrzelo. Výkon na mou dobu už nic moc, ale super display, modularita i odolnost (masivní kovový rám), Předchozí pády ustál, ale to byl vždycky vypnutý, tentokrát žel nikoli.

    V té době jsem již měl doma první skutečný PC, AMD K6-3 na "šílených" 350MHz. Někdy v té době jsem četl článek o novém procesoru pro počítače Apple se stejnou frekvencí. Autor se tehdy rozplýval nad výkonem testovaného stroje (souběžně vypaloval CD, prohlížel net a poslouchal hudbu) a dodnes si pamatuju větu, že by ten stroj bez problémů "zvládl spočítat i kolizi vesmíru". Apple byly odjakživa stroje obestřené aureolou vyjímečnosti šikovně živenou firemním PR oddělením.

    To se psal přibližně rok 2000. Na mém PC jely 98čky. Již před tím jsem zakoupil v akci Corel WordPerfect 6.1 pro Windows, ještě mám někde založenou fakturu od firmy Apro. Jaké bylo mé zklámání, když jsem časem zjistil že je to asi nejbugovější verze WP, prostě padavka. Naproti tomu Quattro Pro byl skvělý tabulkáč. Obojí jsem využíval pro vedení a správu dat při podpoře aktivit několika zájmových organizací. Tehdy jsem využíval i tiskárnu od dnes již neexistující firmy Star.

    Někdy tou dobou mi přišlo pod ruku CD se SuSe Linux, verze 4.cosi. Nesedlo si s mým hardware, takže totální neúspěch. Po čase jsem přešel na XP, které jsem poznal ze všech Woken nejlépe a přišly mi jako nejpovedenější.

    Počítač sloužil věrně řadu let a na moje běžné potřeby plně dostačoval. Časem dosloužil monitor, a tak jsem někdy roku 2004 sehnal 22 palcový profi Siemens z nějaké projekční kanceláře a k němu novější grafickou kartu. Očička konečně začala odpočívat.

    Během těch let ve mě postupně rostla touha po změně systému. Nešlo snad o žádnou zásadní výhradu, jako spíš o desítky jednotlivostí, které mě začínaly na počítači vadit.

    Aféry obchodní politiky MS. Uzavřený systém bez možnosti hlouběji porozumět problémům a chybám (vše se řešilo restartem, v horším případě reinstalem). Iluze o možnostech jiných systémů (linux, BSD). Viry a různé filcky, podvodné dialery (měl jsem tehdy pro jistotu u Telekomu zakázané mezinárodní hovory, protože domácí net byl přes vytáčené připojení) a taky touha poznat něco jiného. Usoudil jsem, že linux bude pro nováčka z unixových klonů nejjednodušší a někdy roku 2003/2004 jsem začal prolézat weby distribucí a zkoušet dostupné možnosti. Ale o tom až příště. H.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    otasomil avatar 17.10.2010 08:45 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.

    V roce 1991 byly bezne disky 40 GB natoz 80 GB ??? Nechtel jste napsat 4 GB resp 8 GB ?

    Od znameho si pamatuji vypraveni jak v letech po revoluci si nekde v kvelbu s IT objednaval HDD 3 GB za sileny penize (tenkrat byl ve vate) a prodavac se modlil proboha k cemu to budete potrebovat ....

    Net pres telefonni linku to byl mazec. Dodnes si pamatuju systemovy dialog "Internet pripojen. Rychlost 26,4 kbit/s" To byla panecku palba.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    brk avatar 17.10.2010 09:01 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Na druhou stranu na tuhle dobu dial-upu hrozně rád vzpomínám. Internet byl tenkrát úplně jiný ...

    Muj památeční screenshot:
    USE="-qt -kde"
    xkucf03 avatar 17.10.2010 13:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Připojen 72 hodin v kuse? :o) To asi nebylo doma, ne? to by ses nedoplatil
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    brk avatar 17.10.2010 16:38 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Domácí linka.
    USE="-qt -kde"
    gtz avatar 17.10.2010 16:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Pěkný screenshot, ale to byla již ta 336i Supra, v dobách temného internetu jsem měl Zyxel 288 připojen dial-upem přes nějaký IOL ve firmě. A naše šéfová - ekonomka se vztekala proč se mají tyto poplatky platit. To je hodně a hodně velká historie.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    brk avatar 17.10.2010 16:38 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Jj, je to tak rok 1997.
    USE="-qt -kde"
    gtz avatar 17.10.2010 18:08 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Já jsem to s tím Zyxelem zažil o rok dříve v roce 1996. Nebyl použitelný skoro žádný prohlížeč, pak se objevila nová verze Netscape s kterým již to nějak šlo :) Připojoval jsem se tehdy přes naši ústřednu kamsi a trvalo to dlouho než se něco stalo. No a tehdy byly ještě BBS. Nyní již nejsou :(
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.10.2010 12:13 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Ja som mal nejaký lacný interný "softwarový" modem, tusim Microcom DeskPorte 56K...rozchodit to pod linuxom bola docela veda...
    gtz avatar 18.10.2010 15:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    DeskPorte 56K je již modem z těch novějších. S tím již se dalo pracovat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    nway avatar 17.10.2010 09:10 nway | skóre: 17 | Česká Lípa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Rok 1991 a 386 PC bych tipoval spíše na 40 a 80 MB. Můj první stroj doma v roce 1996 byl s diskem WD 630 MB s PIO 4 a úctyhodných 4 MB jen FP RAM. A samo slavná Trident 9440 PCI 1 MB RAM. S netem jsem bzučel i 48 kbps. Jo to byly časy.
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.10.2010 12:41 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    1991 - Amiga 1200T, MC 68060/50MHz (neporovnávat takt s tím jak frq. značil intel), 34 MB RAM, 850 MB HDD - 450 MIPS!!! :-D (+ Amiga 1438S -1280x512)

    (Blizzard 1260 + 32 MB RAM - á 36.000 Kčs)
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.10.2010 12:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    oops, s tim 1991 jsem asi malinko ujel, nicméně placeno ještě v "Kčs". ;-)
    kotyz avatar 17.10.2010 13:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    36 tisic stal muj prvni pocitac v roce 2000. Duron 650 MHz s 64 MB RAM a 10 GB disk. Doted funguje, ale uz tam bylo vymeneny upgradovany vsechno krome desky, zdroje a case.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    xkucf03 avatar 17.10.2010 13:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    bych tipoval spíše na 40 a 80 MB.
    +1

    přibližně v té době jsme měli 386 s 80 MB diskem – o nějakých gigabajtech se tehdy lidem ani nesnilo. Rychlost procesorů se počítala na desítky megahertzů a místo USB flashek se používaly 3,5" diskety 1,44 MB. Později jsem si na jedné takové přinesl z knihovny (kde byl internet) jednu empétrojku a slavnostně si ji doma pouštěl. Ale to už byla jiná doba – náš počítač měl 1,6 GB disk :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    17.10.2010 19:39 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Na to také pamatuju, ale "pouštění" probíhalo tak, že se nechal soubor dekódovat přes noc do WAVu (386 neměla matematický koprocesor a samostaný nebyl osazen) a to ještě s konverzi do 8 bitů, protože zvukovka (nějaká s chipem ESS komkpatibilní se SB Pro) uměla jen osm bitů. A i to byl úspěch, protože já doma měl v té době měl jen mono DA převodník na paralelním portu :-)
    kotyz avatar 17.10.2010 19:57 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    protože já doma měl v té době měl jen mono DA převodník na paralelním portu :-)

    ze by doma delanej legendarni COVOX? ;-)

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    18.10.2010 01:55 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Přesně, klasická R-2R síť z 10K odporů s 1% přeností, protože v téhle přesnosti 20K neměli. Za ty peníze to hrálo velmi slušně.
    kotyz avatar 18.10.2010 03:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    nekdy bych to rad videl a slysel na vlastni oci a usi ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 19.10.2010 19:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Naprosto famózní zvuk. Můžeš to emulovat v Mikmodu pokud vyhodíš 16-bitů, interpolaci, vyhlazování, HQ mixer a všechny ty nepotřebné věci. Částečně to budeš mít i s harmonickým zkreslením, no furt to nebude ono. Já osobně už si dělám sbírku skladem co bych chtěl slyšet na COVOXu. Pak už budu moci v klidu a pokoji umřít. :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 19.10.2010 18:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Alias žebřík z odborů (Rezistor ladder convertor). Ono je to v podstatě dodnes základem všech D/A, A/D převodníků. Akorát mají mnohem víc omáčky dokola. Já si jeden stavím (teda stavím – všechny součástky a nepájivé pole mi leží na stole).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 19.10.2010 18:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    L3ENC první beta veze? Ten mám ještě dodnes (a ani dnes to není o moc rychlejší :-))
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 19.10.2010 18:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Později jsem si na jedné takové přinesl z knihovny (kde byl internet) jednu empétrojku a slavnostně si ji doma pouštěl.
    LOL. Nevím co to bylo za zvyk, ale též jsem cpával a slavnostně přehrával MP3 na disketách (vlezla se na ni tak jedna skladba). Asi trošičku nezvyk po kazetových páskách a obřích CD.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 19.10.2010 19:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Jen mě štvalo, že se to celé při zapnutí nabufferovalo do paměti a po celou dobu to nádherně neblikalo (a krokový motor do toho neskřípal) jako v případě přehrávání zvukového CD. Škoda, že jsem na to v těch dobách nenašel nějaký hack.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.10.2010 14:53 Hobil | skóre: 1 | blog: Hobilovo_doupe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    jj, dik, opraveno.
    Aktualni top neni 0.9, anobrz 3.2.8. Top 0.9 je beznadejne zastaraly.
    Grunt avatar 19.10.2010 18:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Rok 1991 a 386 PC bych tipoval spíše na 40 a 80 MB.
    +1

    Vždyť můj první pevný disk měl 120MB (místa a místa po přechodu z Didaktiku) a v těch dobách snad ani nikdo nevěděl jak se 1024MB řekne, natož aby vlastnil 40 těch věci co neví jak se vyslovuje.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    lucorp avatar 17.10.2010 09:30 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    no viem ze na svojom prvom pocitaci kedysi v cca 1998 som mal 3,2 GB disk a to som teda bol macher, v okoli nemal nikto iny taku supu, takze pochybujem ze v '91 bol bezny disk 3 GB, to by musel vyvoj potom 7 rokov stat na mieste. Mozno Vas znamy kupoval nejake diskove pole ktore nazval diskom?
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    otasomil avatar 17.10.2010 09:37 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.

    Hobil vsak pise toto:

    (Pro mladší - nové počítače tehdy přišly na nějakých 60 a více tisíc. Do firmy jsme kupovali roku 1991 jednu 386 s pamětí rozšířenou ze 2 na 4MB a diskem zvětšeným ze standardních 40 na 80GB. Nový počítač s klávesnicí, monitorem a "zahořením" u dodavatele nás přišel na 85 tisíc.)

    A tomu nelze verit uz vubec.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    17.10.2010 10:44 dcvsdfvgd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Pamatuji si, když přišly první Pentia na 60 MHz+ od Dellu, cena začínala na těch 100 000 Kč a 486 stála okolo 50-60 000 Kč. Proto jsem si tenkrát koupil Amigu 1200 za 15 000 Kč.
    gtz avatar 17.10.2010 16:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    v roce tuším 1991-1992 jsme pro jednu firmu kupovali TNS-AT- 386DX s 4MB Ramky a s diskem 120MB. Celá sestava včetně monitoru stála kolem 150 000,-
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    17.10.2010 09:52 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Nikoliv, šlo opravdu o MB. Taky ty 2-4 MB RAM v roce 1991 se mi zdají trochu podezřelé, ale třeba to už možné bylo. Já měl v roce 1995 klon 80486DX4 (tj. s matematickým koprocesorem) s 4 MB RAM a 300 MB HDD.
    17.10.2010 11:05 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Určitě to bylo možné, stačí projít počítačové magazíny z té doby. 386 s 2 MB RAM byla někde mezi 60-80 tisící, vrchol technologie 486SX/25Mhz s 8 MB RAM byla za 200 tisíc. Extrémisté a multimilonáři si k tomu už tehdy mohli koupit vypalovací CD mechaniku za bratru 500 000 Kč.
    17.10.2010 12:35 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Ja som mal 4mega az okolo 95 -s novym windowsom.(na svoju obranu uvediem ze v ten - alebo nasledujuci rok uz tam bol aj linux :-D ), predtym standard -1024kb

    Inac v okoli 95-98 som mal 486 od umc. Skvele cpu.

    17.10.2010 13:19 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Já měl Cyrix na 100 MHz. Měl jsem na té věci jen DOS 6.22 až do 1999, pak Windows 95. Posléze naši zasponzorovali modem (Microcom Desk Porte 56k, každý nad ním tehdá slintal :-D) a následující rok už jsem na doporučení známého trochu experimentoval s Linuxem. Naštěstí jsem měl modem připojený přes sériový port, takže jeho rozchození v Linuxu nebyl (s příručkou v ruce) problém a s internetem už věci vypadají mnohem růžověji.
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.10.2010 13:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Já se s Linuxem setkal někdy okolo roku 1996, naprali jsme to s kámošem do Amigy a hned to šlo zas do prdele... :-D ...prostě user friendly jak svině! :-D
    17.10.2010 23:00 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.

    JJ preklinal som vsetko asi na linuxe vtedy(a taktiez dosr.. pokazil). Navyse moj pristup k netu bol ubohy co mi velmi nepomohlo- dnesny standardny postup: "pozriem na web" som aplikovat velmi nemohol, ale nastastie som mal aspon nejake knihy o unixe.

    Ale naucil som sa rutinne reinstalovat slackware, opravovat mbr, reinstalovat windows, odkladat dolezite veci na viac particii a podobne :-D
    17.10.2010 18:00 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.

    rekl bych ze zpravna jednotka byla 40-80MB ... , v 95 sem kupoval za nekrestanske prachy 800MB disk

    USE="-gnome -kde";turris
    17.10.2010 09:09 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Jj. Apple v tej dobe boli naozaj zazracne storoje. Aj ked mali procesor na rovnakej frekvencii ako klasicke pc tak vykonom ich hravo prekonavali. Ktovie ako by to teraz vyzeralo keby tieto procesory prerazili namiesto x86.
    Grunt avatar 19.10.2010 19:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    ARMy, Sparcy a všechno ostatní kolem nás i nadále žije. Stačí si jen nějaký pořídit a vyzkoušet. Jen to holt nebude v každém letáku na Elektro z Vaší ulice.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    tomboytom-deviant avatar 17.10.2010 10:25 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Chvílemi si nejsem jist, jestli autor píše o počítačích nebo o ženách :-D
    17.10.2010 10:45 dcvsdfvgd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Žena je nějaký typ droida?
    17.10.2010 19:05 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Ano, taky to tak vypadá, mně zaujaly hlavně ty filcky - osobně bych v podobné situaci použil spíše slovo breberky.
    gtz avatar 17.10.2010 18:10 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Nějak jsi pozapomenul na hry, copak jsi nehrál DOOM, DOOM-II nebo HERETICa?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otula avatar 17.10.2010 22:31 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    To jsem dokonce hrál i já, nehravec :) Poté, co jistá škola neměla papír, my síťové karty, a udělal jsem čendž. Hrát proti někomu po síti, to byl fakt zážitek (aspoň na ty dva týdny, než mne to přešlo) :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    gtz avatar 17.10.2010 22:47 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Hrálo nás to taky pár lidí, tehdy přes NE-2000. No já jsem tehdy měl na serveru Novell tak se to dalo nějak rozchodit (1993-1994) stále to bylo lepší něž Lantastic apod. No bylo to celkem příjemné odreagování.

    Tehdy v těch letech to hrál skoro každý i šéfové co jim to nic neříkalo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otula avatar 17.10.2010 23:06 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Tehdy to mělo ještě takové to správné kouzlo, které už je dávno pryč. Když řeknu děckám, že mou nejoblíbenější hračkou byl Юний химик, tak si akorát poklepou na čelo ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    gtz avatar 17.10.2010 23:27 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Malého chemika si pamatuji také. Tehdy toho moc nebylo, Merkur byl jeden z těch lepších.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otula avatar 18.10.2010 00:01 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Merkur byl a je naprosto nepokořitelná stavebnice :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    gtz avatar 18.10.2010 06:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Však i nyní byl udělán remake té stavebnice a i dnes si s tím děcka mohou vyhrát.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otula avatar 18.10.2010 08:14 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Remake? To se překládá jako ošidili jsme, co se dalo?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    gtz avatar 18.10.2010 09:03 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    viděl jsem to před nějakou dobou, kdy jsem sháněl dárek pro svého malého synovce. A byla to skoro stejná stavebnice jako za mne. merkurtoys. Nemohu posoudit kvalitu, ale snad to zůstalo jak bylo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otula avatar 18.10.2010 10:11 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Podle fotek "z výroby" to vypadá na poctivou práci :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    gtz avatar 18.10.2010 11:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Asi, naštěstí je to vše dělané u nás, žádný železo made in China.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 17.10.2010 22:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Tehdy byly jiné doby než jsou dnes (850MB WDAC stála tehdy kolem 8000,- a 1080MB WDAC přes 10000,- ). No a ten 1080MB disk tehdy se nedal skoro ani zaplnit. A vypálení jednoho CD to byl tehdy také hodně velký ranec.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 19.10.2010 19:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Tak Dooma-II jsem v Cooperativě prošel s kamarádem &ndash několikrát. Škoda, že se nemůžu pyšnit titulem Schwarzenegger.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otula avatar 19.10.2010 20:44 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    To's byl ještě ve školce, ne? :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Grunt avatar 19.10.2010 20:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Ne, to už byla první, druhá třída…myslím. Ve školce jsem se páral ještě s Didaktikem.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otula avatar 20.10.2010 07:31 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    gtz avatar 20.10.2010 08:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 19.10.2010 19:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se dokodrcal az sem II.
    Tehdy se zvukové karty chlubily hardwarovou podporou přehrávání mp3 souborů. Takže začínala doba, kdy bylo možné přehrát tenhle formát bez zadrhávání. Samotný procesor na to ještě zdaleka nestačil.
    Si měl přehrávat MP2 nebo ADPCM. To v pohodě dala i nějaká třiosmsedma.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.