Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.
Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Ze stranek vyrobce: DirectX 9.0c compliant card with 128 MB RAM (NVIDIA 6600/ATI X1300 or better, excluding ATI X1550), Must support Pixel Shader 3.0
Existuje nejaky workaround, ktery to umoznuje spustit alespon na X800 a nvidia petkove rady ale podle ohlasu to pak vypada hnusne.
Doporucuji se podivat na vykonnostni testy. Hratelne FPS od X2900 potazmo 8800GT 320MB a vyse
Na pokračování SS2 v podobě Bioshocku jsem se moc těšil. Teď, po demu, jsem mírně rozčarován. Jasně, v demu není vše, ale myslím, že toho hackování, vylepšování postavy a zbraní, zápasem s místem v inventáři zase tak moc nebude.pod to se podepíšu
...ale U3 engine se na tento typ hry imho nehodí.totéž se říkalo roku 99, když přišel sshock2 na modifikovaném thief engine (také že prý bude nevhodný. a jaký je sshock2 dnes? stále skvělý a engine nikdo neřeší). Jinak uvidíme, demo mne rozhodně nepřesvědčilo, že by ta hra za těch 780kč stála. stejně tak ze soundtracku je zajímavý jeden motiv, dalších 12 je nic-moc slátanina, ale to už plyne z časového zaměření hry. Takže teď sotjím před dilema: pokud bych se měl rozhodnout, zdali bioshock koupit, potřebuju delší herní zážitek. a to logicky znamená hru upirátit, což se mi příčí. přeci jen irrational mám od dob sshocku 2 rád a pirátit bioshock prostě nebudu, jinak už bych ho dávno měl soslej a dohranej a tuhle polemiku bych tu nevedl.
tajnou cast elektrarny nepocitam ale ta cast na sever od sarkofagu je docela maso
Kurnik, to musim najit
Tiskni Sdílej: