abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 42
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1003 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Třicet blogů majora Zemana: po válce

    7.12.2008 09:19 | Přečteno: 4589× | Linux | poslední úprava: 7.12.2008 09:19

    Navážu na předchozí zápisek a chtěl bych se rozepsat o dalších osudech Hitlerových rasových válečníků, bude se jednat hlavně o poválečné období. Ani po válce tito lidé nezahořkli a dál snili, že jednou přijde jejich čas, a budou znovu pochodovat pod praporem s dvěma stříbrnými runami SS až na konec světa.

    O říšském vedoucím SS Heinrichu Himmlerovi a druhém muži Říše jsem již psal. Možná by bylo dobré se také zmínit o tom, jak Himmler ukončil svůj život. Ještě 19. března 1945 se Himmler zapřísahal, že on a jeho SS zahynou v boji do posledního muže jako "Ostrogóti na svazích Vesuvu", než aby se vzdali. Několik esesáků tak skutečně učinilo a spáchalo v Čechách kolektivní sebevraždu. Přísaha příslušníků SS začínala slovy: "Ich schwǒre Dir, Adolf Hitler, als Fúhrer und Kanzler..." Čili přísaha spočívala v tom, že slíbili jakousi bezpodmínečnou oddanost Vůdci, a byli pro něj schopni udělat takřka cokoli. Jejich bývalý velitel Himmler si mezitím oholil knír, nasadil si pásku přes oko a oblékl se do uniformy tajné polní policie. Chtěl se dostat do jižního Německa a vyčkat do chvíle, kdy ho budou západní mocnosti potřebovat v boji proti bolševizmu. Původně se dostal do sovětského zajetí, ale ti nepoznali jaká ryba jim uvízla v síti, a tak jej předali Britům. V zajateckém táboře v Barnstedtu si sňal pásku z oka a řekl tichým hlasem "Heinrich Himmler". Když mu chtěl vojenský lékař Wells prohlédnout ústa, skousnul Himmler kapsli s cyankáli. Britové zabalili vraha století do maskovací sítě a zahrabali ho na vřesovišti.

    Dovolím si malou odbočku a zmíním se i o jiných Himmlerových činnostech. Reichsfuher SS byl přímo posedlý germánskou mystikou a pořádal na svém hradě Wewelsburgu různé obřady. V tomto jeho počínání se určitě inspirovala i poněkud již starší počítačová hra Return to castle Wolfenstein, jen ten hrad dostal jiný název Wolfenstein. Jak asi mnozí ví, tak tuto hru lze provozovat nativně i na Linuxu (multiplaerovou verzi Enemy territory), a mě se tato hra velice líbí :). Ač byl Himmler defakto nevoják, tak ke konci války velel celým armádám. Ovládal také takřka celé bezpečnostní složky a policii, a mezi německými důstojníky se mu předzdívalo jako "hlavní práskač".

    Rudolf Hess - Hitlerův zástupce

    Osud tohoto člověka je více než zajímavý. Rudolf Hess prožil většinu svého života ve vězení. Jako jediný člověk mohl tykat Hitlerovi a byl s ním společně ve dvacátých letech minulého století ve vězení. Hitler sepisoval ve vězení Mein Kampf, a Hess mu v tom jako jeho sekretář vydatně pomáhal. Dokonce vznikaly i dohady, že Hessův podíl na Mein Kampfu je více než poloviční. Hess byl do roku 1941 druhým nejvýznamnějším mužem v Říši a zástupcem Hitlera. v roce 1941 ale odletěl ve svém Messerschmittu do Velké Británie s cílem vyjednat separátní mír Německa s Velkou Británií. Nutno podoktnout, že tak učinil bez vědomí nacistických špiček i samotného Hitlera. Hitler jej po tomto incidentu prohlásil za blázna. Mír však Hess nevyjednal a začala jeho dlouhá éra pobytu ve vězení. Viděl jsem kdysi nějaký dokument v televizi o Hessově vzdušné misi a fakt, že se mu málem nepodařila. Hess byl výborným letcem, ale z jeho letounu se mu málem nepodařilo vyskočit. Zadržoval jej proud vzduchu a tak svůj letoun musel pravděpodobně obrátit vzhůru nohama, aby z něj mohl "vypadnout" :). Hess byl po válce odsouzen v Norimberském procesu k trestu na doživotí, a jako jediný z odsouzených si jej až do konce také odpykal.

    O svém odletu do Británie Hess celá dlouhá léta ve vězení zarytě mlčel. Zemřel v berlínském vězení Spandau v roce 1987 za nejasných okolností. Podle lékařů nebyl sebevraždy kvůli svému zdravotnímu stavu schopen. Striangulační rýha na Hessově krku neodpovídala směru oběšení. A tak vznikají dohady o tom, že Hess se chystal o svém skutečném důvodu svého odletu konečně promluvit, a že někdo měl zájem na tom, aby to neudělal. O pohnutkách Rudolfa Hesse se dnes již nikdo nedozví. Možná si v árijském nebi znovu s Vůdcem potyká. Stal se kvůli svému dlouhému věznění jakousi ikonou dnešních neonacistů, a na jeho památku se dnes v Německu pořádají různé neonacistické pochody.

    Mýtus Odessa

    Nic není zapomenuto! Pomáháme tak zabránit, aby se zločiny proti lidskosti neopakovaly.
    Simon Wiesenthal, lovec nacistů

    Adolf Eichmann - Vykonavatel holocaustu

    Obersturmbannführer SS Adolf Eichmann, hlavní vykonavatel tzv. konečného řešení židovské otázky se celých pět let po válce skrýval pod falešnou identitou v Německu a Itálii.Podařilo se mu s pomocí církve a podzemní organizace SS Odessa uprchnout do Argentiny(v roce 1950), kde pak žije celých deset let jako Ricardo Klement. Hlavní ideolog konečného řešení židovské otázky byl Reinhard Heydrich, který kompletně vypracoval plán a předložil jej na konferenci ve Wansee. Heydrich zahynul na následky zranění z atentátu spáchaného československými parašutisty Jozefem Gabčíkem a Janem Kubišem. Heydricha bychom mohli přirovnat k jakémusi "mysliteli" a Eichmana k praktickému vykonavateli. Byl to hlavně on, kdo měl na svědomí milony životů v koncentračních táborech.

    V létě 1941 se Eichmann vypravil na služební cestu do vyhlazovacího tábora v Osvětimi. Zde se bavil s velitelem tábora a dospěl k závěru, že nejlepší způsob likvidace Židů je plynová komora. Bylo však nutné vyvinout nějaký spolehlivý plyn. V září 1941 byli v Osvětimi poprvé zavražděni ruští zajatci novým plynem, který se nazýval Cyklon B. Poté již nic nemohlo zabránit nacistům v „konečném řešení židovské otázky“. 20. července 1941 Eichman nařídil v koncentračních táborech vraždit přednostně židovské děti. Do jara 1944 bylo zavražděno přibližně 5 milionů Židů z celé Evropy.

    V roce 1960 se pak podaří izraelské tajné službě Mossad (na popud lovce nacistů Simona Wiesenthala) Eichmanna v Argentině vypátrat – 21. května je Adolf Eichmann (tajně) převezen do Izraele, kde je pak v Jeruzalému souzen za své zločiny spáchané na židovském obyvatelstvu za druhé světové války a odsouzen k trestu smrti oběšením.

    Klaus Barbie - Řezník z Lyonu

    SS-Obersturmführer Klaus Barbie působil za války především v okupované Francii. "Lyonský řezník" se mu předzdívalo zcela po právu. Barbieho hrůzovláda neznala hranic. Byl odpovědný za deportaci 842 lidí do koncentračních táborů. Mezi nimi bylo i 52 dětí, z toho 44 dětí z dětského domova v izievu bylo odesláno do plynových komor. Iziev byl speciální útulek pro židovské děti z celé Francie. Na základě udání byl tento domov odhalen a v dubnu 1944 obsazen Barbieho vojáky.

    Po válce došlo k velmi podivné a dosud neobjasněné situaci. John Luftus, bývalý žalobce amerického úřadu speciálních vyšetřování, prohlásil že Spojené státy i velká Británie najímaly bývalé esesáky, aby pronikali do komunistických organizací ve východní Evropě. V roce 1946 britská zpravodajská služba MI6 tajně dopravila SS-Brigadenführera Waltera Schelenberga letecky do Londýna, kde prozradil seznam všech svých nejdůležitějších agentů. Prostřednictvím SS-Untersturmführera Hanse Markuse, jednoho z nejdůležitějších Schelenbergových mužů, MI6 získala kontakt na Barbieho. Později, když získal kontakty na četné agenty, začal se svými vlastními zpravodajskými operacemi. Síť agentů se dále rozvíjela. Vrcholem ironie byla skutečnost, že zatím co MI6 se nijak nezdráhala Barbieho služeb, MI5 a britská vojenská služba po něm pátrali jako po pachateli válečných zločinů. Barbie věděl, že mu hrozí nebezpečí. Navštívil jednoho lékaře v Hamburku, který z jeho kůže odstranil vytetované označení krevní skupiny, které nosil jako příslušník SS. Barbie a další dva muži z SS byli po tři dny věznění ve studeném sklepě jednoho domu.Barbie byl tak otřesen, že si asi přísahal, že již nikdy nebude pracovat pro Brity. V letech 1947-1950 pracoval pro Američany.

    Ke konci roku 1950 Američané zjistili, že je Barbie příliš "profláknutý" na to, aby mohli dále využívat jeho služeb. Francouzi zjistili že žije v americké okupační zóně a požádali o jeho vydáni. Chtěli ho soudit za válečné zločiny. V červnu 1951 Barbie utekl z Augsburku v náklaďáku americké armády. Barbie, nyní pod jménem Klaus Altman, se nakonec usadil v Bolívii. Po třiceti letech klidného života byl 5.2. 1983 předán Francouzům. Barbie byl uznán vinným a odsouzen na doživotí. Zemřel ve vězení v roce 1991.

    Eduard Roschmann - Řezník z Rigy

    SS-Hauptsturmführer Eduard Roschmann "pracoval" jako velitel koncentračního tábora v Rize v Lotyšsku. Volné chvíle si krátil různými vynálezy a popravami vězňů tábora. Po válce se Roschman pomocí podzemní organizace SS Odessa odstěhoval do Argentiny.Přesto se mu ale zastesklo po domově a vrátil se v roce 1977 domů do západního Německa. Byl odhalen známým lovcem nacistů Wiesenthalem. Nakonec Roschman zemřel na srdeční infarkt v Paraguai. Podruhé se tu objevil název Odessa. Odessa byla tajná podzemní organizace SS po válce. Ač je opředena mnoha mýty a spekulacemi, tak rozhodně existovala. Sloužila hlavně jako "humanitární pomoc" bývalým příslušníkům SS a to hlavně k jejich propašování ven za hranice Německa. Dosti významnou úlohu při tom sehrála i církev ve Vatikánu a hlavně biskup Alois Hudal. Ono to s tou Evitou v Argentině nebude až tak dojímavé. Dnes se má za to, že podporovala útěky nacistů do Argentiny. Trošku odbočím a dám tip na jeden zajímavý film o Eduardu Roschmanovi. Je to film Odessa file. Ač film neodpovídá přesně skutečnosti, tak je docela zajímavý. O prolínání různých pohlavárů do vládních struktur se také dnes vedou spekulace. Kurt Waldheim byl v roce 1986 zvolen prezidentem Rakouska ačkoli se ukázalo, že lhal o své činnosti během druhé světové války a byl dokonce obviněný z účasti na páchaní válečných zločinů.

    Po válce se bývalí příslušníci SS rychle otřepali a pořádali různá setkání. První větší veřejné setkání se konalo v roce 1952 ve Verdenu. Veteráni SS se sdružovali v takzvaném hnutí HIAG. Na setkáních se sice nezdravili zdviženou pravicí, ale zaťatou pěstí (taky se zdviženou rukou). O čestnosti některých generálů Waffen-SS nemám pochybnosti. Byl jím i bývalý generál zbraní SS Paul Hausser. Hauser byl za války bývalým generálem wehrmachtu a k Waffen-SS přešel víceméně jako vojenský poradce. O 3. obrněné divizi Totenkopf, která sloužila hlavně jako ostraha koncentračních táborů, mám už pochybnosti velice silné. Waffen-SS byla ve Třetí říši považována za jakousi elitu, a byli přijímáni pouze pečlivě vybraní a tělesně zdatní jedinci, kteří museli vyhovovat nejpřísnějším rasovým normám. S postupem času se to ale měnilo, a Himmler málem přijímal ke konci války do SS jedince s turbany na hlavách. Pohled z trochu jiné stránky napovídá, že příslušníci SS museli složit přísahu, která začínala slovy "Slibuji ti věrnost až za hrob, Adolfe Hitlere..." Na čestné dýce příslušníků SS bylo napsáno:SS-mane, tvou ctí je věrnost.

    Dnes už drtivá většina příslušníků SS nežije. Někde jsem četl, že jsou mezi sběrateli velice populární kartičky (něco na způsob hokejových kartiček) s obrázky a podpisy žijících veteránů SS. Měli bychom si ale dát pozor na moderní potomky pánů z kartiček i u nás. Dělnická strana, jejichž webové stránky jsem studoval, si sice otevřeně nehlásí k nacistickým ideálům (protože to ani nejde). Hitlerova NSDAP taky měla ve svém názvu dělnická. I SS byla původně Hitlerova osobní ochranka, a skončilo to až u plynových komor. Přesně samé ochranné oddíly zakládá dnešní Dělnická strana v ČR.(disciplína, podřízenost stranickým orgánům). Takže to jsem tím vším chtěl říci, pozor na pány z kartiček.


    Použitá literatura:
    Guido Knopp - SS, výstraha dějin
    James Lucas - Hitlerovi žoldnéři
    Wikipédie
    Moje kebule


           

    Hodnocení: 97 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jsou pro Vás tyto články s touto tématikou přínosné?
     (61 %)
     (33 %)
     (6 %)
    Celkem 109 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.12.2008 09:49 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Opět mi nějak uniká smysl celého blogu. Jsou to jen všeobecně známé informace, které se člověk dočte na mnoha jiných místech. Zajímavé by bylo udělat blog o komunistických zločincích. Na toto téma se tolik nepíše. Před časem jsem četl (bohužel už nevím kde) o příslušnících NKVD, kteří mají na svědomí deportace a vraždy v pobaltských zemích. Nic se jim nestalo a nyní si v klidu žijí (nebo žili) v Izraeli.

    Jinak bych přidal jen několik faktických oprav.

    Jako jediný člověk mohl tykat Hitlerovi ... Hess byl do roku 1941 druhým nejvýznamnějším mužem v Říši a zástupcem Hitlera

    Nevím o tom, jestli Hess Hitlerovi tykal. Každopádně nebyl jediný. Ernst Röhm Hitlerovi také tykal a dokonce ho oslovoval "Adolfe". Podle Wikipedie Göring a Goebbels Hitlerovi také tykali, i když tam zrovna chybí citace. Dále je třeba říct, že i když formálně byl Hess Hitlerovým zástupcem, v praxi jeho vliv postupně upadal.

    Kurt Waldheim byl v roce 1986 zvolen prezidentem Rakouska ačkoli se ukázalo, že lhal o své činnosti během druhé světové války a byl dokonce obviněný z účasti na páchaní válečných zločinů.

    Na druhé je vhodné uvést, že Waldheim zjevně žádný zločin nespáchal, pouze plnil rozkazy a dokonce soukromě kritizoval nacistický režim.

    Darth Phantom avatar 7.12.2008 10:40 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Jestli ti uniká smysl článku, tak si stačí přečíst poslední odstavec. S tím tykáním Hitlerovi je to pravda.  Ernst Röhm možná také Hitlerovi tykal, ale ten byl v té době dávno po smrti. Göring ani Goebbels Hitlerovi v žádném případě netykali.

    Copak se ti zase nelíbí? Zřejmě Klaus Barbie. Ano, u Waldheima se žádná odpovědnost za válečné zločiny neprokázala, i když o nich s největší pravděpodobností věděl a mlčel o nich.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Darth Phantom avatar 7.12.2008 10:49 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Ještě si divokím jednou rýpnout. Oslovování "Adolfe" je tykání? Mě taky moje bývalá bytná oslovovala jménem, ale v žádném případě mi netykala. Nějaké další připomínky?

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    7.12.2008 10:49 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Suostrovie GULAG ti nestaci?  Okrem toho je tu celkom zasadny rozdiel. Oni to robili hlavne z politickych (mocenskych) dovodov, kdezto tu vyvrazdovali len preto, ze sa rozhodli, ze sa im niekto nepaci.

    Darth Phantom avatar 7.12.2008 10:55 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Souostroví Gulag od Alexandra Solženicyna mi naprosto stačí. Asi ti uniknul smysl článku. Není o souostroví Gulag, ale o největších zločincích všech dob.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    7.12.2008 11:25 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Možná by nebylo od věci definovat kritéria, jak určit největšího zločince všech dob. Možná bychom zjistili, že někde jinde odehrály ještě větší zločiny, které ovšem nemají patřičnou publicitu, a proto nikoho nezajímají.
    7.12.2008 11:21 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    To je tedy opravdu zásadní rozdíl :-) Kdyby mi někdo vyvraždil rodinu z politických důvodů, tak bych měl určitě lepší pocit, než kdyby to bylo jen proto, že se jim nelíbila. Nebo naopak? Teď se nějak nemůžu rozhodnout :-)
    7.12.2008 11:24 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    jj, je to blb

    Darth Phantom avatar 7.12.2008 11:55 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Milý anonymní synku Pavle. Pokud si trochu s inteligencí na výši, tak klidně sepiš blog o Soustroví gulag, já si jej rád přečtu. Zatím tady žvástáš na úrovni žáčka 1. třídy, co si rád zanadává.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Darth Phantom avatar 7.12.2008 11:47 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Ach jo. Zpochybňuju tady někde komunistické zločiny? Vyvraždění milónů lidí z politických, anebo rasových důvodů je pro mě to samé. I já jsem četl Jeden den Ivana Děnisoviče.  Copak ti zase leží v žaludku? Argumenty s tykáním Hitlerovi si neobhájil a  Rudolfa Hesse taky ne. Proto se to musí celé otočit na soustroví Gulag.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    7.12.2008 12:10 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Argumenty s tykáním Hitlerovi si neobhájil a Rudolfa Hesse taky ne.

    Tykání Hitlerovi není moc podstatné téma, psal jsem to jako drobnou poznámku. Jediný odkaz, který jsem schopen dodat je na Wikipedii. Uznávám, že hodnota nic moc, ale to, že Röhm jako jediný oslovoval Hitlera křestním jménem jsem četl i v jiných knihách. Zatímco ty jsi o Hessově tykání nedodal žádný důkaz.

    Zpochybňuju tady někde komunistické zločiny? Vyvraždění milónů lidí z politických, anebo rasových důvodů je pro mě to samé.

    Netvrdím, že zpochybňuješ komunistické zločiny. Ale prostě jim nevěnuješ stejnou pozornost, což platí obecně. Proč tě tak trápí Dělnická strana, která vůbec není v parlamentu? KSČM tam je, ale to tě zjevně trápí míň, pokud vůbec.

    Darth Phantom avatar 7.12.2008 12:26 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Ernsta Röhma zastřelil Sepp Dietrich, který byl po válce za to na dva roky odsouzen. Proč vytahuješ velitele SA, který byl v té době dávno po smrti, mi není jasné. Göring a Goebbels prostě Vůdci netykali a basta fidli. Ty tvoje odkazy na wikipédii jsou naprd. Ač byl Goebbels věrný nohsled Hitlera (i když zpočátku taky ne, byl stranickým odpůrcem) a byl mu věrný až do konce války, tak i přesto Hitlerovi netykal. O tykání Hesse Hitlerovi nemůžu dát žádný odkaz, protože bych musel uploadovat celý televizní dokument, který mám nahraný.

    Mě netrápí Dělnická strana, ale ta komunistická v parlamentu mě už poněkud trápí. Znovu opakuji, že článek není o komunistických údernících, ale o příslušnících SS. Kdybych měl zahrnout všechno do jednoho článku, tak tím strávím celé odpoledne. Kapišto?

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    7.12.2008 14:00 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    keby si sa aspon vyjadroval k teme, nikto sa tu nezaujima o tvoju rodinu. kthxbye

    7.12.2008 14:02 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    ja som zabudol, ty si fasisticky sympatizant.  to meno mi bolo povedome 

    bud poslusna ovecka a obranuj si ten svoj rezim.  si aspon modrooky blondak bez slovanskych korenov?  do koncentraku s tebou

    7.12.2008 14:13 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Ale, ale, argumenty nám docházejí velmi rychle. Čím méně argumentů, tím více osobních urážek. Z kterého mého příspěvku jsi vydedukoval mou sympatii k fašismu nebo nacismu?
    7.12.2008 11:22 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Hm, me by hlavne zajimalo, jaktoze muze existovat strana komunisticka, kdyz nemuze nacisticka?

    Max avatar 7.12.2008 12:02 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Protože to jsou dvě úplně rozdílné věci. Nacisti hlásají nadřazenost a zabíjení ostatních (když to přeženu), kdežto komunisti ne. Dlouho se o tom mluvilo, viděl jsem na toto téma i nějaký rozhovor. Komunisti jsou na hraně, ale naonec se nezatrhli, jelikož by se z nich potom stali takový mučedníci a přesunuli by se do exilu apod.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.12.2008 14:04 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    to tu radsej nehovor, lebo sa do teba randy kryptofasista pusti...
    danman avatar 7.12.2008 13:18 danman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Vyborny clanky phantome (fantomasi ? :D), malokdy je na abicku neco tak kvalitne a nezaujate podano, pokud se nejedna o odborny (vypoctova technika) clanky.

    Jak se tak divam, vznikl tady jakysi "argumentum ad Stalinum". Duvod proc psat prave o techhle vecech je jednoduchy. Zlociny "komunismu" ktere ma ale na svedomi zejmena jeden paranoidni vudce (Josif V. Dzugasvili) jsou omilany vsude, a nekdy i vyrazne nadhodnocovany, zatimco zlociny nacismu jsou naopak podhodnocovany,  jak kaze revizionismus.

    Duvod je jednoduchy. Pokud se nekomu takovymihle manipulacemi povede "prokazat" ze SSSR byl horsi nez III. Rise a fasisti, smyje se tim hodne masla z hlav zapadnich zemi (pomoc USA fasistum treba v Spanelsku,obchody nemecka a USA,Mnichov, oddalovani dne D, a treba i to ze zachranovali valecne zlocince). Je to ten nejdokonalejsi argument v stylu "a vy zas tlucete cernochy" , i kdyz to tady mnozi nevidi.

    krize a volici pravice:plesnive syry, stara vina a auto bez strechy levice:plesnive vina, stare syry a auto bez koles
    7.12.2008 13:46 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Zlociny "komunismu" ktere ma ale na svedomi zejmena jeden paranoidni vudce (Josif V. Dzugasvili) jsou omilany vsude, a nekdy i vyrazne nadhodnocovany, zatimco zlociny nacismu jsou naopak podhodnocovany, jak kaze revizionismus.

    Ale vždyť je to přesně naopak. Zločiny komunismu (a nejde o jednoho paranoidního vůdce v SSSR, co třeba Čína nebo Kambodža) jsou občas okrajově zmíněny, zatímco zločiny nacismu jsou zmiňovány každý den. Všichni znají Osvětim, holokaust, Anne Frankovou, Schindlerův seznam atd. Snad každém západním velkoměstě je muzeum holokaustu, v novinách a časopisech vycházejí příběhy přeživších Židů atd. Ukaž mi ekvivalentní mediální pokrytí komunistických zločinů. Neexistuje.

    . Pokud se nekomu takovymihle manipulacemi povede "prokazat" ze SSSR byl horsi nez III. Rise a fasisti, smyje se tim hodne masla z hlav zapadnich zemi (pomoc USA fasistum treba v Spanelsku,obchody nemecka a USA,Mnichov, oddalovani dne D, a treba i to ze zachranovali valecne zlocince).

    O obchodech USA a Německa bych rád něco přečetl. Třeba jestli se jejich objem vyrovnal objemu obchodů Německa a SSSR v letech 1939-41, když si spolu rozdělili Evropu. Oddalování dne D je největší blbost, kterou jsem zde četl. Zjevně si invazi představuješ jako Hurvínek válku.

    danman avatar 7.12.2008 14:12 danman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Naopak, zlociny nacismu se hrstka revizionistu neustale snazi "zamest pod koberec" Je pravda ze nekolik z nich je verejnosti znamych ale argumentaci kterou jsem popsal to nezabranuje.

    Kambodza - Pol Pot byl silenec, ktery se dostal k moci , protoze kambodzu zdevastovali americane, kdyz likvidovali neexistujici vietnamske zakladny. Za povsimnuti stoji ze zemi vod nej oslobodili vietnamsti komuniste, a USA, jako i Cina dodavali rudym kmerum v pralesich leky jidlo a zbrane, a podporovali jejich "odboj".

    Co se tyce Ciny, Mao delal chyby (Velky krok vpred, Kulturni revoluce) ale byl lepsi nez Can-kaj-sek, ktereho podporovali americani.

     

    O obchodech nemecka a USA vim treba to ze trvali jeste behem valky, zejmena myslim s chem. firmou IG Farben. Asi polovina americanu dokonce podporovala fasisty , a zmenilo se to az po utocich na pearl harbor. SSSR slechti to ze prvni (jeste pred mnichovem) navrhovali vytvoreni protinemecke koalice, a kdyz spojenci ukazali, ze jim nemci az tak nevadi, zacali delat co se dalo, aby  byli pripraveni na nevyhnutelnou valku s nimi. Ruda armada potrebovala nejaky cas na konsolidaci, a prumysl se musel prostavet na valecny.

    Vylodeni a otevreni druhe fronty celkove oddalovano bylo, proste z toho duvodu ze USA kalkulovali s tim ze nemci a soveti se vybijou mezi sebou a budou mensim problemem.

    krize a volici pravice:plesnive syry, stara vina a auto bez strechy levice:plesnive vina, stare syry a auto bez koles
    vencour avatar 7.12.2008 14:29 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Ona především velká část světa byla před válkou antikomustická, snažila se držet Rusáky v izolaci a tak jim možná ani nevadilo, že si vypěstovali někoho podobného ... a pak se divili.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    7.12.2008 14:58 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Myslím, že tahle interpretace je pravdivá jen zčásti. Obavy před komunismem a vnímání Hitlera jako hráze před Stalinem určitě sehrály svou roli. Ale mnohem větší podíl měly pacifistické nálady v západní Evropě a především ve Francii. Po strašných jatkách ve WWI se nikomu nechtělo do další války a já se těm lidem nedivím. Jenže si neuvědomili, že diktátoři rozumí jen síle a ústupky nakonec vedly jen k další hrozné válce. Ukázkový příklad je obsazení Porýní v roce 1936. Stačila by menší rozhodná francouzská akce a Hitlerova kariéra by nejspíš skončila.
    vencour avatar 7.12.2008 15:21 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Pravda. Zřejmě ale kvality Fransouzské armády byly proti tomu, aby něco podnikla. A zase kdyby akce přišla, tak by se to svedlo na Německé straně na "zbloudilé vojáky".

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    7.12.2008 14:34 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Pol Pot byl silenec, ktery se dostal k moci , protoze kambodzu zdevastovali americane, kdyz likvidovali neexistujici vietnamske zakladny.

    Vietkong a PAVN používali kambodžské území k útokům na Jižní Vietnam, protože přes DMZ by neprošli. Američané to dlouho tolerovali, ale nakonec se rozhodli zasáhnout.

    Za povsimnuti stoji ze zemi vod nej oslobodili vietnamsti komuniste

    Je třeba vědět, že vietnamští komunisté byli také nacionalisté. Válka s Kambodžou byla z velké části důsledkem dlouhodobého sporu o území, na které si dělaly nárok oba státy.

    Co se tyce Ciny, Mao delal chyby (Velky krok vpred, Kulturni revoluce) ale byl lepsi nez Can-kaj-sek, ktereho podporovali americani.

    Tohle snad není třeba komentovat.

    O obchodech nemecka a USA vim treba to ze trvali jeste behem valky, zejmena myslim s chem. firmou IG Farben.

    O jaké objemy šlo? Jakým způsobem se zboží dostávalo z USA do Německa?

    Asi polovina americanu dokonce podporovala fasisty , a zmenilo se to az po utocich na pearl harbor.

    Další nesmysl. Polovina Američanů byla toho názoru, že by se USA neměly plést do války v Evropě. Do podpory Německa to má sakra daleko.

    Ruda armada potrebovala nejaky cas na konsolidaci,

    Myslíš konsolidaci poté, co Stalin zlikvidoval velkou část důstojnického sboru během tzv. Velké čistky?

    Vylodeni a otevreni druhe fronty celkove oddalovano bylo, proste z toho duvodu ze USA kalkulovali s tim ze nemci a soveti se vybijou mezi sebou a budou mensim problemem.

    A proto do SSSR celou válku dodávali obrovské množství válečného materiálu. Ďábelsky mazané. Zjisti si, kdy a kde se konala první velká bitva mezi US a německou armádou. Jaký byl poměr sil a jak to dopadlo. Pak si polož otázku, jak by asi dopadla invaze do Evropy v roce 1942 nebo 1943 a snad ti to dojde.

    danman avatar 7.12.2008 15:46 danman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Rozhodli zasahnout - eufemismus pro to ze na uzemi statu ktery s onou valkou nemel nic shodili 3x tolik pum jako v II sv. vojne.

    Neni to nesmysl, Roosevelt nesel do valky driv pro to , ze polovina z te poloviny ktera do valky chtela jit, byla za to pomoci nemcum, a kdyby se zapojili ,hrozila dalsi obcanska valka. Nacisticka ideologie rasove cistoty byla v 30 letech v Americe mocna, dokonce v 33 chteli prumyslnici udelat fasisticky puc.

    krize a volici pravice:plesnive syry, stara vina a auto bez strechy levice:plesnive vina, stare syry a auto bez koles
    belisarivs avatar 7.12.2008 15:50 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Ono je dobre si uvedomit, ze tretina americanu jsou nemci, tretina hispanci a zbytek ostatni. A Ve 30. letech se k nemcum mohla hlasit i polovina americanu.

    IRC is just multiplayer notepad.
    7.12.2008 16:26 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Hlavně by to chtělo ověřit si fakta, než něco napíšeš. Momentálně je v USA 15% Hispánců a 13% černochů. Třetina Hispánců je blbost. A že by se ve 30. letech k Němcům hlásila polovina Američanů, to je také nesmysl. Navíc se němečtí Američané vždy celkem rychle asimilovali.
    belisarivs avatar 7.12.2008 16:34 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    A v tom samem clanku je tohle.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/00/Census-2000-Data-Top-US-Ancestries-by-County-1396x955.png

    Jak teda okecas tu velkou modrou plochu? Navic jsem se o tom bavil i s Americany, kteri mi to potvrdili.

    IRC is just multiplayer notepad.
    7.12.2008 16:54 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Obrázek je pěkný, barvičky také, ale občas je potřeba si přečíst, co to celé vlastně znamená. Američané sice nejčastěji udávají německý původ, ale celkově to dělá jen 15% obyvatelstva. Navíc je trochu divný malý podíl britských Američanů. Nejdůležitější ovšem je, že němečtí Američané se během pár generací považovali za Američany. Příkladem je generál Eisenhower, kterého ze sympatií k Němcům rozhodně nikdo podezírat nemůže.
    belisarivs avatar 7.12.2008 17:05 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Ale ja nerikam, ze Nemci neasimilovali.

    Jenom jsem chtel poukazat na pomerne vysoke procento Nemcu v Americe a tudiz potencialni problemovost. To je cele. Maly podil Britu me taky zaskocil.

    Taky je to pomerne aktualni statistika. Pokud najdes podobnou mapku z 30. let, tad se na ni kouknu. Myslim, ze procento asimilovanych bude mensi.

    Tim spis, kdyz je v te mapce hodne "americanu". To je taky pekna blbost u mapky etnickeho puvodu, vezmeme-li v potaz fakt, ze puvodni americani dostali na budku.

    IRC is just multiplayer notepad.
    Darth Phantom avatar 8.12.2008 17:10 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Myslíš vrchního velitele spojeneckých sil v Evropě D. Eisenhowera, co jednal ke konci války s říšským vedoucím SS Heinrichem Himmlerem?

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    8.12.2008 20:03 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Jednal s ním osobně? Udělal Himmlerovi nějaký ústupek nebo laskavost? Ike neměl Němce moc rád. Podporoval Morgenthauův plán, sebral německým zajatcům jejich status, snížil jim příděly potravin atd.
    Darth Phantom avatar 8.12.2008 20:37 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Jestli s ním jednal osobně nebo telefonicky, je celkem jedno. O čem to asi bylo, musí být každému jasné. Že sebral Němcům trochu žrádla z kastrůlku, to mě rozhodně nepřesvědčí. Když jsme u těch zajatců, tak ono to s německými zajatci v americkém zajetí nebylo zas až tak slavné. Stačí si přečíst knihu Jamese Bacque - Other losses.

    http://cz.altermedia.info/kultura/ostatni-ztraty-nemecti-valecni-zajatci-americke-koncentracni-tabory_4847.html

    Ztráty se odhadují až na jeden milion. Absolutně nejbrutálněji se chovali Němci k sovětským zajatcům. Ztráty něco mezi 60-80% . Pro sovětského zajatce bylo lepší si střelit kulku do hlavy, než se dostat do německého zajetí. Rusové se také s Němci nepárali, a ztráty byly 35-50%. Dalo by se ale říci, že Němec v sovětském zajetí měl celkem šanci na přežití, když vydržel tu ruskou zimu a nedostatek potravin. Takže bych trochu přibrzdil s tvrzeními, že Rusové byli ve druhé světové ti nejbrutálnější.

    Co se týče Eisenhowera, tak to možná byl dobrý generál. Že měl ale připraveny dvě verze projevu po vylodění v Normandii, mě nepřesvědčí o propracovanosti "Operace Overlord".  Ta jedna verze projevu totiž spočívala v tom, že se operace nepodařila.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    8.12.2008 20:55 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Když jsme u těch zajatců, tak ono to s německými zajatci v americkém zajetí nebylo zas až tak slavné. Stačí si přečíst knihu Jamese Bacque - Other losses.

    O té knize jsem slyšel, ale nezdá se mi to. Poměry v amerických táborech nebyly hned po kapitulaci moc dobré, ale milion mrtvých je hrozně moc.

    Co se týče Eisenhowera, tak to možná byl dobrý generál. Že měl ale připraveny dvě verze projevu po vylodění v Normandii, mě nepřesvědčí o propracovanosti "Operace Overlord". Ta jedna verze projevu totiž spočívala v tom, že se operace nepodařila.

    Prozíravý člověk počítá s tím, že všechno vždycky nevyjde.

    Darth Phantom avatar 8.12.2008 21:05 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Ani mě se moc nezdají tvoje řeči o milionech mužů ve zbrani při kapitulaci Německa v květnu 1945, jak si tvrdil v minulém blogu. To možná bylo pár desítek tisíc otrhanců bez morálky a dětí z Hitlerjugend. Ani s těmi zbraněmi to nebylo tak slavné, v roce 1945 jich totiž už moc nebylo. Škodovka ani Kruppovy závody už moc nevyráběly.

    Co říci k prozíravosti? Asi i ty si tak prozíravý, že všechno hodnotíš z pohledu hodného strýčka Sama.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    8.12.2008 22:35 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Ani mě se moc nezdají tvoje řeči o milionech mužů ve zbrani při kapitulaci Německa v květnu 1945, jak si tvrdil v minulém blogu. To možná bylo pár desítek tisíc otrhanců bez morálky a dětí z Hitlerjugend.

    Tak si schválně najdi, kolik vojáků měla jen Schörnerova armáda při pražské operaci. Děj vědět, jaké číslo jsi našel. Upozorňuji předem, že desítky tisíc mužů to nebudou.

    Ani s těmi zbraněmi to nebylo tak slavné, v roce 1945 jich totiž už moc nebylo. Škodovka ani Kruppovy závody už moc nevyráběly.

    Nevím, jak Krupp, ale Škodovka vyráběla docela dost až do náletu koncem dubna 1945.

    Asi i ty si tak prozíravý, že všechno hodnotíš z pohledu hodného strýčka Sama.

    Ano, strýček Sam byl k Evropanům neskonale milostiv během WWII. Mohl se na nás klidně vykašlat a nechat nás, ať si to tu vyžereme do dna. Přečti si něco o America First Committee. Jejich názory jsou jasné, logické a legitimní. Kdybych byl Američan a žil v té době, zřejmě bych s nimi souhlasil. Proto jsem moc rád, že to FDR viděl jinak.

    Darth Phantom avatar 8.12.2008 23:04 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Čísla jsem nikde nehledal, jen jsem řekl, že se mi to nezdá. S morálkou, otrhaností, zbraněmi a dětskými vojáky to nadále zůstává pravda. Tak sem tedy dej ty údaje o těch milionech mužích ve zbrani v uniformách Hitlerjugend.

    Škodovka nevyráběla skoro nic, a já zcela vidím k čemu směřuješ. Chceš obhajovat bombardování Škodovky pár týdnů před koncem války, kdy ve Škodovce nebylo už z čeho vyrábět. Srovnání Dráž'dan se zemí prakticky bez jediného vojenského cíle bylo taky zajisté nutné.

    Mě moc nezajímá tvoje America First Committee. Svůj podíl Američané na osvobození Evropy jistě mají. Já vidím bez tvojich růžových brýlí Himmlera telefonujícího s Eisenhowerem o poválečném uspořádání Evropy. Vidím taky válečného zločince Klause Barbieho, pracujího ve službách CIC. Vidím i Waltera Schelenberga, gestapáka a jednoho z nejvýznamnějších mužů SS a SD, pracujícího v téže službách.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    9.12.2008 00:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    No jo, západ si vzal lidi, Sověti si zase vzali dokumenty. Stále mi to přijde, že je to jeden za 18 a druhý bez 2 za 20.
    Quando omni flunkus moritati
    Darth Phantom avatar 9.12.2008 10:50 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Nepřijde mi to úplně stejné. Dokument ani knížka ještě nikdy nikoho nezabily. Lyonský řezník Klaus Barbie, pracující v amerických službách už ano. Klause Barbieho, který při vyšetřování na Gestapu zapichoval lidem jehly pod nehty a připevńoval elektrody na varlata, bych za člověka ani moc nepovažoval.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    9.12.2008 17:04 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Úplně stejné to není. Nicméně velký rozdíl v tom také nebude - jak jedna, tak druhá strana nějakým způsobem využívají výsledků práce, které si rozebraly po režimu, který má na svědomí pár miliónu mrtvých.
    Quando omni flunkus moritati
    9.12.2008 08:36 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    U Schörnerovy armády se běžně udává milion mužů. Skutečné číslo je o trochu menší - viz.  www.vojenstvi.cz/vasedotazy_38.htm , dotaz 558. Nicméně jen na území protektorátu (již dost zmenšeném) se na konci války opravdu nacházel milion německých vojáků. Tak přestaň fantazírovat o pár desítkách tisíc dětí a starců, to prostě není pravda.

    Já vidím bez tvojich růžových brýlí Himmlera telefonujícího s Eisenhowerem o poválečném uspořádání Evropy.

    Já zase vidím Himmlera, který se pouze pokusil kontaktovat Eisenhowera (je otázka, k jakému kontaktu přesně došlo). Eisenhower ho poslal k šípku a nic pro něj neudělal. Na rozdíl od sovětských soudruhů, kteří se v roce 1939 rádi s nacisty spojili.

    Vidím taky válečného zločince Klause Barbieho, pracujího ve službách CIC. Vidím i Waltera Schelenberga, gestapáka a jednoho z nejvýznamnějších mužů SS a SD, pracujícího v téže službách.

    Zatímco východní tajné služby, včetně StB, nacisty vůbec nevyužívaly :-)  www.velkaepocha.sk/content/view/320/41/

     

     

    Darth Phantom avatar 9.12.2008 10:28 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Tak fajn. To byly různé zbytky Heeresgruppů prchajících hrdinně do amerického zajetí. "Tanková armáda" - no takové označení si tito otrhanci nezaslouží. S těmi pár tanky, co jim zbyly od bitvy u Kurska, si mohli tak akorát na ty vojáky hrát. S německým letectvem na konci války platí to samé. Gǒring si těch pár letadýlek. co mu zbyly po letecké bitvě o Británii, mohl tak hrát na maršála Luftwafe. Hitler v záchvatu šílenství pohyboval neexistujícími armádami a divizemi po mapě. Armádami a divizemi, které byly rozprášeny v sovětských ofenzívách na východní frontě. Takže to je můj pohled na stav  německé "armády" v roce 1945.

    Si naprosto směšný s tím, jak východní služby využívaly nacisty. Je to jen důkaz toho, jak se snažíš všechno překrucovat. Ty tady mluvíš o jednom konfidentu gestapa (slovy jeden), navíc z nějakého pofidérního článku. Když už mluvíme o těch konfidentech gestapa. Z československých parašutistů z Londýna se za války stali v naprosté většině konfidenti gestapa. Neříkám že za to mohl Churchill nebo exilová vláda Londýně, ale je to prostě tak. Ty tady už začínáš vytahovat StB, které jistě za války již existovalo. Zatímco ty tady mluvíš o jednom konfidentu gestapa z jednoho článku, tak já tady mluvím o celé síti gestapáků a esesáků SS-Brigadenfuhrera Schelenberga, které Američané zcela vědomě využívali. Že to byli v mnoha případech váleční zločinci s vytetovanou značkou SS pod paží, to už tak podstatné nebylo. Moc by mě zajímalo, kolik esesáků pracovalo po válce v sovětských službách. I když nevylučuji nějaké ojedinělé případy, tak s tímto globalizováním s jedním konfidentem gestapa  naprosto směšný.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    9.12.2008 17:08 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    S německým letectvem na konci války platí to samé. Gǒring si těch pár letadýlek. co mu zbyly po letecké bitvě o Británii, mohl tak hrát na maršála Luftwafe.
    Po Bitvě o Británii mu zbylo letadýlek relativně dost, ale ke konci války by stál proti přesile tak jako tak. A to nemluvě o tom, že pro víc letadel stejně nebylo dost paliva.
    Moc by mě zajímalo, kolik esesáků pracovalo po válce v sovětských službách. I když nevylučuji nějaké ojedinělé případy, tak s tímto globalizováním s jedním konfidentem gestapa naprosto směšný.
    Sorry ale tady jde o ano/ne - nebo kolik esesáků je potřeba zaměstnat, abychom mohli prohlásit, že východní tajné služby využívaly nacisty?
    Quando omni flunkus moritati
    Darth Phantom avatar 9.12.2008 17:36 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    To já nevím, kolik gestapáků je třeba zaměstnat. Na té americké straně s tím očividně problémy neměli. Navrhni teda nějakou cifru :). Jestli o někom víš, tak ho tady můžeš uvést.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    9.12.2008 17:45 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Sorry ale tady jde o ano/ne
    To já nevím, kolik gestapáků je třeba zaměstnat
    Kolik asi mohl trekker myslet. :-P
    Darth Phantom avatar 9.12.2008 18:15 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Kolik gestapáků a esesáků se vejde do amerického obrněného transportéru? Zkus hádat :)

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    9.12.2008 18:59 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Navrhuji cifru - pro platnost tvrzení, že někdo nezaměstnával bývalé gestapáky/esesáky/nacisty, je potřeba zaměstnat maximálně nula bývalých gestapáků/esesáků/nacistů. Ani východ, ani západ nevyhověli.
    Quando omni flunkus moritati
    Darth Phantom avatar 9.12.2008 19:10 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Jojo, hlavně politicky myslet, soudruzi! Alois Brunner, pravá ruka Adolfa Eichmanna, pracoval jako řidič americké okupační správy. Když budeš hodný, dozvíš se i o dalších esesácích v dalším dílu seriálu.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    9.12.2008 18:36 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Když už mluvíme o těch konfidentech gestapa. Z československých parašutistů z Londýna se za války stali v naprosté většině konfidenti gestapa. Neříkám že za to mohl Churchill nebo exilová vláda Londýně, ale je to prostě tak.

    Kromě problému s porozuměním psanému textu a neschopnosti přijmout fakta máš ještě problém s matematikou. Kolik je podle tebe naprostá většina? Pokud je prostá většina více než 50%, tak naprostou většinu bych viděl na minimálně 80%. V první vlně paravýsadků (1941-1942) bylo vysazeno 27 mužů, z nich 3 zradili (Čurda, Gerik a Kindl). Pro tvou informaci to dělá 11%, do naprosté většiny to má dost daleko. Další vlna následovala až v letech 1944 a 1945, kdy došlo ke zradě velitele skupiny Sulphur a několika dalších. Dohromady tu máme několik zrádců z celkového množství 91 mužů. Do budoucna doporučuji více přemýšlet a studovat a teprve potom psát.

    Darth Phantom avatar 9.12.2008 18:51 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Tak to je naprostá kravina, synku. Z celkového počtu výsadkářů tak možná 3 nezradili. Kdepak si to zase vzal tohleto? Začal si horlivě studovat hmm, a přišel si na to až teď. Studuj lépe.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    9.12.2008 18:52 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Jistě pro tebe nebude problém dodat jmenný seznam konfidentů.
    9.12.2008 00:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Pro sovětského zajatce bylo lepší si střelit kulku do hlavy, než se dostat do německého zajetí.
    Pokud ovšem měl čím, což na začátku války dost často neměl. Nicméně úplně nejhorší pro sovětského zajatce asi bylo ho přežít a být poslán do sovětského gulagu.
    Co se týče Eisenhowera, tak to možná byl dobrý generál. Že měl ale připraveny dvě verze projevu po vylodění v Normandii, mě nepřesvědčí o propracovanosti "Operace Overlord". Ta jedna verze projevu totiž spočívala v tom, že se operace nepodařila.
    Dodatečná chytrost je exaktní věda - při takové operaci se vždycky může pos*at tisíc věcí, takže automaticky předpokládat, že to vyjde, je hoodně troufalé. Už jenom kdyby Němci nasadili tanky, které měl na povel osobně Hitler a které se prvních několik dní nepohnuly, protože Němci považovali operaci Overlord za krycí akci pro skutečnou invazi, tak to taky mohlo vypadat jinak.
    Quando omni flunkus moritati
    Dalibor Smolík avatar 9.12.2008 10:12 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Vůbec mě fascinuje, jak špatně Němcům pracovaly tajné služby. Z historie se ukazuje, že Němci neměli tušení,  na kterém místě se spojenci vylodí. Taková obrovská operace snad nejde utajit .. nebo na tom byli již Němci skutečně mizerně. Druhá věc je, že až do konce války neodhalili fakt, že spojenci rozluštili kód Enigmy.

     

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    9.12.2008 10:47 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Z historie se ukazuje, že Němci neměli tušení,  na kterém místě se spojenci vylodí. Taková obrovská operace snad nejde utajit .. nebo na tom byli již Němci skutečně mizerně.

    Spojenci zvolili velmi sofistikovanou taktiku. Nejdřív úspěšně předstírali, že invaze proběhne v nejužším místě kanálu naproti Doveru. Když se vylodili v Normandii, tak zase vytvářeli dojem, že jde jen o diverzní manévr, který má odvrátit pozornost od hlavního úderu v oblasti Calais. Navíc zásobovali Němce množstvím informací, kdy a kde invaze proběhne, takže ti nebyli schopní vyhodnotit, která informace je pravdivá.

    Metody, které používali, jsou přinejmenším morálně sporné, i když z globálního hlediska šlo o hodně. Například jednotlivé partyzánské skupiny měly své heslo, které znamenalo, že mají začít bojovat, protože se invaze blíží. Němcům by tedy stačilo zjistit, která skupina dostala pokyn k boji a věděli by místo invaze. Spojenci to vyřešili tak, že pokyn dostaly všechny skupiny, což pro odbojáře mimo Normandii znamenalo zničení. Dalším trikem byli agenti-parašutisté, kteří dostali dokumenty svědčící o invazi v oblasti Calais a nefunkční padák.

     

     

    Dalibor Smolík avatar 9.12.2008 11:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Metody, které používali, jsou přinejmenším morálně sporné

    Ano, na tohle téma byl natočen film (jeho název si již nepamatuji), jak mladou dívku poslali s tajnou šifrou uvádějící místo a čas vylodění spojenců (Calais) do okupované Francie. Zajali jí Němci a krutě mučili. Nakonec z ní tu informaci vytloukli. Samozřejmě, informace byla falešná.  Účelem bylo, aby Němci tu dívku dostali ;-)

     

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Darth Phantom avatar 9.12.2008 12:12 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Taky jsem viděl jeden docela úsměvný film, myslím že se to jmenovalo Dobrodružství vojína Čonkina, nebo tak nějak. Natočil to Jiří Menzel někdy v roce 1993, a pojednává o druhé světové. Vojín Čonkin, který hlídal sovětskou stíhačku u zahrádky se zelím a kapustou, se ptá jedné roztomilé holčičky s copánky: "Koho máš rádši, maminku anebo tatínka?" Holčička odpověděla : "Stalina!"

    Kdybychom postavili před maminku a tatínka a položili stejnou otázku Randymu_Sh - Shermannovi, tak jsem si zcela jist co odpoví. "Generála Eisenhowera!" :)

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    9.12.2008 17:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Tato informace je v diskuzi kromě napadení oponentů relevantní jak?
    Quando omni flunkus moritati
    9.12.2008 14:43 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    V Holandsku proběhla tzv. Operace Severní pól - en.wikipedia.org/wiki/Operation_Nordpol Britové posílali agenty a Němci je sbírali. Otázkou je, jestli šlo ze strany SOE o čirou neschopnost, nebo o rafinovanou dezinformační protihru. Pravda nikdy nevyšla najevo, protože po válce vypuknul v holanské sekci SOE požár (jistě jen náhodou) a dokumenty shořely.

    7.12.2008 16:09 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Rozhodli zasahnout - eufemismus pro to ze na uzemi statu ktery s onou valkou nemel nic shodili 3x tolik pum jako v II sv. vojne.

    Kambodža sice neměla s válkou ve Vietnamu nic společného, ale její území bylo zneužíváno Severním Vietnamem. Co měli Američané dělat?

    Neni to nesmysl, Roosevelt nesel do valky driv pro to , ze polovina z te poloviny ktera do valky chtela jit, byla za to pomoci nemcum, a kdyby se zapojili ,hrozila dalsi obcanska valka.

    Aha, takže z poloviny Američanů podporujících Německo se už stala čtvrtina. Jde to dost rychle. Odkaz na toto tvrzení asi nedostanu, že? Roosevelt nešel do války, protože by to byla politická sebevražda. Izolacionisté byli dost silní a nelze se jim divit. Proč by měli Američané už zase umírat kvůli těm evropským hlupákům?

    vencour avatar 7.12.2008 14:02 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Výborný asi jo. Připomínat si podstatné věci je třeba.

    Pochybuju, že má na svědomí samotný Stalin sám o sobě to, co je mu připisováno, kdyby ho ostatní v tom nepodporovali, kdyby nefungovala organizace bolševického státu, tak by Stalin nebyl Ikonou a tím, o kom se mluví. Prostě vidím v tom kolektivní vinu.

    Na prvním místě jsou peníze, každej obchodoval s tim, s kym mohl. Tak to bylo, je a bude ... jak říká Sinuhet ... Neboť ve své špatnosti jest člověk krutější a zatvrzelejší než říční krokodýl. Jeho srdce je tvrdší kamene. Jaho marnivost je lehčí prachu. Ponoř ho do řeky - když oschne jeho šat, je stejný jako předtím. Ponoř ho do zármutku a zklamání - když z něho vyjde, je stejný jako předtím.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    kyknos avatar 7.12.2008 13:28 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    zase ta cirkev :(
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    7.12.2008 13:45 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    copak,ejakej+verici+ti+preral+holku...

    ps:sry+za+te+text,ale+polil+jsem+si+klav+a+ektery+tlacitka+efugujou...
    7.12.2008 13:53 ---- | skóre: 23 | blog: -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

     Kvalitní série. Jsem velmi potěšen, že zde něco podobného vychází. Jen tak dál!

    Darth Phantom avatar 7.12.2008 14:03 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Panebože. Máme tu další "ideology" jako kyknose a extrémní lamu. Extrémní lama čerpá své historické znalosti hlavně z Matrixu a Terminátora - vzpoura strojů, a nestačily mu ještě na bradě narůst vousy. Kyknos trpěl pod sovětskou okupací v r. 1976, kdy cucal dudlík v kočárku. Už zcela jasně vidím směr debaty, kam se bude upírat :-)

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    kyknos avatar 7.12.2008 14:08 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    ty jsi netrpel kolaborante? :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    7.12.2008 14:31 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Clanek celkem zajimavy, ale na abicku si o tomto cist nechci. Pokud se to tu nekomu libi, tak proc ne... Je mi to jedno ;)
    Darth Phantom avatar 7.12.2008 15:31 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Začíná se pomalu přiostřovat :-). Jsem zvědavý, kdy dorazí JiK, co zakládá své blogy na propagandistických plakátech z 50. let a článcích z Timesů. Jeho pobočník SS-Brigadenführer freshmouse má říšskou orlici na čepici a kožené rukavice důstojníka, a pod paží svírá Mein Kampf.

    Teď se obracím tedy na kyknose. Ano, trpěl jsem pod sovětskou okupací  v kočárku zhruba stejně jako ty. K mojemu kočárku přijel Gustík ze seriálu 4 z tanku a pes, a přejel  mi nožičku. Tobě asi přejel hlavičku, když už kvůli tomu máš odpor k diakritice a azbuce. V pozdějších letech jsem musel chodit do pionýra a navštěvovat besídky "O zemi kde zítra znamená již včera". Toho jsem si všiml. Gustíka z tanku a jeho psa jsem nikde neviděl.

    Rád bych se ale vrátil k mé oblíbené televizní produkci. V předlistopadovém období běžel v televizi seriál 4 z tanku a pes. Můj starší bratr, když se mě chtěl zbavit pod záminkou že dávají 4 z tanku a pes, tak mi řekl že jej dávají. Já jsem tenkrát neuměl moc hodiny ani číst v televizním programu, a tak jsem mu často naletěl. Můj bratr si díky tomu, že mě odeslal na seriál mohl dopřávat cigáro značky Start, které kouřil ve sněhovém bunkru pod vlivem sovětských válečných filmů. Když jsem nedávno viděl seriál na Primě, tak musím říct, že to byla obrovská ideologická kravina. V odpoledních hodinách běžely v televizi stranické sjezdy s Gustávem Husákem a Leonidem Brežněvem. Ve škole nám tlačili do hlavy, že na západ od našich hranic číhají americké rakety typu Pershing (což byla víceméně pravda). Po stranickém sjezdu dávali večer v televizi sovětský seriál 17 zastavení jara.

    Kdybych to měl celé okem televizního diváka zhodnotit, tak se doberu asi k následujícím výsledkům: 4 z tanku a pes = no comment, velká kravina. Když ale moje oko spočine na americkém seriálu Airwolf (který má mnohem více dílů) tak taky musím uznat, že je to také docela dobrý výplach mozku. Odpoledne neprobíhají v televizi stranické sjezdy, ale česká ministrině obrany předává Jirkovi z Křoví ( George Bush) CD s oslavnou písní na radar. Sovětský seriál 17 zastavení jara = ač tento seriál má velký ideologický podtext, tak je mnohem reálnější než James Bond a MacGyver. Pro ty kdo neví o čem mluvím, tak 17 zastavení jara bylo o sovětském agentovi KGB, co se dostal do Říše a proniknul do tajné služby SD a snažil se překazit fiktivní plán západních mocností na uzavření míru s hitlerovským Německem. Ač se seriálem neustále prolíná lidové vypravěčství a objasňuje ideologické příčiny plukovníka Maxima Isaajeva ( Otto von Stirlitz), tak je pro mě mnohem reálnější než James Bond s atomovými bombami a MacGyver se svými rozbuškami. Vlajku nad Berlínem nevztyčoval MacGyver, ale dejme tomu Maxim Isaaev. Takže asi tak :-)

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    kyknos avatar 7.12.2008 15:34 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    uz na tu bednu necum, jsi z toho uplne hotovej. vis vubec jeste jak se jmenujes?

    necum na to
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Darth Phantom avatar 7.12.2008 15:40 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    :-D Už nebudu :-) . Můj zrak se upírá nyní pouze k Washingtonu :)

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    kyknos avatar 7.12.2008 15:44 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    pche, brusel je spravne
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    belisarivs avatar 7.12.2008 15:45 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    To jo. Klast rovnitko mezi sragory, snazici se prekroutit historii a napravit image Komancu, a komercni sragory majici za cil vygenerovat nejvetsi balik penez, to je fakt ulet.

    Appropos, Aliene, jak jsem si tak cetl o bytve u Sokolova, na kterou jsi me odkazal behem diskuze o kapitanovi Jarosovi, nemuzu se zbavit dojmu, ze to byla v podstate zcela zbytecna bytva majici za cil tak maximalne zbytecne ztraty na nasi strane.

    IRC is just multiplayer notepad.
    Darth Phantom avatar 7.12.2008 15:53 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Byl si někdy ve škole? Bytva se píše s měkkým i. Víš vůbec kdo byl kapitán Jaroš? Vsadím se, že o tom víš úplně kulový. Byl to v podstatě antikomunista, co padnul v bitvě u Sokolova, a je po něm pojmenováno jedno nábřeží v Praze. Sklapni půlky a přestaň žvanit kraviny, o kterých nic nevíš.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    belisarivs avatar 7.12.2008 16:01 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Kladeni durazu na nepostatne veci za soucasneho ignorovani pointy prozrazuje mdly rozum.

    Hulvatske vystupovani zase prozrazuje spatne vychovani.

    Vim kdo to byl kapitan Jaros. Cetl jsem taky o bitve u Sokolova a na mem tvrzeni nic nemenim.

    Mazej poprosit rodice at ti vysvetli co je to slusne chovani a at ti daji lecebny vyprask. Burane.

    Jestli sis nevsiml, jsi tu mezi lidmi, tak se tak rac chovat.

    IRC is just multiplayer notepad.
    Darth Phantom avatar 7.12.2008 16:11 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Správně si to přečetl na wikipedii, musím tě pochválit. To zvládne každé malé dítě za pár sekund. Mám tě odkázat na tvoje žvanění o bitvě u Sokolova? Co si z toho pamatuju, tak si jenom věděl o nějakém dokumentu, co si viděl v televizi a plácal si jakési kraviny o bolševicích a dřevěných vesnicích.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    belisarivs avatar 7.12.2008 16:22 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Aha, takze kdyz ty neco vidis v nejakem dokumentu, je to v poradku. Kdyz neco vidim ja, je to spatne. Kdyz nekdo odkazuje na wiki, je to na prd, ale ty na ni muzes postavit celou svoji argumentaci. Aspon v tom mame jasno.

    Na faktu, ze byla bytva u Sokolova zbytecna to ale nic nemeni. Nemci by Mzu prekonat stejne nemohli a i kdyby byla dost zamrzla, stacilo by dely ci nalozemi pocuchat led a ne tam zbytecne nechat zarvat x chlapu.

     

    IRC is just multiplayer notepad.
    7.12.2008 16:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Nás mnógo.
    Quando omni flunkus moritati
    Darth Phantom avatar 7.12.2008 16:42 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    I těch Američanů v Normandii bylo také poměrně mnógo, co se do Francie už nestačili podívat. To samé platí o mužích na padácích v Holandsku.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Darth Phantom avatar 7.12.2008 16:39 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Dobře, přístě budu uploadovat půlgigový dokument o Rudolfu Hessovi, aby si jej všichni mohli prohlédnout. Podle mě nebyla žádná bitva ve druhé světové válce zbytečná. Taky nemuselo tolik Američanů zemřít na Omaha beach v Normandii, kdyby se nevylodili na nejméně vhodných a nejvíce očekávaných místech. O této operaci si cvrlikali i vrabci na střeše. Ani spojenečtí výsadkáři v Holandsku nemuseli být zmasakrováni už na padácích kvůli špatnému naplánování výsadků a snaze ukončit co nejdříve válku. A tak bychom mohli pokračovat do nekonečna, ale to nechci. Chci jen, aby se brali ohledy na všechny československé vojáky.

    Takže klid zbraní, oukej? Uznávám, že jsem to s narážkami na některé lidi přehnal. Omlouvám se všem, co jsem urazil i všem, co jsem ještě nestačil urazit :-)

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    belisarivs avatar 7.12.2008 16:58 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

     

    Dobře, přístě budu uploadovat půlgigový dokument o Rudolfu Hessovi, aby si jej všichni mohli prohlédnout.

    Konecne rozumna rec.

    Podle mě nebyla žádná bitva ve druhé světové válce zbytečná. Taky nemuselo tolik Američanů zemřít na Omaha beach v Normandii, kdyby se nevylodili na nejméně vhodných a nejvíce očekávaných místech.O této operaci si cvrlikali i vrabci na střeše.

    Ta reka tam tekla staleti a tak se s ni dalo pocitat. Naproti tomu vylodeni v Normandii bylo problematicke tak ci tak a se vsim se pocitat nemohlo. Navic, bylo jasne, ze k vylodeni dojde. A ruku musim uznat, ze se spojencum povedlo Nemce precurat v ramci moznosti paradne.

    Ani spojenečtí výsadkáři v Holandsku nemuseli být zmasakrováni už na padácích kvůli špatnému naplánování výsadků a snaze ukončit co nejdříve válku.

    Ale ono to bylo naplanovano dobre. Jenom to proste nevyslo. Nepamatuju si to presne, ale mam pocit, ze se parasutisti proste moc rozptylili, protoze se je nepovedlo dobre vysadit.

    A tak bychom mohli pokračovat do nekonečna, ale to nechci. Chci jen, aby se brali ohledy na všechny československé vojáky.

    Jo, to je pravda. Alespon s tema hrubkama na tom nejsem sam.

    Takže klid zbraní, oukej? Uznávám, že jsem to s narážkami na některé lidi přehnal. Omlouvám se všem, co jsem urazil i všem, co jsem ještě nestačil urazit :-)

    Fajn. Dej si ale pozor, aby se z tebe nestal druhy Petr Tomes.

     

    IRC is just multiplayer notepad.
    7.12.2008 15:55 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Kdyby ses nějaké účastil, překvapily by tě v ní tvrdé podmínky, ale i přes ně se bitva píše s měkkým i, mamlas.
    Quando omni flunkus moritati
    Darth Phantom avatar 7.12.2008 15:58 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Dovolím se tě zeptat, jaké bitvy si se zůčastnil ty a na jaké straně :-)

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    7.12.2008 16:23 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Dovolím se tě zeptat na to samé. [Zde chybí smajlík, protože autor příspěvku se neusmívá jako přiblbý moula]
    Quando omni flunkus moritati
    belisarivs avatar 7.12.2008 16:03 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Ale no tak. Prece se nebudeme handrkovat kvuli takove prkotine. Psal jsem ve spechu a neprecetl to po sobe. To se stava.

    IRC is just multiplayer notepad.
    7.12.2008 16:34 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Stává se ti to poněkud častěji. A trojnásobnou hrubku ve vyjmenovaných slovech (učivo 3. třídy ZŠ) prostě nelze přejít.
    Quando omni flunkus moritati
    belisarivs avatar 7.12.2008 16:37 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Sypu si popel na hlavu.

    IRC is just multiplayer notepad.
    7.12.2008 15:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Jak asi mnozí ví, tak tuto hru lze provozovat nativně i na Linuxu (multiplaerovou verzi Enemy territory)
    Enemy Territory není multiplayerová verze RTCW.
    V roce 1960 se pak podaří izraelské tajné službě Mossad (na popud lovce nacistů Simona Wiesenthala) Eichmanna v Argentině vypátrat – 21. května je Adolf Eichmann (tajně) převezen do Izraele
    Když převedeme z politcky korektních keců na normální řeč: byl unesen. Z toho je vidět, že některým vybraným státům projde všechno.
    Quando omni flunkus moritati
    Darth Phantom avatar 7.12.2008 15:42 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Tak jo, budem se hádat o hradu Wolfenstein :-)

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    7.12.2008 15:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    No já jenom jestli jsou tvé ostatní informace stejně přesné, tak nemá cenu je vůbec brát v potaz.
    Quando omni flunkus moritati
    Darth Phantom avatar 7.12.2008 16:00 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Začínáš mě bavit čím dál tím víc. Dopustil jsem hluboké dezinformační kampaně (počítačová hra) o hradu Wolfenstein, všem čtenářům se omlouvám.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    7.12.2008 16:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Takže tvé informace jsou chybné u RTCW, taktéž jsou chybné tvé informace o Cyklonu B. Je v tom blogu napsáno něco, v čem jsi se nespletl? Skoro mám ten dojem, že za jedinou spolehlivou informací si lze vzít tu, že dané osoby existovaly.
    Quando omni flunkus moritati
    Darth Phantom avatar 7.12.2008 16:50 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Ty si fakt nedáš pokoj. Tak tu už máme počítačovou hru a plyn z trouby. Já ti vážně nerozumim, proč to děláš? Ty jsi neomylný dalajláma, co všechno na světě zná a ví?

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    7.12.2008 17:14 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Ne, nejsem. A proto taky nepíšu agitační protiagitační blogy, ve kterých bych nasekal spousty chyb jako ty.

    Btw. ten plyn z trouby hezky potvrzuje (opět) příspěvek z minulé diskuze, konkrétně bod 2.
    Quando omni flunkus moritati
    Darth Phantom avatar 7.12.2008 17:23 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    :-) . Tak jo. Si mě načapal na švestkách jako Čapajeva :)

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    danman avatar 7.12.2008 15:43 danman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Aha , fasista se ozval. Ono by bylo v poradku i kdyby jej odpraskli na miste, a s nim i jine , podobne lidske monstra. S politikou statu Izrael mnohdy nesouhlasim, ale tohle bylo jen zadostucineni spravedlnosti. Zapadne mocnosti ale takovehle vsivaky chranili , dokonce zastavali vysoke funkce i v Adenauerove NSR.

    krize a volici pravice:plesnive syry, stara vina a auto bez strechy levice:plesnive vina, stare syry a auto bez koles
    7.12.2008 16:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Omyl. Já vím, že pro vás komunisty platí, že proti vybraným nepřátlům se mohou používat jakékoliv prostředky; co se mě týče, tak pravidla mají platit pro všechny stejná.
    Quando omni flunkus moritati
    danman avatar 7.12.2008 16:33 danman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Stejny sance pro vsechny , i pro valecne zlocince ... 

    Vsadim se ze kdyby byl Eichman komunista , tak by ti to az tak nevadilo.Ja jsi myslim ze ucel svati prostredky ,zejmena kdyz ten ucel je dopadeni hajzlu kteremu zapadni mocnosti a cirkev umoznili vyhnout se zaslouzene slucce po valce.

    krize a volici pravice:plesnive syry, stara vina a auto bez strechy levice:plesnive vina, stare syry a auto bez koles
    7.12.2008 16:35 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Vsadim se ze kdyby byl Eichman komunista , tak by ti to az tak nevadilo.
    Tak se vsaď o hodně, ať hodně prohraješ.
    Ja jsi myslim ze ucel svati prostredky
    Přesně jak jsem říkal...
    Quando omni flunkus moritati
    7.12.2008 16:17 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Cyklon B
    Cyklon B nebyl vyvinut pro použití v plynových komorách, ale běžně se předtím používal jako insekticid. Nejedná se o nic jiného než o kyanovodík rozpuštěný v křemelině. Ostatně Cyklon B se stále vyrábí v Draslovce Kolín. Příznivce černého humoru zaujme i jeho současný komerční název – Uragan D2.
    7.12.2008 17:06 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    No, abych to shrnul - článek jako takový pěkný, ale autor si to kazí tím že se účastní diskuse. Svým chováním pak naprosto ničí svou důvěryhodnost, a tedy i svého článku.
    Darth Phantom avatar 7.12.2008 17:16 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Asi máš pravdu. Odstupuji z diskuze a jdu si zahrát Return to castle Wolfenstein v multiplyerové verzi  Enemy territory :-)

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Dalibor Smolík avatar 8.12.2008 09:46 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Držím palce za takové články. Určitě jejich hodnota je přínosem (i když se netýkají ani okrajově Linuxu, ale u blogů to většinou nevadí) - je dobré si občas zopakovat, kdo je kdo a jaké konce způsobují některé -ismy.  Samozřejmě, komunistická éra a její protagonisté si také zaslouží podobnou rekapitulaci, u komunismu je situace trochu složitější, protože jeho ideály jsou stále pro mnoho lidí přitažllivé bez ohledu na to, zda jsou realizovatelné či nikoliv ..

     

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 9.12.2008 09:50 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Ještě dodatek, malinko (ale jen malinko) OT:
    http://hn.ihned.cz/2-31391400-500000_d-c7
    Pro ty, kteří se domnívají, že Rusko není pro nás nebezpečím.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Darth Phantom avatar 9.12.2008 13:42 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    A proto nejezděte do Ruska, a neučte se azbuku. Nekupujte matrjošky a ikony bláznivých patriarchů se Stalinem. Já nevím jak to s tím Stalinem v dnešním Rusku myslí. Těžko říct. Určitě jsou si tam vědomi stalinských represálií, ale jsou si také vědomi významu Stalina ve druhé světové válce. Já fakt nevím.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    9.12.2008 16:27 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Já nevím jak to s tím Stalinem v dnešním Rusku myslí. Těžko říct. Určitě jsou si tam vědomi stalinských represálií, ale jsou si také vědomi významu Stalina ve druhé světové válce. Já fakt nevím.
    Že by selektivní paměť ("růžové brýle") dohromady s variací na stockholmský syndrom?
    Darth Phantom avatar 9.12.2008 18:08 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    další chytrolín :). A jaképak máš brýle ty?

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    9.12.2008 19:12 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    9.12.2008 17:13 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Určitě jsou si tam vědomi stalinských represálií, ale jsou si také vědomi významu Stalina ve druhé světové válce.
    Obě tyto věci jdou ve Stalinův neprospěch.
    Quando omni flunkus moritati
    Darth Phantom avatar 9.12.2008 18:07 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Jó? Tak jo. Hele mě už to nebaví, ty si takovej mudrc Bidbaj, co dovede všechno na světě zpochybnit. Ještě to všechno překontroluj, jestli jsem někde nezapomněl nějaký slovíčko. Nezapomeň při tom na Return to castle Wolfenstein.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    9.12.2008 19:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Kdežto ty jsi takovej Petr Tomeš, diskutovat neumíš, do oponentů se navážíš, argumenty chybí.

    Význam Stalina ve druhé světové válce je asi takovýto:
    • ve třicátých létech (tedy za jeho vlády) Němci vyvíjeli v Sovětském Svazu své zbraně - tanky, letadla.
    • koncem třicátých let Stalin nechal vyvraždit vysoké důstojníky armády SSSR, čímž podstatně snížil její bojeschopnost
    • v prvním roce nařídil "ani píď země bez boje", přičemž vojáci často neměli nic, čím by mohli bojovat (kromě rukou a čepic)
    Stalin se tak více či méně přímo podílel na velké většině obětí druhé světové války (snad kromě lidí zabitých v koncentračních táborech, tam neudělal nic, čím by situaci zhoršil)
    Quando omni flunkus moritati
    vencour avatar 9.12.2008 19:31 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Němci i Rusáci měli stejného nepřítele, Poláky a Židy, stejně jako byli v jakés takés izolaci od zahraničí. Takže i proto spolupracovali.

    Vyvraždění? Revoluce požírala svoje děti, jakou cestou e dostali k moci, ta je pak tížila nadále, že by se někdo pokusil svrhnout i je, nedůvěra ke všem.

    Složení Rudé armády a nacvičování pouze útočných operaci před 22.6.41 je taky jeden z důvodů průběhu války a takových ztrát.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Darth Phantom avatar 9.12.2008 19:34 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    To snad nemyslíš vážně, že měli Rusáci za nepřítele Židy. Uvědom si prosím, co píšeš.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    vencour avatar 9.12.2008 19:58 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Hm, snad se nepletu? Možná to nebylo oficiálně, ale ... Google napoví, tedy stejně jako jakékoliv jiné národnostní menšiny v SSSR byli i Židé "testováni, co vydrží". Tuším že i oněm důstojníkům v procesech v letech 36-37 něco židovského vyčítali, což samozřejmě nemuselo mít velkou váhu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    kyknos avatar 9.12.2008 20:11 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    k tomu je preci ten vtip o fronte na sovetsky chleba "zatraceni zidi, zase to vedeli prvni"
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    vencour avatar 9.12.2008 19:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Stalin na rozdíl od Hitlera přestal po nějaké době generálům kecat do řemesla. Tož tak.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Darth Phantom avatar 9.12.2008 19:26 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Přesně tak. Trekker už jaksi pozapomněl, že se bojovalo až do roku 1945. Od bitvy u Stalingradu už měli osud sovětské armády v rukou víceméně generálové ( ať už dobří, či horší).

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    9.12.2008 21:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Trekker už jaksi pozapomněl, že se bojovalo až do roku 1945
    Nepozapomněl. Fakt, že od bitvy u Stalingradu ... nijak neruší platnost toho, jaké škody Stalin napáchal předtím.
    Quando omni flunkus moritati
    vencour avatar 9.12.2008 21:29 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    Navzdory těm škodám Rusko přežilo a Stalin si snad dal do konce války pokoj (teď se mi nic nevybaví). Pak třeba teprve odsunul Žukova pryč od Moskvy a dění až do Stalinovy smrti.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.12.2008 02:52 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Navzdory těm škodám Rusko přežilo a Stalin si snad dal do konce války pokoj (teď se mi nic nevybaví).
    Tak on to byl docela psychopatický šílenec, rád vtipkoval a lidi kolem něj nikdy nevěděli, jestli náhodou pointou některého jeho vtípku nebudep příkaz k jejich popravě. To se mu taky pěkně vymstilo, protože když umíral na srdeční příhodu, nikdo mu nechtěl pomoci, protože měli obavu, že to je další "vtípek"

    Každopádně mi nejde o to, jestli Rusko přežilo nebo ne, spíš o to, že se najdou tací, co by chtěli tohohle člověka prohlásit za svatého...
    Quando omni flunkus moritati
    Dalibor Smolík avatar 10.12.2008 12:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    No, spíš jsem bral článek jako vtípek (i když vážně míněný), nicméně Rusko tíhne k autoritám. To je jasné.  Potřebují "cara". To mi říkají i osobní ruští přátelé. Na tom není nic špatného, pokud půjde o "osvíceného" panovníka (prezidenta, atd.). Pokud by to chytil do ruky nějaký šílenec, který naslibuje hory doly, může nastat problém. 

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kyknos avatar 10.12.2008 13:04 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce
    Neni na tom nic spatneho? %-O
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Darth Phantom avatar 10.12.2008 13:18 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

     

    No, spíš jsem bral článek jako vtípek (i když vážně míněný), nicméně Rusko tíhne k autoritám. To je jasné.  Potřebují "cara". To mi říkají i osobní ruští přátelé. Na tom není nic špatného, pokud půjde o "osvíceného" panovníka (prezidenta, atd.). Pokud by to chytil do ruky nějaký šílenec, který naslibuje hory doly, může nastat problém. 

    Asi tak. Autoritářství je na ruském území hluboce zakořeněno, a to už od dob prvního cara Ivana Hrozného. Pokud dnešní novodobí "carové" nebudou jako Boris jelcin, co tancuje kozáčka po láhvi vodky s jaderným kufříkem, tak se to dá ještě snést :)

     

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    10.12.2008 13:54 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Třicet blogů majora Zemana: po válce

    No, spíš jsem bral článek jako vtípek (i když vážně míněný), nicméně Rusko tíhne k autoritám. To je jasné.  Potřebují "cara".

    Rusko potřebuje "cara" zhruba stejně, jako Francie "krále". Nejzásadnější rozdíl je, že Francie je "bez krále" 150-200 let, zatímco Rusko "bez cara" nějakých 10-15...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.