abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    3.6. 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    20.7.2009 12:08 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Proč jste nešáhnuli třeba po PostPathu? Náklady jsou oproti Exchange 2003 (který jsme měli my) zhruba třetinové až čtvrtinové (kalkulace pro 100 mailboxů).
    Max avatar 20.7.2009 13:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Abych pravdu řekl, tak na zprávičku tady na abclinuxu si vzpomínám, ale jen potom, co jsem si jí znovu přečetl.
    Teď jsem se třeba pokusil doklikat na cisco stránkách na ten mailserver a kdežpak, úspěšně se v jejich rozcestníku ztrácím :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.7.2009 13:45 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    My měli to štestí, že jsme to zakoupili ještě před tím, než je Cisco zkoupilo... Takže máme přístup na support, FTP pro aktualizace atd. Jinak teď se na to proklikat je vážně děs. Ale jinak PostPath funguje parádně.
    21.7.2009 10:09 Kecup
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti

    Musim rici, ze celkem trefny komentar, i kdyz je psan z hlediska cloveka, ktery zacinal na Linuxu a MS prilis zkusenosti nema. Ja jsem zacinal na MS a o MS produkty se staram pomerne ve velkem a navic jiz dlouhou dobu pracuji zaroven s linuxem, takze jsem schopne srovnavat.

    Muzu rici jednoznacny vysledek: Windows 2003 + Exchange 2003 = funkcni a pomerne stabilni reseni. Jedine problemy ktere jsme pri nasich 6000 mailboxech mely byly zapricineny NODem 32. To se tyka samozrejme pouze groupwise a i ten vyuzivame jen v mensim meritku. Samozrejme jako mailovou branu mame linux (jak jinak :-) ). Antispam na MS Exhchange je smesna nefunkcni fraska. Stejne tak logovani. Ale logovani je dlouhodoby prolem MS produktu, ktery MS nijak nereni :-( .Pokud nekomu vadi logovani na MS Exchange, tak asi nikdy nevidel logovani na ISA serveru = boze chran !

    Jinak urcitou obranu MS produktu musim rici, ze pouzivane AD + DNS + DHCP + CA od MS (na MS serverech) a musim rici, ze bez jakykoli problemu. Samozrejme jednotlive veci musi byt oddeleny hlavne z hlediska obnovy. Obnova systemu je napr. docela vazny problem na SBS serveru. Proto pokud jsou radice AD oddeleny je obnova ze zalohy pomerne jednoducha. I obnova mailboxu ze zelohy je sice casove narocna, ale pouzitena.

    Jinak musim souhlasim z autorem, ze MS Exchange 2007 je naprosty nedodelek a shit, ktery ma za cil se zalibit kravatakum a maximalne nasrat administratory !  A hlavne boze te prosim, at se nikdo v nejblizsi dobe nerozhodne, ze prejdeme na MS Exchange 2007 !!!!!

    Nedavno jsem byl na skoleni na tema prechon z MS Exch 2003  na 2007. I kdyz mam pomerne znaecne znalosti, stacila chvile nepozornosti pri realizovaci sloziteho postupu pri migraci na Ms Exch 2007 a v tu chvili nebylo mozne odinstalovat puvodni MS Exch 2003.

    Kazdopadne jeste kometar k zalohovacimu sw: Pracoval jsem takrka se vsim a musim dat za pravdu autorovy clanku, ze ArcServer je naprosty shit. Docela pouzitelny je HP OmniBack. Jinak jedina spolehliva a stabilni metoda jak zazalohovat databaze a mit jistotu, ze zaloha je v poradku je NTBACKUP.

    Zpravim, Kecup.

     

     

     

    21.7.2009 10:16 Kecup
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti

    Omlouvam se za pravopisne chyby. Psal jsme to ve spechu :-))

    Max avatar 21.7.2009 11:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Ahoj Kečupe, díky za pěkný příspěvek.
    Ohledně ntbackup. Máš zkušenosti se serverama 2008? Tam totíž ntbackup není. Dá se doinstalovat ze stránek MS, ale ten neumí zálohovat, jen obnovovat. Někde jsem četl návody, jak ho tam šoupnout i s dll knihovnama z win2k3, ale to je humusárna, kterou bych na produkčním serveru nikdy neudělal a navíc to asi nebude licenčně úplně ok.

    Ohledně zálohování. Tím je MS úplně ztracenej. To je obtíž nad odbtíže :(. Záloha AD řešena syncem s jinou AD je fakt humusárna. U linuxu si člověk pomalu vystačí s "cp -a" a případně exporty db. U win je v háji. Existují sice komerční produkty, který dokážou zazálohovat celou partition za běhu systému, ale ta cena, ty objemy dat a jistota, že se to proběhne plně ok a bez nějakého extra vytížení. Hmm.
    V dnešní době je třeba se na takový věci vykašlat. Používat jen nástroje na zálohu db a kompletní zálohy systému včetně AD dělat jednou za čas a to tak, že systém bude virtualizovaný. Prostě všechno virtualizovat a pak si člověk vystačí s jedním zálohovacím nástrojem. Všechno se 100x zjednoduší. Bát se HW pádu člověk nemusí atd. Možná napíšu aj článek, jak jsem virtualizoval exchange 2007 s 200GB db. Taky docela sranda :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.7.2009 00:17 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Mám teď nainstalovaný Server 2008 ve virtuálu na notebooku (dolaďoval jsem skripty na sekundární vzdálenou zálohu přes rdiff-backup, při troše dobré vůle to jde naskriptovat včetně VSS a zdá se, že po obnově to nijak neprotestuje) a tak jsem se na ten ntbackup kouknul: ve výchozí instalaci skutečně není, ale stačí spustit Add Features Wizarda a skoro na konci je položka "Windows Server Backup". Ovšem klasický ntbackup je opravdu ten tam, k dispozici je buď snapin do MMC, přes který jde udělat pouze záloha celého systému/disku (tj nemůžu si říct, že chci třeba jen dva adresáře), nebo nějaké rozhraní pro PowerShell, které jsem zatím nezkoumal. Tipuju, že tam snad částečná záloha pouze některých určených adresářů nebo souborů naskriptovat půjde, jinak bych to považoval skutečně docela za průser...
    22.7.2009 00:33 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Kruci, tak i v PowerShellu jde zálohovat pouze celý systém nebo jednotlivé disky. Samostatné adresáře ne a nepřišel jsem ani na to, jestli jdou alespoň některé excludovat. Tak tedy to je dost na pytel, pane velitel...:-(

    A to mi teď u jednoho zákazníka asi jeden SBS 2008 spadne na hlavu. Asi začnu lobovat za downgrade na SBS 2003, když to tak čtu...
    21.7.2009 14:29 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti

    Me se ten clanek zda neobjektivni z pohledu amatera (doufam, ze se neurazite).

    Migroval jsem Exchange 2003 na 2007 forest to forest a musim rici, ze jsem byl prekvapen.

    Ano, zapente na klikani a naucte se powershel, ale jak mele zvladate powershel, tak toho udelat s EX 2007 docela dost.

    Nastaveni DNS ve vasem pripade mi nejde dohlavy. V pripade ze jste vytvareli novou domenu, tak je to automatika. V pripade, ze jste migroval DC, tak je to take hracka, kde pridate server jako dalsi AD, a DNS se syncne samo.
    Navic mi nepripada, ze DNS v MS je neco extra sloziteho, kdyz se ovsem v DNS vyznate.
    Popravde receno, nevim co se na tom dalo zkazit.

    Delat vse na jednom boxu je totalni blbost. Proc nevyuzit virtualizaci?

    Souhlasim s tim, ze Linux jako branu, se spam filterem atd. Jednoduchy.

    Zalohovani - ve vetsine pripadu se pouziva Symantec backup exec, takze se s tim musi pocitac. Ten zazalohuje i samotne mailboxy.

    Za den by se to zvladlo.

    Max avatar 21.7.2009 15:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Nejde o složitost DNS. Nastavení DNS je ve windows jednoduchý. Jde o to, proč mi dělalo to, co mi dělalo. Navíc bývalý kolega windowsák mi říkal, že někdy je třeba DNS mmc zavřít a znovu otevřít, protože se po nějakých změnách nereloadne jeho okno, ač člověk dává třeba deset reloadů za sebou a měl pravdu. Do takového stavu jsme se dostali asi 2x.

    Jak vše v jednom boxu? Máme relay a celou bránu na linuxu od ISP, takže exchange je chráněný a nevím, proč by blbej mailserver pro 250 mailboxů (ano, k ničemu jinému ho nepoužíváme) měl běžet na dvou až třech mašinách (virtuálech). Abychom MS zaplatili za další jednu, nebo dvě licence na server? Nebo protože to má MS špatně navržený / udělaný?
    Na cmdlety ani powershell jsem si nestěžoval, stěžoval jsem si na nenažrané gui, na owa, jenž je na běžné používání k ničemu, protože notifikace, na koexistenci all-in-one, na nedostupnost různých fcí (třeba ta archivace, pořádné logování) atd. Tady nejde o to, zda umím, nebo neumím nastavit exchange, tady jde o to, že to ten exchange prostě nemá, nebo to neumí, nebo to oficiálně nepodporuje.

    Zalohovani - ve vetsine pripadu se pouziva Symantec backup exec, takze se s tim musi pocitac
    Co je tím myšleno? Měli jsme zavedený zálohovací software, který byl ve firmě dlouho před mým nástupem. Proč vyhazovat program za 20 000,- a kupovat jiný, když by to měl podle jednoduchého rozšíření zvládat. Žádné recenze k dispozici nebyly, tak se tomu prostě věřilo. Navíc MS ho na svých stránkách doporučuje. On funguje, umí zálohovat samotné mailboxy, ale má dost chyb, nu.

    Za den by se to zvladlo.
    Ano, za den by se to zvládlo, ale jak? U vás o sto klacků dráž. Všechno odděleně, víc licencí, nový backupovací nástroj atd. Kdybych se mohl zpětně vrátit rok dozadu a měl ty možnosti a dnešní znalosti, tak dle svých zkušeností ten exchange také v pohodičce za den naladím, nevidím v tom problém.

    Dle článku. Co byste udělal jinak? Jistě, DNS byste asi vyřešil v pohodě. Zálohovací nástroj byste dal BackupExec (já nyní FastBack), ale co to ostatní? Tyto dvě věci jsou jen drobosti. Zálohy jedou a musí se prostě hlídat. DNS "jen" plivalo milion eventů, ale jinak ok :D. Né, opravdu, co by se natom dalo jiného vylepšit a mít to všechno all-in-one? Podle mně nic.

    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.7.2009 12:38 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Diky. To jsem se pobavil a Vas lituju :-)
    20.7.2009 12:49 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti

    ja autorovi naopak zavidim. Ono to neni jednoduche najit nekoho, kdo vam plati dalsi vzdelavani a zaroven poskytuje moznost si to v praxi vyzkouset.

    Autor je diky nabytym zkusenostem a monopolnimu postaveni M$ v podstate zajisten na pristich 20 let.

    Max avatar 20.7.2009 13:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Hmm, není co závidět. Žádná školení nám nikdo neplatí. Prostě chceme tohle, tak to nainstalujte a prostě to tu poběží a butete to spravovat. Tak to v praxi chodí :-/. A na otázky typu školení, zda by nám firma nějaký nezaplatila, se dozvídáme od ředitele : "Školení jsou zbytečný, to je zbytečné plýtvání peněz. Všichni se tam flákají a nic se nenaučí". Nu a druhý den za náma přijde, zda bychom u něj neprovedli nějaké školení ohledně outlooka, aby to velcí šéfové uměli ovládat :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.7.2009 13:35 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti

    nemyslel jsem skoleni. Oni Vas nechaji si stim hrat v pracovni dobe ne ? - nebo to delate po vecerech na vlastni triko?

    Max avatar 20.7.2009 15:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Tak to ano, no. Hrajeme si s stále s něčím :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.7.2009 14:49 gerdo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti

    No krasa... s kolegom sme zazivali pred rokom to iste. Nasadeny Exchange 2007 uz funguje ale bol to tuhy boj. Doteraz ziadne zo slubovanych skoleni :-/ Ja by som tie widle najradsej zakopal do zeme. Nemozem sa pozerat na to, ako ten humus vytazuje dve 4jadrove masiny so 16 giga ram plus raz tolko swapu. Popri tom doziva starucky postfix na SunFire v100ke ktory za 6 rokov nemal problem.

    20.7.2009 15:01 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Řekl bych, že u Exchange bude úzké hrdlo spíš v diskovém poli. Alespoň to je moje zkušenost u Exchange 2003 serveru. Ta jeho databáze je problém.
    Max avatar 20.7.2009 15:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Souhlasím. Osobně máme procák v řádu procentítek. Horší je, když je trochu větší datový tok, má člověk zprovozněný nějaký archivační program a diskové pole pak nestíhá (většinou bývá všude pětkové pole), čímž procák začne nechutně skákat nahoru.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.7.2009 12:45 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti

    jeste jednou pro ty, kteri se nachali unest temi technickymi detaily - hlavni myslenka prispevku a to co bychom si meli zapamatovat:

    přišel náš ředil se slovy : "já chci BlackBerry". A bylo vymalováno.

    Proto pozor na manazery s nadstandardnimi platy. Vim, ze hospodarstvi Ceske Republiky stoji a pada s temito schopnymi, vykonymi, ... proste s lidmi, kteri ze svych dani plati  nas, neproduktivni chatru, ktera by se jen valela v praci a nebo jeste radeji se uvelebila v zachranne siti socialniho systemu. Presto to vsechno je ovsem potreba obcas tyto nadcloveky poradne pretahnout necim pres hlavu, aby si uvedomili, jake skody dnes a denne nasi spolecnosti pusobi.

    20.7.2009 12:49 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti

    Bacha na místní Ideopolicii ;-)

    kotyz avatar 20.7.2009 16:34 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Co je nejhorsi? Blbec ve vysoky funkci!
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2009 20:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Přetáhnout přes hlavu je čas od času potřeba každého člověka, je naprosto jedno jaké má nebo nemá společenské postavení.
    Rozlišovat lidi podle postavení stylem "Ty chudý jsou hajzlové" nebo "Ty bohatý jdou hajzlové" je v principu to samé - stejný nesmysl...
    20.7.2009 13:10 rezavý | skóre: 15 | Brušperk
    Rozbalit Rozbalit vše Tomu se říka balík

    Řešil jsem něco podobného pro cca 2400 schránek a mam to za stejný prachy co vy pro 25 schránek. Tuším se tomu říká Kerio Mailserver. Vše je za ty prachy OK i z Blackberry. A navíc mně to pro ty masy běží v 1 nepříliš rozežraném virtuálu. Kdo chce kam .... Nerad dělám reklamy, ale tuším mám už 2 roky po starostech.

    PS : někdo výše tu měl ovšem neoddiskutovatelnou pravdu, že tímto máte k dispozici mimořádné zkušenosti které si lze nechat pořádně zaplatit.

    Max avatar 20.7.2009 13:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tomu se říka balík
    Myslím si, že s těma zkušenostma to asi nebude tak žhavý. Zdá se mi, že ohledně windows serveru mám silné mezery :-/. Přecijen, člověk řeší ty nutné věci a na omáčku okolo nemá čas. Třeba synchronizaci,zálohu,převod doménového řadiče jsem nikdy nedělal. Teoretický postup znám, bývalý kolega to tu kdysi dělal, ale to je asi tak vše. A myslím, že podobných mezer bych našel ještě více.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.7.2009 14:17 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tomu se říka balík
    No aby se tu objevil taky jiný názor, tak mě osobně Kerio Mailserver v některých věcech pěkně pije krev. Kromě padavosti Outlook connectoru (bez kterého je to kolem kalendářů a podobných věcí poměrně nepoužitelné) mě (no mě, hlavně uživatele) asi nejvíc vytáčí notifikace o plné schránce. Přijde totiž jen jednou, v 90% (lze nastavit), ale pokud se ta schránka stihne zaplnit na 100% dřív, než ta notifikace přijde (typické v kombinaci malá schránka - velký mail), tak prostě nedorazí.

    Nemáte tohle nějak vyřešené? Zkoušel jsem hledat způsob, jak pravidelně procházet zaplněnost schránek nějakým skriptem a posílat to postmasterovi, ale na žádné rozumné API jsem taky nenarazil.
    22.7.2009 11:17 rezavy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tomu se říka balík

    Vtip je o tom si taky nastavit korektně maximální velikost 1 přijaté zprávy.

    Když mám maximální velikost příchozí zprávy např. 30 Mb a schránku třeba 200 Mb celkem, tak věřte že zákon schválnosti funguje výborně.

    22.7.2009 18:46 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tomu se říka balík
    Vtip je o tom si taky nastavit korektně maximální velikost 1 přijaté zprávy.

    No to sice je. Ale v našem případě nepřipadá v úvahu (respektive velikosti, které v úvahu připadají jsou tak vysoké, že by to problém neřešilo).
    20.7.2009 13:27 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti

    zdravim,

    tak to je hezke, jeden z nejvpovedenejsich zapisku za posledni dobu. To je ze "zivota"...... Asi by se dalo vypravet podobne.....

    belisarivs avatar 20.7.2009 13:31 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti

    No, pekne nahlednuti na kvalitu MS produktu a MS certifikaci. To by jeden blil.

    IRC is just multiplayer notepad.
    Salamek avatar 20.7.2009 21:10 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    ...ted už dva :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    AsciiWolf avatar 21.7.2009 12:47 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti

    tři.

    Já sice s Windows na desktopu nemám (většinou) moc problémů, nicméně na serveru bych ten krám nechtěl, ani kdyby mi za to zaplatili... :-)

    20.7.2009 13:47 premek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti

    Možná trošku mimo hlavní téma, ale...

    "CA BrightStore ArcServe Backup" - Nějaké info? Manuály? Návody? Nic. V posledních dnech se ani nedostanu přes rozcestník, který má CA na svých stránkách. Podpora a záplaty? Jednou jsem se k nim doklikal a raději si odkaz rovnou zařadil do záložek.

    Homepage - Products - Storage and recovery management - CA ARCserve Backup

    To mi zas až tak složité a zmatené nepřijde...

    Max avatar 20.7.2009 14:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    A právě ta poslední položka mi vyhodí chybu, že stránka nenalezena. Jak ve firefoxu, tak v IE, tak v opeře. Proto jsem psal o tom rozcestníku. No, u nich to zas tak tragický není. Nějakou lehkou dokumentaci mají. A s helpem si člověk také vystačí. Ale ty stránky a support :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.7.2009 14:51 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    V půlce čtení mě to začlo nutkat na zvracení, takže jsem to do konce nedal.
    20.7.2009 16:59 hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Já taky ne, jenom sem se u toho potutelně a škodolibě usmíval při půl roku staré vzpomínce na naši migraci na Kerio. Autor blogu jistě promine mé hlasité Nelsonovské Cháchá :)
    Martin Stiborský avatar 20.7.2009 15:10 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti

    Velmi zajímavé. Díky za článek.

    Kvík ..
    20.7.2009 17:18 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Hmmm, zazivam neco podobnyho s Novell Groupwise, ale rekl bych, ze ten beha o trosku lip nez ten Exchange, min. nemame takovehle problemy. Ikdyz treba ted zjistujeme, ze kontakty asi v zaloze nemame - dost vtipny.

    A proto se ridim pravidlem, kdyz kupovat nejakej komercni produkt, tak jedine s podporou. Tak muze clovek aspon prudit. Bez podpory si muze jit hodit masli.
    20.7.2009 17:46 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti

    No - mozes len lutovat, ze o tej zimbre si vela nerozmyslal. Tak ja mam napriklad (samozrejme okrem tych mensich) jednu instalaciu o cca 750 mailboxoch a:

    BlackBerry - ziadny problem, IPhone - ziadny problem, Windows Mobile - ziadny problem, M$ Outlook s celou tou synchronizacnou paradou - ziadny problem,Web rozhranie - ziadny problem,samotne fungovanie, logovanie, sprava, zalohovanie, ... - ziadny problem

    A to vsetko za fakt zlomok ceny (ked som videl toho polmega tak sa mi az oci prevratili).

    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.7.2009 20:34 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Je Zimbra schopna syncovat s iPhonem kompletne? Tzn. mail, kalendar i kontakty? Resp. umi Zimbra prekecat iPhone, ze je Exchange..?

    Jinak jako rozhodne se nechci zastavat Exchange, ale mam pocit, ze nekteri lide tu nepochopili, ze Exchange se snazi delat mnohem vic nez jen maily. Takze reci typu "no vidis, my mame Supermegamailserver a jsme v pohode" jsou dost mimo...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    21.7.2009 08:21 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti

    Teraz absolutne netusim, ze akym tonom si to pisal (ci fakt opytovacim, alebo ironickym) ale kazdopadne zimbra fakt nie je len nejaka sprosta nadstavba nad postfix. http://wiki.zimbra.com/index.php?title=IPhone

    A ked idem do podrobna, tak napriklad aj na opensource edicii mas vela toho na vyber. Konkretne ja doma (samozrejme kvoly cene) pouzivam na nasom rodinnom serveri opensource verziu a na synchronizaciu s priatelkynym IPhonom a mojim Windows Mobile pouzivam http://www.funambol.com/. Takze - kludne tomu uverim, ze exchange ma aj nejake ine netusene moznosti o ktorych sa mi ani nesniva, ale zaroven verim, ze ich prakticky skoro nikdo nevyuzije. Takze sumasumarum - zimbra nie je len nejaky sprosty mailovac (samozrejme maily, kalendare, zdielane a co ja viem ake este kontakty, jabber, plna synchronizacia, ...) a verim tomu, ze pre vela organizacii to je plnohodnotna nahrada  za exchange.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.7.2009 09:23 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Psal jsem to jako naprosto regulerni otazku :-) Vypadal jsi, ze s tim mas zkusenosti, tak me tahle vec zajimala :-) Psal jsem, ze se Exchange neminim zastavat.... jedine, co na tom vidim pozitivni, je, ze to iPhone umi a ze Google to vyuzil, abych mohl mit push sync pro Google Calendar v telefonu (a od OS X 10.6 i v pocitaci).
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.7.2009 20:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Vždycky jsem rád, když se ukáže, že ten MS je skutečně takový shit, jak všude rozhlašuju :-D
    Salamek avatar 20.7.2009 21:12 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    +1
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    SYSMAN avatar 22.7.2009 15:22 SYSMAN | skóre: 24 | blog: SYSMAN | Veselí nad Moravou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti

    A proč ste neuvažovali o Kerio mailserver? Verze i pro OS linux - nižší náklady, cena za klienta cca 400Kč, Outlook Connector Online i Offline, jednoduché administrační rozhraní. Super výkon. Lepší vlastnosti než Exchange. Migrašní nástroje podporující i IMAP. atd.

    Max avatar 26.7.2009 09:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    To už jsem psal. Groupware řešení od 602 bylo ok, ale když chtěl ředitel blackberry, tak to v té době umělo oficiálně spolupracovat jen s exchange a lotusem. A věřit nějakým nepodporovaným řešením jsme nemohli. Odzkoušet jsme to také nemohli. Takže asi tak.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 26.7.2009 09:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    V tom kvantu věcí okolo exchange jsem zapomněl napsat info o třetím pádu exchange, takže jsem ho doplnil.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    18.3.2012 18:53 Borek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Já mám opačné zkušenosti. Instalace Exchange teda není úplně jednoduchá pro někoho, kdo MS prostředí nezná. Provozujeme asi 400 schránek, postupně se upgradovalo z Exchange 2000 na 2003 a 2007. Z mého pohledu se Exchange nainstaluje a pak prostě funguje a je na něj spolehnutí.
    Max avatar 18.3.2012 20:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Exchange 2007 SP1 a roční zkušenosti
    Tak mé problémy jasně pramenily z několika věcí, tou nejhlavněší je asi nemožnost jakýchkoliv školení. Věřím, že kdybychom na nějaké šli, tak minimálně dvoum pádům exchange v pohodě předejdeme.
    To, že provozujeme nestandardní instalaci (vše na jednom serveru) samozřejmě způsobilo jeden pád, který jsme vzápětí ošetřili (limit alokace paměti pro store).
    Takže až do minulého týdne bych se s tvým názorem stotožňoval, protože chyba byla způsobena převážně naší nevědomostí. Ovšem zrovna minulý výkend nastal po dlouhé době další pád exchange. Dostal se do stavu, kdy hlásil všude ok, outlook bez problémů, všechny služby UP, maily přijímal, ale už nedoručoval. Tzn, že si člověk poslal maila z outlooku, poslání ok, objevil se v odeslané, ale mail se nedoručil. V logách absolutně ticho po pěšině. Tento problém řešil méně znalý kolega za mé asistence na tel, nakonec jsem souhlasil, aby provedl restart služeb (mám na ploše připravené baťáky na stop i start exchnage). Bohužel, služba uložiště nešla stopnout. Nakonec jsem se na 30min v cestovním okně dostal k PC a musel jsem provést kill. Poté exchange nastartoval ok a vše fungovalo. Následující noc neproběhla záloha exchange, brutální crash, který zasral celý log, takže nešlo zjistit, co tím předcházelo.

    Zkrátím to, před asi 14 dny jsme začali uživatelům nastavovat automatickou archivaci v outlooku, jednak, abychom ulevili exchange a zrychlili zálohy a zároveň proto, abychom zrychlili outlooky, protože uživatelé, co měli v outlooku přes 25000 emailů v jedné složce si stěžovali na brutálně zpomalený PC (to je fakt, kdo má hodně emailů v jedné složce, která je zároveň na exchange, je to kaput, máme uživatele, kteří mají i 50 000 emailů v jedné složce). Vzhledem k tomu, že náš archivační systém funguje již bez problémů, tak jsme mohli začít řešit i archivaci u klientů a nemuseli jsme mít obavu o to, že když se jim posere hdd, tak přijdou o rychlý přístup ke starým emailům. Tím jsme skokově uvolnili v db exchange asi 150GiB dat. To byl důvod, proč pak exchange crashnul a následně crashla záloha, aspoň je to teda jediný důvod, který by za to stál. Těžko říci, zda za to třeba nemohla nedoběhlá online defragmentace. Každopádně jsem prodloužil maintanance režim, aby se online defragmentace dokončila, což se dokončila ok. Dále jsem zapnul database checksumink, který následující den proběhl také ok. Tak jsme znovu naplánovali backup a uvidíme.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.