abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Rozcestník

    Největší spáchané průsery

    21.12.2010 15:14 | Přečteno: 3738× | plky | poslední úprava: 21.12.2010 23:46

    Ano, všichni občas asi udělají nějaký ten průser. A ani já nejsem výjimkou. Podělím se s vámi o nějaké trapné, amatérské, looserské průšvihy, které se mi staly v časech dávno minulých. A podělíte se i vy se mnou?

    Já a moje rušička

    Jo, mladý, iniciativní. Rozhodl jsem se, že rozjedu net a budu ho poskytovat více lidem. Budeme pak mít malé náklady na paušál. Tenkrát jsme začínali asi se 128, později skočili na 256 (to bylo něco). No, poté jsem začal přemýšlet o serveru, co by shapoval, měl jsem tam nějaké uložiště apod. (díky tomu tady na ábíčku vzniklo několik článků o shappingu). Nasadil jsem k sousedům pod střehu server. Ale pak si začali stěžovat na špatný signál v TV. Stěžovali si až po delší době, tak jsem říkal, že serverem to být nemůže. Pak si začli stěžovat další lidi v ulici, jeden měl i satelit. Vypl jsem server a signál v TV byl ok. Zapl server a šel do kopru. Zkusil jsem tedy server odstínit : hliníkovým plechem jsem obalil server a zapojil do nuláku v zásuvce. TV se zlepšila, ale pořád nic moc. Nakonec tedy pomohl jiný zdroj. Server v sobě měl i XI-626, takže ta se mohla postarat o popošťouchnutí rušení trochu dál + 3m od serveru byl zesík na antény. Pěkně jsem tenkrát asi 2 měsíce nasrával půlku ulice :-/.


    Já, oracle a můj první job

    Tak jeden nechutně pěkný se mi stal, jak jinak, než-li po nástupu do mé první práce. Po nástupu jsem si říkal : "Prvních pár měsíců se musíš obejít bez průseru, jinak budeš za debila". V jobu běžel oracle 9 server, na kterým makala celá firma(přes 100 klientů) pomocí vlastního IS napsaného ve Visual FoxPro. Díval jsem se na kabeláž a server a říkal si, že do toho nejdu, k serveru se raději ani nepřiblížím, abych něco neprovedl. No, co čert nechtěl, byl jsem, po asi 14 dnech v jobu, šéfem vyslán pod stůl, zkouknout, jak je napájení zapojené do jaké UPS apod. Dotkl jsem se napájecího kabelu, co ležel na koberci, opravdu jen ležel, nebyl napnutý, prostě nic. Jakmile jsem se ho dotkl, tak jsem uslyšel : cvak ....whuůů. Hmm, co to je, dotkl se podruhý, cvak ... whuůůů. A pak mi to došlo. Ano, pokaždé, když jsem se ho jen dotkl, šel celý oracle server do kytek. Takže jsem shodil server 2x, jednou natvrdo a jednou, když nabíhal. Dodnes to neberu jako mojí chybu, jelikož jsem za špatné zapojení napájení nemohl (zato mohl můj předchůdce). Když přiběhl šéf do kanclu, tak vyplašeně pravil, co se děje. Samozřejmě jsem nezatloukal a přiznal se. Celý incident se přešel, server naběhl, oracle byl ok, takže ok.


    Já a cd /root && chmod -R 700 .*

    Jo, jsem kokot. Stalo se to před hodně dlouhou dobou. Na jednom serveru v housingu jsem si chtěl upravit práva skrytých souborů v adresáři roota. Vskutku geniální počin, jen co je pravda. Jen, co jsem to spustil, jsem si říkal, že to běží nějak dlouho a tak jsem to přerušil. Samozřejmě pozdě. MySQL down, posftix down, dovecot down, proftpd down, všechno začlo slítávat, buď kvůli mysql, nebo kvůli tomu, že to nemělo na nic práva. Dodnes děkuji bohu, že mi nechcíplo i ssh (miluju ssh, tenkrát mi jednoznačně vyznalo lásku). Nebudu vás napínat, server jsem dal během 4h dokupy. Ručně jsem poladil všechna práva v systému tak, jak mají být. Pěkná fuška, někdo by řekl, že hodně blbě reálná a nespolehlivá (na něco se může zapomenout, ale vzhledem k tomu, že jsem provedl snížení práv 700, tak jsem jen zvyšoval práva tam, kde to bylo potřeba a teoreticky by to tedy nemělo být tak zlé). Ve skutečnosti jsem měl práva pořešený za 2hodinky. Ovšem na jednu věc jsem zapomněl. Stále mi nějaké služby nechtěly běžet a nemohl jsem přijít nato proč. Až po dvou hodinách bádání jsem přišel nato, že i "/" má nějaká práva. Celou dobu jsem nastavoval práva jen na podadresáře (/bin, /boot, /etc), ale nikdy né na root "/" jako takový. Pak už jsem jen přemýšlel, že bych měl zkusit restart, zda vše naběhne. Neměl jsem nato koule (měl jsem to ovšem udělat a né to do nekonečna odkládat). Postarali se o to až týpci, co ten server restartovali, protože šli restarovat jiný server a nevěděli, který z nich to je, tak sundali oba. Šmejdi, takový krásný uptime, chjo. Zároveň jim ale děkuji, server naběhl ok. Tenkrát jsem si konečně oddechl a uvěřil tomu, že se mi to podařilo napravit všechno.


    Neměl bych toho víc pouštět

    Toto byly asi moje největší průsery(určitě jsem na nějaké i zapomněl), o které jsem se postaral. Teda IT průsery, protože kdybych vám měl říkat, co jsme tropili s bráchou za mlada, tak by to byl krvák pro dospělý. Rozkašený hlavy, pořezaný ruce, 30cm střep ze skla zapíchlý 3cm od krční tepny, obě klíční kosti zlomené atd. Já byl ten, co byl rozsekaný, pořezaný a věčně pod šicí jehlou a brácha ten, co si lámal kosti. Dnes se divím, jak to mohli rodiče přežít. Být náš táta, tak bych žil ve strachu, co ti kkti zase provedou.
    Na druhou stranu, bydlel jsem jeden čas s jednou aktivní holčinou a musím říci, že ti s bráchou prováděli ještě větší zvěrstva. Vzpomínám, jak mi vyprávěla, že na zahradě vykopali s bráchou jámu na mamuty a zakryli. Když šla jejich maminka po zahradě, tak tam spadla. Byli šťasní a křičeli : "chytili jsme mamuta :)". Maminka ovšem tak šťastná nebyla, protože jí myslím odvezly do nemocnice.


    UPDATE 23:37 :


    Já, RAID0 a spolubydla

    Jinak se mi stal ještě jeden big průser, který jsem ovšem nezavinil, ale zato se mně dotkl ze všech nejvíce. Měl jsem na PC rozjetý SW linux RAID0. Všechno zaheslovaný, bios, linux apod. Vždy jsem umožňoval, a stále umožňuji, přístup do mého PC spolubydlům, co neměli PC. Vytvořil jsem jim uživatele, nastavil práva atd. Všechno pěkně ošetřeno. Jo, spolubydla nato ovšem vyzrál. Doteď nechápu, jak to udělal, ale dostal se do biosu raidu, který byl integrován na desce. Jen připomínám, že neznám desku, která by podporovala přístup pod heslem do biosu řadiče (navíc v mojí desce ani nešla vypnout RAID podpora). Nu a v něm nastavil mirror na oba disky. Všechno v kopru, total. Data nenávratně v kelu. Spolubydla byl PC analfabet a opravdu to musela být maximální náhoda mířená proti mně :-/. To byl také poslední hřebíček do rakve pro gentoo, které už mně tenkrát štvalo zdlouhavými updaty a instalacemi, páč jsem potřeboval rychle naladit systém a tím se stal Arch.

    Nu a jak to tak bývá, takové situace naučí člověka zálohovat :D.

    Zdar Max        

    Hodnocení: 96 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Heron avatar 21.12.2010 15:42 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Dobře sepsáno. :-D

    Tak a teď ještě stejným čtivým způsobem sepiš skutečné průsery (čti: toto nic není). Mohl bych taky vyprávět. Ale to bych se musel odhlásit a přepnout na Tor :-).

    Jeden za všechny: podařilo se mi (neúmyslně) obnovit rok starý snapshot na jednom ostrém serveru jednoho našeho klienta. Aktuální data zálohovaná samozřejmě neměli, takže ta komerční firma přišla o rok dat. Potom teda krachla, oficiálně "kvůli krizi". Obrovské (pro mě) štěstí bylo, že nebyla smlouva, která by toto nějak postihovala.
    Max avatar 21.12.2010 15:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    No, věděl jsem, že jsou to samé lehké odvary a čekal jsem, že mně někdo dostane, ale tohle, to je fakt moc :D.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Heron avatar 21.12.2010 16:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    To nebyla moje chyba (i když jsem byl iniciátorem toho snapshot revert), ber to jako to tvoje napájení k Oracle HW. Také v té chvíli mohly sletět dva disky v mirroru (například) a měl bys po datech.
    Max avatar 22.12.2010 00:20 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Něměl bych po datech, zálohujeme (několikrát denně) :).
    zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.12.2010 09:56 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    A to si opravdu nezálohovali, aspoň jednou za měsíc? Když mluvíš o klientovi, tak mi připadá, že si u vás outsourcovali IT, takže jste vlastne byli placeni za to, že to bude fungovat.
    Heron avatar 22.12.2010 10:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    A to si opravdu nezálohovali, aspoň jednou za měsíc?

    Ano, nezálohovali.

    u vás outsourcovali IT, takže jste vlastne byli placeni za to, že to bude fungovat.

    Jsem teď pochopitelně v nevýhodě a nemohu říct všechno. Ale jedno můžu: kdyby měli normální smlouvu na služby za které by platili, tak by se jednak celá situace vůbec nestala a pokud přece jen ano (rozhodně však ne revertnutým snaphotem, ale dejme tomu že by jim tam sletěl FS), tak by u nás měli denní zálohy.

    Poučení z tohoto je jednoznačné: vše důležité ošetřit smlouvou (a to včetně sankcí) a také za to platit.

    Martin Stiborský avatar 21.12.2010 15:45 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery

    Super zápisek, díky za něj a klidně sepiš i ten krvák pro dospělé, ostatní se určitě taky pochválí.

    Já si moc svých průserú nevybavuju, spíš než průsery se mi dařilo ze sebe nějak dělat blba, jako třeba když jsem v předchozím jobu (chemická výroba) potřeboval najít nějakou nádobu pro cosi, po chvilce jsem našel vhodnou ve skříni, ale chtěl jsem vědět co v ní asi tak mohlo být předtím, odšrouboval jsem víčko a první co mě napadlo byl test čuchometrem. Provedl jsem jedním mocným čuchem do plna plic a pak hned šel k zemi, protože původně tam byl čpavek :P

    Kvík ..
    23.12.2010 11:23 Ramwi | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Podobná laptákovina se mi stala asi před rokem v labu, v digestoři mi zůstala prázdná, zazátkovaná baňka a samozřejmě jsem se (blbec) rozhodl si také čmuchnout. V leknutí z přátelského pozdravu pana Čpavka jsem pak následně srazil na zem a rozflákal zásobní lahev octovky, se kterou jsem předtím pracoval. Myslím, že můj čich už nikdy nebude to co dřív...
    Jsem BFU a nestydím se za to.
    23.12.2010 22:57 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery

    to se mi stalo na chemický olympiádě, měli jsme si možnost vybrat pořadí v jakým budeme plnit úkoly a já si nechal čpavek nakonec... A nějakej blbec tu láhev v tý malý místnosti nechal otevřený a já to tam musel inhalovat.

     

    Myslíte si, že se ten čich někdy pořádně vrátí? Od tý doby cejtim spíš nepříjemný věci...

    Martin Stiborský avatar 23.12.2010 23:04 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery

    octovkou, čpavkem, rozpouštědly, ale hlavně sodou při neutralizacích jsem se mučil 3 roky, ale žadné velké zhoršení čichu se myslím nekonalo, nebo jsem si nevšiml :)

    Kvík ..
    Josef Kufner avatar 25.12.2010 00:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    ... a už si ani nevšimneš. ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    kotyz avatar 21.12.2010 15:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    jama na mamuty je best. :-D to ja s brachou sme proti tomu becka, my se akorat posypavali vapnem a cementem a zapalovali vsechno mozny ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Max avatar 21.12.2010 15:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Tak naše oblíbený bylo, dělat luky a šípy a střílet do dálky (kdo má nejlepší luk a šíp). Pak přišla fáze dvě, dávat na hroty šípů hřebíky a střílet do dřevěného terče. Tato fáze dvě se nakonec zvrtla ve střelbu proti sobě.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.12.2010 15:57 sidik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Hh, pěkné. S těmi právy se mi to povedlo taky, jen jsem neměl nervy na to se s tím pak dávat dohromady, tak jsem jen spustil backup na data, obnovil snapshot z rána a nasypal data zpátky. A tehdy jsem přestal tyhle věci tropit přímo z konzole a používám mc :)

    Asi největší průser byl, když se stěhovaly servery do Brna a já si říkal, že novou IP a SSH pak nastavím na místě. Jenže jak se to všechno poskládalo a byl fofr, tak jsem na to zapomněl a uvědomil si to až když jsme se vrátili do Prahy. Na server se už nedalo dostat. Naštěstí byl v Brně kolega co tam zajel a vyřešil to :)
    21.12.2010 19:49 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Na to bych mohl napsat jen +1 :-) Taky jsem takhle jednou zmastil prava. Obnovil jsem si data nekam bokem a napsal skript, ktery je projel a podle toho nastavil ziva data (zaloha byla nekolik hodin stara). Jeste jsem to upravil, at to extra resi adresare a byla pohodka. A prestoze lidi mc radi zatracuji, tak prave na vizualizaci toho co delam je k nezaplaceni...
    otasomil avatar 21.12.2010 16:02 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery

    >>> kdybych vám měl říkat, co jsme tropili s bráchou za mlada, tak by to byl krvák pro dospělý. Rozkašený hlavy, pořezaný ruce, 30cm střep ze skla zapíchlý 3cm od krční tepny, obě klíční kosti zlomené atd. Já byl ten, co byl rozsekaný, pořezaný a věčně pod šicí jehlou a brácha ten, co si lámal kosti.

    Nedodival jste se prave na tento film ?

     

    Neverime, popisujte, prehanejte.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    frEon avatar 21.12.2010 17:02 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    no ja sve prusery radsi zapominam, ale na jeden si ted vzpominam (spis takova blbost): jednou jsem mel naplanovanou nejakou nocni akci, pri ktery jsem potreboval mit vyplou db a mezi tim pustit predpripraveny skript, kterej to za me provede a ja pak jenom zkontroluju a dodelam nektere neautomaticke veci...

    no vypl jsem databazi, spustil jsem ve 2 rano skript... pak me v 8 rano vzbudil telefon, ze proc je to jeste furt spadly :-D ja na gauci, oblecenej, notebook rozplaclej pod gaucem... dobre rano
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Gilhad avatar 21.12.2010 18:04 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Pri jednom ne zcela podarenem updatu se mi podarilo shodit asi tretinu site, celkem kolem stovky pocitacu po cele republice ...

    Pravda, ten update byl nutny, protoze by jinak brzo lehla cela sit, taky nebyl az tak trivialni - bylo nutno zmenit rozdeleni partitions, nainstalovat novy OS (vsude slo Gentoo, puvodne to byla smeska gentoo, debianu, redhatu a kdovi ceho, vse v nejruznejsich verzich s osobitymi hacky), samozrejme zachovat data a nastaveni, pocitace nemely monitor, klavesnici ani kompetentni obsluhu, jen vzdaleny pristup a kazdy, koho jsem se ptal na radu rikal, ze to uz z principu nejde ... no ve 2/3 ten princip nejak nezafungoval a slo to ... sice to chtelo nekolik naskriptovanych restartu, kdy se se postupne aktivni system stehoval po volnem mistu na disku prez nekolik partitions a doufalo se, ze swap nebude potreba. Zpetnym odhadem si myslim, ze problem spocival v nahodnem prepsani/neprepsani neceho u grubu, ale znova to zkouset uz nehodlam. Znamenalo to tyden objizdeni vsech postizenych zakazniku, kdy se na postizenem PC pridal bootovaci disk, spustila automaticka oprava, pak uz to samo a nakonec se ten disk zase vymontoval. Ja z toho vysel jeste dobre, vzhledem k okolnostem me to stalo jen 10.000,- A na druhou stranu od te doby sit takrka nevyzaduje udrzbu.
    Shadow avatar 21.12.2010 18:09 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    No, je tu jedna věc, na kterou opravdu nejsem hrdý. Jedou jsem jako správce poslal hromadný mail všem uživatelům, ale adresy uživatelů jsem vlivem své nepozornosti vložil do políčka "Cc" místo "Bcc", takže uživatelé mohli vidět, komu všemu ten mail došel. Ještě dnes se za to stydím - o to víc, když mě neschopnost používat slepou kopii u ostatních nesmírně irituje.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    otasomil avatar 21.12.2010 18:19 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery

    Dvakrat jsem nejvyssimu smazal stovky mailu v preplnene schrance pres webove rozhrani v domeni ze postu ma na disku PC stahovanou pres pop3 a on tam byl IMAP takze sef sel "spokojene" s cistou hlavou si zapalit.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Jakub Lucký avatar 21.12.2010 18:22 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Já jsem byl dřív zvyklý spouštět a vypínat služby přes init.d ručně (nejdřív stop, pak start... ) Až jsem jednou takhle měnil síťové nastavení serveru, udělal /etc/init.d/networking stop a pak nevěřícně hleděl, proč se to SSH spojení seklo...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    David Watzke avatar 21.12.2010 19:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Tohle je humus! To se určitě už stalo dost lidem.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    21.12.2010 19:50 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Mně se stalo něco ještě zajímavějšího - vzdáleně jsem upravoval nastavení stroje, na kterém běžela (tedy, v době úprav spíš neběžela) OpenVPN a když se mi jí v rámci úrav podařilo nahodit, tak mně okamžitě odřízla, protože v důsledku volby redirect-gateway se defaulní routa nastavila na VPN tunel, který ale vedl do jiného úplně stroje. Jediné štěstí bylo, že jsem se mohl přihlásti skrz onen stroj, na který vedla VPN.
    Jendа avatar 21.12.2010 21:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Já jednou udělal /etc/init.d/networking restart a taky to neproběhlo přesně podle mých představ. Respektive udělalo se stop, tím umřelo SSH a tedy se zastavil ten restartovací skript a už se tedy neudělalo start…
    21.12.2010 21:24 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    To mi připomíná jak jsem jednou (a doufám naposled) psal pravidla iptables ručně přes SSH. Začal jsem psát
    iptables -A INPUT -j DROP
    ...Enter... a SSH spojení umřelo

    Chvilku trvalo než mi to docvaklo :-) Naštěstí byl ten stroj ve vedlejší místnosti.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    Jendа avatar 21.12.2010 21:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    rm -r /etc/nějakýconfig.backup
    Taky se bojíš, že po napsání rm -r /etc/ omylem zmáčkneš enter? Asi konečně smysluplné využití přepínače -i.
    21.12.2010 23:22 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    No, od té doby co se mi povedlo nějak takhle mysteriózně spustit 'rm -rf /' pod rootem, radši každé rm s -r nebo -f píšu pomalu a pečlivě.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    22.12.2010 09:47 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    V takovém případě začínám ls /etc/ a přes Tab si doplním cestu a pak se vrátím na začátek a přepíšu ls na rm -r
    frEon avatar 22.12.2010 10:49 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    muzes zacit prikaz znakem '#'
    Talking about music is like dancing to architecture.
    23.12.2010 14:51 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Proto pri pouzivani rm pisu ten zradny prepinac jako posledni. Ale je to specificke pro rm z GNU coreutils, nic standardniho.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    gtz avatar 21.12.2010 18:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Pamatuji si jak jsem musel řešit jeden průser, kdy se chlapům podařilo obrátit směr rsyncu. To co bylo na produkčním serveru se přemazalo z toho záložního. Jako kolega si toho všiml celkem hned, ale pane jo, než to všechno pozabíjel tak byla půlka dat v pytli.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dalibor Smolík avatar 21.12.2010 18:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Asi před 35 lety rodiče přivezli z USA vysílačky, tzv. walkie-talkie. Fungovalo to asi na sto metrů a byla to dobrá hračka. Běhali jsme s tím po zahradě a okolí, až sousedi zavolali, že se dívali na televizi. Ta přerušila signál a ozývaly se divné hlasy, jako "Tady orel, tady orel, jsem u té hromádky hnoje". Poznali naše hlasy a zvedli telefon. Od té chvíle walkie-talkie leží někde na dně krabice na půdě :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    21.12.2010 20:01 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Pamatuju, jak jsme někdy ze začátku devadesátých letc čas od času podobným způsobem chytali televizí policejní vysílačky. Bohužel jim nebylo většinou vůbec rozumět a to, čemu rozumět bylo, se týkalo převážně dopravní situace, žádně vraždy či jiné krváky jsme nezaslechli :-)
    David Watzke avatar 21.12.2010 19:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    IT průsery? No, jednou jsem odepsal základní desku pravděpodobně tím, že jsem se k chipsetu snažil přilepit chladič "nevhodným" lepidlem, ani nebudu zmiňovat jakým :-D A taky jsem ho použil trochu moc. Kdysi jsem tu o tom blognul.

    Jinak nevím... bricknul jsem si router zbrklým flashováním. Naštěstí mě zachránil Grunt.

    Jednou mi odešel chladič v PC zdroji, což jsem netušil, jen jsem byl vděčnej za teplo na nohy. Ale to nic nebylo, přišli na to v HW servisu "po dobrém" (komp tam byl z jinýho důvodu).

    V jinej bezva den jsem si málem zrušil gigantickej diskovej oddíl tím, že mě z nějakýho důvodu napadlo nahazovat LVM2 na existující oddíly s datama. To jsem v téměř infarktovym stavu naštěstí bezbolestně opravil.

    Ostatní moje průsery a eskapády, i když třeba částečně související s IT (většinou spíš ne) tu zmiňovat nebudu, jsou naprosto nepublikovatelný :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Max avatar 21.12.2010 23:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Že by nevhodně použitým vteřiňákem, nebo chemoprenem? :D. Jinak vteřiňák se běžně na lepení pasivů používal. Doprostřed na čip se dala pasta, na všechny čtyři rohy čipu se káplo trochu vteříňáku a přiložil pasiv. Uprostřed byla tedy dobrá pasta a v okrajích to pěvně, ale rozebiratelně, držel vteřiňák. Takto se dost často lepily přikoupené pasivy na paměti u grafiky.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Gilhad avatar 21.12.2010 23:49 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Spis bych si typnul kanagom :)
    21.12.2010 19:16 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Komu se podobný průs.. nestal, není admin :-)

    Co si tak pamatuju z nedávna, tak jsem dělal rozsáhlou konverzi dat u zákazníka, připravené šílené odzkoušené skripty, odhad běhu tak 10-12 hodin. Večer jsem odstavil server, spustil skripty, půl hodiny jsem spokojeně hleděl jak to jede, pak jsem se sebral a šel spát na hotel. Ráno v osm dojdu, že bude hotovo, místo toho tam stála hláška něco jako "Not enough space in tempdb". Samozřejmě ta hláška vypadla 5 minut po tom, co jsem odešel...

    Ale nejkrásnější historku mi vyprávěl jeden správce : dostali UPS, první v širokém okolí, tak po zapojení se chtěl pochlubit kolegovi: "Aha, to budeš čumět!!!" - a vytrh kabel z UPS. Bohužel ten k serveru, ne ten do zásuvky :-)
    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    Dalibor Smolík avatar 21.12.2010 19:30 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    a vytrh kabel z UPS. Bohužel ten k serveru, ne ten do zásuvky
    ROFL :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 21.12.2010 19:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    ... a cumel! :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    AsciiWolf avatar 21.12.2010 19:48 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Ale nejkrásnější historku mi vyprávěl jeden správce : dostali UPS, první v širokém okolí, tak po zapojení se chtěl pochlubit kolegovi: "Aha, to budeš čumět!!!" - a vytrh kabel z UPS. Bohužel ten k serveru, ne ten do zásuvky :-)
    :-D
    Max avatar 21.12.2010 23:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Tak toho jsem se vždy bál. U méně důležitých věcí jsem to riskoval a šel spát. U big důležitých jsem si nastavoval budík po hodině, po dvou a chodil to kontrolovat, zda to běží a nenastal náhodou problém.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.12.2010 20:47 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Já, oracle a můj první job
    To mi pripomína jednou story (spomínanú napr. tu) : čerstvý zamestnanec vo veľkej firme práve omylom zničil vybavenie za 10 miliónov dolárov. Skrúšený ponúka managerovi svoju rezignáciu. Ten s bodrým úsmevom hovorí: zbláznil si sa? Práve sme do zvyšovania tvojej kvalifikácie investovali 10 miliónov. Teraz ťa predsa nenecháme odísť!
    Já a cd /root && chmod -R 700 .*
    A to mi pripomína časy, kedy som sa unixovým systémom ešte len priúčal. Zdatnejší priateľ strávil večer tým, že naprával podobnú chybu. Z výstupu z tar -tvf backup.tar vyextrahoval stĺpec s právami (také to "-rwxr--r--") a cez sed/awk/bc/a-ja-neviem-čo-ešte z toho robil oktálové čísla, aby ich podhodil chmod-u a vrátil tie prístupové práva naspäť. Myslím, že nakoniec úspešne ;-)
    Jendа avatar 21.12.2010 21:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    cez sed/awk/bc/a-ja-neviem-čo-ešte z toho robil oktálové čísla, aby ich podhodil chmod-u a vrátil tie prístupové práva naspäť
    Nebylo by jednodušší ponastavovat to pomocí chmod u=rwx soubor?
    22.12.2010 08:08 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Neviem. Asi to bolo takto zložitejšie, ale zato to trvalo dlhšie.
    progdan avatar 21.12.2010 20:51 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Na otestovani jednoho skriptu na emailovem serveru jsem si udelal chroot a docasne jsem do nej pripojil /home (potreboval jsem si presunout nejaky data do chrootu). Kdyz skript uspesne dobehul, vylezl jsem z chrootu a smazal ho. Jenze jsem predtim zapomnel odpojit ten /home. Emaily samozrejme byly v /home/mail.

    Diky bohu za zalohy, ktery byly na jiny partition, takze lidi prisli jen o emaily za posledni cca hodku.
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    21.12.2010 21:25 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Predstavte si HA cluster s aplikaciou zabezpecujucou distribuciu sakra dolezitych dat (povedzme, ze ked nie su data, lietadlo neodleti). Po velmi, ale velmi dokladnej priprave na upgrade trvajucej niekolko dni som jednoducho zabudol na to, ze aplikacia je monitorovana clustrovym softverom a zhodil aplikaciu mimo clustra - vysledok, cluster sa pokusal aplikaciu nahodit, ta kvoli uz zmenenym konfigurakom (nutna sucast upgradu) nenabiehala, cluster sa zacal restartovat, telefonat spravcovi, krkolomna jazda nocnym mestom - adrenalin na maxime.

    Druhy trapas sa mi podaril, kedy som pisal skript na zalohovanie a prehodil som parametre source/destination pre rsync - cize skopiroval staru zalohu na operativu - po niekolkych hodinach som z inkrementalnych starsich zaloh vyskladal spravne konfiguracie.
    Jendа avatar 21.12.2010 21:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    To určitě, něco napíšu a pak to bude použito proti mě. Budete si muset vystačit s tím, že jsem při prezentaci promítl správce hesel, jenže se zobrazenými hesly.
    Max avatar 21.12.2010 23:23 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Hehe, taky dobrý úlet :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Grunt avatar 21.12.2010 21:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Tak s těmi dráty máme podobnou zkušenost. Akorát já si to uvědomil pozdě. Jinak já při příchodu kamkoliv, první věc co dělám, je že se snažím naučit opravit (čti dostat do stavu funkčního…na opravování jsem levý) veškeré elektronické zařízení v mé blízkosti. Mají tendenci padat i když se jich nedotýkám a vzhledem k tomu, že jsem v blízkosti je vždy nejjednodušší svést to na mě.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Max avatar 21.12.2010 23:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Jinak se mi stal ještě jeden big průser, který jsem ovšem nezavinil, ale zato se mně dotkl ze všech nejvíce. Měl jsem na PC rozjetý SW linux RAID0. Všechno zaheslovaný, bios, linux apod. Jo, spolubydla nato ovšem vyzrál. Doteď nechápu, jak to udělal, ale dostal se do biosu raidu, který byl integrován na desce. Jen připomínám, že neznám desku, která by podporovala přístup pod heslem do tohoto biosu řadiče. Nu a v něm si nastavil mirror. Všechno v kopru, total. Data nenávratně v kelu. Spolubydla byl PC analfabet a opravdu to musela být maximální náhoda mířená proti mně :-/. To byl také hřebíček do rakve pro gentoo, páč jsem potřeboval rychle naladit systém a tím se stal Arch.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.12.2010 01:16 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Kedysi davno som na dialku (800km) nahadzoval a ladil fw na linuxe. V susednom putty som mal pusteny "shutdown 7200" pre pripad, ze by som odstrihol siet, tak restartom sa to spravi. Po asi hodine experimentovania som si siet pod rukami odstrihol, tak som siel robit nieco ine, ze za hodku sa mi server zrestartuje. Ked som sa nemohol pripojit ani po 2h, tak som zacal studovat "man shutdown" podrobnejsie nez predtym a prisiel na to, ze to cislo v parametri nemaju byt sekundy ale minuty. Cakat 5 dni kym to dobehne sa mi nechcelo, tak som musel zhanat vzdialenu posilu na mechanicky reboot.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    22.12.2010 08:16 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    U pocitacu jsem si asi nejvic zavaril tim, ze jsem opravoval stary notebook po segre a nez mi doslo, k cemu je ten plisek u procaku, tak jsem upekl procik nebo desku. Ted nastartuje tak napodesaty a do pul hodky zatuhne. Skoda ho. Kdyby nekdo mel desku na F-S C1020, at da klidne vedet :-)

    V nepocitacovych vecech jsem zaexceloval, kdyz jsem ve fabrice urcil misto pro vrt, ovsem roura s pitnou vodou byla o tricet cisel jinde, vrtaci si zalozili vrt taky o tricet cisel jinde a cast fabriky byla tri dny bez pitne vody. Zadny umyvadlo, zadny splachovani... Potencialne vetsimu pruseru jsem usel, kdyz jsem dostal od vlastnika vedeni spatny podklady a nechal firmu vrtat tam, kde jsem si myslel, ze nic nen. Po dvou letech vlastnik polohu vedeni upresnil a ja zjistil, ze vrt skoro to vedeni lize. Ovsem to uz nebylo s pitnou vodou, ale s benzinem pod velkym tlakem. Mohl jsem bejt ve zpravach v televizi a vrtna souprava na hektaru okolo...
    22.12.2010 11:38 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Žádný ultra zásadní průser si nepamatuju, snad jen když jsme spustili na webu nejmenovaného telekomunikačního operátora nové ceníky o pár dní dřív.

    Drobného pitomce jsem ze sebe udělal často. V poslední době dvakrát - v nové práci jsem měl nacvaknout konektory na UTP kabel a zjistil jsem, že mám absolutní okno. Stál jsem nad tim jak trubka, pak jsem se omluvil a předal to kolegovi. Nikdy bych neřek, jak se to za asi tři a půl roku vypaří - a to jsem to před tím dělal skoro denně. Naštěstí to vzali sportovně a já si na pořadí kabelů připravil pro příště tahák! A doma si jich pár nacvakl tréninkově. :-)

    No a od pátku do úterý jsem se hádal s helpdeskem Alza.cz, že mi prodali notebook bez COA štítku k Windows 7. Nejprve mi psali, že na bazarovém NTB nemusí být součástí. Argumentoval jsem, že OS byl v popisu a že je uveden i na faktuře. Tak psali, že jestli je předinstalován (včetně recovery oddílu a nástrojů od Lenova) a neměnil se hardware, je legální i tak. Já vůl volal i na heldesk MS a ověřil si, že bez štítku je nelegal. No a pak se toho ujal jinej technik, kterej mi napsal, že nově se štítky dávaj pod baterii. A co byste řekli - měl ho tam! On je k těm sedmičkám asi ve třetinové velikosti než k Sp či Vistám a já ho přehlíd. :-)))

    22.12.2010 12:34 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Za davnych dob jsem mel na starosti cluster s DEC Unixem. Protoze na tom bezelo ucetnictvi pro Prahu a gen. reditelstvi, tak se veskere zasahy musely delat v noci. Takze jednoho krasneho pozdniho vecera jsem naklusal, shodil aplikace a vesele konfiguroval, Kdyz jsem skoncil, tak jsem pro jistotu udelal test prepnuti. No a ve shazovacim skriptu jedne aplikace byla chybicka, takze skript dopadl ... primo na hubu. Cluster vyhodil hlasku, ze chyba a jestli tedy ma pokracovat. V dobre vire jsem dal, ze tedy jo. To jsem netusil takovou hezkou zakernost, ze DEC potom zrusi konfiguraci sdileneho disku.

    Takze v jednu rano jsem mel krasne nefunkcni prostredi, prihlaseni na roota povoleno jen z konzole, home uzivatelu na (byvalem) sdilenem disku ...

    Pekne jsem se zapotil, aby to v sest, kdy prichazeli uzivatel, bylo plne funkcni.
    22.12.2010 18:35 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery

    No tak pěknej průser se mi povedl, když jsem si koupil 200GB disk a instaloval na něj systém. Svůj stávající 20GB jsem nacpal datama až po vrch, odpojil a instaloval systém na novej. KDyž jsem chtěl připojit ten 20GB zpátky, abych přetáhl data, obrátil jsem konektor pro napájení - disk v hajzlu, data tamtéž.

    Další super věc se mi stala, když jsem asi 3 hodiny psal a ladil PHP skript na automatické generování fotogalerie a pak jsem ho chtěl zkopírovat na místo určení. Nevím proč, ale místo F5 jsem v mc zmáčkl F8 a jak jsem zvyklý, hned odentroval. Nejhorší byly ty první vteřiny po tom, co jsem ten Enter zmáčkl ... vztek jsem pak rozháněl zbytek večera nadávkama a slivovicí.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    Jendа avatar 22.12.2010 20:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    obrátil jsem konektor pro napájení
    20 GB… To se nenapájelo Molexem?
    22.12.2010 20:47 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Asi byl silny jako byk a take tak chytry :-)
    Chytrex avatar 22.12.2010 21:01 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Jde o to že tam stačí lehký kontakt pokud ten disk připojuješ za běhu PC.. Já takhle pohřbil nějaký 10GB disk.. Ono je to o tom že některé molexy ze zdroje mají ty vývody tak blízko že než zjistíš, že tam konektor nepasuje, tak už může být pozdě:)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    Jendа avatar 22.12.2010 21:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    pokud ten disk připojuješ za běhu PC
    Eh.
    22.12.2010 22:03 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Jsou veci, na ktere si musis prijit. Me nastesti neodesel :-)
    frEon avatar 23.12.2010 10:38 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    hele, uz jsem potkal molex kterej sel snadno pripojit i obracene... A kdo se v tom nevrta denne, tak nevi, jestli ma bejt na levo zluta nebo cervena. Dobry je samozrejme se kouknout, jak jsou pripojene jine disky/mechaniky.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Josef Kufner avatar 23.12.2010 11:00 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Já vždycky koukal na to, které rohy jsou seříznuté...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    frEon avatar 23.12.2010 12:31 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    to se mi neosvedcilo, kdyz je disk v case, prisroubovany, je tam blbe videt, malo svetla, vsude nejaky draty, malo mista...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    23.12.2010 00:55 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery

    No tak pěknej průser se mi povedl, když jsem si koupil 200GB disk a instaloval na něj systém. Svůj stávající 20GB jsem nacpal datama až po vrch, odpojil a instaloval systém na novej. KDyž jsem chtěl připojit ten 20GB zpátky, abych přetáhl data, obrátil jsem konektor pro napájení - disk v hajzlu, data tamtéž.

    To pravděpodobně odpálilo jen elektroniku, v takovém případě stačí jen sehnat disk stejného typu a vzít ji z něj.

    Další super věc se mi stala, když jsem asi 3 hodiny psal a ladil PHP skript na automatické generování fotogalerie a pak jsem ho chtěl zkopírovat na místo určení. Nevím proč, ale místo F5 jsem v mc zmáčkl F8 a jak jsem zvyklý, hned odentroval. Nejhorší byly ty první vteřiny po tom, co jsem ten Enter zmáčkl ... vztek jsem pak rozháněl zbytek večera nadávkama a slivovicí.

    To se často také dá ještě zachránit, ta data obvykle na disku zůstávají, dokud se nepřepíší něčím dalším.

    limit_false avatar 23.12.2010 00:39 limit_false | skóre: 23 | blog: limit_false
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery

    Ja jsem si (nastesti) nejvetsi prusery odsral na vlastnich masinach. Od te doby jsem hodne paranoidni, i kdyz musim rict, ze SSH me spoustukrat zachranilo.

    Snad jenom jednou na me nastrazil nekdo forkbombu jako vtipek, pak pomohlo zjisteni, ze kill je taky interni prikaz bashe (nespousti externi proces kill) a for I in {1..65535}; do kill $I; done fungovalo dokolane (ne jako root) :-) (BTW existuje neco jako kill -9 -1, ale onehda jsem to nevedel)

    Jak nekdo rikal o cichnuti si k cpavku, taky se mi povedlo neco podobneho - jednou cerstvy kren (pali to mnohem vic nez ten nakladany, mi to pripominali pak asi pet let), a jednou k necemu, co obsahovalo nejakou sul HCl.

    When people want prime order group, give them prime order group.
    Grunt avatar 23.12.2010 00:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    pali to mnohem vic nez ten nakladany
    Křen nepálí.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    limit_false avatar 23.12.2010 01:06 limit_false | skóre: 23 | blog: limit_false
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    I dare you to try it ;-) Nemohl jsem se asi 5 minut poradne nadechnout (cerstve nastrouhany kren).
    When people want prime order group, give them prime order group.
    Grunt avatar 23.12.2010 01:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Křen fakt nepálí (teda aspoň v tom klasickém – tzn. na jazyku jako třeba feferonky alias kozí rohy), ale výpary z něho dráždí sliznice (především nos a oči). Spíš než pálí štípe v nose což už je ovšem spíš nepříjemné.Jinak jsou ale pálivější pokrmy než jen křen. Prej ještě horší než náš obyč. bílý křen by měl být zelený Japonský křen alias Wasabi (má to údajně být nejpálivější jídlo na planetě). Někdy bych to rád zkusil no bohužel se mi nikde nedaří buď rostlinku a nebo (radši) tu pastu sehnat.

    Jinak nevím jak kde, ale tady dole u nás je čerstvě vykopnutý a čerstvě nakrájený křen (roste to skoro jako plevel) ze zahrádky v Křenovce (omáčka) a s uzeným a knedlama docela oblíbený pokrm. Kapesník a ubrousek na oči je sice při konzumaci nutnost, ale jinak to není až tak strašné (Maďarské zelené papriky jsou horší – těmi podkopávají ti Tataři na Slovensku morálku obyvatelstva podobně jako Mosad vysazováním žraloků u břehů Egypta… normálně horší než Kombajni z HL2 :-))

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 23.12.2010 01:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    nejpálivější jídlo na planetě
    No, teda…jídlo…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    frEon avatar 23.12.2010 10:40 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    wasabi koupis treba zde
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Grunt avatar 23.12.2010 17:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Jo, díky. I když abych pravdu řekl, tak to spíš podle složení vypadá na ten náš obyčejný + barvivo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    limit_false avatar 23.12.2010 10:58 limit_false | skóre: 23 | blog: limit_false
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Moje zkusenost rika jinak :-)

    Postup: sezen cerstvy kren (cely koren). Nastrouhej, uloz do nejake male nadoby, nech tak pul dne odstat, pak otevri a nadechni se. Pak uvidis (nebo spis chvili neuvidis ;-))
    When people want prime order group, give them prime order group.
    23.12.2010 01:27 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    sul HCl

    NaCl je solou HCl a za jej cuchanie sa dokonca aj plati (aj ked nikoho osobne nepoznam, kto by to robil).
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    limit_false avatar 23.12.2010 11:00 limit_false | skóre: 23 | blog: limit_false
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery
    Byla to jina sul, nevim presne jaka; nebo to byla mozna sul hydroxidu sodneho (proste nejaky desinfekcni prostredek). Nejhorsi bylo to uvedomeni asi ctvrt sekundy nez jsem se nadechl - jsem si uvedomil, ze je to blby napad, ale uz bylo prilis pozde.
    When people want prime order group, give them prime order group.
    Heron avatar 23.12.2010 11:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Největší spáchané průsery

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.