Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.
Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.
Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.
Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »
Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.
Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se
… více »V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.
Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.
Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
U diesel motoro pozor na DPF filter. ďalšia vec je, že ak tento filter nemá tak to vypúšťa mikroskopické sadze. Tento jav spôsobujú extrémne vstrekovacie tlaky. Zdroj informácii je internet. To znamená, že niektoré informácie sa môžu rozchádzať.
ad 2) plyn
Je to levnější a jezdí se dobře, pokud
./lpgcalc.py -b [spotřeba beznínu] -d [spotřeba nafty] -t [délka trasy]
Osobně jsem hledal něco, co nebude moc hnít, co vydrží 2000km ročně po dobu 10 letNa to staci jit do bazaru, neco vybrat a pravdepodobnost, ze to klapne je hodne, hodne vysoka... Jinak se nmi ta spousta chujovin nechce moc komentovat, nicmene ocenuji autorovu snahu se kterou vypracoval tenhle elaborat. Mam za to, ze u nas jsou skoly, ktere by to uznaly jako bakalarku
Včasné výměny olejů a filtrů jsou předpoklad dlouhodobýho provozování jakéhokoli motoru bez ohledu na hodnotu.Pri avizovanem najezdu ovsem motor nema cas zatuhnout a na druhou stranu se ani opotrebovat, takze kdyz tam nalije slunecnicovy z fritaku, tak to vyjde nastejno.
Těm 2 000 sice nevěřím,Poskodit motor lze i bez nastarovani. Jen resit tuhle moznost u auta, ktere najede za rok to, co nekteri za 24 hodin mi prijde trochu... ajtacke. Rozhodne ho neposkodis pouzitim jineho nez top paliva nebo maziva. Jsou napriklad autodopravy, kde maji prikaz tankovat bionaftu, tedy neco, co by kazdy cti dbaly ridic do sveho noveho auta nevzal bez pohruzky s pistoli u hlavy. Maji totiz spocitane, ze v servisni interval to prezije a pak to jde stejne na generalku. Je to stejne, jako tady radit nekomu, kdo najede kilometry doporucene pro vymenu oleje, aby olej menil preavidelne kazdy rok/pulrok.
Nedodržení znamená významné zkrácení životnosti motoru.Ano. Ze 400t na 200t, takze nekdy tak okolo roku 2072 bude mit Max problem, pokud nedodrzi intervaly. A to je pointa toho, co se tu snazim psat. Nic vic, nic min.
Nojo, ale s takovým autem legálně neuděláš STKNepodcenuj motorare... kdysi jsem mel rencka, benzin 2.2, uz mel najeto ke ctvrt milionu a na horach jsem tahal nejaka auta ze snehu. V zapalu boje jsem si nevsiml, ze zlobi sahara a zavaril jsem to. Tak, ze motor chcipl. Nastesti ve chvili, kdy jsem doparkoval. Polilo mne horko, sel jsem si dat panaka na chalupu a po hodine sel zkusit nastartovat. Sel. Pak jsem se ptal v servisu co to bylo, jestli nejaka ochrana... prej ne, normalne se pridrel. Na jare technicka vcetne emisi OK. Tvuj problem (i fdrx) je klasicky ajtacky, pristupujes k autu tak abys mel vse OK a na dveste procent. Ale k samotne funkci staci mnohem, mnohem min aniz by hrozilo nebezpeci pro tebe ci okoli. Sam se snazim dodrzovat terminy vymen (dobre, ted jsem olej pretahl o 700km), mit gumy OK, mit brzdy OK, ale vim, jezdit s rozumem, ale vim, ze kdyz neco pretapnu, tak se rozhodne nerozezni zvuk polnic a svet nedospeje ke svemu konci. Moje prvni auto byla stodvaca, ktera mela realne v kozichu 220t km (byvale dorpovodne vozidlo), bylo vychodisko z nouze v prekerni situaci, ale dokazal jsem ji provozovat dalsi tri roky aniz by mne sezrala. Kdyz k vecem pristupujes s rozumem (kompromis mezi opici laskou a plechofilnim Hanibalem Lecterem), odvdeci se ti.
To není ajťácký přístup, ale chlapský přístup. Každý motor si zasluhuje péči, za kterou se odvděčí slouhou službou, a je jedno jestli jde o auto, motorovou pilu, sekačku nebo křovinořez. V IT světě to nemá obdobu.Dobre, opravuji na "inzenyrsky pristup". To je z Dilberta. Dam si tu praci a zacituji: ...pracuji v ... jako technik opravar a provadim servis u ruznych klientu primo na miste. Jednou jsem odpovidal na zavolani strojirenske fiorme, Rekli mi, ze se jim zasekla kopirka. Kdyz jsem tam prisel, objevil jsem obrovskou kupu soucastek kopirky, maticky, zastrcky atd. a odstrojeny ram kopirky. Hlavni inzenyr sespsal dvoudilnou sestavu poznamek, kde vyjmenoval skutecne, klamne a pozorovane zavady kopirky. Zaznamenal hodinu a den, pracovnni rezim, (jednostranna kopie, oboustranna kopie, podavac pouzit/nepouzit, hmotnost papiru atd.) a vykyvy elektrickeho napeti. Zeptal jsem se jich proc to rozebrali a oni odpovedeli "Aby vase oprava trvala kratsi dobu". Ctyri dny trvalo (ani trochu nekecam ani neprehanim) kopirku znovu sestavit a stranku po strance peclive a umorne nastavit jeji serizeni. A vite v cem byl problem? Dali vyvojku do nadrzky na inkoust. Z hlediska servisniho technika je takova diagnoza nejjednodussi veci na svete a trva tricet minut. Zkratka a dobre. Nerikam, ze udrzba ne... jen je fajn kdyz auto coby vec, ktera ma slouzit cas setri nikoliv zere. Proste pochopit, ze kazdy k tomu pristupuje z uplne jine strany. Nekdo je benzinovy silenec (jako PepaSFI) a tvrdi, ze tak jak to ma on to musi mit vsichni ostatni a kdo tvrdi neco jineho je pohadkar. Proste nekdo bere auto jako vec, dopravni prostredek, vi, ze kdyz uplyne prepsana doba zajede plus minus v te dobe s autem do servisu a da si tam nalit neco, co stoji nejake penizte a poslouzi a ma zase na rok klid. Jiny bere auto, jako uzasny stroj, prostredek seberealizace, zabavu, konicek a vi, ze presne v ten den musi udelat to a to a musi mit presne tohle, protoze pres to vlak nejede. Pravdu maji oba, protoze oba to pouzivaji kazdy jinak. Benzinova alfa neni lepsi nez nez naftova oktavka. Ani naopak. Je jina. K jinemu ucelu. Stejne jako neni jerab lepsi nez bagr.
Auto taky najede mnohem víc než Babeta a obvykle se opotřebuje jaksi celkově a taky morálně. Zkrátka auto je spotřební a taky módní zboží. Kolik lidí by dnes dokázalo denně používat Trabanta nebo Škodu 100 ?Když by si mohl měnit vše včetně motoru nebo třeba karoserie? A když by byly kontinuálně vyvíjeny nové součástky a ty byly kompatibilní a vyměnitelné? Co to je morální zastarání? Dokud to jede, tak to není staré
Ale to za 5 litrů jezdit nebude.To je mi jasné. Proto na to kašlu.
Opravit to jde, ale není to rentabilní, stojí tě to vícMám pocit, že jsme narazili na podstatu problému.
Podřadí, přidá a je pápá.Mas tam chybu - ma to byt "Podřadí, přidá a papá" (prepokladam, ze pises o motoru).
on má diesel nějaké charakteristické vlastnosti které by mohly někomu vyhovovat? Hluk, vibrace, úzký rozsah použitelných otáček, obtížné studené starty, nároky na akumulátor, potíže s palivem, drahý a složitý servis který radši nebudu rozepisovatMiluju lidi, kteri se vyjadruji k vecem, kterym nerozumi (naslapna ) Hluk, vibrace - ano, ted ve 270tkm uz je to slabsi, kdyz mel najeto pulku, tak se mi jednou jeden ortoodoxni benzinak sveril, ze ho fascinuje to ticho oproti jeho benzinove 1.8 otacky - o prevodovce uz jsi slysel? studene starty - ano, pri minus triceti jsem si rozmyslel jet na hory, ale jnak za sest let bez problemu naroky na akumulator - silnejsi (v benzinu jsem mel 60Ah, ted mam 78 Ah, kdo chce at se podiva do ceniku) jinak provozne srovnatelne s benzinem (z praxe) potize s palivem - ono se to lisi od benzinu? drahy a slozity servis - za sest let nepotvrzeno, rozvody sest plus dph, na benzinu pet plus dph tot asi vse a co se tyce vlastnosti... jak uz jsem psal mel jsem predtim stejne silny benzinak stejne znacky... na dlouhe cesty nebo jizdy s valnikem... neporovnatelne.
jde o to jestli porovnáváme srovnatelné.Samozrejme, kombiky stredni (plus minus) tridy ze stejne doby.
U manuálu to trochu obtěžuje, při předjíždění to obvykle vyjde tak že v půlce manévru je nutné řadit nebo ignorovat.Coze?
Ale tenhle blog je o právě takovém užití vozidla, proto ve svých komentech uvažuju tím směremAno, tenhle blog ano. Ale nikoli tohle vlakno, takze mimo misu.
Benzinovým se nestává že by odešlo vstřikování kvůli palivu a kdyby, tak jde o řádově levnější a jednodušší techniku.Coze? Sel bys to rict znamemu, ktery vyplazl za vstriky kvuli spatnemu benzinu petimistnou cifru? On se totiz bavi docela rad... Uprimne doted jsem si myslel, ze autum rozumis. Po tomhle zacinam lehce pochybovat.
no já chápu že lidi mají různé úchylky ale on má diesel nějaké charakteristické vlastnosti které by mohly někomu vyhovovat?Jsem rad, ze naslapne zafungovaly Mohli bysme to uzavrit s tim ze naftaky maji sve opodstatneni a jsou druhy pouziti pro ktery jsou lepsi nez benzin (v osobaku)? Jinak co se tyce dieslu co vidis, tam funguji dve veci... jedna je, ze existuje kult popsany "tedeiii f palny palbe", sam se bavim pri spatreninekterych tunnigovych kreaci na naftaku (pobliz jezdi "huste votunena fabia 1.4TDI) a druha je, ze spousta oktavek, ktere vidim jsou "po dedkovi" nebo "po zensky" a jsou trikrat stoceny, takze v realu maji najeto tolik, ze by uz mely byt davno po smrti.
Tahání přívěsu? Ale tím se dostáváme do oblasti nákladní přepravy.Coze?
Na dlouhé cesty vysokou rychlostí bude mnohem lepší velký benzin.Nemuzu potvrdit. Neni v tom rozdil, par cest v radu 800km - 2000km jsem absolvoval. Tedy samozrejme pokud se bavime v mantinelech platnych predpisu. Co se toho zbytku tyce... ty jsi benzinovy jehovista. Kdyz dovolis, tak z te tve svate valky vycouvam, protoze tady uz zjevne nejde o argumenty, ale o viru.
Nějak mě nenapadá využití osobáku pro které by byla nafta výhodnější.Eh, kazdodenni jezdeni treba? Pri spocitani mesicni spotreby pri kazdodennim jezdeni je tu obrovska uspora. Bezpecnost? Dieselovy motor ma pro okamzite a bezpecne predjeti mnohem lepsi dynamiku. I kdyz v benzinu podradis, nikdy nemas na nem takovy tocivy moment, jako na dieselu, ktery podrazovat nemusi a zatahne hned z nizkych otacek a na okamzite zrychleni a predjeti jeho prubeh bohate staci. Naopak benzinak je vhodny na zavodeni a jezdeni 3km do obchodu, tot asi vse, co me ted napada.
Na dlouhé cesty vysokou rychlostí bude mnohem lepší velký benzin. Jenže v Evropě a u nás obzvlášť šel vývoj jinam, velké benziny jsou jen v opravdu kvalitních luxusních autechTak nejak nevim, co je skryto pod pojmem velky benzin. K memu vozu byly k mani motory 3.0 benzin a 2.7 diesel. Ten benzin je horsi snad ve vsech cestovnich parametrech. Spis to je jen pro lidi, kteri maji zalibu v tahani motoru do otacek a libuji si v tom zvuku (a montuji i nejake veci, co vypadaji jak ukradnuta nasada na rouru na vyfuky) nebo maji nejaky vrozeny odpor k vznetovym motorum jako ty...asi :)
Zavodni vozy pouzivaji benzinove motory proto, ze si dokazi udrzet slusny kroutici moment ve vetsim spektru otacek. Nikdy ho nebudou mit tak veliky jako diesel, ale maji ho +/- solidni do vysokych otacek, ve kterych se ale taky porad drzi. A o tom to cele je. Tam kde diesel musi radit, benzin jede a neni to jen o ztrate casu pri prerazeni. Je to i o tom, ze diesel uz jede na tezsi prevod, zatimco benzin tahne jeste na lehci prevod a tahne a tahne. Ale pro klasicky provoz je z meho pohledu logicky lepsi diesel. Ale pokud je neci vasem to tocit a akcelerovat do meznich otacek, tak nic proti, muze mit radeji benzin. :)
Jinak nevim kdo touzi po TDI, ja touzil po HDI :) Ale nove generace motoru uz takove, jak pises, rozhodne nejsou. Ani nemuzou. Nove normy to nedovoli. A to jezdeni kolem chalupy filtr nenici. Znici ho az nekolikanasobna nedokoncena regenerace.....ale opravdu nekolikanasobna. Problem ovsem neni ani tak v dieselu, ale v tom, ze lidi nejsou pouceni a nestaraji se o motor. To same turbodmychadlo. Kdo dojede a necha mu chvilku na vychladnuti? Kdo vubec vi ze to ma delat (to plati i pro benzinove motory). Drtiva vetsina problemu je jen mezi volantem a sedackou. Kdyz se ridic o sve auto nestara, tak drive ci pozdeji zaplace. A to plati pro vsechny motorizace :)ad zavodaky...jo, ale ten rozsah je ve vysokych otackach...na nizke se skoro nedostanou a jestli jo, tak jim to na case neprida :)
Tiskni Sdílej: