abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (84%)
     (4%)
     (6%)
     (6%)
    Celkem 588 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Black.Bandit avatar 2.1.2008 12:04 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    ROFL. Tomuhle článku bych dal 480%. Škoda že to nejde :-)
    Nemo propheta in patria sua
    Dalibor Smolík avatar 2.1.2008 14:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Já jsem taky dal jenom 100% :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    frEon avatar 2.1.2008 12:15 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    moc se mi libi tvuj clanek. velmi ftipne, uz se tesim na dalsi dil...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    2.1.2008 13:01 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    +1
    Metal smajdalfe, METAL!
    2.1.2008 12:50 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Dávám Windows šanci
    Dávám Windows rok, maximálně dva :-)))
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Gogulux avatar 2.1.2008 13:28 Gogulux | skóre: 3 | blog: WTF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    :-) +1
    2.1.2008 12:59 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    rad bych se zeptal, proc ten spisek nenabidnete napr. linuxsoftu jako clanek. Ten web je skoro mrtvej, potreboval by prave takovou transfuzi. Zvysila by se tam navstevnost a trochu by to povzbudilo konkurenci. Takhle to pomalu ale jiste speje k monopolu abc, a to je jiste to co nechceme.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    Ilfirin avatar 2.1.2008 13:09 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    duopol
    2.1.2008 13:20 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    bipol
    peYko avatar 2.1.2008 21:43 peYko | skóre: 8 | blog: /dev/null | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    dipol :)
    ...a je zo mna Liferay koder. | She sells Bourne shells by the sea shore... | Eufory - heavymetal este neumrel :)
    2.1.2008 15:03 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]

    Nemyslim si, ze by moje posty byly dostatecne stylisticky a pravopisne na vysi aby z toho mohl byt clanek. Sam to do poradku dat nedokazu a spolehat na to, ze to udela redaktor nelze. To jsem udelal jednou a krute se mi to vymstilo. Chyby zustaly, videa prevedene do flashe a umistene na server nebyly. Zato cenzura provedena byla. A to jsem jim to dal zdarma.

    Za takovych podminek si to radsi vystavim zde a po tydnu-dvou na svuj blog.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.1.2008 15:21 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Mně to připadá jako materiál pro blog jako dělaný, články bych z toho nedělal.

    Ale nenechte se odrazovat Živě.cz, tady je to lepší ;-)
    koulinek avatar 2.1.2008 13:02 koulinek | skóre: 19 | blog: koulonet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Dobrý, jen tak dál, ikdyž jsem si teď koupil krabicové openSUSE 10.3 abych podpořil aktivity BPS tak třeba by to jednou došlo tak daleko že bych byl ochoten vydat nějaký peníz i za Visty :o)
    Motto: "Lépe býti dvanácti souzený, než šesti nesený."
    belisarivs avatar 2.1.2008 13:56 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Akorat nechapu, proc je licenci davana takova vaha.

    Abych rekl pravdu, tak ji nikdo nikdy necte a ze soukromych uzivatelu ani nikoho nevzrusuje. O GPL plati v podstate totez.

    A procento geeku a programatoru, ktere by to melo zajimat, je v obou taborech docela male.

    Na tom, ze MS nechce ukazat zdrojaky nevidim nic divneho. At ma duvody jake chce. Je to pouze problem jeho a par uzivatelu.
    IRC is just multiplayer notepad.
    2.1.2008 14:49 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Nahore je napsano, ze vaha je ciste subjektivni zalezitosti. Ja licence ctu a neni mi lhostejne co tam je napsano. Neberte to jako prazdnou frazi; za moznosti, ktere mi FSF posvecene licence nabizeji jsem vdecny protoze jsou pro me v praxi uzitecne.

    Nevim co myslite tim "par uzivatelu". Neznam jedineho programatora, ktery by se nechtel obcas podivat do zdrojaku ze studijnich duvodu jak je udelana nejaka funkce.
    belisarivs avatar 2.1.2008 15:23 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    To beru. Ja osobne to taky nepovazuju za neco zbytecneho. Kdybych delal nejaky program, tak bych asi taky zvolil GPL.

    Jenom poukazuji na riziko, ze prilisnym durazem na licenci riskujeme, ze normalni uzivatele budou jenom nechapave kroutit hlavou nad tim, jak nekdo neco takoveho resi.

    Nerikam, ze komunita by se mela priklanet k ignorantum hledajicim Windows zadarmo a legalne. Jenom bychom na licenci nemeli lpet vice nez je zdravo.

    Viz treba ICQ. Tam se lide ohaneji licenci. Ale jak je ta licnece vubec vymahatelna? Zalezi na tom vubec?
    IRC is just multiplayer notepad.
    2.1.2008 21:35 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Taky je nectu a presto jsou dulezite i pro ty, ktere naprosto nezajimaji. Pouzivam-li cely system s uzavrenou licenci, chybi mi ficury typu badram (jinymi slovy, jini pro me nemohou delat veci, ke kterym potrebuji nahlizet do zdrojaku). Aplikace, ktere do takoveho systemu zasahuji, jsou drazsi, protoze se hur vytvareji. MS pak muze pouzivat svoje "nedokumentovane funkce" a ma vyhodu - pomalu, ale jiste, se okoli (a tedy zrejme i ja nebohy user, ktereho licence nezajima) stavame zavislymi na jedne firme (to je otrepane a "bez obsahu", ze?), takze ani nevime, ze na stejnem poli mohlo byt vic hracu a tim padem vic kompatibilnich ficur a za mnohem nizsi cenu (ale co oko nevidi, srdce neboli). Pokud tedy tak komplexni vec vyviji pouze jedna firma, pak se nemuzeme divit, ze ta firma vytvari jen to co je ekonomicky zajimave. To rozhodne nemusi nijak souviset s uzitecnosti. Zvlaste pak tehdy, kdyz je ten soft vyvijen pouze pro ty, kteri o tom nechteji nic vedet ("bezny user" se citi byt obtezovan nejakymi znalostmi, takze ho to opravdu nezajima, ale je to prave on kdo plati - vysledek je, ze je oblbovan, okradan, ochuzovan a jeste je i fascinovan celym timto uzasnym procesem, kteremu ani nechce rozumet - jako v politice). Pokud se ta firma rozhodne, ze se v nove verzi na neco duleziteho vykasle (trebaze to je uzitecne a je to pro mnoho useru uzitecne - napr. pro usera, ktery netusi ze to existuje, ale skrz takovou vec mu muze jeho admin levneji neco dodat), pak to odstrani a bfu se bude vzpirat jak hrebec aby se tu informaci nedozvedel. Proste se nekomu neco zhorsi, zvysi to cenu, ale chtel to MS, takze BFU vi, ze to je to nejlepsi co si kdy smel prat (vubec je uzasne ze existuje takova kouzelna firma, ktera dokaze zazraky, ktere nedokaze zadna jina firma na celem svete - viz jeji velikost a zisky! :-) ). U stare aplikace vsak dlouho zustat nemuzete, protoze uz se o ni nikdo nebude starat a jen se bude zakerne cekat az budete muset vysolit za upgrade, ktery nepotrebujete, ale se kterym prichazi nove seznamovaci a migracni kolecko a nova vyuka (cas jsou penize) atd...

    OS je velky, ale co "ostatni" aplikace..? Treba Doom..? Ok, kdyz ho firma zahodi, tak se nehraje :-) Ale co aplikace dulezite pro firmu? Nekdy je potreba udelat jen nejake male zmeny, ale firma to neumi... co udela? Muze najmout jinou firmu pokud to lze (kdyz program neni uzavreny). Taktez ma neporovnatelne vetsi sanci, ze projekt nebude ukoncen pokud je program zajimavy. Nebo pokud bude ukoncen, pak stale plati, ze je mozno delat upravy i zpetne. Byva zvykem, ze programy s otevrenou licenci usera mnohem mene nuti k upgradu a kdyz uz nejaky nastane, pak se neodehravaji zasadni zmeny toho co jiz fungovalo. Proc? Protoze firma, ktera je zavisla na tom, ze user opakovane plati, potrebuje vizuelne ukazat ze je to nove, cupr, vice nablyskane - proste porsche! Tedy nutne to musi vypadat jinak, ne tak nutne se musi lepsit to co je oku bfu skryto. Kdyz to bfu koupi a neco neni ok, tak vi, ze u velke firmy nema cenu se ohradit (cim je vetsi - tim je vetsi zaruka pro nakup, ale take cim je vetsi - tim je user mensi a tim vic si uvedomuje, ze a. nema odvolani; b. nic lepsiho stejne neexistuje). V nejhorsim se naslibuji hory doly o tom jak prave ta pristi verze uz konecne vyresi uplne vsechna trapeni a ze staci jen chvili pockat. Prolozi se to velkymi sliby o uplne nepotrebnych funkcich a udela se z toho jeden veliky a hutny gulas, ktery se podava po dobu nekolika let az vsichni zapomenou co vse bylo naslibovano a zbyde jen par procent tech slibu... ale to uz nevadi - to je okamzik, kdy kazdy vi, ze to co ma na stole je hlavne nove! hlavne uzasne! a kazdy vi, ze tolik uzasnych veci neskryva zadny jiny system (ci velky program) od zadne mensi firmy (pokud existuje - nemyslim fyzicky, ale pokud o ni vime a pokud jsme ochotni to zkusit, nebo zda to nechame na chytrejsich a pilnejsich - napr. na redaktorech zive.cz). Do uzavreneho programu nemohou jen tak pro nic za nic prispivat jine velke firmy. Pokud se jednou stane, ze se svet dostane do podruci firmy, ktera nemusi moc inovovat a pritom muze zachovat vysoke ceny a zaroven dokaze dusit svoji konkurenci, tak se take muze stat, ze vyse popsane absurdity nikomu nebudou pripadat byt dive - proste to tak ma byt a stejne nic lepsiho neni (nikdo dalsi neni tak veliky). Toto cele zacina u licence, kterou nechceme znat - proc taky..? ;-)
    2.1.2008 14:09 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Do zdrojáku vas kouknout nenechají. Pokud ano tak podepíšete takové NDA, že upsaní duše ďáblu je vedle toho prý novoročním přáníčkem.
    Vzpomel jsem si na knihu "Dobra znameni" od Terryho Pratchetta a Neila Gaimana, kde na Zemi naturalizovany demon Crowley poslal licenci od softwaru do sveho pocitace kolegum dolu do oddeleni smluv s poznamkou "Hosi, ucte se".
    alblaho avatar 2.1.2008 14:25 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Dík za moc pěkný post. V podstatě se vším souhlasím.

    Obzvláště se mi líbí posun od "Documents and Settings" (my se nebojíme dlouhých a popisných názvů, shell nikdo nepoužívá) k mnohem příjemnějšímu "Users". Jsem rád, že na unixech už je to desítky let správně.
    2.1.2008 14:49 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Jsem rád, že na unixech už je to desítky let správně.
    Někteří si to zjevně nemyslí.
    2.1.2008 15:54 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    No, já například doteď nepochopil, proč se adresář usr jmenuje usr a co do háje za etc. je v adresáři etc. Jediné, co je mi na tom příjemné, jsou malá písmena – hledání shiftu při bušení adresářové cesty je pěkný opruz (ale za rozumnější bych považoval mít doplňování názvů case-insensitive).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    2.1.2008 17:33 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    S tím /etc netuším, ale v „Jemný úvod do systému unix“ jsem četl, že kdysi dávno se domovské adresáře uživatelů nalézaly v /usr , takže imho je to zkratka pro „users“. Btw větsina adresářů v / má délku 3 znaky (asi nějaké dřívější omezení?) a na to se rozumná zkratka vymýšlí blbě :-).
    There is no point in being so cool in a cold world.
    nolly avatar 2.1.2008 17:53 nolly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    /usr znamená Unix System Resources :-) Users to nejsou, je to docela rozšířený omyl.
    2.1.2008 18:27 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Díky za info, blbě jsem si ten text vyložil. Pro zájemce (jeden z možných významů (-:) unixových adresářových zkratek.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    Josef Kufner avatar 2.1.2008 20:21 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Ve FreeBSD jsou dodnes v /usr/home.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    frEon avatar 3.1.2008 02:11 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    v irixu jsou uzivatelske ucty taky tam
    Talking about music is like dancing to architecture.
    3.1.2008 12:35 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Cely /usr je tak nejak navic. Vzniknul jenom proto, ze se prvni verze UNIXu nevesly na jednu pasku.
    5.2.2008 18:56 Milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    V adresáři Etc... jsou přece logicky mp3 od Ládi Mišíka ! :-)
    2.1.2008 15:11 bobbin | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]

    Moc pěkný článek. A úvod k seriálu, jak (snad správně) tvrdí nadpis a konec zápisku.
    O Windows OS se nezajímám a momentálně se ním setkávám pouze v práci (nejblíže na desktopu kolegy sedícího vedle mně a nejiteraktivněji jako pouhý uživatel Citrix aplikace bežící na Win2k).
    Díky za shrnutí, člověk se tak aspoň v kostce doví pár novinek i z tohoto světa...

    2.1.2008 16:31 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Mě teď XPcka zatuhávala spolehlivě, koupil jsem si Pinnacle Studio a kdykoliv jsem odběhl za Lucinkou, tak po návratu jsem měl režim spánku. A po obnovení se vždy objevil BSOD a půl sekundy na to restart.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    2.1.2008 16:46 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Což je ale problém PS, nikoliv XP jako takových ;)
    Mimochodem, dle mého je Pinnacle Studio zářný příklad "kvalitního" software. Nevím jak teď, ale kdysi jsem já i několik mých známých používali verzi 8.xx a končívalo to podobně jako u Tebe. V lepším případě zátuh aplikace, v horším rovnou restart.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.1.2008 18:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Já Pinnacle Studio neznám, ale nemělo by platit, že userspace aplikace nemůže jen tak shodit systém?
    2.1.2008 19:58 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Platit by to samozřejmě mělo, v reálu je bohužel občas situace jiná, ale to všichni víme, že jo. ;)
    Jardík avatar 2.1.2008 17:03 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    S Audigy 2 a 4 se mýlíš. Audigy 2 lze bez problému provozovat s ovladačem pro Audigy 4! Dále k Audigy 2 existuje neoficiální CD se SW pro Win Vista (a to i pro 64bit) - s tím samým obsahem, jako na tom, co jste dostal s kartou. Díky tomu je i bass redirection úplně v pohodě. EAX není problém Audigy ani Creative, ale MS. Prostě ho vyhodil z Direct Sound (či čeho) a musí se pro něj použít OpenAL. I tohle ale Creative řeší pomocí Alchemy pro Audigy 4, které převádí ony funkce do OpenAL. Pro Audigy 2 pak existuje patchnutá verze, která neprovádí kontrolu typu karty - a funguje to.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 2.1.2008 17:09 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Mimochodem, těch každých 10 min obtěžující okénko se dá nastavit i na 4 hodiny.
    Věřím v jednoho Boha.
    2.1.2008 18:03 bobbin | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Nevím jak u Vist, ale XP-čka mají omezený počet oddálení povinného restartu, kdy po určitém počtu takovýchto prodloužení ti zbudou pouhé dvě možnosti, jak se zbavit toho otravného okénka. Restart nebo odsun okénka někam do rohu, kde nebude otravovat.
    Honza Balák avatar 2.1.2008 19:48 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    A konkrétní číslo by nebylo? Já jsem často mačkal "Oddálit restart" (či jak se to jmenuje) a nevzpomínám si, že bych po určité době musel restartovat...
    <null>
    frEon avatar 3.1.2008 02:15 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    2147483648 ;-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    3.1.2008 12:02 bobbin | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    4-5
    Teď si přesně nevzpomenu... jsou to už dva roky, co jsem měl na notebooku windows a co jsem je updatoval. Je pravda, že šlo o security updaty, takže je možné, že obyčejné updaty (pokud takove pro Win existují) se chovají jinak.
    Heron avatar 2.1.2008 18:19 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]

    Pěkný článek, si lehce tendenční, ale snaha o objektivnost tam je.

    Zkušenosti s 3.11 až 98 (verze ME a NT mě minuly) byly tristní.

    Většina linuxáků se tehdy (někteří ještě dnes) pěkně ztrapňovala. Porovnávala "superstabilní" Linux s "padavými" Windows. Tehdy jsem dost nechápal a považoval linuxáře za partu pošuků, protože jsem pracoval na NT4.0, které mi nikdy nespadly. Tím, že se smáli Windows jako "nestabilnímu" systému v podstatě dokazovali svou neznalost (a nebo to dělali záměrně). NT4.0, považuji za druhé nejlepší Windy, po W Server 2003. Toto jsou skuteční partneři pro porovnání. Stabilitu porovnávat ale nelze. NT mi za 3 roky nespadli, W2k3S taktéž. 0:0

    Třeba proč při kopírování velkého souboru vyhazuje stránky běžících aplikací z paměti je mi záhadou.

    Ale zachovávají cache i jiných souborů. Na rozdíl od linuxu, kde zahodí cache všech souborů a má ji jen pro ten jeden velkej, který člověk potom už nepotřebuje.

    2.1.2008 19:11 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    NT v te dobe ale pouzivalo malo lidi a byly drahe. Ale jak rikam- primou zkusenost nemam a tak o nich nepisu.

    V linuxu se da nastavit parametr swapiness (za behu systemu). Aby se to ale chovalo tak nestastne jako v win2k, tzn. ze kdyz minimalizuju aplikaci, zkopiruju velky soubor a obnovim aplikaci z minimalizace tak to trva pac ji to znova nahrava, by myslim dalo praci :)
    Heron avatar 2.1.2008 20:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    I Windows se dají nastavit tak, aby neodswapovali minimalizovanou app. Ale mě jde o něco jiného. Linux je schopen zahodit komplet celou cache, jen aby se tam vlezl ten velý soubor (který se tam stejně nevleze). Myslím, že by se tam měli nechat často používané soubory (a mám pocit, že tohle dělaj windy). Tedy kopírování ve windech mi nevymaaže zbytek cache.
    3.1.2008 12:43 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Win NT 4.0 jsem byl take nucen pouzivat v praci. A muzu s klidem prohlasit, ze stabilni urcite nebyly.
    Navic byl desny bordel v service pacich (kua, jak to vysklonovat?). Neco chodilo jenom s trojkou, na neco jsi potreboval petku a me nejmin padala ctyrka. A to uz vubec nemluvim o podpore ruzneho hw.
    Quetzal avatar 3.1.2008 19:33 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    service pacich (kua, jak to vysklonovat?)

    Servisních balíčcích?
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    Quetzal avatar 3.1.2008 19:31 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Až budeš brát vistu z pohledu obyčejného uživatele a ne uživatele, pro kterého jsou "ták moc" důležité věci, o kterých obyčejný člověk ani neví, tak mi napiš, rád si to přečtu. Jinak je to jen blábol, kterému kraluje výrok tvůj i mnoha dalších "uživatel." a bohužel i prostoduchých truhlíků.

    "Bože já se nemůžu podívat do zdrojáku, božínku, co já budu dělat. Já pak nevím, co to vlastně dělá. A já si to pak nemůžu sám opravit. Bože, bože, bože."

    Nebuďte směšní, nějaká společnost nebo one-man si celé roky vyvýjí svůj program, komerční, a pak vás nechá dívat se do zdrojáku, že? To není nic než jen ubohý doklad toho, jak zatraceně netolerantní někdo můžu být. Je to jeho program a je jen jeho věc, jestli ho třeba nechá na pozlaceném cédu vypálit k Saturnu.

    K dalšímu se ani vyjadřovat nebudu. To že ti tady ostatní jen a jen tleskají za tvůj výkřik je taktéž směšné.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    3.1.2008 20:27 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Holt každý má jiné priority. Pro někoho jsou důležitější přístupné zdrojáky, někomu stačí funkčnost aplikace, nedělal bych z toho vědu. Svět je velkej a oba tábory můžou vegetit pěkně vedle sebe ;)
    Za sebe jako můžu říct, že mi proklamovaná možnost "vidět pod pokličku" nepřipadá jako všespasitelná a neodvážil bych se tvrdit, že otevřená aplikace je už z principu lepší, spolehlivější nebo rychlejší.
    3.1.2008 22:01 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Až budeš brát vistu z pohledu obyčejného uživatele a ne uživatele, pro kterého jsou "ták moc" důležité věci, o kterých obyčejný člověk ani neví, tak mi napiš, rád si to přečtu.

    Tohle nebudu nikdy delat, toho je plny internet. Toto srovnani je zamereno pro jinou cílovou skupinu a zcela zamerne bylo umisteno zde. Ostatne v uvodu je jasne napsano z jakeho pohledu se na vec budu koukat.

    To není nic než jen ubohý doklad toho, jak zatraceně netolerantní někdo můžu být.

    Nikoliv. Ja jsem vysoce tolerantni vuci tvurcum closed source software, respektuji jejich pravo na urceni si vlastni licence a pravidel pouzivani. A take se podle nich (mam pocit, ze jako jeden z mala) ridim. Presto preferuju open source. Co je na tom divneho? Copak kazdy, kdo je tolerantni k homosexualum s nimi musi rad spat? Ty totiz presne neco takoveho naznacujes.
    27.7.2008 04:24 koubax | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dávám Windows šanci aneb Vista z pohledu Linuxáka [1]
    Musím říct velmi povedenej článek, nejsem ani BFU a nejsem ani dobrej programátor, lecos si napíšu, ale jak kdy. Fakt se mi to hodí, ale po tom co jsi vyjmenoval v článku tak 50% věcí co ani nevim co jsou, tak jsem asi spíš BFU . ... :D Možná si Visty hodim do virtualboxu (WMVare jsem nějak nepobral (worksatation je placenej) a k tomu abych se naučil server player jsem ještě neměl čas.)

    PS: Jinak chudák ten kluk, neber si ho tolik, jinak nebude moct tři dny spát. PS2: sorry za flame v PS

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.