abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    27.5. 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 987 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Patří Microsoft do Zpráviček?

    22.11.2005 08:59 | Přečteno: 3026× | Abc | poslední úprava: 22.11.2005 22:53

    Poměrně dlouho jsme odolávali a odmítali všechny zprávičky, které se týkaly Microsoftu. Mnohdy to přineslo rozzlobené reakce jejich zadavatelů, kteří byli přesvědčeni, že ač o Microsoftu, přesto měly jejich zprávičky dopad i na Linux a/nebo open source (a proto měly být vydány).

    Naším argumentem bylo a je, že zprávičky týkající se MS na abclinuxu.cz nepatří prostě proto, že jsme portál se zaměřením na Linux/UNIX a FLOSS - ne všeobecně na obor IT - kromě toho většinou končí zbytečným flamem. Mnohokrát jsme opakovali, že toto odmítání není založeno na nevoli vůči MS - ostatně, většina těchto zpráviček MS spíše kritizovala.

    Uvažujeme však o posunutí této hranice. Začali jsme schválením dnešní zprávičky Microsoft otevře formáty Office! - vliv na open source tam nepochybně je. Textové procesory (OOo, KWord, AbiWord, ...) budou moci implementovat kvalitní podporu těchto formátů, což může pomoci linuxovému desktopu.

    Pomozte nám najít rozumnou hranici.

    Měli bychom schvalovat jakékoliv zprávičky? Nebo naopak nic, co není vyloženě o Linuxu (a spol.)? Nebo třeba jen takové, které se open source alespoň okrajově dotýkají?

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Máme schvalovat i Zprávičky týkající se Microsoftu?
     (13 %)
     (77 %)
     (11 %)
    Celkem 223 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Nejsemtu avatar 22.11.2005 09:04 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Poznej nepřítele svého jako sama sebe ;-). Nebo tak nějak. Neviděl bych to jako problém.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.11.2005 09:08 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    presne tak, know your enemy. timhle principem jsem se ohanel uz pri tech minulych flamech na tohle tema ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Nejsemtu avatar 22.11.2005 09:09 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Hmm, ale na druhou stranu - mohlo by to sem nalákat "Vindousojdy" z různých končin sítě, co by tu všude možně prudili. :-(. Takže raději ne.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.11.2005 09:11 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    no to je argument :-( podle me nesmyslny, takhle to fungovat nebude. a i kdyby, ne kazdej je xplesa.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Nejsemtu avatar 22.11.2005 10:47 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Njn. To holt ukáže čas ;-).
    22.11.2005 11:38 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    A kde vidíte toho nepřítele? Proč bojovat s Microsoftem? Co se na něj prostě vykašlat a raději věnovat energii slepšování našeho prostředí?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.11.2005 12:33 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    kdyby tenhle pristup meli vsichni, tak ta zpravicka o otevreni formatu tu dneska neni... Kdyz nemate rad slovo nepritel, pouzivejme pojem konkurence. Prece nemusim vysvetlovat, jak je potreba sledovat pocinani konkurence na trhu, kdyz chceme byt uspesni.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    22.11.2005 18:58 Zdeněk Hurák | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    No, před časem jsem kdesi četl docela zajímavý článek o tom, jak firmy, které se pokoušely s MS soutěžit v jeho disciplínách, vždycky nakonec pohořely. Zatímco naopak ty, které si dál jely to své (pamatuji si například Adobe) uspěly. Nejsem schopný obsah článku zreprodukovat, protože pro mě nebyl tak důležitý, ale jakési malé ponaučení jsem si z něj tenkrát vzal. Na jednu stranu je samozřejmě nutné mít přehled, ale přebít soupeře tím, že uděláme free alternativu jeho nápadů, to asi není ten správny způsob.

    Taky mě v tomto směru zaujalo nedávné srovnání tří office balíků: OOo, Abi, KWord (tuším na to byl odkaz tady). Samozřejmě funkčností vyšlo nejlépe OOo, ale KWord byl chválen za to, že se vykašlali na design MSWord, a alespoň se pokusili posunout opravdu vývoj dopředu. Udělali to odvážně podle svého. Že konkrétně tento produkt zatím není tak vyspělý jako OOo není podstatné. OOo, který i já používám, je často opěvován za to, že je k nerozeznání od MSWord, je ale toto ona cílová meta pro free software?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.11.2005 21:37 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    delani free alternativu jeho nápadů jsem ale vubec neobhajoval...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Dalibor Smolík avatar 22.11.2005 11:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Nechápu Microsoft jako nepřítele, ale jen jako jiný pohled na IT problematiku a je na uživateli, aby si vybral, co mu vyhovuje lépe. Tady bych rád viděl ty zprávičky týkající se Microsoftu, které mohou být nápomocny uživatelům Linuxu a OSS obecně - informace o formátech dokumentů považuji za dost významné. A také všechna opatření, která MS učinil a mají (negativní nebo pozitivní) dopad na komunitu OS.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.11.2005 09:07 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    no, priznam se, ze jsem vas tak trochu testoval, jestli se neco zmenilo od doby, co jsem zkusil tu posledni zpravicku s MS (ktera nebyla teda dobre formulovana).

    dik, ze jste to pustili.

    rad bych, ze UNIX-based systemy a FLOSS zasahly co nejvetsi cast sveta a proto deni kolem Microsoft sleduju a jsem rad za kazdou takovouhle "vyhranou bitvu". Jsem presvedcen, ze Linux nemusi skoncit jako BFUizovany system, neuskodilo by mu to rozsireni. Resp. kdo ho takovy nebude chtit, nebude ho takovy mit - zasadni rozdil oproti Windows.

    Je mi jasne, ze ten prepoklad pozitivniho pristupu k rozsirovani UNI-based systemu tady zdaleka kazdy nesplnuje a tim padem je pak alergicky na takove veci. Dle meho je to smutne.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    22.11.2005 09:48 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Já už nějaký čas píšu zprávičky (dřív pro Roota, dnes pro Linuxsoft) a přestože jsem o MS vždy psala hojně (ono je o čem, to, že jste minuli jeho open source licence je třeba škoda), nesetkala jsem se žádným problémem. Pokud se člověk drží Linuxu a ukazuje na souvislosti, rozhodně se MS nemusí bát.
    ^D
    22.11.2005 10:29 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Asi jsem to nenapsal moc srozumitelně. My se MS 'nebojíme' - jen zprávičky o něm považujeme ve většině případů za off-topic pro abclinuxu.cz.
    brk avatar 22.11.2005 11:29 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Možná Off-topic pro abclinuxu.cz, ale nejsou zprávičky spíše pro čtenáře? Nevím jak abičko, ale root.cz má návštěvnost z IE kolem 70% a domnívám se, že to bude podobné i tady. Většina z nás se s Windows stejně setkává v práci, ve škole, … a tak je dobré mít i o dění kolem Microsoftu/Windows nějaký přehled. To že vyšla beta Ms Office bych sem necpal, ale zprávíčka, že Microsoft se chystá uvolni formáty nebo i to, že se Microsoft postavil proti Sony v kauze DRM, mi připadá zajímavé i zde.
    USE="-qt -kde"
    22.11.2005 11:49 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Jo, a já jen dodám, že se nedivím XPLESovi, že srovnává Linuxovou komunitu s komunizmem, když tu bují cenzura! Pánové! Jestli jste neposřehli, tak v devětaosmdesátém byla změna režimu. Možná, že měl Havel ty komouše vystřílet a byl by tak klid a lidi by si aspoň všimli, místo toho, aby to nazval Sametovou revolucí a komouši zůstali dál u vesla:-( Ale to sem nepaří, takže se omlouvám.
    22.11.2005 11:58 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Jo, a já jen dodám, že se nedivím XPLESovi, že srovnává Linuxovou komunitu s komunizmem, když tu bují cenzura! Pánové!
    To jsi trochu vedle, viď. Je totiž velký rozdíl mezi cenzurou a výběrem informací k určitému tématu. Zprávy o hospodaření včelařských spolků tu také nevydáváme - je to cenzura? Ne. Stejně tak zaměření zpráviček na ty, které se týkají primárně Linuxu, není cenzura, nýbrž snaha o udržení tématu.

    Ostatně, asi jsi přehlédl, že jsem v zápisku zmínil důvody tohoto postupu. Rozhodně nejde o averzi vůči MS - většina zpráviček o MS, které jsme nevydali, stejně totiž vyznívala v jeho neprospěch. A proto je zcela zcestné mluvit o cenzuře.
    22.11.2005 13:19 Petr (ale jinej)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Hm koukám že se budu muset začít podepisovat jinak nebo registrovat. Tohle bych se svým jménem nechtěl spojovat.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.11.2005 16:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Tak to mi zajímavé nepřipadá. Zaměření tohoto serveru je na Linux a open source, tohle tady nemá co dělat.
    22.11.2005 15:48 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    To mne prave prekvapuje. Velka spousta veci tykajicich se MS se primo tyka i Linuxu. Proc neni problem psat o jinych firmach, kdyz udelaji neco souvisejiciho s Linuxem (a pritom normalne prodavaji jine produkty) a o MS ano?

    Jaky by byl rozdil v tom, jestli by drobbins presel do MS do Googlu? A ktera zpravicka by prosla a ktera ne? MS neni cerveny rucnik .o)
    ^D
    22.11.2005 18:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Proc neni problem psat o jinych firmach, kdyz udelaji neco souvisejiciho s Linuxem (a pritom normalne prodavaji jine produkty) a o MS ano?
    Jenže takto jsme se snažili to nedělat. Většina zpráviček o MS byla ve smyslu "MS pořád ještě neopravil tuhle velkou chybu v IE" - přičemž údajná souvislost s open source je ta, že Firefox je lepší, takže by ho všichni měli používat místo IE - a to považuji za off-topic.
    Jaky by byl rozdil v tom, jestli by drobbins presel do MS do Googlu? A ktera zpravicka by prosla a ktera ne? MS neni cerveny rucnik .o)
    Zvláštní, že jsi si vybrala zrovna tuhle událost... viz zprávička Zakladatel Gentoo odchází do Microsoftu a blog So much for idealism.... My se MS neštítíme - jen bohužel tahle firma působí na lidi ne jako červený ručník, ale červený hadr. Kdykoliv MS provede něco, o čem se na netu píše, lidi v tom vidí souvislost s Linuxem. A ne vždy tam bývá. Ale jak vidíš - když přímá souvislost byla, zprávička vyšla.
    22.11.2005 16:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Na linuxsoftu totiž můžou komentovat jenom registrovaní (no, to bych tuším ještě dal) a přihlášení (hm :-)) uživatelé, takže mi ještě nestálo za to nějakou zprávičku okomentovat, i když mám tedy leckdy dost nutkání to udělat :-)
    Copak toho není dost?
    alblaho avatar 22.11.2005 10:37 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Já se zajímám o _vše_. A chci o všem vědět. Že mám rád FOSS a aktivně používám Linux je jen jedna stránka. Na blogu taky píšu o všelijakých blbostech.

    Na druhou stranu, pokud chcete být čistě linuxový portál, je to politické rozhodnutí. A já neříkám, že nutně špatné.

    Takže je mi to vlastně jedno. Ale cenzurovat všechny zprávy, kde je keyword "Microsoft" je hloupé, to je snad jasné.
    22.11.2005 10:42 xadam | skóre: 1 | blog: adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Myslím že by sa mali zverejňovať správičky o MS týkajúce sa aspoň čiastočne open source, čo by nebolo pre nás vývojárov na škodu a prospešné pre celú spoločnosť :o)
    Pavel Stárek avatar 22.11.2005 21:22 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Já jsem pro. Chodím sem abych se něco dozvěděl nejen ze světa GNU/Linuxu či Free/OpenSource Software, ale i o jiném dění v IT oboru vůbec. Spíše bych dále redukoval (což už se samozzřejmě děje) takové ty dotazy ohledně Windows v diskuzi. Na ty tady tato diskuze skutečně není. Ono například zprávička týkající se databází má taky pramálo společného s F/OSS a je zde taky (ne opravdu nemám nic proti databázím a dokonce je i používám :-) (MySQL) ).
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    22.11.2005 21:38 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Ono například zprávička týkající se databází má taky pramálo společného s F/OSS
    To je pravda - proto je vydána fiktivním uživatelem "Reklama" - bylo prostě dohodnuto propagování té jejich akce, proto o tom čas od času vyjde zprávička.
    Pavel Stárek avatar 22.11.2005 21:54 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Patří Microsoft do Zpráviček?
    Aháá, však nic proti ní nemám, jak jsem psal výše, chodím sem proto abych se něco dozvěděl z oboru (i mimo něj).
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.