Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.
Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.
Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).
Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.
HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.
BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.
Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
priklad.ui
je stejný jako minule.
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <ui version="4.0"> <class>MainWindow</class> <widget class="QMainWindow" name="MainWindow"> <property name="geometry"> <rect> <x>0</x> <y>0</y> <width>98</width> <height>46</height> </rect> </property> <property name="windowTitle"> <string>MainWindow</string> </property> <widget class="QWidget" name="centralwidget"> <widget class="QPushButton" name="pushButton"> <property name="geometry"> <rect> <x>9</x> <y>9</y> <width>75</width> <height>23</height> </rect> </property> <property name="text"> <string>PushButton</string> </property> <property name="checkable"> <bool>true</bool> </property> </widget> </widget> </widget> <resources/> <connections/> </ui>Příklad bude trochu jiný, než minule. Za prvé jsem přešel na Python 3.2 (takže musím psát print jako funkci, ale to je jen kosmetická změna kódu), za druhé jsem na objekt jsem přidal jednu vlastnost (
property
).
#!/usr/bin/env python import sys from PyQt4 import QtGui, QtCore, uic class MyApplication(QtGui.QMainWindow): def __init__(self): QtGui.QMainWindow.__init__(self) uic.loadUi("priklad.ui", self) def run(self): self.show() self.app.exec_() @QtCore.pyqtSlot(bool, name="on_pushButton_clicked") def method_with_some_weird_name(self, value): print ("Clicked {}".format(value)) @QtCore.pyqtSlot(bool) # without this line the slot catches two signals: clicked() and clicked(bool) def on_pushButton_clicked(self, value): print ("Clicked2 {}".format(value)) def closeEvent(self, event): print ("Close event") event.accept() @property def something(self): print("Property get something called") @something.setter def something(self, value ): print("Property set something called with value {}".format(value)) def main(): app = QtGui.QApplication(sys.argv) MyApp = MyApplication() MyApp.app = app MyApp.run() if __name__ == '__main__': main()
Property get something calledcož není úplně to, co by člověk chtěl. V tomto případě je to neškodné, ale pokud se za vyčtením vlastnosti skrývá něco jiného, než přeposlání atributu (
attribute
) objektu, může to způsobit potíže. Toto chování nezáleží na tom, jestli je vlastnost zapsaná pomocí dekorátoru nebo pomocí funkce property()
.
Pokud bude vyčtení vlastnosti například zahrnovat delší výpočet, máme na krku výkonostní problémy. Pokud vyčtení vlastnosti mění stav objektu, může to působit velké potíže v aplikaci a mnoho šedin programátorovi (kdybyste si třeba chtěli počítat, kolikrát byla vyčtena vlastnost, falírovala by tam jednička). Pokud by nedej Bože vyčtení vyžadovalo výpočet s něčím, co není v tu chvíli inicializované (například nastavení něčeho, co se nastavuje z venku přes setter
), máme na krku velký problém.
QtCore.QMetaObject.connectSlotsByName
, která se volá ve funkci createConnections v souboru uicparser.py (v mé verzi Pyqt 4.8.5 to je řádek 861). Dokumentace k tomu píše:
Searches recursively for all child objects of the given object, and connects matching signals from them to slots of object that follow the following form ...
Nezkoumal jsem to až tak do podrobna, ale myslím si, že to rekurzivní hledání způsobí zavolání všech vlastností.
Tiskni Sdílej:
... PS / 2 konektor pro vytvoření rovnováhy dědictví s nadstandardními funkcemi.PS/2 je technicky lepší než USB, teda aspoň pro klávesnice.
PyQt4.uic.loadUi
. Takže v tomto případě nemá smysl obě knihovny porovnávat.
I ten původní problém je způsoben Pythonem samotným. V C++ se nedá za vyčtění atributu schovat volání funkce, takže tam to problémy neudělá. Ale je možné, že PyQt tam dělá něco, co by mělo být programátorovi skryto.