abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.5. 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 47
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1026 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Vyrábíme vyndavací klíč Thule

    23.8.2013 22:04 | Přečteno: 3785× | Různé | poslední úprava: 24.8.2013 13:48

    Nahromadilo se mi doma vícero výbavy k autu od značky Thule a jeden od Atery a začal jsem uvažovat o sjednocení zámků na jeden klíč. Thule inzeruje tuto možnost a dokonce prodává sady stejných zámků, ve kterých je i speciální klíč, kterým se starý zámek vytáhne. Tak jsem se do toho trochu netradičně pustil.

    Návodů, jak vyměnit zámek Thule je na internetu spousta. Je třeba si uvědomit, že pokud takový systém funguje, tak musí být všechny klíče vyrobeny ze stejné matrice (mají stejné podélné drážky), z čehož mi vycházelo že onen klíč musí být prostě nevybroušená matrice. Na obrázku tak opravdu vypadá.

    Chtěl jsem se podívat, jak takový zámek vypadá, když se vytáhne, tak bylo potřeba obstarat si ten speciální klíč (dále jen vyndavací klíč). Koupit si přímo vyndavací klíč od Thule je příliš jednoduché (objednat na internetu, počkat 3 dny na balíček, zaplatit cca 100 Kč + poštovné). Vydal jsem se jinou cestou - stavil jsem se do zámečnictví a koupil nevybroušenou matrici.

    Doma jsem vzal nosič, odemčel zámek, zasunul jsem matrici a zámek nešel ven. Zklamání. Zámek jsem tedy vyndal lehkým podvodem, abych si prohlédl, kde je problém. Zároveň jsem to zkusil i na zámek od nosiče Atera (na 3 kola, dal jsem mu přednost před Thule zejména proto, že se vejde do kufru). Taky to nešlo. Opět jsem použil lehkého podvodu a už jsem měl oba zámky na stole. Vzhledově jsou stejné, klíče k nim jsou stejné, takže by člověk řekl, že když jdou sjednotit zámky k Thule, půjde to s Aterou. V následujících statích budu popisovat oba zámky současně, mám je i nafocené vedle sebe.

    Zámky

    Nejprve se podívejme na oba zámky. Poznáte je od sebe tak,že Thule je tmavší a je od vazelíny, na prvních dvou obrázcích je Thule vlevo a Atera vpravo. Thule je poctivě namazaný vazelínou, Atera vypadá suše. Oba zámky se na první pohled moc neliší, jenom ta část, která realizuje zamykání je trošku jinak tvarovaná. Oba zámky mají 5stavítkový systém (+ jedna větší západka, která drží zámek, aby nešel vytáhnout), ale Thule nemá jednu západku osazenou. Nevím, jestli to je nějaká chyba, nebo záměr.

    Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 1 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 2

    Na dalším obrázku jsou zámky, když je zasunut správný klíč. Jak si všimnete, všechny západky zajedou do těla zámku, až na tu poslední velkou západku.

    Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 3

    Na dalším obrázku jsem se značil naznačit, proč zámek nešel vytáhnout pomocí nevybroušené matrice. Jak podle zaraženého párátka zjistíte, klíč s k poslední západce dostane jenom špičkou, takže západkou nepohne.

    Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 4 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 5

    Vzal jsem tedy pilník a klíč trochu opiloval, aby šel zasunout dál. Na dalším obrázku je vidět, že šel teď už západkou pohnul (tady se omlouvám za rozmazaný snímek, nechce se mi to fotit znovu). Zároveň si všimněte, že všechny západky, které trčely doleva teď vlevo netrčí, ale zase trčí vpravo. Až si ukážeme konstrukci pouzdra na zámek, uvidíme, že to tak je správně.

    Na dalších 3 snímcích jsou zámky se zasunutým vyndavacím klíčem. Jak můžete vidět, u Thule je druhá strana posledního stavítka (tam, kde je opřené párátko) stejná jako ostatní, kdežto u Atery se díváte do podkovičky. Výsledkem je, že u zámku Atera se poslední stavítko nedá klíčem zasunout do těla zámku. Důsledkem je, že zámek Atera nevytáhnete. Přesněji řečeno, pokud máte přístup k druhému konci zámku, tak si pomůžete šroubovákem, ale zámek za zavírací páky (kterou se utahuje mechanismus na uchycení na kouli) ven nedostanete. Jak ho tam ve fabrice dali, tak tam bude napořád.

    Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 6 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 7 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 8

    Klíče

    Na dalších 2 fotkách je nafocený normální klíč a vyndavací klíč. Jak si všimnete, vyndavací klíč jsem trošku přibrousil, aby ta užší část byla trošku delší, měly by stačit tak 4 mm.

    Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 9 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 10

    Pouzdra zámků

    Nejprve s podíváme na nosič Thule. Na fotkách uvidíte páku rychloupínáku, v jejímž konci je zasazený zámek. Tvar prostoru pro zámek se dá popsat jako válcový s výčnělky ven, nebo naopak s výstupky dovnitř, jak kdo chce. Všimněte si toho, že 3 ze 4 výčnělků jsou ukončeny jakýmsi neúplným prstencem, kdežto 4. výčnělek tento prstenec nepřerušuje (na druhé fotce je dokonce zasunuto párátko, aby to bylo líp poznat). To je přesně místo kudy projdou všechna stavítka, když se do zámku dá vyndavací klíč.

    Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 11 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 12 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 13 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 14 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 15

    Pokud jde o Ateru, je pouzdro podobné, ale prstenec je po celém obvodu, což má důsledky na kompatibility obou systémů.

    Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 16 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 17 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 18

    Co jsem ještě zjistil

    Počet různých zámků/klíčů

    Někde jsem četl, že počet kombinací u Thule je 200, bohužel nedohledám zdroj. Můžeme ale zjistit maximální teoretické možství kombinací. Stavítek je 5. Pokud jsem se díval správně na klíče, tak jsou 3 druhy stavítek (odpovídající potřebnému vybroušení klíče v místě stavítka), což dává 3^5 kombinací, tj. nějakých 243. Některé kombinace asi není záhodno dělat (např. když klíč je na jednom stavítku maximálně zbroušený a na vedlejším je v plné šířce), takže těch 200 je uvěřitelná hodnota.

    Kompatibilita systémů

    Zámek Atera se dá strčit do Thule a bude fungovat (i když nevím, jestli nebude problém s větší zamykací částí, viz první obrázky). Ovšem nepůjde vyndat.

    Zámek Thule do Atery ani nestrčíte. Může za to onen kroužek po celém obvodu pouzdra a poslední západka, která vždy trčí na jednu ze stran, viz fotky výše. Pokud by to někdo chtěl znásilnit, asi by pomohlo onen prstenec trochu proříznout a pak by to fungovalo jako u Thule se všemi pozitivními důsledky (sjednocení klíčů)

    Otázka je, jak je to s kompatibilitou se zámky Hakr. Klíče jsou stejné, ale nemám doma nic od Hakru, abych si to líp prohlédl. Možná laskavý čtenář informaci doplní.

    Bezpečnost

    Po tom, co jsem viděl, jak jsou ty zámky malinkaté a slaboučké, bych rozhodně na zámek na nosiči nespoléhal. Dražší kola rozhodně buď hlídat, nebo připnout řetězem.

    Druhá věc, kterou bych snad ani neměl zdůrazňovat je, abyste nenechávali volně ležet odemčené nosiče Thule. Vytáhnutí zámku trvá tak sekundu.

    Shrnutí pro jedince s kratší pamětí

    Pokud potřebujete vyndavací klíč Thule a z nějakého důvodu nemůžete/nechcete objednat originál, můžete si ho vyrobit sami.

    V zámečnictví si kupte matrici k vašemu klíči Thule. Bohužel to nebude o moc levnější, než originál Thule, zámečníci snad neví, co za to chtít. Pilníkem zbruste zarážky po stranách tak, aby se tenčí část klíče prodloužila tak o 4 až 5 mm. (Blbě se to popisuje, prohlídněte si fotky výše). S troškou nadsázky stačí pilník na nehty, klasický pilník na železo je nejlepší. S přesností si nemusíte lámat hlavu stačí, když upilovaná část bude okometricky vypadat stejně jako zbytek klíče.

    Klíč je hotov.

    Diskuse

    Ve světle svých posledních zápisků je mi jasné, že jsem zvolil téma, které se lehce strhne ve flame. Takže tento zápisek není o kolech, ani o autech, je o zámcích a klíčích.

    Jo a sorry za občasné překlepy nebo chyby. Postupnými změnami textu občas něco uletí.        

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 1 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 2 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 3 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 4 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 5 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 6 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 7 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 8 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 9 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 10 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 11 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 12 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 13 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 14 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 15 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 16 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 17 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 18 Vyrábíme vyndavací klíč Thule, obrázek 19

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    coder avatar 23.8.2013 22:45 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    Vůbec nevím o čem jsem to vlastně posledních 10 minut četl :-D
    24.8.2013 08:55 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    Noc si z toho nedělej. To je asi tím, že nevozíš kola na autě.
    24.8.2013 07:49 fgtry
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    takova blbost a jakou to dalo praci... chlape zivot mas jen jeden, tak neblazni
    24.8.2013 08:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    no pozor, víš, kolik mu to uspoří do budoucna? :-)
    pavlix avatar 24.8.2013 10:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    Právě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.8.2013 11:50 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    Kdyby jenom jemu.. Fakt pěkné a zajímavé čtení - i přes to, že podobnou operaci pravděpodobně nikdy podnikat nebudu. Především je to velice názorné (a poučné) čtení pro důvěřivce.
    24.8.2013 11:25 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    Další expert, který hodnotí, co mají lidé dělat ve svém volném čase...
    24.8.2013 12:00 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    imho ve volnem case muze kazdy delat co chce. Treba hodnotit co maji lide delat ve volncem case :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    24.8.2013 12:32 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    To už se začínáme motat v kruhu. Taky bys mohl hodnotit, co mají lidé hodnotit ve svém volném čase.
    24.8.2013 12:46 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    presne tak, je to zacyklene.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    24.8.2013 12:50 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    Na to by mel fungovat kus nejakeho plechu, podobny problem jsem mel u FABky, ktera ma na konci kus neceho co prepina klic z jedne strany na druhou. Stacila na to lista ze sterace ze ktere jsem mel vyrobeny napinak.(tension wrench)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    vencour avatar 24.8.2013 22:23 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    Může někdo posoudit či porovnat výhody nosiče na střeše a nosiče kol na kouli? Plánuju právě vozit kola "za autem" a ne na střeše a potěší mne zjistit, že dělam dobře.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    25.8.2013 08:56 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    Na toto najdeš různé názory. Osobně se mi víc líbí nosič na kouli, mimo jiné i proto, že mám vysoké auto a na střechu bych ta kola musel nakládat ze schůdků. Sebrané důvody pro a proti (z různých zdrojů, můžou si protiřečit):

    Argumenty pro/proti nosič na kouli:
    • + Menší odpor vzduchu
    • + Dobře se to nakládá (obzvlášť u vysokého auta to je killing feature)
    • + Dají se naložit i hodně špinavá kola bez znečištění auta, potom stačí nacouvat k wapce a kola opláchnout
    • Kola se za jízdu můžou ušpinit, obzvlášť za deště (za autem se dělá vír).
    • - kola můžou přečuhovat do boku, nezkušený řidič je může o něco zrušit (platí jen pro úzká auta)
    • - prodlouží se auto - opět problém pro nezkušené řidiče, nefunguje zadní parkovací asistent
    • - cena (nosič na kouli Thule na 3+1 kolo cca 13000 Kč + samotné tažné zařízení, 4 nosiče na střechu Thule + příčníky cca 9000 Kč, přičemž příčníky se použijí i jinak)
    • - horší přístup do kufru (i když stále možný)
    • - uchycení se mi zdá takové nedůvěryhodné (je to uchycené na kulaté věci, ale nesmí se to otáčet), ale zatím to drží. Thule dělal i nosič, který by šel namontovat místo koule (zapadají tam do sebe 4hrany), ale jenom na 2 kola.
    • - koule musí být suchá (nenamazaná), takže se nedá rychle střídat vlek a nosič.
    • - Na některá auta (spíš tažná zařízení) to moc nesedne a nosič je moc nízko (svažuje se dozadu dolů - asi to je tím, že koule je lehce vykloněná dozadu), pak to škrtá o zem (viděl jsem to na oktávce) např. na prudkém výjezdu k domu, garáži apod.
    • (jenom varování) - hodně nosičů (včetně Thule a Atera) má 13pólovou zástrčku, u nás se používá spíš 7pólová (na vozíky). Dá se řešit redukcemi. Osobně jsem si nechal dát na auto 13pólovou zásuvku a redukce mi leží v autě (zatím vozím jenom nosič).
    • - Zakrývá RZ, teoreticky musíš předělat značku z auta na nosič, 3. značka u nás stále není legální. V praxi na to všichni kašlou.
    Argumenty pro/proti nosič na střechu:
    • + Nemění se šířka/délka vozu
    • + při lehkém ťukanci zezadu to neodnesou kola
    • + větší variabilita (kromě kol se dá naložiti i něco jiného, momentálně nepotřebné nosiče se dají sundat, stačí když každý má nosiče jen na vlastní kola a při společném výletě je poskládají na střechy aut)
    • + Cena (viz výše)
    • - odpor vzduchu
    • - blbé nakládání, člověk se snad vždycky aspoň trošku ušpiní. Člověk potřebuje hodně síly a ruku navíc. Většina žen kolo na střechu prostě nenaloží.
    • - výška vozu, nedá se zajet do garáží.
    • -Dá se narazit na limit zatížení střechy (příčníky + nosiče můžou mít i 25-30 kg, + 4 kola aspoň 50 kg je dohromady 75 kg, možná víc), ale vozil jsem to tak Felicii a střecha neupadla (limit tam byl tuším 50 kg.)
    Tak si z toho vyber, co je pro tebe důležité.
    PepaSFI avatar 25.8.2013 10:43 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    k tomu bych dodal že limit zatížení platí i pro kouli, obvykle to bývá 50 kg. Taky je ta zátěž u většiny aut hodně za zadní nápravou takže může výrazně měnit chování auta a hlavně sklon světel. Když se k tomu přidá ještě dovolenková výbava v kufru tak svítíte do očí kosmonautům.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Gilhad avatar 25.8.2013 14:27 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    jestli se nepletu, tak je to 50 kg svisle. vodorovne snad 500kg. tedy kdyz je vozik vyvazeny, tak neni problem.
    PepaSFI avatar 25.8.2013 19:42 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    samozřejmě že svisle. Ono to samozřejmě snese víc, přívěs při brzdění tlačí dolů mnohem větší silou ale jde právě o ten vliv na vozidlo za jízdy. A ta síla vodorovná, čili to co to utáhne je různá podle typu vozidla a ještě se rozlišuje jestli je přívěs brzděný nebo ne. Protože ani tak nejde o to utáhnout, jako spíš to zvládnout při řízení a hlavně při brzdění. Na to vyvážení přívěsu je taková šoférská poučka, ideální je když oj dokážeš zvednout jednou rukou. Ale protože se vozík obvykle nakládá už připojený tak to není úplně jednoduchý zjistit. Ale když jde rukou oj nadlehčit tak že se zadek auta znatelně pohne, tak by to mělo stačit. A taky by to nemělo zas být převážený dozadu. Mohlo by to vytáhnout závěs z koule nebo nadlehčit zadek auta a způsobit nezvladatelnou situaci což jsem viděl na vlastní oči. Naštěstí ne zblízka, jen jsem přijel už k hotovýmu. Přívěs s trámkama nadlehčil zadek velkého SUV a celá souprava se takzvaně zlomila. A to tak že úplně až to dál nešlo, vozík se bokem vboural do boku auta.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.8.2013 12:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    # -Dá se narazit na limit zatížení střechy (příčníky + nosiče můžou mít i 25-30 kg, + 4 kola aspoň 50 kg je dohromady 75 kg, možná víc), ale vozil jsem to tak Felicii a střecha neupadla (limit tam byl tuším 50 kg.)
    Hele, Fáčko má psáno 60 a taky sem na něm viděl vézt půl palety ytongu...
    vencour avatar 25.8.2013 12:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    Fajn. Auto jsem koupil, parkovací senzory zaplatil a ještě namontovaný nejsou, nebyly na skladě, čili čekam, až se servisem dohodnu, kdy máme vzájemně čas.
    Ohledně zatížení zadku už vidim, proč mam 3 úrovně výšky roviny světel, můžu si to tam nastavit.
    Asi před rokem dvouma bylo ve zprávách o chlapovi, co ve traktoru přejel při couvání syna. Tak doufam, že proti takovejm blbejm náhodám to bude fungovat.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    PepaSFI avatar 25.8.2013 13:31 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    radši na to nespolíhej, vždycky by mělo platit že kam nevidím, tam se moc necpu. Ony ty čidla nezachytí všechno, obrubníky, sloupky a zábradlí to obecně zachytí hůř než plnou stěnu. Jeden můj příbuzný to měl na oktávii, fungovalo to dobře. Pak mu měnili nabouraný nárazník a čidla dali do trošku jiného místa. Mělo to potom výrazné slepé místo přímo uprostřed, což zrovna u oktávie kde zadním oknem je vidět prd, docela problém.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    vencour avatar 25.8.2013 18:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    No spolíhat přímo ne, ale lepší než nic. Snad.
    Joo mimochodem teď jsem viděl kolo přidělaný na zadní pátý dveře na nějaký Oktávce, u kola byla přední vidlice prázdná ... vypadalo to použitelně, jako možnost vozit kolo.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    25.8.2013 20:08 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    Ty nosiče na páté dveře jsou taky možnost, ale nelíbí se mi na ní, že se asi nedá otevřít kufr (možná pootevřít ji) a bojím se, že dveře nejsou dělané na takovou zátěž, představ si tam místo 3 kol pytel brambor nebo 2 pytle cementu (po 25 kg).
    vencour avatar 25.8.2013 20:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    Jo, tomu rozumim. Podstatné je, jak moc je plech vzadu slabý jako vpředu na kapotě motoru, kde mne varovali, že netlačit při zavírání, jen gravitací, jelikož je to "papír".
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    25.8.2013 22:11 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    netlačit při zavírání, jen gravitací, jelikož je to "papír".
    Jo jo, taky mi to říkali. Nová auta jsou dělaná víc podle předpisů než podle umění návrhářů. Naštěstí jsem uchráněn SimplyClever (R) pyropatrony, po jejíž aktivaci se už auto nerozjede.
    25.8.2013 10:03 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    a co radeji koupit dodoavku? Renault Traffic apod rozhodne doporucuju, 4kola se tam daji poskladat a kdyz jede clovek sam da se i v aute velmi pohodlne vyspat, thule se hodi max k prevozu a to jsem se i bal ze mi to kolo nekdo ukradne za jizdy, jsme v cechah a jakmile mate na aute lepsi kolo je to lakaldo
    vencour avatar 25.8.2013 10:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    Hezký, díík. Už mam Astru 5 dveřovou. Parkovací asistent nejde s naloženýma kolama i bez nich?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    PepaSFI avatar 25.8.2013 10:32 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    bude záležet na tom kde jsou na autě čidla , jak moc bude to lešení zasahovat do jejich záběru. Ale pravděpodobně bude i bez bicyklů. U některých aut taky při zapojení zásuvky dojde k vypnutí asistenta protože je samozřejmě blbost aby fungoval když máš za sebou přívěs.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.8.2013 12:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    "parkovací asistent"? To je ta otravná věc k ničemu, kterou každej normální člověk odstřihne?
    25.8.2013 12:37 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    Hlavně ten asistent pípá při určité vzdálenost od překážky, to se asi liší podle podle typu auta. Takže buď bude pípat pořád (když je nosič v zorném poli senzorů), nebo pípne, až když naboříš kolama do něčeho za sebou. Většinou se to dá vypnout tlačítkem, ani to nemusíš stříhat jako Amiga.
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.8.2013 13:31 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    No tak ve Fobii to třeba nejde, když sem to dal na vypínač, musel se po přepnutí znaova votočit klíček...
    25.8.2013 17:44 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    No vždyť jo, psal jsem o autech. Jak to má Fobie, to nevím.
    25.8.2013 15:47 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    kdysi sem neco vozil na voziku ktery nebyl pripojeny dratem k autu (nemel jsem nejakou redukci nebo co) a pri couvani ty parkovaci cidla hulakaly porad, myslel sem ze to necim vypnu nebo ze to samo prestane, neprestalo. Hrozna sranda s tim jezdit :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    PepaSFI avatar 25.8.2013 19:18 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    no to není zrovna nejlepší nápad jezdit s vozejkem bez světel.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    25.8.2013 19:35 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    ja vim no...ale bylo to pres den a jel sem opatrne, v noci bych si to nedovolil
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    26.8.2013 00:09 pako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    A znamení o změně směru jízdy jste dával rukou z okénka?
    26.8.2013 00:42 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    nemenil jsem smer jizdy. (ja vim nekrmit)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    27.8.2013 22:30 misch | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    "nekrmit" ... na to je jednoduchá rada: stačí informovat *předem*. Pak si nebude nikdo muset domýšlet co by kdyby (stylem "když jsem jel autem onehdá ožralej jak doga" ... stačí doplnit že "ale bylo to na vlastním pozemku a jsem jsem o dva metry popojížděl od plotu pryč" a není co řešit). Jinak se logicky najde spousta *ne*trollů, kteří prostě vidí problém a myslí si že je lepší na něj raději řidiče upozornit, než chytráka nechat ať do něj -- neosvětleného -- příště někdo vrazí ...
    27.8.2013 15:01 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    Kdysi se mi na Formanovi něco podělalo v ovládací páčce pod volantem a když jsem hodil blinkr doleva, tak to zároveň začalo troubit. Na křižovatkách jsem pak měl dilema, jestli je lipší neblikat nebo ostatní znervózňovat troubením :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.9.2013 21:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    jo tam byly takový plíšky co šly po 250 000 do piči :-D
    27.8.2013 22:23 misch | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    Zdůraznil bych tuhle větu:
    Po tom, co jsem viděl, jak jsou ty zámky malinkaté a slaboučké, bych rozhodně na zámek na nosiči nespoléhal
    Na tyhle minizámky většinou stačí fakt celkem malá síla, a jsou "odemknuté". Já na nosičích nechávám lyže přes noc jen když jsem u kamaráda na chatě (pár km od nejbližší civilizace), a kola zásadně jen na převoz. Teda, ony jsou ty samé zámky i na příčnících samotných, ale tam si říkám že kdyby mi je chtěl nějaký dement ukrást, tak si je nebude zbytečně ničit lámáním zámků :-).
    28.8.2013 07:31 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyrábíme vyndavací klíč Thule
    Ono je to ještě horší: zámek stojí cca 100Kč za kus (když se koupí sada), příčník tak 1500-2000Kč za kus. Ukradení příčníku pomocí rozbití zámku a nahrazení novým je prudce rentabilní. Samozřejmě bych věděl, jak otevřít zámek bez poškození, ale nechci dávat návod.

    Bohužel (pro nás) v zemích, kde se třeba Thule vyrábí by místo zámku stačila cedulka "nesahat" a taky by to fungovalo, tomu odpovídá robustnost zámků. V podstatě je to pojistka proti vlastní blbosti: "Je to zamčené? Tak už je to asi nachystané na převoz." U nás je to bohužel jinak.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.