abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.5. 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1032 hlasů
     Komentářů: 17, poslední dnes 15:31
    Rozcestník

    Proč házet věci do koše?

    10.8.2014 12:49 | Přečteno: 1544× | Různé | poslední úprava: 10.8.2014 14:32

    Stala se mi taková zcela nezajímavá a očekávatelná věc. Z auta mi zmizela protisluneční clona. Ale začněme od začátku.

    Před časem jsem dostal darem protisluneční clonu do auta (taková, jak se dává za sklo a přichytne se na přísavky nebo gumičky). Sice byla na moje auto malá, ale základní práci odvedla. Nakonec ale přestala na přísavkách držet, takže už byla skoro k ničemu. Bylo mi ji líto vyhodit, tak jsem ji začal dávat zvenku za stěrače (dají se zaparkovat ve vhodné poloze), takže to fungovalo ještě líp, než předtím (teplo se odráželo už před sklem).

    Jediná nevýhoda byla, že po dešti po sobě nechávala špinavé sklo a při silnějším větru (zejména zepředu) se většinou zpod stěrače vytrhla a zůstala viset na jednom.

    Včera jsme byli v jendom velkém nákupním centru. Jelikož jsem zaparkoval čumákem proti slunci, tak jsem umístil za stěrače clonu a šel do obchodu. Po návratu clona nebyla. Foukal slabý vánek, tak jsem ještě pro úplnost zkontroloval asi 2 řady aut po větru, ale nikde neležela. Takový slabý vánek by ji stejně nedokázal vytrhnout z obou stěračů.

    Novému majiteli blahopřeji ke šťastnému úlovku a přeji mu, ať clona dobře slouží. Jenom si asi musí vyměnit přísavky. Pokud si budu pořizovat novou clonu, tak nějakou obrovskou s uchycením na vestavěné clony před řidičem a spolujezdcem.

    EDIT: V anketě hlasujte jen pokud máte (provozujete) auto. Bohužel jsem nenašel možnost změnit text ankety.        

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Používáte clonu do auta na/za přední sklo? Jakou?
     (78 %)
     (6 %)
     (0 %)
     (7 %)
     (0 %)
     (9 %)
    Celkem 102 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.8.2014 12:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    No, určitý pokrok tu přeci jen je. Pamatuju doby, kdy by vám ukradli ty stěrače…
    10.8.2014 22:53 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    jo, ale pak ho chytli a zbili ...
    11.8.2014 22:59 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    To bylo spíš takové zbožné přání. Básnická licence.
    Václav 10.8.2014 13:24 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Zajímalo by mě, kolik z lidí co hlasovali „Ne“ nemá auto :-) To dovede dobře nabourat statistiku.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    10.8.2014 13:35 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Čechomor má vlak, platí aj taký hlas?
    Václav 10.8.2014 14:04 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    To není tak snadné odpovědět. :/

    Otázka zní: „Používáte clonu do auta na/za přední sklo? Jakou?“

    Záleží na tom, co je předmětem otázky. Pokud obecně „clona“, pak je anketa o tom, jestli na nebo za přední sklo auta umisťuji clonu. Lokomotiva je tedy mimo. (ale ta věta by tím byla trochu neohrabaná)

    Pokud se se jedná o konkrétnější clonu, „Clonu do auta“, je otázkou jestli tuto clonu určenou původně pro automobily umisťuji na nebo za jakékoliv přední sklo, tedy i sklo lokomotivy, letadla, ponorky… :-)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    10.8.2014 14:37 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    No to je pravda, přidal jsem na konec textu poznámku.

    Možnosti aplikace clony do lokomotivy, letadla, lodi, ponorky nechám na úsudku laskavých čtenářů.
    11.8.2014 00:43 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Dá se použít i zcela bez vozidel, po menší úpravě jde použít jako levná alternativa odrazné desky.
    10.8.2014 14:02 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    clonu nepouzivam, zkousim za jak dlouho me ten tepelny sok zabije
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    10.8.2014 14:22 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Clonu nepoužívám, mám atermické sklo a folie (odráží UV a IR, viditelné světlo plně propouští)
    regine2 avatar 10.8.2014 15:12 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše +1

    Uvedené protisluneční clony jsou NEÚČINNÁ blbost jako modrá světýlky proti oslnění a tak dál a tak dále. Co už toho výrobci navymýšleli na automobilisty, a oni to žerou. :-)

    Buď IR polep (levnější) nebo atermické sklo.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    PepaSFI avatar 10.8.2014 18:52 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    to bych teda fakt rád věděl proč by sluneční clona nebyla účinná. Když ji dám za okno přivrácené ke slunci, tou pohliníkovanou stranou ven, tak to odrazí sluneční záření které tím pádem nemůže ohřívat interiér. Prostá fyzika, když něco odrazím tak to zkrátka letí jinam. Co je na tom za problém?
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Václav 10.8.2014 20:10 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    Nejsi cool a nemáš spešl sklo nebo fólii :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    regine2 avatar 11.8.2014 00:26 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1

    Protože jako i u vnitřních žaluzií v bytě. Jak už jednou máš infra záření vevnitř, tak minimum odrážíš zpět ven za sklo. Při dopadu se v podstatě už přemění v teplo v interieru, i na odrazné ploše, sklo už toho moc ven nepustí -leda tak super čisté křemíkové a ty v autě nemáš..

    O žádné cool mi nejde. Prachsprostý fyzikální zákon.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    regine2 avatar 11.8.2014 00:30 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1

    Jen ještě dodám. Pokud myslím, to co nepřesně uvádí autor, tak jde o ochranu proti "rozžhavení" černých plastů či potahů v autě. Ale teplo již ve vozidle je.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    11.8.2014 08:07 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    pise ze ji daval z venci za sterace, proto mu ji taky ukradli. Proto se taky teplo odrazili jeste pred vstupem do auta.

    Prachsprosté porozumění textu
    11.8.2014 08:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    To ale pouze jako nouzové řešení, dokud to šlo, dával ji dovnitř. Tolik k tomu prachsprostému porozumění textu
    11.8.2014 10:03 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1

    Protože jako i u vnitřních žaluzií v bytě. Jak už jednou máš infra záření vevnitř, tak minimum odrážíš zpět ven za sklo

    To je pravda, ale viditeľné svetlo sa odrazí, namiesto toho, aby bolo v izbe pohltené. Koľko je (energetický) podiel viditeľného svetla a IR v typickom slnečnom žiadení? Podľa http://en.wikipedia.org/wiki/File:Solar_Spectrum.png sa zdá, že toho IR je dosť, ale nie prevažne viac. Takže nejaký efekt to bude mať. Ako bonus, ak tie žalúzie smerujú odraznou plochou k oblohe, prispejeme k zvýšeniu albeda Zeme a zníženiu globálneho otepľovania :-)
    PepaSFI avatar 11.8.2014 18:21 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    no právě že prachsprostý fyzikální zákon. Ten lesklý hliník odráží docela hodně IR. Důkazem je že to stínítko se nijak výrazně neoteplí. A když se to odrazí tak to sklem projde ven stejně jako to prošlo dovnitř. Nějak nevidím důvod proč by tomu tak nemělo být, to sklo asi nebude jednosměrné. Nějaké ztráty přeměněné na teplo tam samozřejmě jsou, ohřeje se to sklo i to stínítko, trochu i vzduch kterým to projde ale je to mnohem menší ohřev než když bude to IR dopadat na relativně tmavou neodrážející plochu palubní desky, volantu a sedadel. IR záření způsobuje oteplení když je apsorbováno, pohlceno, ne když je odraženo. Je zvláštní jak si lidi dokážou úplně jednoduchý věci vykládat po svým.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    11.8.2014 00:36 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    Sice je pravda, že její účinnost proti ohřevu vnitřku auta je malá až žádná, ale mně osobně se velmi osvědčila jako protředek proti ohřevu volantu, který se v létě na přímém slunci může ohřát klidně i na teplotu okolo 80°C (měřeno IR teploměrem). Při takové teplotě je problematické se volantu vůbec dotýkat, natož s ním řídit, a je třeba čekat, než se auto alespoň trochu ochladí.

    PS: Já clonu neuchycuji ani za gumičky nebo přísavky, ale mám jí při použití zastrčenou za sklopené vnitřní sluneční clonky (myšleno tyhle).
    11.8.2014 00:43 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    Tak to máš, recht. Volant někdy pálí tak, že se nedá vůbec chytit, což dost znesnadňuje jízdu. Už jsem si párkrát říkal, že si pro tento účel musím pořídit nějaký řidičský rukavice. Ještěže je letos snad s vedrama konec.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Grunt avatar 11.8.2014 19:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    Příloha:
    To my co máme zařízené přirozené ofukování volantu čerstvým vzduchem, takové věci v létě neřešíme.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 11.8.2014 20:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    Příloha:
    Já už jsem jednou zažil pěkně rozpálené sedlo. Ale sedět na tom šlo.
    Grunt avatar 11.8.2014 21:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    Jo. Ono jak to nestojí pod stromama tak se to taky rozpálí, ale jak to rozjedeš tak se to v mžiku díky vystavení povětrnostním podmínkám ihned zchladí na přijatelnou teplotu. Doporučuju v letních dne vyměnit přední sklo u automobilu za nějakou perforovanou verzi :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vlastikroot avatar 11.8.2014 21:04 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    Perforovat sklo treba cihlou neni problem :-D Rad nekomu tuhle sluzbu prokazu ;-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    11.8.2014 22:27 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    Kdo nezažil vejce na hniličku, není cyklista.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    11.8.2014 22:26 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    Jsem halt loser, protože sedlám jebku značky Ford.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    11.8.2014 06:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    protředek proti ohřevu volantu, který se v létě na přímém slunci může ohřát klidně i na teplotu okolo 80°C

    Tak něco takového jsem zažil naposledy u Škody 105. Už u Escorta jsem s tím neměl problém a teď ve Focusu už vůbec ne. I když stojí auto v létě čelem proti slunci, volant je nepříjemně horký jen v horní části, kde se stejně nedrží, a i tam se to po pár vteřinách srovná.

    pavlix avatar 11.8.2014 09:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    Bráchovo mondeo nevím z jakého roku (už ho ani nemá) tím trpělo hodně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.8.2014 13:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    Mně se to minulý měsíc stalo právě s Focusem po tom co stál celej den na slunci vysoko na Fagaraši. Volant nešel pořádně chytit vůbec nikde.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    regine2 avatar 11.8.2014 13:36 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše atermické čelní sklo

    Možná už nová kára má atermické čelní sklo. Například u Feldy jsem čelní sklo nakřápl a poliši měli připomínky, tak jsem ho vyměnil za atermické nové. Ale cena byla trojnásobná.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    11.8.2014 09:52 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    V takomto pripade volant drzim dolu, tam byva teplota nizsia.
    pavlix avatar 11.8.2014 10:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: +1
    Volantem většinou musím dost otáčet hned na začátku jízdy (parkování ve městě) a nepovažuju za pohodlné jím otáčet jen za chladnější místo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    PepaSFI avatar 10.8.2014 18:57 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    jo a ještě k anketě, chybí tam bod "tak nějak ji tam nandám, zašprajcuju a namuchlám, podepřu něčím a ona stejně za chvíli vypadne". Což je můj případ, clona už má ty přísavky a gumičky unavený a navíc je větší než okno a tak ji tam prostě nějak dám. Ale ikdyž vypadne tak zůstane na volantu a ten není rozžhavený.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    vlastikroot avatar 10.8.2014 19:00 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Snazim se auto davat do stinu, nebo aspon necham pootevreny okynko.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    11.8.2014 15:52 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    neviem ako v CR alebo v SR je protizakonne nechavat otvorene okno na aute.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    JiK avatar 11.8.2014 16:31 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Dreit avatar 11.8.2014 16:53 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?

    Nech dítě nebo psa v autě a oni ti to vysvětlí ;-)

    Nope
    11.8.2014 16:58 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Je to tak, a je to jeden z důvodů proč Slovensko bojkotuju jako zemi nevhodnou pro cestování a pobyt.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    10.8.2014 22:10 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Myslíš tím takovou tu blbost co se dává na okno, aby nesvítilo na děti, nebo co? No vepředu by mě to použít rozhodně nenapadlo.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 10.8.2014 23:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    To je trochu něco jiného.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 10.8.2014 23:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Ne.
    10.8.2014 23:50 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Jo, tohle, aha. To používám to v zimě proti namrznutí skla. V létě přínos nevidím, protože přehřátí interiéru řeší klimatizace.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 10.8.2014 23:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    přehřátí interiéru řeší klimatizace.
    Ne v době kdy je vypnutá a auto stojí zaparkované na slunném místě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.8.2014 00:23 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    To ti ale alumatka přes sklo pomůže úplně mizivě (vzhledem k tý práci co s ní je). Vím to, taky jsem si s tím hrál. I na Balkáně v nejhorších vedrech po ujetí pár set metrů se staženými okny a následně několika kilometrů se zapnutou AC naplno, větrákem na max a vnitřní cirkulací (po čemž lze vnitřní cirkulaci vypnout a AC a větrák nastavit na míň) je v autě příjemně. Alumatka je ztráta času vzhledem k tomu jak dlouho trvá ji nainstalovat a pak odstranit (v nejhorší výhni, která je venku).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 11.8.2014 01:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Já osobně to nepoužívám, ale je pravda, že mě se v autě příliš nehřeje ani ten volant, navíc to počáteční horko docela zvládám. Ale celkem dokážu pochopit, že to někdo má jinak.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.8.2014 06:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    To je otázka minuty až dvou. Aspoň u mne je náběh klimatizace podstatně rychlejší než topení v zimě.
    pavlix avatar 11.8.2014 09:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Jo, taky občas startuju a zapínám klimu ještě než se jdu usadit do auta, ale to už musí být velká krize.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 11.8.2014 00:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Ne každý má klimatizaci.
    11.8.2014 00:31 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Pravda, úplně jsem zapomněl, že vlastně taky máme jedno auto bez ní. No i s ním mi ale přijde efektivnější se co nejrychleji rozjet se staženými okýnky než šachovat s alumatkou.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Jendа avatar 10.8.2014 23:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Ty clony mi přijdou nebezpečné. Není přes ně vidět na cestu.
    11.8.2014 10:38 tomATOM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Clony jsou dobrá věc. Auto mám, garáž ale ne. Tak jsem si koupil jednu hoooooodně velkou clonu. Tu používám v zimě na zakrytí předního skla. Ráno to ušetří spoustu času při škrabání sněhu a ledu.

    Já vím, je lepší si koupit auto s vyhřívaným předním sklem. Když přední sklo vyhřívané nemám, dělám to aspoň takhle.
    11.8.2014 18:42 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Ak nemas diesel a cistis od ladu aj ostatne skla, tak s prednym nie je problem. Nastartujem, zapnem kurenie a ventilator naplno na predne sklo + ohrievanie zadneho skla. Zacnem skrabat bocne skla. Kym tie oskrabem, tak sa zadne zohreje a ide oskrabat lahko. Nakoniec si necham predne a to uz je od vzduchu zohriate, tak ide tiez lahko.
    JiK avatar 11.8.2014 18:47 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    A zkousel jsi vzit PETku od 2L koly a doma pred odchodem z bytu ji naplnit teplou vodou z vodovodu, a pak nalit na okna u auta a seskrabnout brecku gumovou sterkou? Sklo se neposkrabe a neznici. Je to vec, kterou mne naucil muj otec, a docela to funguje. Obavy, ze podchlazene sklo praskne se za poslednich 15 let nepotvrdily. Jedine auto u ktereho jsem to nedelal byl Ford Fokus, tam jsem mel vyhrivane predni sklo a v Dansku stejne malokdy hodne namrzlo.
    PepaSFI avatar 11.8.2014 19:15 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    já to nepolíval ale žehlil. Jednak proto že z toho prostě nemám dobrý pocit, co kdyby to prasklo a taky proto že ta voda nateče všude možně a zmrzne. Používal jsem takovou plastovou hranatou lahev od kdoví čeho. Tou jsem led přežehlil, oškrábal a tu teplou láhev jsem položil dovnitř na palubku, tam co jsou výdechy topení na sklo takže mi to ofukovalo sklo teplejším vzduchem ještě než začalo topit topení.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    PepaSFI avatar 11.8.2014 19:06 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    já sice mám auto které, jak v Top Gearu vtipkoval Jeremy Clarkson, má topení rychlejší než zrychlení na 100 kmh ale žeby mi na volnoběh běžící motor odmrazil přední sklo než oškrábu boční, to bych si teda netroufal tvrdit. Navíc je činná plocha topení dost velká, odhaduju to tak na polovinu chladiče, takže to dokáže významně zpomalit ohřívání motoru. Sice nejsem příznivce studených rozjezdů, motor by se měl nejdřív trochu vzpamatovat, ale zas nechat to běžet tak dlouho až to začne topit a odmrazovat je zbytečné spotřebování paliva a výroba hluku a emisí. To radši plácnu na sklo kus fólie, před odjezdem to sundám i se sněhem a ledem, oklepu, hodím do kufru a jéchám do pryč.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    11.8.2014 21:40 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Zabudol som jeden "detail" - este pred skrabanim vacsinou treba odstranit sneh zo strechy a kapoty. To este predlzi cas na zohriatie predneho skla.
    gtz avatar 13.8.2014 20:24 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    že by si nějaký přičmoudlý ... myslel, že to vezmou ve sběru :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    23.5.2020 22:24 Lukáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč házet věci do koše?
    Zajímavá příhoda, ale spíš se divím, že si někdo přidělává clony z vnější strany auta? Přesně tohoto bych se bál, že mi to buď uletí, nebo to někdo schválně strhne.. I když to není drahá věc, rozhodně je dávám vždycky dovnitř. Kromě klasických síťovaných se teď dělají i tzv. tepelné clony, např. já mám z této stránky (mají to tam jako "tepelní clona"). Používá se to úplně stejně, jenom to fakt to teplo nepropustí. Mám pocit, že ty obyčejné byly spíš dělané jako stínítka, než jako ochrana před teplem. Jo a zvenku už prosím nikdy, snad se autor poučil :D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.