abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.5. 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 48
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1028 hlasů
     Komentářů: 17, poslední dnes 15:31
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    5.4.2017 07:47 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Kamarad automechanik mi kdysi rekl: "Nikdy nekupuj auta co zacinaji na F: Fiat, Ford, Ferrari a Fsechny Francouzky auta!". Drzim se toho a vyse uvedeny nedostatky nemusim resit :-)
    robotics avatar 5.4.2017 10:23 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Já mám peugeot 106 a závažnější problém zatím nebyl.
    5.4.2017 11:57 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    jestli tim nemyslel hlavne "folksvagen" :-D
    5.4.2017 16:07 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    + 1
    If you don't ask, you don't get
    PepaSFI avatar 6.4.2017 17:49 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    kdysi jsme do takových "mechaniků" rejpali že nemají rádi Fiaty proto že tam jsou moc komplikovaný plechy. Oni to ti italové dělají moc na vzhled a ono se to pak nedá rozřezat na tři půlky a ze dvou bouraných aut udělat tři nebouraný.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    18.4.2017 09:23 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    No ten muj kamarad opravuje hlavne ameriky, auta od F nema rad hlavne kvuli ruznym "debilinam", kdyz chces neco rozebrat, spatny pristup, clovek by potreboval 5 rukou apod. Nejradeji opravuje stare veterany, ktere nemaji zadne ty ekokokotiny, ktere akorat zabiraji motorovy prostor atd.
    18.4.2017 09:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Aha. Takže mu vlastně nevadí "auta od F", ale jakákoli běžná produkce vyrobená v tomto století. Hm…
    5.4.2017 10:43 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Podle me super auto, pokud ma clovek velkou rodinu. Za podobnou cenu se kupuje trochu lepe vybavena Fabie, ne takovy autobus, takze nektere vyhrady (motor, podvozek...) bych bral v kontextu ceny ;-) Prekvapila me spolehlivost, znamy mel Renault a mel s nim problemy.
    5.4.2017 11:44 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Na atmosferickom benzine nie je vela veci, ktore by francuzska firma dokazala posrat :D
    5.4.2017 11:56 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Renault a Citroen jsou jini vyrobci.
    5.4.2017 12:34 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    U Renaultu zalezi na zvolenem motoru, obcas to u nejakych verzich drhlo a byly poruchovejsi, ale to maji oktavky taky. Mam Megana III Grandtour a po 150k zadne problemy standardni udrzba, jen vymena rozvodi, olej kazdych 15k a netakovat na Shellce ty jejich sracky... Jako druhe mam Volvo X60 co se tyka kvality zpracovani a sedacek se to neda jen tak s necim srovnavat, jen vzdy kdyz do toho sednu mam pocit ze jsem se vratil o 10let v case, ten stredovy panel bych modernizoval.
    5.4.2017 14:05 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    me u renaulta nejvic stvala proprietarni diagnostika, kvuli tomu jsem se ho i zbavil
    5.4.2017 11:55 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Tak to vypada ze si hodne spokojeny :). Diagnostiku pro to mas?
    Petr Tomášek avatar 5.4.2017 14:27 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    120 km/h, je to pohodlné
    Kdybys napsal 180 km/h, tak bych ti možná uvěřil, ale 120 km/h? Vždyť to je samé motání se mezi kamiony, co je jedou 105 km/h vpravo a snaha trefit se do mezery mezy auty v levém pruhu, co sviští 200 km/h...
    Takových aut je menšina, proto u pumpy je většinou volný ten správný stojan.
    Tak nevím, ale pro mně je správným stojanem kterýkoliv volný. Ještě se mi nestalo, že bych s hadicí nedosáhl, jen je občas potřeba trochu síly. Ale nic, kvůli čemu bych se měl omezovat, kde budu tankovat...
    Tolik asi k tomu, čím v Citroenu přemýšleli.
    Co bys od žabožroutů chtěl.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    5.4.2017 14:43 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Mno, ja nevim, zas tak velke to neni. Po Citroenech jsem koukal pred osmi lety, tenkrat jeste Xantia, C5 byla vetsinou mimo castku, kterou jsem byl ochoten pustit, nakonec z toho byla jednickova Laguna kombi. Na tuhle C4 jsem chvili koukal loni, kdyz jsem vybiral nastupce Laguny a brzy jsem to vzdal. Kamarad to ma a moc velke mi to teda neprislo. Navic takove veci, jako parkovaci brzda, pevny stred volantu a nemluve o rozmisteni ovladacich prvku, ktere budi dojem, ze je nekdo ve vyrobe nafasoval do kyble a chrstnul do auta mne od toho spolehlive odradily. Jako posledni duvod bylo to, ze tak nejak porad nemuzu kousnout StarTrek trend, kdy se auta vybavuji krome uzitecnych pomocniku (ABS, napriklad) i temi o ktere moc nestojim a nektere z nich ani poradne nefunguji (treba ten zminovany senzor deste), zato slusne zvysuji vahu a porizovaci cenu auta.
    5.4.2017 16:14 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Měl jsem původní Picasso, a pak nové C4 Picasso (ne Grand). To první bylo tenkrát designérskou bombou na trhu, a všichni to postupně kopírovali. To další Picasso bylo v pohodě, zvyknul jsem si na palubní desku, atd. (některé uváděné detaily v kabině byly lepší, než v tvém Grand), také mi vadila ostrá hrana kraje dveří, a pro časté cesty na lyžování bylo perfektní. Bohužel poslední Picasso je sice technologické našlapané, ale vzhledově nezajímavé, a kamarád, šéf prodeje Citroenu, to obrečel, protože po fúzi s Peugeotem bylo rozhodnuto, že inovace jde do Peugeotu, a Citroen zbyde jako taková šedá myška obyčejných uživatelů (sportovní série DR je mimo).

    Jinak ještě k poznámkám na kvalitu, výdrž, apod. - prakticky všechny značky na trhu už mají srovnatelnou úroveň, jinak by si nemohli třeba Korejci dovolit 7-leté záruky
    If you don't ask, you don't get
    6.4.2017 07:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Jinak ještě k poznámkám na kvalitu, výdrž, apod. - prakticky všechny značky na trhu už mají srovnatelnou úroveň, jinak by si nemohli třeba Korejci dovolit 7-leté záruky

    Podle mých zkušeností to mnohem víc záleží na tom, jak se k tomu autu člověk chová a jak se o něj stará, než na značce.

    xvasek avatar 5.4.2017 17:48 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Grand C4 jsem už dvakrát chtěl a nikdy mi nevyšla. :-) Prvně ještě na firmu jako služební auto, ale byla mi zamítnuta, že Citroen ne, takže jsem skončil u Toyoty Verso - ve trochu lepší výbavě, s CVT. Verso je hodně dobré auto za ty prachy, spolehlivé, příjemně se řídí, ale všechno je tam udělané tak jakože na knap - třeba ve třetí řadě jsou sedačky vyloženě na zadním skle, druhá řada taky nemá ani centimetr rezervu, nápravy jsou sice OK, ale velmi jednoduché konstrukce atd. Dobrý je motor - 1.8 benzin atmosféra 108kW už se moc nevidí, spotřeba něco přes sedum i s automatem, ale na dálnici k devíti.

    Teď mám Alhambru, protože mi Grand C4 v sebeobraně vymluvil známý, který mi servisuje auta. V té době jsem stejně nemohl narazit na kloudný kus (2.0D, nerobotický, nestočený). Alhambra je v každém směru velkorysejší - prostor už není nikde kompromisní, sedačky ve třetí řadě jsou nejlepší v celém autě (jsou nejširší a mají velká okna), zůstane za nimi celkem velký kufr, podvozek je vepředu Passat a vzadu je to taky dokonce nezávislé. Dobře se s tím jezdí na dovču, například lyže se vejdou do kufru a rakev netřeba. Na druhou stranu je to taková nezajímavá krabice, ale to mi zase vyhovuje pro práci - potřebuju nějaké auto, které neprovokuje, což Alhambra splňuje zcela perfektně.
    Grunt avatar 5.4.2017 17:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Kolik se do toho dá naložit mopedů?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.4.2017 18:13 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    To nevím, ale velice hrubým odhadem se vejde do kufru jedna Fabie (ale musí se sklopit sedadla ve druhé řadě).
    5.4.2017 23:13 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Velmi pekna recenze. Skoda jen toho motoru z meho pohledu. Je to imho slabota. Ale pokud vam staci, pak je vse v poradku.
    6.4.2017 01:53 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Fake karabina je cesta na krchov. Vystřelí ti airbag přímo do nosa.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    6.4.2017 08:35 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    To máš pravdu.

    Takové nápady psali lidi, kteří jezdili služebně stylem popojedu 50 metrů, zastavím, něco vyložím/naložím/opravím, dalších 50 metrů atd. V takových rychlostech snad airbag ani nevystřelí.

    Nejspíš jezdili s Berlingem nebo dodávkou, ale funguje to stejně jako v tomhle autě.
    PepaSFI avatar 6.4.2017 18:06 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    ještě jednodušší je zapnout prostě pás pod sebe, jen přes sedadlo. Ale samozřejmě platí že jezdit bez pásu je blbost. Já sice nejsem příznivce nějakého velezabezpečování ale pás je to nejjednodušší, základ co fakt dává smysl.

    K tomu popojíždění dodávkou, jeden můj známý měl kdysi starý VW Golf, bývalé pošťácké auto z Německa a v tom byly na předních sedadlech samozatahovací pásy. Byl to jen dvoubodový pás, šikmý, bez té části přes nohy. navíjecí samotoč byl mezi sedadly a přezka na dveřích. Když se otevřely, vrchní konec pásu šel s dveřma a tak se dalo nasednout pod pás.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    6.4.2017 19:28 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    PepaSFI avatar 7.4.2017 17:18 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    jé to je hezký. V tom Golfu to bylo jednodušší, nemělo to ten pojezd takže pás byl stabilně na tom rámu dveří. Jen se odtáhl s dveřma takže zůstával napnutý šikmo přes prostor a trošku při nastupování překážel. na tom horním konci byla normální spona jaká bývá obvykle dole, jen byla oranžová s nápisem EMERGENCY aby se při nehodě nemuselo hledat jak z toho posádku vybabrat. Na těch dveřích byl ještě takový "zámek" který zapadal do protikusu v B sloupku aby to bylo zpevněné, aby se při nehodě tahem za pás nezohýbal tenký dveřní rám.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Agent avatar 16.4.2017 18:55 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    No vidíš to, muj kolega řídil bez pásu, boural a díky tomu, že neměl pás, je stále mezi námi. Ta havárie byla taková, že kdyby zůstal na místě řidiče, tak je po něm.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    PepaSFI avatar 16.4.2017 20:07 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    no a můj kolega bude nadosmrti kulhat protože seděl na zadním sedadle bez zapnutého pásu. Ti připoutaní měli jen modřiny na rameni a on si o sedadlo před sebou zlomil obě nohy a ruku.

    Každý zná někoho kdo zná někoho kdo slyšel o někom co někde slyšel o někom kdo se zachránil díky tomu že si nezapnul pás. Jenže takových případů je ve skutečnosti velice málo a to ještě není jistý jestli by to v některých případech s pásem nedopadlo líp. Já se kdysi s autem převrátil po defektu pneumatiky a příjemný to teda nebylo ikdyž jsem zůstal víceméně na sedadle. Když si představím že bych tam poletoval jak mičuda, to by asi neskončilo s dvoucentimetrovým škrábancem na ruce.

    Ale to je celkem každého věc, já si pás zapínám, naučil jsem se ho i využívat v zatáčkách jako oporu. Když se někdo nezapíná a rozšmelcuje si hrudník o volant, jeho volba. jen bych teda nerad aby mi cestující ze zadního sedadla rozbil hlavu tou svojí až poletí dopředu. Ale protože nespolíhám na nic, jen sám na sebe, snažím se řídit aktivně a předvídat a už se mi to párkrát vyplatilo.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Grunt avatar 16.4.2017 20:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Já se kdysi s autem převrátil po defektu pneumatiky a příjemný to teda nebylo
    Zlaté duše. Tu když píchneš tak se začne vypouštět a plášť ji drží. Nic příjemného ale určitě ne na převrácení.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    PepaSFI avatar 17.4.2017 09:24 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    ono je to ve skutečnosti právě naopak. Bezdušovka vydrží strašně moc, na většinu defektů se přijde náhodou až při sezonní výměně nebo při zkoumání proč ta guma nedrží tlak a musí se dofukovat častěji než jednou za půl roku. S kusem drátu nebo hřebíkem se dá jezdit tisíce kilometrů aniž by se to projevilo. I silně podhuštěná guma se udrží na ráfku takže často stačí jen dofouknout a dá se dojet do servisu nebo tam nacpat ten blemtolín ze spreje. A když je díra větší, dá se ucpat takzvaným knotem, což se sice bere jako provizorka ale vím o gumaři co to normálně používá protože je mu líno sundat gumu z ráfku. Duše po píchnutí ujde rychle, někdy i bouchne a na cestě s tím vůbec nic nenaděláš. Duše taky někdy bouchají jen tak. Ona se ta duše za jízdy pohybuje, tře se o pneumatiku a tím se opotřebovává. Měla by se při montáži ošetit mastkem neboli klouzkovým pudrem, ovšem kdo to dělá? Možná nějaký expert na veterány.

    Ten můj případ byla Škoda 105 s dušema. V zatáčce najednou rána do volantu, potom divný buch buch buch a já koukám že nejedu a světla svítí do lesa. A proč ty stěrače tak divně trčí? Jo aha, tady by mělo být sklo. A vzadu je to okno nějak menší. Potom mi to postupně došlo že to chvíli šlo bokem, pak to zakoplo a přes střechu zpátky na kola.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    17.4.2017 16:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta

    Moje zkušenosti - aspoň ty s bezdušovými pneumatikami - jsou podobné. Nejextrémnější zážitek byla pneumatika, která podle všeho opravdu praskla (Michelin, letní, najeto skoro 80000 km). Prázdná, bok pláště byl na proužky, ale dokud jsem nevystoupil a neviděl ji, nedošlo mi, co se vlastně stalo, ze začátku jsem jen slyšel podivný hluk a auto "netáhlo", ke konci už zepředu šel kouř. Asi nejvíc mne zpětně překvapilo, že přes to, jak dopadla ta pneumatika (šlo o pravou přední), auto vůbec netáho do strany.

    Jinak třikrát zaražený šroub, dvakrát kolmo do kontaktní plochy, jednou šikmo na rozhraní kontaktní plochy a bokem pláště. Ve všech třech případech se to projevovalo jen tím, že pneumatika nedržela tlak, takže se na ní sice dalo ujet 50 km, ale když pak auto stálo, za den nebo dva byla prázdná.

    Jendа avatar 17.4.2017 20:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    a na cestě s tím vůbec nic nenaděláš
    Vyměnit? Zalepit? Alespoň na kole mi to přijde mnohem jednodušší než se sr*t s knotem (o tom jsem jenom četl, tak možná je to v praxi jednodušší než to vypadá).
    Grunt avatar 17.4.2017 21:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Vyměnit samozřejmě. A aut je rezerva povinná, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.4.2017 22:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    AFAIK ne, myslím, že už stačí nějaká ta lepicí sada (myslím, že se ta změna dělala kvůli plynařům, aby mohli prostor pro rezervu využít na nádrž).
    PepaSFI avatar 18.4.2017 15:07 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    rezerva je povinná tam kde je v autě od uvedení do provozu. Čili se nemůže jen tak svévolně vyndat aby se ušetřilo místo. I auta na plyn kde v lavoru po rezervě je umístěna ta plynová báň musí vozit rezervu takže zabírá místo v kufru. Ale samozejmě ji leckdo nevozí a při běžných silničních kontrolách to asi moc nekontrolují. na ty lepící spreje jsou různé názory, často prý to nepomůže a když je větší díra, například proražená bočnice nebo když se guma hnula na ráfku a netěsní tak je to k ničemu. Já mám v autě takzvanou dojezdovou rezervu, takovou tu galusku, mimo to ještě malý kompresor a nedávno jsem si pořídil to šitíčko na knoty. Při posledním defektu to byla větší díra, kompresor to nezvládl, dojet se s tím nedalo a tak jsem měnil kolo uprostřed náměstí za všeobecné pozornosti čumilů. A taky jsem musel kvůli rezervě přeházet kufr s nákupem. Kdybych měl knot tak ho tam vrazím a v pohodě dojedu do servisu nechat to pořádně opravit. Teď už ho mám, stojí to pár korun a je to jednoduchý. Měnit kolo někde na frekventované silnici nebo dálnici je poloviční sebevražda. Pokud se tomu můžu vyhnout tak to rozhodně stojí za to.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Grunt avatar 18.4.2017 17:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Jo, jo. Se máš. Si v pohodě můžeš zavolat odtah, schovat se do kabiny a nemusíš se s tím srát.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.4.2017 18:07 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Měl jsem na mysli spíš auta nově uváděná do provozu. Když jsem kupoval Focuse (2010), bylo na výběr mezi úzkou rezervou (default), plnohodnou rezervou (za příplatek) nebo soupravou (se slevou).
    PepaSFI avatar 18.4.2017 18:57 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    u nových nevím jak se to řeší, jestli to je zapsané v techničáku nebo co protože už se běžně rezerva často dává jen za příplatek nebo jen k některým stupňům výbavy. Čistě prakticky bych řek že stačí ta úzká rezerva. Plnohodnotná má výhodu že se na tom dá jezdit vpodstatě bez omezení, jen to může mít jinou gumu než jsou ostatní a obvykle je plechová takže k litým kolům nepasuje takže by policajt mohl chtít důkaz že jde o nouzovou jízdu, že máš to píchlý kolo v kufru. Ta úzká má omezenou rychlost obvykle na 80 a životnost taky nebude kdovíjaká ale chvilku se s tím dá vydržet. Já když jsem zjistil defekt doma, tak jsem na jízdu do servisu nedával rezervu ale kolo z druhé sezonní sady. Ta spravovací souprava je dost nespolehlivá věc, dokonce jsem se setkal s tím že na nalepeném českém návodu byl opačně popsaný postup použití než v originálu takže by si člověk tu bombičku vypustil naprázdno a měl by po srandě. Taky to pak gumaři nechtějí opravovat, guma je plná lepkavé sračky co nejde vyčistit. Hodně lidí to prostě neřeší, připlatí si asistenci, akorát pak musí někde stát a čekat až servis přijede.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    vencour avatar 20.4.2017 09:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    K autu (rok výroby 2012) jsem dostal dojezdové kolo, to úzké. Píchl jsem v sobotu cestou z Prahy, asistence na dálnici vyměnila. Prý v celých Čechách jsou o víkendu pneuservisy jen v Praze, v Plzni, Chebu, Karlových Varech apod. nic. Takže jsme jeli v neděli zpátky o dost déle.
    Navíc ta píchlá guma měla zborcenou konstrukci, aspoň tvrdili v servisu. Takže pak jsem koupil rovnou pět gum a další ráfek, to pátý mam doma.
    Ptal jsem se taky na dojezdové kolo, kolik vydrží, prý na ní někdo dokonce i jezdí "furt" ... tj. použil a normální tam ještě nedal. Že se to dá takhle okecat před policií.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Grunt avatar 17.4.2017 22:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Tak nějakou kostru nebo já nevim. Je to prostě nebezpečné když jedeš víc než 100km/h (a nebo zatáčkou s nějakou tou tunou plechu ;-)) a odstředivá síla ti roztrhá plášť. Je fakt že vypaření pneumatiky ve vysoké rychlosti jsem ještě nezažil a klep, klep, klep. Asi bych se z takového zážitku rozbrečel.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.4.2017 21:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    no a můj kolega bude nadosmrti kulhat protože seděl na zadním sedadle bez zapnutého pásu

    Záleží samozřejmě na konkrétní situaci, ale při čelním nárazu ve většině případů pás na zadním sedadle chrání především toho, kdo sedí před vámi. Ono takové lidské tělo vymrštěné při nárazu vpřed rychlostí podobnou typické rychlosti auta je zatraceně nebezpečná zbraň.

    Každý zná někoho kdo zná někoho kdo slyšel o někom co někde slyšel o někom kdo se zachránil díky tomu že si nezapnul pás.

    Já znám zcela konkrétně svou manželku, která to má potvrzené odborným posudkem. A přesto trvám na tom, aby si pás zapínala, a ona s tím nemá problém.

    Když se někdo nezapíná a rozšmelcuje si hrudník o volant, jeho volba.

    Vzhledem k tomu, že auta be airbagu řidiče už jsou čím dál méně častá, rozšmelcovaný hrudník nebude asi typický výsledek. Spíš je to na hod korunou mezi okamžitou smrtí a ochrnutím.

    18.4.2017 08:57 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    ...ve většině případů pás na zadním sedadle chrání především toho, kdo sedí před vámi.
    Pokud se me nekdo pta, jestli se musi u mne vzadu pripasat, vzdycky odpovidam, ze ne, ale ze je prosim aby nerozpazovali, az poleti dopredu, at mi neurazi hlavu. Pripne se skoro kazdy :-)
    vencour avatar 20.4.2017 09:52 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Kdysi jsem slyšel "je jedno, jestli se rozbije člověk o přední sklo nebo se mu utrhnou vnitřnosti když má pás". Tak nevim, jaké jsou meze, co vydrží jak.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    PepaSFI avatar 20.4.2017 15:14 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    tak vzhledem k tomu že závodníci přežívají v pásech nehody ve vysokých rychlostech, piloti letadel přežívají katapultáž, což je fakt krutý zrychlení když to musí dostat pilota dost vysoko dřív než ho dohoní směrové kormidlo, tak ty drůbky možná nějaké zranění utrpí ale tak hrozný to nebude. Naproti tomu, narazit obličejem přímo na ksicht není žádná sranda ani když se to stane jen tak z člověčí výšky na zem. A jak už jsem tady napsal, nehoda kolegů z práce, připoutaní modřiny na rameni, nepřipoutaný zlomené nohy a ruka.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    20.4.2017 18:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    závodníci přežívají v pásech nehody ve vysokých rychlostech

    Závodní auta ale AFAIK mají pásy dost odlišné od tříbodových pásů z běžných osobních aut (a tím spíš od těch, které se používají na zadních sedadlech). Na druhou stranu, ty situace, kdy by bezpečnostní pás způsobil smrtelné zranění, se týkají spíš až nehod typu čelní srážky ve 100 km/h, ne nějakého nárazu v 50-60 km/h, tam je to s pásem jednoznačně lepší.

    PepaSFI avatar 20.4.2017 22:48 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    princip je stejný, jen jsou ty závodní pásy bezpečnější, mají víc částí a líp rozloží síly na tělo. Jenže závodní auto nemá airbag a má pozměněné deformační zóny. U běžného auta je priorita pohltit náraz deformací konstrukce a přesměrovat ho mimo člověka. Závodní auta mají vestavěnou klec která má ochránit člověka i v situaci jakou by už sériové auto nedokázalo zvládnout i za cenu že náraz nebude tlumený deformací a jeho následky musí vychytat právě ty složité bezpečnostní pásy, přilba a ochrana páteře HANS.

    Ty pásy mají kromě bezpečnostní funkce ještě významnou funkci ergonomickou. Drží jezdce v sedadle a usnadní kontrolu nad vozem v extremních situacích. na okruhu se běžně jezdí v zatáčkách s bočním přetížením kolem 2 G a při brzdění to taky není jednoduchý. Při rally jsou navíc skoky a nerovnosti. V běžném autě by člověk potřeboval veškeré snažení aby se vůbec udržel v sedadle, natož aby k tomu dokázal dobře řídit. Do běžného pásu se sice taky dá v zatáčce opřít ale srovnat se to dá těžko.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Josef Kufner avatar 20.4.2017 16:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Já zas slyšel, že pokud nemáš pás, tak ti airbag zlomí vaz.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.4.2017 19:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Na předním sedadle velmi pravděpodobně. Tedy samozřejmě pokud se nejedná o dostatečně chytré auto, které při detekci nezapnutého pásu airbag deaktivuje. (Nebo pokud je sice auto chytré, ale řidič ne a tu detekci nějak oblbne.)
    6.4.2017 20:49 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Uz jsem si myslel ze David Watzke zase neco rozstrelil a koupil dalsi priblizovadlo.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    7.4.2017 09:47 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    ten ma ted to nejprovarenejsi - miatu :-D ... to je jen otazka casu nez to rozstrel
    xvasek avatar 7.4.2017 11:56 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    ...a ani se nepochlubil, kde a jak roflákal Omegu. :-(
    David Watzke avatar 13.4.2017 15:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Ta normálně začla hořet za jízdy, za to jsem nemohl :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xvasek avatar 13.4.2017 20:36 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Aha, psal jsi to, už jsem to našel. Co Volvo, jezdí, nebo už máš zase nějakou pojízdnou rakev? :-)
    David Watzke avatar 14.4.2017 11:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Mám teď '04 MX-5. Volvo položilo svůj život v autonehodě deset dnů po tom co jsem si koupil Miatu. Nějakej pán nejspíš usnul za volantem a vjel do protisměru, srazil se s autem přede mnou a to ho vymrštilo přímo proti mě. Naštěstí v městský rychlosti a prakticky bez zranění. Byla to jeho vina, tak pro tentokrát se mi to aspoň zaplatilo. Ale jako sága pokračuje, no :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    PepaSFI avatar 13.4.2017 17:36 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Miata není nejprovařenější, dyť většina lidí ani neví co to je. Ale každopádně je to fajn vozíček, ideálně generace NA. Jen to někteří lidi neoblíknou a když oblíknou tak nevidí dopředu a nesmí se s tím do zimy.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    David Watzke avatar 14.4.2017 11:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Mám NB(FL) a jezdím s ní denně od minulýho července, včetně zimy :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    PepaSFI avatar 14.4.2017 12:45 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    aby ti to nesežrala kovomorka. Solená Miata se rozkládá rychle. A jestlipak jsi už byl na kafi v Gastownu? Brněnská sekce měla první jarní srazík před týdnem, tak se snad pražská taky brzy probudí.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    15.4.2017 00:54 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    vsak miata je spotrebak :-D
    7.4.2017 12:01 prima kamarád
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Ten už nic nerozstřelí, před dvěma měsícema umřel.
    David Watzke avatar 13.4.2017 15:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    To mi ani nikdo neřek.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    PepaSFI avatar 7.4.2017 19:51 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    to ovládání stěračů není chyba, má to přesně ten důvod který ti chybí u zadního. když vypneš motor a stěrače necháš zapnuté, pak by se mohlo stát že druhý den nastartuješ a utrhneš si přimrzlý stěrač nebo sedřeš sklo suchým prachem. Ovládací multipáčka světel je veledílo, máme totiž v rodině C3 a tam je to taky. V tom by jeden zabloudil. Obrácená logika mlhovek je běžná u spousty aut. To že není vidět přední kapota je taky normální, proto taky u líp vybavených bývá standardem že jsou parkovací čidla i vpředu. Ovšem zvykání si z nějaké hranaté škatule kde byly vidět rohy kapoty je nepříjemné, já to zažil a navíc jsem si musel zvykat na A sloupky které u dnešních aut zakryjí autobus v křižovatce.

    To USB možná nejde proto že některé telefony vyžadují aby byly propojené prostřední piny. Bez toho to nenabíjí, u některých snad telefon je z kabelu napájený aniž by nabíjel ale to nevím jistě. Bráchův C3 taky rád píská a mě to nasírá. na co je u jiných aut kontrolka, na to má Citroen píšťalku. Píská a člověk neví proč, následuje hledání, cloumání dveřmi jestli jsou zavřené, zastavení a vyhnání spolujezdce na kontrolu dveří kufru aby se následně zjistilo, poté co se řidič nervózně vrtí a vyběhne mu pás, že si málo zasunul sponu bezpečnostního pásu. Taky to píská když řidič leze z auta a klíček má v zapalování.

    Nouzové rezervní kolo je v pohodě, lepší než žádné. Pokud často používáš střešní nosič, pořiď si schůdek na kolo. Určitě se to najde někde na nějakých offroad nebo kempingových eshopech. Offroaáci to často používají. je to taková stupačka co se zavěsí jednoduše na kolo auta.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    18.4.2017 22:05 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    s tim pasem to bezne byva tak ze pod sedadlem je konektor, ktery staci odpojit a uz to nerve... :-)

    tady ty pipaky vymyslel nejaky chory mozek. Se na chvili odepnes aby ses mohl otacet pri parkovani a uz to rve...
    7.9.2018 12:18 Hana
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Doporučuji si opravdu dát záležet na tom, jestliže vybíráte zimní pneumatiky. Já letos kupovala na své auto nové, a konkrétně tyto: https://www.pneuok.cz/pneumatiky/sebring/175-70-r-14-formula-snow-601-84t-zimni-kod-569260/ a nemůžu si je vynachválit. Možná jsou lepší než moje předchozí zimní pneumatiky. Auto na nich sviští tak jak má. Takže za mě žádný mínus a můžu jen a jen dále doporučit.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.