abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (72%)
     (6%)
     (10%)
     (11%)
    Celkem 228 hlasů
     Komentářů: 16, poslední dnes 11:05
    Rozcestník
    AbcLinuxu:/ Blogy / / x /

    8.7.2009 20:56 | x | poslední úprava: 25.2.2018 21:52

           

    Hodnocení: 71 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Běž na
     (31 %)
     (19 %)
     (50 %)
    Celkem 175 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.7.2009 21:02 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    No, MFF předpokládám obor informatika, FIT netuším... Ale na jaký obor se hlásíč na FELu?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    8.7.2009 21:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    á, zapomněl jsem napsat obory, je to "Otevřená informatika".
    kozzi avatar 8.7.2009 21:48 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    No imho nejlepsi je si zolit FIT v Brne :-D. Ale ten tam nevidim. No pokud bude FIT v praglu zamerenej podobnym stylem jako ten v Brne tak jednoznacne FIT.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    8.7.2009 21:55 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Kdo by se tahal do ty vesnice v posledni zatacce pred Vidni?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    8.7.2009 22:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Nechtěl jsem do Brna, ačkoli to město je skoro stejně pěkné jako náš přenádherný Hradec Králové ;-)
    S mnoha důvodů jsem chtěl Prahu. Ale byl jsem na Gaudeámususu na prezentaci FIT VUTBR a znělo to dost pohodově, takže v tom ti věřím... Jenže chci prostě Prahu...
    8.7.2009 22:41 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT

    jestli je ta Praha dulezita kvuli slecne, tak to je dnes skutecne hloupost. Dnesni vztahy jsou volne, kratkodobe, nevazane. V Brne jsou taky hezky holky - prej.

    8.7.2009 22:54 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    No, vybirat si skolu kvuli slecne je skutecne nesmysl... Ale je tu spousta dalsich moznosti - napriklad ja chtel do Prahy z duvodu pro me jednoduse dostupneho ubytovani :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    8.7.2009 23:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Ne, není to kvůli holce, to bych zůstal v hradci ;-)
    8.7.2009 22:19 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Zkus Matfyz. Matiky je dost, hlavně ze začátku, ale i když to zní jako miliónkrát opakované klišé, fakt mě to naučilo myslet. Myslet a precizně formulovat myšlenky. To je podle mě velice důležitá vlastnost. A na jiných školách docela opomíjená, mám ten dojem.

    Osobně mě teda programování nebo tvorba "obyčejného" software neláká, spíš mě zajímá využití matematiky a informatiky v dalších vědách (hlavně v molekulární biologii), ale rozhodně nelituju toho, že jsem se před třemi lety rozhodl na Matfyz jít. Ostatně, to nejlepší mě tam na magisterském studiu teprve čeká (směřuju teda na teoretickou informatiku, ale docela jsem se začal poslední dobou ohlížet i po praktičtějších věcech—návrhy operačních systémů, kritické systémy, real-time...). I když budu muset tu molekulárku studovat jako druhé studium, tak jsem rád, že jsem Matfyzák. :-) Má to své nesporné výhody. :-)
    8.7.2009 22:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Co tam vlastně dostane člověk za titul v magisterským studiu? Mgr nebo Ing? Jo já vím, že to je celkem detail.. ;-)
    8.7.2009 22:38 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT

    ..to je celkem detail...

    nerekl bych, inzenyr je skutecne vysokoskolsky titul, Mgr je neco jako lekarnik ...

    8.7.2009 23:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    A lekárník je jako něco podřadnýho nebo nedejbože ne-vysokoškolskýho? Lekárník je podle mého celkem echt vysokoškolský zaměstnání, takže to by mi nevadilo...
    8.7.2009 22:42 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Ing, brrrrrr.... jasně že Mgr! :-D Pan dad, promovaný inženýr, si samozřejmě bude myslet něco jiného, ale... no... toho tady všichni dobře známe, že ano.
    8.7.2009 23:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Mgr. by mně možná znělo divně... Ale nebudu se podle toho rozhodovat, to ne (aspoň ne vědomě).
    Není mgr nějak méně prestižně znějící než ing? Je fakt, že ing je dneska kdejakej blbec...
    David Watzke avatar 8.7.2009 23:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Je fakt, že ing je dneska kdejakej blbec...
    Souhlasím, ale to platí i o Mgr. a jiných.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    8.7.2009 23:56 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    O rádobyprestiži nějakých titulů můžou hovořit možná lidé jako dad. Ostatně zřejmě vlastní stejný titul jako ten pán támhle na hradě, jenom to ještě nedotáhl na profesora, takže co si budem povídat.

    Divně mi to nezní, proč by mělo? Já beru computer science s důrazem na to science, bakalářku dělám pod Katedrou teoretické informatiky a matematické logiky takže je to z mého hlediska srovnatelný obor jako matematika a fyzika. A tam si titul Ing. nedovedu (a ani moc nechci) představit. Navíc Ing. je stejně jako Mgr. naprosto nic neříkající, mnohem víc se mi zamlouvá systém masters titulů v zahraničí. Ale co už naděláme.
    8.7.2009 23:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Máš pravdu je to ptákovina něco usuzovat o těch titulech...
    9.7.2009 00:07 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    obor jako matematika a fyzika. A tam si titul Ing. nedovedu (a ani moc nechci) představit
    sice je to blbost, ale jen tak pro info: co se fyziky tyce, mnozi nasi vyznamni fyzici (jako treba Niederle nebo Formanek) jsou inzenyri (jsou to absolventi Jaderky) :-)
    9.7.2009 00:10 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    No jo, no, přiznávám. Sám jsem asi trochu zaujatý. :-) Ta jaderka si to nezaslouží. :-)
    9.7.2009 08:26 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Ovsem, predstavovat se pak jako inzenyr kralyk, ma neco do sebe ;-)
    9.7.2009 10:57 eoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    "Jo, Vrána. Vypadá jako Vrána, ale je to Králík." :-)
    9.7.2009 09:41 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT

    Ja s tim souhlasim. Taky bych Kralykovi doporucoval MFF, pokud ma matematickou tridu a nema v ni s matikou problemy, pak nebude mit prilis velke problemy ani na VS (rozhodne bych nerekl, ze na to nema to vystudovat, pak uz je to akorat o usili). Navic na informatice MFF je co vim nejlehci matematika (z MFF), takze pohoda. Ja myslim, ze by se na FELu a podobnych zbytecne nudil. ;-)

    Ovsem co se tyce hardware, tak to nevim. To se asi na MFF Informatice moc nedela. Tam je ale asi lepsi si koupit nejakou knizku. Zatimco elektroniku se muze clovek naucit sam z knizek, o vyssi matematice to bohuzel tak snadno neplati.

    9.7.2009 14:55 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Záleží na tom, co myslíš tím "hardware". Určitě tady po chodbách nepobíhají šílenci s pájkama a s čipama zamotanýma do rozcuchaných vlasů, ale na takových operačních systémech si s hardwarem myslím hrají dost (programování ovladačů a podobně). Ale fakt nevím, moc jsem se zatím v těchto koutech naší školy nepohyboval. :-)
    Fluttershy, yay! avatar 9.7.2009 15:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Já četl, že Johanka ve vlasech CPU nosí...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.7.2009 15:46 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    To, co jsem popisoval já, by vypadalo trošku jinak. Aniččiny vkusné geekovské procesorové spony do vlasů jsem na mysli neměl. :-)

    Johanku jsem s tímto módním doplňkem ještě neviděl. Ale je fakt, že jsem ji potkal jenom párkrát a už s mimčem. Jak se odívala v době svých studií, netuším. :-)
    10.7.2009 01:12 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    s čipama zamotanýma do rozcuchaných vlasů
    Potkal si někdy aničku? :-)
    10.7.2009 10:31 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Tak nevím, jestli by se teď neurazila. Jak už jsem psal výš, měl jsem na mysli něco jiného. A ano, potkávám ji vcelku často. :-)
    8.7.2009 22:31 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT

    MFF - rekl bych dobry na MAT a FYZ na teorii, z cehoz pak plyne, ze zrejme i na praxi. Bohuzel (napr. pro me) je takove teorie matiky a fyziky moc, takze tam bych urcite neprolez - co sam nepochopim, s tim nedokazu pracovat a tyhle teoreticky veci kolem F a M jsou na me hodne tezky, takze bych musel u knizek lezet asi vic hodin denne, nez den ma.

    FIT - neznam, ale podle popisu by to mohlo byt neco, co bych si asi zvolil - rekl bych, ze k pocitacum a programovani to ma z vyjmenovanych nejbliz.

    FEL - zazil jsem. Bohuzel krome pocitacu (ktery byly v pohode) se tam (za mych studii) ucily i predmety jako elektronika, teorie obvodu a take fyzika teoreticky (v dalsich semestrech pak jeste navic teorie elektromagnetickeho pole) atd. Z matiky jsem jeste prolez, ale bohuzel z teorie obvodu a fyziky jsem to nezvladnul.

    Delal jsem uplne jinou skolu, uplne jinou fakultu, do toho bys urcite nesel, mam Bc. Ucilo se tam programovani (Smalltalk, pozdeji zmenili na Javu, jsem rad, ze jsem mel ten Smalltalk; C; prace v linuxu), dale neco malo z teorie (automaty a mozna jeste nejaka teorie), matematika (numericke metody s programovanim; diskretni matematiky a neco dalsiho), ale taky ekonomicky veci (ucetnictvi, podnikova ekonomie, ekonomika), ze kterych jsem to mel jen tak tak. Pokud vim, tak z toho, co jsem bral na obou skolach, jsem v praxi nic nepouzil.

    Trosku jsem litoval, ze jsem misto FELu nezkusil FAV v Plzni, tam to mohlo byt taky lepsi.

    Jinak celkove. Nejsem si jistej, jestli zrovna pro prakticky nasazeni nejaka VS pomuze. Leda pokud by opravdu nejaka firma shanela nejakyho programatora-analytika (nebo jak by se to jmenovalo). Sice ruzny teorie jsou uzitecny pri priprave algoritmu, ale rekl bych, ze dneska uz mas spis hotovy knihovny od tech, kdo tomu skutecne rozumi.

    Takze VS akorat tak kvuli titulu. Tohle je muj nazor, mozna nekdo denne vyuziva znalosti z VS, ale ja rozhodne ne.

    8.7.2009 22:36 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT

    ...ale rekl bych, ze dneska uz mas spis hotovy knihovny od tech, kdo tomu skutecne rozumi...

    a dodavam, ze ti co tomu skutecne rozumi, se to nenaucili na zadne skole. Inzenyrem se clovek rodi, ne stává.

    8.7.2009 22:48 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT

    Na to se da odpovedet jen slovy klasika: "Zadnej ucenej z nebe nespad. Zato voly jako by schazovali ..."

    8.7.2009 22:53 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    A co je to, nebo kdo je to, vlastně ten inženýr, pane?
    8.7.2009 23:08 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT

    To tzv. test socialni inteligence: Pokud se nekdo predstavuje jako inzenyr XY, tak na 99.9% se da spolehnout, ze je to vul jak andel.

    9.7.2009 09:43 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT

    Hehe, jednoho takovyho jsem znal:) Az jsem si myslel, ze ing. je jeho krestni jmeno:) Ale zas nejak hroznej vul to nebyl:)

    9.7.2009 09:45 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT

    Presne tak jsem to myslel a jsem rad, ze nejsem sam, kdo si to mysli. Osobne bych jako priklad uvedl Clocka, ten tusim delal MatFyz a mozna jeste par dalsich tak jako bokem, protoze mel cas. Dokazal udelat Ronju (a samozrejme dalsi "srandicky") - to ja bych nedokazal zrejme ani kdybych si dal MatFyz na vybornou petkrat za sebou.

    8.7.2009 22:53 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT

    Z textu tak trochu neni zcela zrejme, co vlastne presne od VS ocekavas:

    Pokud ti bude stacit, ze vis JAK - jdi na techniku, mozna spis na FIT (ale to tezko radit, kdyz jeste nemaji jedineho studenta)

    Pokud chces (ale opravdu) vedet PROC - jednoznacne MFF

     

    Pochopitelne je take moznost venovat se studiu hodinu tydne a udelat nejmenovanou "VS" na cerveny diplom, ale na ekonomiku nema kazdy zaludek.

    8.7.2009 23:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Na ekonomku nejenže nemám žaludek, ale ani podanou přihlášku, tam už bych se letoš nedostal ani kdybych chtěl...

    Co se týče toho co chci - já to přesně nevím a myslím, že to ví skutečně málokdo. Ať už vyberu kteroukoli z možností, vždycky to bude více-méně (snad méně) sázka do loterie. Stejně se rozhodnu na základě svého okultně-mimosmyslového jasnovidectví, které mě zatím většinou nezklamalo :-D Ale potřebuju to rozhodnutí nečím podepřít...
    9.7.2009 00:02 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Podepři to faktem, že i z hňupa jako jsem já na Matfyzu udělali vcelku rozumně myslícího člověka, který to vcelku bez potíží dotáhl až na konec třeťáku (s bakalářkou to sice nevypadá moc dobře, je toho víc, než jsem čekal, ale to je stejně jenom "formalitka" :-)). Lítý boj týmů epsilon versus delta tě buď spolehlivě zabije (pokud nemáš ani trochu vůle) nebo ti dá nadpozemskou sílu. :-) Stojí to za tu snahu. Fakt.
    8.7.2009 22:58 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Jinak, pokud jsi už nehledal, doporučuji diskuzi - mě osobně dost pomohla při rozhodování :))
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    8.7.2009 23:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Jo tam jsem koukal, ale ještě to pročtu, není toho tam málo ;-) ale dik za nalinkování...
    8.7.2009 23:11 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    a na fujtajflu, tedy FJFI, se informatika už neučí? - dle stavu za mejch mladejch let by ti to podle zadání vyhovovalo víc než FEL, takže mě poněkud překvapuje, že chybí v možnostech ... což ovšem nic nemění na tom, že matfyz je jasná volba ;-)
    8.7.2009 23:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    ne tam jsem přihlášku nedával...
    9.7.2009 00:01 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    ano, zvlaste pokud plati
    ve fyzice bych nerad zůstal pozadu
    , pak bych volil FJFI. Taky prhlasku tam asi jde podovat az do zari (aspon tak mi to kdysi kdosi rikal). Pokud bych mel volit jen z vyse uvedenych moznosti, pak su taky jasne pro MFF
    9.7.2009 01:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    hm, ještě se nad tím zamyslim, dík za informaci...
    9.7.2009 00:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Ještě jsem se zapomněl zeptat ne jednu věc: V jakých jazicích se vyučuje na těch školách programování?
    9.7.2009 00:08 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Pod "programováním" myslíš základy algoritmů nebo "jak nabušit v prvním semestru nicneříkající semestrálku s alespoň třemi tlačítky"? :-)

    Na Matfyzu v prvním semestru Pascal, ale to není problém, ba naopak. Zároveň se stejně vyučují "reálné" jazyky jako C, C++, Java, C# a podobně. Jsem rád, že do mě pan docent Töpfer natlačil všechny stromečky, haldy, fronty, spojové seznamy s hlavou (:-D :-D :-D) a další věci v Pascalu. Učit se to na obludách typu Java nebo C#, tak se asi oběsím.
    9.7.2009 01:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Jo taky jsme se učili na střední spojový seznamy, haldy, stromečky, fronty v pascalu. (Ale na střední nám to vodříkali během dvou hodin a tobylo všecko.) Já nemusím tu pascalovskou konvenci (člově se furt musí vypisovat s var, then, begin a end atd.) ale jinak na učení těhle věcí je to celkem fajn. Jinak bych rád rozuměl nějakejm pokročilejším věcem v C/C++ (například v templates stále tak trochu plavu).
    9.7.2009 08:36 mektige
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Mám dojem, že už předchozí prváci měli úvod do programování v C# místo pascalu. Rozhodně se neboj, že by příprava ze střední nebyla dostatečná (i kdybys šel z průmyslovky jako já), v informatice ani matematice se žádné zvláštní schopnosti nepředpokládají. Na pokročilejší použití templates se v základním kurzu C++ bohužel moc nedostane, tak budeš mít alespoň za levno kredity, jestli už základy ovládáš :-).
    9.7.2009 11:22 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    No já měl teda dva předměty: Programování v C/C++ a Objektově orientované programování. V tom prvním se probralo C a základy C++, v tom druhém pak šlo čistě o C++ (výjimky, generické programování atd.). Je možné, že v tom po "reformě" udělali nějaký bordel, ale obsah předmětů byl určitě zachován (nevím totiž, kde by se ty pokročilejší věci z C++ jinak učily).
    9.7.2009 09:27 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Já teď čtu The Art of Multiprocessor Programming a tam jsou seznamy s hlavou na každý druhý stránce. A často i s ocasem! :-D
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    9.7.2009 14:55 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    No fuj. :-D
    Fluttershy, yay! avatar 9.7.2009 01:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Mě by zase docela zajímala FAV ZČU... Sice to budu řešit až za rok, ale nejsem si tím Matfyzem tak jist.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.7.2009 04:46 dexík | skóre: 4 | blog: im_back
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Ja vzal vejsu jako dobrou prilezitost vypadnou z CR a opravdu doporucuju. :-) Lip jsem vybrat nemohl.
    13.7.2009 04:54 dexík | skóre: 4 | blog: im_back
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    vejsku
    14.7.2009 22:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    V zahraničí už jsem nšjakou dobu byl během prázdnin o střední (student engineer) a dobudoucna to taky plánuju, v každým případě, ale vejšku bych rád v ČR konkrétně v Praze, i když třeba na rok vypadnu apod...
    14.7.2009 22:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT
    Díky všem za názory, fakt jsem rád že jste sem napsali pár názorů, dík za to. Já to všecko promyslim odzhora dolů a naopak ještě asi pětkrát a nějak se rozhodnu ;-)
    25.9.2009 00:19 jeezaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MFF vs FEL/ČVUT vs FIT/ČVUT

    Zajímalo by mě, co jsi nakonec zvolil :)

    Já jsem na FITu ČVUT a zatím to vypadá zajímavě.

    Občas je teda nuda, ale tak to ke studiu většinou patří...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.