abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:33 | Bezpečnostní upozornění

    V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | IT novinky

    Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:11 | Nová verze

    Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Nová verze

    Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:44 | Pozvánky

    V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.5. 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (11%)
    Celkem 276 hlasů
     Komentářů: 16, poslední včera 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    27.11.2010 07:52 pán tě vidí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Tomu říkám pokrok. Takové vlastnosti měl už AMIGA OS už v roce 1985 při svém vydání, nemuselo se čekat 20 let na opravu.
    Fluttershy, yay! avatar 27.11.2010 08:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Jakých 20 let? Ty regrese se objevily tuším kolem 2.6.30. Taky předpokládám, že Amiga se nemusela potýkat s takovými objemy dat (ať už jde o ty filmy nebo 3D).

    Králýčku, BTW, prosím pěkně, poděl se se mnou o tu Matfyzáckou strkanici. Potřebuju porovnat výstup s korektním výstupem. Ten zkur... CodEx mi háže chyby na čtvrtý až předposlední test a netuším, kde hledat chybu (teoreticky je to korektní).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    27.11.2010 10:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Ok, jsem na žebru, hodim ti to...
    Ale upozorňuju, že mi to hází SIGABRT u posledních dvou :-D
    frEon avatar 29.11.2010 18:50 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    myslim, ze to bylo 2.6.18
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Fluttershy, yay! avatar 29.11.2010 18:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Záleží které.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.11.2010 09:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    AMIGA OS už v roce 1985
    Oprava: Workbench® už v roce 1984
    lukve avatar 27.11.2010 13:12 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja

    eh. Amiga je tusim propiertarny systemm. linux jefree.. porovnavat sa moze tak AROS s Linuxom a v tomto je Linux niekde inde....

    linux user more than 20y
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.11.2010 13:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    ...nerozumim o co ti jde s tim free, free, nebo non-free, jde mi o to, že Workbench je system z roku 84.
    27.11.2010 20:56 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja

    ktery jel  na jednom presne definovanem hw ..... zatimco linux jede od lednicky, televize,  pres telefony,  az po superpocitace s tisici procesory ....

    USE="-gnome -kde";turris
    =^..^= AmigaPower® avatar 28.11.2010 11:14 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Jasně, tomuhle rozumim, nicméně co si tak matně vzpomínám, v naší pračce z 84' žádnej Linux nebyl... :-D
    MMMMMMMMM avatar 28.11.2010 11:51 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    A co umí Workbench a co umí Linux? ;-) Porovnáváš neporovnatelné imho. A to jsem velký milovník AMIGY, je to jeden z nejúžasnějších počítačů, co kdy byl vymyslen...
    =^..^= AmigaPower® avatar 28.11.2010 12:16 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Já nic neporovnávám, poslední Workbench vyšel ještě než Linus napsal první řádku kódu. Otázkou samozřejmě zůstává, kde by ten OS byl dneska bejt dál vyvíjenej a hlavně portovanej na x86 a PPC, ale to jsou samozřejmě jen moje trapný spekulace. O kvalitách Linuxu nehodlám pochybovat, byla to pro mně jediná přijatelná alternativa pro současnost. ;-)
    kotyz avatar 28.11.2010 12:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    on na x86 (arosaros) a ppc (morphos) portovanej je, dokonce se i vyviji dal jako amigaos (ted maji verzi 4.0 nebo 4.1 a ten bezi i na puvodnich amigach, ale chce to uz ty akceleracni karty s ppc procesorama, blizzard myslim) ale s tim uz lidi od puvodni amigy nemaji nic spolecnyho. neco sem o tom cet a matne si vzpominam ze za ty leta to vyviji uz asi treti spolecnost (aktualne by to mela bejt Hyperion Entertainment CVBA).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    28.11.2010 12:48 pán tě vidí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Co umí Amiga OS na rozdíl od Linuxu? Naprosto plynulý multitaskový desktop. Podívej se jak jede AOS 4 bez záškubů zcela plynule tak, jak jsem byl zvyklý i ve verzi 3.x. Když to porovnám se svým 4-jádrem na 2,8 GHz, 4GiB RAM pohánějící Linux, chce se mi zvracet z toho škubání v Linuxu. Bohužel tu není jiná pořádná alternativa. Ne, Widle ani MasoX není pořádná alternativa. Je to totéž jak Linux, jen s jinou barvičkou.
    28.11.2010 17:22 lukove
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    trosku reagujem neskoro ale presne koli tomu vkladam velke nadeje do Haiku. Ono prosim yiadnz flame nechcem yhadyovat Linux.. ja som Amga casy nezazil kedze v tom case som bol fanusik Atari i to ST som videl len yriedka v atari klube ale teray v pritomnosti operacne systemy ktorym fandim bolo QNX a Haiku.... niekedy som mal rad FreeBSD ale teray ked si pustim PCBSD a ked vydim ako dlho botuje a nacitava strasne pomaly kopec modulov tak neprosim.. Haiku mi nabehne za 10- 15 sec.. do spustenie grafiky.. a moyem naraz spustit co ja viem 5 HD videii a yvuk ide naray yo vsetkzch nic neseka .takye o tom to je... dufam ye ho dokoncia a cim skor...
    28.11.2010 17:23 lukove
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    eh, sorry ale mam prepnutu klavesnicu na QWERTZ a trosku som pil takye tak,
    28.11.2010 17:28 lukove
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja

    Haiku / BeOS in heavy load

    Zafod avatar 27.11.2010 09:18 Zafod | skóre: 17 | blog: Zafodovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Netuší někdo, jestli už je v něm opravena tahle chyba? To acpi=off je u notebooku docela problém. V Ubuntu to mají zřejmě opatchované, anžto tam s tím problém není, ale ve Fedoře (tuším 12) a v Archu jsem se zapnutým acpi nenabootoval.
    27.11.2010 11:40 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    A docital si to do konca? Mas tam napisane, ze od 2.6.35.1 je to opravene.
    Zafod avatar 28.11.2010 20:31 Zafod | skóre: 17 | blog: Zafodovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Jojo, dočetl, ale přiznám se, že jsem z toho nepochopil, jestli jde jen o patch pro jádro .35, nebo je to zařazeno i do dalších verzí.
    27.11.2010 12:10 Cze.Honza | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Jojo, ty nové věci jsou super, hlavně ty Intel ovladače, ale já se musel vrátit zpátky k 35, protože mi pod 36 přestal fungovat VirtualBox, resp. funguje, ale po spuštění jakéhokoliv virtuálního OS tak do 2-3 minut shodí celý systém:(
    27.11.2010 12:37 yajohny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Robilo to aj mne na debiane, ale odkedy som si skompiloval jadro s tym 200line patchom, uz mi to nerobi.
    27.11.2010 12:38 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Dlabej na VB a prejdi na kvm.
    27.11.2010 13:45 Cze.Honza | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    To bych rád, ale nemám na to procesor:(
    Limoto avatar 27.11.2010 14:47 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja

    kqemu...

    David Watzke avatar 27.11.2010 13:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Tohle se mi dělo taky. Nevím jestli ještě furt (s .1), netroufám si to zkusit :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    LukynZ avatar 27.11.2010 13:31 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Diky intel grafikam se nadelalo tolik bordelu, ze by je uz mel nekdo rozslapat, spalit a zakopat hodne hluboko.
    AsciiWolf avatar 27.11.2010 13:57 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Nesouhlasím. Grafiky od Intelu mají jako jediné použitelné OSS ovladače.
    27.11.2010 20:58 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja

    spiz nepouzitelne ......

     

    asi jsi nevidel xorg-video-ati s novejsimi jadry a mesou , ze ....

    USE="-gnome -kde";turris
    Fluttershy, yay! avatar 27.11.2010 21:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Porovnání spotřeby by bylo...?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    27.11.2010 22:39 Jirka Keresteš | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    No nevim, me teda atina (4330 HD) s oss driverem narozdil od intelu (845G) nezamrza kazdych ~15 minut...
    A physics book seems to be a mathematician's worst nightmare.
    27.11.2010 23:10 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Staré ATIny fungují bez problému. Jediná nevýhoda je, že modely, které plně fungují, se už tou dobou nevyrábí :-(
    27.11.2010 13:59 repli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Od jisté verze jader (ověřeno v 32-25) mi iwl3945 jede jen do 60 KB/s... Už je to opraveno?
    Marián Kyral avatar 28.11.2010 08:34 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Mám iwl3945 a nepamatuji si na podobný problém. Celou dobu mi to jede normálně. Momentálně mám 2.6.36. Jediný problém je, že se mi wifi po výpadku spojení už sama nepřipojí. Musím udělat manuální restart sítě.
    27.11.2010 22:13 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    re Intel grafiky..

    No ja už pár mesiacov nepoužívam KDE4, lebo po jednom update mi prestala chodiť akcelerácia (kwin efekty), takže som momentálne na openboxe. Takže môžem dúfať, že to zase bude fungovať aspon tak ako predtým? To je vlastne len taká rečnícka otázka - updatujem a uvidím.

    PS: tiež mam archlinux
    27.11.2010 23:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    lebo po jednom update mi prestala chodiť akcelerácia (kwin efekty), takže som momentálne na openboxe

    Nechci vypadat jako kverulant, ale nestačilo vypnout ty efekty? :-)

    28.11.2010 00:00 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    no jasne že sa vypli samé, ale KDE je oproti openboxu pomalé a ked už mam KDE používať (a ja ho chcem používať) tak musí dačo extra ponúkať - a to bola akcelerácia a grafické efekty...
    28.11.2010 00:39 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    updatnute - akceleracia nefunguje, CPU ide na 100 %... tak niekedy nabudúce..
    28.11.2010 00:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Co dělá glxgears?
    28.11.2010 15:47 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    hm:

    glxgears: príkaz nenájdený
    Marek Niklíček avatar 28.11.2010 16:09 Marek Niklíček | skóre: 17 | Rimavská Sobota / Banská Bystrica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    pacman -S mesa-demos
    28.11.2010 20:44 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    $ glxgears
    Running synchronized to the vertical refresh.  The framerate should be
    approximately the same as the monitor refresh rate.
    296 frames in 5.0 seconds = 59.125 FPS
    298 frames in 5.0 seconds = 59.420 FPS
    Dosť bieda, však? Inak lspci hlási toto
    00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82945G/GZ Integrated Graphics Controller (rev 02) (prog-if 00 [VGA controller])
            Subsystem: Micro-Star International Co., Ltd. Device 7267
            Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 16
    28.11.2010 21:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Dosť bieda, však?
    Ne, to je v pořádku, nebo minimálně ne úplně špatně, málo FPS tam je kvůli VSyncu...
    Nicky726 avatar 28.11.2010 10:45 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    No mně na atomovém netbooku zas začaly bez problémů efekty fungovat. To to trvalo...

    Ad kernel, subjektivně se mi to zdá trochu lepší, ale uvidíme.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    28.11.2010 01:04 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    já tvoje nadšení zatím nesdílím, hraju si s 2.6.36 dneska většinu dne, ale moc se mi nepozdává - nějak divně se mi s ním chová nastavení grafického rozlišení na intel i915, když používám externí monitor připojený k notebooku, přičemž ten notebookový LCD chci mít vypnutý. S jádrem 2.6.35 vše ok s 2.6.36 se mi to LCD furt zapíná a nastavuje jako "hlavní monitor (zobrazí se na něm panel) i když to tak nechci. Compiz se mi zatím nepodařilo rozchodit vůbec...
    28.11.2010 19:49 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Mně se po upgrade na .36 přeházelo pořadí komponent - eth0 je teď eth1 a naopak a to samé se zvukovkama. Fakt úžasné.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    28.11.2010 20:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    To se už poměrně dlouho (přibližně od příchodu řady 2.6) děje i bez upgradu jádra, obecně k tomu stačí pouhý reboot. A proto máme udev.
    28.11.2010 20:14 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    obecně k tomu stačí pouhý reboot
    Toho jsem si nevšiml.
    A proto máme udev.
    A ten se v tomhle ohledu chová jako windows 95.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    28.11.2010 21:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Tady o tom píšou...
    29.11.2010 07:00 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    To je v rámci jednoho driveru... mně se prohazujou zařízení různých driverů.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Marián Kyral avatar 29.11.2010 12:31 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Ale to je úplně jedno. Záleží, která síťovka je nalezena jako první. Pořadí není zaručeno už několik let. Na to je udev. Všimni si, že se tam zadává jen mac adresa a jméno. Nikde není nic o ovladači.
    29.11.2010 12:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Ono to někdy jde. Třeba jedná-li se o různé drivery, dá se tomu pomoci vynuceným načtením modulů v určitém pořadí. Nebo u dvojice interních adaptérů realizovaných jedním chipsetem to také mám pořád stejné. Ale jak už bylo řečeno, spoléhat na to, že to tak bude fungovat samo od sebe, nebo se dokonce rozčilovat, že se to po upgradu jádra změnilo, dává asi tolik smyslu jako stěžovat si, že na zboží není vytištěná jednotná cena jako před 25 lety.
    28.11.2010 21:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Toho jsem si nevšiml.

    Ano, v určitých specifických případech je možné, že se to nestane. Ale že by to po těch sedm let mohlo uniknout někomu, kdo se o systém hlouběji zajímá, mi připadá krajně nepravděpodobné.

    A ten se v tomhle ohledu chová jako windows 95.

    Tak to jste měl nějaké hodně nestandardní Windows 95, že se v nich dala relativně jednoduchými textovými konfiguračními soubory přesně specifikovat pravidla, jak identifikovat jednotlivá zařízení a jak na ně reagovat.

    29.11.2010 07:04 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Ano, v určitých specifických případech je možné, že se to nestane. Ale že by to po těch sedm let mohlo uniknout někomu, kdo se o systém hlouběji zajímá, mi připadá krajně nepravděpodobné.
    Za těch 7 let se mi to stalo přesně 2x vždy po upgrade jádra na novější verzi. A vždy shodně na všech strojích. Takže bych to na nějakou náhodu neviděl.
    Tak to jste měl nějaké hodně nestandardní Windows 95, že se v nich dala relativně jednoduchými textovými konfiguračními soubory přesně specifikovat pravidla, jak identifikovat jednotlivá zařízení a jak na ně reagovat.
    No tam se to dělalo relativně jednoduchým registrem, ale pointa je, že obě řešení trpí tím, že když si to nedodělá uživatel sám tak si to žije svým životem. BTW když ty persistent net pravidla použiju tak zas mám problém při výměně síťovky.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    29.11.2010 08:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Za těch 7 let se mi to stalo přesně 2x vždy po upgrade jádra na novější verzi. A vždy shodně na všech strojích. Takže bych to na nějakou náhodu neviděl.

    Jak jsem napsal, při troše štěstí (nebo spíš snahy) je možné, že jste se tomu dosud úspěšně vyhýbal. Ale realita je taková, že počínaje řadou 2.6 prostě pořadí detekce zařízení při startu (a tudíž ani jejich defaultní pojmenování jádrem) není persistentní a i když se v konkrétních případech může stát, že to vychází, je nezodpovědné na to spoléhat. Ono tak úplně persistentní nebylo ani dřív, ale od řady 2.6 už se vývojáři jádra přestali snažit předstírat, že to jde, a dali k dispozici nástroje umožňující se s tím vypořádat.

    BTW když ty persistent net pravidla použiju tak zas mám problém při výměně síťovky.

    Což bohatě stačí, protože síťové karty se vám v počítači těžko vymění bez vašeho vědomí (něco takového jsem zažil jen u virtuálu běžícího pod MS Virtual PC, ale i tam to šlo vypnout). Takže není problém po výměně pravidla příslušným způsobem upravit.

    29.11.2010 19:56 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja

    Takže jste si pravidla pro persistent net vypnul? To se pak nemužete divit, že to dělá přesně to, co jste chtěl.

    Při výměně síťové karty se pravidla chovají rozumně. Pokud máte ve stroji více rozhraní a nějaké z ních umře, tak je logické chtít udržet původní názvy na zbývajících.

    grubber avatar 29.11.2010 15:00 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kernel 2.6.36 - haleluja
    Stejně jako mnoho lidí nade mnou, rozhodně nejsem z updatu nadšený. Počítač mi zamrzá hned po bootu v gdm a teď jsem se dozvěděl tohle (mám ThinkPad R60 a na něm Arch x86_64). No nic, 2.6.36 přeskočím.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.