abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:00 | Nová verze

    Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 12:44 | Pozvánky

    V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (73%)
     (6%)
     (10%)
     (11%)
    Celkem 248 hlasů
     Komentářů: 16, poslední dnes 11:05
    Rozcestník

    Lekce z kapitalismu

    29.6.2009 20:12 | Přečteno: 1677× | Ani zbla

    Přítelkyně vlastní Fabii, o kterou se ale starám já. Jednak proto, že jsem chlap a jako softwarový inženýr tomu "rozumím", druhak mám volnou pracovní dobu.

    Když jsem potřeboval přezout na letní kola, našel jsem si malý nedaleký autoservis. Je to rodinný podnik, otec a syn. Kola přezuli, ale svým rafinovaným digitálním měřákam zjistili, že je trochu rozjetá geometrie na přední nápravě. Typické, pomyslel jsem si, na sedm let starém autě je vždycky něco k preventivnímu vyměnění, nebo aspoň seřízení. Dal jsem tedy na jejich radu a nechal auto seřídit, těch sedm stovek (bez daně) jsem investoval, abych ochránil přítelčiny pneumatiky. Chovali se ke mě mile, odjížděl jsem spokojen.

    Asi za měsíc jsem se s autem pokusil udělat státní technickou kontrolu. Kromě blbostí typu vybledlé žárovky v blinkrech mě vyrazili prasklé silenbloky na přední nápravě. Co je silenblok jsem nevěděl, ale technik na STK mi to názorně ukázal. Je to taková gumová výztuha, přes kterou se natáčí přední kolo. Slouží k tomu, aby kolo trochu pružilo ve směru natáčení a vibrace se nepřenášely přímo na volant. Prasklý silenblok má pravděpodobně za následek,že přední kolo nedrží tak přesně stopu a taky že jakékoliv seřizování geometrie nápravy jsou vyhozené peníze. Ještě poznamenám že u Fabíí je to typická závada, je to holt trošku poddimenzované.

    Tak jsem se vypravil do autoservisu. Cílem bylo domluvit opravu a zeptat se, proč mi doporučovali dle mého soudu zbytečné seřizování, případně dohodnout nějakou slevu.

    Auto jsme zvedli na hever, pánové tam strčili nějaký šperhák, trochu s tím zahýbali a shodli se, že je to opravdu prasklé. Tak jsem se zeptal, jestli si mě pamatují, že jsem u nich už jednou byl. Pak jsem možná použil trochu neopatrnou formulaci (ale maximálně zdvořilým tónem), že jim mám trochu za zlé, že mě minule uvrtali do seřizování nápravy, když se to teď bude muset dělat znovu.

    To jsem udělal zásadní chybu, jakákoliv rozumná diskuse skončila ještě než začala. Starý pán auto pustil dolů, řekl že takové řeči nemusí poslouchat a že bych si to měl udělat v nějakém značkovém servisu. Ve chvíli jsem měl auto nastartované před dílnou. Pak ještě pronesl větu: "Copak já můžu zato, že máte rozbité silenbloky?" Pochopitelně za to nemůže, ale kdybych si uměl takové věci diagnostikovat sám, žádný autoservis nepotřebuji.

    Takže jsem byl poprvé v životě jako zákazník vyhozen na ulici. Půvabné to bylo v tom, že mě vyhodil sám majitel a tedy jsem neměl žádnou vyšší instanci k odvolání:-). Samozřejmě nevím, jestli opravdu udělali chybu. Kdyby ano, spokojil bych se s jemnou omluvou a nějakou trapnou slevou. Pokud ne, měli přejít mou neomalenou formulaci a vysvětlit mi to. Den jsem si tím zkazit nenechal, navíc se ukázalo, že značkové a honosně se tvářící autoservisy nejsou zas o tolik dražší. Byla to celé taková zajímavá životní zkušenost.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    =^..^= AmigaPower® avatar 29.6.2009 20:27 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Kolik si vystřík za ty silembloky + práci v tom značkovym servise? Jo! A kolik to má nalítáno že vodešly?
    alblaho avatar 29.6.2009 20:41 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Aha, ono se to píše silemblok :-).

    Ten značkový servis byl domluvený nějakou protekcí (to zasáhla přítelkyně) a nemám od toho doklad, navíc se tam opravovaly i jiné věci (olej, filtr, blikací páčka pod volantem). Ale podle ukázkové tabulky cen tam měli to seřízení nápravy dražší o nějakých 20%.

    Fábka má nalítánu necelou stovku. Ty silembloky ale podle řečí odejdou klidně po šedesáti. Ovšem teď mi potenciální tchán řekl, že se podvozek už jednou spravoval (čepy a já nevím co), takže to může být už druhá výměna, nevím.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.6.2009 20:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    To mi příde dost brzo, já je měnil na Mitsubishi asi po 320000 (podle rakouský servisní knížky měněný nebyly a 160000 jsem stim udělal já), s nima šly i oba homogeny a pravý rameno...

    ...ale dneska už se takovýhle auta nedělaj ;-)
    alblaho avatar 29.6.2009 21:10 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Ono je to asi konstrukční vada, je to udělané chatrně. Z profilu to jsou dvě soustředné kružnice spojené na dvou místech. Jiné značky to dělají normálně plné (a patrně z něčeho měkčího). Než mě vyhodili, tak povídali že si nějaký chlap dal do Fábie plné silenbloky ze Seatu. Ale pak prý bylo všechno cítit na volantu, tak tam vrátil ty škodovácké.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.6.2009 20:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Aha, ono se to píše silemblok :-).
    ...já nevim jak se to píše ;-)
    29.6.2009 21:09 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    30.6.2009 10:18 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu

    takze by sa to malo citat: sajlent blok? :))

    regine2 avatar 30.6.2009 06:35 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu

     

    Aha, ono se to píše silemblok :-).

     

    ......

    slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/silentblok

     

    silentblok = gumokovová podložka na tlumení chvění

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    29.6.2009 20:30 misch | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu

    Jednoznačně + pro autora. Pokud se v té firmě neumí slušně chovat, nevidím důvod proč se tam s čímkoli vracet. Pokud pan majitel autoservisu nepochopil, že na normální dotaz se dá normálně slušně odpovědět (když se mě někdo zeptá jestli si na Linuxu může spustit Outlook, taky ho přece nevyhodím s tím že "když je tak chytrej, tak ať si jde koupit Visty"), tak doufám že na něj nikdy nikde nenarazím.

    =^..^= AmigaPower® avatar 29.6.2009 20:37 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Nejde na něj poslat něco jako ČOI? ;-)
    30.6.2009 07:22 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Ne, ale můžete jim dát lekci kapitalismu. (Už tam nechodit a doporučit to všem známým.)
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.6.2009 11:26 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Vetsinou +1 nepisu, ale sem se to hodi :-D
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Michal Fecko avatar 29.6.2009 20:42 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Najhorsi servis - znackovy servis. Preco? Ak ste dobry robite sam - viete ze si musite za svojou pracou stat aby ste si udrzali spokojnych zakaznikov - robite v garazi niekde na okraji mesta, mate dielnu. V autorizovanych (znackovych) servisoch robotu oddrbu lebo su si isty ze zakaznikov maju dost a tak robotu flakaju (je jedno ci je to Citroen, Fiat, BMW ci Audi - aj ked clovek by cakal od drahsich znaciek iny pristup - zial tomu tak nieje - mozno nanajvys v jednani). Osobna skusenost jedneho znameho. Bola nutna vymena oleja, vymena ol. filtra, vymena vzduch. filtra - kedze bolo auto v zaruke MUSEL do autorizovaneho servisu danej znacky. Pri preberani vozidla si vyziadal stary prachovy aj olejovy filter. Vraj uz ho vyhodili do smeti. Typek otvoril kapotu pred servisnym technikom ktory mu doniesol auto, rozsruboval par srub a vytiahol SIVY az hnedy prach filter plny prachu a spiny (!!!!!) - cize filter meneny nebol - dalej ani nepokracoval - vyziapal sa na technika auto neprebral - preberaci protokol nepodpisal a nechal si zavolat veduceho servisu. Vtedy neplatil nic za servis, veduci servisu sa mu hlboko ospravedlnoval a okrem ineho uviedol - citujem: "Viete my tu zamestnavame aj preskolovanych kucharov a stavbarov, su nedosledny a roztrzity atd. atd. ...".
    alblaho avatar 29.6.2009 20:45 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    V autorizovaném servisu jsem skončil více méně náhodou. Domluvila to přítelkyně přes svého zaměstnavatele. Jinak bych zkusil nějaký jiný náhodný, protože v této oblasti nemám žádné zkušenosti:-)
    Michal Fecko avatar 29.6.2009 20:50 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Mozno si natrafil na zlu naladu veduceho, mozno ale je taky vzdy. Vtedy treba hladat iny servis - kde sa ku tebe spravaju korektne. Vysvetlia ti, co je z autom, ake su moznosti a nie len zahlasia co je chybne a co stoji oprava. Lebo mal ti (ak si ten silenblok vtedy vsimol, ak vobec bol v tom case silenblok prasknuty - mohlo sa to stat kludne aj v obdobi po oprave a pred STK - vacsia rychlost, nejaka jama a oslabeny silenblok praskne) povedat ze je to sposobene silenblokom. Tazko nejako sudit jeho reakciu.
    29.6.2009 20:55 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    NA druhou stranu, u znackovyho servisu muzes jit vys a pokud ta znacka stoji o spokojeny zakazniky, tak se tim nekdo zabyvat bude, takze ti dole budou opatrnejsi na jednani se zakaznikama. NAvic ono u znacek BMW a Audi zase nebude tolik zakazniku jako u Skodovky, tak tam si tech zakazniku bude zrejme vic vazit:) V domacim podniku budou mit ceny opravdu zrejme nizsi a kdyz budes mluvit se zamestnancem, tak je hodne velka sance, ze mluvis s jednim ze spolumajitelu, min. s nejakym potokem majitele, takze pokud budou chtit, tak te vyhodi.

    Ovsem ti kuchari a stavbari jsou drsny:)
    Michal Fecko avatar 29.6.2009 21:01 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    No neviem, ale s tym cenenim si zakaznika - no nieco na tom bude - ale urcite to je rozne - rovnaka znacka moze mat v jednom meste slusny a poctivy autoservis a v dalsom "kucharov a stabarov" - mozno odporucam pozriet toto a hlavne diskusiu pod tym...
    29.6.2009 22:47 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Kamarad ma pritazeny audi z nemecka a do nemecka kousek za hranice jezdi do znackovy prodejny pro dily a opravuje si to sam. Podle toho co jsem pochopil by mu tem snesli i modry z nebe kdyby ho meli v katalogu.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    29.6.2009 20:49 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Hehe, to by chtelu udelat negativni reklamu. Ale ne nejakym psani, ale praktickou ukazkou. Proste priject s autem, kdyz je doba vymen, a pak tam docela nahlas pred ostatnima domlouvat vymenu pridat k tomu, jestli by mu laskave vymenili jenom ty kola a zbytecny prace, at mu ani nenabizeji, ze nebude zbytecne platit navic jako minule. Nebo se pak na posledni chvili rozhodnout, ze radsi zajedes do nejakyho kvalitniho znackovyho servisu, nez si to nechat bastlit od nich a nakonec vyplaznou vic:) A pak sehnat par kamosu, ktery tam sehrajou neco podobnyho. Urcite se par dalsich zakazniku ze zvedavosti zeptaji, tak jim vylicit pribeh o zbytecnem serizeni geometrie. A pak si da pan majitel pozor, aby si zakazniky hyckal. Samozrejme to musi byt ale u konkurence aspon priblizne drahe, bohuzel lidi spis koukaj predevsim na cenu a kvalitu si uvedomi a pozdeji, kdyz si sectou naklady za vsechny ty levny sluzby.
    Michal Fecko avatar 29.6.2009 20:54 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Ono to vies - nie vsetko lacne musi byt aj nekvalitne ak je to robene pedantne. A zase presne tak drahe neznamena kvalitne. Maj dva autoservisy. Jeden velky, v centre mesta, cakacia miestnost - samozrejme klimatizovana, pekne prostredie (drahe vybavenie a drahe najomne - odkupne = vyssia cena za rovnake sluzby). Druhy na kraji mesta, v garazi, bez cakacej miestnosti - nizsie naklady - nizsia cena. Ale praca je ta ista - akurat cena je rozna - ale cena neznamena kvalitu. Pozor na pozlatko - nie vsetko zabalene v pozlatku je lepsie ako to zabalene v obycajnom papiery...
    29.6.2009 20:57 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Jojo, to vim. Znam jeden penuservis v jednom docela malym mestecku, taky v rodinnym dome, ale ti opravdu makaji. Kdyz je doba prezouvani, tak maji plno, a i v sobotu jedou hned od rana (nevim, do kolika). A udelaji vsechno skvele.
    alblaho avatar 29.6.2009 20:59 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Prosím tě. Já jsem šťastný, že auto má technickou a můžu se věnovat jiným věcem. A tenhle blogpost jsem napsal z nudy ve vlaku.
    default avatar 30.6.2009 09:30 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Hehe, to by chtelu udelat negativni reklamu.

    Negativní reklama je také reklama. Já bych to pustil z hlavy a vůbec se tím nezabýval. Život je zajímavý sám o sobě, tak proč si ho zbytečně kazit.

    29.6.2009 21:02 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu

    Velké neštěstí tohoto národa je, že je tu spousta kutilů všeumělů odkojených Přemkem Podlahou (ten už naštěstí s jejich podporou přestal). Ti si nenechají vymluvit, že se zkrátka ve firmách musí jet podle výrobní, resp. servisní dokumentace a že na jejich geniální improvizace pomocí provázku, gumičky a ohnutého hřebíku není nikdo zvědavý. Ve firmě jsme podobného majstra zámečníka měli - napřed ho dusil kontrolor pro samé neshody s dokumentací, nakonec jsme ho ještě ve zkušební době půl roku před nárokem na předčasný důchod vyhodili.

    =^..^= AmigaPower® avatar 29.6.2009 21:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Kde bych byl, kdybych si na autě nechal dělat všechno v servisu? Byl bych finančně v pr... ;-) Takhle si udělám všechno sám a ušetřim majlant. Kdyby nebyli v prodejnách ND idioti typu "jasně pane, je to to samý", svět by byl ještě krásnější... ;-)
    carnero avatar 29.6.2009 21:45 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu

    Svět by byl krásnější i bez idiotů "já si to udělam sám, to vyjde nastejno". Čímž neříkám žes' to Ty. Ale podívej se na některé doma opravované vehikly. Oni majitelé si to udělají sami... a pak to nemá tlumiče, jde tomu šejdrem řízení a celé je to... zbraň hromadného ničení.

    Michal Fecko avatar 29.6.2009 21:57 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Ked si sikovny tak sa moze skryt fabrika a vsetky autorizovane servisy :-D A neurazaj amaterou len preto ze nepostupuju podla vyrobcovho manualu - rozhodujuce su skusenosti a schopnosti.
    pol128 avatar 29.6.2009 22:32 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu

    ty kokso, maximalny tuzing...

    =^..^= AmigaPower® avatar 29.6.2009 22:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    ty kokso, jsem zvědavej kdo "tohle" zahomologuje :-D
    29.6.2009 22:53 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    To uz je pomerne starej kousek a hodne znamej, byl k videni v nejakym americkym hiphopovym hudebnim klipu. Cena ke koupi asi 2.5 mega co jsem onehda videl.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.6.2009 23:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    ...ale je to srágora :-D tohle je pořádná škodovka :-D
    30.6.2009 05:10 abr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    http://news.auto.cz/aktuality/rihanna-u-skody-rapid-rabbit-zmlkni-a-jed.html
    Grunt avatar 30.6.2009 14:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Kde to má zadní sedadla, kufr a střešní okýnko?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.6.2009 22:19 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Já stebou naprosto souhlasim, "takhle to stačí, to bude dobrý, vždyť to drží" do mýho slovníku nepatří. Taky mně to auto ale nikdy nikde nenechalo a když pominu drobné orezliny plechů (ale nikoliv prahů atd.) tak je skoro jak z fabriky a na technický nemam nikdy žádnej problém. ;-)
    29.6.2009 22:51 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    hele pracoval jsi někde někdy v servisu? Já mám zkušenosti ze servisu přímo od lidí co v něm pracovali naprosto jiné. ps. někdy se v autorizovaném servisu chovají k autům jako prasata...
    the.max avatar 30.6.2009 01:14 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    chvili mi o tom povidej. na vlastni bulvy jsem videl, jak kluk ve znackovem nejmenovanem autoservise v Moste menil zakosovi predni brzdove desticky na felicii (kombi). Bylo to v dobe, kdy majitel salonu zrejme jeste netusil ze na miste dilen bude parkoviste pro Tesco, tak jeste ke stare budove byvalych dilen CSAD pristavel novou halu. Tenkrat to byla pouze hruba stavba. 'Nevyhoda' byla, ze nove zamyslena vrata se neshodovaly s umistenim stavajicich vrat stare budovy. Mechanik, syn mirne tuzingem postizeneho otce, kteri ztuzingovali jejich skodovku do takoveho stavu, ze pri jizde do kopce jsem je predjizdel i na kole, kdyz nasadil spatky predni kola a spustil zvedak na podlahu, skocil do auta a jako Michael Schumacher po nastartovani nekolikrat poradne proslapl plyn, nacez zaradil zpatecku a pustil spojku. Z heveru vyletel tak, ze kola hrabali jeste kdyz opoustel puvodni vrata. V tom okamziku hamtnul na bezdy, ale nic. Hamtnul po druhe a zase nic. Nez stacil cokoli dalsiho udelat, zabrzdil az o stenu nove haly, ktera se o cca pul metru posunula smerem ven a z felicie kombi udelal felicii kratkou. Pral bych vam videt vyraz majitele felicie kdyz koukal ze salonu oknem, jak jeho auto o stenu zastavilo:-D Ono totiz po vymene desticek se musi brzdy naslapat, protoze po vymene je mezi destickama a kotoucema docela velka mezera ktera po jednom seslapnuti pedalu proste nesrovna.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    =^..^= AmigaPower® avatar 30.6.2009 08:19 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    To mi připomíná jak jsem kdysy s kámošem měnil pakny u stovky, zapoměli jsme tam něco (teď už nevim co) dát na jedný straně, po asi půl kilometru zkušební jízdy se rozlítlo prasátko takovim způsobem, že vodlítla ta plechová poklice. :-D
    default avatar 30.6.2009 09:36 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Velké neštěstí tohoto národa je, že je tu spousta kutilů všeumělů odkojených Přemkem Podlahou

    Velkým neštěstím tohoto národa je způsob jednání popsaný autorem zápisku.

    Dalibor Smolík avatar 30.6.2009 10:36 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu

    + 1

    V našem národě stále ještě není zakořeněno heslo "náš zákazník  - náš pán". Tohle již v zahraničí vědí. Takový autoservis asi nebude mít dlouhého trvání, pokud  existuje konkurence. Samozřejmě může jít o náhodu, majiteli servisu třeba včera zemřela manželka, přišel o střechu nad hlavou nebo nějaká jiná katastrofa ;-), ale pokud je to v systému jeho firmy, majitel skončí.  Ano, to je princip kapitalismu.  U nás si stále mnoho lidí ještě myslí, že umět něco vyrobit je to hlavní. Není. Umění je to prodat ...

    Jinak naopak náš národ má velkou výhodu, že právě díky kutilství si lidé příjdou na spoustu věcí, na kterou by jinak neměli .. To je zase pozitivní stránka důsledků minulého režimu. Vidím to i třeba i ve fabrice v USA, kde si náš technik poradí s věcmi, které tým amerických inženýrů nezvládne .. Takže Přemka Podlahu bych v tomto směru vůbec neodsuzoval, právě naopak. Ano, někteří lidé se klepnou do prstu i při zatloukání hřebíku do zdi, i takoví jsou (třeba já). Ale obecně jsme národ šikovný.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luk avatar 30.6.2009 11:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Ano, někteří lidé se klepnou do prstu i při zatloukání hřebíku do zdi
    Vzpomínám, jak jeden lékař vyprávěl, že mu na ambulanci přišli dva bratři, akademický malíř a architekt. Chtěli pověsit obraz na zeď. Jeden skončil se zápěstím rozdrceným od kladiva, druhému prošel hřebík skrz ruku (hlavičkou napřed) :-D

    (Znám řadu lidí, kteří dopadli podobně, ostatně nějaké menší úrazy tohoto typu jsem měl také.)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 29.6.2009 21:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Také jezdím přezouvat do jednoho malého pneuservisu, tam takové chování naprosto nehrozí a vždy bylo všechno v nejlepším pořádku. O negativních zkušenostech s některými autoservisy už jsem psal. Nicméně naposledy jsem (před cca rokem) učinil špatnou zkušenost se servisem ESAKO - Sýkora Dražkovice. Při čištění škrticí klapky roztrhli sací hadici (to se může stát, mohla být zkřenčelá), to mi ale řekli až při přebírání auta (s tím, že novou nemají a při objednání by to bylo nejméně na 3 dny, spíš týden) - přestože mi předchozího dne hlásili, že je vše v pořádku. Dále mi zničili poklice na předních kolech - opět nebyly nové, ale po jejich manipulaci nesly známky hrubého násilí. O rok dříve bylo ve stejném servisu vše v pořádku, ale mezitím se obměnil personál a úroveň znatelně poklesla.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.6.2009 22:06 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu

    nemohl byste objasnit, proc jste v nadpisu pouzil slovo kapitalismus ?

    alblaho avatar 30.6.2009 08:56 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Oni nabízí nějakou službu, já ji zase poptával. Ale k realizaci obchodu nedošlo, protože v reálném životě nezáleží jenom na maximalizaci zisku, ale též na tom, kdo je jaký rapl.
    29.6.2009 22:17 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    tady by melo zafungovat to, ze se to lide v okoli dovi a uz nikdo k tomu smejdovi auto neda
    alblaho avatar 30.6.2009 08:59 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Já se distancuju od pojmu "šmejd". Určitě mají dos zákazníků kteří jsou spokojení. Že si ke mě dovolili věci, které jsou z hlediska obchodu kontraproduktivní je věc jiná. A ani si nemyslím, že tenhle blogpost bude mít nějaký dopad na jejich tržby.
    Dalibor Smolík avatar 30.6.2009 13:11 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu

    A ani si nemyslím, že tenhle blogpost bude mít nějaký dopad na jejich tržby.

    Leda, že by většina zákazníků tohoto autoservisu byla zároveň čtenáři abclinuxu ..;-)  Jinak si osobně myslím, že pojem "šmejd" je tady zcela na místě, bez ohledu na to, kolik má zákazníků. Nejde o to, že servis něco "zvoral", to se stane kdekoliv a kdykoliv. Jenže solidní firma se buď omluví nebo vysvětlí, proč to nešlo udělat podle přání zákazníka. Hulvátství skutečně do byznysu neplatí, pokud nechceme připustit, že jsme v Rusku ..

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    unknown_ avatar 30.6.2009 20:00 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Hulvátství skutečně do byznysu neplatí, pokud nechceme připustit, že jsme v Rusku ..
    Nezebych se chtel zastavat v dnesni dobe vicemene nacistickeho Ruska, ale je to to prvni, co vas napadlo tam napsat, nebo to snad ma nejaky hlubsi vyznam?
    Grunt avatar 30.6.2009 13:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lekce z kapitalismu
    Já si prostě už nemůžu pomoct: RTFM!
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.