abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (72%)
     (6%)
     (10%)
     (12%)
    Celkem 222 hlasů
     Komentářů: 15, poslední včera 21:33
    Rozcestník

    Na návštěvě v GNOME 3

    9.4.2011 11:38 | Přečteno: 2111× | Ani zbla | poslední úprava: 9.4.2011 11:38

    Inu neodolal jsem, a stáhl si live CD s GNOME 3 (to fedoří). Jenom připomenu, že nového rozhraní gnome-shell jsem se od první chvíle děsil. Přepínání oken přes aktivity mi přišlo neefektivní pro spoustu pohybů myší a nutnosti absorbovat to celoobrazovkové menu. Zkrátka jsem příznivcem klasického taskbaru (pokud možno na straně).

    Musím říct, že ve výsledku to není tak hrozné, jak jsem čekal:-). Na přepínání přes ty aktivity se dá zvyknout a má to něco do sebe. Celé prostředí prostředí působí elegantně a uhlazeně.

    Bez tlačítek pro maximalizaci/minimalizaci oken to taky jde, ale jako problém vidím, že pak na okně nelze vidět, jestli maximalizaci vůbec umožnuje.

    Prostředí GNOME bývá též vyčítáno, že ovládací prvky jsou příliš velké. Mně tato “vzdušnost” nikdy nevadila, ale mám pocit, že trojková verze to už trochy přehání - záhlaví oken prostě zabírá víc místa, než je zdrávo.

    Mám to puštěné asi půl hodiny a zatím se to nezaseklo, jen jednou mi spadla centrální aplikace pro nastavování. Rychlost je naprosto bezproblémová (pětiletá Intel GMA 950).

    Takže díky autorům za balík softwaru, který je minimálně zajímavý a určitě použitelný. Uvidím, jak se bude vyvíjet Ubuntu, jestli bude Unity katastrofa, možná uteču k Fedoře:-)        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Na návštěvě v GNOME 3, obrázek 1 Na návštěvě v GNOME 3, obrázek 2 Na návštěvě v GNOME 3, obrázek 3

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    kozzi avatar 9.4.2011 12:05 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3

    Tak prepinat mezi aplikacem sa da pomoci alt+tab coz je mnohem rychlejsi jak pres aktivity nebo pres taskbar, a ja dokonce to delam tak ze mam na kazde plose jednu aplikaci takze se pak prepinam presunem na danou plochu :). Jo je pravda ze to trochu prehnali s velikosti horniho titulku, byt polovicni tak si nestezuji, ale verim ze to pujde nastavit casem pomoci tematu :)

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    alblaho avatar 9.4.2011 12:47 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Tak jasně že alt+tab používám, ale ne vždy mám ruce na klávesnici. Akorát jsem koukal jak puk na hierarchii: když mám několik oken Epiphany, tak v tom přepínacím dialogu je jenom Epiphany jakožto aplikace a pod tím seznam jejich oken. Ale nevím, jak ta okna přepnout. Ještě to prozkoumám.
    alblaho avatar 9.4.2011 12:49 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Hm, musí se stisknout šipka dolů. Nelíbí.
    kozzi avatar 9.4.2011 12:51 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3

    nemusis me to slo tusim i jen najetim, a nebo dokonce jsem to mel chvili nastavene ze se neseskuovali

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    alblaho avatar 9.4.2011 13:01 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Já tedy žádné nastavování nenašel. Umím jen vyměnit tapetu. Ale počítám, že spousta věcí půjde hackovat přes gnome-config (jako ve Windows:-). Ale to jsem nezkoušel.
    vain avatar 9.4.2011 13:11 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Nainstaluj gnome tweak tool. Není tam toho sice zatím nic extra moc, ale pár užitečných věcí ano.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    9.4.2011 13:09 Někdo jiný | skóre: 18 | blog: Někde jinde
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Tohle by mělo jít i bez šipky. Alt+klávesa nad tabulátorem by mělo přepínat jenom mezi okny jedné aplikace. Akorát to zatím nefunguje, pokud ti ta klávesa nedělá backtick. Můžeš se podívat do taháku, jsou tam docela dobré tipy.
    alblaho avatar 9.4.2011 15:00 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Jo, funguje to pěkně. Dík.
    Grunt avatar 10.4.2011 18:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Nové kombo: Alt + ta klávesa na tabulátorem.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 10.4.2011 18:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    No tak těsně vedle.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 10.4.2011 18:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    a ja dokonce to delam tak ze mam na kazde plose jednu aplikaci takze se pak prepinam presunem na danou plochu
    Na to zase platí Ctrl+Alt+Shift a šipky hore, důle.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.4.2011 01:47 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Ja prepínam medzi aplikáciami (alebo oknami aplikácií) klávesovými skratkami. Najčastejšie používaným aplikáciám som priradil klávesové skratky Ctrl+1 až 9. Je úplne jedno, kde je tá aplikácia zašitá, okamžite som v nej. Po pár týždňoch som prestal rozmýšľať, ktorá aplikácia má ktorú klávesovú skratku a teraz to mám už úplne zautomatizované.
    MaFy avatar 9.4.2011 12:21 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Nechces upnout nejaky screen?
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    alblaho avatar 9.4.2011 12:47 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Hlásím, že klávesa PrtSc funguje :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 9.4.2011 14:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Potvrzeno! Gnome je furt nejhnusnější! :-D
    Chytrex avatar 9.4.2011 14:46 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    :D Sic flame post.. Ale v podstatě souhlasím, i když KDE4 je těsně v závěsu:D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    9.4.2011 15:04 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    hmm, závěs dlouhý tři parseky ...
    =^..^= AmigaPower® avatar 9.4.2011 16:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Ke KDE4 jsem se i přes hw nároky daleko za mojí konfigurací vrátil díky nefunkcionalitě LXDE, nejvíc mi ale vyhovovalo KDE3.5.7,
    gtz avatar 9.4.2011 17:38 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    LXDE používám na starší mašině a funguje mi v pohodě. Můžeš doplnit prosím, kde LXDE padlo nebo mělo nějaký problém? Dík
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    =^..^= AmigaPower® avatar 9.4.2011 23:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Spíš jde o takový naučený (zlo)zvyky, někde něco neni a nejde to najít, krkolomný/neintuitivní věci oproti KDE atd., na stabilitu si co se pamatuju stěžovat nemůžu...
    gtz avatar 10.4.2011 00:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Já vím, zlozvyky ty jsou a budou. Na starších mašinách se KDE/GNOME moc používat nedají a záchrana je LXDE/XFCE. LXDE to má hodně zakopané to nastavení, ale není se čemu divit, vývoj jde hodně pomálu a snad se to zlepší. Známý instaloval celé DVD (prostě dal instalovat vše) a přitom používá jen E17 :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    =^..^= AmigaPower® avatar 10.4.2011 10:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    ...jinak kombinace LXDE + Compiz Fusion šlapala neskutečně rychle ;-)
    10.4.2011 18:05 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    PCManFM je nestabilní sranec, ve většině případů se po startu DE ani v podstatě nespustí. Nechápu, jak mohou posrat tak primitivní (proti Konqueroru, Nautilu atp.) program. Testováno v několika verzích Ubuntu a v Arch Linuxu (aktuální verze).

    LXPanel je nechutný nedodělek (např. nemožnost si uspořádat plochy (do matice, ne vektoru), nepoužitelné skrývání a zobrazení na výšku).

    ...
    gtz avatar 10.4.2011 18:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Používám LXDe a PCManFM používám a nezakousl se mi zatím. Používám OpenSuse a PCManFM 0.9.8
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    11.4.2011 19:47 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Možná to mají nějak opečované, ale verze z upstreamu prostě padá.
    gtz avatar 11.4.2011 20:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    snad jen co mne štve, je když přes něj odpojím USB/Flash apod. tak on disk odpojí, ale pak jen blikne a zmizne. Na starších mašinách je to prostě ideální varianta.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Zafod avatar 9.4.2011 15:09 Zafod | skóre: 17 | blog: Zafodovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    No tak ty záhlaví jsou megahovadský :-( Na notebooku, kde člověk honí každej pixel docela na prd.
    Grunt avatar 10.4.2011 18:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Zas paráda na dotykové obrazovky. Dokonce to jde chmatnout za jakékoliv bílé místo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.4.2011 16:03 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3

    Jak říkám, obávám se, že nejsem dostatečně postiženej na to, abych mohl Gnome3 používat...

    Ten titulek okna že vážně pitomej a příliš tlustej, proč to nespojej s horní lištou? Stejně jě tam hromada zbytečnýho místa...

    9.4.2011 16:35 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3

    Napadá mě jediný důvod, proč tohle používat: ze zásady. Zásadovost některých uživatelů je jediným důvodem, proč ještě existuje Gnome.

    vain avatar 9.4.2011 17:19 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Zásadovost některých uživatelů je jediným důvodem, proč ještě existuje Gnome.
    Větu, která by dávala menší smysl, jsem už dlouho nečetl. Zkus to rozvést, nebo neplácej nesmysly.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    14.4.2011 14:38 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3

    Pravda, moje věta asi nedává o moc víc smyslu než samotný Gnome. Přesto necítím potřebu ji rozvádět podrobněji. Někteří ji pochopili, někteří ne. Někteří s ní souhlasí, někteří ne. Na tom není nic překvapivého.

    Jakub Lucký avatar 9.4.2011 21:57 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Jo, to je zásadovost. Zásadně používám programy, které mi vyhovují...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    9.4.2011 16:46 maertien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Tak asi 5 letech na gnome se budu pohlizet po nejakem jinem wm. Ne, ze by toto bylo vylozene osklive, ale proste si nechci zvykat na nejake novinky, kdyz mi absolutne vyhovuje to stare. Zatim to vidim na xfce a mozna nejake dalsi alternativni wm. Treba dam sanci i tomu novemu kde, ktere jsem naposledy poradne pouzival ve verzi 2.x.
    9.4.2011 17:21 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3

    Buď sa to nedá vypnúť, alebo so to nenašiel. Logout bol fakt logout, čiže reštart X s následnou ponukou sa prihlásiť - čo iné som čakal? :-) A ten suspend či čo to bolo, nuž, áno, bolo to nejaké uspatie - ale to som nečakal, veď tí blbci mi nedali šancu vysunúť CD. Dal som teda suspend, všetko stmavlo, kompjuter stíchol. Zafrfľal som, že slušné live CD dajú ponuku "vyber zo šuflíka if any a stlač enter". Tak som myslel, že to stihnem vysunúť tesne po zapnutí. Lenže po stlačení vypínača počítača šuflík CD proste nereagoval (a až tak som vlastne na to prišiel, že to neni vypnuté, ale uspaté). Tak som sa do milého Gnome nedobrovoľne vrátil. Musel som to vypnúť natvrdo vypínačom PC, ktorýžto postup som nepoužil už roky.
    Ako ste vy hoši korektne ukončili prácu s tým live CD?

    SomaFM commercial-free internet radio
    9.4.2011 17:34 Jaromír Hradílek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Buď sa to nedá vypnúť, alebo so to nenašiel.

    Je potřeba přidržet klávesu Alt, nábídka „Log Out“ se tak změní na „Power Off“.

    9.4.2011 17:44 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3

    Uff! :-) Skúsim, ďakujem.

    SomaFM commercial-free internet radio
    9.4.2011 17:44 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Ha, to je take riesenie "M$ approved" :-)
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Josef Kufner avatar 9.4.2011 17:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    A tohle vydávají za user friendly?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Grunt avatar 10.4.2011 18:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Škoda že nemá GNOME u každého vydání svoje kódové jméno podobně jako KDE. Třetí verze by se s klidem mohla jmenovat „GNOME 3.0.0 Eintopf“ (bohužel se nedá říct, že by si z každého protředí bralo GNOME to nejlepší) nebo „GNOME 3.0.0 Jing&Jang“.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 10.4.2011 18:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Sorry, ale tohle není nic jiného jen pláč nad vlastní neschopností. Ne že bych snad neměl stejný problém, ale
    Logout bol fakt logout, čiže reštart X s následnou ponukou sa prihlásiť
    a v té „ponuke sa prihlásiť“ je ikonka kde vyjedou volby Restartovat, Vypnout a já nevím co ještě. Když už nic, tak přepnutí do terminálu funguje standardně a tam už stačí jen klasické kombo Ctrl+Alt+Del (odchytne to init a provede korektní přechod na restartovací level) pro neználky UNIXu (je to kombo platné na všech standardních PC a učí se tak v šesté třídě ZŠ), a nebo příkazy jako telinit 6, reboot pro neználky Linuxu (protože emergency komba jako SysRQ+S,U,B fungují také).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.4.2011 19:05 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3

    Jj, takto nejak som ukončoval prácu v PC-BSD a KDE 4.1.x, kde to proste inak nešlo, páč KDE4 bolo v plienkach, že :-) Ale odvtedy sú už cca dva roky, nie? Nuž, história sa opakuje, nové Gnome si tie detské nemoci bude musieť prejsť. ;-)

    A inak, čo ja, ja vyplakávať nemusím, keď chcem si poradím, ja sa linuxom bavím, tá "neschopnost" je len simulácia toho, ako by to vnímal začiatočník-lama.

    SomaFM commercial-free internet radio
    Grunt avatar 10.4.2011 19:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Ale odvtedy sú už cca dva roky, nie? Nuž, história sa opakuje, nové Gnome si tie detské nemoci bude musieť prejsť.
    Už zas tyto „KDE4 bébé“ kecy? Ty mě hodně štvaly už u KDE4 a o to víc u GNOME, protože to je s prominutím nesmysl.
    Ale odvtedy sú už cca dva roky, nie?
    Od vydání Quake 3 Areny už let deset. Od fatální události v Černobylu je to už skoro čtvrt století. Od doby napsání prvního UNIXu už to bude pomalu půl století a od dob objevení ohně už nějakých pár milionů let. A co? Principy se od těch dob nezměnily, ty jsou furt stejné.
    ako by to vnímal začiatočník-lama.
    Začátečník-lama který začíná na GNU/Linuxu se prvně učí jak je poskládaný systém, základy práce v Shellu, atd. Ne, kterou ikonu sestřelit aby restartoval počítač. Protože je to vzhledem k množství desktopových prostředí dost často i nemožné.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.4.2011 18:17 pica2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Bože, ještě jednou díky za Unity!
    9.4.2011 18:30 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    To je úplně ten samý bordel. Vzhledově je to snad ještě horší, je tam hromada bugů a je to jen o fous ergonomičtější, než GNOME 3. Naštěstí staré GNOME ještě chvíli vydrží a pak už snad KDE 4 bude natolik doladěné, že na něj budu moct přejít.
    9.4.2011 18:51 pica2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Nemyslim si. Ted nejakou dobu pouzivam daily buildy od Unity-2D a zatim to vypada hezky - treba to odstraneni panelu okna je hodne dobry napad. Jasne ze to jeste neni 100% funkcni ale furt lepsi nez gnome shell s kd4 dohromady...
    9.4.2011 23:08 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Nevím co je panel okna. Ale hodně mě štve způsob, jakým vyřešili "global menu". OK, beru že někdo nechce menu v okně, ale proč ho skrývat, resp. nedat alespoň možnost neskrývat. Taky mě štve, že nemůžu lépe nastavit panel (pořadí widgetů, mezera mezi časem a ostatními widgety kvůli vizuálnímu odlišení). Další problém je v tom, že si sami kreslí menu panelu, ale neumí správně pozicovat texty, takže jestliže má uživatel nastavený vlastní fonty, tak jsou nápisy špatně pozicovány a vypadá to hnusně.

    Další průšvih je maximalizace okna. Tlačítka na minimalizaci, maximalizaci a zavření si přesouvám doprava a pokud okno maximalizuji, tak se mi přesunou do panelu ... akorát vlevo.

    Co je ale největší průšvih je to menu. Nechápu, proč bych měl mít neustále zobrazeny "související" aplikace z repozitářů. Orientace v menu je špatná.

    Už jsem to tu psal, ale napíšu to znova. Z Unity mám pocit, jakoby vývojáři okamžitě implementovali každou blbost, která je právě napadne.

    Naopak KDE 4.6.1 vypadá velice rozumně a je také ergonomické, včetně konceptu aktivit, které v nynějším stavu odpovídají tomu, co od této funkce čekám. Jediné co tomu chybí je odladěnost a menší paměťová náročnost.
    9.4.2011 23:14 pica2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    a bugreporty a requesty mas napsane? mi na kde prijde spatny hlavne to ze u vseho chcou aby to byl ty jejich skvely widgety - krasne to jde videt na amaroku, ze skveleho pouzitelneho programu udelali naprosto nepouzitelnou zabugovanou sracku, hlavne ze si tam muzu ze vsim hybat. ja si myslim ze tuhle verzi ubuntu v unity doladi vsechno a pristi verzi ubuntu uz to bude dobre pouzitelne (taky je jeste moznost v bubuntu Classic desktop, ktera vymizi casem)

    a k fontum - jediny spravny font je ten od ubuntu prece ;-)
    10.4.2011 14:10 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Bugy odstraní (ostatně ). Ale můj rozpor plyne z koncepce toho prostředí, s kterým jsem - zatím - nekompatibilní. Vyplňovat na toto bug reporty je zbytečné, protože z historie víme, že Canonical si do tohoto kecat nenechá.

    Amaroku je škoda, ale třeba si chyby uvědomí a odstraní je. Ale když se všechno vyhází, tak je nakonec celkem dobře použitelný.

    Ubuntu font je docela hezký, ale v jeho nové verzi (v KDE) zobrazuje "Regular" řez tučně a "Light" je zase příliš tenký.
    10.4.2011 14:14 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Nějak jsem zapomněl dopsat větu v závorce, takže: ostatně hodně bugů, na které jsem narazil je již nahlášeno v launchpadu.

    V Unity Daily buildech to docela vře, ale zatím se mi prostě nelíbí.
    10.4.2011 18:15 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Ubuntu font je docela hezký, ale v jeho nové verzi (v KDE) zobrazuje "Regular" řez tučně a "Light" je zase příliš tenký.

    Fakt?

    12.4.2011 09:24 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    V jedné z posledních aktualizací to bylo, zdá se, napraveno.
    alblaho avatar 10.4.2011 00:18 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Ad tlačítka na minimalizaci a spol... Byl jsem velký odpůrce přesunu do leva, ale s odstupem času musím uznat, že to znamená jediné: méně pohybu myší. Je to ergonomičtější. A že bych si omylem zavřel okno při pokusu kliknout na "File", to se mi nestalo ani jednou.

    Ok, nemusím používat Windows.
    10.4.2011 14:11 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Já jsem to zkoušel, ale zvyk je železná košile.
    10.4.2011 18:19 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Jasne ze to jeste neni 100% funkcni ale furt lepsi nez gnome shell s kd4 dohromady...

    Když je použitelnost GNOME's Hell v astronomických záporných hodnotách, nelze se divit.

    9.4.2011 21:15 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Souhlas. Asi před týdnem jsem kvůli tomu, že jsem chtěl vyzkoušet Unity, přešel z Archu s GNOME 2.32 na daily build Ubuntu 11.04. A s Unity jsem spokojen. Ale doufám, že bude Unity dostupné i pro ostatní distribuce, Ubuntu mě docela štve.
    10.4.2011 13:39 hacup | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Zkusil jsem unity i gnome shell a musím říct že unity je skvělý a gnome shell je na tom dle mého názoru hůř. Unity je rychlé, promyšlené už i celkem stabilní a vypadá dobře. Doufám že se to někomu povede dostat do Archlinuxu.
    11.4.2011 19:58 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    No v AURu je nějaká starší verze Unity, nevim jak moc ta verze byla funkční.
    10.4.2011 18:21 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Ale doufám, že bude Unity dostupné i pro ostatní distribuce, Ubuntu mě docela štve.

    Myslím, že někdo pracoval na integraci do Fedory nebo openSuSE, ale vybodl se na to.

    gtz avatar 10.4.2011 20:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Ale doufám, že bude Unity dostupné i pro ostatní distribuce, Ubuntu mě docela štve.

    Otázkou je zda lidé z ostatních distribucí (Suse,Fedora apod.) Unity chtějí.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    vain avatar 11.4.2011 08:26 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na návštěvě v GNOME 3
    Evidentně jo, jinak by se na to asi neptal.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.