abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    dnes 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (71%)
     (6%)
     (11%)
     (12%)
    Celkem 217 hlasů
     Komentářů: 15, poslední dnes 21:33
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    10.8.2012 12:49 Voloda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Problem s HW je nezavisle na tom co si vyberies. Priklad - vybral som si NB na ktorom urcite pobezi Ubuntu. A skutocne isiel. Tak som kupil mobil a nemohol som ho synchronizovat (upravovat kontakty, pisat SMS a pod.), potom som vyhral multifunkcne a nedalo sa skenovat/faxovat z NB. Nakoniec som musel nahodit VirtualBox a do neho Windows lebo po upgrade prestalo Ubuntu aj tlacit.. :-/
    10.8.2012 13:02 Viktor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Hmmm, ja som mal dost stastie na HW pocas mojho celeho posobenia s Linuxom ( 6 rokov )

    Naposledy som si kupil notas, na ktorom bol Win 7, ten som nahradil Debianom. Debian automaticky po instalacii z netinstall mal rozpoznanu wifi, intelacka grafika bezi okamzite, webka tak isto, bluetooth som este neskusal.. Citacka SD kariet rovnako. Jedine co mi ,,nejde'' out-of-box je citacka odtlackov prstov - ale to ani nechcem.. V tom obdobi bola akcia - zadarmo som k tomu notasu ( HP PRobook 4530s ) dostal multifunkcne zariadenie HP DESKJET 3050A. Pripojil som ho a out of box slo. skenovanie, aj tlacenie... Maximalna spokojnost.

    Ked uz sme pri tom, ten notas odporucam.. :)

    Dve graficke ( pre narocnejsich radeon 1GB DDR3, pre "menej narocnych" intelacka graficka, neviem uz co to je zas,a le je brutal a daju sa na nej mastit aj nove hry ), 8 GB RAM, 640 GB disk, i5 procak, MATNY DISPLEJ, srs premium sound, velmi dobra klavesnica. Vydrz baterie nie je boh vie co, zhruba 1.5h, ale na baterke nie som takmer nikdy.. takze..

    Rovnake stastie som mal pri predoslych notebookoch - acer, lenovo, hp, na desktopoch rovnako. tlaciaren samsung ml-1640 taktiez nerobila ziaden problem, s driverom splix.

    S poslednou kupou som vyslovene velmi spokojny, co sa tyka podpory linuxu aj co sa tyka samotneho stroja..

    Vsetko to vidim v tom, ze som si dokazal spravne vybrat HW. Kedze som si HW vyberal vzdy dosledne, nikdy som problemy nemal.
    10.8.2012 16:10 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    HP 4730s - funěl, clickpad fungoval jen na SLED, kvůli pitomému propojení ATI grafiky + Intel integrované nefungovalo na ATI potlačení tearingu a na nádherném display byla pak videa hnusná... Nebýt těchto showstopperů, tak by se mi ale taky líbil
    13.8.2012 12:10 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Výdrž baterie 1,5 h a to to ještě stále nazýváte notebook? Cokoliv s výdrží pod 4 hodiny (alespoň tou udávanou výrobcem, reálná je většinou nižší) nepovažuju za notebook, maximálně tak "přenosný desktop".
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    10.8.2012 13:02 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    To je právě příklad špatného výběru HW. Se spoustou mobilů nejsou problémy, se spoustou multifunkcí také ne.

    Jediný HW s kterým mám problém je ATI grafárna do AGP, která blbne pod Linuxem i pod Win.
    Jendа avatar 10.8.2012 13:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Problem s HW je nezavisle na tom co si vyberies.
    Ale to třeba i na Windows - namátkou třeba OsmocomBB.
    =^..^= AmigaPower® avatar 10.8.2012 13:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    No to je ale píčovina vod začátku do konce...
    kotyz avatar 10.8.2012 13:17 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Správně punkovej přístup je vytáhnout z popelnice nějakej notebook kde nic nefunguje a rozjet na tom všechno pod linuxem. Už mam k tomu aceru objednannou anténu a kabel s redukcí k wifi - bezdrát bude! :-D Dokonce už je tam připravená i díra pro montáž (původně to mělo bejt pro s-video výstup, ale výrobce ho tam nedal). Ten čudlík na zapínání wifi a bluetooth nic nedělá, tak ho budu nadále ignorovat.

    Teď by to chtělo ještě samolepku KERNEL ULTRAS HARDCORE COMPUTING přes celý víko, ale když je náš samolepkotvůrce a komunitní akčňák mimo aktivní službu, tak to hned tak nepude a nebude...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 10.8.2012 13:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 10.8.2012 13:30 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Jo a ještě tam jak je ta velká samolepka acer s popisem co je a neni vevnitř, tak tu nahradit za nějakou černožlutě orámovanou s velkym nápisem "v případě poruchy praštit sem", protože to je zrovna to místo kde se musí zatlačit když se vysere grafika aby to zas naskočilo (takovej servisní bod G) :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 10.8.2012 14:16 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Hele, mně včera týpek tvrdil, že pracovní teplota AMD je 60 stupňů a že má standartně teplotní pojistku nastavenou na 80. :-D Tak mu chci udělat fotku BIOSu s těma mejma 86 :-D

    Jinak mam do ntb konečně větší HDD, s tim 6.5GB se nedá normálně fungovat...
    kotyz avatar 10.8.2012 14:40 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    No starý áemdéčka ani termální diodu neměli a u těch o něco novějších moc nefungovala, viz to známý video s grilovánim procesorů bez chladiče na tom's hardware - pentium III se seklo a přežilo, pentium IV se zpomalilo a přežilo, pak tam měli nějakej athlon a ten shořel a shořel i athlon xp nebo 64 s tou termální diodou. Já měl se starou deskou a chladičem 60°C běžně, teď na nový desce s novym (a menšim) chladičem mi to ukazuje jen 40-45°C. Jenže na nový desce mi nejde číst přímo ten senzor co je v procesoru, ale jen nějaký čidlo na desce, takže skutečná teplota může bejt vyšší (ale podle toho co mi ukazovali oba senzory na starý desce tam byl rozdíl jen pár stupňů a když se to nechalo chvíli v klidu tak se obě hodnoty vyrovnaly). 86°C už je docela hardcore, to bych si skoro myslel že ti to buď ukazuje ve Fahrenheitech nebo prostě blbě. A ty provozní/maximální teploty se lišej skoro kus od kusu (stejně jako možnosti přetaktování), bych se toho zas tak nebál. Kdyby sis vzpoměl dřív, moh sem ti věnovat pár kilo chladičů převážně na socket A, ale už skončily ve výkupu barevnejch kovů. Zůstala mi akorát taška různejch větráků...

    Na disk si v aceru nemůžu stěžovat, je tam 40 GB, teď tam mam vedle archu i widle, na testování síťovek a jejich ovladačů, potvrdilo se mi podezření že ta pcmcia wifi z aukra je asi vadná, protože se k wpa síti nepřipojí ani z widlí xp kde to prej fungovat musí (na linuxu se jí zase musí nahrát firmware, ale ani potom nefungovala). Naštěstí mam ještě jednu a ta vypadá že funguje, ale dokud nebude ten kablíček a anténa nebudu to vědět jistě...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 10.8.2012 14:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    86 tam je, když tam nemam ten druhej větrák co fouká na větrák na procesoru, jinak je tam 81-82 ;-)
    kotyz avatar 10.8.2012 14:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    A nemáš to ucpaný kočičíma chlupama? Což takhle vyčistit to a nanýst novou vrstvu teplovodivý pasty?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 10.8.2012 15:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    tam je pasta splácaná asi ze třech chladičů :-D
    kotyz avatar 10.8.2012 15:24 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Tim to asi bude :-D Chce to čerstvou a v tenký vrstvě. To neni jako Pentium I 90 MHz kde se dá dát chladič bez pasty a bez větráku...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 10.8.2012 15:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Ale jenom nějaká posraná pasta tě nespasí a neudělá to z 80° na 50°
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 10.8.2012 15:36 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Já to mam v prdeli, kdybych to chtěl dělat, tak bych ho musel vypnout... :-D
    kotyz avatar 10.8.2012 15:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Ty ho nikdy nevypínáš? Máš tam aspoň plechy, aby ti do toho nestrkali kočky nenechavý pracky?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 10.8.2012 18:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Nemam, navíc je na boku, protože jinak zamrzá, takže po něm lezou furt ;-)
    kotyz avatar 10.8.2012 19:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Se divim že se ještě žádný nic nestalo, asi sou dost chytrý na to, aby nešahali a nečuchali do běžících větráků...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    12.8.2012 22:46 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    možná spasí, pokud tam napatlal vypálenou pastu (tedy z chladiče), tak to může klíďo fungovat i jako tepelný izolant, tedy opačně :-D, ale jinak ten můj compaq presario bez puštěných aplikací má 35 stupňů na procesoru a větrák se ani netočí a když zapnu web s flashem (tedy 100 % cpu), rozpálí se na 83 stupňů a hučí jak kráva... ale stabilní je maximálně.
    Baník pyčo!
    10.8.2012 16:02 skunerq | skóre: 19 | blog: skunerovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Core i7 s nezapojenym chladicem 87°C a nevypla se .....
    10.8.2012 19:14 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Tak si jí navrhni a pošli mi to. Mám někde krabici samolepek do tiskárny. Jestli ti to bude stačit z inkoustovky...
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    kotyz avatar 10.8.2012 19:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Z inkoustovky je to nahovno, vlhkost to rozpije a světlo vyšisuje. Mě se líbí ty pokyho z komunitní akce, to vypadá na solidní matroš co pár let vydrží...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    10.8.2012 13:14 biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Jsem zvědavý, kdy se objeví komentář o tom, že lidé by se spíše měli více snažit. Že by se měli naučit jak počítač přimět, aby dělal něco běžného; jaká přepínače přepnout nebo jaké parametry přidat na příkazovou řádku, aby se program choval tak, jak očekává běžný laik, ne jak připadne logické programátorovi. Vodit počítač za ručičku, dohlížet nad každou operací, schvalovat každou prkotinu, protože software nesmí udělat nic bez explicitního souhlasu uživatele.
    10.8.2012 13:57 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    To se pleteš. Unixové nástroje se tradičně vyznačují tichým chováním.
    Bedňa avatar 10.8.2012 14:06 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Yes, yes, it reminded me Enjoy The Silence
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    10.8.2012 14:01 tucnacek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Lidé by se spíše měli více snažit.
    10.8.2012 14:06 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    to přijde - maximálně se tě možná budou snažit jako trola ignorovat, ale většinou to stejně nevydrží :)
    10.8.2012 14:12 psholty2 | skóre: 7 | blog: char
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Preco je tam 3. dvakrat?

    5. Stante se vyvojarem

    alblaho avatar 10.8.2012 14:17 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Fixed, díky.

    Jasně že Linux je nejprospějšnější lidem, kteří ho opravdu uvládnou. Budou používat LVM, virtualizaci, skriptování, ... ale o tom jsem psát nechtěl.
    10.8.2012 14:34 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    a hlavne to bude celkem sypat :-)
    10.8.2012 14:33 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Ten nadpis me pomalu odradil kliknout ale nuda v praci :-) tak jsem to precetl - teda prectl jsem ty ctyri nadpisy - a musim souhlasit - ke stejnymu procesu jsem se taky dopracoval po letech.
    10.8.2012 17:52 Josef
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Nesouhlasím že je Kubuntu popelkou Ubuntu. Používám toto prostředí k naprosté spokojenosti. Nejsem žádný odborník, ale problémů je daleko méně než OpenSuse, kde je nutno např. pořád řešit nějaké problémy se závislostmi. V kubuntu jsem na tento problém i při přidávání PPA NIKDY za dva roky nenarazil. Vzhled a YaST jsou opravdu v OS propracované, přesto mi Kubuntu připadá jako lepší volba.
    10.8.2012 19:11 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Vyhněte se distribucím jež jsou odvozeniny odvozenin a má je na svědomí nějaký pubeťák který přebarví tapetu, zanese tam několik chyb a o vývoji softwaru nemá tucha.

    Můžeš být konkrétní? Které distribuce toto splňují?

    Vyberte si široce používanou linuxovou distribuci

    To záleží na tom, jaké má ten dotyčný člověk zkušenosti/znalosti/dovednosti.

    ...GNOME 3 nadával tak dlouho, až jsem si ho oblíbil. Ďábelsky rychlé, skvělé ovládání klávesnicí, snaha o skvělý a vypiplaný vzhled na každém kroku.

    Ďábelsky rychlé? -- Heh, většina "lehkotonážních" správců oken ho strčí (rychlostí) do kapsy. Jinak vzhled je mi dost u pr.... Samozřejmě krom fontů.

    Jendа avatar 10.8.2012 22:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Můžeš být konkrétní? Které distribuce toto splňují?
    Greenie!
    =^..^= AmigaPower® avatar 10.8.2012 22:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Co blbneš woe, používám Greenie na všech servrech i desktopech a je to bomba! :-D
    Bedňa avatar 11.8.2012 00:43 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Stano sa na to vykašľal, čo je aj škoda, nebudem to ale ďalej rozvíjať. Teraz píše knihy a dá sa to čítať, minimálne v slovenských kruhoch už je kapacita ;-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    mirec avatar 11.8.2012 08:01 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Ja som myslel, že je indukčnosť.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Dreit avatar 11.8.2012 11:22 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem

    +1

    Nope
    kotyz avatar 11.8.2012 11:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    LOL, ty si ještěr! :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 11.8.2012 14:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Přílohy:
    Já sem vždycky byl rezistance! :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    mirec avatar 11.8.2012 16:38 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Mám radšej naše Slovenské schématické značky odporníkov (to znie fakt tak naprd?). Ja som v poslednej dobe tiež pasívny ... ale až vyrastiem stanem sa RC-členom.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    AsciiWolf avatar 12.8.2012 12:17 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Příloha:
    ;-)
    Bedňa avatar 11.8.2012 14:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    LOL, celkom valí a odozvy väčšinou pozitívne, teda negatívne som ani nevidel.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    11.8.2012 10:37 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    nemyslim si, ze je to skoda.. to distro nemalo nic, co by sa na beznom ubuntu nedalo urobit zhruba za 20 minut (s internetom). ano, posledne vydanie nebolo vyslovene zle (nemalo uz tie detske chyby, aspon teda nie nejaky extremny pocet) pre ludi bez internetu, ale..

    povedzme si rovno, linux bez netu je ako kakao bez kecupu.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    11.8.2012 08:13 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem

    Díky

    Bystroushaak avatar 10.8.2012 20:47 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Podle mě je to ještě jednodušší - zjistit si, do čeho jdu a pak se po pečlivém zvážení rozhodnout. Tak člověk nebude zklamaný, jakmile něco nevyjde tak jak počítal, protože s tím počítat bude :)
    edois avatar 10.8.2012 23:08 edois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Já jsem momentálně s Linuxem nejspokojenější za celou dobu, co jej používám (cca 10-11 let) a to kvůli tomu, že jsem ho přestal používat jako desktop.

    Na servery je naprosto špičkovej, nedal bych tam nic jinýho a ve VirtualBoxu se v něm bezvadně vyvíjí, ale jako main systém na noťas bych ho už nechtěl (mj. kvůli špatné podpoře nejnovějšího hardware).

    Za sebe (no flame) říkám, že člověk si musí uvědomit, co od systému chce, co očekává a co je ochoten do toho investovat (peníze, čas, nervy, ...) a rozhodnout se podle toho.
    14.8.2012 09:56 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    A to je velmi pravicový názor!
    11.8.2012 14:37 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Myslim, ze to vubec neni o hardwaru, ale o tom, ze na Linuxu nefunguji programy, ktere jsou potrebne k praci a firmy, ktere tyto programy vyviji na Linux z vysoka ***. Dokud nebudou programy vyvijeny alespon stejne jako pro Mac, tak se Linux nikdy nikam nedostane (hovorim o desktopech).
    AsciiWolf avatar 12.8.2012 12:38 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem

    Jak které...

    Například velká část programů z IRIXu (Maya, ...) je nativně i pro GNU/Linux; stejně tak různá vývojová prostředí, různé elektro CADy, apod.

    Problém je s produkty od Adobe (Photoshop, Flash, ...), jejichž nativné verze je bohužel pouze pro Windows a OSX, no a samozřejmě taky s MS Office.

    Ovšem jako největší problém, bránící rozšíření, osobně spatřuji menší počet počítačových her oproti Windows, což by se snad mohlo změnit s příchodem Steamu.

    AsciiWolf avatar 12.8.2012 12:44 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Ještě jsem zapomenul zmínit různé strojařské CADy, které jsou sice často dostupné i pro komerční UNIXy, ovšem pro GNU/Linux jich moc není...
    11.8.2012 15:43 Mike
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Varování: Už mi bylo třicet, takže mi nevěřte :-P

    Linux sem začal používat jako jediný systém počínaje Mandrakem 9.2, dneska už by to teda bylo snad devět let. Jenže není. Nedávno jsem totiž přešel na Mac. Operační systém pro mě už dávno není hračka, chci od něj, aby prostě fungoval. A navíc se moc neměnil, protože jsem docela konzervativní. O tom, že pro mě už linux asi není budoucnost, jsem začal přemýšlet, když mi sebrali Gnome 2. Přešel jsem na XFCE, ale nebylo to Gnome 2. Tak jsem si řekl, když už změna, tak pořádná a koupil jsem si macbooka. Jeho uživatelské rozhraní se samozřejmě taky vyvíjí, fíčury přibývají ale taky ubývají, ale v zásedě je to pořád to samé, co první OS X.
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.8.2012 16:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    S tim MacOSem má pravdu chlapec, naposled sem ho viděl někdy na střední, teď mně kámoš požádal, ať mu tam něco nastavim a neměl sem žádnej problém, šáhnul sem pokaždý tam kam sem si pamatoval, případně intuitivně. Nicméně mně Apple nebaví, nemam ho rád a jako nějakou převratnou "bombu" ho fakt nevidim...
    11.8.2012 20:20 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    > chci od něj, aby prostě fungoval. A navíc se moc neměnil,

    A prave to je jeden z duvodu, proc pouzivam Linux. Tam uz vic nez deset let pouzivam v podstate stejny desktop. Ve Windows bych za tu dobu musel tak trikrat zasadne menit UI a na Macu dokonce i dvakrat hardwarovou platformu.
    12.8.2012 22:16 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Jdou tam dat tlacitka oken doprava a zrusit global menu? Pak by se mi to libilo a sel do Maca asi taky...
    kotyz avatar 12.8.2012 22:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    IMHO jo, ale potřebuješ na to dvě aplikace, každá za 30 $ :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    12.8.2012 23:39 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    to je for, nebo fakt?
    kotyz avatar 13.8.2012 00:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    To je střízlivej odhad jak by to mohlo bejt. Vim že tam byly aplikace na skinování oken a změnu barvy ikonek složek, možná to byl i freeware, ale spíš bych řek že byly placený jak je na masoxu zvykem. No jen si to vygoogli!
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    12.8.2012 22:51 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    +1

    Linux na desktopu jsem nedávno zrušil po dobrých 14 letech. Teď si hraju s OS X ve Virtualboxu a něco mi říká, že můj příští desktopový počítač bude Mac :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 13.8.2012 07:45 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    ...takhle to začíná, potom ti to začne říkat ať zabíjíš lidi jako brejvikovi.... :-D
    kotyz avatar 13.8.2012 09:59 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    +1 :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.8.2012 08:50 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Používal si to ako jediný desktop?
    14.8.2012 10:36 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Většinu té doby jo, akorát zpočátku jsem měl chvíli dualboot s Windows 95 a na konci s Windows 7. Pak jsem měl ještě krátké období kdy jsem měl souběžně nainstalované Windows XP, ale to mne celkem rychle přešlo.
    Bedňa avatar 14.8.2012 20:35 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Nieje nad dobre zaplatený backdoor.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    14.8.2012 10:07 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    1. Je hardware a hardware. Když mi nepůjde synchronizovat mobil, tak bych to neoznačil za hardwarový problém...

    2. Nesmysl. Vyhněte se jakékoliv distribuci s release cyklem 6 měsíců. Oni v Debianu nebo v RedHatu nejsou zcela pitomí a u těch 6 měsíčních releasů nejde o stabilitu nebo bugu prostost, ale prostě jenom o to technicky nabalíčkovat poslední software tak, aby alespoň při prvním vyzkouěení nic nepadalo. Jsou to taková tech-preview.

    3. Týká se zjevně oněch 6-měsíčních rychlokvašek, což si asi uvědomuje i autor.
    Jendа avatar 14.8.2012 10:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    2. Zase někdo třeba potřebuje nové verze knihoven, aplikací a vůbec.
    kotyz avatar 14.8.2012 11:36 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Pro toho je pak lepší arch nebo gentoo...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 14.8.2012 11:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    A ten někdo považuje Arch za nebezpečný a na Gentoo nemá výpočetní výkon, takže používá Debian unstable :-).
    14.8.2012 12:09 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Arch už má podepisování balíčků nějakou dobu implementované, takže argument o jeho "nebezpečnosti" padá. Navíc ten argument byl odjakživa tak trochu lichý, protože celé podepisování (je jedno v které distribuci) je stejně pouze tak trochu divadélko (kvůli tomu, že upstream projektů často zdrojové kódy nijak nepodepisuje). Viz zprávička Jak bezpečný je zdrojový kód?
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.8.2012 12:45 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Těm kdo se i nadále bojí, doporučuju kuličkový počítadlo, kde jako jediná bezpečnostní rizika hrozí pád na nohu a v případě rozbytí, vdechnutí kuličky, případně probodnutí vodícím drátem... :-D
    14.8.2012 12:42 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    ...ano, ale tahle rovnice ma mozna mnohem zajimavejsi tu druhou stranu, kde jsou Debian Stable a RH se strategii vicemene "dejme tam tu nejstarsi jeste podporovanou verzi". A to na desktop take neni idealni... Proste problem je, ze mezi temito distry (skvele na server) a 6mesicnicnimi kompilaty nic neni.
    alblaho avatar 15.8.2012 09:58 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Já bych taky chtěl "něco mezi". Asi nejvíc se tomu blíží Ubuntu LTS, vychází jednou za dva roky a v době uvolnění je slušně aktuální.
    15.8.2012 12:32 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Ubuntu v LTS verzích dělá jednoduše to, že zamrazí verze balíků a po celou životnost release na to ani nesáhnou (vyjma nějakých bezpečnostních updatů). Stejnou věc dělá třeba Fedora, pokud člověk chce používat předposlední verzi. Takový přístup je podle mně úplně mimo, to už raději ten Debian Stable, kde spíš věřím, že se tomu někdo aktivně věnuje, u Ubuntu LTS to je na rovině, že to prostě "vyhnívá".

    Btw. nejblíže k tomu, o čem píši, má OpenSuse.
    14.8.2012 12:34 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak být spokojený s Linuxem
    Jo, ale je to spis vyjimka. Problem je, ze kdyby neslo o OSS, tak se tyto posledni verze knihoven nebo aplikaci vubec nedostanou siroke verejnosti a nikdo od nich nebude nic ocekavat.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.