abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Heron avatar 1.7.2006 08:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Mně kdysi napadlo něco jiného. Chtěl jsem napsat oficiální dopis na ministerstvo dopravy s dotazem: "Kde v České republice najdu 10km souvislé silnice bez jediného výmolu?". A pak bych se tam zajel podívat (pokud takové místo vůbec existuje), jako na kuriozitu.

    Protože ono to není jen o bodovém systému, ale je to komplexní problém. Pokud nebudou v Česku silnice, na nich normální dopravní značení a nebudou to hlídat slušní policajti, tak je jakejkoliv zákon naprosto k ničemu.
    Andre avatar 1.7.2006 08:15 Andre | skóre: 3 | blog: andreho_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    10km souvisle silnice bez vymolu v CR?? Tak ale mam pocit, ze to je krasny namet na sci-fi :-)
    1.7.2006 11:54 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    To není problém. Stačí si najít libovolný nerozbitý kruhový objezd – tato úloha jistě má řešení – a urazit na něm 10 km. ;-)
    1.7.2006 13:15 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Domnívám se, že na podobné řešení běžný™ úředník nepřijde :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.7.2006 23:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Pár měsíců po otevření nového úseku dálnice se obvykle dá něco podobného vidět. Ale to je jen jednou za uherský rok.
    1.7.2006 10:18 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Já nedávno řídil kousek kolem hranic v Polsku a minimálně na české značení si od té doby nedovolím říct ani půl slova. ;-)
    1.7.2006 16:04 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Pokud nebudou v Česku silnice, na nich normální dopravní značení a nebudou to hlídat slušní policajti, tak je jakejkoliv zákon naprosto k ničemu.

    Naprosto k nicemu jsou takovyhle keci, promin. Castecne mas pravdu, ta veta obsahuje rozumnou myslenku, ale je to posunuto do nesmyslne polohy. To naprosto k nicemu treba znamena, ze protoze nemame dokonale znaceni a mame rozbite silnice, tak jsou k nicemu napr. semafory, ktere ale paradoxne, prestoze jsou k nicemu, absolutni vetsina ridicu respektuje atd. atd. atd. Mimoto, opravit ty silnice trva cas a stoji hodne penez. No podle tebe je lepe se do te doby pozabijet? Situace zdaleka neni idealni, ale ona ani nikdy nebude. Zkus vzdycky radeji napocitat do 10, nez neco takto expresivniho napises.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Heron avatar 1.7.2006 16:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!

    Uznávám, že ten komentář byl poněkud nervozní ;-)

    Mimoto, opravit ty silnice trva cas a stoji hodne penez.

    Mno, kolem Olomouce je nově postavený obchvat, tj asi 3 roky starý povrch. Už tam jsou díry. O to mi taky šlo. Udělá se nová silnice s desetiletým zpožděním za trojnásobnou cenu a ona nevydrží ani tři roky. Já odevzdat takový výsledek v práci tak jsem na hodinu propuštěnej.

    1.7.2006 17:10 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    "s desetiletým zpožděním za trojnásobnou cenu a ona nevydrží ani tři roky"

    To zní, jako kdybys mluvil o Vistě... :-D :-D
    1.7.2006 17:52 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Kde v České republice najdu 10km souvislé silnice bez jediného výmolu?
    D5?
    Pravák Bob avatar 1.7.2006 08:22 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Den pana Klobouka www.dfens-cz.com
    knowledge brings fear
    1.7.2006 08:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Já slibuji, že jako chodec nebudu po celý rok běhat po chodníku nedovolenou rychlostí. :-D
    Andre avatar 1.7.2006 08:46 Andre | skóre: 3 | blog: andreho_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Ale doufam, ze nebudes ani zamerne chodit pomalu. Za to je taky pokuta a 10 bodu.
    2.7.2006 13:53 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Treba az si budes fotit tu nerozbitou silnici (ridici dalnici) :-)
    Only Sith deals in absolutes.
    1.7.2006 10:01 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Kdyby většina řidičů jezdila tak, aby neohrožovala sebe a ostatní účastníky silničního a dalšího provozu, žádný bodový systém nepotřebujeme.

    I špatný bodový systém je lepší než žádný.

    Sám jsem na to zvědavý. Jsem sice spíš "sváteční" řidič, ale i tak bych řekl, že kontrol je zkrátka málo. Kde nejsou kontroly, tam nejsou body, takže bych to s těmi postihy neviděl tak tragicky.
    1.7.2006 11:38 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Kdyby většina řidičů jezdila tak, aby neohrožovala sebe a ostatní účastníky silničního a dalšího provozu, žádný bodový systém nepotřebujeme.

    Troufnu si říct, že většina řidičů tak skutečně jezdí. Bodový systém tu je kvůli skupině hovad a ignorantů.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    1.7.2006 14:18 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Troufnu si říct, že většina řidičů tak skutečně jezdí. Bodový systém tu je kvůli skupině hovad a ignorantů.
    Omyl. Skupinu hovad a ignorantů mohli tvrdě postihovat odjakživa. Na to žádný bodový systém netřeba. Jenže ono je jendodužší stoupnout si někam za značku a kasírovat, než s s někým honit. Navíc většina pirátů silnic má dobré známé na úřadech, kde se pokuta (a tedy i body) ztopí. Naopak slušný řidič, co překročí rychlost o sebmenší hodnotu nebo nebude tupě zastavovat před každým přechodem, bude přicházet o body jak na běžícím pásu. Specielně městší policajti už jsou na to vyloženě nadržení.

    Jenom když si projdu svojí denní trasu, tak hned na výjezdu z naší obce je křižovatka, kde to kamiony valí kilo vesele na červenou, takže kdyby člověk vjel z bočního směru, když mu padne zelená, tak bude okamlžitě setřelen. Policajty jsem tam viděl jednou, ale to byli zašití za bukem a svačili.

    Pak pokračuju po typické vesnické okrsce, která vede mezi polema, ale de iure je to stále praha, takže 50km/h, jinak pokuta a body. Kdyby tam dali 70km/h, neřeknu slovo. Okrska se asi po 3km kříží s jinou okrskou a z mého směru je stopka a za ní odbočuju doprava. Tam už pravidelně číhá policie na hříšníky, keří nezastavili (přestože stopka je umístěná naprosto absurdně a z "hlavních" směrů přijíží tak jedno auto za 10 minut). Sedí si tam pěkně 4 ve služebním autě, žerou a baví se. Opakuju, že nejde o žádný hlavní tah, ale o silničku v poli, co spojuje pár vesniček na okraji prahy.

    Pak projedu až do stodůlek a tam je široká silnice a jeden přechod pro chodce za druhým. Nemám s tím problém a vždycky když si všimnu, že tam někdo stojí, tak ho pustím. Ale někdy si člověk nevšimne, protože musí řešit přednosti, nebo si nevšimne včas a flekovat před prázdným přechodem a s akutem lepícím se na něj ze zadu taky není nejlepší nápad, tak prostě chodec pár vteřin počká. Už se těším, až mi za tohle někdo bude dávat body.

    No a pak tu máme další krásný úsek - široká čtyřproudá silnice na petřinách a povolená 40kmh až dolů na křižovatku. Ject takhle dlouhý úsek takhle nízkou rychlostí, navíc v kopci, už vyžaduje dost soustředění a neustáléno sledování tachometru, což samozřejmě znamená, že zase člověk nemůže pořádně sledovat situaci na silnici, což může vyústit v pěkný průser. Takže tu rychlost radši držím tak nějak pocitově a sleduju situci před sebou a moc neřeším, jestli jedu 45 nebo nedejbože 50km/h, já hovoado a ignorant.

    A takhle bych mohl pokračovat ještě na několik stránek.
    1.7.2006 14:26 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Troufnu si říct, že většina řidičů tak skutečně jezdí. Bodový systém tu je kvůli skupině hovad a ignorantů.
    Omyl. Skupinu hovad a ignorantů mohli tvrdě postihovat odjakživa.
    Takže podle tebe většina lidí jezdí jako hovada a ignoranti?

    Se zbytkem celkem souhlasím, píšu něco podobného, ale proti tobě ve zkrácené verzi o kousek níž: Opravil bych tě: "...smysluplných kontrol je zkrátka málo..."
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    1.7.2006 15:40 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Takže podle tebe většina lidí jezdí jako hovada a ignoranti?
    Z čeho tak soudíš? Napsal jsem snad jen náznak něčeho takového? Proč mi každou chvíli někdo vkládá do úst věci, co jsem nikdy nenapsal ani neřekl?
    1.7.2006 17:57 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    hm, vyjímečně se tě musím zastat ;-) že taky fakt nechápu, jak to Zdenda z tvého příspěvku vyvodil ...
    2.7.2006 02:00 helb | skóre: 9 | blog: helb | Kralovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    +1
    Ovládání hlasem? cat /dev/dsp > /dev/hda1
    Dalibor Smolík avatar 2.7.2006 13:37 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Pravda je, že u nás řidiči jezdí vyloženě jako dobytkové. Stačí vyjet za hranici (na západ) a je situace jiná. Teď jsem byl v Turecku, tam snad neplatí žádná pravdila, jezdí se jak kdo chce. Hrůza. Ale řidiči jsou k sobě ohleduplní - na ten blázinec jsem viděl jen jednu drobnější nehodu. Prostě se s tím počítá, nikdo se nerozčiluje, nějak si vyjdou vstříc. A to u nás neplatí. Drobná chyba a už lítají přinejmenším plechy. Nikdo nechce ustoupit, obrovská arogance a zvůle mezi lidmi. To mě dost děsí.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    1.7.2006 11:40 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Sám jsem na to zvědavý. Jsem sice spíš "sváteční" řidič, ale i tak bych řekl, že kontrol je zkrátka málo. Kde nejsou kontroly, tam nejsou body, takže bych to s těmi postihy neviděl tak tragicky.

    Opravil bych tě: "...smysluplných kontrol je zkrátka málo..."

    Když policajti hlídaj na krásném rovném úseku padesátku aby vybrali co nejvíc pokut, tak je to hovadina. To že u dědy přes vesnici většina cizích lidí jede 80 policajtům nevadí od doby, kdy udělali rychlodráhu mezi HK a Pce... Za posledních pár let jsem je tam viděl jen jednou.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Luk avatar 1.7.2006 12:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    nevadí od doby, kdy udělali rychlodráhu mezi HK a Pce...Za posledních pár let jsem je tam viděl jen jednou.
    Protože stojí u Opatovic na sedmdesátce. Tam vyberou mnohem víc :-D Ovšem jestli máš na mysli silnici přes Staré Hradiště, i tam bývají často kontroly, aspoň podle zpráv na radary.cz.

    Jinak je zajímavé, že s častějšími kontrolami chtějí začít až teď. Celá léta mohli kontrolovat intenzivněji, ale nedělali to. Nebyly peníze na radary? Blbost!

    Jak známo, ani sebevětší trest neodradí od páchání přestupků. Mnohé se totiž trestají okamžitě trestem smrti (třeba vjetí na přejezd při červených světlech), a to dokonce s vyšší pravděpodobností, než že bude za totéž uložena pokuta. A stejně to spoustu lidí neodradí to dělat dál.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.7.2006 14:31 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!

    Jak známo, ani sebevětší trest neodradí od páchání přestupků. Mnohé se totiž trestají okamžitě trestem smrti (třeba vjetí na přejezd při červených světlech), a to dokonce s vyšší pravděpodobností, než že bude za totéž uložena pokuta. A stejně to spoustu lidí neodradí to dělat dál.

    Tuhle logiku nemůžeme přijmout. To bychom museli zrušit trestní zákon, protože vraždit (loupit, krást) je také zakázané a stejně to lidé dělají dál. Bodový systém je v principu dobrý nápad a minimálně dnes bylo znát, že řidiči mají strach a na padesátce jedou všichni opravdu padesát. Problém vidím hlavně ve zkorumpovaných policistech a úřednících. A hlavně se nemělo povolit měření rychlosti městkým policistům, protože to je většinou mnohem horší sebranka, než PČR.

    1.7.2006 16:09 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Problemy jsou a budou. Ale tenhle zakon je krokem vpred. Velmi brzy bude policie prestupky registrovat tak, ze jednou registrovany prestupek uz proste strycek na urade nebo znamy u policie nestornuje. A to je nejvetsi bic na vsechny 'piraty silnic'. Ten kdo jezdi slusne, parkuje tam kde se ma, pouziva pasy jak se ma, netelefonuje za jizdy a vi, ze technicky stav vozidla neni jen o papire, ten se IMO nema ceho bat. Podle mne lide, kteri broji proti tomuto systemu jsou potrefene husy, proti kterym je urcen.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    1.7.2006 17:22 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Velmi brzy bude policie prestupky registrovat tak, ze jednou registrovany prestupek uz proste strycek na urade nebo znamy u policie nestornuje.
    Máš nějaké konkrétní indicie, že tomu tak opravdu bude nebo je to jenom zbožné přání?
    A to je nejvetsi bic na vsechny 'piraty silnic'. Ten kdo jezdi slusne, parkuje tam kde se ma, pouziva pasy jak se ma, netelefonuje za jizdy a vi, ze technicky stav vozidla neni jen o papire, ten se IMO nema ceho bat.
    Ty sám máš řidičák a pravidelně jezdíš? Pokud ano, tak můžeš skutečně říct, že nikde (třeba i jenom mimoděk) nepřekračuješ rychlost ani o 5km/h? To bych chtěl opravdu vidět. Ten zákon je z rovna v tomhle dost průšvih, protože staví na stejnou úroven piráta, co prolítně centrem obce stovkou a člověka, co pojede 75km/h po nějaké široké a přehledné výpadovce, která je ale pořád technicky součástí obce.
    Heron avatar 1.7.2006 17:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!

    Velmi brzy bude policie prestupky registrovat tak, ze jednou registrovany prestupek uz proste strycek na urade nebo znamy u policie nestornuje.

    1) Tato věta mě taky zaujala. ;-) Co mi brání v tom dát policistovi něco "bokem", když třeba vím, že už by mi body za ten přestupek stačily na sebrání řidičáku. Co si policajt vybere? 15 tis na ruku nebo zápis do nějakého registru?

    2) Jsme přece lidé znalí IT. Můžete mi ukázat systém, který nelze obejít? Předem děkuji. (Převedu-li to do lidské řeči, tak ten přestupek prostě půjde s trochou snahy vždy vymazat.)

    Luk avatar 1.7.2006 18:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Vzpomínám na slova jednoho dopravního policisty. Ten nejdřív říkal, jak přísně sledované jsou operace s různými registry, jak složitě se do toho člověk autorizuje atd. O chvíli později ovšem "jen tak mimochodem" mluvil o tom, že pro policistu není problém si kdykoliv zjistit cokoliv. Takže všechno je jen taková fasáda navenek, ale i přes bezpečnost "na efekt" je to stejně naprosto neuhlídatelné.

    Kromě toho mám i osobní zkušenosti s tím, jak to vypadá s přístupem do některých registrů. V podstatě se k nim může dostat každý a udělat tam cokoliv - byť by se to třeba dalo dohledat. Ale kde není žalobce, není soudce.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 1.7.2006 18:34 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Podle mne lide, kteri broji proti tomuto systemu jsou potrefene husy, proti kterym je urcen.
    To se velmi mýlíš. Budu protestovat proti regulaci cen SMS, i když nejsem mobilní operátor. Budu protestovat proti zákazu nočního prodeje v supermarketech, i když žádný neprovozuji ani v noci nenakupuji. Budu protestovat proti kriminalizaci držení drog pro vlastní potřebu, i když žádnou drogu nedržím. Budu protestovat proti zákazu rozšiřování vinic, i když žádnou nemám a nechci mít.

    Proč? Protože mi jde o princip. Princip, který vyznávám. Proto se mi nelíbí ani tento "řidičský" zákon. Některé změny jsou pozitivní, bodový systém jako takové také neodmítám. Ale současnou implementaci považuji za špatnou, jednotlivé úrovně za špatně nastavené a totéž u výše pokut.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 1.7.2006 18:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    V žádném případě netvrdím, že by se postihy měly zrušit! Jen říkám, že drakonické tresty prasení nezabrání, jako kdysi sekání rukou nezabránilo krádežím (zloději okrádali dokonce i diváky, kteří to sekání rukou sledovali).
    řidiči mají strach a na padesátce jedou všichni opravdu padesát
    Ne, nejedou padesát, jedou 40-45, protože jim jednak přeměřuje tachometr a současně se bojí. Tedy někteří - jiní, kteří počítají s úplatkem nebo známými, jedou klidně 100.

    Jinak bych ještě připomněl důležitou věc. Mluvilo se o postihu za 51 km/h. To je blbost - možná to nějaký policajt zkusí, ale člověk by to neměl přijmout. Přesnost radarů (např. oblíbeného Ramer 7M) je v běžném rozmezí rychlostí +/-3 km/h, pokud se dodrží návod. Proto když někomu naměří 51 km/h, může jet ve skutečnosti 48 km/h. Při sporu by musel soud dát jednoznačně za pravdu řidiči.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.7.2006 19:37 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!

    Jen říkám, že drakonické tresty prasení nezabrání, jako kdysi sekání rukou nezabránilo krádežím

    Drakonické tresty mají jednu obrovskou výhodu, která ovšem mnoha lidem nějak nedochází. I když třeba někoho neodradí, tak dopadeného provinilce eliminují na delší dobu, takže nemůže ohrožovat ostatní. Dříve mohli nezodpovědní řidiči prasit neomezeně, stačilo mít dost peněz na pokuty. Nyní budou možná prasit také, ale po nějaké době přijdou o řidičák. Samozřejmě je tady pořád ta díra v podobě úplatných policistů, ale to je jinou diskusi.

    Luk avatar 1.7.2006 20:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Podle tohoto klíče by byl ideální trest smrti za jakékoli provinění. Tím se omezí jakákoli možnost pachatele svůj čin zopakovat. Trest smrti za telefonování za volantem, za přecházení na červenou, za jízdu tramvají načerno, za zkopírování 1 CD kamarádovi, za vyhulení 1 jointa, za zkrácení daně o 1 Kč atd. Takový svět by se ti líbil? :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.7.2006 20:58 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Ale no tak. Samozřejmě, že trest musí odpovídat závažnosti provinění. Ale v ČR jsou tresty směšně nízké, například 12-15 let za vraždu je čirý výsměch obětem. Nebo korupce - pochybuji, že za to šel někdo sedět natvrdo, většinou je za korupci podmínka. To je pro potenciální korupčníky vlastně pobídka, ať se nebojí a berou. Dále by se měly podstatně zpřísnit tresty pro recidivisty, protože chybu může udělat každý, ale ne desetkrát. V USA taková opatření zavedli a kriminalita se výrazně snížila. Takový svět by se mi líbil.
    Luk avatar 1.7.2006 22:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Samozřejmě, že trest musí odpovídat závažnosti provinění.
    Jenže to je právě ono. Každému jako odpovídající přijde něco jiného. Jsou lidé, a není jich tak málo, kteří by za tak nezávažné provinění, jako je vyhulení 1 jointa, zavřeli člověka klidně na 10 let.

    Co se týká korupce, to je problém soudů. Sazby jsou tam dostatečně vysoké. Např. za přijetí milionového úplatku až 8 let. Že se dávají tresty při spodní hranici, to je druhá věc.

    Ad recidivisté - nejsem si jistý, zda jsi si všiml, že ode dneška (?) platí novela trestního zákona, která výrazně zpřísňuje tresty pro recidivisty.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.7.2006 11:06 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Ale no tak. Samozřejmě, že trest musí odpovídat závažnosti provinění. Ale v ČR jsou tresty směšně nízké, například 12-15 let za vraždu je čirý výsměch obětem.
    Tresty u nás jsou směšně nízké za velmi závažné trestné činy, zejména násilné. Ovšem velmi vysoké za naprosté banální přečiny nebo věci, které defacto žádnými přečiny nejsou, jenom někdo někdy odhlasoval, že se to trestat bude.
    1.7.2006 19:03 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!

    minimálně dnes bylo znát, že řidiči mají strach - a to je podle Tebe dobře? Že řidiči mají strach ?

    Ideální by IMHO bylo, kdyby měli řidiči strach prasit 100km/h ve vesnici...a né přemýšlet, jestli náhodou po cestě nevyplázneš 1000Kč (a -2body), protože na rovné, víceproudé a přehledné silnici pojedeš 58Km/h.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    1.7.2006 19:32 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Cokoliv donutí řidiče dodržovat předpisy, je dobré. Pokud nejsou schopni dobrovolné sebekázně, tak se strach docela hodí. Jsem totiž jeden z mála lidí, kteří i v minulosti víceméně dodržovali rychlostní limity. Často jsem si připadal jako idiot. Další věc je, že na mnoha místech jsou limity nesmyslné a dala by se tam povolit vyšší rychlost, aniž by to někoho ohrožovalo.
    2.7.2006 08:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Cokoliv donutí řidiče dodržovat předpisy, je dobré. Pokud nejsou schopni dobrovolné sebekázně, tak se strach docela hodí.
    to je pitomost - řidič ve stresu je mnohem nebezpečnější než řidič lehce porušující nesmyslné předpisy

    nemluvě o zdravotních dopadech ...
    2.7.2006 09:59 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    OMG, uz vidim, jak se ridici klepou strachy, zda dodrzuji nove predpisy... Neprehanejte to :-) Usilovne jsem v teto diskuzi hledal argumenty proti novemu systemu a vidim tu tyhle:

    1) policiste jsou uplatni, nechaji si zaplatit za body

    2) jsou spatne nastavena bodova ohodnoceni

    3) cele je to jen buzerace

    4) zpomali se doprava, kdyz se budou dodrzovat predpisy

    Takze:

    1) proc by tedy vlastne meli dopravaci rozdavat pokuty, vzdyt jsou vsichni uplatni

    2) hadky o to, ze to a to ma dostat vice a to a to mene jsou vicemene zbytecne, vzdy zalezi na uhlu pohledu

    3) JO, JE. Kdyz se vetsina ridicu prizna k tomu, ze obcas porusi uz jen predpis o dodrzovani rychlosti, kdyz se neumi chovat slusne, tak nezbyva nez buzerace. A bohuzel uz davno neplati, ze by se to melo dotykat jen Prahy a D1.

    4) i kdyby dodrzeni padesatky v obci zachranilo jeden jediny lidsky zivot (jako ze pri vyraznem zkraceni brzdne drahy to je jiste), tak zadny z tech, co nadavaji na padesatku, me nezajima. Padesatka je stale dost vysoka rychlost na to, aby se dostatecne rychle prepravili pres obec. Kopecek smerem dolu se da na padesatku ubrzdit v pohode, tak samo vyjet.

    Silnice nepatri jen post-pubertalnim ridicum.
    Heron avatar 2.7.2006 10:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    ad 4) Padesátka sice ANO, ale ne všude. Leckde v obci jsou i čtyřproudé proudé silnice, kde lze jet bez problémů 130km/h. Tam je padesátka jen zbytečné zpomalení. Ale to je věc dopravního značení.
    2.7.2006 10:55 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Presne tak. Ale to neni otazka predpisu, ale mistni spravy a dopravni policie. Problem je take v tom, ze ridici si casto mysli, jak jsou chytri a znali a tvrdi, ze tam a tam se klidne muze jezdit 200km/h. Az do chvile, nez se poradne seznami s mistnimi podminkami. Nekdy az ve chvili, kdy zcela prekvapive oprou svoje auto o strom/dum/rantl/cloveka. Jste-li mistni, klidne zabojujte o lepsi dopravni znaceni. Nejste-li, radsi jej dodrzujte, muze mit prekvapive duvody.
    2.7.2006 10:04 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    To už je demagogie. Pokud má někdo stres z toho, že má jet v obci padesát, tak by se asi měl jít léčit a rozhodně nesedat za volant. Skoro každý den potkávám kamiony, které jedou konstantní rychlostí - tj. mimo obec 70 a v obci také 70. To už není žádné lehké porušení předpisů, ale nebezpečný hazard. Podotýkám, že nejde o čtyřproudou silnici na výpadovce z města, ale o průjezd normální vesnicí. Ano, tisíckrát se nic nestane, ale pak se ucho utrhne a nevinného člověka to bude stát život. Když pojedeš do Německa, také pojedeš v obci 50 a mimo obec 90. Tak si představuj, že jsi v Německu :-)
    2.7.2006 11:45 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    To už je demagogie. Pokud má někdo stres z toho, že má jet v obci padesát, tak by se asi měl jít léčit a rozhodně nesedat za volant. Skoro každý den potkávám kamiony, které jedou konstantní rychlostí - tj. mimo obec 70 a v obci také 70. To už není žádné lehké porušení předpisů, ale nebezpečný hazard.
    Nevím odkud jsi a kudy jezdíš, ale mám pocit, že si neustále pleteš pojmy obec a náves. O tom, že by se centry měst a vesnic, kde chodí lidi a je tam hustá zástavba, mělo jezdit 50 a klidně i méně, nikdo nepolemizuje a všichni s tím souhlasí. A to je taky přesně místo, kde by měli měřit a kasírovat. Bohužel pojem "obec" je daleko širší a zahrnuje i kusy dálnic, široké výpadovky a okrsky v polích na okrajích velkých měst, kde nemáš koho ohrozit a mohla by tam být klidně povolená 70 až 90km/h. Jenže není, tak se tam musíš několik kilometrů plahočit 50 a navíc jsou to právě tato místa, kde cajti tak rádi kasírujou, protože je to bez práce.

    Srovnávání s německem je potom úplně mimo mísu, tam tě málokdy nutí při tranzitní trase jezdit skrz obec a mají velmi dobře značené kvalitní silnice.
    2.7.2006 14:12 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Jasně jsem psal, že nejde o žádné výpadovky. Jezdím po silnici první třídy, která bohužel prochází několika vesnicemi, tj. po obou stranách silnice jsou domy a chodníky. Průjezdy vesnicemi jsou sice dost otravné a bylo by fajn, kdyby šla silnice mimo, ale prostě to tak není.
    2.7.2006 11:09 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    No vidíš a ted si budeš připadat jako ještě větší idiot, protože tě za to tvoje víceméně dodržování budou pokutovat a strhávat body.
    1.7.2006 19:43 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Jezdím náklaďákem takže si mimo jiné odsedím 16 hodin ročně při školení v autoškole. Když jsem viděl v televizi jak se připravují měšťáci na bodový systém a ten jejich expert přes obuch tam prohlásil jak dokonce absolvovali 2 hodiny školení aby mohli posuzovat jak jezdíme tak mne polila hrůza.
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    Luk avatar 1.7.2006 20:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    I když to bude znít uhozeně, tak nyní je lepší jet 70 km/h než 55 km/h. Za obě rychlosti člověk dostane naprosto stejnou pokutu a stejný počet bodů. Rozdíl je jen v tom, že v prvním případě dojede do cíle rychleji. Kdo si uvědomí tohle, tak ho to možná svede k ještě rychlejší jízdě.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.7.2006 08:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Ideální by IMHO bylo, kdyby měli řidiči strach prasit 100km/h ve vesnici...
    btw, taková Nová Brtnice ... rovná, široká, přehledná silnice, pětapůl baráku na jedné straně, jedna stodola na druhé straně, a má se jet padesát ... navíc kopeček, takže směrem dolů se fakt ohromně chce brzdit a nahoru rozjíždět se z padesátky a hnát motor do otáček ...
    1.7.2006 23:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Jsem sice spíš "sváteční" řidič, ale i tak bych řekl, že kontrol je zkrátka málo.

    Kontrol je až až. Problém není v jejich množství, ale v tom, co se kontroluje. Pokutuje se pouze parkování, rychlost (ale výhradně tam, kde je povolená rychlost nejméně o 30 km/h nižší, než odpovídá dopravní situaci), nějaké ty oblíbené špeky (nesmyslná stopka nebo zákaz odbočení, pokud možno se značkou zakrytou dodávkou (v obci) nebo stromem (mimo obec)), pásy, výbava a občas (to ovšem zcela mimořádně) i alkohol. S výjimkou toho posledního tedy vesměs věci, které bezprostředně neohrožují ostatní účastníky silničního provozu. Ty skutečně nebezpečné jevy na našich silnicích zůstávají v drtivé většině mimo zájem našich chrabrých ochránců bezpečnosti silničního provozu… :-(

    Luk avatar 2.7.2006 00:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    Jak kdy. Jsou období (např. prakticky celá zima), kdy skutečně žádné kontroly nejsou. Pak se při Kryštofovi vyrojí, aby to vzápětí zase upadlo. Dělají se hurá-akce namísto soustavné práce.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.7.2006 01:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už je to tady!!!!
    To je pořád stejný problém. Hurá akce se lépe zviditelní ve zprávách než soustavná práce. Pro lidi ve vedoucích funkcích není bohužel tak podstatné, jestli se něco (užitečného) skutečně dělá, ale jestli to na veřejnost působí dojmem, že se něco (efektního) dělá.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.