abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.10. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník

    Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?

    22.12.2013 20:21 | Přečteno: 18239× | aaaaa | poslední úprava: 22.12.2013 20:23

    Z posledních pěti nákupů na alza.cz mi třikrát dorazilo použité zboží. Pravděpodobně si to někdo přede mnou koupil, <14 dnů používal, a pak vrátil. Je to normální? Není trochu drzé prodávat rozbalené, zaprášené a opatlané výrobky jako nové?

    ČOI by za tohle měla dávat pokuty. Pokud si objednám A, měl bych dostat A a ne B.

    P.S.: Právo vrátit zakoupené zboží do 14 dnů platí i po rozbalení? Pokud ano, tak to nedává moc smysl. Protože pokud například nějaký eshop koupí z Číny 100 myší, nějaký zákazník si jednu koupí, rozbalí a vrátí, má majitel eshopu poslat tu myš do Číny a poprosit o přebalení?        

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    =^..^= AmigaPower® avatar 22.12.2013 20:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    V Alze maj šprcky?
    22.12.2013 20:42 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Pochybuju, proč?
    22.12.2013 21:25 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Protože v Alze mají skoro všechno a všechno umí a vědí líp.

    Na internetu měli u notebooku napsáno: Uvedené zboží je dočasně nedostupné. Tak spolužák napsal dotaz do Alzy.

    A odpověď došla: Když je položka označena jako dočasně nedostupná, tak to znamená, že položka už nikdy nebude k dispozici.

    22.12.2013 23:04 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Já měl pocit, že to znamená, že to nemá dodavatel skladem a není známo datum příští dodávky, protože kdysi jsem se setkal s tím, že se dočasně nedostupné zboží zas objevilo a dokonce jsem ho i koupil (myslím, že to tenkrát byl kombinovaný USB/Firewire bracket nebo něco takového). Nicméně je to už několik let zpátky, takže je možné, že už to neplatí. Ale oficiálně má Alza pro zboží, co už nejde koupit, stav "Není dostupné" nebo "Prodej skončil".
    23.12.2013 12:01 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Taky jsem měl spoustu pocitů, ale Alze to docela kulhá, jen dělají, že jim to funguje - to jsou mimikry. Jak minulý rok tak tento rok při nákupech (začátkem listopadu), jsem objednal zboží, které bylo označeno „3-5 na cestě“, v objednávce mi stále i po 3 týdnech svítilo „zajišťujeme“, napadlo se mě podívat do eshopu, tam to bylo už „nedostupné“. Napsal jsem dotaz na to zboží, a došla automatizovaná odpověď №33, „vyčerpali jsme zásoby všech našich dodavatelů, změňte bla-bla, nebo bude objednávka stornována“. Obejdnávka byla už zaplacena a oni místo aby dali vědět, tak mi „vyhrožují“. Objednávku jsem upravil a položku si po vyhledání a kliknutí na druhý odkaz objednal „jinde“ a za dva dny jsem to měl doma o ⅓ levnější. Protože jsem nepoučitelný, tak jsem objednával ještě jednou, tak mě došlo spoustu email-ů, s rozporuplnými informacemi v emailech a ve sledování objednávky (objednal jsem zboží něco jako „skladem 2-5ks“ a po objednání to hned skočilo na nedostupné - tak jsem to neustále sledoval). Pak došla informace, že mi to zítra přijde, bo to dali PPL-ce, ale PPL-ka o tom ještě další dva dny nevěděla...
    No a protože jsem asi nakupoval tak mi dali roj elektronických knížek zdarma, což ovšem znamenalo, jeden telefonát a jeden e-mail a 24hodin, bo po mě chtěli zaplatiti 1Kč a neměl jsem jak - asi chyba zaokrouhlování (a nejsem jediný) - ano díky za knihy, jsem rád, ale i tak to dokresluje to „kulhání“…
    Takže stejná situace minulý rok i tento, příští to zkusím zas - a proto jim ten jejich (často drahý) bussiness funguje... :(
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Dreit avatar 23.12.2013 12:41 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?

    To mi připomíná místního obchodníka, co dokáže reklamovat baterku do notebooku přes dva roky, skoro nepoužitý Kindle přes půl roku a doklad na notebook už nám dluží taky přes rok....

    Nope
    23.12.2013 17:50 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    No mě se stalo u alzy něco podobného, ale je pravda, že je to už tak 4 roky. Ale kupoval jsem notebook, taky tam bylo, že by měl být dostupný, ale nebyl, řešili to ochotně přes email, ať si vyberu jiný a dali mi slevu. Takže celkem spokojenost.
    Baník pyčo!
    23.12.2013 18:03 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Mě až tak nevadí, že je, nebo není, ale že mlčí a pak když se po 3 týdnech troufnu zeptat, tak „baf“ změň to, nebo ti to celé zrušíme.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    23.12.2013 20:20 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    No asi šli za tu dobu do kytek, netuším.
    Baník pyčo!
    22.12.2013 21:13 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Jo, řekl bych, že kromě kondomů je každé zboží použité (elektronika určitě). Například do HDD se minimalně zapisuje firmware, ale nejspíš se testuje pár parametrů a nakonci se smaže SMART tabulka.
    Grunt avatar 23.12.2013 02:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Máš pro tohle obvinění nějaké důkazy?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.12.2013 04:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Například že je firmware zčásti zapsaný na plotnách? (jak ho tam jinak dostat než roztočit plotny...). To, že to je občas blbej nápad jsem zjistil, když přestal fungovat můj disk protože nemohl načíst nějaký data a program uart konzole byl ale na tom disku :-/.
    Grunt avatar 23.12.2013 13:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Myslel jsem jako jestli víš že to dělají a jak to dělají. Viz tohle. Já měl jen podezření, že internetové obchody (zdaleka se to netýká jen Alza.cz) prodávají a recykluje reklamované zboží jako nové, ale víc a víc se mi to potvrzuje a stává z toho jistota. Kdybych věděl jestli to opravdu tak dělají a jak to dělají (asi by to vyžadovalo i přičinění výrobce daného HW), už by asi byl podnět na ČOI.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Josef Kufner avatar 23.12.2013 12:19 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Obvinění? A jak jinak bys chtěl otestovat po vyrobení, že to vůbec funguje? Tohle je součástí výroby, nikoliv "půjčení" náhodnému zákazníkovi, který to vrátí v pochybném stavu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.12.2013 20:53 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    V Alze jsem uz dlouho nenakupoval (mozna jsem z jine planety, to by dost veci vysvetlovalo ;-)), ale pokud se ti na tuhle otazku (jak vlastne obchodnici v praxi implementuji, nebo by meli, to vraceni do 14 dnu) podari najit odpoved, rad se to taky dozvim.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    22.12.2013 23:41 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Tak treba v Alze je u toho zbozi napsano ,,rozbaleno'' nebo ,,bazar'' a je prodavano se slevou. Nektere firmy vracene zbozi uz nenabizeji dal a davaji je se slevou svym zamestnancum.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Josef Kufner avatar 22.12.2013 21:16 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Ano, platí to i po rozbalení a ne, prodejce to nemá prodávat jako nové, ale jako rozbalené. Normálně jim to vrať, naúčtuj jim tvou cestu a čas, pošli tam ČOI a kup si to jinde.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.12.2013 09:45 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Ano, platí to i po rozbalení
    Prodejce si ale muze nauctovat opotrebeni, ktere vzniklo za tu dobu (ohnutej pasek u hodinek atd.), pripadne vycisteni.
    brk avatar 22.12.2013 21:41 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Koukám, že Alza to má docela posunuté. Kámoš tam před časem kupoval relativně drahé EIZO. U jednoho kusu bylo napsané, že je rozbalené, či tak něco. Už si přesně nepamatuji formulaci. Mi by to osobně velmi vadilo, ale jemu ne a ocenil to, že dostane cca 500 slevu na v podstatě nový výrobek. Monitor se po docela krátké době používání pokazil, takže putoval do servisu a tam se ukázalo, že byl již jednou opravován.
    USE="-qt -kde"
    22.12.2013 22:37 ocko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Sto tabletů týýýýdně, sto tabletů týýýýdně, rozdáváme rozdáváme sto tabletů týýýýýýdně.

    Předchozí řádek obsahuje vysvětlení, proč se mi v blogu popsaný problém nemůže u Alza.cz nikdy stát. ;-)
    23.12.2013 00:44 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Za takovehle reklamy by COI taky mela rozdavat pokuty, a to myslim nejmin na pul vazne :)
    23.12.2013 11:13 Luboš L.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    No a já myslím zcela vážně že ne ČOI (ta s tím nemá vůbec co dělat) ale zákazníci by se měli rozhodnout, zda ze sebe nechají dělat blbce. Já už jsem se rozhodl a to tak, že i kdyby měli všechno za korunu, nikdy u nich nic nekoupím.
    22.12.2013 23:08 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    takze maji zeleneho zmrda a jeste prodavaji pouzity shit? Dekuji nechci, jdu nakupovat kamkoliv jinam.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    23.12.2013 16:07 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    HDMI kabel z bohemky odesel po roce a pul, bezproblemove vyreklamovany. HDMI kabel z alzy, dva krat drazsi, tak jsem si rikal ze bude lepsi. Odesel po pul roce, reklamace zamitnuta. Uz do alzy nechodim (podobne problemy uz jsem slysel u vice lidi, u zbozi cca do 1000Kc alza obvykle neuznava reklamace - nikdo se prece nebude soudit kvuli par korunam).
    Pavel Stárek avatar 27.12.2013 14:27 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Tak nevím, kupoval jsem v létě na Alze tři 2GB CF karty, z nichž jedna nešla. Prostě blbý kus, nešla naformátovat atd. Normálně jsem tam dojel, pánovi na reklamacích ji tam dal a bez problémů jsem dostal jinou. Žádný problém nebyl, nic nezkoumali a neřešili a rovnou vyměnili. Cena té karty byla cca 200Kč i s daní.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    22.12.2013 23:17 polemik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    a jsi si jist, ze sis do kosiku nedal zbozi, ktere bylo oznaceno "zanovni", "rozbaleno" apod? u alzy jsem nakoupil toho dost, nikdy se mi nestalo, ze by to bylo uz pouzite
    22.12.2013 23:46 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Taky to může být rozbaleno je pro předvedení (a zákazník si to pak nekoupil) - tam pak asi mohou prodávat i jako nové? I když logičtější by bylo rozbaleno, když o tom přemýšlím.
    23.12.2013 00:35 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Je to mozny, kazdopadne nedela dobry dojem to, ze na gumove casti jsou prilepene castecky prachu / male drobky.
    23.12.2013 00:31 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Ano, presne tohle jsem prave pro jistotu kontroloval (protoze uz jsem jednou zanovni* omylem koupil).

    * to musi byt nejake archaicke slovo nebo tak neco, mimo alzu jsem to nikde neslysel.
    23.12.2013 14:42 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    V dnešní době už to možná mladší berou jako archaické slovo. Ve starších textech je bežnější.
    GeoRW avatar 27.12.2013 19:26 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    +1, zanovni (na Slovensku v Alze zanovne) som si musel vyhladat v slovniku :-)
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    28.12.2013 14:46 Anona
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    no já nevím, ale je to úplně normální slovo :) ty z češtiny asi neodmaturuješ
    pavlix avatar 28.12.2013 14:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Spíš bych to řadil mezi zmrdspeak než normální slova.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luk avatar 28.12.2013 15:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Žádný zmrdspeak, klasická česká literatura je toho plná...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    pavlix avatar 28.12.2013 15:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    V tom nevidím rozpor.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 28.12.2013 16:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?

    Sleva, nabídka, kvalita, značka, novinka… to je taky zmrdspeak nebo normální slova?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Grunt avatar 28.12.2013 18:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    To je legální klamavá obchodní praktika. Většinou.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pavlix avatar 29.12.2013 16:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Proč by měly být, tedy pokud se bavíme o jejich základním významu?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 29.12.2013 18:11 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    A proč by mělo být slovo „zánovní“?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 29.12.2013 18:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Mám dojem, že jediný účel slova zánovní je, abychom neříkali, že je něco použité či staré.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.12.2013 18:50 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Neni, slovo "zanovni" ma ponekud jiny vyznam nez "pouzite" i "stare".
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    xkucf03 avatar 29.12.2013 19:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?

    +1

    Např. auto po měsíci šetrného ježdění bych považoval za zánovní – tzn. skoro nové – zatímco auto po roce nebo dvou za použité či ojeté. U jinak drahých a jinak trvanlivých věcí budou ty doby samozřejmě jiné. Když třeba prodejce pošle svého zaměstnance na procházku městem, aby udělal nějaké ukázkové snímky novým foťákem a nějakým šetrným způsobem ho prozkoušel, tak by se ten foťák mohl prodávat jako zánovní – protože je téměř nový a nic mu není. Naopak když si ten foťák „půjčil“ nějaký zákazník, týden s ním byl bůhvíkde na dovolené, těžko říct, jak se k němu choval, a pak ho vrátil – tak bych to viděl na kategorii „bazar“ nikoli zánovní.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 29.12.2013 23:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    A představoval by sis to tak, nebo to považuješ za běžnou pasivní slovní zásobu nebo to dokonce aktivně používáš?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 29.12.2013 23:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Zánovní trolling
    To slovo patří do mé pasivní slovní zásoby, ale je to dané tím, že jsem – co si tak pamatuji – poslední dobou kupoval/prodával jen věci buď nové nebo naopak staré, nikoli věci zánovní, takže jsem pro to slovo neměl využití. Nicméně pokud by taková situace nastala, nemám s aktivním použitím tohoto slova problém a nebudu ho považovat za zmrdspeak.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 29.12.2013 23:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zánovní trolling
    a nebudu ho považovat za zmrdspeak.
    Vzhledem k obsahu komentáře, na který reaguješ, už toto považuju za laciné kopnutí. Za zbytek ale díky, fakt mě to zajímalo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 29.12.2013 23:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Zatím jsem se s tím slovem setkával ve podobě eufemismu na použité či staré. Jestliže je původním významem prakticky nové, tak ten vyznám by zmrdspeakem zcela jistě nebyl.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 28.12.2013 19:30 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    zelený, vysoký a mokrý jsou taky zmrdspeak?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 29.12.2013 16:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Má cenu na tohle vůbec reagovat?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 29.12.2013 19:35 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    ano má, protože nevidím rozdíl mezi těmito slovy a slovem zánovní

    doslova mě šokuje, že je někdo tak negramotný, že to zcela běžné slovo považuje za něco mimořádného, a pokud k tomu už dojde, místo aby se poučil, označuje vzdělanější za zmrdy
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 29.12.2013 19:36 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    (pokud jde vůbec u mateřského jazyka hovořit o vzdělání, to je moc silné slovo)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 29.12.2013 23:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Mně spíš šokuje, že někdo považuje „zánovní“ za zcela běžné slovo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.12.2013 01:28 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Mozna mas proste spatne zname, kdyz to vnimas (jen) jako eufemismus.. :-)
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    pavlix avatar 30.12.2013 09:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Nemám žádné známé, kteří by to slovo používali natolik běžně, abych se vůbec dozvěděl, že ho používají. Jsou tedy podle tebe všichni takoví lidé špatní?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.12.2013 10:56 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Ten smajlik znamena, ze je to ironie nebo vtip.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    pavlix avatar 30.12.2013 10:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Tedy... Ha ha ha.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 2.1.2014 14:55 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    nic si z toho nedělej, každý nemůže mít dobrou slovní zásobu
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.1.2014 16:07 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    +1
    Nobody can give you as much as I can promise you
    pavlix avatar 2.1.2014 17:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Asi jsem už taky slavný, když vidím kolika lidem dělá radost si do mě kopnout ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.12.2013 00:24 jk001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    učinil jsem stejnou zkušenost (s grafickou kartou). Kupovaná jako nová, přišla celá otlapkaná ve zmuchlaném obalu v krabici bez fólie. Nakonec jsem ji vrátil (celý nákup vč. dalších věcí).

    Napsal jsem jim dokonce mail, jak si tohle představujou a odpověď byla, že si mám skočit na pobočku a zboží mi tam jako vymění (když už jsem na to přišel, tak si mam naklusat sám pro opravu). Samozřejmě jsem si kartu nechal vyměnit za novou, ale u konkurence.

    Napsal jsem jim dokonce i na heurece, kde se automaticky omluvi ten jejich automat (nebo co to je) a pak mi volal nějaký pán, který mi sdělil, že to vlastně bylo fpohodě a moh sem si skočit na pobočku :). Co se zákaznického servisu týče, tak je to odporná fraška.
    Max avatar 23.12.2013 01:33 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    V tomto částečně soucítím s prodejcem. Osobně jsem již několikrát byl nucen využít možnosti vrátit zboží do 14 dnů. V czc mi dokonce umožnili vrátit rozbalený hdd a to jsem ho kupoval na IČ (pro někoho, kdo se pak cuknul). Pokud mi prodají nějaký rozbalený hdd, tak jej stejně budu testovat a pokud projde a SMART bude také ok, nemám s tím problém. Dělal bych to jak u nového, tak rozbaleného. Pokud jde o rozbalenou grafiku, tak tam nemám vůbec žádný problém. To jsou tak nějak věci, co moc neodcházejí a za nějakých 14 dní jí 99% lidí dokáže maximálně tak ušpinit.
    Mám také zkušenosti s jednou firmou, u které jsem byl nucen vracet nějaké zboží a nevzali ho zpět, protože na CD našli mikrotrhlinky (ty jsem osobně nedokázal objevit, takže holé vymýšlení), ale protože to bylo také na IČ a firma v takových případech má nulová práva, tak smolík.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.12.2013 12:05 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?

    Jo-jo, toto vracení je zabiják, zvláště když čí dál více lidí (jak to tak sleduji), si takto chce zboží „jen“ prohlédnout, tedy už to objednávají s tím, že to na 80 % vrátí...

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Luk avatar 23.12.2013 13:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Nejlepší jsou ti, kteří chtějí například pořádný foťák na týdenní dovolenou - tak si koupí třeba Canon EOS-1D X a po návratu ho vrátí :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xkucf03 avatar 23.12.2013 13:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?

    Asi by nebylo od věci, kdyby k novým foťákům byl přidělaný třeba nafukovací balón s pečetí (podobně jako na oblečení jsou různé visačky). Člověk by si tím mohl udělat pár testovacích snímků a v případě nespokojenosti vrátit, ale zmrda, který si chtěl půjčit drahý foťák na dovolenou by to snad odradilo :-) Ale to by potřebovalo oporu1 v zákoně – zboží bez takové „visačky“ by už nešlo vrátit.

    [1] resp. stačilo by zrušit obecnou povinnost přijímat použité zboží do 14 dnů

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    24.12.2013 12:26 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    resp. stačilo by zrušit obecnou povinnost přijímat použité zboží do 14 dnů

    Presne tak. Vsem strasne vadi, ze prodejce prodava pouzite zbozi, ale to, ze jim stat bere svobody, jim je jedno.
    xkucf03 avatar 23.12.2013 13:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?

    Ano, ne s každým rozbaleným a lehce použitým zbožím musí být problém, ale mají to tam psát na rovinu – ty kategorie rozbalené nebo bazar tam mají, tak ať do nich to rozbalené/vrácené/použité zboží správně řadí a nelžou, že je nové.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xsubway avatar 23.12.2013 13:23 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    U alza.cz jsem úspěšně vracel tablet, který byl prostě nepoužitelný i přes své parametry prostě nereagoval téměř vůbec, ale to už jsou skoro dva roky. Obrali mě o dvacet procent, protože je prý poškrábaný.

    Nedávno jsem vracel mobil od nokie v mall.cz. Stál za starou bačkoru, tedy jeho celkové provedení. Nechtěli po mně nic. Na mobilu jsem nechal původní ochranné fólie a vše ostatní, baterka, nabíječka, atp. byly zabalené od výrobce tak, že nebylo nutné nic stříhat nebo trhat.

    Ale souhlasím s tím, že by mě taky namíchlo, kdyby zboží nebylo označené jako rozbalené. Nedávno jsem se setkal s tím, že zboží které dorazilo bylo pouze podobné tomu, které bylo na fotografiích v obchodě.

    Napsal jsem to do příspěvku na mall.cz, ale ten se tam samozřejmě neobjevil. Hodnocení na heureka.cz po mě nikdo taky nechce ... :-)

    U výrobku v mall.cz [1] jsou fotky originálu, ale nakonec dorazilo něco jiného ([2]), ... originál zde: [3].

    Ano uznávám, že se někdo splete, ale člověka prostě napadne, jestli to není úmyslné.
    23.12.2013 19:24 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Já jsem si letos objednal v Mallu digitální váhu, vyzvedl osobně na prodejně a spěchal jsem na vlak, takže jsem byl rád, že jsem odtamtud vypadl. A ve vlaku jsem si pak všiml, že mi dali váhu od jiné značky (ještě ke všemu levnější než tu co jsem měl objednanou). Takže druhý den zpátky do Mallu, kde mi ji vyměnili za tu, kterou jsem si objednal s tím, že se včera někdo spletl. No ale mohlo to být taky úmyslné.
    23.12.2013 21:00 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Jsem jedinej kdo na 1, 2 a 3 vidi uplne stejnou kabelu?

    Nebo je to nejakej "spot ten differences" test?
    23.12.2013 21:24 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Nejsi.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    23.12.2013 21:27 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Chyť se přezek (závěsů).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    xsubway avatar 23.12.2013 23:07 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Vůbec se ti nedivím, že ten rozdíl na první pohled nevidíš, ale: na zadní strana té "kopie" nejsou vzory, celá vnitřní podšívka (což bohužel z fotek není vidět) je z jiného levnějšího materiálu a bez vzorů, atd. atp. ... a to ani už vůbec nemůžu vědět, jestli je kvalita materiálu použitá na tomto výrobku shodná srovnatelná nebo úplně mimo, to z fotek nepoznáš ani kdyby ses ... :-(
    xsubway avatar 23.12.2013 23:31 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    ... a teď jedna pozitivní zpráva. Na amazon.co.uk jsem koupil dárek a ani po třech týdnech od avízovaného dodání nedošel, ale kontaktoval jsem amazon a oni se omluvili a posílají mi peníze zpět na účet :-)
    xkucf03 avatar 23.12.2013 13:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Nejsi zdaleka první. Viz můj zápisek Alza.cz a prodej použitého zboží.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.12.2013 19:16 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    A jsou taky "eshopy", které se té 14 denní lhůtě na vrácení vyhýbají. Např. Electro World, který když si objednáte zboží přes jejich eshop a chcete vyzvednout osobně v prodejně, tak to berou jako rezervaci daného zboží s tím, že zákazník se může v prodejně ještě poradit a vyzkoušet dané zboží a následně uzavře kupní smlouvu s prodejcem (takže smlouva není uzavřena na dálku = nemožnost vrácení do 14 dnů).
    23.12.2013 20:41 2012 | skóre: 16 | blog: co_me_dneska_napadlo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Me zase nedali 2x z poslednich tri nakupu fakturu. Kdyz jsem jim napsal, co to je jako za praktiky, dostalo se mi odpovedi:
    "Faktura, která slouží jako záruční a dodací doklad již není součastí objednávky, ale je možné si ji kdykoliv vytisknout/stáhnout z Vašeho zákaznického účtu na našich webových stránkách. Uvedené nedodávání dokladů je způsobeno ekologickým šetřením obnovitelných zdrojů, jelikož ne každý zákazník fakturu vyžaduje"
    Od ty doby od nich nenakupuju, protoze registrovat se u takovejch smejdu se mi fakt nechce...
    24.12.2013 00:03 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Nechci hodnotit konkretni situaci v Alze, na to nemam moc informaci. Zakladnim problemem tohoto odvetvi je socialisticky obcansky zakonik, kde stat zasahuje do smluvnich vztahu, ktere by mely byt uzavirany absolutne svobodne. Proc ma zakon stanovit dobu pro vraceni zbozi? Nebylo by lepsi, kdyz by si to prodejce a zakaznik mezi sebou dohodli sami? Dalsim prikladem bezprecedentniho zasahovani statu do svobodnych smluvnich vztahu je minimalni zarucni doba. Ja osobne, zejmena u spotrebniho zbozi, nevyzaduji a neocekavam zarucni dobu 2 roky. U takoveho notebooku, pc, televize, atd. stejne neocekavam o moc delsi zivotnost (i s ohledem na moralni zastarani), tak proc to vyzadovat po prodejci? Stat nam, prodejcum i zakaznikum, bere prava uzavirat svobodne smlouvy, je toto normalni? Dalsim problemem je dale treba statni zdravotnictvi, starobni duchody, atd. Proc musim byt povinne ucasten na systemech, ze kterych nikdy nechci a nebudu cerpat? Proc nas, kteri si o svych financich a zivotech chceme rozhodovat sami, nenecha stat zit? Orezavani svobod schopnych ve jmenu jakesi pofiderni ochrany neschopne minority, ktera je snad i rada, ze za ni nekdo rozhoduje, povazuji za nechutne socialisticke praktiky, novodobou totalitu. Kazdy at je odpovedny za sve jednani, sve stesti a svuj zivot. Jedina prijatelna solidarita je ta, ktera je dobrovolna. Jinak preji vesele vanoce vsem, kteri jsou svymi pany a chteji si svuj zivot ridit sami. Socialistum a dalsim zavistivcum preji jejich zast, neprejicnost a neschopnost. Dobrou noc.
    lobotron avatar 24.12.2013 10:40 lobotron | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Vida, jehovisti chodí i na Vánoce.
    We must steer between the "romantics" and the "ostriches".
    24.12.2013 10:56 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Koukam i socialisti zijici z dani slusnych lidi ;-)
    24.12.2013 13:46 xmx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    vysvetli pojem "moralni zastarani".
    24.12.2013 16:06 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Moralni zastarani (moralni zivotnost) je presne to, ze po dvou letech mobil muze sice fungovat, ale pouzivat jej nebude snad nikdo, protoze si vsichni koupi model, ktery toho umi daleko vice. Auto vam take bude fungovat s nejakou udrzbou treba 20 let, ale kdo by v nem, pokud pomineme nadsence a sberatele, jezdil, ze? ;-)
    kyknos avatar 26.12.2013 01:29 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    nesmysl, mobil mam tri roky a kdyby se nevyviklal nabijeci konektor tak, ze nabijeni vyzaduje slozite polohovani telefonu, klidne bych ho pouzival dalsi tri roky, takhle ho asi brzy vymenim, ale v podstate za stejny typ
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Jendа avatar 26.12.2013 02:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    nesmysl, mobil mam tri roky a kdyby se nevyviklal nabijeci konektor tak, ze nabijeni vyzaduje slozite polohovani telefonu, klidne bych ho pouzival dalsi tri roky, takhle ho asi brzy vymenim, ale v podstate za stejny typ
    Používám Siemens C25.
    kyknos avatar 26.12.2013 04:14 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    ten byl super, ale shořel při použití čínské nabíječky :D

    prvni telefon, ktery jsem si koupil (predtim jsem jeste pouzival takovou cihlu od motoroly, co jsme vyhrali s pritelkyni za nakup tic-taku)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Dreit avatar 26.12.2013 09:41 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?

    Samsung Galaxy Ace mi to po dvou letech taky dělá, asi bude nejvyšší čas koupit konektor a v práci ho vyměnit.

    Nope
    Luk avatar 26.12.2013 02:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Novější nemusí rozhodně znamenat lepší. U počítačů roste rychlost a prostor, ale u jiných vlastností ke zlepšování docházet nemusí. Například klávesnice jsou v posledních min. 10 letech čím dál horší (proto ty staré opatruji, aby mi vydržely). Podobně mobily. Kdo chce mobil jen na volání, může používat řadu let starý kus, protože dotykové telefony jsou v tomto ohledu spíš pro zlost a v těch zbývajících je čím dál menší výběr. Novější software také nemusí být v žádném případě lepší než ten starší - například Microsoft tohle už mnohokrát pocítil (ale stejně se nepoučil).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dreit avatar 25.12.2013 00:15 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?

    To je tak, když výrobce strčí do telefonu Android 2.3.3 a odmítá ho aktualizovat :-(  Uživatel pak sebere odvahu, nasype tam CM 10.1 a užívá telefon až do doby, dokud nedoslouží hardware.

    Nope
    24.12.2013 13:58 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Se zarucni dobou a lhutou na vraceni se sice da castecne souhlasit, ale jinak regulace smysl maji, protoze trhy nejsou dokonale. Pokud vyjdes z predpokladu, ze trhy jsou konkurencni, ze vsichni maji dostatek informaci, ze vsichni se rozhoduji optimalne, tak ti muze vyjit, ze kazda regulace jsou skodliva. Ale vychazis z chybneho predpokladu, takze vysel chybny zaver.

    Duchody, zdravotnictvi atd. je spis otazka prerozdelovani nez regulace trhu.

    Pokud ti zalezi na osobni svobode, mel by ses spis snazit prosazovat skandinavsky model. Prumerny Dan nebo Nor je svobodnejsi nez prumerny American.

    Jako obvykle ses zapomnel prihlasit, ale ze jsou ty Vanoce, tak ti to vyjimecne odpoustim. Preji hezke Vanoce!
    24.12.2013 16:03 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    ale jinak regulace smysl maji, protoze trhy nejsou dokonale

    Nevim, jak nedokonale jsou. Tezko se to definuje. Ale jiste vim, ze regulace trhu jsou axiomaticky spatne. Tezko rict, ze svobodny trh je nedokonaly. Podle mne je, podle vas ne. Lepsi cesta vsak neni.

    Pokud vyjdes z predpokladu, ze trhy jsou konkurencni, ze vsichni maji dostatek informaci, ze vsichni se rozhoduji optimalne, tak ti muze vyjit, ze kazda regulace jsou skodliva. Ale vychazis z chybneho predpokladu, takze vysel chybny zaver.

    Vy zase predpokladate, ze pokud ma nekdo malo informaci nebo se rozhoduje neoptimalne, je treba jej chranit centralni vynucovanou regulaci. Prvni problem vidim v tom, ze je prakticky nemozne definovat optimalni rozhodovani i dostatek informaci. Vzdycky je to zalezitost lidi. At si kazdy rozhoduje dle sveho uvazeni a sezene si tolik informaci, kolik sam chce.

    Duchody, zdravotnictvi atd. je spis otazka prerozdelovani nez regulace trhu.

    V soucasne dobe bohuzel ano, ale jsou to veci, ktere s tim uzce souviseji. Doufam vsak, ze behem nekolika let se ukaze, ze socialisticke experimenty jsou neudrzitelne. Osobne se velmi tesim na den, kdy prestanu za sebe a sve zamestnance posilat tyto penize statu, kde se vynalozi velmi neefektivne a neadekvatne. Stat je zde od toho, aby zajistil vymahatelnost prava a treba i obranu statu. Rozhodne zde neni od toho, aby vlastnil hotely, provozoval hospody a pivovary, provozoval zdravotni peci, vzdelaval lidi dle centralne schvalovanych norem, atd.

    Pokud ti zalezi na osobni svobode, mel by ses spis snazit prosazovat skandinavsky model. Prumerny Dan nebo Nor je svobodnejsi nez prumerny American.

    Skandinavsky model mi je osobne velmi proti srsti. Idea vseobjimajiciho statu, ktery za vysoke dane dodava obcanum urcite sluzby, mi prijde neudrzitelna a pomylena. O tom, kdo z nich je svobodnejsi, by se mohlo dlouho debatovat. Pro mne je svoboda dulezita a soucasti svobody je i to, jak si mohu ridit vlastni zivot a nakladat s vlastnim majetkem a prijmem. Povinne odvody na socialni a zdravotni pojiste, progresivni zdaneni schopnych, atd. opravdu nepovazuji za atributy svobody. Naopak.

    Preji hezke Vanoce!

    Take preji hezke Vanoce a hodne sil do diskusi a flamu v novem roce ;-)
    25.12.2013 14:35 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Dokonaly trh je teoreticky model trhu (viz wiki).
    Vy zase predpokladate, ze pokud ma nekdo malo informaci nebo se rozhoduje neoptimalne, je treba jej chranit centralni vynucovanou regulaci.
    To je spis dusledek nez predpoklad. Kdyz porovnam dva systemy, jeden bez regulaci a jeden s nejakou mirou regulaci, tak mi vyjde, ze ten druhy povede k vetsimu celkovemu uzitku (= lidi se budou mit lip).
    At si kazdy rozhoduje dle sveho uvazeni a sezene si tolik informaci, kolik sam chce.
    Proc by to kazdy mel delat sam? Neni efektivnejsi se domluvit a udelat to ve skupine? Regulace je v podstate skupinove rozhodnuti. Lide se domluvili, ze vytvori COI, aby si kazdy nemusel zjistovat ty informace sam. Zaroven lide spolecne vlastni pudu, takze si muzou diktovat podminky pro ty, kdo si tu pudu pronajmou.
    Doufam vsak, ze behem nekolika let se ukaze, ze socialisticke experimenty jsou neudrzitelne.
    Socialisticke Nemecko melo prebytkovy rozpocet a to tam ten socialisticky experiment funguje desitky let.
    O tom, kdo z nich je svobodnejsi, by se mohlo dlouho debatovat. Pro mne je svoboda dulezita a soucasti svobody je i to, jak si mohu ridit vlastni zivot a nakladat s vlastnim majetkem a prijmem.
    Zalezi na definici svobody. Mira osobni svobody podle moji definice hodne zavisi na majetku. Pokud jsem bohaty, muzu travit cas jak chci, muzu jezdit kam chci atd. Ale vsimni si, ze kdyz ma obcan A prijem 1 000 000 a obcan B prijem 10 000 a A musi prostrednictvim dani davat 5 000 obcanovi B, tak A bude mit zanedbatelne nizsi svobodu, kdezto B ziska znatelne vyssi svobodu. Takze ve vysledku ta dan zvysuje celkovou svobodu.
    Jendа avatar 26.12.2013 03:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Kdyz porovnam dva systemy, jeden bez regulaci a jeden s nejakou mirou regulaci, tak mi vyjde, ze ten druhy povede k vetsimu celkovemu uzitku
    To by si zasloužilo zdůvodnit.
    Lide se domluvili, ze vytvori COI
    Domluvili se též lidé, že si postaví předraženou Blanku, nebo že vytvoří NSA, která je bude všechny šmírovat?
    Zalezi na definici svobody. Mira osobni svobody podle moji definice hodne zavisi na majetku. Pokud jsem bohaty, muzu travit cas jak chci, muzu jezdit kam chci atd. Ale vsimni si, ze kdyz ma obcan A prijem 1 000 000 a obcan B prijem 10 000 a A musi prostrednictvim dani davat 5 000 obcanovi B, tak A bude mit zanedbatelne nizsi svobodu, kdezto B ziska znatelne vyssi svobodu. Takze ve vysledku ta dan zvysuje celkovou svobodu.
    Na druhou stranu, pokud se to s přerozdělováním přežene, tak si pohorší všichni (nikdo nemá motivaci tvořit hodnoty, protože i když bude mít malý plat, dostane doplaceno od bohatších). Proč by zrovna tebou zvolená úroveň přerozdělování měla být ta správná, zatímco třeba ta lokiho ne?
    26.12.2013 11:37 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    nikdo nemá motivaci tvořit hodnoty, protože i když bude mít malý plat, dostane doplaceno od bohatších
    Takze prace, kterou delas zadarmo treba v Brmlabu, nema zadnou hodnotu? Mozna bys mel prehodnotit svoje predpoklady, Spocku. ;-)
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Jendа avatar 26.12.2013 11:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Dobře, jinak, co práce, která nikoho nebaví, ale „musí“ se udělat (čištění kanálů)?
    26.12.2013 12:17 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Tenhle problem resi kazda spolecnost. Za socialismu se take cistily kanaly, a zadny trh neexistoval. Takze reseni tohoto problemu (kterych je cela rada) nutne neimplikuje trh.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Jendа avatar 26.12.2013 13:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Za socialismu bylo 100% přerozdělování? Za socialismu se nezavírali lidi za příživnictví?
    Luk avatar 26.12.2013 13:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Socialismus byl takový podivný hybrid. Na jednu stranu ekonomika fungovala příkazově (centrální plánování, centrální tvorba cen), ale současně si částečně hrála na tržní hospodářství (samotná existence peněz, placení za práci a za zboží/služby). Také se používalo násilí, a to jak proti stínové ekonomice (černému trhu, který byl ale současně částečně trpěn až tolerován, protože do určité míry kompenzoval problémy oficiální ekonomiky), tak proti těm, kteří byli příliš pokrokoví a řídili se pravidly komunistické ekonomiky (každý podle svých možností, každému podle jeho potřeb), ke které se přitom ještě nedospělo, přestože tehdejší politici slibovali, že tu co nevidět bude a že socialismus je jen první, dočasná fáze.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.12.2013 14:11 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    To by si zasloužilo zdůvodnit.
    Jde napriklad o to, ze trhy nejsou konkurencni. Bez regulaci nebude nikdo branit benzinkam, aby se nedohodly na zvyseni cen. Pokud by trh byl plne konkurencni, tak jakmile by benzinky v nejake oblasti zvedly ceny o 5%, okamzite by vedle kazde takove benzinky vznikla nova s nizsimi cenami. Stejne tak trh mobilnich operatoru neni dostatecne konkurencni, aby neviditelna ruka donutila operatory zavest moznost prevest cislo.
    Domluvili se též lidé, že si postaví předraženou Blanku, nebo že vytvoří NSA, která je bude všechny šmírovat?
    Ne, to je selhani demokracie (i kdyz se smirovanim spousta lidi souhlasi).
    Na druhou stranu, pokud se to s přerozdělováním přežene, tak si pohorší všichni (nikdo nemá motivaci tvořit hodnoty, protože i když bude mít malý plat, dostane doplaceno od bohatších). Proč by zrovna tebou zvolená úroveň přerozdělování měla být ta správná, zatímco třeba ta lokiho ne?
    Pravda, jaka je spravna mira prerozdelovani nevim, ale skoro urcite to neni nula (nebo hodnota blizka nule).
    26.12.2013 11:35 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Tohle vsechno jsou velice zajimave argumenty, ale pochybuji, ze presvedci nekoho jako Loki. Jeho pristup k realite je asi tak na stejne urovni bludu jako nekoho vericiho na lasku Jezisovu.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    24.12.2013 23:06 tisa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Loki, loki, loki ... hmmm, není to nějaký severský bůh (bohyně)? To by totiž vysvětlovalo ty kydy o systemech, ze kterých nechci (ale hlavně nebudu) nikdy čerpat. To přichází do úvahy skutečně jen u nějakého boha. Nebo, že by se jednalo o něco jiného na písmenko b? ... Njn Hezké Vánoce všem
    24.12.2013 23:30 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Spravne - Loki je seversky buh a taky pekny podrazak.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Jendа avatar 26.12.2013 03:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    U takoveho notebooku, pc, televize, atd. stejne neocekavam o moc delsi zivotnost (i s ohledem na moralni zastarani)
    To mám fakt tak přehnaná očekávání? Dosud provozujeme 8 let staré desktopy (Pentium 4 a 2 GB RAM na desktop naprosto stačí) a doma máme taky tak starou televizi. Mobil po 12 letech taky telefonuje pořád stejně dobře. Proč bych to měl proboha po dvou letech měnit?
    24.12.2013 11:26 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Nam sa to stalo tiez - kupili sme vyrobok, ktory bol oznaceny ako novy. Pritom bol rozbaleny, pouzivany a hlavne nefunkcny - napajaci adapter nefungoval a tym padom cele zariadenie. Reklamaciu vybavili tak, ze dodali nahradny adapter, ale nespravny typ - 9V AC namiesto 9V DC...
    26.8.2015 23:08 LubosHa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Většinou mají uvedeno, jestli je to třeba rozbalené. Osobně s tím nemám problém, stejně si sám kupuji tady http://www.technimax.cz/ zánovní věci)
    8.4.2016 13:24 Miroslav Král
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza - proč prodávají použité zboží jako nové?
    Nechápu.. ale rozhodovalo se u nás ve firmě, jestli se budou nakupovat repasy http://www.technimax.cz/repasovane-notebooky nebo nové noťasy právě u Alzy, a nakonec jsme šli do repasů.. ve finále koukám, že bychom asi měli téměř stejný výrobek, ale za daleko vyšší cenu...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.