abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.6. 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    10.2.2009 19:44 | Přečteno: 1528× | poslední úprava: 10.2.2009 20:40

    O nechutném bugu v Opensuse, způsobující nemožnost vypalovat a mnoho dalších problémů se tu již napsalo dost. Kdo si pamatuje slavný výrok Aničky o neblahé kvalitě Opensuse 11.1 a přechodu na Debian, tak tento výrok zazněl právě v diskuzi pod timto tématem. Na internetu existuje bezpočet "udělej si sám" návodů, jak tento problém opravit. Od nepřiřazení uživatele do příslušné skupiny, přes změnu přístupových práv k /dev/sr0, až po editaci /usr/share/PolicyKit/policy/org.freedesktop.hal.device-access.policy. Co se tak matně vzpomínám, z návodů mi nepomohl žádný, ale vypalování jsem "nějak" neidetifikovatelnou alchymií pokus omyl zprovoznil. Mezi tím vyšly záplaty hal a automountfs. Zá se že všechno je OK. Pak odešel HDD...

    S novým HDD přišla i nová instalace. A s novou instalací opět problém s zmršeným přístupem k mechanice. Aktualizoval jsem systém, problém přetrvává. Změna práv, reinstalace HAL a automount také ne, nefunguje prostě nic a zbývá už jem metoda pokus omyl. Začínám mít pocit, že Novell se dal na cestu, kterou už nějakou dobu razí RedHat u Fedory. Udělal si z Opensuse neodladěný plaground, a jeho "běžné" uživatele hodil přes palubu. Co se nehodí do SLES/SLED, nemá prioritu a není třeba řešit. Začínám rozumět Shuttleworthovu "jedna distribuce bez rozdílu komerce a nekomerce" a tento koncept je mi čím dál více sympatický. Protože Shuttlewoth si nemůže dovolit vydat bazmek, protože ten samý bazmek by pak nabízel i platícím zákazníkům....

    EDIT: Oprava funguje. 3 vadné média za sebou. 4 šlo vypálit. :-(        

    Hodnocení: 48 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Vyklízí všichni hráči Shuttleworthovi pole Desktopového Linuxu?
     (51 %)
     (17 %)
     (53 %)
    Celkem 72 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.2.2009 20:03 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Nedělám to často, nemám rád urážky, ale konstruktivní kritika tě evidentně minula a já se opakovat nehodlám. Za nechutnej bug považuju tvojí přítomnost zde a tvůj blog. Tvoje schopnosti odsoudit na základě jednoho bugu celou distribuci jsou obdivuhodný.

    10.2.2009 20:29 wire-64 | blog: bbb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    kde jsem ji odsoudil?

    Pozastavuju se nad tím, že nejotravnější bug, který tam je, takstále není opraven. A to i přesto že znemožňuje systém normálně používat. Navíc anička naznačila, že je tlačili do vydání stůj co stůj. Proto se ptám, co to znamená výhledově?

    10.2.2009 21:40 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    No podľa mňa to výhledově znamená, že SLED a SLES sú priority a keď je treba, tak sa kvôli tomu posunie aj vydanie openSUSE. Ďalšie vydania budú lepšie.
    10.2.2009 20:07 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Pár dotazů:

    1) Píšete o oS 11.1? (předpokládám, že ano, ale raději se chci ujistit)

    2) Update hal a automountfs problém vyřešil (myslím před havárií hdd)?

    3) Teď se potýkáte s čistou instalací (nejde kvůli tomu problému pořádně nainstalovat systém) nebo jste v bodě mezi instalací systému a nainstalováním opravných balíčků z repozitáře? Nebo už jste nainstaloval i ty opravné balíčky a ono to pořád nějak "záhadně" nejde?

    O 11.1 uvažuju, ale muselo by to být nějak rozumně odladitelné (anička mě trošku vystrašila) a po odladění bezproblémově použitelné i pro naprostého BFU.

    10.2.2009 20:16 M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Mě nefunguje v opensuse 11.1 bluetooth. Bug 450317 nahlášen, ale oprava v nedohlednu...ach jo. Zítra si jdu koupit kabel :-D
    11.2.2009 12:23 hlas lidu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    No mám stejný problém, ono těch bugů v bt v 11.1 je asi víc. S těch diskusí jsem vyčetl, že se jednak používá novější ovladač v jádře a jednak že nějaká část bluez ještě není portovaná na novější knihovny. Mrkni na bugy 461369 a 438956, jestli to není tvůj problém. V diskusi pod tím je někde napsaný jak upgradovat a na jakou verzi bluez aby to chodilo. Mě to teda nepomohlo a bug označili jako vyřešený.(nejsem si jistý, ale dokonce snad to v 11.1 ani opravovat nebudou, opravy zahrnou do příští verze distribuce)
    10.2.2009 20:27 wire-64 | blog: bbb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Ano. 11.1. Vyřešit to jde. Laboroval jsem s právy k /dev/sr0, přiřazením skupiny, a reinstalací toho samého hal a nakonec to jelo. Co to vyřešilo nevím.

    Problém je, že teď jsem nainstaloval čistou instalaci, nainstaloval update HALu , který mezi tím stačil vyjít, a problém přetrvává. Nemůžu vypalovat. A nemůžu vpalovat ani jako Root, před tím to aspoň šlo. Už jsem fakt nasranej.

    10.2.2009 20:41 wire-64 | blog: bbb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Tak beru zpět. Měl jsem 3 vadné DVD média. Vypalovat jde bez problémů.

    10.2.2009 21:04 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    :-D Jo, stává se. Já teď nedávno chtěl v k3b na Fedoře vypalovat na (zřejmě) vadné CD-R, a trvalo dva restarty, než se mechanika rozdejchala - nešlo ani dd if=/dev/sr0 of=/dev/null (jako root, pochopitelně, ohlásilo to, že /dev/sr0 nebylo nalezeno, a ani restart systému nepomohl), dokonce to nechtělo bootnout ani livko, který před tím vždy a všude bootnout šlo (hrabalo to rovnou na hdd i když cd má v BIOSu vyšší boot prioritu). Po dalším restartu a vyzkoušení dalšího livka se to teprve chytlo. Pak už jsem vypaloval bez problémů. Zřejmě problém firmwaru mechaniky.

    Ještě nějaký zásadní problém s 11.1?

    10.2.2009 21:06 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Jo a vypalovat pořád ještě musíte jako root, nebo už to jde i pod userem?

    10.2.2009 21:15 wire-64 | blog: bbb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Jde to i pod userem. Kromě toho jsem žádné zásadní problémy s 11.1 neměl s pokojenost. Takže pokud nepůjde po čisté instalaci vypalovat, oprava je jednoduchá. Buď jsouto práva k /dev/sr0, nebo špatná skupina uživatele (přidat disk a cdrom).

    10.2.2009 21:29 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Tak to zní dobře. Teda krom toho bugu s bluetoothem, který výše zmiňuje M. Ale BT naštěstí k životu nepotřebuju. Díky.

    10.2.2009 20:53 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Tak to je fakt blbý, tohle je poměrně elementární věc. Myslím, že zůstanu ještě chvíli u 11. Díky za odpovědi.

    10.2.2009 20:15 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Začínám mít pocit, že Novell se dal na cestu, kterou už nějakou dobu razí RedHat u Fedory. Udělal si z Opensuse neodladěný plaground, a jeho "běžné" uživatele hodil přes palubu.

    Ja nevim jakou Fedoru mate na mysli, ale ta moje Fedora je v poradku a odladena.
    10.2.2009 20:28 wire-64 | blog: bbb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Znám hodně Fedoristů, kteří poslední 2-3 verze nadávali na neustál se zhoršující kvalitu a všichni přešli na Ubuntu. Sám Fedoru nepoužívám, takže to mám reprodukovaně

    vlastikroot avatar 11.2.2009 00:29 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Znam par fedoristu co nadavali na par posledni verzi, ale na ubuntu nepresel ani jeden. Vetsina skoncila u archu (vcetne me).
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    11.2.2009 07:16 wire-64 | blog: bbb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Jo. Vidis. Takove znam taky dva :-D

    11.2.2009 13:17 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Není čas změnit váš avatar na abclinuxu? Já tam stále vidím Fedoří F ;-)

    vlastikroot avatar 12.2.2009 20:59 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Fixed ;-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    11.2.2009 15:22 isimluk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Ja jsem zase priklad archaisty co se vratil k Fedore. Uzivatele odchazi a prichazi, nemusi to byt nutne meritkem kvality...

    10.2.2009 20:47 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Ano. Kvalita poslední verze OpenSUSE je skutečně tragická :-(
    Určitou náplastí ale chválabohu je, že předchozí verze 11.0 se už stala použitelnou. Tedy pokud nechcete Gnome s PulseAudio a nemáte více než 1 zvukový adaptér...
    11.1 je skutečně shit, všude jsem ji zahodil a celkem spokojeně přecházím z 10.3 na 11.0. Dokonce i laptopy od Dellu v mém okolí s 11.0 fungují velmi dobře včetně evergreenu SuspendTo RAM.
    Nezbývá než doufat, že "kvalita" 11.1 není novým trendem.
    10.2.2009 21:15 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Muzu se zeptat, co to byly za Delly? Mne na Dellu D410 s Ubuntu 8.10 STR nefunguje (jinak docela ok).

    10.2.2009 22:00 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Latitude X-1, D800, D810, D820
    10.2.2009 21:01 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    OT: chcem sa len spytat, ze co stale niekto ma s tymi alfa, beta, gama, delta verziami a rc a rtm a co ja viem co este. Ja osobne pouzivam gentoo od dob co zliezol z pekaca a po urcitej (relativne kratkej) dobe som presiel na ~x86 (teraz uz samozrejme na ~amd64) a ked nepocitam tych par (za tu dobu asi 25-30) ebuildov ktorych niektore verzie som musel preskocit pomocou zamaskovania lebo mi nesli prelozit tak som musel vsehovsudy zamaskovat asi dokopy 5 ebuildov lebo nejakym sposobom blbly (a to mam nainstalovane skoro cele KDE + milion dalsich [samozrejme uzitocnych] programov). Takze sa preto pytam preco su potom niektore verzie distier take nestabilne, preco ta alfa, beta, ... Toto je fakt otazka a ziadne podpichovanie - proste ma to zaujima kedze do styku prichadzam len s RedHat/CentOS (aj to v minimalistickych serverovych instalaciach - tak napriklad moj domaci server ktory dokaze uplne vsetko na svete a posledne TODO je naucit ho navarit kavu ma vsehovsudy na / necele 2GB) a Gentoo. Diky.

    10.2.2009 21:30 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    +1, Gentoo opet ruluje :)

    10.2.2009 21:19 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    IMHO si myslim, ze v Novellu se z tohoto vydani pouci a prehodnoti svou vydavaci strategii ...

    Ilfirin avatar 10.2.2009 21:44 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Tak, nic ve zlém, ale teď jsem se upřímně zasmál.
    10.2.2009 21:47 wire-64 | blog: bbb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    My co známe pravidlo trojkových (X.3)  vydání víme své, že? :-D

    10.2.2009 22:05 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Tomu nevěřím. Podobný průšvih už měli (10.1) a k žádnému poučení nedošlo. Možná jsou placeni za množství vydaných verzí za jednotku času :-), proto to chrlení nedodělků.
    A koneckonců nejde jen o Novell. Bohužel je podobnými podivnými přístupy infikován celý svět Linuxových distribucí. Rozum zůstává někdy stát, jaká iracionalita tady místy vládne.
    10.2.2009 22:47 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Ha. Nie "celý svet linuxových distribúcií", ale celý svet.

     

    kotyz avatar 10.2.2009 22:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Zase ty? Nenadaval si jeste vcera na apt v debianu? A dneska je to uz suse, to to beres teda rychle ...

    Ani snad nechci vedet co to bude zejtra, doufam ze ne arch, to by se me i osobne dotklo ...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Limoto avatar 10.2.2009 22:32 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    +1

    AltOS avatar 10.2.2009 23:24 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Nenadaval si jeste vcera na apt v debianu? A dneska je to uz suse, to to beres teda rychle ...

    Jen technicka: vyjadroval-li by se jiz od pocatku Drat slusne (popr. po zmene nicku), kladl otazky v konstruktivne kritickem duchu a dvoril se mistnim damam, trval bys stale na sve otazce?
    kotyz avatar 10.2.2009 23:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Ja se taky na nej vyjadruju slusne. Jen se divim jak to vsechno stiha. Ale treba jich je vic ...

    A na ty otazce bych nejspis trval.

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    AltOS avatar 11.2.2009 00:31 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Ja se taky na nej vyjadruju slusne.

    Ja psal o Dratakovi, ne o tobe. Ty jsi ztelesneni slusnosti. :-)

    Jen se divim jak to vsechno stiha. Ale treba jich je vic ...

    Hmmm, zajimava myslenka. Agent Wire, ktery jiste bude by-product agenta Metala, ktery vlastne logicky je nechteny product Agenta Smith. A tech, jak vime, muze byt trebas i tricctvrtemilionu! Alespon na ABC... nebo ne? :-)
    Ilfirin avatar 11.2.2009 09:47 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Bude to znít divně, ale já mu vždycky dávám kladné hodnocení.
    Forma by mohla být lepší, ale ukazovat na nedostatky a vyjadřovat se k nim, to beru jako základ.
    A klidně ať je to příště Arch, dyk to není náboženství a jestli něco objeví, ať o tom klidne napíše.
    11.2.2009 01:07 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Aniccin vyrok (respektive spise jeho vytrzeni z kontextu a komentare pod tim) rozpoutal diskusi o tom jak dal. Co z toho vzejde nemuzu prozradit (protoze to sam nevim :-)), ale je snaha to nejak resit. Takze doufejme, ze pristi vydani bude lepsi a treba jednou budou vyvojari Debianu prechazet doma na SuSE :-).

    Komu nevyhovuji nektere featury, muze se zkusit kouknout sem: http://en.opensuse.org/Tweaking neni-li tam navod, jak se jich zbavit/jak je zmenit.

    Salamek avatar 11.2.2009 02:33 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Kyž už tu zaznělo že fedora je shitt... Na fedoře mi jde všechno i to co nejde na oSUSE nebo na slavném Ubuntu a narozdíl od těchto dister jsme si neměl na co stěžovat
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    11.2.2009 15:27 isimluk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    +1

    =^..^= AmigaPower® avatar 11.2.2009 09:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Já žádný takový problémy se "svým" distrem nemam. :-D Nerozumim proč někdo dál používá "to svoje", když si na něj non-stop stěžuje?! :-D
    Ilfirin avatar 11.2.2009 09:44 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Teď hypotetická: Jak si chceš stežovat na to, co neznáš/nepoužíváš? Já také nadávám na SUSE kudy chodím :-D.
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.2.2009 10:05 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Já si ale nechci stěžovat na něco co nepoužívám :-D Jde mi o to, že já si prostě nestěžuju - protože nemam důvod.
    11.2.2009 09:53 wire-64 | blog: bbb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Mam si vičně nahodit Mandrivu a napsat seriál? :-D

    Logicky jediný důvod proč o Mandrive nepíšu je, že mi nevyhovuje vůbec. Tak nějak si spolu nerozumíme. Což je ovšem důvod, proč se k ní nevyjdřuji. Nepoužívám, neznám, těžko můžu kritizovat. To je prostě fakt, kteří zdejší zabedněnci ndokáží pochopit. Kdybych si myslel, že je Debian Shit, tak ho nepoužívám, nezajímám se a nestarám se. Ale protože se s ním babrám, tak to vidím. Chápu že vykládat Debianistovi, že RPM distra mají něco lepší, asi nebude příjemné. Ale proč to neříct. Trefuju se do nedostatků né do lidí. V lepším případě se dozvím, že to není bug, ale feature by design. V horším případě že jsem Debil :-D

    =^..^= AmigaPower® avatar 11.2.2009 10:16 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Mam si vičně nahodit Mandrivu a napsat seriál? :-D
    Jsi plnoletej a svéprávnej, můžeš psát co chceš. :-D
    Ilfirin avatar 11.2.2009 10:25 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Jsi plnoletej a svéprávnej, můžeš psát co chceš. :-D
    Jsou zde tací, co si to nemyslí ;-) (viz diskuze)
    11.2.2009 14:13 sheery
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Ehm, já myslel že Debian používáte spíše proto že musíte a někdo (klient) jej již měl nainstalovaný.

    11.2.2009 15:18 wire-64 | blog: bbb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Debian mám na serveru, kde nasazení OS mohu ovlivnit. Prozatím není v reálném provozu. Mám čas.

    stativ avatar 11.2.2009 09:54 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    A on byl snad účel OpenSuSE někdy jiný?

    Pamatuj, že je to firma jako každá. Kdyby vydávali OpenSuSE identické se SLE{S,D} zadarmo tak spousta zákazníků (neříkám, že všichni, podpora bývá považována za dost důležitou věc) bude používat OpenSuSE. Na druhou stranu tím, že nikde veřejně neprohlašují, že je to jen takové pískoviště (jako to dělá RedHat) si dělají negativní reklamu, protože spousta lidí si bude myslet, že OpenSuSE, SLED a SLES jsou ten samý brak jen s rozdílem podpory.

    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    11.2.2009 10:00 wire-64 | blog: bbb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    No rozdíly mezi Opensuse a Enterprise verzemi SUSE j hlavně v tom, že Opensuse neobsahuje bussiness features. Rozhodně by to nemělo být v tom, že Opensuse je nefunkční. Že takový bussiness funguje ukazuje Shuttleworth, který má verze stejné, a prodává skutečně jen podporu, né garanci, že to vůbec pojede.

    11.2.2009 10:35 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Inu, pokud vím, tak ten business se sice rozšiřuje, ale že by už dnes fungoval, to si nemyslím. Možná se mentalita změní a Ubuntu na sebe nakonec vydělá, ale chvilku to ještě potrvá.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    11.2.2009 10:38 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Nevím jak u vás, ale naši zákaznící chtějí garance, a certifikace... :-)
    11.2.2009 14:03 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    kdyz najdu ve slesu bug, garantujete opravu do nejake konkretni doby od nahlaseni?

    11.2.2009 14:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Zaléží... seš IBM nebo nějaká jiná korporace, která si zvládne zaplatit dostatečně dobré SLAčko? :-)
    11.2.2009 17:16 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    kdybych byl IBM tak si dam na server AIX a nejaky sjuse vubec neresim:)

    11.2.2009 19:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    No vidíš a IBM stejně pořád používá SLEPOS ;-)
    11.2.2009 15:28 isimluk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    vztah RH a Fedory, je IMHO p5ecejen trochu slozitejsi, nez aby se dal zjednodusit na "piskoviste"... i kdyz je to jen muj nazor...

    11.2.2009 10:01 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    Rozdiel je v tom, že Ubuntu nemá žiadnu použiteľnú verziu pre 'platiacich zákazníkov'. Malo ňou byť LTS, ale to sú v podstate len security upgrady na dlhšiu dobu. Na istých serveroch musím používať Ubuntu a priznám sa, že bugy typu 'pri iscsi nejde rebootovať server' alebo 'apt-get install gnome ; unmet dependencies' by boli inde opravené, práve kvôli platiacim zákazníkom. Na notebooku/desktope sa tvárim ako bežný používateľ a je mi vlastne jedno aká to je distribúcia (aktuálne Fedora 10, posledný komentár a potvrdenie nového bugu pre hodinou).

    msk avatar 11.2.2009 17:20 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Protože Shuttlewoth si nemůže dovolit vydat bazmek, protože ten samý bazmek by pak nabízel i platícím zákazníkům....

    Dobre sa bavim, najma po 2 dnoch laborovania s kubuntu intrepid, kde som po extremnej namahe vydrzat pracovat s defaultnou kde 4.1, dalsich pokusoch o upgrade na kde 4.2, instalaciu neon nightbuilds a naslednej instalacii 3.5.10 z ppa konecne dospel do stavu, ze mozem zacat pracovat...

    ... + prave som objavil bug pri podpisovani balikov s nejakym pinentry-qt4
    Ilfirin avatar 11.2.2009 17:41 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?
    Také se dobře bavím. Odkdy Mark Shuttleworth vydává KUbuntu?
    11.2.2009 18:34 wire-64 | blog: bbb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodil nás "domácí usery" Novell přes palubu?

    tak nějak :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.