abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.10. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    David Watzke avatar 1.7.2006 15:05 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Kecejte třeba přes TeamSpeak :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    belisarivs avatar 1.7.2006 15:12 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    No, to se mi nejak nepovedlo zprovoznit. Nevim kde byla chyba.
    IRC is just multiplayer notepad.
    David Watzke avatar 1.7.2006 15:13 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    No tak to zkus znova a řekni co to píše :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 1.7.2006 15:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Nebo's to myslel tak, že's to nainstaloval a nevěděl co dál?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    belisarivs avatar 1.7.2006 15:24 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Uz si to moc nepamatuju. Nasel jsem tusim nejaky navod, sel jsem podle nej a nic.

    Navic, je kvuli tomu tusim potreba zakladat mistnosti apod. Ale to by zas az tak nevadilo.

    Ale fakt je, ze to byl dobry napad. Kdyz nic tak tohle jeste zkusim.
    IRC is just multiplayer notepad.
    David Watzke avatar 1.7.2006 15:26 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Ne, nemusíš zakládat místnosti, i když na free serveru (když nemůžeš mít vlastní) zřejmě budeš muset, ale to není takovej průser, ne? Binárka se jmenuje TeamSpeak (nechápu proč tam musej mít velký písmena) a free servery najdeš Googlem.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    belisarivs avatar 1.7.2006 15:33 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Jo, jak rikam, neni to takovy problem. Jeste bych se zeptal, nedela to prasarny jako Skype a projde to NAT (cili jestli to splni muj primarni, a v podstate jediny, pozadavek) u obou uzivatelu?
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 1.7.2006 15:45 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    A jeste neco. Jak se lisi Skype a tohle. Obe jsou komercni aplikace.

    Pripada mi to obe na jedno brdo.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Heron avatar 1.7.2006 16:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Asi jsi chtěl napsat uzavřené. Mno k tss jsou zdrojáky k disposici.

    Skype dělá jednoduše (a mírně ;-) ) řečeno bordel na síti. Aby mohli fungovat NAT vs NAT, tak to celkem logicky musí jít přes někoho, kdo má veřejnou adresu. Takže aby sis ty volal se svým kamarádem, tak používáte připojení jiného chudáka, co má Skype na IP. Je toho samozřejmně víc, ale tohle je asi nejzásadnější.

    Zatímco tss funguje na principu server, klient. Prostě připojíš se na server, který je buď free někde na netu k volnému užití, nebo si založíš server u sebe (pokud seš připojen k internetu ;-) ).
    JiK avatar 1.7.2006 17:28 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    ...Skype dělá jednoduše (a mírně ;-) ) řečeno bordel na síti. Aby mohli fungovat NAT vs NAT, tak to celkem logicky musí jít přes někoho, kdo má veřejnou adresu. Takže aby sis ty volal se svým kamarádem, tak používáte připojení jiného chudáka, co má Skype na IP. Je toho samozřejmně víc, ale tohle je asi nejzásadnější.

    Zatímco tss funguje na principu server, klient. Prostě připojíš se na server, který je buď free někde na netu k volnému užití, nebo si založíš server u sebe (pokud seš připojen k internetu ;-) ).
    Aha takze pri pouziti TS pouzivas pripojeni jineho chudaka co provozuje free server. Jak se to teda lisi od Skype :-) (myslim krome toho, ze na Skype snadno a intuitivne najdes vsechy kamose, spoluzaky a kontakty, mas i chat a filetransfer, zvladnou to ovladat i windows users, pritelkyne, nebo trebas tvi zakaznici, a muzes volat zadara na pevnou - tedy ne v EU, ale jen v nesocialistickych zemich jako je Kanada a USA,...)
    Heron avatar 1.7.2006 17:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    TSS používám tak, že buď běží server u mě a/nebo u kámoše, a připojí se buď on na mě, nebo já na něj, což v podstatě není rozdíl. Každopádně jsme spojeni přímo jen my dva.
    JiK avatar 1.7.2006 17:56 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    ... Každopádně jsme spojeni přímo jen my dva...
    Uznavam, ze vira je nekdy dulezita! :-D nicmene, zpet k technice, ma ten zazracny teamspeak verzi pro OS X? nebo proste neni, narozdil od Skype, multiplatformni? Protoze na jeho strankach jsem nasel jen neoficialni binarku (fuuuuuuuj jako OSS fundamentalista zadam verejne spaleni) a to jeste nejake prastare verze....pravdepodobne nekompatibilni s verzi 2.x ktera je pro linux a win.
    Heron avatar 1.7.2006 18:09 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?

    Uznavam, ze vira je nekdy dulezita!

    Můžu se zeptat, jakým myšlenkovým pochodem jsi to vygenerovat z věty: Každopádně jsme spojeni přímo jen my dva?

    ma ten zazracny teamspeak verzi pro OS X?

    Proč zázračný teamspeak? Sorry, ale chováš se tu docela otevřeně provokativně. Tazatel chtěl poradit, jak si povykládat se svým kamarádem. Já jsem navrhl teamspeak, protože jsem s ním velmi spokojený. Každopádně je to jeden z mnoha podobných prográmků. A součastně jsem napsal několik výhrad proti Skype.

    Špíš mi připadá, ži ty jsi tu ten věřící. (Skype standard, je to jako by v oo.o nebyl .doc atd). Proč bych měl používat Skype, nebo .doc? Na hovor můžu klidně odesílat data ze zvukovky do vzdáleného PC a psát dokumenty si můžu klidně použít vlastní proprietální formát a celé MS Office se z vysoka .... Upřímně, za celou dobu studia jsem .doc nepotřeboval ani jednou. Ale hlavně že je to standard. ;-)

    Luk avatar 1.7.2006 18:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    S multiplatformností Skype to není zase tak horké. Dalo by se o ní hovořit, kdyby verze pro Win a pro Linux obsahovaly stejné funkce a fungovaly stejně spolehlivě. Ani jedno ovšem není pravda, dokonce ani stejně označené verze nebyly srovnatelné (o těch aktuálních nemluvě). Proto Skype lze považovat pouze za program pro Windows, možná ještě MacOS X (neznám, nemohu posoudit).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    belisarivs avatar 1.7.2006 17:41 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    No, ja prez Skype nenasel spoluzaka ani jednoho. Takze to slovo "vsechny" je dost relativni.

    No, a u TS jsem to pochopil tak, ze ten kdo provozuje server toto dela s vedomim, ze je vyuzivana jeho IP adresa a poskytuje to dobrovolne. U Skype bych si timto jisty nebyl.

    Pouzivanost pro me neni argument. Bordel v siti a "kradeni" IP adres ano.

    Chci volat z PC na PC ne na mobil, takze to telefonovani zadara na telefon me nebere.

    Na chat mam jabber. ICQ jsem zahodil a se Skype planuju to same. Tecka.
    IRC is just multiplayer notepad.
    JiK avatar 1.7.2006 17:41 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    navic, uz dnes je diky rozsireni je to defacto standard, a nepouzivat ho je podle mne vcelku kratkozrake. Asi jako zrusit v OO.o import dokumentu z MS Office, protoze je to 'zla' a uzavrena a microsofti aplikace. Nepochybuji, ze by to slo, nicmene jsem presvedcen, ze by to znamenalo dost rychly konec OO.o.

    Prijde mi, ze vetsina agrumentu proti Skype je spise v te "nabozenske" rovine, ze je to ta nepekna, oskliva a zla vec, kterou vsichni pouzivaji, a ja mohu pozovat jak jsem cool kdyz ji nepouzivam, ze? Dalsi agrument je od nesikovnych spravcu site, kteri touzi ovladat, kontolovat a buzerovat sve uzivatele, a stve je, ze neumi zablokovat Skype provoz.

    Takovym spravcum bych rad pripomel, ze oni tu jsou PRO uzivatele, ne naopak, oni jsou jen servis pro uzivatele, jejich support, ne jejich policie nebo pedagogicky dozor...

    Jinak, docela dobrym argumentem PRO Skype je, ze ma akceptovatelnou kvalitu pri opravdu pomerene nizkych narocich na bandwidth, latenci i kvalitu pripojeni a poradi si i s klasickymi problemy naivnich uzivatelu (napriklad vazbeni, kdyz si trubka zakaznik na mikrofon pred repraky, kdyz do toho rve nebo to ma 4 metry od pusy)
    Heron avatar 1.7.2006 18:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?

    Mno tak já rozhodně nejsem proti Skype jako takovému. Spíš to jsou všechno důsledky zla zvaného NAT.

    Dalsi agrument je od nesikovnych spravcu site, kteri touzi ovladat, kontolovat a buzerovat sve uzivatele, a stve je, ze neumi zablokovat Skype provoz.

    Tak až zkusíš nějakou síť adminovat, tak si pokecáme, jo? ;-) Pokud je nějaký program prase, tak dokáže docela spolehlivě odstavit i dobře navrženou síť. Je daleko lepší odstavit ten program.

    belisarivs avatar 1.7.2006 18:04 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Ne, to nema s nabozenstvim nic spolecneho.

    Ale kdyz vidim, jaky mi dela Skype bordel v siti a pokud beru ohled na uzivatele verejnych IP adres, tak proste Skype pouzivat nehodlam.

    Ano, muzu byt bezohledny a uzirat nekomu FUP, muzu byt slepy a nevidet ten bordel anebo muzu poskytovat (nevedomky, jako vetsina uzivatelu) svou verejnou IP adesu jinym.

    Az pak budu pouzivat Skype.

    Zatim nejsem ani jedno z toho a ani nemam verejnou IP.

    Ano, Skype ma sve kvality a hledi si Linuxaku (sice tak vselijak, ale budiz), ale proste ta cena kterou to stoji je pro me neprijatelna.
    IRC is just multiplayer notepad.
    JiK avatar 1.7.2006 20:34 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    No, omlouvam se, pokud muj komentar vyznel konfrontacne, ale vadi mi lidi, co kvuli sobe a svemu presvedceni o "obecnem dobru" chteji jakkoli omezovat ostatni. Jakkoliv!
    Ne, to nema s nabozenstvim nic spolecneho.
    Ufff. To se mi ulevilo. Ted uz je videt, ze vase duvody jsou ciste technicke, podlozene prokazatelnymi a presne specifikovanymi fakty, daty a logy...
    Ale kdyz vidim, jaky mi dela Skype bordel v siti ....
    Sakrys, co je to presne "Delat bordel v siti?"* To mi nezni jako prokazatelna a presne specifikovanyma fakta, data a logy...Ze by to bylo spis takove to "neco to dela a ja presne nevim co, proto cicham certovinu, v zajmu lidu radeji upalme carodejnice a kacire..."

    * Ja si pod delanim bordelu v siti predstavuju napriklad, kdyz nekdo dela kazdych 30 nebo 60s s kompletni portscan nahodne vybranych masin na sve nebo i cizi siti, kdyz zkousi bruteforcovat hesla, ARP poisoning, kdyz slepe, bezhlave a opakovane zkousi zname exploity na ruzne sluzby, odesila fake maily, spam, nebo podobne, kdyz ze stroju, za ktere jsem nejak odpovedny provadi na nekoho tretiho DDOS. A pokud je mi znamo, nic z toho Skype nedela, nicmene skrome a pokorne pripoustim, ze se mohu mylit, a Skype je dabelsky distribuovany superkompujtr na krakovani privatnich klicu k cipum v mozku lidi, pracujici pro syndikat Mossadu, CIA a KGB, ktery je ovladan jestirky a jinymi negativnimi mimozemstany ze zakladny na odvracene strane mesice kam unesli i Elvise a Nostradama :-D
    Heron avatar 1.7.2006 20:47 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?

    co je to presne "Delat bordel v siti?"

    To je subjektivní. Pro mě osobně (a proto jsem to použil), stačí, když program potřebuje "větší množství" (aby ses mohl chytnout dalšího slovíčka ;-) ), tcp_connectů, odesílá mnoho malých packetů na těžko identifikovatelná místa atd. To pro mě osobně stačí na odsouzení Skype. Jo tak kdyby měl jeden konekt pouze ke stroji člověka, se kterých si povídám (a druhý na registrační server kvůli kontaktům) a nefungoval bych jako supernode pro ostatní skypáky, tak bych proti tomu programu nic neměl.

    2.7.2006 08:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    ... kvuli sobe a svemu presvedceni o "obecnem dobru" chteji jakkoli omezovat ostatni.
    což je přesně to, co děláš ve svém bezmezném obdivu Skype :-p
    17.11.2006 20:09 makosn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    http://www.vphone.cz/
    belisarivs avatar 17.11.2006 20:46 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Dobry typ. Ale na druhou stranu, nechci si hrat na nespokojeneho, ale vypada to, ze klient je jenom pod Windows. Coz je pro me dost velka nevyhoda.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Heron avatar 1.7.2006 15:23 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Asi už s tím opravdu provokuju, ale nemyslím to zle: nejdřív si pořiď skutečné připojení na internet a potom řešení jakéhokoliv VOIP bude jednoduché.
    belisarivs avatar 1.7.2006 15:25 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    No, ja si zase az tak moc vybirat nemuzu. Proste jsem dost omezen moznostmi i financemi.

    Ale chapu to.
    IRC is just multiplayer notepad.
    1.7.2006 15:59 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Na VoIP mu bude bohatě stačit to, co má. Takže stačí jakýkoliv sip/iax klient nebo HW telefon/krabička, registrace u nějakého sip operátora a tradá.
    belisarivs avatar 1.7.2006 16:19 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Nemohl byste to trochu vice rozepsat? Pro Linux si klienta sezenu, ale pro Win, jaky byste oporucil?

    Eventuelne toho operatora. Aby to bylo bezplatne a slo s tim volat po celem svete (proste nahrada Skype).
    IRC is just multiplayer notepad.
    stativ avatar 1.7.2006 17:10 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?

    Volat je samozrejme mozne zadarmo pokud jde o telefonii mezi 2-ma klienty SIPu(nebo AIXu) (neco jako u skypu). Plati se jenom za telefonovani na pevnou linku a na mobil (u skypu ale taky). Dostanete i klasicke telefoni cislo. Telefonovani na pevnou linku je maximalne do 1Kc/min. Vice viz. ceniky opratoru.

    Z operatoru me momentalne napada Volny a 802.VOX

    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    kouby avatar 1.7.2006 17:17 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Alternativou by mohl byt program OpenWengo.
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    1.7.2006 17:29 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    No, to zatim dost tezko.
    - zridit si u nich ucet je vykon ke kteremu potrebujete obrovskou davku trpelivosti nez se dostanete pres hlasku "Unknown error" po odeslani formulare.
    - starsi verzi klienta neni uplne trivialni rozchodit na jinych distribucich nez Ubuntu ci Fedora
    - novejsi verze klienta neopustila stadium betaverze a casto pada

    Tim netvrdim, ze tedy nezbyva nic jineho nez Skype (ja osobne bych si neco tak zahadneho a tajemneho na sve PC vzivote nedal). Da se to resit i jinak - treba pomoci Gnomemeeting apod.
    kouby avatar 1.7.2006 17:41 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Gnomemeeting (ted uz Ekiga) je v tomto pripade nepouzitelne jelikoz neexistuji binarky pro Windows.
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    belisarivs avatar 1.7.2006 17:52 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    No, ale prece oba nemusi pouzivat ten samy program, ne? Staci aby pouzivali stejny protokol.

    Tak jsem to teda pochopil ja.
    IRC is just multiplayer notepad.
    kouby avatar 1.7.2006 17:55 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Aha, ja myslel, ze budes chtit stejny program pro linux i windows. Tak beru zpet.
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    belisarivs avatar 1.7.2006 18:07 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Jasne. Mne je to celkem jedno. Hlavne aby to fungovalo a nedelalo to bordel jak Skype.
    IRC is just multiplayer notepad.
    13.7.2006 12:35 Woody | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Ale existuje, sice beta verze, ale je na svete. Stahnout si ji muzete z http://snapshots.seconix.com/win32.php . Mam ji nainstalovanou na windows a prave se ji odhodlavam testovat s Ekigou proti Linuxu. Jsem na ni zvedavej. Kazdopadne jeste existuje OpenPhone z http://www.openh323.org . Oba programy podporuji STUN, to jest za urcitych podminek lze spojit 2 ucastniky oba z poza NATu. RFC 3489 .

    Video funguje u obou programu, oba podporuji i netmeeting. Co mi ale neslo, bylo rozchodit kamerku Logitech Quickam for Notebooks Deluxe, leze ven jen zeleny ctverec. OEM kamera Logitech QuickCam Express II neni nic moc, ale funguje spolehlive jak pod Linuxem tak ve windows. Dalsi jsem nezkousel.

    Cest a v praci v sest. Woody
    belisarivs avatar 1.7.2006 17:44 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Jo. Gnomemeeting by sel.

    Nevite prosim jeste o klientu pro Win (jo, google rekne, ale doporuceni je doporuceni)?

    Pouziva to protokol H.323, ne?
    IRC is just multiplayer notepad.
    kouby avatar 1.7.2006 17:46 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Je mozne, ze by to mohl umet Windows Messenger, ale nejsem si jist.
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    4.7.2006 20:27 TomCat1 | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Na win používám SJphone. Konfiguraci podle postupu na vox.802.cz snad zvládne úplně každý.
    V nastavení vidím kodeky G.711, GSM a iLBC.
    Have you tried turning it off and on again?
    2.7.2006 21:48 Rootan | skóre: 5 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Nevím to na 100péro, ale wengophone jede na SIPu a ta firma poskytuje free server a mimo to i svůj klient (opensource), no ni?
    1.7.2006 17:43 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Divím se proč nikdo nezmínil Gizmo. Ještě jsem přes to s nikým nemluvil (kromě automatu), ale vybral jsem to jako náhradu Skype pro mojí rodinu a chystám se to všem vnutit (někteří skype ještě naštěstí neznají). Snad mi to nikdo nevyčte.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    JiK avatar 1.7.2006 17:53 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    je to multiplatformni? to je totiz kouzelne zaklinadlo OSS fanatiku a kazatelu. A pokud tve Gizmo nema aspon binarky pro Win32,Win64, Linux a OS X neni to nahrada za Skype.
    1.7.2006 18:12 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    g gizmo :-) Taky jsem jen zatím mluvila s automatem :-(
    To je síla televize...
    belisarivs avatar 1.7.2006 18:18 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Nechci byt nevychovany, ale Vase prispevky tu maji naprosto nulovou hodnotu a ja z nich mam pramalou radost a uzitek stejne jako vetsina lidi prispivajici svymi radami tady.

    Pokud mate nejaky rozumny navrh, budu Vam za nej vdecen, pokud ne a jde Vam jenom o flame, jdete prosim jinam.

    Na blaboly o fanaticich opravdu nejsem zvedavy.

    Pokud se Vam moje duvody, proc ne Skype, nezdaji dostacujici, tak je to ciste Vas problem a ja ho neminim resit.

    Tento zapisek byl vlozen proto abych se neco dozvedel od tech, co tomu rozumi vic jak ja a aby tyto informace byly pripadne k uzitku i ctenarum abicka.

    Prestante prosim narusovat tuto vymenu nazoru a znalosti Vasimi vymysly o fanaticich apod.

    Mimoto, Gizmo je pro Win, Linux (a to zabaleny pro vice distribuci) a i OS X.

    Dekuji za pochopeni.
    IRC is just multiplayer notepad.
    1.7.2006 20:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Je multiplatformní, samozřejmě. Jinak bych to neuvažoval, protože je to hrozně důležité. V naší rodině má každá domácnost jiný operační systém. Nemusím být magor, když chci volat do Anglie na Macy a sestře do Windows. A chci, až případně přejdou na Ubuntu :-), abychom si mohli volat dál. Mimochodem, neznám žádného OSS fanatika nebo kazatele, jenom samé nadšence a propagátory a nevidím na tom nic špatného.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    1.7.2006 20:36 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Kdybys nebyl debil a vygooglil si "gizmo", tak bys poznal hned ze screenshotu na uvodni strance, ze to podporuje masox (imho vic masox nez linux, viz sekce download).
    1.7.2006 20:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Řekl jsi méně... a je to více. Tak nějak jsem to myslel :-)
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    JiK avatar 1.7.2006 20:52 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Kdybys nebyl debil a vygooglil si "gizmo", tak bys poznal hned ze screenshotu na uvodni strance, ze to podporuje masox (imho vic masox nez linux, viz sekce download).
    Tesi mne, ze se umis chovat tak slusne... Jo, co se tyka gizmo, tak sice umi Mac OS X (coz mne osobne tesi), nicmene nesplnuje hlavni pozadavek mistnich puristu, protoze neni open source, a neni pod licenci GPL. Je to implementace SIP, jak uspesne si poradi s zaNATovanyma sitema nevim, nezkousel jsem to.
    belisarivs avatar 2.7.2006 09:13 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Myslim si, ze pozadavky tu byly specifikovany dost jasne. GPL ani nic podobneho tam neni.

    Opravdu echcete hledat svoje stesti v jinem blogovem zapisku? Ja, a jsem presvedcen o tom, ze nejenom ja, na tu Vasi jalovinu opravdu nejsem zvedav.

    Navic, pokud Vas nekdo oznaci slovem "debil" tak pro to mam pochopeni. Me osobne ty Vase jinak nic nerikajici pokusy o flame zacinaji taky dost vadit.

    Koukal jsem se do Vaseho blogu. Nic moc co by me mohlo zajimat tam neni. Z toho usuzuju, ze ani Vase prispevky pro me moc hodnotne nejsou a tak vazne zvazuju Vase blokovani.

    Jste snad dospely clovek. Tak se podle toho zacnete chovat a prestante tu kritizovat nejake imaginarni figurky zfanatizovanych Linuxaku. Tady jich opravdu moc nenajdete.

    Mimo to. Mozna Vas to bude mrzet, ale komanci to tu snad uz definitivne zalomili. Je tu demokracie a kazdy si muze preferovat co chce, at uz proprietarni reseni nebo GPL, a Vy nemate zadne pravo mu do toho kecat.
    IRC is just multiplayer notepad.
    kotyz avatar 2.7.2006 09:47 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    to gizmo vypada dobre, ale budu moct komunikovat se skypakama aniz by oni museli menit klienta? a bude v tom fungovat ta skypovska textova komunikace (tu ve skype pouzivam zatim vic)?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    belisarivs avatar 2.7.2006 10:42 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    No, se skotro 100% jistotou ti muzu rict, ze Skype je uzavren pro jine klienty. Tudiz nebudes moci vyuzivat jejich protokol (podobne jako ICQ, ale to uz bylo rozborem paketu otevreno proti vuli majitele protokolu).
    IRC is just multiplayer notepad.
    2.7.2006 10:59 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Na freshmeatu jsem narazil na ++Skype library, jenom jsem jí ještě více nezkoumal, ale na první pohled vypadá zajímavě a je pod LGPL
    kotyz avatar 2.7.2006 11:30 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    v tom pripade skype zustava.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.7.2006 18:43 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Co Google Talk a Tapioca? Volat jsem s ni jeste nezkousel, ale tex zvlada OK a vypada velmi nadejne.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.7.2006 18:43 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    texT
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    brk avatar 1.7.2006 19:20 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Když jsme se s kolegou oba přesunuli z GPRS na normální linky, tak jsme taky chtěli vyzkoušet ono magické VoIP.

    Jako první jsem zkusili Skype a ono to jelo hned a jelo to perfektně. To jsme ale oba, spíše z již zmiňovaných „náboženských důvodů“, používat nechtěli a tak se zkoušelo dál. Druhý na řadu přišel GnomeMeeting, neboli teď Ekiga. Tam už to sice nebylo tak bezproblémové a musel jsem na routru zahýbat s pár porty, aby se mohl kolega naconnectit přímo na mne za domácím NATem, ale taky to šlo a dokonce i s videem. Pak přišli na řadu SIP klienti. Na přímo, po dalším hrábnutí do routerů, to taky jakž takž šlo, ale chtěli jsme zkusit i nějakého free operátora. Registrovali jsem se u několika a celkem úspěšně tím zabili pár hodin, i když to vypadá stejně banálně jako třeba nastavit emailového klienta. Sice jsem to nakonec uchodili, ale spolehlivost a funkčnost nic moc.

    Nevím, jestli tam kolega nakonec něco má, ale když potřebujeme mluvit spolu, tak prostě sáhneme po normálním telefonu. .o/ VoIP se nám moc neosvědčilo, až na ten Skype.

    Jak to vlastně vypadá s tím GoogleTalk hlasovým zázrakem? Tuším, že už jsem před pár měsíci četl, že si s tím poradil i nějaký jabber klient (psi?), ale nějak jsem to dál nesledoval.
    USE="-qt -kde"
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.7.2006 19:31 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    :) ...a na webu gaimu se doctete:
    Gaim 2.0.0 beta 2 does not include voice or video ("vv") support for any protocols. We've done some work toward vv compatibility for Google Talk, but it isn't ready for the general public yet. It is unlikely this will change for the final release of Gaim 2.0.0, but vv will be a primary focus for the next major release of Gaim after that.
    Ta nova beta WengoPhone by to mela umet brzy taky, protoze obsahuje libgaim.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    1.7.2006 20:35 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    ano, v psi mi to chodilo, v te qt3 verzi, tu qt4 se mi nejak nedari kompilovat
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    xvasek avatar 3.7.2006 10:03 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Google talk můžu doporučit, s Google talk klientem to funguje naprosto out of the box (neřeší se NAT, funguje to přes STUN a pokud se nepodaří STUN, tak někde psali, že se použije relay server u Google, ale to nemůžu potvrdit). Google Talk je jenom pro Windows, na Linuxové straně jsme testovali psi a situace není ještě úplně stoprocentní - celkem často psi při navazování hovoru spadne. Ale když se mluví, tak to funguje. Celkem by mě zajímalo, jestli jde spojit hovor psi-psi na jiném serveru, než Google; tzn. třeba na jabber.cz.

    Každopádně jestli někde vidím budoucnost, tak je to právě tady v těch jabberech a jingle.
    1.7.2006 21:18 Jan Kurik | blog: Hemis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Díky za popsané zkušenosti. Stejně jako autor tohoto příspěvku hledám nějakou alternativu ke Skype. Google toho vrátí hodně, ale zkušenosti jsou k nezaplacení.

    Pokud by někdo nevěděl, proč přejít od Skype na něco jiného, či by nevěděl co to je, když Skype dělá bordel na síti, doporučuji přečíst http://www.blackhat.com/presentations/bh-europe-06/bh-eu-06-biondi/bh-eu-06-biondi-up.pdf.

    2.7.2006 18:35 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?

    Phone! Ma to menej ako 100 kb, je to otvorene (gnu gpl) male, ciste, pekne, funguje to pod linuxom aj vo windowse :)

    phone

    belisarivs avatar 2.7.2006 20:12 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Ale je to v konzoli. Ani jsem necekal, ze takovy program existuje. Proto jsem to nedal do pozadavku.

    Ja se prez to prenesu. Ale myslim, ze bracha tezko. Ne ze by byl nejaky tulda. ale tohle proste resit asi nebude.

    Ale vypada to skvele (nemyslim grafiku). Diky za radu.
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 2.7.2006 20:12 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alernativa ke Skype?
    Ale je to v konzoli. Ani jsem necekal, ze takovy program existuje. Proto jsem to nedal do pozadavku.

    Ja se prez to prenesu. Ale myslim, ze bracha tezko. Ne ze by byl nejaky tulda. ale tohle proste resit asi nebude.

    Ale vypada to skvele (nemyslim grafiku). Diky za radu.
    IRC is just multiplayer notepad.
    5.1.2011 21:39 hza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaka alternativa ke Skype?
    Jaká alternativa ke Skype v 2011?

    Něco nového?

    Dík

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.