Jakub Jelínek oznámil vydání verze 15.1 (15.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 15. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.
Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Staronovým vedoucím zůstává Andreas Tille.
Jason Citron končí jako CEO Discordu. Od pondělí 28. dubna nastupuje nový CEO Humam Sakhnini, bývalý CSO Activision Blizzard.
Článek na Libre Arts představuje baskytarový multiefekt Anagram od společnosti Darkglass Electronics. S Linuxem uvnitř (licence, GitHub).
Městský soud v Praze vyhlásil rozsudek, který vyhověl žalobě novináře Jana Cibulky, který s podporou spolku IuRe (Iuridicum Remedium) požadoval omluvu od státu za to, že česká legislativa nařizuje operátorům uchovávat metadata o elektronické komunikaci. To je přitom v rozporu s právem. Stát se musí novináři omluvit a zaplatit náklady řízení. Především je ale součástí přelomové rozhodnutí o nelegálnosti shromažďování dat a o
… více »Americké technologické firmy Apple a Meta Platforms porušily pravidla na ochranu unijního trhu, uvedla včera Evropská komise (EK). Firmám proto vyměřila pokutu – Applu 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč) a Metě 200 milionů eur (pět miliard Kč). Komise to oznámila v tiskové zprávě. Jde o první pokuty, které souvisejí s unijním nařízením o digitálních trzích (DMA). „Evropská komise zjistila, že Apple porušil povinnost vyplývající z nařízení
… více »Americká společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem ChatGPT, by měla zájem o webový prohlížeč Chrome, pokud by jeho současný majitel, společnost Google, byl donucen ho prodat. Při slyšení u antimonopolního soudu ve Washingtonu to řekl šéf produktové divize ChatGPT Nick Turley.
Po roce vývoje od vydání verze 1.26.0 byla vydána nová stabilní verze 1.28.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.28.
Byla vydána nová verze 10.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 211 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 800 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.
42 svobodných a otevřených projektů získalo finanční podporu od NLnet Foundation (Wikipedie).
Tohle bude jen pár blábolů ohledně porovnávání výhod a nevýhod jízdy vlevo nebo vpravo.
Pár mých postřehů:
Vlevo (s volantem napravo) se jezdí v Anglii, Austrálii, Japonsku a Hong-Kongu, o dalších místech nevím. U nás se jezdilo ze začátku taky jen vlevo, než přišel Adolf a ze dne na den nařídil jízdu v pravém pruhu (to byla asi jediná pozitivní věc). V Anglii skoro nikdo nepoužívá manuální převodovku. Taky jsem slyšel, že v některých státech USA smí mít manuální převodovku jen policie (smysl nechápu, ale u Amíků a Rusáků je všechno možné).
Máte další postřehy? Zajímalo by mě např., jestli se jezdí v Austrálii a Japonsku taky většinou s automatickou převodovkou, to by byl jasný důkaz toho, že se levou rukou blbě řadí a že je to blbost. Oproti tomu jsem slyšel i názor, že je pro člověka přirozenější jako řidič sedět vpravo a jezdit levým pruhem.
Mimochodem jsem hlasoval pro: "vynucovat převážně linuxové/IT zaměření uživatelských blogů", ale byl jsem přehlasován, proto začínám psát i tyhle nesmysly
Tiskni
Sdílej:
U nás se jezdilo ze začátku taky jen vlevo, než přišel Adolf a ze dne na den nařídil jízdu v pravém pruhu (to byla asi jediná pozitivní věc).Pokud vím, tak přechod na pravostranný provoz se tehdy stejně připravoval a Hitler to jen urychlil.
Kdo má automatiku, řídí auto jen částečně.Není to pravda. I s automatikou se dá auto řídit "zcela", protože moderní automatické převodovky reagují na zacházení s plynem. Čili řidič si může pomocí plynu určit, kdy chce řadit nahoru nebo dolů. A to nehovořím o tom, že mnohé takové převodovky mají možnost přepnutí do ručního sekvenčního režimu. Každopádně je to ale automatika věc pohodlnosti, podobně, jako když se třeba u převodovek zavedla synchronizace.
Ono to zni logicky. Kdyz nebudes mit znacky, pojedes opatrne, protoze nevis, co te ceka. Kdyz budes mit kazdou chvili nejaky omezeni, zvlast kdyz pak zjistis, ze neni potreba, tak ho budes v danem useku ignorovat a naucis se ho ignorovat i jinde, kde to pak treba muze byt nebezpecne, protoze si proste zazijes, ze to omezeni je zbytecne.S tím nelze nesouhlasit. S nejblbějším značením jsem se setkal asi na této (č. 19) silnici. Každá zatáčka má značení, že je ostrá. A to i taková, která je natolik mírná, že to už skoro ani není zatáčka. A to je problém – dovedu pochopit, že někdo po tom, co projede okolo deseti takových značek dojde k tomu, že takové značky jsou jenom pro srandu králíkům. Pak když vlítne do takového toho esíčka tak může být nepříjemně překvapen.
Proc by to bylo nepouzitelne? Vzdyt s takovym autem muzes jezdit i u nas...Prý by se ale musely nechat seřídit světla, jelikož jedna strana je údajně vždy nakloněna lehce rovně, aby neoslňovala tolik protijedoucí řidiče. Čili levý reflektor u "našich" aut, a pravý u těch v UK.
Co jsem slyšel tak mi pár lidí říkalo že když sednete z manuálu do automatu tak už na manuál nepřesednete... Já preferuji teda manuál nežli automat.
A neberu argument, že pravá ruka je jistější na koleně (či jiném místě) spoujezdkyně, protože stejně tak se to může brát z pozice spolujezdkyně.Ne ne, spolujezdkyně má totiž obě ruce volné
Stejně tak dneska, když někomu otevře na křižovatce auto lupič, bylo by výhodnější bránit se pravou rukou, praváků je pořád víc.To je podle me omyl. Kdyz sedim vlevo a nekdo mi otevre dvere, tak naopak se muzu branit lip, jelikoz jsem pravak. Zkus si to predstavit. Musis se branit totiz tou rukou, kterou mas volnou na rozmachnuti, a ne tou, kterou mas tesne u dveri a moc blizko toho zlodeje. Jedine ze bys ho chtel vtahnout celeho do auta
dokonce se dají najít i nějaké drobné výhody - jakožto pravákovi mi přijde kroutit volantem pravou rukou zatímco levá leží na páceNo já nevím, i když mám volant vlevo, tak v zatáčce kroutím volantem pravou rukou, jelikož v zatáčce nemám potřebu přeřadit (to udělám před zatáčkou). Problém na kruháči osobně taky nevidím, je tam značka přednosti, čili nic problematického. Pro některé lidi je spíš v autoškole (bohužel často i po ní) problém pochopit, kdy má blikat a kdy ne.
problém měl spíš s tím, že mu to auto každou chvilku někdo na parkovišti "ukradl"To je síla, to by se snad ani u nás nestalo, jen kvůli přehozenému volantu. Zato u nás dovedou během 5 sekund sundat všechny poklice na kolech...
Jednoproudé klikaté silničky obehnané jakýmsi přírodním větrolamem takže nevidíš na víc jak 20 metrů, kde když se potkáš s někým protijedoucím tak jediná šance je se nějak rozumně domluvit a pak jeden couvá dokud se nenajde nějaké místečko kde se můžete minout.V Irsku na venkově to je častokrát to samé, akorát navíc tam jsou všade ovce. A ovce má vždycky přednost. Ne, že by to byla nějaká vyhláška (afaik), ale ony se prostě postaví doprostřed silnice a naprosto na tebe dlabou
Co mají vymakaný, tak to je systém kruhových objezdů, které většinou bývají více pruhé. levý pruh slouží pro odbočení doleva, středový rovně a pravý pro odbočení do prava.Levý pruh pro odbočení doleva jsem pochopil, ale pravý pruh pro odbočení doprava? Kam ještě víc doprava? Že by uprostřed kruháče měli nějaký tunel?