abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 40
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 998 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Firefox 1.5: horší/lepší?

    6.12.2005 21:26 | Přečteno: 1658× | Linux

    Updatoval jsem na Firefox 1.5 z předchozí verze 1.0.6 (nebo 7?). Vyzkoušel jsem binární balíčky (mozilla-firefox-bin) i kompilovaný mozilla-firefox. Věc si vyžádala přechod na nové GTK+ poháněné Cairem.

    Opravdu jsem čekal velká vylepšení, a i Cairo se zdálo být slibné. Bohužel.
    Firefox mě hodně zklamal, je mi to až líto. Když chci kliknout ně nějaké tlačítko na Seznam.cz, odezva je >1 sekunda. Když jdu na Aktualne.cz, tak mám pocit, že právě surfuju na nějakém Pentiu 1. Nedá se tam vůbec hnout.
    Při otevírání složité a dlouhé stránky (dokumentace GTKmm generovaná Doxygenem) se na dvě vteřiny zasekne.

    Nejsem odpůrcem Firefoxu, v minulosti jsem mě Opera mnohokrát naštvala. Ale když se při loadování většího Java appletu zasekne na 15 minut až nekonečno, když se zahltí na Flashově založeném webu....je to zlé.
    A proč se tyto problémy projevují zase jen v linuxové verzi? Nebudu raději uvažovat, jen bych podporoval flame.

    Protože se mi líbí idea multifunkční aplikace jako Mozilla, přecházím zpět k Opeře. Mozilla by byla dobrá, ale naděje vkládám až do SeaMonkey. Mozille chybí některé podstatné funkce jako je uninstall pluginů (a Uninstaller plugin moc spolehlivě nechodí) a mnoho pluginů mi navíc Mozillu poměrně rozházelo.

    Na závěr to, co mi Firefox včera udělal, když jsem dal otevřít nový panel.

    Prosím, zkuste diskutovat bez flame a bez výkřiků jako je "OblíbenýBrowser rulezzz".

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Firefox 1.5 mě
     (53 %)
     (47 %)
    Celkem 60 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.12.2005 21:37 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Pokud netrpis averzi ke vsemu, co je na QT a zacina na "K", zkus konqueror. Snad to ani nema ctyri tuny zavislosti, nicmene nemuzu soudit, ja pouzivam KDE.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.12.2005 21:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Konqueror jsem zkoušel, byly mi tam nesympatické věci jako je: middle button otevírá do nového okna (ne tabu), které neumím přenastavit. Jinak ujde, i ta Java mi tam chodí dobře. V budoucnu z něj bude více než solidní browser, výkon má podobný Opeře.

    Občas ho sice nějaký web výkonnostně dost složí, ale to jsou spíš výjimky. Těkžo určit, co přesně to způsobuje.

    Averze žádné nemám: QT nebo GTK, je mi to jedno. Ale na programování jedině GTK.
    6.12.2005 21:53 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    To otevírání do nového tabu je snad jedna z mála věcí, kterou se mi podařilo přenastavit. :)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.12.2005 22:00 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Kde? Jak? :-)
    6.12.2005 22:22 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Kde? Jak? :-)
    To uz je s tebou tak zly? Nastaveni > Nastavit Konqueror > chovani na webu > otevirat odkazy do tabu misto do noveho okna ... tak nejak se to tam primo jmenuje.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.12.2005 22:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    To je divný, když jsem se tam dřív koukal, tak to tam určitě nebylo.
    7.12.2005 08:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    U Konqueroru záleží oproti ostatním prohlížečům daleko více na tom, jak novou verzi máte. Vývoj je v současné době dost překotný, takže je docela dobře možné, že to tam ještě před rokem nebylo. Dokonce to považuji za dost pravděpodobné.
    brozkeff avatar 7.12.2005 23:10 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Souhlas. Tak rok dva staré Konquerory měly vykreslování katastrofální oproti těm novým, a s funkcemi to taky není stabilní (jako u FF) a pořád se to tam mění. Zkuste si udělat s dva roky starým Konq. acid2 test... budete příjemně překvapeni, jak kvalitně vykresluje MSIE:)
    6.12.2005 22:22 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Nastavení/Chování na webu/frame Záložky v okně - otevírat odkazy v nové záložce namísto nového okna. Potom tam je tlačítko Rozšířené nastavení, kde je možné nastavit další věci. Pokud bych měl Konqueror za něco kritizovat, tak hlavně za nepřehledné nastavování!
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    David Watzke avatar 6.12.2005 22:53 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Konqueror jsem zkoušel, byly mi tam nesympatické věci jako je: middle button otevírá do nového okna (ne tabu), které neumím přenastavit.
    Heh, takhle jsem to neměl nastavený ani defaultně...
    výkon má podobný Opeře
    To teda nemá. Porovnávat Konqu'a s takovým hnusem, Operou. :-(
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    6.12.2005 21:44 0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Ja tedy musim rict, jsem docela spokojen. Firefox 1.5 jsem dal na sve PII 400Mhz a subjetivne se me jevi rychlejsi nez 1.0.8 nebo co bylo predtim. Bezi to pod FreeBSD. Ani javu ani flash na takovem stroji pochopitelne nepouzivam. Opera je obecne spis pomalejsi nez FireFox.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.12.2005 21:49 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Když přejedu jiným oknem přes FF a přes Operu, tak mám pocit, že FF se asi moc nechytá.

    Další věc, co mi dělá nový FF (možná v tom má prsty právě Cairo). Některé weby (třeba AbcLinuxu) mají brutálně kostrbaté fonty, jiné jsou OK. V about:config se vše zdá být nastaveno správně.
    6.12.2005 22:23 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    No ja udelal force upgrade portupgrade -frR firefox a pohoda (rychlost vykreslovani je afaik rychlejsi), dokonce je rychla odezva na vyrazne bugy v menu a panelech, takze zatim to vidim dost pozitivne. Operu nemusim nejak mi nesedla a Qt nemam rad, takze ... ;)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    6.12.2005 22:25 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Některé weby (třeba AbcLinuxu) mají brutálně kostrbaté fonty, jiné jsou OK.
    To jsou asi tvoje standardni Sans fonty (v prohlizeci, v gtk ci tam nekde), jelikoz ABCLin fonty jako jeden z mala webu nema fonty natvrdo definovane.
    6.12.2005 22:36 0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Asi je nesmysl testovat rychlost browseru prezijdenim oken... nicmene ja tedy nepozoruju pri teto podivne cinnosti nic mimoradneho a pod rychlosti jsem myslel renderovani a stahovani stranek... to je nevim proc v opere viditelne pomalejsi... mozna jen hur resolvuje jmena nebo pracuje s malym poctem threadu..
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.12.2005 22:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    U mě to jede všechno v pohodě, ve více threadech.

    Mě nepřijde přejíždění oken jako nesmysl...rozhodně to alespoň částečně vypovídá o výkonu vykreslování.
    Valoun avatar 7.12.2005 13:51 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Bohuzel to smysl ma. Ja osobne mam nastaveny "Focus on mousover", a kdyz prejedu okno FF mysi, tak reaguje tak pomalu (nekdy az pul sekundy), ze uz pak nepreda focus dal, nebo si ho naopak vubec nevezme. Proste reaguje tak pomalu, ze to obcas rozhodi cely windowmanager (XFCE).
    6.12.2005 23:03 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Mozilla mě zklamala tím, že nový Firefox je 1.5 a ne 1.1. A také tím, jak je browser prezentován, za což do jisté míry můžou sami. Nejvíce se píše o automatických updatech, práci s cache, či drag&drop pro panely. Lidi to možná nezajímá, ale o CSS2, CSS3 a SVG by se mělo mluvit daleko více - jejich podpora je podle mě zásadním vylepšením. A taky už se "ututlávají" chyby, zvláště o podpoře určitých vlastností XML či paměťové džungli. Kdesi jsem četl, že Firefox začíná působit jako druhý Explorer. Vrtá mi to hlavou a jakkoliv zní myšlenka bizarně, něco na ní bude.

    Chvilku jsem si hrál s Operou, ale nějak ji nemůžu přijít na chuť a vadí mi, že není open source. Konqueror mě velmi mile překvapil, ovšem není až tak podporován (blbost, že?), chová se občas svérázně a KDE nepoužívám, tak mu trochu trvá start. Ještě jsem zabrousil směrem k Epiphany, které paradoxně není až tak rychlé, jak bych o odlehčeného Firefoxu očekával (nemluvím o renderingu).
    Math, as Barbie says, is hard.
    7.12.2005 00:02 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Mě předevšim přijde bizarní, že verze pro Windows nezlobí zdaleka tolik, jako její linuxovej bratříček. A nemyslim tim teď jen memory-leaky, nebo co to vlastně je. Ať to zkoušim, kde to zkoušim, všude mi připadá Firefox ve Windows mnohem živější, zejména pak ve spojení s flash pluginem.

    Nevim, jestli za to může GTK, špatnej flash plugin, paměťový nároky nebo něco úplně jinýho, ale přijde mi ostuda, že právě "reklama na otevřenej software" funguje v otevřenym systému hůř, než ve Windows.
    Jan Zahornadsky avatar 6.12.2005 23:48 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    No mně Firefox spíše sklamal. Nezakládám si na rychlosti, na nějakých extra funkcích, ale doteď se mi subjektivně zdálo, že Firefox renderuje jaksi "nejkrásnější" stránky. Vždy dokázal nastavit velikosti fontů, antialiasing a kdeco tak, že se na to vždy tak hezky koukalo...

    Přišla ale nová verze a jednak většině stránek dá tak o dva stupínky větší písmo, antialiasing si zapíná a vypíná dle libosti (chci ho všude, to je tak těžké pochopit? :-(), dokonce se i to nové prostředí nějak blbne (checkboxy a radiobuttony se rozsvítí a nezhasnou, nebo se nerosvítí na přechod myši)

    Asi bych od Firefoxe zbaběle utekl, ale nemám kam (i když konqueror vypadá slibně :-D), ostatní renderují stránky snad ještě hůř, takže budu spíš čekat až to opraví...
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    7.12.2005 00:11 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    S "nejkrásnějšíma stránkama" souhlasim. Zkoušel jsem Operu a Konquerora a ani jedno se mi moc nelíbilo, ani při co nejpodobnějším nastavení písem a velikostí. Jsou to detaily, jako že Konqueror někde nepodtrhával odkazy a samozřejmě je to o zvyku, ale je to škoda. Díky bohu mě zatim Firefox moc nezlobí. Nevim, co bych dělal, kdybych musel utéct k něčemu jinýmu. Asi by to byl minimálně měsíc nepříjemnýho zvykání na ty nejmenší odlišnosti (a za sebe řikám, že ty mi vždycky vaděj víc, než ty naprosto evidentní).

    Jinak tyhle chyby ve verzi pro Windows nepozoruju. Písma mám všude pořád stejný a vyhlazování si řešej Windows samy. Jedinej problém jsem zaznamenal s jednim javascriptem, kde se mi nad tlačítkem neměnil kurzor, ale tady nevim, jak se chovala starší verze.
    David Watzke avatar 7.12.2005 00:33 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Konqueror má ve výchozím nastavení nepodtrhávání odkazů a já jsem za to rád, je to hezčí.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    7.12.2005 00:38 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Aha, tak to bude možná ono. Co se týká toho, jestli je to hezčí, možný to je, já to nikomu neberu. Já to ale rád nemám a jsem zastáncem toho, že všechny grafický browsery by měly ve výchozím nastavení produkovat úplně stejnej výsledek a nějaký podtrhávání by si měl vyřešit buď autor webu, nebo pak případně uživatel vlastním nastavením na míru svejm požadavkům.
    7.12.2005 14:35 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    všechny grafický browsery by měly ve výchozím nastavení produkovat úplně stejnej výsledek
    Hahaha, ted se jeste shodnout na tom, JAKEJ stejnej :P
    a nějaký podtrhávání by si měl vyřešit buď autor webu,
    Proboha. Neco jako vynucovani umisteni, kde se mi ma otevrit link? Autor webu ma definovat hyperlink, to by melo bejt vsechno.
    nebo pak případně uživatel vlastním nastavením na míru svejm požadavkům.
    Vzdyt takhle to je. Aspon u tech prohlizecu, ktery pouzivam (Opera, Konqueror, Firefox).
    7.12.2005 15:07 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Hahaha, ted se jeste shodnout na tom, JAKEJ stejnej :P
    To je samozřejmě problém, nicméně na něco by se asi přijít dalo. Minimálně by se určitě daly dohodnout parametry velikostí fontů a třeba to zobrazování odkazů.
    Proboha. Neco jako vynucovani umisteni, kde se mi ma otevrit link? Autor webu ma definovat hyperlink, to by melo bejt vsechno.
    Co s tim má co dělat to, kde se mi otevře odkaz? Já mluvim o podtrhávání odkazů, o jejich barvě atd. To si samozřejmě může autor vyřešit jak chce. Ale výsledek by podle mě měly všechny prohlížeče ukázat stejnej a ne, že Gecko-based prohlížeče odkaz podtrhnou a KHTML-based prohlížeče ho ukážou tučně, když autor kódu věří defaultnímu nastavení dle specifikace.
    Vzdyt takhle to je. Aspon u tech prohlizecu, ktery pouzivam (Opera, Konqueror, Firefox).
    Neni. Můžete si všechno nastavit, to ano, ale default neni všude stejnej. To je to, co se mi nelíbí.
    7.12.2005 15:32 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Minimálně by se určitě daly dohodnout parametry velikostí fontů
    V zavislosti na cem? Na rozliseni, na DPI, nainstalovanych fontech?
    a ne, že Gecko-based prohlížeče odkaz podtrhnou a KHTML-based prohlížeče ho ukážou tučně, když autor kódu věří defaultnímu nastavení dle specifikace.

    Můžete si všechno nastavit, to ano, ale default neni všude stejnej. To je to, co se mi nelíbí.
    Kdyz bude default vsude stale stejnej, spousta lidi pak vubec neobjevi, ze existuje neco jineho. Tvuj problem se relativizuje, kdyz budes pouzivat stale "default" prohlizec ;) popr. "default" distribuci (at si zvolis jakoukoliv).

    Myslim si, ze narky na chybejici "default" nastaveni v Linuxu obecne opomijeji, ze Linux je jen urcitou shrnujici kategorii mnoha ruznych "systemu" (distribuci).

    Asi to trochu brzdi marketing a propagaci "znacky Linux", ale treba mne se zrovna libi, ze si mohu zvolit "default", jaky JA chci, tj. distribuci a prohlizec, ktere se prave chovaji JINAK nez ty druhe.
    7.12.2005 16:21 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    V zavislosti na cem? Na rozliseni, na DPI, nainstalovanych fontech?
    Například právě na tom.
    Kdyz bude default vsude stale stejnej, spousta lidi pak vubec neobjevi, ze existuje neco jineho. Tvuj problem se relativizuje, kdyz budes pouzivat stale "default" prohlizec ;) popr. "default" distribuci (at si zvolis jakoukoliv).
    Myslim si, že tohle je nesmysl. Pokud to někdo neobjeví, nepotřebuje to a naopak, pokud to někdo potřebuje, okamžitě to najde. Existuje Nápověda, existuje hromada další dokumentace a pokud uživatel nedokáže ani jedno používat, měl by mít ruce připoutaný k opěradlu.
    Myslim si, ze narky na chybejici "default" nastaveni v Linuxu obecne opomijeji, ze Linux je jen urcitou shrnujici kategorii mnoha ruznych "systemu" (distribuci).
    Já jsem teď neměl na mysli Linux jako celek, ale konkrétně prohlížeče. Tam mám tenhle názor. Podle mě se dá najít nějaká obecná "norma", jak by se co mělo zobrazovat, třeba i blbym průzkumem veřejnýho mínění. U Linuxu tohle podle mě nejde. Nejde prohlásit, že tahle struktura /etc, tenhle balíčkovací systém, tahle sada klikacích nástrojů a tahle kombinace všeho softwaru je ta správná. Proto máme na výběr.
    Asi to trochu brzdi marketing a propagaci "znacky Linux", ale treba mne se zrovna libi, ze si mohu zvolit "default", jaky JA chci, tj. distribuci a prohlizec, ktere se prave chovaji JINAK nez ty druhe.
    Já proti volbě nic nemám, ale konkrétně u prohlížečů mám prostě pocit, že zobrazovaní stránek by neměl bejt ten rozdíl, podle kterýho si vyberu, co budu používat.
    7.12.2005 14:07 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Strašná škoda těch závislostí na KDE, KHTML by se mi moc líbil v nějaké light aplikaci bez závislostí na KDE nebo GNOME (GTK, QT nebo něco ještě jednoduššího)....
    7.12.2005 08:27 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Firefox me potesil prehlednejsim nastavovanim a ze muzu vynutit otevirani nove stranky do noveho tabu, drive me to privadelo k silenstvi.
    Nicmene firefox startuje na obou mych pocitacich (pracovni, soukromy) mnohem dele nez cokoli jineho. (Pouzivam jen v sebeobrane - kontrola designu webu)
    Links2 je pekelne rychlej (pouzivam treba na 365dni.cz) a i ta Opera (se spoustou mailu a rss) nastartuje rychleji.
    To je síla televize...
    Fill avatar 7.12.2005 09:01 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Subjektivně mi přišel ff po upgradu 1.0.7 -> 1.5 o maličko rychlejší, potěšilo mě pár vychytávek (^L,^O funguje i fe FullScreen, SVG už část specifikace zvládne...), ale jedna chyba mě dostala (je to chyba i mozilly 1.8, na bugzille už je, tak jsem aspoň přidal svůj hlas):

    Konstrukce používaná pro zamezení dvojitého odeslání formuláře
    <BUTTON OnClick='submit();this.disabled=true;'>Vyber</BUTTON>
    
    bohužel nejde použít, neb jakmile se v javascript bloku kdekoli vyskytne pokus o disable tlačítka, tak se nesubmitne ani poprvé.
    hajma avatar 7.12.2005 09:39 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    no, momentálně jsem ho dal na W2k (sorry za trochu OT) (1,7GHz, 256RAM) a je to oproti 1.0.7 zdechlý neuvěřitelně. Nepočítám půlhodinu, kdy jsem řešil, proč se nechce spustit (blbý dialogový okno s hláškou "sorry, nekompatibilní extensions, nespustím se" by stačilo, ale to né, vono si to prostě umře samo potichu a pak zkus hádat co se děje ...)

    Jenom přejíždění myší po panelu menu - viditelně slabá odezva, navíc ještě ten XP styl..., pak si zkus třeba kliknout na "Soubor" a myší přejet třeba až na "Záložky"... lag skoro sekunda...

    Stránky se načítají subjektivně asi o 0,5s pomaleji.
    21 promarněných znaků
    7.12.2005 15:23 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Hm, používám to od Deer Park 1 (což je tuším dobrý půlrok :-)) a jsem potěšen viditelným zrychlením i novými vlastnostmi a obecně je to příjemný krok vpřed. Problémy pozoruju pouze kdesi mezi Firefoxem a GTK, kde se občas některé věci chovají ne tak jak bych si přál.
    Copak toho není dost?
    3.1.2006 20:08 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 1.5: horší/lepší?
    Mě přijde ff 1.5 lepší. Možná proto, že jsem ho nestavěl s caioro. Aneb about:buildconfig
    --enable-application=browser
    --disable-accessibility
    --disable-debug
    --disable-freetype2
    --disable-installer
    --disable-jsd
    --disable-pedantic
    --enable-static
    --disable-tests
    --enable-default-toolkit=gtk2
    --enable-plaintext-editor-only
    --disable-shared --enable-strip
    --enable-svg
    --enable-xft
    --enable-canvas
    --enable-official-branding
    --disable-mailnews
    --disable-calendar
    --disable-xinerama
    --disable-composer
    --enable-update-packaging
    --enable-extensions=default,xforms,schema-validation
    
    Zkuste srovnat vaše nastavení a skompilovat sám (návod)
    Only Sith deals in absolutes.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.