abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    27.5. 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 981 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Postřehy z maturity

    23.5.2008 00:52 | Přečteno: 1913× | Ostatní

    Ve středu jsem úspěšně složil maturitu - tři jedničky (čeština, angličtina, programování) a jedna trojka z fyziky. Celá maturita probíhala trochu jinak, než jsem čekal, a mám několik postřehů.

    8 versus 4

    Společně s naší třídou (oktáva) maturovala ještě jedna ze tří tříd kvartánů. Bylo zajímavé pozorovat jaké rozdíly jsou mezi maturitami u lidí, co školu navštěvovali roků osm a roky čtyři. Těžko říci, jaké skutečně jsou odlišnosti mezi schopnostmi studentů těchto dvou skupin, ale z maturitní slohové práce u nás měla výbornou drtivá většina třídy (nejhorší známka byla 3), zatímco v kvartách byly jedničky spíše výjimkou a šlo se až ke čtyřkám. Překvapení se konalo například i u fyziky - my, oktávané, jsme vykládali pouze teorii, avšak lidé ze čtvrťáků museli ještě na potítku vypotit - či alespoň předem promyslet - výsledek zadaného příkladu. Ti učitelé prostě mají studenty z osmiletého studia radši - ono je to vidět nejen během maturity.

    Čeština a přístup k věci

    Všeobecně jsem zjistil, že s maturitami se (jak se často říká a člověk nevěří) přehnaně straší a ve výsledku je to zkoušení mnohem méně náročné než kupříkladu zkoušení při hodině. Velice se na tom ovšem odrazí to, jak člověk k danému předmětu přistupoval v minulých letech. Předsedkyně a místopředsedkyně komise do průběhu zkoušky nezasahují a přísedící tak maximálně napovídá, a to jak během zkoušky, tak v nouzi rychle poradí i na potítku. Zůstává to tedy hlavně mezi vámi a učitelem, který vás měl po ta léta na daný předmět. Mně k výborné z češtiny stačilo vypsat si autory z čítanky a vědět, co je to to baroko, umět mluvit a učitelka mě pak celou dobu držela a vedla to jakousi formou diskuze. Pokud se ovšem po osm let chováte jako lajdák, symbol vzdoru a odporu ke všemu řádu a nic vás nezajímá, učitelka vaše znalosti prověří důkladně a dojde i na gramatiku.

    Jazyk anglický

    Na angličtinu jsem se téměř nepřipravoval, jen jsem se musel podívat na historii Spojeného království. Vytáhl jsem si pak téma Sports, na což učitelka zanadávala, že na ty slabší pak zbydou ty těžší otázky. I když jsem sepsal celou stránku věcí, o kterých bych mohl mluvit, ani se na ně nedostalo, protože opět zavládla rozvláčná diskuze.

    Ten zbytek

    Programování spočívalo pouze v napsání programu, který zjišťuje vlastnosti čtvercové matice získané ze stdin nebo ze souboru. Fyzika u mě byla slabá - dlouhé vzorce jsem se nazpaměť neučil, neboť jsem spoléhal na tabulky dostupné na potítku. Nejen, že jsem si vytáhl otázku mně nepříjemnou, dokonce daná věc ani nebyla v tabulkách. Spolehl jsem se tedy jen na svou hlavu, ve které nebylo vše a byl jsem tedy "dobrý".

    Láska (ke studentům) prochází žaludkem

    Během maturity funguje jedna třída jako bufet. Tam to vypadá jako na jednom velkém rautu :-) Je tam kávovar, plná lednička a plné stoly. Studenti, kteří už mají maturitu za sebou, se starají o to, aby se tento stav zachovával.

    Výsledné skóre

    Z třiceti lidí nakonec neudělal maturitu jen jediný a pokud bych si měl předem vsadit, kdo od nás to neudělá, vsadil bych si po pravdě právě na něj. Musím říct, že na konci oktávy probíhají věci velmi rychle. Z dokončeného základního vzdělání se stane dokončené středoškolské, svaťák uteče jako voda a než se nadějete, zkouška je za vámi a už následující den se s vámi škola oficiálně loučí.

           

    Hodnocení: 87 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar 23.5.2008 01:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Ale ale, trojka, no teda, ty asi nikdy nebudeš dělat engine do her, že? :D. Ale jo, dobrý, je to dobrý ... :)
    To už by jsme tedy někam mohli zajít, co? Už si to říkáme dva roky a stále nic ... :). Jo, 5 km je nepřekonatelná vzdálenost :-/ ...
    Jinak se obávám, že pokud mi vše vyjde, tak tento week to asi neklapne :-/. Chjo ... :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.5.2008 01:23 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Ale ale, trojka, no teda, ty asi nikdy nebudeš dělat engine do her, že?
    No, termodynamiku nikam raději implementovat nebudu :-)
    To už by jsme tedy někam mohli zajít, co? Už si to říkáme dva roky a stále nic ... :). Jo, 5 km je nepřekonatelná vzdálenost
    To jo, tak blízko, a přece tak daleko :-)
    23.5.2008 02:10 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Fyzika je nepodstatný, téměř zbytečný předmět. Stejně vyjde kvalitní průměr 1+1+1+3=6/4=1.5
    23.5.2008 05:54 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity

    Fyzika je nepodstatný, téměř zbytečný předmět.

    LOL. Taky názor i když hloupý. V každém případě u někoho jako je pisatel je trojka velkým překvapením. Na druhou stranu, spolehl se na svou hlavu, takže může ještě být rád ;-)

    23.5.2008 11:22 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Přehodnotil jsem svůj názor. Fyzika není téměř zbytečný předmět. Ve skutečnosti je úplně na h***o. U nás ve třídě to byl 100% názor. Jiný názor měl snad jen vyučující. Doporučuji z fyziky nematurovat. A když, tak známku z fyziky nepočítat do průměru.
    JiK avatar 23.5.2008 23:42 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    nejsi ve strane zelenych nebo tak neco? no nic, nenech si nama, osklivyma technokratama kazit sve kavareske sny o lepsich zitrkach. Prece se pred nejakou realitou neposadis na prdel, jak rikal soudruh Bilak...
    24.5.2008 21:25 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Nevím, co má technokrat společného s fyzikou.
    Heron avatar 23.5.2008 09:42 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Bych ti za to naliskal.
    23.5.2008 12:24 rm -rf /
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Ja bych to opravil takhto: Fyzika na stredni je predmet uplne k nicemu. Je na to potreba alespon castecne umet diferencialni a integralni pocet a ten se na stredni dela az ve tretaku (alespon u nas to tak bylo). Kdyby misto toho zvysili dotaci hodin pro matematiku, udelaji lip a celou tu fyziku by pak stihli behem posledniho roku.
    Heron avatar 23.5.2008 15:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Integrální počet se snad běžně učí takže v tomto bych problém neviděl.

    Já bych to posunul úplně jinam. Jasně, místo matematiky a fyziky apod se raději učí encyklopedické znalosti (které student druhý den po zkoušce zapomene), to je jasná věc a asi nemá smysl to opakovat.

    Problém je, že i matematiku si někteří představují jako encyklopedii. Myslím, že by bylo daleko vhodnější (ze strany učitele), předvést jak si ten vzorec odvodit (ze znalostí reálného světa) a nevyžadovat jeho faktickou znalost. Ani na tu fyziku nepotřebuješ moc dovedností. Stačí pochopit pár základních principů a ten zbytek (statistika molekul, diferenciální počet pro Maxwella a Newtona, závorky pro Bohra atd.) si najdeš až to budeš potřebovat. Je fakt tristní pozorovat studenty učící se každý tvar ohmova zákona (pro stejnosměrný proud) a pak je postavit před střídavý obvod. Na to cos(fi) budou čučet jak na puk a nespočítají nic, protože nemají ani páru o tom, co jednotlivá písmenka (P,U,I,R) reálně zmanenají.
    23.5.2008 19:14 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Tak na to jim snad stačí komplexní čísla, pokud se jedná o harmonicky průběh. :-) Pak jim stačí starý ohmův zákon.
    24.5.2008 00:05 rm -rf /
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    To mi připomnělo:
    Jak se správně obvodářsky připojuje zásuvka? Levá zdířka napětí, práva proud a na kolík cos(fí).
    kozzi avatar 24.5.2008 15:26 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Neučí. Není v osnovách. Takže záleží na učiteli, což je škoda. My jsme ho třeba neměli. Proto jsem si zvolil seminář, kde jsme sei derivace a integrály trochu ukázali. A třeba mě ještě na střední chybí vyučování matic.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.5.2008 15:54 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Nevím, jak je to teď s osnovami, ale my jsme na střední škole věnovali diferenciálnímu a integrálnímu počtu celý poslední šestý ročník. Jsem za to dost vděčný, i když docela chápu, že nematematicky zaměřeným spolužákům (kterých byla drtivá většina) se to vůbec nelíbilo. :-) V semináři jsme se pak učili pár základních věcí z lingebry (třeba matice a determinanty).
    kozzi avatar 24.5.2008 16:01 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Taky bych byl rád kdyby to tak bylo, ale bohužel. Třeba kámoš to měl podobně jako ty. Prostě záleží na škole a taky hlavně na učitelích.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    23.5.2008 22:18 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Takže by si fyziku na střední úplně zrušil? Pak by studenti, kteří na gymnáziu končí a nebo si vyberou VŠ humanitního směru neměli o fyzice, která vysvětluje spoustu záležitostí běžného dne každého člověka, potuchy. To by to dopadlo. Nikdo by třeba nevěděl, proč v zimě zamrzá voda, proč věci padají směrem dolů, proč nemají skákat do zdi apod. Wow, to je nápad... :\
    23.5.2008 22:19 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    A nedělá se tohle už na základní škole? :D Nevím kde bereš tu představu, že co ti neřeknou ve škole se nikdy nedozvíš.
    23.5.2008 22:46 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Základku si už nepamatuju, takže pokud jo, budiž. Nicméně, neříkám, že co se ve škole nenaučíš, už nikdy nezjistíš. Jenže proč bys měl? Naučíš se to mimo školu jen pokud se o to budeš zajímat. Což když si vezmeš oblíbený názor většiny studentů "voe fyzika vopruuuz" nehrozí. Obecné povědomí je podle mě nutné. Ne nadarmo se to takto praktikuje v různých formách někdy od 18. století. Stejně tak by se na gymplu nemusela vyučovat čeština, výtvarka, hudebka, a podobné (pro mě) pixloviny.
    23.5.2008 23:57 rm -rf /
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Vždyť jsem napsal, že bych ji posunul až do posledního roku a místo ní dal matematiku. Na VŠ jsme během jednoho semestru stihli probrat z fyziky více, hlouběji a dokonce tak, že to dávalo smysl, než za 4 roky na gymnasiu. To všechno díky tomu, že se tam používala _pokročilá_ matematika. Příkladem budiž třeba síly působící na povrchu Země (gravitační, odstředivá, Coriolisova, Eulerova (tímdle názvem si nejsem jist, taková ta slabá síla vznikající změnou rychlosti rotace)), na střední to byl dlouhý vzorec bez nějakého hlubšího smyslu. Na VŠ stačilo znát F=ma a a=v'=r'' a pak se to z toho dalo krásně vymyslet. Taková fyzika má smysl, to co je na střední ne.
    24.5.2008 08:46 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Na odvození nepravých sil vážně diferenciální počet nepotřebuješ. A pokud ty ano, pak je asi něco špatně... Na odvození gravitační síly ti zase jen obyčejný diferenciální a integrální počet nestačí, takže tam je to jedno tak jako tak.
    24.5.2008 09:52 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Na odvození nepravých sil vážně diferenciální počet nepotřebuješ.
    Napovíte, jak se to odvozuje bez něj?

    (Trochu pochybuji o tom, že to jde, jelikož odstředivá síla závisí na rychlosti a už na korektní definici rychlosti derivaci potřebuji.)
    24.5.2008 10:47 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Dobrá, uznávám, že u odvození odstředivé síly jsem se u toho neobešel, teď jsem si to zkoušel. Tudíž nezbývá než se omluvit za dezinformaci. Stejně bych ale skoro přísahal, že nám to Podolský na Teoretické mechanice ukazoval nějak elegantněji bez diferenciálního počtu... Zkusím ještě pohledat.
    24.5.2008 10:04 rm -rf /
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Nedalo mi to, tak jsem si to vygoogloval, rozhodně nejsem sám, kdo k tomu tomu ten dif. počet potřebuje: http://www.fjfi.cvut.cz/k402/skripta/mechanika/dynam.pdf strana 61. Jak byste na to šel Vy?
    24.5.2008 10:00 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Nikdo by třeba nevěděl, proč v zimě zamrzá voda, proč věci padají směrem dolů, proč nemají skákat do zdi apod. Wow, to je nápad... :\
    Hmm, spousta generací před námi žila celkem spokojeně aniž by to věděla. Teda proč nemají skákat do zdi asi věděli... aby si neublížili.
    THIS IS SPARTA!
    Grunt avatar 24.5.2008 13:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Když tak sleduji tuto diskusi, tak si neodpustím svou zkušenost. V prvním ročníku jsme na fyziku dostali nějakou učitelku, která přišla ze základní školy a to byl spíše ten styl naučit se vzorečky, postup, napsat za dobře písemku a zapomenout. Kdybych se nepodíval do sešitu, tak bych ani nevěřil, že jsme termodynamické zákony v prvém ročníku dělali. Ovšem v druhém ročníku jsme dostali Mgr. Jana Bohuslava (říkávali jsme mu číslo pět) a na toho do smrti smrťoucí nezapomenu. Ještě dneska si pamatuji jak vysvětloval třetí Newtonův zákon za pomocí hlavy jednoho studenta a tabule a nebo jak přesně probíhal v roce 1849 Fizeaův pokus s cílem změřit rychlost světla. Prostě vztah k fyzice(a vůbec k jakémukoliv předmětu) závisí na kantorovi.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.5.2008 07:05 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Jako fyzikálního chemika mě samozřejmě mrzí, že termodynamika působila takové nepříjemnosti. Škoda že pánové jako Gibbs na straně klasické či Boltzmann na straně statistické nezaujali.

    Mě letošní hodnocení z termodynamiky teprve čeká. Jsem zvědav, jak studenti posoudí mé výkony na cvičení z Fyzikální chemie I.
    masomlejn avatar 23.5.2008 10:14 masomlejn | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Ha! konečne! Už sem se bál že tu jsem jedinej "bastard", který snídá Gibbs-Duhemovou rovnici, obědvá Verletův algoritmus a večer si zahraje Monte Carlo v NpT souboru. Si piš, že tě studenti pěkně zdrbou (od kdy studenti hodnotí učitele? - nebo to jsou takový ty papírky co studenti vždycky vyplňujou na konci semestru, ty samé papírky který jim vždycky zapomenu dát?)
    JiK avatar 23.5.2008 23:47 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    copak fyzikalka, ja mel moc rad ChemIng, ale kdyz si vzpomenu jak moc se mi (jako cistemu chemikovi) libila treba takova fyzika pevnych latek, to je masicko. Nebo jak doted nemam rad cokoli od elektriny a elektroniky...a bohuzel znat musim vsechno, zakerni studenti se furt na neco ptaji a cele noci nespi aby te nachytali na svestkach...
    23.5.2008 09:34 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Ale ale, trojka, no teda, ty asi nikdy nebudeš dělat engine do her, že?
    No, termodynamiku nikam raději implementovat nebudu :-)
    Sice hry skoro nehraju a ty nejnovejsi uz vubec ne, ale domnivam se, ze termodynamika zrovna nepatri k vecem, co se v dnesnich hrach ve fyzikalnim engine pocitaji. Obavam se, ze dnes to ve vecine her nebude o moc slozitejsi, nez kdysi DOOM blahe pameti, kde vam lezeni po rozzhavene lave ubiralo zdravi :-)
    Fluttershy, yay! avatar 23.5.2008 06:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    U nás má přinejmenším ředitel raději čtyřleté studium, protože, jak známo, na osmiletém se na to pak už kašle.

    Jinak, pochopitelně, gratuluju.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jakub Lucký avatar 23.5.2008 19:25 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    U nás je to teda obráceně (s kašláním, obliba je rovnoměrná)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Rodrick avatar 23.5.2008 11:28 Rodrick | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    V prve rade se pripojuji ke gratulujicim.

    A trojka z fyziky ? To je toho ...

    Z fyzikalni chemie jsem maturoval za 3 (ci spis maturoval zkousejici) a stejne jsem si ji hezky zvolil jak v bakalarskem tak v magisterskem studiu a nikdo se nepohorsoval.

    Co clovek nepotrebuje hned zapomene, co potrebuje se nauci znovu ;-)
    Heron avatar 23.5.2008 15:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity

    Také se připojuji ke gratulaci (Dolimu, ne tobě :-D).

    jsem maturoval za 3 (ci spis maturoval zkousejici) a stejne jsem si ji hezky zvolil jak v bakalarskem tak v magisterskem studiu a nikdo se nepohorsoval.

    No naštěstí nemá výuka na střední škole nic společného s výukou na škole vysoké a zatímco na střední člověk potřebuje hlavně paměť, tak na vysoké potřebuje především rozum.

    24.5.2008 17:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Teda trojka z fyziky, z prakticky nejjednoduššího SŠ předmětu. ;-) Ale připojuju se ke gratulaci. ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.5.2008 19:27 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Z těch povinných mi nejjednodušší připadá angličtina :-) fyzika opravdu ne.
    24.5.2008 20:32 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Fyzika ne? Z fyziky jsem měl bez učení za jedna. Nějaké stojaté vlny na vedení nemůžou (alespoň ve středoškolském podání, není řeč o FELu ;-)) IMHO člověka se základními znalostmi matematiky a fyziky vyvést z míry. (Totéz se opakovalo v dvousemetrálním kurzu na VŠ, až mě ta FELí fyzika zklamala, protože jsem se na ni drtil ve strachu o výsledek, a nakonec jsem udělal VŠ písemku za jedna za polovinu vymezeného času. :-() Jediné, s čím jsem měl trošku těžkou hlavu, byla čeština. Dva dny před maturitou jsem se snad poprvé v životě začal učit a nějak si tu literaturu nadrtil. :-D Pikantní je, že teď se "správnou" češtinou v podastatě živím.

    Ehm, neříkej mi, že zvládneš C++ a napsat FatRat, a ne fyziku. ;-) Fyzika na SŠ vydá na tenčí bichli než C++.
    24.5.2008 21:31 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Na FEL mají fyziku? Odhaduju, že tak maximálně rok. Pro "elektrikáře" je fyzika k ničemu. "Elektrikáři" mají spoustu jiných odborných předmětů. Bez fyziky se určitě obejdou.
    24.5.2008 21:38 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    No to že to pojmenujou elektronika nic nezmění na tom, že se jedná o fyziku, že... :D
    24.5.2008 21:40 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Jo, dvousemestrální předmět. Samozřejmě nic moc složitého, ostatně na tu pro ně nejpodstatnější část, tj. teorii elektromagnetického pole, mají předmět zcela samostatný. Ale že by se bez fyzuky obešli? Vždyť jejich obor je na fyzice založený, pokud to teda nejsou výpočetkáři nebo multimedialisté/managoři. :-D
    24.5.2008 23:11 dalsi felak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Na vypocetce je taktez dvousemestralni kurz fyziky a zrovna treba na grafice se fyzika celkem hodi (treba kdyz chcete napsat raytracer, ktery vam hezky vypocita obrazek prstynku s briliantem).
    24.5.2008 23:38 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Jestli to nebude tím, že (nejen) první rok je pro všechny v podstatě společný. ;-) (Tedy ještě za mně byl.) Zrovna na disperzi nic tak extra složitého zrovna nebude, stačí podle vlnové délky vytáhnout index lomu z tabulky (a dointerpolovat) a střílet do scény různé vlnové délky ;-), ale projekt je to určitě moc pěkný. ;-)
    24.5.2008 21:29 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Einstein prý měl z fyziky za čtyři.
    Fluttershy, yay! avatar 24.5.2008 21:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Já vím jen o propadání z dějepisu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.5.2008 21:42 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Bylo by velmi zajímavé, kdybys řekl, kde mu tu známku dali, protože v přijímačkách na vysokou měl v šestnácti letech podle Wikipedie výjimečně dobré známky z matematiky a fyziky. ;-)
    25.5.2008 00:10 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postřehy z maturity
    Ne, u závěrečných zkoušek měl za pět ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.