abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (71%)
     (6%)
     (11%)
     (12%)
    Celkem 219 hlasů
     Komentářů: 15, poslední včera 21:33
    Rozcestník

    První zkušenosti s VDSL

    12.5.2011 21:52 | Přečteno: 9299× | Ostatní | poslední úprava: 12.5.2011 21:52

    Navazuju na můj předchozí zápisek o neschopnosti O2.

    Navštívil jsem prodejnu O2 s jimi podepsaným papírem a ptal jsem se, "kde je moje zrychlení připojení, když mi ho na zákaznické lince zapíráte"?

    Pán na to neměl odpověď, ale řekl mi, že u nás bude VDSL s rychlostí až 25 Mbit/s. Na můj dotaz "Opravdu?" a připomenutí, jak si ze mě O2 dělá s rychlostí šprťouchlata, se jal to několika různými způsoby ověřit a všude mu vyšlo 25 Mbit/s.

    "Nuže dobrá," odvětil jsem a už mi nutil VDSL modem za korunu (se závazkem na rok). Zhodnotil jsem mou situaci (žádný nový zázračný ISP na obzoru) a rozhodl jsem se závazek podepsat. Modem je prošpikován volbami "Enable IPv6", ale já jsem ho stejně hned přepnul do režimu bridge a nechal jsem - jako doposud - PPP spojení vytvářet na RouterBoardu.

    Dnes ráno PPP spojení přestalo fungovat, což bylo znamení, že spustili VDSL. V režimu VDSL se totiž nepoužívá ATM s Vpi/Vci 8/48, ale PTM s VLAN ID 848 - až to někdo budete dělat, tak abyste věděli. PPP opět naběhlo, ale rychlost netu byla jen o trochu lepší - v podstatě jen o overhead ADSLka, takže jsem měl 7500 kbps download. Údaje z modemu:

    Max:    Upstream rate = 23924 Kbps, Downstream rate = 64304 Kbps
    Bearer: 0, Upstream rate = 2200 Kbps, Downstream rate = 27000 Kbps
    

    Takže se synchronizuje na ~25 Mbps, teoretické maximum každopádně vypadá hezky. Večer přišel e-mail:

    Vazena pani, vazeny pane, dne 2011.05.12.20:53:28 Vam byla na pripojce cislo 312523009 provedena zmena sluzby O2 Internet. Vice informaci najdete ve sprave sluzeb uzivatele - Moje konto, na adrese mojekonto.cz. Uzivatelske jmeno: Log57BAS8N.iex.cz, Heslo: xxxxxxxx. V aplikaci Moje konto naleznete mimo jine informace o Vasi sluzbe, zvolenem koncovem zarizeni (modemu), objemu prenesenych dat a jine informace vztahujici se k dane sluzbe. Zaroven zde muzete provadet zmeny sluzby. Pro uspesne dokonceni zmeny sluzby je nutne provest restart modemu. (Postup naleznete v manualu Vaseho modemu).

    S pranim hezkeho dne, Vase O2

    Nechal jsem tedy modem zrestartovat, RouterBoard obnovil PPP spojení a šel jsem testovat. Podle měření mám nějakých 13 Mbps download a 1,9 Mbps upload. Download se docela houpe, někdy to dá i 16 Mbps, ale k 25 jsem se opravdu ani nepřiblížil. Vědět tohle, tak si neobjednám vyšší tarif, ale zůstal bych na VDSL 16 Mbps. Ale ještě mají šanci se pochlapit.

    Takže toť vše ze světa O2.

           

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.5.2011 22:00 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    No nevím... Posílat heslo v plaintextu mailem...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.5.2011 09:43 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    On to někdo dělá jinak? Jak?
    pavlix avatar 13.5.2011 16:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Ano. Například na papíře, SMS, mailovým reset linkem, nebo spousta služeb funguje bez hesel.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.11.2011 03:53 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL

    Ano, já. Šifrovaným mailem nebo šifrovaným Jabberem. To první je lepší, protože to dokáže použít každý. To druhé je trochu problém, protože ne každý Jabber klient podporuje OTR a samotné TLS příliš nestačí, pokud Jabber server není 100% důvěryhodný (což obvykle není).

    Když miliarda blbců skáče z okna, nemá smysl se halasně ptát, jestli to někdo dělá jinak. (Blbci samozřejmě odpoví, že nikoliv.) V tu chvíli je lepší se trochu víc spolehnout na vlastní úsudek...

    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.5.2011 22:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    S každým testem mi to připojení zpomaluje :-D Už to dává stěží 11 Mbps. Asi půjdu někoho nakopat.
    Dent avatar 12.5.2011 22:41 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Agregace?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.5.2011 22:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Asi jo, ale takhle to opravdu nedosahuje ani toho nižšího tarifu.
    12.5.2011 22:48 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    To je prý záměr - Kyslíci prý dávají novým zákazníkům vyšší prioritu před těmi stávajícími. Nejpíš kvůli možnosti zrušení smlouvy do určitého data (nebo tak nějak, už si to přesně nepamatuju). Sám jsem to kdysi na firemním připojení zažil - 8Mbit/s ADSL linka jela na začátku nějakých 6,5Mbit/s, ale postupně to slezlo tak na 5Mbit/s. Na druhou stranu je možné, že prostě do příslužného DSLAMu přidali víc zákazníků, ale osobně bych tomu věřil i tomu prvnímu ...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.5.2011 23:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Příloha:
    Na druhou stranu je možné, že prostě do příslužného DSLAMu přidali víc zákazníků
    Čekal bych, že ve 23:00 se agregace nebude až tak moc projevovat, špička je v trochu jiný čas... Tak či tak: vede jim sem optika hernajs, to tím neprotáhnou víc?
    MaFy avatar 13.5.2011 00:27 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Kde se daji sehnat takove mapy s pripojkama?
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.5.2011 00:49 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Asi přímo u O2. Tenhle výkres optiky jsem dostal, když jsem dělal poptávku připojení právě na optiku.
    gtz avatar 12.5.2011 23:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    U nás přes den linka jede hodně slušně dostal jsem se až k 7,1Mbit/s a vždy večer se to celé zpomaluje. Jak mi někdo říkal je to způsobené jak agragací tak i tím, že hodně lidí používá tu jejich O2-TV. O2-TV jsem u nás zkoušel a internet pak nejel skoro vůbec (ploužil se tak někde kolem 1-2 Mbit/s)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.5.2011 23:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    O2 TV? Tam bych zpomalení pro _ostatní_ nečekal. Tohle by mělo jít do DSLAMu jen jednou (multicast), ne za každého diváka.
    cezz avatar 13.5.2011 01:01 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Mozno, ak je tam vela roznych kanalov.. A to druhe spomalenie (so zapnutou TV) uz moze byt dane kapacitou samotnej linky ku klientovi.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    gtz avatar 13.5.2011 11:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    O2_TV používá část datového přenosu linky cca až 2/3 a pokud je na SLAMu těch O2-TV více pak tam vstoupí agregace a je vymalováno.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    17.5.2011 09:50 o2tv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    agregace nemá s o2tv nic do činění.
    pavlix avatar 17.5.2011 10:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Citation needed.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.5.2011 09:49 o2tv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    intenzita používání o2tv skutečně neovlivňuje páteř sítě až k dslamu (multicast), ale ke zhoršení podmínek dojde na společném telefoním kabelu k uživatelům - stoupne rušení mezi páry.
    xkucf03 avatar 12.5.2011 22:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Vždyť to mají správně – „až 25 Mbit/s“ znamená, že to nikdy nepojede rychleji. A to přece plní, ne? :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    12.5.2011 22:45 #
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    A je ten upload stabilni na tehle rychlosti?

    Jinak me se stava s normalnim ADSL, ze pokud uplouduju treba 30 kB/s, tak je cely spojeni zcela nepouzitelny a musim napr limitovat nekde kolem 10 kB/s, aby jel down normalne. Tohle by me docela zajimalo u VDSL jestli bude lepsi.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.5.2011 22:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Takhle se to chová IMO proto, že těch 30 kB/s není limit daný shaperem, ale přímo vlastností linky. Shapery se mnohdy snaží chovat trochu rozumněji než tvrdá hrana linky, která prostě rychleji nevysílá.

    Jinak upload se zdá být dost stabilní, na rozdíl od DL.
    msk avatar 13.5.2011 08:55 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Ten nizky upload by ma znicil. Kolko za to mesacne platis?
    Ruža Becelin avatar 13.5.2011 11:12 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Na VDSL jsem se taky tesil, z mestecka, kde mi ADSL 24/1.5 davalo 16-17Mbps down a 1Mbps up, jsem se ve meste dostal na 11Mbps down, protoze ustredna lezi 2.5km odsud. Takze na VDSL muzu zapomenout.

    Nastesti mame kabelovku, takze jsem si objednal 100/10Mbps s moznost upgradu na 200/50. Zatim to funguje bez problemu, tak uvidime. Optika mi konci 50 metru od domu :-/
    13.5.2011 17:30 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Co je ten VDSL modem zač? Překvapuje mne že má "Enable IPv6", od O2 bych to nečekal :)
    14.5.2011 10:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Pokud vím, tak O2 chystá pilotní provoz na září...
    Quando omni flunkus moritati
    14.5.2011 13:37 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    No, doufám, že se UPC s nativním IPv6 taky pochlapí. Můj stávající router WRT54G v7 protokol 41 nepředává tudíž 6to4 nebo tunelování nepřichází v úvahu. Zatím tedy všechny počítače běží na Teredu.
    17.5.2011 09:54 puj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    a jaký máš reálný užitek z tvého počínání, krom hraní:)
    pavlix avatar 17.5.2011 10:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Hledat v dnešní době dostatku potravin (alespoň v našich končinách) reálný užitek je nuda. Proto si mnozí z nás hrají. Vtip je v tom, že některé hraní si je u nás docela dobře placené, takže win-win.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.5.2011 00:21 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Jak píše kolega nade mnou, je to o penězích. Teď si hraju, testuju IPv6 na produkční mašině, kde běží weby a za půl roku-rok to firma nabídne zákazníkům s velkou pompou jako přidanou hodnotu. Je mi samozřejmě jasné, že minimálně příštích 3-5 let bude využitelnost reálně dost nízká (pokud někdo nepříjde s nějakou killer app, o čemž ale dost pochybuji), to však neznamená, že nemůžu svoje hraní už teď zpeněžit a ještě se něco pěkného naučit :-)

    Domů by se mi však IPv6 líbilo. Halt si asi budu muset koupit nový router.
    pavlix avatar 14.5.2011 18:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Lidi od O2 vědí, že IPv6 potřebují a prezentovali to už loni na konferenci Internet a technologie 2010 a tenhle týden v pondělí se mluvilo o IPv6 na konferenci EurOpen a měl tam přednášku stejný člověk od O2.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.5.2011 20:53 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Před rokem deklarovali, že jim zbývá něco přes 100000 IPv4 adres. Ale znáte O2. Nepřekvapilo by mne, kdyby dodávali nějaký troska modem, který neumí nic :-) Proto by mne zajímal výrobce a typ toho kousku.
    gtz avatar 15.5.2011 12:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    vím jen o Comtrendu VDSL/ADSL.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 15.5.2011 12:24 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    vlastně ještě ten druhý - Huawei HG622u, ale k tomu nevím nic
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    17.5.2011 09:56 puj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Huawei má krom VDSL taky 3G modul.
    18.5.2011 16:24 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Huawei může mít třeba pozlacené lejno. Po zkušenostech s jejich "neexistujícím" modemem EchoLife HG520i, pro který výrobce oficiálně odmítl poskytovat jakoukoliv podporu, bych na ty jejich křápy nešáhnul ani 10metrovou tyčí. Po výměně za Comtrend VR-3026e konečně začalo fungovat radvd přes WiFi rozhraní a není třeba 2x denně restartovat modem.
    pavlix avatar 15.5.2011 17:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Na takové detaily jsem se neptal... navíc veřejná nabídka má přijít až příští rok.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.5.2011 15:44 bZc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Příloha:
    Nevím jak ostatní, ale já jsem si objednal VDSL 16Mb , přišlo hned druhý den.Zapojil .. změřil ... tady to je ... http://www.speedtest.net/result/1299959575.png ... spokojenost ... :)
    kotyz avatar 17.5.2011 18:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Příloha:
    Download máš dobrej, ale s tim uploadem tě strčim do kapsy i s puštěnym torrentem na pozadí :-D A to mam jen "vesnický one-man-show s.r.o. wifi" :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    gtz avatar 17.5.2011 21:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Ta verze Activ má mít až 2Mb/s. Ale někdy na ADSL jsme rádi, že upload aspoň jede. Ale nahrávání fotek někam tak to je skutečný opruz (když bylo potřeba tak jsem to dělal u kamaráda který má optiku od NetBoxu a to je panečku cvrkot).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    5.2.2012 13:53 me
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Vi nekdo, jak router Comtrend VR-3026e nakonfigurovat tak, aby bezel v hloupem bridge modu? Aby nedelal PPPoE, WiFi, atd, ale byl to skutecne jen VDSL modem; zadne zbytecne IP funkce. Webove stranky toho zarizeni nejsou prehledne ani user friendly.

    Ted mam ADSL2 a pripojuji se pres maly ZYXEL modem, ktery je prepnut do "bridge modu". Zyxel je pripojen k PC s firewalem, proxy cache, atd, atd. Na PC bezi PPPoE klient, ktery se pripojuje do internetu, stejne jako loguje vsechny vypadky linky, atd. To znamena, vse je nastave na PC a nechce se mi DHCP server, firewall, a vsechny ty funkce stehovat do nejake "krabicky" a pak je pripadne zase prenastavovat, az se zase krabicka zmeni. A taky by jsem tim prisel o viditelnost kvality pripojeni, o zvukove efekty v pripade odpojeni VDSL linky, atd, atd.

    Prepnout ZYXEL P660R-D1 z router do bridge modu bylo celkem snadne; Ale u Comtrend je ten interface nejaky komplikovany a nevim kde to prepnout, ani zda je to mozne.
    5.2.2012 14:18 me
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Mam stejny problem, jako tento borec:

    http://www.routertech.org/viewtopic.php?f=16&t=3749

    Z prispevku jsem si uvedomil, ze Comtrend ma take telnet interface a lze jej konfigurovat z prikazove radky a to je urcite dobre k monitorovani, lze snadno zjistit zakladni veci, hodne prikazu ma parametr 'show', treba 'route show' vypise routovaci tabulku, 'arp show' vypise arp tabulku, atd.
    9.2.2012 01:06 me
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První zkušenosti s VDSL
    Lze to. V Advanced setup/WAN services je treba smazat preddefinovane ppp profily a pridat ptm profil. Ve vysledku mam tyto profily:

    atm0|br_0_8_48|Bridge|Disabled|Disabled|Disabled|N/A|Disabled|Unconfgured|0.0.0.0|0 atm1|br_0_8_35|Bridge|Disabled|Disabled|Disabled|N/A|Disabled|Unconfgured|0.0.0.0|0 ptm0.2|br_0_0_1.835|Bridge|835|Disabled|Disabled|N/A|Disabled|Unconfgured|0.0.0.0|0 ptm0.3|br_0_0_1.848|Bridge|848|Disabled|Disabled|N/A|Disabled|Unconfgured|0.0.0.0|0

    V Advanced Setup/Interface Gruping je mozne priradit bridge interface na jeden z portu LAN1-LAN4. atm0 je pro ADSL, ptm0.3 pro VDSL, ptm0.2 a atm1 pro O2TV.

    V teto konfiguraci PPPoE klient a NAT bezi na samostatnem routeru/PC. Username/heslo pro PPPoE klienta je O2/O2.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.