abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    dnes 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (71%)
     (6%)
     (11%)
     (12%)
    Celkem 217 hlasů
     Komentářů: 15, poslední dnes 21:33
    Rozcestník

    Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě

    18.4.2014 16:07 | Přečteno: 8135× | Ostatní

    Dlouhodobě jsem byl zákazníkem Alzy, až jsem se po čase nechal zlákat příznivějšími cenami u CZC.cz. To jsem ovšem neměl nikdy dělat.

    Před dvěma měsíci se mi rozbil disk Seagate pořízený právě u CZC. Je kupovaný na firmu a jeho hlavním účelem bylo skladování každodenních záloh webů (data+dump DB), aby byly zálohy fyzicky umístěny v odlišných lokalitách.

    Jelikož jsem zvyklý na přístup Alzy, očekával jsem vyřízení reklamace do maximálně 5 dnů, protože tak jsem to měl s každou reklamací disku. K reklamaci jsem ho předal 14.2.2014, za "chytrých" keců člověka na pobočce, že prý je na disku trochu prach. Dokonce to napsal do reklamačního protokolu - stav: zaprášený. Trpělivě jsem na reklamaci čekal, ale vyřízena byla až po měsíci, tedy 17.3.2014.

    Dostal jsem do rukou Seagate "certified repaired HDD". Následně jsem strávil několik hodin zkoušením disku, protože Linux nebyl schopen s ním navázat komunikaci. V dmesg byly jen samé timeouty a další errory. Vyměnil jsem SATA kabel, nepomohlo; odnesl jsem ho k jinému stroji, nepomohlo; spustil jsem Windows, nepomohlo. Prostě jsem po měsíci čekání dostal ještě větší zmetek, než jsem odevzdal. Beru to tedy tak, že reklamace nebyla vyřízena.

    20.3.2014 už byl disk opět na reklamaci. Zvolil jsem, že chci reklamaci řešit vrácením peněz. Zdůraznil jsem to i na pobočce. Naivně jsem si myslel, že to hraje nějakou roli (v Alze mi v tomto vždy vyšli vstříc, dokonce mi vrátili peníze hned na místě), a tak jsem si po 10 dnech marného čekání na vyřízení reklamace koupil podobný disk v Alze. A dneska mi přišel e-mail, že reklamaci vyřídili opět výměnou.

    Volal jsem k nim na infolinku, kde mi tvrdili, že o způsobu vyřízení reklamace rozhoduje servis, nikoliv oni a že mám zkrátka smůlu. Tak vám mockrát děkuju!

           

    Hodnocení: 60 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.4.2014 16:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Není při opakované (stejné) závadě automaticky nárok na vrácení peněz ze zákona? Ale možná to platí jen při nákupu podle občanského zákoníku.
    18.4.2014 16:23 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    az pri treti stejne zavade.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.4.2014 16:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    A tím už jsem si s nimi prošel před ~5 lety. Neustále mi vraceli vadné výrobky, takže reklamace zabrala 3 měsíce, než mi peníze vrátili. Tehdy to byl switch kupovaný na fyzickou osobu.
    18.4.2014 18:09 kódl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Otázka je, u koho jsi před 5-ti lety nakupoval.

    Já mám s Alzou opakovaně velmi špatné zkušenosti: 1) Objednal sem něco (za 5000,-Kč ), ale jejich chybou přišlo úplně něco jiného 2) Alza nemá na pobočkách ani prd, všechno se musí objednávat 3) Objednal sem konektor za 25 Kč, ale chtěli 100% přirážku za dopravu 4) Došlo mi něco na pobočku cca 700,- Kč, ale odmítli mi vzít platbu v hotovosti 5) Alza nevrací poštovné, i když je k tomu v určitých případech povinna

    Viz např. eshopy-jako-napriklad-alzacz-nevraci-postovne

    18.4.2014 18:14 antiWéčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě

    Nic takového se mi u alzy nestalo, a to nakupuju v alze dost často.

    pavlix avatar 18.4.2014 18:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    O kterou pobočku se jednalo?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.4.2014 22:56 kódl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Jednalo se o pobočku, kde pracuje neuvěřitelná opice, která houby ví o výpočetní technice a zákazníkům dělá jenom problémy.

    Ta opice je nejspokojenější, když tam nechodí žádní zákazníci (tz. nikdo neotravuje) a může sedět rozvalená v křesle. Vůbec nechápu, jak se k té práci mohla dostat.
    Bystroushaak avatar 19.4.2014 01:46 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    No a to je která konkrétní pobočka? Tohle jsou anonymní, nikam necílené kecy, které jsou asi stejně tak dobré, jako nenapsat nic.
    19.4.2014 08:56
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Jinak mi můžete psát na adresu: Bystroushaak, ZOO Praha-Trója, volný výběh blbounů, PSČ 171 00
    Bystroushaak avatar 19.4.2014 20:44 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    To bylo oslnivě vtipné, zcela dle očekávání.

    Ptám se, jaký smysl má dávat někomu informaci, že existuje špatná pobočka, kde se obsluha chová jako opice, když neuvedeš tu pobočku? Nemůžeme se jí vyhnout, nemůžeme to řešit (stěžoval si na něj třeba někdo?). Je to jen výkřik dementa v diskuzi, který si potřebuje zanadávat a upustit frustraci, aniž by zároveň měl potřebu problém řešit.
    pavlix avatar 21.4.2014 16:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Jak přesné...
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.4.2014 11:06 bflm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    bod 4 by si zasloužil nějaké detaily, takhle to zní jako skutková podstata (2a) dle http://zakony.centrum.cz/trestni-zakonik/cast-2-hlava-6-dil-1-paragraf-239

    A jako jiné trestné činy k tomu přislouchá povinnost hlásit ho příslušným orgánům, online fórum není správný kanál.
    16.9.2017 18:08 Kulda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Mám čerstvou zkušenost z letošního jara. Zakoupil jsem sat. přijímač zn. Amiko, protože předchozí přijímač přestal po 6 letech přijímat s přechodem na HD. Nový Amico reagoval na pokles napětí v síti výpadkem. Reklamaci vyřídili výměnou přístroje za nový hned na prodejně. Druhý výrobek totéž, reklamaci odeslali k vyřízení. Abych mohl koukat na TV, zakoupil jsem na doporučení technika jiný přístroj zn. Cryptobox, který od té doby funguje bezvadně. První reklamaci uznali a údajně přehráli sw, ačkoliv jsem požadoval vrácení peněz, neb jsem zakoupil jiný přístroj. Nicméně závada stejná, při cvaknutí vypínačem, zapnutí jiného spotřebiče hned přístroj vypne. Druhá reklamace neúspěšná, technikovi se závada neprojevila. Třetí reklamace na doporučení právníka s odkazem na příslušné paragrafy rovněž neúspěšná s poznámkou závada elektroinstalace, přístroj v pořádku. Celý dům je 7 let starý, s revizí elektro zkolaudovaný, druhý přístroj bez problémů funguje. Teď jsem to nahrál na video, hned po druhém klapnutí vypínače přístroj vypne.Tak jdu za právníkem, co dál. Stojí ten přístroj sice jen tisícovku, ale na to ti lumpové spoléhají, že nad tím každý mávne rukou. Z postoje czc jsem zklamaný.
    18.4.2014 16:47 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Hmm, to stihli na chlup. Kdyby to bylo až v pondělí, tak už budou muset vracet peníze (reklamace delší 30 dnů = neopravitelná vada).

    Jinak Alza v tomhle není o moc lepší. O vyřízení reklamace totiž nerozhoduje primárně prodejce, ale servis, který to opravuje, a ten spadá pod výrobce. A Seagate poslední dobou záruční podmínky dost zhoršil. Já mám naopak zkušenost s jinou reklamací u CZC, kde mi byly peníze vráceny napoprvé. Ale to byl OvisLink.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.4.2014 17:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Mám pocit, že při nákupu na firmu to není 100% jisté.
    O vyřízení reklamace totiž nerozhoduje primárně prodejce, ale servis, který to opravuje, a ten spadá pod výrobce.
    Ne nezbytně. V Alze evidentně na servis dlouho nečekají a opravený disk pak strčí do kategorie Bazar.
    Max avatar 18.4.2014 19:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    To není pocit, pokud kupuješ na firmu, nejsou žádné 30 denní lhůty pro vyřezení atd. Vše je pak jen o dohodě.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luk avatar 19.4.2014 00:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Při nákupu na firmu jsem v Alze čekal na reklamaci pamětí 3 měsíce.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.4.2014 19:37 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Hmm, to stihli na chlup.

    Dost firem v téhle branži má tohle chytání termínu přímo udělaný program. Vydusit klienta čekáním a stihnout o fous v termínu.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    deafboy avatar 18.4.2014 17:00 deafboy | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.4.2014 17:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Zajímavé, ale WD a Seagate mi selhávají podobně, spíš ten WD víc.
    19.4.2014 05:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    U WD si můžeš naprogramovat vlastní firmware ;-) (seagate nejspíš má JTAG taky, ale zatím jsem o hacku neslyšel).
    22.4.2014 19:53 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    ehmm... mozna zkus priste RTFA:
    The worst of the bunch, meanwhile was the 1.5 TB Seagate Barracuda Green ... Backblaze said this particular model is pretty bad, but it cautions not to read too much into it. The company received these specific drives as warranty replacements.
    To ze refurbished disky chcipnou drive je absolutne zrejme vsem co maji mozek. Moje osobni zkusenost z prace v kamennem pc shopu: mezi WD a Seagate je stejnej rozdil jako mezi T-Mobile, Orange a Vodafone. T.j. stejna sr*cka jen jine barvy.
    18.4.2014 17:19 PPK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Jestli on za to nemuze prave Seagate. Westerna mi osobne vymenili okamzite na miste za novej. A bratranek mel serii kdy mu asi trikrat po sobe odesel WD pokazdy zhruba po 2 mesicich a taky vymena na miste za novej...
    pavlix avatar 18.4.2014 17:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Na druhou stranu CZC má asi s výrobci dlouhodobé zkušenosti, tak není problém zboží špatných dodavatelů buď z nabídky odstranit nebo zřetelně odlišit reklamační podmínky tím, že naopak ve spolupráci se spolehlivým dodavatelem nabídnou podmínky nad rámec zákona. Všechno jde, když se chce, ale co si pamatuju CZC, tak tam se spíš nechce.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 18.4.2014 17:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Jako bych to tu neopakoval stokrát, že je CZC nejhorší počítačový obchod, který znám.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.4.2014 05:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Njn, ale tady pak už zbývá jen Alza, kde je hnusnej ufoun (sice jsem ho pár dní na youtube neviděl, ale to asi nic neznamená) a pak pár sice známých obchodů, ale s malou nabídkou.
    19.4.2014 12:34 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Viz #15

    S CZC mám jenom dobré zkušenosti, všechny reklamace dopadly dobře, když jdu nakoupit, za 15 minut dostanu to, co jsem si objednal.

    Alza? Naposledy, když jsem tam byl (a doufám, že to opravdu bylo naposledy), jsem si dal nejdřív čtvrt hodinky na pokladně a pak tak půl hodiny na výdeji. Od té doby to ještě vylepšili tou zelenou obludou, kterou si můžou strčit tam, kam jim slunce nesvítí. A poplatek za to, že mi to dovezou i v rámci Prahy, tak to je fakt poslední + n kapka.

    A co se disků týče - certified repaired Seagate dostaneš kdekoliv, kde se prodejce nerozhodne dotovat Seagate z vlastní kapsy. Takhle oni teď prostě řeší reklamace, vyměňují za "opravené" kusy, aby ušetřili. Luboš měl docela štěstí, že dopadl tak, jak dopadl, a že ten disk vůbec nefungoval. Mnohem běžnější je totiž stav, kdy ten disk zdánlivě funguje normálně, tak se odnese do serverovny a za 3 měsíce se mění.

    Podle mě ta "oprava" prostě spočívá v tom, že vymažou S.M.A.R.T. info a řeknou tomu disku, aby nepoužíval postiženou oblast - takovým způsobem, aby ze S.M.A.R.T. nebylo vidět, že na tom disku jsou vady. Tedy aspoň chvíli.

    Teď máme na skladě hromádku takhle "opravených" disků, které jsou dobré tak akorát na to použít je místo kladiva.

    Proto jsme začali nakupovat WD. Ti se sice pokouší disky "opravovat" stejným způsobem, ale prý to nestíhají, takže má člověk šanci na to dostat výměnou nový kus.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 19.4.2014 13:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Seagate jsou aktuálně největší shity, a to se slušným předstihem. Nejlepší jsou jednoznačně Hitachi (i když jsou dražší), WD je někde uprostřed.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Heron avatar 19.4.2014 19:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Podle mě ta "oprava" prostě spočívá v tom, že vymažou S.M.A.R.T. info a řeknou tomu disku, aby nepoužíval postiženou oblast - takovým způsobem, aby ze S.M.A.R.T. nebylo vidět, že na tom disku jsou vady. Tedy aspoň chvíli.

    Na tohle fakt pozor. Tomhle mi dělal jeden software pro Widle (WD Diag), kterým jsem se chtěl jen mrknout na smart údaje (měl jsem několik vadných disků, údaje ze smartctl a chtěl jsem jen vědět který disk je který). Po použití toho softu (ano, poprvé ty realokované sektory opravdu poctivě ukáže), byla smart tabulka jako nová a já skončil s vadným nereklamovatelným diskem, který se tvářil jako nový.

    Na druhou stranu při reklamaci disků jsem vždy dostal nový zabalený výrobcem, takže si nemyslím, že by tohle v těch českých obchodech někdo dělal (a taky kdo by to tam dělal).

    19.4.2014 19:38 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Na druhou stranu při reklamaci disků jsem vždy dostal nový zabalený výrobcem
    Kdy naposledy?
    takže si nemyslím, že by tohle v těch českých obchodech někdo dělal (a taky kdo by to tam dělal).
    To už je otázka, kam až ten vadný disk dojde, než z něj někdo udělá certifikovaně opravený disk k používání na 3 měsíce a pošle ho zpátky.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 19.4.2014 19:42 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Kdy naposledy?

    Loni na podzim.

    20.4.2014 00:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Seagate? Loni na podzim nový? Tak to máš buď víc štěstí než rozumu, nebo tě ten prodejce má rád.
    Quando omni flunkus moritati
    24.4.2014 13:16 Zett | skóre: 14 | blog: Dell_PowerEdge_1800
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Asi nás bude víc... Já jsem včera asi po týdnu dostal z reklamace nový 2TB Seagate.
    Max avatar 18.4.2014 19:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    A já mám zase s CZC opačné zkušenosti. A co to znamená? Naprosto nic. CZC vs. Alza vs. ??? mi přijde jako věčný boj WD vs. Seagate vs. ???
    Myslím si, že oba obchody jsou ok a jsou lidé, kteří mají špatné zkušenosti a jsou lidé, kteří mají dobré zkušenosti a ani jeden z obchodů nejde vyloženě odsunout na ďábelskou kolej.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    18.4.2014 19:51 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Reklamoval jsem u CZC v půlce března disk - házel chyby, triky se SMARTem a dd nezabíraly, tak jsem jim ho odnesl. Prý "bývá vyřízeno tak do 10 dnů" - vyřízeno to bylo za cca 26 dní vrácením peněz. Byl to Seagate.

    S Alzou nemám nějak lepší zkušenosti, navíc jsou dost drazí a je to opruz. Člověk si nevybere...
    xkucf03 avatar 19.4.2014 18:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě

    BTW: jak kdo řešíte situaci, kdy potřebujete nový disk hned? Kupujete náhradu v tom samém obchodě, kde reklamujete, nebo radši jinde? Pozorujete nějaký vliv na rychlost a vstřícnost při vyřizování reklamace?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Heron avatar 19.4.2014 18:58 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    V TSB, kde nakupuji nejčastěji, jsem vztah mezi nákupem dalších komponent a rychlostí reklamace nevypozoroval.

    Mají ale poněkud "svůj" přístup k vrácení peněz za reklamované zboží. Při reklamaci zboží formou vrácení peněz se tyto připíšou ke kreditu na účtu (v interlinku). Pokud je člověk chce poslat na účet, stačí napsat email s číslem účtu a oni to pošlou (bez pořádného ověření, nepodepsaný email evidentně stačí ;-).

    No jenže tento kredit nějak nelze použít na nákup dalšího zboží. Takže jsem nakoupil další zboží a zaplatil jeho plnou částku (na kredit jsem zapoměl). Při dalším nákupu už jsem na to speciálně upozornil, načež obchodník začal cosi 20 minut dělat v jejich interním systému. Takže ano, z kreditu zaplaceno, ale až po extra upozornění a 20min interním procesu.

    To už je skoro lepší si to nechat posílat na účet a nákupy řešit standardní cestou bez kreditu.
    mca avatar 21.4.2014 00:20 mca | skóre: 17 | blog: keep_walking | Lévis, Québec City
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Priplatkovou sluzbou u NCIX i NewEgg za okamzitou vymenu a prioritu. Jednodusse se mi to vyplati u klicove HW. V praci nam zajistuje vymeny primo HP a udrzuje nas predzasobene s tim, ze az nas pocti navstevou servis, tak se mu proste defektni HDD predaji, nebo poslou.

    "Hloupe dotazy posiluji kolektiv... ostatnim v tu chvili stoupne sebevedomi"
    18.4.2014 21:05 grim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    disky jsem v CZC reklamoval od r.2010 6x, vždy naprosto v pohodě, i když vyřízení trvalo řádově špíš týdny než dny. Naposledy, pár měsíců zpět, jsem reklamoval 1TB WD Black (tj 5let záruky reklamoval jsem po cca 3.5letech), první reklamace. Chtěl jsem vrátit peníze s tím, že si koupím větší. Vyřízeno k mé spokojenosti dobropisem a objednáním většího disku. Nemuseli...
    18.4.2014 21:36 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    příznivějšími cenami u CZC.cz
    vyjímka? Řekl bych opak, ..
    19.4.2014 11:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Něco je levnější v jednom e-shopu, něco v jiném. Ale zrovna u počítačových komponent a obchodů typu Alza a CZC ty rozdíly až na výjimky nebývají takové, aby mělo smysl se jimi zabývat.
    19.4.2014 05:35 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Jaký to byl Seagate model a jak se závada u prvního disku přesně projevovala?
    19.4.2014 08:56 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Dali ti ještě větší šméčko? Důvod pro odstoupení od smlouvy, peníze vrátí hned.
    Max avatar 19.4.2014 11:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Nejdříve si nastuduj zákony a pak až raď.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.4.2014 13:33 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    nastuduj si je ty.
    Max avatar 19.4.2014 15:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Proč? Od smlouvy odstoupit nemůže, tak jak mu radíš, nemá to oporu v zákoně. Nechápu tedy, proč já bych si měl něco studovat, když ten, kdo tu šíří bludy, jsi ty?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.4.2014 16:54 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Od smlouvy odstoupit může. Bludy tu šíříš ty.
    19.4.2014 20:18 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    docela by me zajimalo na zaklade ceho toto tvrdis, poprosil bych o link na konkretni paragraf zakona nebo jine normy na zaklade ktere si myslis ze mas pravdu.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Max avatar 19.4.2014 20:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Ok, dolož to příslušným paragrafem, pak to uznám.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.4.2014 16:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    jéééé, ten blbec je odblokovanej? proč?! takovej klid tu byl...
    22.4.2014 01:01 Jiří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Nepřeháněj, Max není zase takovej blbec...
    Heron avatar 19.4.2014 17:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    že o způsobu vyřízení reklamace rozhoduje servis, nikoliv oni a že mám zkrátka smůlu.

    Mám podobnou zkušenost s reklamací kola. Koupil jsem si poměrně drahé kolo, neseděly mi tam brzdy, nechal jsem je vyměnit za lepší. Veškeré servisy jsem dělal výhradně v prodejně, kde jsem to koupil, tedy i tuhle výměnu brzd.

    Jenže při výměně to udělali blbě (2x po sobě) a dopadlo to tak, že je ztržený závit na straně vydlice (která samotná stojí přes 12tis.).

    Při reklamaci této závady (v podsatě reklamace jejich předchozího úkonu) jsem se dozvěděl v podstatě to co ty, tedy že o reklamaci rozhoduje "servis" (do teď to dělali přímo v prodejně a najednou je tu tajemný "servis"). Nakonec jsem to s nima vyřešil, ale odkaz prodejce na jakousi třetí stranu mi zůstal v hlavě.

    Teď to čtu tady taky. Co to je? Je to nějaká nová omrdávka kupujících ze strany prodejen nebo se nějak změnilo právo v tomto směru?

    Luk avatar 19.4.2014 18:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Při reklamaci této závady (v podsatě reklamace jejich předchozího úkonu) jsem se dozvěděl v podstatě to co ty, tedy že o reklamaci rozhoduje "servis"
    Nic než výmluvy. Je to jejich problém, protože z hlediska práva je to naprosto jasné - smlouva je uzavřena mezi prodávajícím a kupujícím. Jestli to opravuje přímo prodávající nebo nějaký servis, nehraje žádnou roli.
    Je to nějaká nová omrdávka kupujících ze strany prodejen nebo se nějak změnilo právo v tomto směru?
    Právo se nezměnilo do podoby, že by něco takového šlo. Sice § 2172 NOZ říká, že prodávající může uvést v "záručním listu" osobu určenou k opravě a pak se (pokud je tento servis v místě prodávajího nebo blíže kupujícímu) uplatňuje záruční oprava tam a ne u prodávajícího. To ale není tento případ.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Heron avatar 19.4.2014 18:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Nic než výmluvy. Je to jejich problém

    Ano, takto jsem to taky s nimi vedl s tím, že požaduji opravu v záruční lhůtě pochopitelně zdarma, což tak nakonec je.

    Mě jenom lehce znejistilo to, že jsem tady od Doliho četl skoro totéž (a to ve zcela jiné oblasti než je cyklo).

    xkucf03 avatar 19.4.2014 17:57 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě

    Jednou jsem reklamoval disky přímo u výrobce1 a prošlo to celkem hladce a relativně rychle2 – možná je lepší to dělat rovnou takhle a české obchodníky obejít.

    [1] protože obchodník poskytoval záruku jen po dobu dvou let, ale výrobce 3 roky
    [2] dobu vyřízení ovlivnila asi nejvíc přeprava poštou, u nich to moc nezdržovali

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Heron avatar 19.4.2014 19:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Já jsem takhle reklamoval Nikon P7700 přímo v českém servisu (na doporučení českého servisu) a protáhlo se to na více než 2 měsíce. Kdybych to dal (ze zákona) přímo k obchodníkovi (kde to nakonec stejně skončilo), trvalo by to do 30 dnů (ověřeno, reálně týden) a poslal by nový kus. Ne vždy je výrobce nebo autorizovaný servis lepší.
    19.4.2014 18:57 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Reklamace u CZC - Evolveo Strongphone Q4, odolný mobil který nepřežil pád z 0.5m na koberec. Alespoň že do něj fakt neteče. Samozřejmě jsem ho po projevení závady (displej nic nezobrazuje) rozebral a dokonce se pájkou vrtal na desce (měl jsem podezření na studeňák u konektoru). Potom co jsem usoudil že asi odskočilo nějaké BGAčko, zašrouboval jsem to (na dva šroubky přitom zapomněl!), a odnesl na reklamaci. Vyřízeno opravou po 14 dnech :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    20.4.2014 08:28 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě

    1. Záleží na konkrétní značce zboží. S některými výrobci mají prodejci dohodu o výměně kus za kus. Pak to tak dělají i zákazníkovi, protože ví, že to s výrobcem bez problémů vyřeší. S jinými výrobci jsou problémy, takže se jim vadné zboží přeposílá, čeká na řešení a to pak oznámí zákazníkovi. S tím, v kterém obchodě jsi to koupil, to moc nesouvisí.

    2. Pokud jsi to koupil na firmu, tak se na to nevztahuje občanský zákoník, ale to co jste uzavřeli ve smlouvě. Mě například Alza odmítla vzít druhý den zpět zboží koupené na firmu přes e-shop, protože na firmu se 14denní lhůta vrácení zboží nevtahuje.

    20.4.2014 10:37 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Já jsem asi exot, ale reklamoval jsem Seagate disk v CZC na Hájích a dostal jsem nový okamžitě (čekal jsem asi 5 minut). Pravda, bylo to někdy v roce 2008...
    21.4.2014 13:39 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Nj, tehdy měl Seagate dost jiné podmínky
    20.4.2014 18:42 esodoma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Kdzy uz tu vsichni brecime, tak se pridam.. Jiz nekolikrat (opakuji nekolikrat) se mi stalo v Alze v Holesovicich ze jsem tam stal a vsude litalo, nebo postavalo plno mladych chlapcu, srandicky mezi sebou, pokukovani do mobilu, proste nezajem... Od te doby chodim do Mironetu, tam i kdyz si nevemu cislo tak se me optaji co si preju okamzite.
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.4.2014 21:09 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    a teď chodíš okukovat mladý chlapce do mironetu :-D
    20.4.2014 21:46 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě

    Já to pochopil, že oni nepokukovali po něm když se divali do mobilu. Ale pravda, Mironet nemá takovou reklamní popularitu, takže tam chodí míň lidí.

    Svůj noutbůk, jsem chtěl koupit v Mironetu nakonec zvítězila méně stovková cena v czc, k tomu přispěla i větší nabídka v ešopu u czc. Jsou věci které jsem ale koupil i Alze a které nikdo jiný neměl. Celkově jsem toho nakoupil nejvíc v czc. Připočívali nějaký body, který mi smazali při jejich změně stránek, a cca za 40tis utracených u nich bych dostal za ty body starou hru za cca 200Kč.

    21.4.2014 20:05 Heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    A proč jste netrval na vrácení peněz hned napoprvé? Vzhledem k přetáhnutí lhůty 30 dnů jste n tento postup měl nárok.

    jinak vadný disk ( např. SMART read-error-count) kus za kus mění alfacomp.cz
    Max avatar 25.4.2014 12:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    30 denní lhůta u firem neexistuje, tam platí úplně jiné zákony.
    Rovněž při nákupu na IČ přes internet zapomeň na nějakou 14 denní lhůtu na vrácení peněz bez udání důvodů apod. věci.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    gtz avatar 22.4.2014 00:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Firmy ti většinou vrací disku RFU, který dostanou od distributora když on to tam reklamuje. Značka ideál, je když nejede (cvaká, netočí se vůbec) a v těch případech dostaneš skoro vždy disk nový.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    OndraVoves avatar 28.4.2014 09:14 OndraVoves | Pribram
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Delal sem na reklamacich v CZC a mate pravdu... jakmile si koupite zbozi prestavate byt dulezity ("v hlavach vyssi moci zazni to sladke CINK, CINK a je vydelano")... a to nevite vsechno co se tam deje (ale to neni vec jenom CZC)... lepsi nevedet... Rada na zaver je ze pokud vite ze ste v pravu tak nejdete na reklamace (tam bohuzel nikdo nemuze pomoct i kdyby chtel protoze pak se to obrati proti nemu a on to odnese...) ale rovnou za nadrizenym nebo sefem pobocky a "rvete a vyhrozujte", ale nervete na normalni zamestnance protoze to sou jenom zamestanci kteri musi dodrzovat firemni politiku a platit ucty...
    pavlix avatar 28.4.2014 09:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Dneska bych se s nima vůbec nebavil a při prvním problému to předal právníkovi.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.4.2015 17:59 Suetanaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Naprosto vím o co jde, mám takřka naprosto stejnou zkušenost, reklamace proste nefunguje, i když jsem po půl roce koupil nové dva komponenty, vymenil je a PC mi začal normálně pracovat a zaslané dva komponenty na reklamaci s tím že se jedná o pátou reklamaci a třetí uznanou přímo u těchto dvou komponentů, tak mě CZC.CZ odbyli stejným způsobem, peníze nevrátily a poslali dva nové komponenty, s tím, že hl. desku mi vybrakovali od příslušenství,které "jsem prý neposlal" a nechali si i kody na hry a CD s ovladači. Desku a procesor jsem si prodal nakonec sám, tratil jsem na celé sestavě asi 1 500,- ale pro mě je to hořké zklamání, je to podle mě chyba jenoho člověka, který tam dělá servis, naprosto tomu nerozumí jako příklad slouží to, že jsem mu v dopise psal, že jsem si zjistil, že problém je v hl. desce a CPU a on poslal neopravenou sestavu nazpět a vyměnil tam RAM. To bylo po páté reklamaci celé sestavy a to sem už fakt neměl na to nervy, NIKDY NEKUPUJTE OD CZC.CZ, jsou tu lepší hráči na trhu ALZA a třeba i TS-BOHEMIA, vždy mi vyšli vtříc a nikdy jsem neměl problém, navíc jsou schopni vás přepojit na servis a domluvíte se přímo s člověkem který tomu rozumí a ne promiňte mi to - S RETARDEM KTER0HO BYCH NA HODINU VYHODIL, protože znám desítky lidí, kteří počítačům rozumí víc neč ten "servisák" v CZC.CZ

    Závěrem: UŽ NIKDY CZC.CZ
    11.8.2016 13:35 otakar thon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Posilat tablet k vuli suplicku na sim karty na mesic do servisu se mne zda nestastne reseni. Suplicek je vymeneny za par vterin,ale castka se asi nevyplati, je o mnoho drazsi a pro podniky vyhodnejsi servis. Jenze se vam nemusi vratit vas tablet, ale nejaka sunka. A za castku zaplacenou za servis si muzete poridit novy tablet. At ziji ceske sluzby.
    16.9.2017 18:04 Kulda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Mám čerstvou zkušenost z letošního jara. Zakoupil jsem sat. přijímač zn. Amiko, protože předchozí přijímač přestal po 6 letech přijímat s přechodem na HD. Nový Amico reagoval na pokles napětí v síti výpadkem. Reklamaci vyřídili výměnou přístroje za nový hned na prodejně. Druhý výrobek totéž, reklamaci odeslali k vyřízení. Abych mohl koukat na TV, zakoupil jsem na doporučení technika jiný přístroj zn. Cryptobox, který od té doby funguje bezvadně. První reklamaci uznali a údajně přehráli sw, ačkoliv jsem požadoval vrácení peněz, neb jsem zakoupil jiný přístroj. Nicméně závada stejná, při cvaknutí vypínačem, zapnutí jiného spotřebiče hned přístroj vypne. Druhá reklamace neúspěšná, technikovi se závada neprojevila. Třetí reklamace na doporučení právníka s odkazem na příslušné paragrafy rovněž neúspěšná s poznámkou závada elektroinstalace, přístroj v pořádku. Celý dům je 7 let starý, s revizí elektro zkolaudovaný, druhý přístroj bez problémů funguje. Teď jsem to nahrál na video, hned po druhém klapnutí vypínače přístroj vypne.Tak jdu za právníkem, co dál. Stojí ten přístroj sice jen tisícovku, ale na to ti lumpové spoléhají, že nad tím každý mávne rukou. Z postoje czc jsem zklamaný.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.9.2017 21:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace na CZC.cz - zákazník až na posledním místě
    Koli máte napětí v síti? Amiko jsem měl taky a chodilo výborně.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.