abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | Pozvánky

    V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (72%)
     (6%)
     (10%)
     (11%)
    Celkem 229 hlasů
     Komentářů: 16, poslední dnes 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    31.3.2015 16:32 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Zajimave, ze listuje adresare porad vzdalene. U RO mountu to preci muze vsem klientum dat READ delegat a oni pak pozadavky mohou odbavit z cache.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 31.3.2015 16:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Dobrý tip. Pro nfsroot stále používám NFSv3, tahle delegace je ale až u NFSv4, jestli googlím správně.
    31.3.2015 17:31 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    jj, az od NFSv4. Na obou by ale melo jit nastavit, jak dlouho to muze pouzivat starou odpoved.
    31.3.2015 18:04 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    NFSv3 bude vzdycky delat minimalne getattr call i pro vsechno, co ma v cachi. Stejne jako NFSv4 klient bez delegace.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    31.3.2015 18:40 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    acregmin=n The minimum time (in seconds) that the NFS client caches attributes of a regular file before it requests fresh attribute information from a server. If this option is not specified, the NFS client uses a 3-second minimum.
    31.3.2015 20:30 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Tedy, 3s jsou default? Ze jsem nikdy nevidel NFS na linuxu se tak chovat. Divne. Ale NFS do detailu.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    31.3.2015 20:31 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    ..*neznam kod.. NFS do detailu
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Luboš Doležel (Doli) avatar 31.3.2015 21:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Hmm, ty jo, nfsroot přes NFSv4 je mission impossible. Možná tak s initrd. Jakmile ale začnu nutit vers=4 nebo rootfstype=nfs4, tak to skončí po chvíli kernel panicem, kterému nepředchází vůbec žádná síťová aktivita.
    pavlix avatar 31.3.2015 21:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Možná tak s initrd.
    To bych viděl jako ideální postup a vykopat z jádra všechny ty jinak typicky userspacové sračky jako je DHCP. Obecně, nejenom pro NFSv4.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    31.3.2015 23:22 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Mně se taky zdá NFS jako rootfs, navíc v read-only režimu, jako zbytečně drsná složitost, kdybych si dělal osobní bezdiskový stroj, tak bych pro rootfs použi spíš něco na způsob squashfs přes nbd (plus overlayfs s tmpfs), protože všechny moderní CPU jsou schopné dekomprimovat data rychleji, než se čtou přes gigabitovou síť. Jediná nevýhoda (mimo nutnosti používat initramdisk/initramfs) je vt tom, že zkomprimovaný souborový systém se musí při updatech znovu (re)generovat, i když i to by šlo nejspíš nějak pořešit, protože mksquashfs umí přidávat data inktrementálně.

    No a pokud se někomu nechce komprimovat, tak se může klidně vyexportovat jako síťové blokové zařízení normální disk, jediný problém je problematičnost při mountování takového obrazu read-only, protože i v tomto režimo do něj některé souborové systémy zapisují (minimálně Ext3/4, ale nejspíš i další používající žurnál). Minimálně ndb sice má možnost copy-on-write, ale má výrazné negativní následky na výkonnost.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 31.3.2015 23:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Jediná nevýhoda (mimo nutnosti používat initramdisk/initramfs) je vt tom, že zkomprimovaný souborový systém se musí při updatech znovu (re)generovat, i když i to by šlo nejspíš nějak pořešit, protože mksquashfs umí přidávat data inktrementálně.
    Přesně tohle uvádí jako workaround problémů s KDE a přesně kvůli nutnosti přegenerování jsem to zatím nechal takhle.
    No a pokud se někomu nechce komprimovat, tak se může klidně vyexportovat jako síťové blokové zařízení normální disk, jediný problém je problematičnost při mountování takového obrazu read-only, protože i v tomto režimo do něj některé souborové systémy zapisují (minimálně Ext3/4, ale nejspíš i další používající žurnál).
    Kvůli herním Windows bootovaným ze sítě tu mám v provozu iSCSI target, takže to spíš zkusím přes něj. Udělal jsem si lokálně rychlý pokus s immutable souborem (chattr +i) a mount -o loop,ro a ext4 s tím nemělo problém. Stejně ale asi pro tento účel zvolím ext2.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.4.2015 23:27 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Tak iSCSI taky stojí za prd. Windows s mým linuxovým targetem fungují v pohodě, ale jakmile je initiatorem Linux a dělám zápisy, tak na klientovi začnou po chvíli zápisy selhávat. Na serveru je v dmesg chyba:
    [1044588.807658] fd_do_rw() write returned -22
    Google nachází jedinou relevantní věc, kde to byla chyba na storage. Jenže já do toho souboru můžu na serveru zapisovat naprosto bez problémů. Filesystém ani úložiště problémy nemá.

    Takže prostě target v Linuxu v reakci na určité požadavky vytvoří nevalidní požadavek pro zápis do souboru (-22 je EINVAL).
    2.4.2015 13:32 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Zkoušel jsi místo souboru jako backing store toho targetu použít blokové zařízení (LVM třeba)? Tipuju, že to bude častější způsob využití toho targetu a tím by to mohlo být líp otestovaný.

    Btw. jak moc práce je rozběhat Windows přes iSCSI? Úplně bezdiskový stroj neplánuju, ale mít Windows nad md raidem s SSD cache zní docela zajímavě...
    Quando omni flunkus moritati
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.4.2015 14:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Tipuju, že to bude častější způsob využití toho targetu a tím by to mohlo být líp otestovaný.
    Souhlasím, ale to už nechci ;-) Na používání souborů se mi líbí, že mohou být řídké ("thin provisioning").
    Btw. jak moc práce je rozběhat Windows přes iSCSI? Úplně bezdiskový stroj neplánuju, ale mít Windows nad md raidem s SSD cache zní docela zajímavě...
    Práce to tolik není (pokud člověk instaluje Windows z DVD a vyhne se potížím při instalaci ze sítě). Má to ale nevýhody:
    1. Pokud v cílovém stroji změníš síťovku (změníš nutný ovladač), tak ty Windows už nikdy nenabootují. Chci o tom napsat článek, tak to tu teď nebudu rozvádět, ale běžný smrtelník už ty Windows dohromady nedá.
    2. Po Ethernetu jsem nikdy nedosáhl rychlosti vyšší než ~33 MB/s, a to ani ve vyloženě syntetických testech bez ohledu na rychlost úložiště. Windows jsou dostatečně rychlé, ale cítíš, že ten disk je nějaký pomalý. Dnes už nebudu doma, abych na Linuxu zkusil, jestli je na vině MS initiator nebo Linux target. (Přes NFS jsem ale dosahoval snad i 100 MB/s.)
    2.4.2015 15:51 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Souhlasím, ale to už nechci
    Proč to?
    Na používání souborů se mi líbí, že mohou být řídké ("thin provisioning").

    Koukni na dm-thin. Trochu jsem ho testoval v Debian Jessie a v pohodě, dokonce to podporuje i discard, takže se uvolňuje místo uvolněné filesystémem. Akorát je citelné zpomalení, když jsou metadata zapsaná na rotačním disku a musí se s nimi manipulovat při de/alokaci bloků, ale to bude u děravého souboru stejné.
    Práce to tolik není (pokud člověk instaluje Windows z DVD a vyhne se potížím při instalaci ze sítě)
    Hm, tuhle možnost jsem v instalátoru neviděl - hádám, že ji schová, když vidí disky.
    Quando omni flunkus moritati
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.4.2015 09:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Hm, tuhle možnost jsem v instalátoru neviděl - hádám, že ji schová, když vidí disky.
    Instalátor ti iSCSI přímo nenabídne. Musíš použít iPXE pro namapování iSCSI disku (sanhook), pak přejít na boot z CD a instalátor pak ten iSCSI disk vidí jako běžný fyzický. Něco v něm pak ale pozná, že to není skutečný disk a zařídí, že Windows o iSCSI vědí.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.4.2015 21:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Doplnění: iSCSI mi mezi dvěma linuxovými stroji jede 106 MB/s. Za prd tedy stojí initiator ve Windows, který zvládá max 33 MB/s.
    Heron avatar 7.4.2015 09:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Mě to na Widlích saturovalo gigabit. Velmi záleží na targetu. Na ten co je v CentOS 5 to jelo rychle, na ten co byl v té době v Debianu, mi to jelo strašně pomalu (pomaleji než 33MB/s). (Co přesně to bylo za targety fakt nevím.)

    Linux initiator vs Linux target jsem nezkoušel, tam mám NFS (v3). Je možné, že Debianní target s linuxovým inicitátorem nemá problém.

    7.4.2015 22:43 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Nejsou náhodou v kernelu targety dva? To by to mohlo vysvětlovat.
    Quando omni flunkus moritati
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.4.2015 10:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Já vím jen o tom jednom, co se ovládá přes targetcli.

    Po přechodu na backend iblock v thin logical volume (LVM) ty Windows dávají až 99 MB/s (Linux teď až 112 MB/s). Takže jen to fileio je takové problémové.
    8.4.2015 12:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Hm, tak to vypadá, že do mainline se dostal jenom jeden.
    Quando omni flunkus moritati
    2.4.2015 17:49 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    No a pokud se někomu nechce komprimovat, tak se může klidně vyexportovat jako síťové blokové zařízení normální disk, jediný problém je problematičnost při mountování takového obrazu read-only, protože i v tomto režimo do něj některé souborové systémy zapisují (minimálně Ext3/4, ale nejspíš i další používající žurnál).
    Kvůli herním Windows bootovaným ze sítě tu mám v provozu iSCSI target, takže to spíš zkusím přes něj. Udělal jsem si lokálně rychlý pokus s immutable souborem (chattr +i) a mount -o loop,ro a ext4 s tím nemělo problém. Stejně ale asi pro tento účel zvolím ext2.
    I ext2 se vetsinou vyplati pripojovat jako ext4, protoze ext4 ovladac je vykonnejsi. Format disku to nijak neovlivni.
    pavlix avatar 1.4.2015 10:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Squashfs má dost pomalý start a zabírá dost RAM. To se zápisem na read only mount máš odkud?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.4.2015 01:12 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Pomalosti startu jsem si nikdy nevšiml (a to ani na relativně pomalých ARMech), a i když je pravda, že squashfs zabírá více místa než jiné "běžné" souborové systémy (protože drží v paměti navíc buffery pro dekomprimovaná data), při překladu jádra to jde poněkud upravit přes rozšířené volby (za cenu zpomalení).

    A ten problém s nutností zápisu i na read-only média mám z vlastní zkušenosti, po té, co se read-only exportovaný souborový systém s Ext3 odmít připojit a bylo nutné ho buď připojit jako Ext2, nebo povolit zápis (resp. copy-on-write). Podle dokumentace to jde nejspíš obejít externím žurnálem, ale nezkoušel jsem to.
    pavlix avatar 2.4.2015 13:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Pomalosti startu jsem si nikdy nevšiml (a to ani na relativně pomalých ARMech), a i když je pravda, že squashfs zabírá více místa než jiné "běžné" souborové systémy (protože drží v paměti navíc buffery pro dekomprimovaná data), při překladu jádra to jde poněkud upravit přes rozšířené volby (za cenu zpomalení).
    To se ovšem bavíš o době, kdy už je celý image stažený, jenže já řádově déle čekám právě na to stahování. Doma nejčastěji bootuju ze sítě SquashFS z LiveCD, kdykoli se něco pokazí nebo potřebuju udělat novou (třeba i testovací) instalaci. V případe Gentoo mám ten image na lokálním serveru. V případě Fedory chápu, že stažení z internetu může trvat o něco déle, ale to je jiný příběh.
    A ten problém s nutností zápisu
    Na to jsem se neptal. Ptal jsem se na tvrzení, že read-only mount zapisuje, to bych osobně považoval za průser, oproti kterému je odmítnutí připojení nepodstatná prkotina.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.4.2015 23:29 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos

    S initrd, RO NFSrootem a AUFS overlayem, aby si každý počítač mohl dořešit nastavení v etc nám laboratoře běží již přes 10 let. Dokumentace od Aleše Kapicy na stránkách naší katedry:

    https://support.dce.felk.cvut.cz/mediawiki/index.php/P%C5%99ehled_v%C3%BDvoje_infrastruktury_pro_diskless_Debian_na_kated%C5%99e_DCE

    Stránky v kategorii diskless pak obsahují množství informací o naší konfiguraci i obecných návodů. Dále existuje moje starší prezentace na toto téma připravená pro InstallFest

    http://cmp.felk.cvut.cz/~pisa/linux/diskless/diskless_dce_slides.pdf

    Bohužel se teď situace trochu zkomplikovala. Dlouho jsme se těšili, že out-of-source AUFS nahradíme Overlayem a budeme mít Vanilla jádra. Dokonce před několika lety jsme to úspěšně s overlayem odzkoušeli, ale verze, co se do mainline dostala nedovolí v žádné vrstvě systém souborů, který potřebuje revalidate. Přitom ze standardního jádra Debianu AUFS již odstranili. Takže nezbývá než patchovat AUFS nebo zkusit adrenalin se zrušením testu v Overlay. Pokud nedojde ke změně RO lower filesystému, tak to pak chodí. Patch:

    https://github.com/ppisa/linux-rpi/commit/d350d419ebd5b942a199cdf34991aeee379ba1e7

    Při testu se změnou v RO mnoutovaném nfs filesystému na straně serveru pak Overlay začne nadávat do syslogu. Jádro se zdálo, že ale nespadne. V každém případě by bylo moc milé, kdyby se i na toto použití myslelo a jednou se to dostalo do mainline.

    1.4.2015 00:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Tento problém je sice už dávno nahlášený, ale v KDE se na výkonnostní problémy kašle i v mnohem jednodušších případech.
    To si člověk nevybere. Já jsem teď zkoušel rozběhat Bluetooth v Xfce4 - všechno ok, spárováno s telefonem, blueman nabízí browse device, přes gvfs vidím v prohlížeči souborů adresářovou strukturu, dám zkopírovat obrázek z telefonu do počítače a chyba: another operation is in progress. Tak jsem hledal, chyba (v gvfs) nahlášená asi rok v Ubuntu, půl roku v Debianu.

    Za poslední dobu mám tak nějak pocit, že když jde o počítače, tak se problémy řeší, když je průser. Dokud není průser, tak není co řešit.
    Quando omni flunkus moritati
    David Watzke avatar 1.4.2015 09:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    To spíš záleží na vývojářích daného projektu. Když se jim chyba neprojevuje a mají hodně jiných věcí, tak to neřeší. Občas do toho holt člověk musí hrábnout sám.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.4.2015 09:27 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Já mám někdy bohužel pocit, že kdybych neuměl programovat, tak se ty počítače nedají používat. Pořád si něco musím opravovat nebo dodělávat :-/
    16.4.2015 21:35 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos

    kdyby jsi neumel programovat tak si toho ze je neco spatne ani nevsimnes

    USE="-gnome -kde";turris
    1.4.2015 10:28 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Taky bych doma neco takoveho chtel, ale vidim problem v prenositelnych zarizenich - /home nemusi byt vzdy dostupny. Nebylo by lepsi mit lokalni kopii, ktera by se vzdy obcas sesynchronizovala se serverem? Stacilo by zjistit, ktera verze je novejsi a tou nahradit tu starsi. A dokonce by v klientovi ani nemusel byt pevny disk, stacila by flashka a nad tim nejaky overlay v pameti...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.4.2015 15:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Nevím, jak vypadá tvůj home, ale ten můj by se synchronizoval hooodně dlouho. Proto, když potřebuju sáhnout na nějaké dokumenty zvenčí, tak použiju buď sshfs nebo NFSv4 (sec=krb5p).
    1.4.2015 15:28 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Nechapu. Rikas, ze mas obsahly home, a proto pouzijes ciste sitove reseni, ktere je navic treba vubec nedostupne, kdyz nejsi pripojeny k netu. Zatimco to moje reseni by po siti tahalo jen zmeny (ktere jsou prinejhorsim stejne velke jako cela data) a jen obcas, protoze by porad existovala lokalni kopie.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.4.2015 21:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    ktere je navic treba vubec nedostupne, kdyz nejsi pripojeny k netu
    To se neděje.
    Zatimco to moje reseni by po siti tahalo jen zmeny (ktere jsou prinejhorsim stejne velke jako cela data) a jen obcas, protoze by porad existovala lokalni kopie.
    Jenže už ten rsync by trval zoufale dlouho.
    1.4.2015 16:00 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    V tomhle se musí uznat výhoda Microsoft řešení, kde mají CSC - Client Side Caching - pro síťové složky už velmi dlouho. Od Windows 7 to funguje i dost spolehlivě a záhadně se to nerozbíjí. Lidi s notebooky o tom v podstatě nemusí přemýšlet, a vybrané složky mají dostupné offline, a při návratu do LAN se synchronizují. Je k tomu i celkem použitelná integrace s GUI.

    Existuje něco podobně funkčního pro Linux?
    Max avatar 1.4.2015 17:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    To se ale hodí jen pro dokumenty, které se nemusí mezi uživateli sdílet. Pokud je potřebuji sdílet, tak jsou mi offline složky na nic.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.4.2015 00:11 Václav Vanc | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Já jsem taky zkoušel bootovat z NFS, ale ty KDEčka pak byly opravdu pomalé. iSCSI takový problém nemá a skoro ani nepoznám, že to bootuje přes síť (jen spouštění programů trvá o něco déle, protože mam jen 100 MBit síť, na gigabitu bych asi rozdíl nepoznal:) )
    2.4.2015 13:09 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Jak to vypadá u těch diskless strojů s kerberos tickety pro NFS ? Musí být na straně klienta v keytabu uložen nějaký ticket pro NFS službu? Musí být na straně kerberos serveru klientský principal, aby to chodilo ?

    Dík.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.4.2015 13:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Musí být na straně klienta v keytabu uložen nějaký ticket pro NFS službu?
    Ano.
    Musí být na straně kerberos serveru klientský principal, aby to chodilo ?
    NFS server musí v keytabu zase mít vlastní "serverový" principal. Klientské principaly ale v keytabu na serveru být nemusí.
    2.4.2015 14:00 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    A jak to řešíš u těch disklessů? V našem prostředí máme jeden diskless Debian, který bootuje na velkém množství stanic, které mají nfsroot jen jeden a na každé stanici je přes RW nfsroot aufs overlay s lokálním tmpfs. Takže změny se nepropagují na nfsserver.

    Nemám tuto chvíli řešení, jak pro každého nfs klienta zvládnout jeho nfs ticket. Nemáš nějaký tip ?

    Dík.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.4.2015 11:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Home na NFS4 + Kerberos
    Prostě jsem nacpal jeden principal pojmenovaný "nfs/nfsroot.doména" do keytabu v tom nfsrootovém systému. A ono to chodí.

    V /etc/krb5.conf v [libdefaults] mám ještě ignore_acceptor_hostname = true.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.