abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1056 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!

    18.4.2011 22:12 | Přečteno: 2141× | Lenovo refundace | poslední úprava: 20.4.2011 20:19

    Ozvalo se mi par nadsencu, kteri by me radi podporili, coz vitam. Po vymene nazoru s nimi jsem si rekl, ze zkusim udelat neco vice nez pouze zverejnovat mailovou korespondenci.

    Padlo hned nekolik napadu, ktere uvadim nize. Nyni se ale podivejme na odpoved od FFII, ktera mi dnes prisla. Obsahuje totiz velice zajimave napady, ktere budu urcite realizovat.

    Kandidati na realizaci (v nahodnem poradi):
    1. Kontaktovat Czech Free Software user group.

    2. Prostudovani EU direktiv zminenych v odpovedi FFII a pripadne jejich dalsi vyuziti.

    3. Zjistit jak to je s vazanym prodejem cehokoliv jineho nez software+hardware.

    4. Zalozit webove stranky informujici vyhradne o tomto pripadu. Pripadne sbirajici informace od dalsich nestastniku se stejnym problemem. Nebo sbirajici podpisy nejake petice atd. Moznosti je opravdu hodne.

    5. Kontaktovat Ceskou Piratskou Stranu, jestli by mohla s necim poradit nebo dokonce pomoct.

    6. Zalozit o. p. s. v pripade, ze by zadna z vyse uvedenych organizaci nepomohla/nezastresila tuto inciativu. To kvuli vetsi vaze pri soudnim rizeni apod. nez ma jednotlivec (fyzicka osoba).

    7. Zalozit konto za ucelem financovani webhostingu, soudu, webmastera atd.

    Jak vidno, tak pro nektere body by bylo potreba sehnat webdesignera, ktery by navrhnul jednoduchy vzhled webu (to bych sice zvladnul, ale zadny umelecky vykon by to nebyl :-().
    Pak nejaky webhosting (dostal jsem navrh na hostovani pro tyto ucely zdarma), webdevelopera pro zajistovani chodu stranek (mozna by stacily staticke, ale casem by to asi chtelo nejaky CMS).

    Kdybyste se nekdo chtel zapojit, tak jakakoliv pomoc a napady jsou vitany. Napriklad nejake zkusenosti s o. p. s. bych uvital.
    To shaneni pravnika se zamerenim na autorske pravo porad plati.

    Jinak v diskuzi se neustale objevuji stejne dotazy na to, co bylo jiz nekolikrat zodpovezeno/vysvetleno v predeslych blogpostech a disuzich pod nimi. Ono to je vlastne dobre, ale i tak tady mate link na hrube shrnuti pravdepodobneho predmetu soudni zaloby.

    Skalnim priznivcum bych doporucil prihlasit se do mailing listu, ktery uvedl pan Erwan HAMON v odpovedi FFII (zatim tam je prihlaseno 5 lidi vcetne me - tak go czech crowd, go!)

    A na konec nesmi chybet jiz tradicni dodatek pro "nezasvecene".
    Cely clanek o (prozatim neuspesnem) vraceni Windows 7 Lenovu si muzete precist v mem prvnim blogpostu.
           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.4.2011 00:43 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Zkusím přidat svoje názory na možné postupy (teď už pod správným postem :-)):
    1. Hodně dobrý nápad, taková organizace by mohla sehnat lidi pro podání hromadné žaloby, informovat média a vůbec znepříjemnit Lenovu život.
    2. Můžete to zkusit, ale bude to dost náročné a nevím, jestli vám konkrétně to k něčemu bude.
    3. To by se mohlo hodit pro argumentaci s Lenovem, ale nemyslím si, že by to bylo meritem žaloby (tam by šlo o porušení podmínek EULA), takže u soudu to už moc k ničemu nebude.
    4. To je určitě dobrý nápad :-)
    5. Přinejmenším by mohla organizovat hromadnou žalobu a informovat média, potom nejspíše budou mít i právníky se zaměřením na autorské právo, takže můžou pomoct u samotného soudu nebo i s podáním stížnosti EK.
    6. Je celkem zbytečné (a administrativně dost náročné) zakládat kvůli tomu o.p.s., lepší je sehnat další lidi a podat hromadnou žalobu.
    7. Webhosting nabízím zdarma, můžu tam nainstalovat i nějaký CMS (na víc asi nebudu mít čas).
    Jinak jsem nikde nenašel, jestli jste zkoušel reklamaci u Lenova (nemusíte se toho bát, ze zákona je i zamítnutá reklamace vždy zdarma a musí mít písemné odůvodnění, což se může velice hodit u soudu) či kontaktovat Microsoft (je to jejich licenční smlouva a jejich parter ji porušuje; doporučoval bych písemně, abyste opět měl písemnou odpověď a tedy něco, co můžete snadno předložit soudu), případně jak jste dopadl.

    Držím palce!
    19.4.2011 08:24 DanBlack
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    "...ze zákona je i zamítnutá reklamace vždy zdarma..." Pokud je reklamace zamítnutá, má prodávající právo si účtovat skutečně vynaložené a řádně doložené náklady na vyřízení!
    19.4.2011 08:40 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    To je a zaroven neni pravda.

    a) prodavajici (pripadne poverena osoba - fyzicka nebo pravnicka) provadi posouzeni reklamace a to nejpozdeji do 3 dnu (nikoli do 30ti, jak mylne casto udavaji). Do onech 3 dnu se MUSI vyjadrit minimalne v tom smyslu, zda reklamaci uznavaji nebo neuznavaji. Nelze se vymluvit ze na to nemaji lidi, protoze mit je, je jejich povinnost. b) pokud do tech 3 dnu reklamaci nezamitnou, tak ji prakticky automaticky uznavaji. c) lhuta 30ti dnu neni na pousouzeni, ale na vyreseni reklamace = oprava/vymena/vraceni penez/...

    Tak a k tem nakladum, v pripade (predpokladam opravneneho) zamitnuti reklamace, lze pozadova napriklad postovne/dopravne (v prokazatelne vysi), ale nelze pozadovat poplatek za ono posouzeni reklamace (to je zakonna povinost). Naopak v pripade uznani reklamace, ma zakaznik pravo na uhradu veskerych nakladu s reklamaci spojenych = napriklad i zapujcka jineho zbozi po dobu reklamace a samozrejme dopravu, kde je mozne pouzit vlastni vuz (nikoli taxi) ... Podotykam, ze posilat neco na reklamci postou = riskovat, ze posta (nebo prodejce sam) danou vec mechanicky poskodi, ale prijemce zasilky samozrejme neresi pripadne rozmlaceny balicek, ten prijme => nelze uplatnit pojisteni na poste, a prisli jste o zaruku i o danou vec. Je tutiz velmi vhodne reklamovat vzdy osobne (s prislusnym predavacim protokolem potvrzujicim predani veci bez mechanickeho poskozeni), pripadne si vyzadat pisemne prohlaseni, ze prodejce prebira odpovednost za poskozeni zpusobene dopravou (to prakticky vzdy odmitne => pekne jim nauctujte tu cestu autem).
    19.4.2011 10:02 wlofy | blog: wlofy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    S temi 3 dny to ale neni zas az tak jednoduche coz je skoda. V zákoně stojí

    Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.

    Takže pokud nerozhodne do 3 dnů tak je pak možné se jenom dohadovat o době přiměřené.
    19.4.2011 13:32 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    ...ale nelze pozadovat poplatek za ono posouzeni reklamace (to je zakonna povinost).
    Hm, to jsou mi novinky - to uz se mnou tim padem nekteri prodejci zametli. Chjo - proce se toto neuci ve skole :-(
    19.4.2011 15:23 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Ano, spoustu prodejců má nápisy typu „Za neoprávněné reklamace účtujeme smluvní pokutu 500 Kč“ nebo „Při neuznání reklamace výrobek opravíme na náklady zákazníka“, ale zákon něco takového nedovoluje, takže prodejce si může napsat, co chce, vy nemáte povinnost to platit (na druhou stranu spousta lidí to zaplatí a na to prodejci spoléhají, těch pár, co to nezaplatí, holt dotují ti ostatní).
    19.4.2011 12:43 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Jinak jsem nikde nenašel, jestli jste zkoušel reklamaci u Lenova (nemusíte se toho bát, ze zákona je i zamítnutá reklamace vždy zdarma a musí mít písemné odůvodnění, což se může velice hodit u soudu)
    S tou reklamaci se priznam, ze vubec netusim co bych konkretne reklamoval. Oni neporusili nic z toho, co mi bylo predem zname.
    či kontaktovat Microsoft (je to jejich licenční smlouva a jejich parter ji porušuje; doporučoval bych písemně, abyste opět měl písemnou odpověď a tedy něco, co můžete snadno předložit soudu), případně jak jste dopadl.
    Presne toto planuji jiz dlouhou dobu (od te chvile, co zacaly zhasinat nadeje na "mirumilovne" reseni). Ale smysl to bude mit az u soudu, tudiz teprve az sezenu pravnika.
    19.4.2011 15:07 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Můžete reklamovat rozpor s kupní smlouvou, který se vyskytl v záruční době. Nesouhlasil jste s textem EULA (to není vaše povinnost, seznámit s ní jste před koupí neměl možnost, prodejce vás na ní pravděpodobně neupozornil a v kupní smlouvě se o ní pravděpodobně nic nepíše) a Windows vám tedy nefungují (v kupní smlouvě určitě jsou). Máte právo tedy požadovat buď přiměřenou náhradu (slevu) nebo odstoupení od kupní smlouvy, přičemž je na vás, kterou možnost zvolíte.
    19.4.2011 15:29 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Mimochodem, jak koukám na ten zákon, tak dokonce neplatí to, co se uvádí v EULA, tedy že prodejce rozhoduje, jak vás odškodní (jestli penězi nebo zbožím), ale ze zákona může pouze slevou (pokud se dobrovolně nedohodnete jinak).
    19.4.2011 16:09 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    No, tak jsem na to tedka koukal a mas v urcite podstate pravdu. Akorat se skutecne obavam, ze nekde v zakonech o autorskem pravu (ty jsme nestudoval) bude klauzule udelujici vyjimku smlouvam v takovem smyslu/rozsahu, ze nebudou platit ty "hezke" klauzuje z obcanskeho zakoniku.
    Krome toho mi nahani husi kuzi napr. toto:
    § 597
    (1) Jestliže dodatečně vyjde najevo vada, na kterou prodávající kupujícího neupozornil, má kupující právo na přiměřenou slevu ze sjednané ceny odpovídající povaze a rozsahu vady; jde-li o vadu, která činí věc neupotřebitelnou, má též právo od smlouvy odstoupit.
    nebo se take bojim tohoto:
    § 616 Shoda s kupní smlouvou
    (3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není- -li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
    Opravdu bych toto vsechno rad probral s pravnikem.
    19.4.2011 17:55 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    V autorském právu k tomu nic není, tam je, jaké náležitosti mají licenční smlouvy a na co se vztahují plus jak to funguje, když licenci nemáte. Licencování je ale uzavírání kupní (či jiné) smlouvy jako každé jiné a řídí se stejnými zákony.

    Můžete říct, že bez Windows je ten notebook neupotřebitelný, protože neumožňuje použití popsané v návodu k použití (určitě tam bude, jak se něco nastavuje ve Windows), případně obvyklé použití (modré Éčko :-)). Ale jak jsem pochopil, vy od smlouvy odstoupit nechcete, chcete slevu, takže vás se to netýká, slevu vám OZ umožňuje získat i tak.

    Pokud jste o tom rozporu věděl (tj. prodejce vás o oné EULA informoval nebo byla součástí kupní smlouvy, takže jste se s ní mohl seznámit ještě před koupí), tak máte smůlu; předpokládám ale, že to nenastalo, navíc by to stejně musel prokazovat prodejce, ne vy, což když jste mu tu EULA nepodepsal ani neodklikl před ním, asi to bude opravdu těžko prokazovat. V opačném případě jste si rozpor nezpůsobil sám, žádost o souhlas s EULA byl součástí dodaného zboží a vy jste postupoval obvyklým postupem (přečetl si navrženou smlouvu a nesouhlasil s ní). Navíc sama EULA (se kterou MS souhlasil, tedy pro ně je právně závazná, i když s ní nesouhlasíte vy) tu možnost vrácení obsahuje, tedy i kdyby to rozpor se smlouvou byl (což mi přijde jako nesmysl, nikdo vás nemůže nutit podepsat smlouvu), vy jste jednal v dobré víře.
    19.4.2011 18:50 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Tak ja uz fakt nevim jestli tykat nebo vykat :-)

    Kazdopadne me naplnujete velikou nadeji, ze by se dal soud vyhrat. Pisu soud, protoze 6 mesicu od koupe jiz davno marne uplynulo. Nebo mohu jeste dodatecne vyuzit rozporu s kupni smlouvou? Nebo si tu lhutu spatne vykladam a je ve skutecnosti jina?

    Jinak jsem tedka znovu cetl prohlaseni COI a ti zjistili, ze na strankach mnou zakoupeneho produktu byl navod k pouziti a v nem odkaz na licencni podminky EULA (udajne jsem se s nimi tedy mel moznost seznamit). Tohoto jsem si doposud nevsimal. Ja totiz nic takoveho pred a pri koupi nezaznamenal (a ani nyni at hledam jak hledam, na tech strankach co jsem ntb kupoval nic nemohu najit). Takze by me zajimalo, jestli si nekdo neceho takoveho vsimnul (pro jistotu jsem si proklikal proces objednavani az tesne pred odeslani objednavky a opravdu jsem na nic nenarazil).

    Mimochodem mohl byste mi prosim napsat na mail (nejsem si jist zda jste to vy)?
    Mate velke zkusenosti a nelenujete si podivat se do zneni zakonu, ackoliv toto neni vas pripad - to velice ocenuji. Takove lidi bych potreboval :-)
    19.4.2011 19:59 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Rozpor s kupní smlouvou můžete uplatňovat po neomezenou dobu, liší se to pouze tím, kdo má důkazní břemeno: prvních šest měsíců se předpokládá, že rozpor byl už při převzetí zboží, tedy prodávající musí rozpor vyvrátit (dokázat, že o tom kupující věděl nebo že to vzniklo až po převzetí), po šesti měsících musí kupující rozpor doložit (dokázat, že byl už při převzetí). V tomto případě ale na tom, kdo má důkazní břemeno, nesejde, protože oba použijete stejný a stejně prokazatelný argument (neodsouhlasení EULA, která byla přítomná při převzetí).

    Návod k použití nepotřebujete číst, dokud produkt nekoupíte, takže si myslím, že to nesplňuje podmínku, že jste o rozporu mohl vědět před koupí. Ale v tomhle případě o tom jasně asi nikdo kromě soudu nerozhodne (ČOI tvrdí jedno, SOS druhé).

    Nejsem to já, nerad se registruji :-) E-mail pošlu na váš kontakt.
    19.4.2011 03:55 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Proc zalozit o.p.s. a ne o.s.? To je obecne dost jednodussi a vic to odpovida pozadovanemu ucelu.
    19.4.2011 18:57 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    vic to odpovida pozadovanemu ucelu.
    Z popisu nevladnich neziskovych organizaci jsem nabyl dojmu presne opacneho :-). Obcanske sdruzeni mi prijde jako dlouhodobejsi iniciativa s blize nedefinovanym cilem. Kdezto obecne prospesna spolecnost uz v nazvu indikuje nejaky vyhranenejsi cil s dopadem prospesnym "vsem".

    Kazdopadne se do toho nehrnu - nejdriv bych to vsechno probral s pravnikem.
    21.4.2011 08:36 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Starší, nicméně většinou stále platné srovnání:

    http://neziskovky.cz/cz/fakta/legislativa/navody/1400.html
    21.4.2011 11:11 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Diky.
    Opravdu by bylo narocnejsi splnit veskere podminky fungovani OPS. Takze v pripade, ze budu/budeme zakladat neziskovku, bude to OS.
    19.4.2011 04:05 Petr Vileta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    5. Určitě ano. Třeba pošlete mail na jakub.michalek@ceskapiratskastrana.cz

    Je to náš specialista na kopírovací monopol a podobné zhůvěřilosti a navíc student práv. Když to nebude umět přímo on, může věci konzultovat se svými pedagogy a dalšími právníky, co nám fandí.
    19.4.2011 05:41 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Mozna by to chtelo zmenit strategii. Kdyz to nejde hrat na odmitnuti licence Windows a vraceni penez, tak by to mozna slo hrat na posilovani monopolu a bud donutit Lenovo a dalsi instalovat i dalsi OS nebo neinstalovat zadny system.

    * MS ma v oblasti OS vetsinove postaveni

    * Tohle postaveni posiluji nekteri prodejci vazanym prodejem, bez umozneni volby alternativy.

    * Mozna by bylo zajimave, jak by Lenovo a dalsi reagovali, kdyby jim bylo nabidnuto, ze na jejich notebooky bude predinstalovan Ubuntu Linux. (me by napr. zajimalo, kdo vlastne na ty notebooky ty Windows instaluje - Microsoft nebo Lenovo?) Zkus schvalne zjistit, kdo to instaluje - pokud Windows, tak jim za to asi Lenovo plati, pokud Lenovo, tak by meli delat i jine OS.

    * Zajimavy by taky bylo, prijit do Lenova, chtit notebook a rovnou jim rict, at ty windows vymazou, ze je na disku nechces, ze nesouhlasis se smlouvou.

    19.4.2011 08:46 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Pokud jim posles 1G $ na ucet, tak ti budou instalovat distro dle libosti. V realu je to o tom, ze M$ snima uzavre slouvu, ze nebudou dodavat s nicim jinym nez M$. No a za to jim samo vyplaci baksis z kazdyho prodanyho kusu + ty widle dodava rekneme za stovku. Proste stejny jako kdyz kseftujes s marketama (obi, ...)

    Takze opravdu jedina cesta je to rozmazat poradne soudne (a rozhodne nepristupovat na zadny mimosoudni dohody).

    Samo je to treba vzit z vicero stran - porusovani licence (ktera jim zpetny odkup narizuje), postaveni na trhu (monopolisticke chovani) ...
    19.4.2011 10:36 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    V realu je to o tom, ze M$ snima uzavre slouvu, ze nebudou dodavat s nicim jinym nez M$.
    *** No tohle by se mozna napadnout dalo. Tim brani MS konkurentum a vzhledem k jeho postaveni je to dost monopolisticky chovani, ne?
    No a za to jim samo vyplaci baksis z kazdyho prodanyho kusu + ty widle dodava rekneme za stovku.
    *** No, tak instalovat na disk Ubuntu je IMHO otazka par minut (podle rychlosti disku) a kdyz by za kazdej kus jeste dostal ten instalator nejaky prachy, tak by to mozna schudny bylo.

    19.4.2011 15:20 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Na disky to instaluje Lenovo, mají na to stroj, do kterého strčíte disk a on tam nakopíruje obraz. Ten disk tam strká výrobní linka, která potom montuje ty notebooky, takže nějaké úpravy v tom by se prodražily.

    Nicméně jako řešení jsem uváděl už jinde, že MS nabízí trial verzi Windows 7, ze které prý lze přejít na jinou verzi zadáním licenčního kódu (někdo uvádí, že to nejde, někdo jiný, že mu to šlo, tak si vyberte). Řešení by tedy bylo na všechny nahrát tu trial verzi a licenční kód dodávat, jenom když si o to zákazník řekne (zároveň se tím vyřeší i problém s firmami, které používají multilicence). Ta linka tam lepí i ty licenční samolepky, ale ty by se v mém řešení prostě daly mimo a lepil by si to zákazník sám.
    gtz avatar 19.4.2011 18:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    mají na to stroj, do kterého strčíte disk a on tam nakopíruje obraz.
    normální duplikační metoda kdy je na x-disků přenesen obraz ze zdrojového. Ty mašinky jsou hodně rychlé a souhlas s tím, že by nějaké harakiri prodražilo výrobu

    že MS nabízí trial verzi Windows 7, ze které prý lze přejít na jinou verzi zadáním
    Fungovalo to tuším jak na Vistách a nyní i na Win7, kdy zákazník měl možnost používat trial verzi po dobu tuším 180 dní. Pokud se rozhodl k nákupu tak do instaláku zadal číslo koupených Widlí a on nainstaloval určitou verzi Vist/W7. To stejné bylo u Office kdy byl jen trial a kódem a aktivací se nainstaloval ten správný koupený produkt.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.4.2011 10:23 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    K tomu webu - pokud netrváš na originalitě, tak netřeba znovuvynalézat kolo (psát nový web), ale stačí se kouknout po nějakém existujícím CMS - jsou toho mraky. Bude to vypadat aspoň trochu slušně a bude to fungovat, a to celkem bez práce.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    Genunix avatar 19.4.2011 15:19 Genunix | skóre: 17 | blog: Memdump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Držím palce, doufám, že to vyjde.
    V případě potřeby můžu pomoct nějakým prostorem na serveru (hosting, share, cokoliv).
    Kdyžtak kontaktujte na Jabber nebo email - kenji@ifrit.eu
    *´¨`*.¸.·´¨`*.¸.·*´`*·>>>
    19.4.2011 16:03 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    zdravim,

    ciste se zeptam pro informaci. Kolik Vas tato cela vec zatim stala casu ? Clovekohodin nebo clovekodnu ?

    diky gf
    19.4.2011 16:14 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Nevim jak na to odpovedet, protoze nikde evidenci nevedu. Ale kdyz nad tim premyslim, tak me ten muj odhad zacina stvat.
    Budou to desitky clovekodnu (fakt si nedelam srandu, bohuzel :-().
    20.4.2011 02:10 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Ač držím palce, myslím, že je to k ničemu.

    Linux mohl dávno být důstojným konkurentem Windows, kdyby se netříštil na miliardy distribucí, klonů a dalšího.

    Sám jsem se pokoušel o totéž, své zkušenosti i poznatky tu ještě někde na abclinuxu.cz najdete.

    Zhodnotil jsme celou situaci po všech informacích a výběr je jednoduchý, máte nárok na zrušení kupní smouvy, cokoli ostatního je věcí oboustranné dohody, tedy nepovinné.

    V zásadě je to správně, protože pak se můžeme dohadovat, zda firmware je také oddělitelná součást.

    Apple počítače se také prodávají s Mac OS, notebooky některé s Windows, já se tedy připojím tehdy, až žaloba či aktivity budou směrovat na Apple i Lenovo.

    vain avatar 20.4.2011 08:34 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    My sereme na Linux, jde nám o chudáky uživatele, co mají poctivě ukradené Windows, nebo o ty hloupější, co je mají koupené a musí si je koupit znovu.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    20.4.2011 10:13 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Presne tak, jak napsal vain.

    <subjektivni nazor>
    Krome toho je situace Apple fakt jina. Nejsem si vedom, ze by Apple nutil vyrobce (at uz ultimaty, ci "neodolatelnou" cenou) dodavat jejich vyrobky/sluzby s jejich produkty. A to dokonce tak, ze kupujici techto produktu nema sebemensi sanci se "mirumilovne" vzeprit.
    </subjektivni nazor>
    20.4.2011 12:10 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    To „tříštění na miliardy distribucí“ je naopak základ každého svobodného software, protože když se vám nelíbí, jak konkrétní produkt funguje, tak si to můžete udělat po svém (u Windows můžete tak akorát držet hubu a krok). Takže naopak jde o velkou výhodu, i když uživatele ta možnost výběru mate. Ale tohle je tu off-topic.

    Není to tak jednoduché, stačí se podívat do občanského zákoníku a do textu EULA, oboje jasně uvádí, že má nárok na slevu (EULA tvrdí, že místo slevy můžete dostat zboží, ale občanský zákoník to nepřipouští — nicméně nějakou dobrovolnou dohodou by to asi šlo). Naopak nárok na zrušení kupní smlouvy možná nemá, protože nemusí jít o věc bránící v užívání notebooku. Každopádně i kdyby ten nárok měl, nemusí jej využít a stále může požadovat slevu (je čistě na něm, jak se rozhodne).

    U firmware to funguje stejně, pokud je nezbytné pro jeho používání souhlasit s licenční smlouvou, se kterou se nemůžete seznámit před koupí. A totéž u Apple. Ale žaloba zde nemůže směřovat na Apple, dumblog nekoupil MacBook.
    20.4.2011 08:25 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Co je to "vyzjistit"?
    20.4.2011 10:05 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Informovat se, zjistit podstatne informace.
    20.4.2011 19:37 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Zjistit je v pořádku, ale paskvily typu vydodat nebo vykomunikovat, to je opravdu příšerný.
    20.4.2011 19:42 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    To se omlouvam.
    Ja teda "vyzjistit" povazuji za spisovne slovo. Nemam po ruce slovnik, ale vsadim se, ze to tam bude. Kazdopadne vyrazy "vydodat" nebo "vykomunikovat" slysim prvne v zivote.
    vain avatar 20.4.2011 19:48 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    O co že se chceš vsadit? Protože sázku přijímám ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    20.4.2011 19:55 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    To neplati, ty ses podival jiz do slovniku :-)
    V Internetove jazykove prirucce Ustavu pro jazyk cesky sice "vyzjistit" neni, ale v nejakem opravdu velkem slovniku by mohlo byt.
    Pokud mi zjistis, jak vyraz "vyzjistit" vzniknul (v pripade, ze to je opravdu nespisovne, nikoliv vsak hovorove), tak ti verejne podekuji a verejne se zastydim - to je seriozni nabidka na sazku, ne?
    vain avatar 20.4.2011 20:06 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Nemusím se ani dívat do slovníku, abych poznal, že to je zrůdnost =) Navíc snad každý pořádný webový prohlížeč to musí podtrhnout při pokusu to napsat do textového pole =)

    Jak vyzjistit vznik tohoto výrazu opravdu nevím ;-) Stejně tak nechápu, jak vznikly věci typu 18-ti, přesto je vídám každý den =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    20.4.2011 20:13 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Stejně tak nechápu, jak vznikly věci typu 18-ti, přesto je vídám každý den =)
    Tak tohle prave take nechapu :-).

    Ale "vyzjistit" by me proste zajimalo - kdyz uz jsem to tak vesele povazoval za hovorove (tusim kde jsem to pochytil, a i prestoze to neni zrovna duveryhodny zdroj jsem to nevedomky prijal za sve - asi kvuli prilis castemu odposlechu).
    vain avatar 21.4.2011 06:56 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Btw, možná to vyzjistit vzniklo od slova vyhledat ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    22.4.2011 08:49 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Jsem nad tim premyslel a napadlo me, ze by s tim mohlo mit neco spolecneho "vyzvedet", coz je od slova "vyzvidat".
    21.4.2011 07:47 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Já taky nevím, jak to vzniklo. Kromě oblíbené předpony vy- se ještě používá do- a pak se to kombinuje dohromady, např. dovyzjistit, to je teprve slovo :) Sám jsem to snad ještě neslyšel, ale už jsem to několikrát četl.
    Johny z Podoli avatar 20.4.2011 09:22 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Ahoj, omlouvám se, diskuzi jsem nečetl neb musím letět do práce. Kdyby byl ale zájem, nejspíš bych byl schopen pomoci se založením neziskovky (OS) v tomto případě. Zakládal jsem už dvě a v pohodě to nějak vždy klaplo. J.
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    20.4.2011 10:26 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    To je super, dekuji za nabidku.

    Nyni postupne kontaktuji pravniky, na ktere jsem zatim sehnal kontaky. Podle toho na cem se s nimi domluvim bych te kontaktoval.
    23.4.2011 18:49 M___
    Rozbalit Rozbalit vše Ehm...
    Nahodou jsem narazil na tuto aukci:

    http://aukro.cz/notebook-lenovo-thinkpad-r500-podobny-t500-i1573217108.html

    Podle vseho ji poradate Vy a predpokladam ze se jedna o notebook, ke kteremu jste ziskal licenci na Win7 a kterou se snazite vratit.

    Muj dotaz - co na to Vase svedomi, ze se snazite ziskat zpatky penize za licenci Win7 (kterou nechcete) A ZAROVEN tutez licenci preprodavate dal na aukru?

    Dekuji za odpoved.
    23.4.2011 18:55 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ehm...
    Podle vseho ji poradate Vy...
    Ano, jsem to ja :-).
    Muj dotaz - co na to Vase svedomi, ze se snazite ziskat zpatky penize za licenci Win7 (kterou nechcete) A ZAROVEN tutez licenci preprodavate dal na aukru?
    Svedomi nic, prodavam R500, ale soudit se budu o T500 - mam totiz 2 notebooky a pouze jeden z nich (T500) jsem zakoupil novy v lenovoshop.cz :-).
    Dekuji za odpoved.
    Neni zac, je dobre, ze jste se verejne zeptal - co kdyby si toho nekdo vsimnul a misto zeptani by si pouze sam neco nehezkeho pomyslel ;-).
    29.6.2012 11:04 Martin crysman Zahradník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo refundace Win7: Za vsim hledej Francii!
    Ahoj Honzo,

    prosím, ozval by ses mi na e-maila [crysman(at)seznam(dot)cz], abychom se mohli nějak spojit v našem tématu? Díky moc

    McZ

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.