abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (71%)
     (6%)
     (10%)
     (12%)
    Celkem 220 hlasů
     Komentářů: 15, poslední včera 21:33
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    7.2.2007 13:44 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Jenom malá otázečka, napsal jsi tuhle poznámku taky autorovi toho "Novinkového" článku ? Protože v závěru píše, že to bude seriál a takhle sesumírovaný názor by ho mohl zajímat a mít vliv na to, jak budou vypadat příští díly.
    PS: Autora článku na Novinkách neznám, pokud je tady na fóru jako doma, tak berte tento příspěvek jako by tu nebyl ;)
    7.2.2007 14:14 Ondřej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    7.2.2007 13:45 chaotic male droven Flame Mage
    Rozbalit Rozbalit vše Souhlasím.
    Ten članek na novinkách (který velmi *dobře* kritizujete) jsem si přečetl a kroutil jsem se u něj stejně jako při poslechu pořadu na Radiožurnálu. V rozhlasu se vyjadřoval nějaký mladý muž s příjemným hlasem o Windows Vista a v zápětí (aby se neřeklo) zazněla reportáž ve které se jakýsi matematický mozek (mám pocit že z KU v Praze) vyjadřoval k Linuxu. A že prý Linuxový uživatel není tak hýčkán jako uživatel Windows a ještě něco o akademickém původu Linuxu, atd. Panu prof.doc.cosi. nebylo vůbec rozumět (ráčkoval hůř než ... prostě strašně ...) a mluvil tak jak mluví více než 50-letý dědula (nic ve zlém) ... ale cool to nebylo ... víc to bylo na :-ú

    ... z prvního dojmu, že druhá část reportáže je jen proto, aby se neřeklo, sem přešel k názoru že to bylo úmyslně ... protiváhou k projevu zástupce MS bych například čekal zástupce nějaké komerční distribuce ...

    ... ale dost-už stěžování, reklama se dělá všemy dostupnýmy prostředky, no ne?
    7.2.2007 13:50 geecz | skóre: 4 | blog: herostratos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Článek na novinkách mě přijde rozumný, Váš komentář také. Nevím ale, jak je to s omezením délky článku na novinkách. Kolik jich bude, délka jednoho atd. Jde mě o to, jestli nejsou nějaké tvrdé podmínky(rozsah) do kterých se autor musí vejít.
    Josef Kufner avatar 7.2.2007 14:01 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Řekl bych, že rozsah v tomto případě byl tak akorát. Jen některé formulace byly poněkud nešťastné, ale celkově se mi to líbilo.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    7.2.2007 16:44 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Nevím ale, jak je to s omezením délky článku na novinkách. Kolik jich bude, délka jednoho atd. Jde mě o to, jestli nejsou nějaké tvrdé podmínky(rozsah) do kterých se autor musí vejít.
    Dlouhé články nejsou v médiu jako novinky.cz na místě, ale právě o to víc je třeba hledat tu správnou formulaci a dbát na to, jestli opravdu píšete to, co chcete říct. Všimněte si, že obsah většiny článků tamtéž by se dal vyjádřit nějakým propracovanějším rozvitým souvětím. Prostě je třeba si uvědomit, že takovéhle články si lidi čtou v cukuletu v pauze mezi Davy na pohřbu Karla Svobody a Topolánek udělal neslušné gesto... případně mezi "technickými" články o tom, jak "vyhackovali" Windows Vista. V ideálním světě by se o tohle postaral editor, ale zejména česká média jsou od ideálního světa na míle daleko ;-)
    7.2.2007 17:46 geecz | skóre: 4 | blog: herostratos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Souhlas, ale pokud by mě někdo vyzval k napsání něčeho podobného např. "Stručné seznámení, max. 12 vět" tak jsem asi v pr.... :-) . Prostě nevím, a do autora bych moc nerýpal :-) .Ten článek je dobrej.
    emorjino avatar 7.2.2007 13:58 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Jeden článek na novinkách a hned je kolem toho na abclinuxu poprask. Ale tak to má být. Ale ono je to třeba. já už delší dobu vnímám stále častější dotazy na mě typu "ty používáš ten linux? A v řčem to je jiné než windows?" No a pár konvertitů už mám taky na triku.
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    Luk avatar 7.2.2007 13:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Zásadní problém je, že když dělají reklamu technici, dopadne to skoro vždycky takto. Technicky zaměřený člověk (navíc dobře znalý dané problematiky) nevnímá fakt, že čtenář většinou nedisponuje stejným způsobem myšlení, a pokud ano, tak stejně nezná příslušnou oblast.

    To je také ten rozdíl - reklamu pro Microsoft a podobné dělají lidé, kteří sice neznají produkt (Windows atd.) do hloubky, zato dokáží najít to, co je líbivé a co udělá průměrnému člověku (z cílové skupiny) radost.

    Budou-li dělat reklamu GNU/Linuxu lidé přímo z oblasti IT, problém bude přetrvávat. Články, slogany, propagační weby atd. se budou stále hemžit záhadnými pojmy, nestravitelnými větami a zdůrazňování věcí, o kterých spousta lidí v životě neslyšela.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.2.2007 14:38 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Takže zbytek seriálu by měl raději dopsat xkesh, Vlasta Ott, nebo třeba Robert Krátký? :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luk avatar 7.2.2007 15:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    xkesh raději ne (nic ve zlém, ale jeho texty bývají rozvleklé ;-)). Zbývající dva jmenovaní klidně.

    Také jsem nedávno něco takového napsal, sice jsem se snažil vyvarovat toho, co kritizuji, ale stejně s tím nejsem moc spokojen :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.2.2007 16:58 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    xkesh raději ne (nic ve zlém, ale jeho texty bývají rozvleklé ;-))
    Tak tedy díky, náčelníku, že ses mě zastal :-D Ale ani jsem příliš nemínil kritizovat tento konkrétní seriál, protože, upřímně řečeno, na novinky.cz takovýto článek rozhodně nepatří k těm horším, a pak také jeden seriálek ještě jaro nedělá. Jen se naskytl jako vhodný studijní materiál, kterého není mnoho.

    Spíš jsem měl na mysli obecnou strategii v takových případech, kdy jde člověku o prosazení Linuxu do obecnějšího povědomí, a sem to píšu, protože lze očekávat, že řada zdejších návštěvníci jsou kandidáti na pisatele takových popularizačních článků/knížek o Linuxu. Diskuse na toto téma také není docela marná, pokud se nějaká rozvine.

    PS. K rozvleklosti mých textů: Souhlasím, ale zároveň připomínám, že pokud text slouží primárně jako rovnadlo vlastních myšlenek, pak prostě není na efektivní krácení a pečlivou editaci čas ani nálada. Už jsem tu odepisoval komusi, kdo se podivoval nad tím, že píšu texty dlouhé, že nechci věnovat tolik času na vymýšlení krátkých. Člověk se raději snaží co nejúplněji postihnout vlastní myšlenku a dobro čtenáře je tak až na druhém místě ;-)
    7.2.2007 17:17 frm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    takze je tu opet ta veta, ktera mi neda spat:

    o prosazení Linuxu do obecnějšího povědomí

    a proto bych si dovolil po dlouhe dobe opet polozit tu otazku, proc to chceme?

    Kdyz se zepta clovek na google, tak tam ta odpoved neni. (a to jsem se ptal v ruznych recech). Ja vim, ze to prijde rade lidem zvlastni, se na tak samozrejmou vec ptat, ale ja zjistuji, kdyz hovorim z kolegy, ze to vlastne nikdo nedokaze zodpovedet. A ze to tak samozrejme asi neni. Vite to Vy, nebo nekdo z Vas?
    7.2.2007 17:42 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    "... proc to chceme? ... Ja vim, ze to prijde rade lidem zvlastni, se na tak samozrejmou vec ptat, ale ja zjistuji, kdyz hovorim z kolegy, ze to vlastne nikdo nedokaze zodpovedet. A ze to tak samozrejme asi neni. Vite to Vy, nebo nekdo z Vas?"

    Napada me vic veci, ale nakonec prevazuji dve hlavni:

    1. Chovani cloveka. Nejsem si jisty, jestli se to da elegantne vyjadrit jednim slovem, ale myslim to, ze kdyz clovek neco dela, tak vetsinou jako tvor spolecensky bude hledat pochopeni, uznani a podobne.

    2. (a vecnejsi) Se silnou uzivatelskou zakladnou pravdepodobne zmizi otravne problemy s novym hardwarem, prehlizeni ze strany (mj. z dani temer vsech) statni spravy a ostatnich instituci (neprijemne treba pri vymene dokumentu, pouziti webu aj.) nebo treba nedostatkem urciteho typu software.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    Dalibor Smolík avatar 7.2.2007 17:54 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Otázka prosazení Linuxu do obecnějšího povědomí je dle mého názoru na místě. Větší zájem o Linux znamená též zájem výrobců hw (ovladače, např. na scannery), ale o zájem výrobců sw. (zejména speciálního). Dnes není problém vyrobit jakýkoliv velmi kvalitní sw pro Linux, ale je otázkou, zda se pro výrobce vyplatí dodatečné náklady pro několik konkrétních uživatelů. Vyšší zájem = vyšší nabídka.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    7.2.2007 18:06 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    takze je tu opet ta veta, ktera mi neda spat:

    o prosazení Linuxu do obecnějšího povědomí

    a proto bych si dovolil po dlouhe dobe opet polozit tu otazku, proc to chceme?
    Já to vím alespoň za sebe:

    1) Linux mi vyhovuje a proto se raději věnuji linuxovým systémům než těm windowsoidním, a to nejen u sebe, ale i v případě, že po mně někdo chce, abych mu "nainstaloval počítač". Jenomže často je Windows XP synonymem a já abych buď udělil úvodní přesvědčovací kampaň, což nepovažuji ani za zábavné ani za vhodné (přesvědčování se často obrátí proti vám a proti Linuxu). Proto bude lepší, když budou lidi vědět sami od sebe, že existuje ještě něco jiného kromě Windows a dokonce to pak budou chtít sami nainstalovat.

    2) Větší zájem o Linux = větší tlak na výrobce HW, aby buď umožnili anebo sami dodávali potřebné ovladače

    3) Totéž myslím platí o oblíbeném komerčním software (hry, účetnictví apod.)

    4) Větší návštěvnost zdejšího portálu = lepší výdělky pro ty, co o Linuxu píšou

    5) Lehčí prosazení Linuxu do školství, kam se podle mě svobodné systémy a vůbec OpenSource hodí svým konceptem lépe než uzavřená komerční řešení

    6) Více pracovních míst pro linuxové administrátory a vůbec pro malé firmy nabízejících řešení na bázi Linuxu

    Asi by se dalo ještě pokračovat. Jako jediná "nevýhoda" mě napadá jistá relativní ztráta "elitního" vědomí pro superh4x0rgeeky, co ho čerpají pouze ze skutečnosti, že se jim včera povedlo nainstalovat Mandrivu.
    7.2.2007 23:00 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    "elitního" vědomí pro superh4x0rgeeky, co ho čerpají pouze ze skutečnosti, že se jim včera povedlo nainstalovat Mandrivu.
    Ještě pořád je tu NetBSD, nebo GNU/Hurd, či Plan9 (i když pro takové ubergeeky by to mohla být přece jenom docela síla) :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    7.2.2007 16:07 frm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    no, jestli je pan Hucek technik, tak pak je moje maminka Dr. Ing. ...
    Luk avatar 7.2.2007 16:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Sice ho znám jen z Linuxsoftu, ale podle jeho stylu vyjadřování v článcích mám tento pocit. I když třeba zdání klame a všechno je jinak ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 7.2.2007 18:27 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Pane frm, pokud najdete čas, přihlašte se jako uživatel. Ať se něco z Vašeho profilu o Vás dozvíme ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    7.2.2007 20:26 frm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    ja preferuji anonymitu a doporucuji ji kazdemu. Ale dnes mam dobrou naladu, tak se trochu odhalim.

    Pochazim z delnicke rodiny a az do 4 tridy jsem byl v jiskrach. Pote jsem byl slavnostne osatkovan v muzeu V.I.Lenina a zustal pionyrem do ukonceni zakladni skoly. V pionyrske organizaci jsem take jednou zastaval funkci sportovniho referenta. Funkci praporcika jsem odmitl a bylo mi vyhrozovanhttp://www.hpmuseum.org/9830pr.jpgo, ze se nedostanu na stredniskolu, ale vzhledem k tomu, ze jsem zvolil prumyslovku to nevadilo, tam brali kazdeho blbce. Pomylen rokem 1968 jsem zameskal vstup do SSM, coz se projevilo pozdeji negativne.

    Jiz v mladem veku jsem se zajimal o vypocetni techniku a mym prvnim pocitacem byl HP29C. Pozdeji jsem mel moznost pracovat se stolnim pocitacem HP9830 s vestavenou tiskarnou. POcatkem 80. let jsem se seznamil s ruznymi variantami unixu a od te doby pracuji v IT v teto oblasti. Se smutkem jsem registroval to nesmyslne nadseni pro PC s dosem a pozdeji windows a mohl sledovat kolegy, kteri meli dokonce vysokoskolske vzdelani jak s rozzarenyma ocima presunuji pomoci mysi soubory z jednoho adresare do druheho a rikaji tomu pokrok. V roce 2000 jsem mel moznost se osobne seznamit na jedne konferenci s panem RMS a mohl jsem zjistit, jaky je to debil. To me s konecnou platnosti privedlo k tomu, ze pohlizim na OSS a free velmi kriticky.

    (kdo najde ironii, necht posadi tags)
    Dalibor Smolík avatar 7.2.2007 21:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    dík za info, budeme asi stejně staří. Jinak ty počítače na odkazech jsou opravdu super :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.2.2007 15:31 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Chvili jsem se az lekl, zda nas kdysi cca pred 10 lety nesvedl osud k praci pro stejneho zakaznika, ale pak jsem tu myslenku zavrhl. Ten clovek, ktereho jsem tenkrat poznal se choval rozumne a pochybuji, ze by na zaklade osobniho setkani s ponekud fanatickym divousem Stallmanem dokazal pausalne prohlasit, ze OSS a free software je shit .
    Ac jsem precejen mladsi (v roce 1968 jsem jezdil v detskem kocarku pry dokonce i kolem ruskych vojaku :-) ), ty pocitace, na ktere odkazujete, znam taky. A koneckoncu znam i radu dalsich vykopavek, tak se moc nevytahujte :-).
    7.2.2007 16:30 00000 0000 | skóre: 16 | blog: asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Vyborna paticka. Mam sice virozu ako svina, ale rehotal som sa aj cez strasny kasel.
    7.2.2007 16:47 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    reklamu pro Microsoft a podobné dělají lidé, kteří sice neznají produkt (Windows atd.) do hloubky, zato dokáží najít to, co je líbivé a co udělá průměrnému člověku (z cílové skupiny) radost.
    Přesně tak. Souhlasím a pokud to chce někdo s "marketingem" Linuxu myslet opravdu vážně, měl by se orientovat tímto směrem, tedy myslet směrem "od" zákazníka. Což je pro odborníky v jakémkoliv oboru většinou oříšek.
    7.2.2007 15:20 antarktida
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    kdyz ses tak chytrej, tak muzes napsat idealni a jediny spravny clanek sam, kdyz bude kvalitni, tak ti ho vemou hned ;-)
    Dalibor Smolík avatar 7.2.2007 15:34 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Ten článek je napsaný dobře a už to je pokrok, že vyšel na všeobecném serveru. Ale i z "recenze" zde na Abíčku je vidět, jak je nutné se stále učit. Linuxáci obecně mají sklon hovořit "mysliveckou latinou", i když se už hodně v poslední době zlepšilo. To, co dělá Microsoft silným, je schopnost promlouvat k "obyčejným" lidem - a to není vůbec jednoduchá věc. Na to zřejmě u nich studoval pořádný štáb lidí :-)
    Proto se všichni musíme učit volit správné výrazy, někdy stačí dát článek přečíst mamince, sestře, případně bratrovi, který je lesníkem atd, zda ví, o čem je řeč. Jde o to, nezastrašit potenciálního uživatele pojmy, ze kterých jde strach :-). Ale to je běh na dlouhou trasu, začalo se však dobře.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    7.2.2007 16:14 frm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    pane kolego, uz jsem chtel davno vyjadrit svuj obdiv nad tim, jak dokazete zaujmout postoj k cemukoliv. Charakterizoval bych ho :

    bud a nebo, ale v kazdem pripade tak i onak
    Dalibor Smolík avatar 7.2.2007 16:29 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    To není pravda. Chtěl jsem tím říci, že jde o jeden z prvních článků pro mainstreamové médium, který může číst i laik, jako počátek snahy rozšířit povědomí o Linuxu mezi "běžnou" populaci (možná úplný počátek to není, ale neberte mě za slovo). Připomínky k článku jsou v podstatě jen okrajové, ale je dobře, že jsou a je co zlepšovat. Takže nejde o to "buď a nebo", ale spíše to vystihuje Vaši glosu "tak i onak" :-).
    Proč jsem tedy přispěl do diskuze? Snahou o rozproudění diskuze o linuxu na úrovni různých komunikačních prostředků. Bude-li třeba a bude-li to někdo chtít, napíšu rád pochopitelně i já své zkušenosti jakožto člověka mimo obor IT.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    7.2.2007 17:35 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Ja myslel ze vyzadovani zverejnovani uprav je v rozporu s GPL a kazda licence ktera to pozaduje je nekompatibilni s GPL.

    Nebo se pletu?
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Shadow avatar 7.2.2007 17:49 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Přesně tak. Zdrojáky musíte podle GPL poskytnout pouze v jediném případě - když modifikovaný program šíříte. Pokud ho šířit nebudete a budete ho používat pouze pro své účely (třeba ve firmě, apod.), tak nic zveřejňovat nemusíte. Tohle, bohužel, autor spletl.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    7.2.2007 18:49 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Navic mate tuto povinnost jen vuci uzivatelum sireneho programu.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    7.2.2007 22:35 cynik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!
    Ses hnidopich.
    8.2.2007 14:24 Michal Kysel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak psát o Linuxu? S rozmyslem!

    Tlieskam tomuto clanku. Skutocne je to presne tak, ze ludom treba podat veci "polopate". Bohuzial autor to ma niekedy velmi tazke a prakticky kazdy clanok o Linuxe alebo inych systemoch musi pri jeho stylizovani vazit na lekarnickych vahach.

    Ak tam totiz prida primalo "latiny" a napise to co najjednoduchsie, bude napadany, ze je povrchny, nedosledny, zavadza verejnost, nerozumie dostatocne do hlbky problematike atd ...

    Ak tam zase opise desat manualov od slova do slova vratane tisic variantov, ako spravit co najzlozitejsie co najtrivialnejsiu vec, vydrzia zo citat do konca iba ti najvacsi fanatici, co vedia naspamat cely zdrojak jadra a prazsky telefonny zoznam k tomu :-) a zvysok citatelov to vzda po prvom odstavci.

    Ak sa pokusi o rozumny kompromis medzi odbornostou a putavostou clanku, bude napadany oboma z tychto skupin citatelov.

    Preto je priam obdivuhodne, ze stale je dost ludi, ktori to napriek tomu nevzdali a stale pisu. Este stale vsak chvalabohu existuju aj taki.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.