Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.
Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.
OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.
Protože neukazoval budík teploty vody v motoru a taky špatně ukazoval stav paliva, sundal jsem přístrojovou desku. Taky neukazuje otáčkoměr, ale řadím podle zvuku motoru, tak to až tak nepotřebuji. Spíš chci, aby to bylo všechno v pořádku funkční.
Po rozebrání hlavního budíku, kde je teploměr a palivoměr jsem po rozebrání teploměru zjistil, že je jenom utržený drátek. Zapájel jsem ho a proměřil odpor. Našel jsem několik výborných stránek, kde je popsán postup kontroly budíků. (tady, tady) Čidlo teploty v motoru jsem musel vyměnit, to bylo v háji.
Ukazatel paliva vypadá v pořádku, co jsem si ale na něm všiml, že není originál, je na něm azbuka zas něco dokonale okopírované, že to padlo i do Jeepa. Musel jsem tedy sundat nádrž, abych se dostal k plováku a zkontroloval. Nádrž je přišroubovaná zepodu na rámu, takže jsem ji musel pomalu spustit kousek dolů, abych mohl odpojit hadičky. Pak jsem ji spustil až na zem a odpojil elektriku. Bylo ještě nutné odšroubovat plnící hrdlo. Plnící hadice byly obě zpuchřelé, tak jsem pořídil nové a vyměnil. K plováku jsem se dostal poměrně snadno, stačilo pootočit zajišťovací podložkou a plovák šel vytáhnout. Musel jsem trošku ohnout plíšek, aby pěkně jezdil po odporovém drátu. Sací trubička byla volná, byto třeba ji ještě zaletovat cínem, aby se nepohybovala.
Namontování nádrže šlo poměrně snadno, pomáhal jsem si heverem a nejdříve jsem ji přichytil vzadu a pak postupně zvedal a přichytil předek. Po dotažení šroubů jsem nastartoval a všechno v pohodě, oba ukazatele ukazují. Paráda!
Tiskni Sdílej:
jj, casu aj penazi by ma zaujimalo :) ale ja poznam par takych ludi ktori bez hladania si umelej zabavky by nemohli zit...
to je ten rozdíl mezi starým a novým autem. Stará auta se udržují a opravují. Nová auta se po pěti letech musí nahradit celá novými protože opravit skoro nic nejde a když už tak je to tak nákladné že se to nevyplatí. Samozřejmě trochu přeháním ale opravdu jen trochu. Z dnešních aut asi nikdy žádný opečovávaný veterán nebude.
tak nějak jsem to myslel. Problém je taky v tom že dnešní mechanici už nejsou mechanici ale čtenáři monitoru. Oni nehledají závadu ale diagnostickou zásuvku. Počítač hlásí závadu něčeho, tak se to vymění. Ono to za chvíli mžourá kontrolkou zas. Tak se to zas vymění. Když se to opakuje potřetí tak už je většině zúčastněných jasné že chyba bude jinde ale je nutno řídit se manuálem a tak se to opět vymění. Auto je víc v servisu než na silnici což nikoho nepotěší. Celé auto na záruku vyměnit se jim nechce a tak protahují, mlží a okecávají. A pak přijde nějaký starý praktik a zamáčkne uvolněný konektor.