abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:00 | Nová verze

    Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 12:44 | Pozvánky

    V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (73%)
     (6%)
     (11%)
     (11%)
    Celkem 251 hlasů
     Komentářů: 16, poslední dnes 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Hledá se foťák

    2.3.2009 01:42 | Linux

    Chci pořídit náhradu za již unavený Canon A85. Za těch pět let, co ho mám, jsem naprosto ztratil přehled, takže jsem teď trochu bezradný ... Co potřebuju, je kompakt(4 - 10 000 CZK), který dokáže slušné fotky na automatiku a zároveň má manuální režim, ve kterém se dá nastavit skoro všechno. Často fotím i hmyzáky, elektro součástky a podobně. Použití AA baterií výhodou. Jak jsou na tom současné foťáky s komunikací s Linuxem? Předpokládám, že základní operace fungují u všech - nebo se pletu?. Ale co ovládání foťáku z PC? Pro Canon byla jedna skorofunkční utilitka, ale uživatelsky nic moc. Je nějaká značka, kterou můžu z pohledu linuxáka rovnou zavrhnout nebo silně znevýhodnit?

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.3.2009 02:05 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    vzhledem k blizici se svetove hospodarske krizi bych Vam doporucoval si ty penize usetrit. Fotoaparatu se nenajite.

    2.3.2009 02:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Peněz se taky nenají. Chce to koupit velkou zásobu instantních nudlí.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    2.3.2009 02:29 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Nebo susene chaluhy ;-)
    Fluttershy, yay! avatar 2.3.2009 05:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Kravina. Právě koupí zboží bude bojovat proti krizi.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.3.2009 13:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Nejlépe koupí Lecy M8.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    David Ježek avatar 2.3.2009 13:45 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    :-D :-D :-D :-D
    2.3.2009 13:36 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Tím že si koupí něco, co nepotřebuje nějak zabrání krizi?

    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Fluttershy, yay! avatar 2.3.2009 15:48 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Nezabrání, ale když je poptávka, je i nabídka --- nezavírají se továrny a nepropouštějí se lidé...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 2.3.2009 23:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    A že to nepotřebuje? O něčem, jako je Maslowova pyramida potřeb, jsi neslyšel? Učí se to snad i na základní škole.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.3.2009 10:00 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Foťák tam nikde nevidim. To je ta sebeaktualizace? To se tam dá zahrnout pak všecko.

    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Fluttershy, yay! avatar 3.3.2009 13:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Pro někoho to může být forma seberealizace.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.3.2009 21:06 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Focení. Jo, to je pravda.

    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    3.3.2009 10:03 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Uf, predpokladam, ze delate humor, ale asi ne kazdy zahledl ironii ve vasem prispevku, koneckoncu tuhhle picovinu s vaznou tvari opakuji siri i v "serioznich" mediich.

    Proto bych rad zduraznil: pokud fotak neni nezbytnou soucasti vaseho zivota (= nepotrebujete ho k praci), tak bych minimalne pul roku, rok, poseckal, jak se veci vyvinou. Pokud je jenom "unaveny", tak neni co resit. Pochopitelne neco jineho je, jestlize mate na ucte 10^7 Kc, pak muze byt koupe noveho aparatu naopak dobry napad.

    3.3.2009 11:51 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Takze svet vyvazne z krize, kdyz budou vsichni setrit?

    3.3.2009 12:31 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Ja bych to formuloval tak, ze vetsine lidi nezbyva a nebude zbyvat nic jineho, nez setrit. A pan hajma to koupi kompaktu nevytrhne, leda se mu muze stat, ze za rok zjisti, ze neni tak bohaty, jak si myslel, a novy fotak mu bude pripadat jako nesmyslna marnotratnost.

    BTW, je zvlastni, ze individualisticky kapitalismus maji zachranit podobne Akce Z, kdy se vsichni mame pro dobro celku vrhnout do obchodu a utracet za zbytecne serepeticky.

    3.3.2009 13:29 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Pan Hajma skutecne ekonomice koupi kompaktu moc nepomuze, stale ale mnohem vic nez vase sireni paniky (ze vetsine lidi nezbyva a nebude zbyvat nic jineho, nez setrit), ktera IMHO dnes hraje v krizich vetsi roli nez nejaci bankeri.

    3.3.2009 14:53 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Jop. Chytneme se vsichni za ruce a za zpivani radostnych pisni budeme hopsat v kruhu, myslet pozitivne a zahanet blbou naladu. To nam umozni vratit se k nekonecnemu exponencialnimu bez ohledu na fyzicke limity. Vyzkousel to Jirka Krovi v roce 2001 a dopracovali jsme se az k soucasnemu stavu. Chtel trik zopakovat i v roce 2008, ale tentokrat se to neujalo, uz to proste neslo.

    Ze lide budou muset setrit je konstatovani jednoducheho faktu, zadne sireni paniky. Naopak by meli veset za koule do pruvanu lidi jako jste vy, protoze sirite neoduvodnenou manii, na kterou spousta lidi tezce doplati. Tomu prislovecnemu nezamestnameu cernochovi na stredozapade s $ 200 000 hypotekou na dum, ktery se aktualne prodava za $ 100 000, uz nikdo dalsi penize nepujci (mimo jine i proto, ze je potencialni "pujcovatel" sam potrebuje), takze si nebude moci koupit novou plazmu. Kdyz si nekoupi novou plazmu, budou muset zavrit prodejnu a tovarnu, cimz se vygeneruje masa nezamestnanych cernochu (a belochu), kteri jsou bez uspor (a nikdo jim nepujci) ale zato s dluhy. Ti si take nic nekoupi, takze se zavrou dalsi prodejny a tovarny, ... a tak porad do kolecka dokola.

    Nevidim zpusob, jak zacarovany kruh pretnout, na to byla bublina prilis velka. Mozna dojdeme k poznani, ze nase spolecnost neni na takove urovni, aby si prislusnik stredni tridy pro poteseni co pet let kupoval fotak za deset tacu.

    Fluttershy, yay! avatar 3.3.2009 21:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Takže cílem levicového intelektuála je návrat životní úrovně do doby maximálně středověké, spíše pravěké? Pak ale nebude kaváren, v nichž by šlo briskně se ohánět svým levicovým intelektem...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.3.2009 22:36 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Zeptejte se levicovych intelektualu, ja za ne mluvit nehodlam.

    Kdyz si muj komentar znovu a tentokrat pozorne prectete, tak s trochou namahy (a toho stesticka) nahlednete, ze nezalezi jestli to je nebo neni necim cilem, protoze soucasne udalosti jsou prirozenym a nevyhnutelnym procesem nasledujicim po dosazeni bublinou vyfouknuteho maxima.

    Nejvetsi obavy mam z lidi kyknosova typu (zrejme se to tyka i vas), kteri si mysli, ze dnesni uroven bohatstvi na zapade je jaksi dana a muze se jen zvysovat. Lidi, kteri se domnivaji, ze si svoji zivotni uroven zaslouzi, ze na ni maji jakysi moralni narok, protoze tvrde pracuji (a to, ze tvrde pracuji, je zjevne z toho jakou maji zivotni uroven, protoze dobre se ma jen ten, kdo tvrde pracuje (zanedbejme podvodniky a zlodeje)). Az o vsechno jednoho krasneho dne prijdou, tak to nerozdejchaji a budou si svuj neuspech muset nejak zracionalizovat, respektive najit nekoho, kdo za nej muze.

    Fluttershy, yay! avatar 3.3.2009 22:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    ...dnesni uroven bohatstvi na zapade je jaksi dana...

    Ano, je dána vývojem, prací. ~_^

    ...a muze se jen zvysovat.

    Může stagnovat, může se optimalizovat její využití, ale pokles je problémem a bohužel k němu dříve, nebo později dojde.

    Lidi, kteri se domnivaji, ze si svoji zivotni uroven zaslouzi, ze na ni maji jakysi moralni narok, protoze tvrde pracuji...

    Co je na tom špatného, že si pracující člověk myslí, že si zaslouží odměnu za svou práci?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.3.2009 23:09 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Nerekl bych, ze je to spatne, spis ze nastane problem, pokud se v tom dostatecne velky pocet lidi myli. To je, alespon doufam, poselstvi posledni vety z prispevku, na ktery reagujete.

    3.3.2009 23:28 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Ano, je dána vývojem, prací. ~_^

    Co je na tom špatného, že si pracující člověk myslí, že si zaslouží odměnu za svou práci?

    Oboje je v poriadku, dokym je to odmena za jeho pracu a nie za pracu jeho deti a vnukov. Je len malo "zapadnych" krajin, ktorym zadlzenie klesa alebo nerastie.

    Podobne chore je napoziciavat si na plazmu, velky barak atd. namiesto investicie do vzdelania a podobne stategickejsich veci a az pridu o miesto pri pase, tak sa spolahnut na solidaritu ostatnych = socialnu podpory. To je tiez zitie z druhych.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    kyknos avatar 3.3.2009 21:33 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    nase spolecnost neni na takove urovni, aby si prislusnik stredni tridy pro poteseni co pet let kupoval fotak za deset tacu.
    10000 / 60 = 167, takze ty chces spolecnost, ve ktere prislusnik stredni tridy nemuze mesicne pro poteseni utratit 167 korun? :P
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    3.3.2009 22:24 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    hoši hoši, jsme tu ukrutně offtopic. všimli jste si? Vadí to někomu?

    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Fluttershy, yay! avatar 3.3.2009 22:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    všimli jste si?

    Ano.

    Vadí to někomu?

    Ne.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.3.2009 22:37 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Jak jste prisel na to, ze ji chci?

    kyknos avatar 4.3.2009 01:29 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    tak dobre, vestis z kavove sedliny naprosto nesmyslny katastroficky scenar ktery by se nehodil ani do deckoveho hororu :) to je snad jeste horsi, nez kdybys to jen chtel
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Fluttershy, yay! avatar 2.3.2009 05:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Canon s rozšířením firmware.

    Ale co ovládání foťáku z PC?

    O tom bych něco věděl u hóóódně drahých olympusů. Jinak televizní výstup a externí spoušť (asi nejlépe dostupná pro foťáky Canon).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.3.2009 17:29 Filip Dominec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Přijatelnou magnetickou spoušť lze vyrobit z rozebraného síťového transformátorku okolo 5 W (odstraníš "I" část, ponecháš "E" část, připojíš DC 12 V do primárního vinutí). Mačkání spoušti pak zajistí  rámeček z železného plechu. Lze připojit na časovač (NE555) nebo přes tranzistor (IRF630) na paralelní port a spínat softwarově.

    Ku8aZ avatar 2.3.2009 06:20 Ku8aZ | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Doporučil bych kupodivu opět Canon. Nedávno jsem si pořídil A590IS, ta jde dnes sehnat za hubičku a po nahrátí CHDK software je z toho foťák o několik tříd výš. 8MPx, se stabilizátorem, podpora několika málo předsádek, které se dají sehnat na eBay. Fotky dělá pěkné, jediná věc co mě štve je dlouhé nabíjení  blesku, ale  to mají Canony asi všechny. Jak je to s linuxem nevím, ale myslím že tenhle by to mohl zvládat už trochu líp. To asi řekne líp někdo jiný...

    Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
    2.3.2009 08:40 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    2.3.2009 13:58 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    mam ho takisto v linuxe (ubuntu) funguje v pohode; teda jedine co robim je import fotiek cez USB do pocitaca (da sa vobec robit aj nieco ine ? ;) BTW takisto som mal predtym A85. Tento je mensi lahsi, ma 2x tolko Mpx a stal ma o polovicu menej ako kedysi A85.

    2.3.2009 13:59 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    v Ubuntu funguje Out-of-the-box

    2.3.2009 20:41 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Mel jsem ho, ale za chvili jsem se ho zbavil, ma mizerny displej a na to, ze je to kompaktni fotak neni zas tak moc kompaktni (do kapsy se nevleze).

    David Ježek avatar 2.3.2009 07:14 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    pokud ti starý kompakt funguje a pokud splňuje požadavky, tak jej neměň. současné kompakty většinou mají na příliš malém čipu příliš mnoho pixelů a tak neprodukují moc pěkné fotky. pokud mohu subjektivně soudit i dle testů nejnovějšího superCCD HDR od fuji, tak ani ten za nic nestojí. jediný kvalitní senzor mají panasonic G1 (4/3 = 2,0 crop) a sigma DP1 (foveon x3 = 1,7 crop - ten je nejlepší), ale za 12500 resp 13500,- imho nestojí. závěr: nehas, co tě nepálí.
    hajma avatar 2.3.2009 11:07 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    bohužel, už je unavený. Blbne spoušť, blbne LCD.

    21 promarněných znaků
    David Ježek avatar 2.3.2009 11:53 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    ok, pak mi dovol jednu dobrou radu: nekupuj podle hovadin. velikost optického zoomu je nepodstatná, počet mpix je nepodstatný, velikost lcd je nepodstatná, vzhled je nepodstatný. jediné, co se skutečně počítá, je velikost snímače. a 1/2,3-2,5" při 8-12Mpix je fakt sračka, stejěn tak 14/15Mpix při 1/1,6-1,7". Bohužel je to tak, neexistuje kromě DP1 a G1 snad žádná schůdná možnost (totálně aberující EVF fuji za 14k nepočítám). to už radši nějakou lowend dslr, D40 nebo A200 se seťákem se ti do limitu vejde.
    kyknos avatar 2.3.2009 16:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    velikost optického zoomu je nepodstatná
    to zalezi na tom, co hodla fotit, obecne to urcite neplati - ja bych fotak bez zoomu (ci vymennych objektivu) nechtel - tezko jednim pevnym objektivem fotit treba pamatky a portrety nebo dokonce zvirata

    a ano - velikost snimace je na fotaku velde slusne optiky to nejdulezitejsi - ovsem kompakty mely vzdy male snimace, pouze na nich bylo mene pixelu. s vice pixely to vice sumi - ovsam myslim si (nezkousel jsem to), ze pri snizeni rozliseni fotografie se dostaneme tam, kde jsme byli se starsimi kompakty - takze vice pixelu nemusi byt takove zlo
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    David Ježek avatar 2.3.2009 16:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    to zalezi na tom, co hodla fotit, obecne to urcite neplati - ja bych fotak bez zoomu (ci vymennych objektivu) nechtel - tezko jednim pevnym objektivem fotit treba pamatky a portrety nebo dokonce zvirata
    já tím chtěl říci, že cokoli řekněme 10x zoom a více je nepodstatné. 10x znamená typicky 280 až 380mm ohnisko, víc prakticky nemůže člověk využít (kvůli potřebě stativu, mizerné světelnosti, nahovno kresbě a neschopnosti kompaktu zaostřit), natož aby využil 24x zoom kodak nebo 26x zoom olympus. to už je fakt jen na machrování nad ubožáky, kteří si velkým zoomem kompenzují malé přirození.
    ovsam myslim si (nezkousel jsem to), ze pri snizeni rozliseni fotografie se dostaneme tam, kde jsme byli se starsimi kompakty - takze vice pixelu nemusi byt takove zlo
    to bohužel není pravda.
    2.3.2009 17:39 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Canon 710IS a jeho nastupca 720IS sumia rovnako. Jeden ma 7MP, druhy 8MP. Casovy rozdiel je asi 1.5 roka. Tak asi takto rychlo ide pokrok v snimacoch. Takze nesuhlasim, ze 8 rocne fotaky su take ako dnesne, ked im znizis rozlisenie na 2-3MP. Su horsie.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    David Ježek avatar 2.3.2009 17:55 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    srovnáváš to na velmi nešťastné dvojici kompaktů, ale abych se dostal k tvému nesouhlasu ... já to snad někde tvrdím?
    2.3.2009 19:56 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Preco je nestastna? Tie fotaky su v podstate identicke, lisa sa iba v snimaci.

    já to snad někde tvrdím?

    Ani nie, len som to asi blbo zaradil a malo to byt na urovni tvojho prispevku.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    3.3.2009 09:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    8 vs. 7 MP znamená zkrácení vzálenosti mezi pixely na (7/8)^0,5 = 93,5 %. Byl by div, kdyby šuměly nějak znatelně jinak i kdyby je vypustili ve stejnou dobu. Z porovnání A720 a A520 jsem už loni udělal závěr, že co se týče šumu, se došlo na fyzikální limity - většina pokroku v kvalitě obrázků je na optice, která má například při podobné rozlišovací schopnosti menší aberace...
    3.3.2009 13:58 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Podobnou indukciou dojdem hladko k tomu, ze 20MP sumi rovnako ako 7MP. Oboje 1/2.5".
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    kyknos avatar 2.3.2009 17:54 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    to bohužel není pravda.
    otestovat to nemuzu, protoze jsem presel na zrcadlo a nemam uz srovnani - ale nechapu, proc by rozdeleni stejne plochy na vice pixelu melo vest ke ztrate informace. sum je zavisly prave na te plose a vysoke rozliseni je od urcite hodnoty zbytecne - napriklad i proto, ze kompaktni optika nema takove rozliseni - ale vadit by to prilis nemelo. tomu odpovida i prakticka zkusenost, ze fotky z beznych kompaktu nejsou rok od roku horsi, jsou prinejhorsim stejne, nebo spis lepsi
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.3.2009 20:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    já tím chtěl říci, že cokoli řekněme 10x zoom a více je nepodstatné … natož aby využil 24x zoom kodak nebo 26x zoom olympus

    Neřekl bych, že je to nepodstatné, naopak, vypovídá to dost o tom, jaká míra optických vad se dá od takového objektivu čekat.

    David Ježek avatar 2.3.2009 22:03 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    jako když vedle sebe postavíš 26x a 18x zoom, tak při 15x zoomu že ten 26x bude méně hroznej? já takovou jistotu necítím.
    2.3.2009 22:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Ne, myslím si, že to bude naopak, čím delší rozsah, tím horší optické vady. I když zrovna 18x a 26x už asi bude prašť jak uhoď. No, možná u toho 26x by se uprostřed rozsahu mohl trefit přechod mezi soudkovitostí na krátkém konci a poduškovitostí na dlouhém, ale jinak to asi bude bída.

    Ten původní příspěvek (20:44) jsem myslel tak, že kdybych si měl vybrat mezi 10x a 26x zoomem u kompaktu a ostatní parametry byly stejné, budu spíš věřit té "desítce". A to říkám jako člověk, který je moc spokojený s 55-250 (na APS-C) a za seťák 18-55 ji mění jen občas a nerad.

    David Ježek avatar 2.3.2009 23:00 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    ho, super, tak si konečně rozumíme, samozřejmě souhlasím.
    Marián Kyral avatar 3.3.2009 13:55 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Ale né. Co to u Pentaxu vyvádějí? :-(

    Pentax X70 Megazoom také s 24× zoomem

    3.3.2009 14:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Zato Sony se drží zpátky, mají "jen" dvacítku
    2.3.2009 07:59 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Rozhodne se vyhni cemukoliv co neumi USB Mass Storage. Tusim ze prave canony nebo olympusy s tim meli problemy.

    Ja mam Panasonic FZ7. Pokud chces lepsi sklo, tak bych urcite sel do novejsiho modelu. Pokud chces kompaktnejsi kompakt, tak TZ3.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Fluttershy, yay! avatar 2.3.2009 08:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    To už raději zrcadlovku...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.3.2009 10:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    No, pokud můžu posoudit, nejlevnější zrcadlovky sice stojí přibližně tolik co nejdražší (záměrně neříkám nejlepší) kompakty (někdy i méně), ale pokud můžu soudit ze zkušenosti, zrcadlovky mají jeden zásadní problém. Dají se jim měnit objektivy a existuje k nim spousta příslušenství, takže pokud člověka focení baví, velmi rychle zjistí, že "nutně potřebuje" druhý objektiv, polarizák, třetí objektiv, blesk, novou brašnu, do které se to všechno vejde… Chce to pevnou vůli a pořád si opakovat, že i bez toho všeho ta zrcadlovka produkuje o třídu (technicky) lepší fotky než nabušený kompakt s crop factorem 6, spoustou megapixelů, 25x ultrazoomem a detekcí úsměvu.
    2.3.2009 10:59 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Jeste jsou tu neprave (elektronicke, EFV) zrcadlovky, tj. ty, co z vnejsku vypadaji jako zrcadlovka, ale vnitrnosti maji jako kompakt. Ma to vyhody jak kompaktu (moznost fotit plne automatiky), tak zrcadlovek (plna manualni kontrola, spousta "hejblat", popora RAWu atd.) a navic tam vetsinou byvaji o trochu lepsi objektivy a chipy (vyrobce neni tolik omezen mistem), i kdyz kvality zrcadlovek samozdrejme nedosahuji.
    2.3.2009 11:42 Tom K | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    ano ano
    A taky maji obe nevyhody kompaktu i zrcadlovek. Je to velke a tezke, jako zrcadlovka a zaroven to dela stejne "kvalitni" fotky, jako kompakt.
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    2.3.2009 13:57 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    zasadne nesouhlasim

    moje FZ7 je parve tahle kategorie a velky to neni, tezky taky ne, velikost odpovida kvalitnimu sklu (na levnejsi EVF kompakt) s peknou svetelnosti a fotky dela paradni.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    David Ježek avatar 2.3.2009 15:24 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    zásadně ... souhlasím napůl ... ano, světelnost pěkná po celé délce, ale je to 1/,25 6Mpix, takže to dělál maximálně "pěkné", nikoli "parádní" fotky. až si najdu chvilku, tak sem případně vrazím pár odkazů na fotky z 4,6Mpix foveonu, kterým já říkám "parádní".

    ale jinak velikost těchto panasonicových EVF je hodně subjektivní věc. řadě lidí to vyhovuje, ale na moje velké pracky je to příliš malé, blbě se mi to drží za grip. já potřebuji buď pořádnou zrcadlovku, nebo malý kompakt
    2.3.2009 20:43 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    ale jinak velikost těchto panasonicových EVF je hodně subjektivní věc. řadě lidí to vyhovuje, ale na moje velké pracky je to příliš malé, blbě se mi to drží za grip. já potřebuji buď pořádnou zrcadlovku, nebo malý kompakt
    Tak to souhlas, osobne by mi vyhovovalo neco vetsiho. Po zrcadlovce netouzim, takze ze stejne staje FZ50 nebo nastupce a pro manzelku kompaktni TZ3 nebo neco takoveho, proste placku.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    David Ježek avatar 2.3.2009 22:04 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    FZ50 jsem měl nedávno v ruce, sympatický stroj (ale fotky jsem viděl pouze resiznutý na 1024x768, takže to neposoudím, hodnotím ergonomii). jinak TZ3, ano, to je zhruba to, co mám na mysli.
    3.3.2009 11:54 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Radsi FZ30, je levnejsi, min sumi a jinak je uplne stejny.

    Jinak jsou ale FZ30 a FZ50 (mozna obecne FZ od Panasonicu) neuveritelne sumaky - uz ISO 200 je na hranici pouzitelnosti :/

    Marián Kyral avatar 3.3.2009 13:50 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Jednou z mála výhod FZ50 jsou aktivní sáňky na blesk. To mi u FZ30 chybělo.

    FZ30 má maximální ISO 400 a to jsem používal jen v případě nejvyšší nouze. I když na fotkách 10x15 se šum téměř ztratil.

    2.3.2009 08:39 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Olympus uz Mass Storage ma. Canon asi nie, ale to by mu vobec nevadilo, kedze Canon ma aj teraz, cez gphoto2 to funguje (pohodlne napr. v DigiKame).

    Ale suhlasim s tym, ze ked fotak funguje, tak nemenit len preto, ze je "stary". Mam PowerShot G3 a som velmi spokojny.
    2.3.2009 09:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Rozhodne se vyhni cemukoliv co neumi USB Mass Storage. Tusim ze prave canony nebo olympusy s tim meli problemy.

    Olympusy ne, Canony ano. Také jsem se toho dřív bál, ale jednak podpora PTP v Linuxu funguje (včetně možnosti přimountovat si to jako virtuální filesystém (přes FUSE), jednak lze tento problém snadno obejít použitím čtečky.

    xpj avatar 2.3.2009 08:36 xpj | skóre: 22 | blog: Malé linuxové radosti... a strasti | Řevnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Dlouhou dobu jsem fotil na Canon PowerShot A95 a ten byl naprosto skvělý. Pak jsem ho bohužel roztřískal a koupil za něj jako náhradu Canon PowerShot A650IS. A nejsem s ním tak spokojený jako se starou A95. Nabíhá rychle, má spoustu elektronických vychytávek, větší a podrobnější displej. Ale nějak zvláštně ukazuje náhledy fotek - nikdy si nejsem jist, jak bude fotka nakonec vypadat. Stejně tak automatika - na plně automatický režim nastavuje téměř vždy automaticky ISO800, takže fotky jsou docela zašuměné.

     

    Takže příště bych to viděl buď na G9 nebo nějaký vyšší z řady IXUS...

     

    Co se komunikace týče - rozhodně bych neviděl problém s tím, že není USB Mass Storage, programy si s tím poradí (třeba můj oblíbený digiKam :-)

    2.3.2009 09:32 Xóža Hňabaj | skóre: 15 | blog: popcorp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Na foceni vseho mozneho jsem koupil Canon A590IS, za par korun, ktery taham vsude s sebou.

    plusy:

    - na kartu se da nahrat CHDK, ktery umozni spoustu dalsich voleb pro fotak, jako treba foceni do RAW a bracketing. Dokonce to umi i nejak ovladat fotak pres usb (ale to by mel umet i ten divny protokol co je tam defaultne)

    - ma to jak plnou automatiku "pro debily", kde jedine nastaveni je blesk, i plny manual s nastavenim vseho.

    minus:

    - nema to Mass storage, fotky jsou sdilene pres jakysi proprietarni protokol. Digikam s fotakem kecat umi, ale funguje to jenom obcas a pomalu. Resim to tak, ze vyberu SD kartu a dam do ctecky.
    Jednaokový biu
    xpj avatar 2.3.2009 10:01 xpj | skóre: 22 | blog: Malé linuxové radosti... a strasti | Řevnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

     


     

    minus:

     

    - nema to Mass storage, fotky jsou sdilene pres jakysi proprietarni protokol. Digikam s fotakem kecat umi, ale funguje to jenom obcas a pomalu. Resim to tak, ze vyberu SD kartu a dam do ctecky.

    Na té mé A650IS to funguje vždy a rychle. Řekl bych, že tyhle nové Canony už mají USB 2.0, takže to docela sviští. Ale samozřejmě - když chci stahovat spoustu fotek (plná 4Hb karta), tak čtečka je bezkonkurenční :-)

     

    2.3.2009 10:17 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    K prenosu dat do PC - nejjednodussi je koupit si SD kartu, ktera ma v sobe zaroven USB konektor. Asi nejpraktictejsi reseni.
    2.3.2009 10:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Zvláště pro majitele foťáků s CF nebo xD… :-)
    Marián Kyral avatar 2.3.2009 10:49 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Čtečka do USB to jistí. Ale pokud možno, takovým foťákům je lepší se vyhnout. Přece jen čtečka SD karet je dneska skoro všude, má ji kdejaký šunt NB.

    2.3.2009 10:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    To si děláte legraci nebo jste vážně přesvědčen, že je SD karta tak zásadní výhodou, že stojí za to kvůli ní zavrḧnout všechny modely s jinými kartami?
    2.3.2009 10:58 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Taky by mě zajímalo na čem autor předchozího příspěvku jede.. :D
    Marián Kyral avatar 2.3.2009 11:18 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Legraci si nedělám. Měl jsem Fuji S5000 a xD karty byly několik krát dražší. Navíc je tlačí jen Fuji a Olympus a nějakou zásadní výhodu oproti SD kartám tam nevidím. Kdyby byly o tolik lepší, tak už se xD karty dávno prosadily. CF karty jsou mnohem větší než SD a pokud vím, používají se hlavně u poloprofi a profi zrcadlovek.

    2.3.2009 11:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Navíc je tlačí jen Fuji a Olympus a nějakou zásadní výhodu oproti SD kartám tam nevidím. Kdyby byly o tolik lepší, tak už se xD karty dávno prosadily.

    Nejde o to, jak moc se prosadily. Jde o to, že když si budu kupovat foťák, bude mne zajímat především to, jak bude fotit a jak se mi s ním bude fotit. Formát karty mne bude zajímat jen v případě, že ho nebudu schopen přečíst (což u žádného používaného nehrozí) nebo mne bude limitovat její maximální velikost (což je problém pouze SM).

    CF karty jsou mnohem větší než SD

    …a tedy obvykle i mechanicky odolnější…

    a pokud vím, používají se hlavně u poloprofi a profi zrcadlovek.

    Nejen to, používají se i u entry level. Teprve v posledních měsících se začaly v této kategorii objevovat modely se SD.

    Marián Kyral avatar 2.3.2009 11:43 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    No když si vezmeš, že maximální kapacita xD karty je 2GB a je dražší než SD 2GB, maximální kapacita standardních SD karet je 4GB a maximální kapacita SDHC je momentálně 16GB, tak mi vychází líp SD karty. 

    Navíc když neustále roste rozlišení fotek, pokročilejší fotografové používají RAW, tak se ti 2GB karta hodně rychle zaplní. Stačí nějaká větší akce (svatba, dovolená bez NB) a už aby jsi tahal těch karet třeba 10 ;-)

    Hodně záleží jak a co člověk fotí, ale k formátu karty ve foťáku by měl určitě taky přihlížet.

    Marián Kyral avatar 2.3.2009 11:58 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Oprava: maximální kapacita SDHC karet je 32GB...

    2.3.2009 12:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Abych pravdu řekl, větší kartu než 4 GB stejně nechci, aspoň zatím ne. Sice už taky fotím jen raw, ale těch 400 fotek, co se mi vejdou na 4 GB, je asi tak maximum, u čeho jsem ochoten psychicky unést představu, že to v případě HW nebo SW chyby ztratím.
    Fluttershy, yay! avatar 2.3.2009 12:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Teď jsem byl týden na horách. Nemít se sebou Nokii N800 na promazávaní fotek, 4GB SDHC by mi nestačila. Karty jsem měl dvě (kvůli zálohování).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.3.2009 12:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Však také netvrdím, že ta karta musí být jen jedna. Jen že bych si místo jedné 16GB karty radši koupil čtyři 4GB. O tolik víc místa zase nezaberou (ani v případě CF - krabičky jsou stejně všechny stejně velké) a jsem o něco klidnější. Zatím mám dvě 4GB a jednu 2GB a jen během dost specifické týdenní dovolené jsem se musel trochu hlídat (ale mám pocit, že to bylo spíš ku prospěchu věci), jinak bych vystačil i s jednou 4GB.
    David Ježek avatar 2.3.2009 12:20 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    profík samozřejmě tahá kýbl karet a zálohovací systém. já naopak zatím funguju s 2GB kartou, na kterou se mi vejde přes tisíc 7Mpix fotek (nevalné kvality ale na 17x11cm, nebo fullscreen zobrazení na 24" LCD je to zcela ok), resp téměř dva a půl tisíce 3Mpix fotek - to je btw reálné rozlišení mého 7mpix 1/2,5" snímače, mám ověřeno testama.
    kyknos avatar 2.3.2009 17:29 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    mam entry level zrcadlovku skoro dva roky a pouziva SD

    Format pouzivane karty muze byt sakra dulezity, pokud clovek zrovna neni ve meste, kde si ji muze snadno koupit. Je mnohem pravdepodobnejsi, ze v nejake tramtarii clovek sezene vsudypritomne SD (ci ctecku SD), nez treba xD (ci ctecku xD). A to muze byt rozdil mezi fotkou a zadnou fotkou. Vsechno zalezi na tom, jak clovek hodla fotak pouzivat.

    Ja z podobneho duvodu napriklad uprednostnuji elektroniku na tuzkove baterie. A uz se mi to mnohokrat vyplatilo - mit moznost koupit baterku v zapadlem krame v nejake tramtarii, ci prehodit baterky z gpsky do fotaku nebo do svitilny ci naopak - je obcas k nezaplaceni. Nekdy to cloveka dostane i z docela kriticke situace.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.3.2009 10:48 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    pentax a30

    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Marián Kyral avatar 2.3.2009 11:10 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Nepíšeš jak velký by ten foťák měl být. Já byl hodně dlouho spokojen s Panasonic FZ-30 (do kapsy se nevejde), ale loni jsem si koupil Pentax K20. Přece jen makro objektiv je makro objektiv.

    Je jen škoda, že FZ-50 měl na stejném čipu více MPx a mnohem agresívnější odšumování. A nástupce se nekonal :-( Možná teď by jím mohl být G1, ale přece jen už to není kompakt.

    2.3.2009 12:15 KoSMiK86 | Orličky
    Rozbalit Rozbalit vše Baterie

    Ja se teda ve foťácích taky moc neorientuji, ale co ti můžu doporučit, tak ber foťák na tužkovky. Mam Olympus C770 a ten akumulátor nic nevydrží, věčně vybitej, po nabití vydrží pár fotek a jako na potvoru chcípne vždy když potřebuju něco fotit. A i 2 sady AAček tě vyjdou levnějc než 2 akumulátory.

    Fluttershy, yay! avatar 2.3.2009 12:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Baterie
    A Sanyo Eneloop rulezzz!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.3.2009 14:01 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Baterie
    v my FZ7 vydrzi velice dlouho, nekolik dni prumernyho foceni na dovce. bez blesku samozrejme, to je tak na 2 dny. Taky jsem driv byl pro AAcka a chtel si pak koupit druhy aku, ale velice rychle jsem zjistil ze ej to opravdu zbytecny.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    kyknos avatar 2.3.2009 17:58 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Baterie
    neni to zbytecny pokud ti stava dojde nekde, kde sice nemuzes dobit, ale kde muzes koupit AA baterie (skoro vsude) - zvlast vyhodne je to v pripade, pokud mas vetsinu elektroniky na stejne baterie
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Marián Kyral avatar 2.3.2009 19:47 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Baterie

    Mám Pentax K20D napájený akumulátorem, koupil jsem si ještě jeden náhradní (neznačkový) a není problém na jeden akumulátor vyfotit 400 fotek. Takže 700 fotek na dovolené na dva akumulátory bez problémů. Naopak mám problém s tužkovkami v externím blesku. Zdá se mi, že by mohly vydržet více. Taky mám dvě sady a na jednu udělám tak maximálně 100 fotek :-(. Budu si asi muset koupit nějakou inteligentní nabíječku.

    kyknos avatar 2.3.2009 19:54 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Baterie
    jak rikam, zalezi, k cemu clovek fotak pouziva - co je 700 fotek, kdyz clovek par tydnu intenzivne foti nekde mimo moderni civilizaci? a hlavne, k cemu mi je ten akumulator z fotaku, kdyz mi dojde baterka v gpsce a ja neznam cestu? pokud mam ve vsem stejny typ baterii, staci mi k eliminaci rizika nejake kriticke situace vznikle ztratou napajeni mnohem mensi pocet zaloznich baterii.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Marián Kyral avatar 2.3.2009 22:03 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Baterie

    Tak na takhle dlouho jsem se mimo civilizaci ještě nedostal a v nejbližších letech asi ani nedostanu. Nejsem dobrodruh ;-)

    Nicméně mám dojem, že tohle vylučuje použití zrcadlovky. Zrcadlovky na tužkovky snad ani nejsou. Možná tak nějaké opravdu Entry level.

    Fluttershy, yay! avatar 2.3.2009 22:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Baterie
    Nicméně mám dojem, že tohle vylučuje použití zrcadlovky.

    Proč? Občas čtu NG.

    Zrcadlovky na tužkovky snad ani nejsou. Možná tak nějaké opravdu Entry level.

    Pentax K200D.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Marián Kyral avatar 2.3.2009 22:24 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Baterie

     


    Zrcadlovky na tužkovky snad ani nejsou. Možná tak nějaké opravdu Entry level.

    Pentax K200D.

    Aha, na dvoustovku jsem zapomněl.

     

    2.3.2009 22:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Baterie
    Zrcadlovky na tužkovky snad ani nejsou.

    Do battery gripu od Canonu jdou AFAIK dát AA, tedy aspoň do toho ke 400D, nevím jak k těm vyšším.

    Marián Kyral avatar 2.3.2009 22:33 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Baterie

     

    Zrcadlovky na tužkovky snad ani nejsou.

    Do battery gripu od Canonu jdou AFAIK dát AA, tedy aspoň do toho ke 400D, nevím jak k těm vyšším.

    Zdá se, že i do těch vyšších.

     

    kyknos avatar 3.3.2009 08:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Baterie
    mam zrcadlovku na tuzkovky. sice je "entry level", nicmene je lepsi nez libovolny kompakt
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    mildew avatar 2.3.2009 13:16 mildew | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    Nedavno jsem si poridil Fujifilm Finepix S8100fd a byl s nim navstivit prazskou ZOO. A prestoze byl nakonec pouzitelny jen zlomek z celkoveho poctu fotek, tak jsem docela spokojeny, protoze to zavinil spis muj neum a chybejici stativ v me vybave.

    Narazil jsem zatim jen na jednu vec, ktera mi vadi. V plne manualnim rezimu se neda ostrit a nastavovat cas zaverky a clona zaroven, protoze jsou tyto funkce (zaverka+clona vs. ostreni) namapovane na stejne tlacitko. Takze kdyz se zapne manualni ostreni nejde nastavovat clona+zaverka a naopak.

    Naopak mile prekvapeni byla slusna vydrz (4xAA ~1200mAh). Od 8:00 do 16:00 jsem fotil, zapinal, vypinal, zoomoval sem a tam a kupodivu to baterky nevyzdimalo. Blesk jsem pouzival jen kdyz to bylo nutne. Nekde to bylo nutne, ale zakazane nebo mi to prislo nevhodne (napr. rano u probouzejicich se zvirat - taky bych nebyl moc nadseny, kdyby me rano nekdo oslnoval bleskem a ja bych ho nemohl kvuli mrizim/sklu zabit).

    All humans are vermin in the eyes of Morbo!
    Fluttershy, yay! avatar 2.3.2009 13:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Narazil jsem zatim jen na jednu vec, ktera mi vadi. V plne manualnim rezimu se neda ostrit a nastavovat cas zaverky a clona zaroven, protoze jsou tyto funkce (zaverka+clona vs. ostreni) namapovane na stejne tlacitko. Takze kdyz se zapne manualni ostreni nejde nastavovat clona+zaverka a naopak.

    Nemusí být stisknutý nějaký modifikátor?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    mildew avatar 2.3.2009 13:45 mildew | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    V manualu jsem se nic takoveho nedocetl. Bud je tam popsany pripad nastavovani clony/zaverky nebo ostreni, ale oboji zaroven ne. Stale doufam, ze to nejak jde, ale zatim jsem nemel cas si s tim pohrat - otestovat ruzne kombinace tlacitek :]

    All humans are vermin in the eyes of Morbo!
    2.3.2009 14:36 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Starsi modely Finexpixu maji manualni ostreni ovladane krouzkem na objektivu (S9600 a S100 maji krouzky dokonce dva, jeden na ostreni, druhy na zoomovani), skoda, ze to v novych modelech zrusili.

    BTW: co je to za znacku baterii, ze to utahnou? Mne tyhle nizke kapacity (1400mAh) vzdy po chvily prestaly zvladat proudove narazy, hlavne pri zapinani (fotak zavrcel, ale nezapnul se) nebo mohutnejsim pouzivani blesku (po ulozeni fotky a pokusu o nabiti blesku se fotak vypnul). Ted pouzivam 2700mAh a ty uz jsou v poradku.
    mildew avatar 2.3.2009 15:00 mildew | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    BTW: co je to za znacku baterii, ze to utahnou?

    Ansmann maxE. Mam tam urcite vyssi kapacitu, nez jsem psal, asi 1700-2000. Vic urcite ne, protoze jsem na ne tehdy nemel :]

    All humans are vermin in the eyes of Morbo!
    2.3.2009 15:33 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Pokud jej ještě seženete, pak mohu doporučit Canon PowerShot A590. Má pořád ještě hledáček(což je pro mě třeba velké +) a pochopitelně je vybaven i manuálním režimem. Slušný přístroj ve své třídě a alespoň ten můj se jeví jako vcelku kvalitně vyrobený, což dnes rozhodně není úplně běžné.
    Fluttershy, yay! avatar 2.3.2009 15:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Za sebe doporučuji zrcadlovku a fotící telefon. První dělá dobré fotky a druhé je vždy při ruce.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.3.2009 16:51 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák

    takhle se rady nedobereš. Každý radí to co má sám ale ono to chce asi spíš praxi. Prostě si ten aparát vzít do ruky a zkusit. Specifika zrcadlovek už tu byla popsána, jen bych dodal jednu maličkost kterou si uvědomuju od té doby co fotím zrcadlovkou. Prostě mám foťák který přesahuje mé schopnosti a proto neplatí žádné výmluvy. Když je fotka špatná tak je prostě špatná a můžu za to jen a jen já. Přesto že ta špatná je asi 624x lepší než bych udělal s kompaktem tak prostě jsem na sebe nějak přísnější. A taky toho tolik nenacvakám, v 6Mpix zrcadlovce spokojeně používám 1 GB SD kartu a jako záložní mám tu co mi zbyla z kompaktu s jakýmsi celkem zanedbatelným objemem. Ještě bych dodal že velký foťák má ještě kromě těch fyzických vlastností  taky jakýsi vliv na své okolí. Někdy je to pozitivní, někdy hodně negativní. Například je celkem běžné že na koncert nebo stadion se s foťákem nesmí ale mobilem se může cvakat dle libosti. Někteří lidé asi pokládají foťák za nepřítele a tak tady se nesmí fotit a mě nefoťte, kdo vám to dovolil a vůbec, jakto že si tady klidně fotíte to náměstí! Hajzl fotograf, beztak na tom vydělává dlouhý prachy, já ho vyhodím nebo mu tam aspoň vystavím záda. Ale zas třeba když jsem fotil na startu rally tak jsem měl triko a čepici s logem našeho autoklubu, na červený machršňůrce pořadatelskou kartičku která platila úplně jinam a suše jsem napochodoval mezi profíky pod rampu. Nikdo mě nevyhodil, nikdo se neptal.

    4.3.2009 08:27 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se foťák
    Pokud ještě někde zůstal na skladě Canon Powershot G9, tak by se měl do tvého limitu vejít. Má všechno co chceš a navíc sáně pro blesk (obrovské plus) a RAW (taky dobrá věc). Nový G10 je bohužel těsně nad tvojí hranicí. Stejně tak těsně nad hranicí je podobný Nikon Coolpix G6000 (také má sáně a RAW). Vyhnul bych se velkým obloukem všemu se zoomem větším než 10×. Raději maximálně 5×.

    Ale stejně: zrcadlovka je zrcadlovka. Už jenom pro tu ergonomii a variabilitu. Můj favorit je Pentax, ale pokud bys to chtěl jenom jako lepší náhradu kompaktu za podobný peníze, tak kolem 8000 se dá pořídit např. Nikon D40 se seťákem 18-55 mm. Velký čip s pouhými 6 Mpx a k tomu poctivý objektiv (vše v porovnání s kompaktem) dávají předpoklad velmi slušných výsledků.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.