Portál AbcLinuxu, 30. května 2024 01:31

Zápisky z LinuxAltu

6.11.2011 15:40 | Přečteno: 2142× | Linux | poslední úprava: 6.11.2011 23:13

Zápisky z přednášek, kdyby to někoho zajímalo :). Jak to půjde, pokusím se z toho nasyntetizovat souvislý text neboli reportáž.
Btw. záznamy prý budou, nicméně něco jsem nahrál na diktafon (hlavně pro případ, že by zase byly s oficiální kamerou nějaké problémy). Stahujte tady, ale nevím, jak bude rozumět (nemám tu nic na přehrávání audia).

Najdi incident v kupě logů Karel Šimeček

(axenta.cz)

Paralelní start systému pomocí systemd Jan Horák

→ crap, zkusme démony spouštět jinak

protip: telnet má parametr -e :)

Využití opensource při stavbě infrastrukturního cloudu Martin Kopta

(oldany, oldany)

(protip: NoSQL databáze se dá krásně použít k vytvoření fronty)

Linux ve 30km nad zemí Maroš Zatko

(kozmonautika.sk)

GNU Radio aneb “hackněte” si elektromagnetické spektrum Jaroslav Škarvada

(RedHat, OK2JRQ)

g! rms

KnotDNS - nový výkonný autoritativní name server Ľuboš Slovák a Marek Vavruša

g! dns axfr/ixfr

Myšlenkové mapy v Linuxu Michal Černý

(myslenkove-mapy.cz)

prostě si stáhněte slidy, no

Fyzikální experimenty v Linuxu Michal Černý

CC BY, chyby v zápise pravděpodobně vznikly na přijímači; řešte se mnou, ne s přednášejícím

odkaz k anketě        

Hodnocení: 91 %

        špatnédobré        

Anketa

Reporty z přednášek preferuji jako
 (24 %)
 (64 %)
 (12 %)
Celkem 25 hlasů

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

xkucf03 avatar 6.11.2011 16:30 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Klidně body, ale nemuselo by to být zrovna v <pre/>
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
6.11.2011 20:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Souhlasím, v kombinaci s těmi kilometrovými řádky je to děs.
Saljack avatar 6.11.2011 21:26 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Přesně vyšoupni to z toho pre ať se to dá normálně přečíst.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
Jendа avatar 6.11.2011 22:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Hmm, čekal jsem, že na širším viewportu než 800 px na notebooku to bude vypadat líp. Nějaký tip na parsovátko, co z toho vyrobí zanořený <ul> seznam, nebo si mám něco ubastlit?
Jendа avatar 6.11.2011 22:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Zkusil jsem to prohnat parserem z DokuWiki, snad je to lepší.
xkucf03 avatar 6.11.2011 23:30 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
jj, o hodně lepší, díky (no, ale už jsem to vlastně přelouskal v tom <pre/>, takže znova to číst nebudu :-D). Jinak na tyhle věci používám Markdown (BTW: lze v něm psát i komentáře na KP :-) )
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Bedňa avatar 7.11.2011 03:15 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
bite my shiny metal ass
KERNEL ULTRAS video channel >>>
6.11.2011 18:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, podle toho, co jsem zatím viděl, je systemd zatím jedna velká katastrofa a bude ještě zatraceně dlouho trvat, než to aspoň nebude horší. Co se týká toho, jestli to vůbec někdy bude lepší, jsem dost skeptický - (možná) pár sekund při bootu rozhodně nevynahradí komplikovanější konfiguraci, diagnostiku a ladění chyb.
pavlix avatar 6.11.2011 22:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Konfigurace (ve smyslu unit files) mi už teď přijde přehlednější než initskripty. Pro těch „možná pár sekund“ doporučuju zhlédnout přednášku o systemd z ELCE, pokud už jsou k dispozici videa.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
6.11.2011 23:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Video není potřeba, měl jsem tu (pochybnou) čest zkusit si to na reálném systému. Nějaké zrychlení tam možná bylo, ale rozhodně nestálo za ty obrovské problémy. I když… to by nejspíš nestálo ani v případě, že by systém bootoval v nulovém čase. Jediné štěstí je, že v OpenSuSE 12.1 aspoň částečně zvítězil zdravý rozum a jde to celkem snadno přepnout na klasický System V init.
Jendа avatar 6.11.2011 23:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
A co konkrétně za problémy jsi tam měl? Mně to z té přednášky přišlo jako celkem dobrý nápad, ale ještě jsem to na svém systému nezkoušel.
6.11.2011 23:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu

Třeba takové, že při startu bez zjevného důvodu nenaběhne KDM a když už ho spustím ručně, stejně selže inicializace KDE desktopu. A spousty dalších drobných radostí, kdy tu a tam zjistím, že něco nenastartovalo ve správném pořadí nebo dokonce nenastartovalo vůbec. Nebo třeba systém vytuhne během ukončování.

Mně se moc nelíbí ani ta idea. Před rychlostí startu systému upřednostním funkčnost, spolehlivost a snadnou udržovatelnost a diagnostiku. Tohle všechno bohužel systemd nenabízí. Funkčnost se snad časem doladit podaří, možná i spolehlivost, ale co se týká těch zbylých dvou, ty holt bohužel padnou za oběť popularitě závodů v bootování. :-( Už teď se děsím dne, kdy se tohle neštěstí dostane do SLE.

michich avatar 7.11.2011 10:54 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
S diagnostikou problémů to bylo špatné ve Fedoře 15, protože chybový výstup služeb šel často do /dev/null. Ve Fedoře 16 jde už ve výchozím nastavení stdout a stderr služeb do syslogu (máme tam sice chybku, že jiné typu unitů než service svůj výstup směrují blbě, ale to spravíme updatem). To logování v systemd je dokonce uděláno tak, že do syslogu se dostane i to, co se vygeneruje před spuštěním rsyslog. Třeba i záznam z provedeného fsck. To jsme nemívali.

Já už jsem si na přehled, který mi poskytuje systemctl, zvyknul tak, že si neumím představit být bez toho. Kvůli tomu všemu si myslím, že diagnostika bude nakonec lepší bež kdykoliv předtím.

systemd rozhodně není jen o závodech v bootování a je škoda, že takový dojem vzniknul. Asi to Lennart ze začátku příliš zdůrazňoval.
7.11.2011 11:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Já jsem bohužel ještě žádný jiný přínos neviděl. Tedy abych se vyjádřil přesně: viděl jsem seznam pár dalších věcí, které sice byly prezentovány jako výhody, ale jejich přínos pro mne je v lepším případě nulový.
Jezekus avatar 7.11.2011 15:30 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Celkem s Vami souhlasim, snazil jsem se na to zvyknout (Fedora 15), ale stale davam mnohem radeji prednost puvodnimu init systemu, ktery jiz behem bootovani predal (me jako uzivateli) jednoznacnou informaci o tom jak na tom jsou dane sluzby. Toto bohuzel s prichodem systemd zaniklo, nepreberna sbirka textu pri startu, kde se micha x desitek sluzeb se svymi vypisy starting, started...
Je mozne, ze to bude nekdy v budoucnu prinos bohuzel v soucasne situaci mi to prijde velice neohrabane a slozite na spravu. :-(
7.11.2011 00:03 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Viz např. můj dotaz, kde ovšem musím říct, že hodně bylo opravdu způsobenou tou beta verzi. Ovšem bugy považuju za poměrně zásadní.

Dále mi při startu chybí můj oblíbený seznam OK, což chápu, že je čistě subjektivní věc, ale vypovídá to něco o návrhu celého systému. Jak jsem se učil ve škole, když děláte nový systém, není moudré dávat pryč věci, na které jsou lidi zvyklí. V současné chvíli je start směsicí všemožných výpisů, které jsou všemožně propletené. A přitom by stačilo, aby systemd místo "Started postfix" napsal "Start of postfix [ OK ]".

Co se teoretických námitek týče, už se to tu řešilo, např zde. Mně osobně se nelíbí už ani ta idea, ani přístup autora, vlastně jediné, co se mi líbí je ta možnost mít lepší přehled o službách a co k nim patří. Což je víceméně věc cgroups.

Závěrem je vhodné podotknout, že ve Fedoře je možné nahradit systemd a původní upstart, ikdyž to dá práci. Ostatně pokud se systemd nějak rychle nezlepší, plánuju to udělat, protože na většině strojů stejně spouštím tak málo služeb, že si ty init skripty zvládnu udžovat sám, když bude potřeba :-)
7.11.2011 00:05 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Myslel jsem samozřejme "nahradit systemd původním upstartem", ale nějak jsem se v tom zamotal :-)
8.11.2011 08:31 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Nechci vám kazit radost, ale do Fedory 16 se řada služeb přepsala pro systemd a podpora pro systemv se zahodila. Takže si sice upstart nainstalujete, ale nebude mít co spustit.
9.11.2011 09:42 maleprase | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
tak par rozumnych lidi podporu pro sysv nezahodila ale pridala podbalicek -sysvinit, namatkou openssh, rsyslog, lvm2, ...

takze upstart se da nainstalovat, je i co spustit, akorat je potreba vypnout selinux, protoze dracut uz inicializaci neprovadi a samotny upstart pro to podporu nema
pavlix avatar 9.11.2011 19:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
akorat je potreba vypnout selinux
Tomu říkám řešení :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
9.11.2011 19:13 maleprase | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
tak jde to i se selinuxem, jen to chce trochu vic snahy. jestli je vubec nekdo kdo by to vyuzil, muzu to rozepsat.
10.11.2011 01:44 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
protože na většině strojů stejně spouštím tak málo služeb, že si ty init skripty zvládnu udžovat sám, když bude potřeba
Osobně si myslím, že syntaktický rozbor této věty (pro hnidopichy věty vedlejší) by neměl být zas až tak těžký. leč pro jistotu ho přikládám i s podrobnějším vysvětlením.

Každopádně zamýšlené vyznění je takové, že při malém počtu služeb, které na většině strojů používám (cca 15-20 rc.skriptů, z toho 5 mých vlastních), je možné si ty skripty udržet funkční svépomocí. Fedora 14 jich je pořád plná (což je vzhledem k přístupu Lennarta Poetteringa s podivem), pro další Fedory některé balíčky obsahují init skripty. Dále máme další různé distribuce, které nejsou v tomto tak pokrokové. A samozřejmě máme různé editory, kterými je možné skripty upravovat a protože se většina skriptů skládá ze zavolání binárky s nějakými parametry a případně killem podle PID, tak to zas takové zlo není. Také nesmíme zapomínat na autory programů, kteří různé skripty občas distribuují se svými programy. Někteří možná nebudou žhaví do přepisování svých démonů (přestože to Lennart očekává), takže si například dají pozor, aby jejich init skripty pod upstartem fungovaly. Koneckonců to, že Fedora už nepoužívá upstart, neznamená, že upstart už nepoužívá nikdo.

Jen pro zajímavost jsem si porovnal init skript pro SSH z Fedory Core 4 a z Fedory 14, což je řekněme při frekvenci dvě Fedory za rok 5 let rozdíl. A pravdou je, že se liší poměrně hodně, ale vše jsou to věci, které se týkají věcí okolo Fedory (rhgb vs plymouth,rozdělení generování klíčů na dvě části, přidání možnosti force-reload,...) nikoliv však vlastního spuštění ssh. A upřímně řečeno, dokud mne systemd nepřesvědčí, tak klidně budu mít 15-ti řádkové initskripty ve tvaru: spusť binárku, zabij PID...

Co je výrazně horší, jsou systémové skripty (především rc.sys). Ovšem i zde toho požaduju poměrně málo, ve F16 je pořád ještě funkční balíček, takže i tam to nějakou dobu vydrží.

Osobně bych si troufnul prorokovat, že chleba se začne lámat tak u Fedory 20-21, kdy doufám buď bude systemd na smetišti dějin (aka smetištěd :-) ) nebo bude rozumně použitelný.

A taky jsem zvědavý, co na to RHEL, protože upřímně řečeno, dostat v komerční verzi Linuxu systemd v současné podobě, tak nebudu moc spokojený zákazník...
10.11.2011 09:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
A taky jsem zvědavý, co na to RHEL, protože upřímně řečeno, dostat v komerční verzi Linuxu systemd v současné podobě, tak nebudu moc spokojený zákazník...

IMHO to je tak, že do RHEL 6 ho nikdo cpát nebude a RHEL 7 je ještě daleko. A právě proto, aby se to do RHEL 7 stihlo odladit (nebo zavrḧnout), ho teď natlačili do Fedory. (Kvíz: najděte pět rozdílů oproti situaci se SLES 11/12 a OpenSuSE… nebo aspoň jeden.)

pavlix avatar 11.11.2011 12:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Video není potřeba
Však jasné, někteří lidé sledují aktuální dění a vzdělávají se, jiní ne. Takže díky za to, že nám s té první skupiny neděláš konkurenci :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
=^..^= AmigaPower® avatar 6.11.2011 19:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ty jsi ztracenej kámo, jediná klika pro další generace je, že se fakt asi kvůli tomu ani nerozmnožíš.... :-D
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
xkucf03 avatar 6.11.2011 19:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
WTF?
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
=^..^= AmigaPower® avatar 6.11.2011 21:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
...nic, spi...
xkucf03 avatar 6.11.2011 20:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Proč je největším škůdcem akademická sféra?
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
6.11.2011 20:27 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Dovolil bych si tipnout: koleje.
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Vašek Lorenc avatar 6.11.2011 22:00 Vašek Lorenc | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Tipuji, že je to kvůli tomu, že tam kupa lidí má neaktualizovaná Windows, často nenastavené antiviry nebo osobní firewally, někde něco pochytají a pak to donesou na koleje/přednášky, kde se to rozjede.. a konektivita univerzit je v řádu gigabitů, takže to občas může menším firmám pěkně zatopit.
...včetně majestátného loosa
Jendа avatar 6.11.2011 22:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
//je tam záznam :)

Říkal, že spousta studentů hledá seberealizaci v dostávání se do cizích systémů.
Fluttershy, yay! avatar 6.11.2011 23:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Některé fotky snad ani nebudu publikovat.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Fluttershy, yay! avatar 8.11.2011 23:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Bedňa avatar 9.11.2011 01:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Fakt ostré :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Fluttershy, yay! avatar 9.11.2011 09:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Zkoušel jsi někdy za špatných světelných podmínek fotit sklem s horší světelností a pokud možno bez blesku... lidi na dálku?

Navíc jsem se moc nezabýval vyvoláváním.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
6.11.2011 23:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak ta přednáška o SDR musela bejt hodně zajímavá... Škoda, že jsou veškerý trxy stále tak drahý. Jestliže to USRP stojí $700+ tak to už si skoro člověk může koupit některý FT-čko, ačkoli teda s tím se asi nedaj dělat takový bejkárny. Zajímalo by mě porovnání kvality, případně komfortu RX/TX na USRP vs na FT-čku nebo jiným běžným trxu.
What Big Oil knew about climate change
7.11.2011 00:39 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Jeste je zajimave low-cost reseni pouzit jako vstup nejakou videokartu s Bt878, ta ma z nejakych duvodu v sobe A/D prevodnik se samplovaci frekvenci 448 kHz. Proti USRP nic moc, ale zas lepsi nez zvukovka. viz.
7.11.2011 09:05 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
aby Fedora byla použitelné pro radioamatéry
Ale o CQRLOGu ani zmínka :-(. Nedovedu si představit použití pro radioamatéry bez pořádného staničního deníku.
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
7.11.2011 09:54 maleprase | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
2006 Upstart specifikuje přes LSB standardní hlavičku init skriptů; zparsují se hlavičky, vyrobí se strom závislostí mezi službami (sshd potřebuje síť) a spustí se to paralelně

upstart zadne LSB hlavicky neparsuje. kompatibilita upstart a sysvinit skriptu je zajistena fakticky pouze ulohou rc (/etc/init/rc.conf) ktera pousti skript "/etc/rc.d/rc $RUNLEVEL"

naopak systemd se o kompatibilitu se SysV init skriptama pokousi tim ze z kazdeho initskriptu vytvori meta .service se stejnym jmenem a na zaklade LSB hlavicek vygeneruje zavislosti.
michich avatar 7.11.2011 10:38 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
# snažte se neprasit konfiguraci démonů do /etc/(default,sysconfig), ale do unit souborů, aby to bylo distro-wide
To je nedorozumění. Konfigurace démonů opravdu nepatří do souborů v /etc/(default,sysconfig), kde si každá distribuce vymýšlí vlastní formát, ale do unit souborů taky ne. Démon má idálně sám načítat svůj konfigurační soubor v /etc, použitelný v každé distribuci. Neměl by spoléhat na to, že mu nějaký startovací skript všechny možné volby předá na příkazové řádce.
7.11.2011 11:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Obávám se, že to je přesně ten způsob uvažování, který u vývojářů ostatních unixových systémů (a upstreamových projektů) vyvolává nepřátelské postoje k Linuxu. Tedy konkrétně přístup, že my jsme si tady něco vymysleli, tak je to jedině správně a všechny projekty jsou povinny se bez řečí okamžitě přizpůsobit a zahodit to, jak to dělaly dosud (třeba klasická "démonizace" nebo předávání parametrů na příkazové řádce); a to včetně těch, které nemají Linux jako hlavní cílovou platformu, a těch, které nemají Linux vůbec jako cílovou platformu.
michich avatar 7.11.2011 13:35 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Ne, to není povinnost. Jenom dobré doporučení.
pavlix avatar 11.11.2011 12:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
Obávám se, že to je přesně ten způsob uvažování, který u vývojářů ostatních unixových systémů
Obávám se, že v případě těch vývojářů, kteří s tím mají nějaký problém, je to spíš jejich problém než kohokoli jiného.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.