Portál AbcLinuxu, 30. května 2024 21:12


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Gréta avatar 13.2.2021 20:40 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

švejkoj ďáli klystron :D ;D

tamten cilkulátor má tamto mřížování protože jakoby moc topí nebo toje kuli váze???? :O :O

oslavná píseň na pana soudruha generalisima prezidentčíka Petra Pavla Pávka 🎶🫡🦚🎶
Jendа avatar 13.2.2021 21:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
švejkoj ďáli klystron :D ;D
Jo, takových věcí už máme víc: kaleidoskop (osciloskop), orchestrión, klystron, vacuum devices
tamten cilkulátor má tamto mřížování protože jakoby moc topí nebo toje kuli váze???? :O :O
Asi hlavně kvůli chlazení. IMHO je problém v tom, že tam jsou ty magnety, kterými je to naladěné, a magnety teplotu nerady.
Bedňa avatar 13.2.2021 21:48 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Tak sa tu až pýta otázka načo vysielať, keď stačí už len prijímať, kedže planéta je komplet presvietená. Okrem iného toto už Čeští vedci použili pri detekcií neviditeľných stíhačiek.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Jendа avatar 13.2.2021 21:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Ty odrazy jsou dost nepoužitelně slabé. A u Tamary mi furt není jasné, jestli to byla jenom multilaterace palubního radaru/radiostanice, nebo to umělo i odrazy od civilních vysílačů (přes ty by ale neviditelné stíhačky taky být vidět neměly, ne? protože pak na to můžu svítit normálním (bistatickým, pokud neviditelná = odráží jen do ostatních směrů) radarem), nebo odrazy umí až Věra.
Bystroushaak avatar 13.2.2021 21:54 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
A nešlo by se na to někde zeptat? Vím že konkrétní implementace je tajná, ale nějaké základní principy by snad někdo osvětlit mohl, ne?
14.2.2021 16:03 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Jendа avatar 14.2.2021 16:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
To jsem myslím kdysi četl a bylo tam strašně moc politiky/sociálna a minimum technických věcí.

Ale až zase potkám někoho z Ery, tak na to zkusím zavést řeč :)
19.2.2021 18:13 mln
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Nema niekto link na pdf tej knihy ?
6.3.2021 00:36 Dan OK1TDO
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Nevím přesně co umí "Věra" či její nástupce dnes, ale původní Tamara resp. Ramona zpracovávaly výhradně impulsní signály palubních radiolokátorů a odpovídačů metodou TDOA. Jakýkoliv jiný "neinpulsní" signál je trochu problematické pro pasivní radar zpracovat, protože je potřeba ho nějak časově určit, což lze udělat např, korelací modulačního signálu, ale to je dosti náročné na realtime sig. zpracování a tedy výpočetní výkony.
JiK avatar 6.3.2021 01:21 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
jak se v praxi realizovala ta TDOA? na to preci musis mit vic stanovist, nejmin 2, a ty musi byt dokonale casove synchronizovana, a kdyz rikam dokonale tak myslim uplne absurdne presne...kdyby jich bylo jeste vic tak by s tim mozna mohly jit delat nejake matematicke kousky a ne jen obycejna triangulace...
Jendа avatar 6.3.2021 14:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
jak se v praxi realizovala ta TDOA? na to preci musis mit vic stanovist, nejmin 2, a ty musi byt dokonale casove synchronizovana, a kdyz rikam dokonale tak myslim uplne absurdne presne...
Měli mikrovlnná pojítka, přes která signál relayovali (nevím jestli skutečně ten signál - pak by v centru dělali crosskorelaci - nebo jenom detekci pulzů). Delay mikrovlnného pojítka buď spočítáš ze vzdálenosti a rychlosti světla, nebo si „pingneš“. Důležité je, že je konstantní.

Dneska můžeš použít GPS (samozřejmě pro vojenské nasazení hrozí, že ti ji vypnou, pokud nevěříš amíkům) nebo DVB-T či DAB vysílače. Viz ta moje přednáška o tom, jak jsem stavěl Tamaru (mám z toho udělat článek, nebo je přednáška OK?).
27.6.2022 08:52 A
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
ERA má stále otevřené pozice pro vývojáře HW (C / HDL) i SW (C++). Pokud se o tom všem chcete dozvědět jak je to ve skutečnosti, zaměstnejte se přímo na místě (Praha, Pardubice, Brno, Uherské Hradiště). Část vývoje SW lze dělat i dálkově / HO. Všichni kdo skutečně umí - jsou velmi vítáni. Práce je až nad hlavu.

Určitě to bude lepší než komentovat odhady či eventuální neveřejné informace na diskusích.
6.3.2021 00:51 Dan OK1TDO
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Jinak Pardubická ERA hodně experimentovala s pasivní radiolokací využívající pozemní FM rozhlasové vysílače, nějaké výsledky měli, ale naráželo to na obrovské nároky na dynamiku celého systému, vlivem obrovského nepoměru odraženého a přímého signálu. Což klade také obrovské nároky na výkon číslicového zpracování signálu. Také to měli na výkoných grafických kartách. Myslím, že to mu říkali "PASLOC" a pochopitelně měli ambice to používat pro detekci letadel nikoliv meteosituce.
Jendа avatar 6.3.2021 14:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Jinak Pardubická ERA hodně experimentovala s pasivní radiolokací využívající pozemní FM rozhlasové vysílače, nějaké výsledky měli, ale naráželo to na obrovské nároky na dynamiku celého systému, vlivem obrovského nepoměru odraženého a přímého signálu.
Jo, to mi říkali (mluvil jsem s nimi jednou krátce před 4 lety). A taky to je moc úzkopásmové a má to blbou korelační funkci. Nejlepší je DVB-T (vysoké výkony, vysoká entropie, velká šířka pásma) - jak jsem pak taky zjistil když jsem to stavěl. Bohužel DVB-T loni vypnuli a DVB-T2 používá naprosto extrémně SFN, což tehdy neuměli vyřešit. Takže teď zbývá FM (výše popsané problémy) a DAB (nic moc pokrytí). Ptal jsem se explicitně na BTSky, a to prý míří do země a má to malý výkon.
27.6.2022 08:59 A
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Pasivní i aktivní PCL se povedlo. Vyžadovalo to náročný ale velmi zajímavý výzkum a vývoj. Aktivní PCL už před lety používá to, co dnes vývoj SW definovaných radarů objevuje :)

Samozřejmě výsledky nelze psát do veřejného fóra, ani je moc šířit např. osobními diskuzemi (s rizikem že se to zase nějak dostane ven). Doděláno to bylo několik let zpět - na čem se asi dělá teď ? ...

Pokud má někdo zájem na takových speciálních technologiích pracovat, ERA má dost otevřených vývojářských pozic. Rád se s novými lidmi potkám.

Ale nepočítejte s tím že o tom na čem budete dělat, bude možné pak veřejně referovat - odměnou za to bude práce na technologiích samotných.
18.11.2022 10:25 Zm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Ahoj, tím SFN mýslíš jedno frekvenční síť? Zkratky v telekomunikacích jsou peklo...
Bystroushaak avatar 13.2.2021 21:53 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Díky za zajímavý blog.
blog.rfox.eu
13.2.2021 23:15 Miriamina dcera
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když to čtu, tak jsem vlhká.
13.2.2021 23:28 Miriam (ta pravá)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chci se tě zeptat, jako experta na záření: Ty kecy, o tom, že 5g je zdraví škodlivé jsou blbost, že?
Jendа avatar 14.2.2021 00:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Ano.
Gréta avatar 14.2.2021 12:28 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač

takže jako mužu strčit psa usušit do mikrovlnky hele?? :D :D ;D ;D

14.2.2021 13:19 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Tohle psal falešný Bluebear, skutečný Bluebear se bojí i wi-fi.
17.2.2021 21:28 Miriam (ta pravá)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Děkuji za odpověď. Mám ještě jeden pokročilejší dotaz. Serou mě sousedi, mají malé děcko, které má v pokoji televizi, která pořád jede na plné pecky, děsnej hluk. Ráda bych použila "gun" z mikrovlnky a tu televizi odpálila. Může to uškodit tomu dítěti?
PepaSFI avatar 19.2.2021 14:37 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
zaručeně. Spíš než by vybuchla ta televize, tak by tomu dítěti vybuchly vočička asi tak jak bouchne vajíčko v troubě. Mimochodem, to video je fík, když ta televize bouchne, vůbec na ni tou plechovkou nemíří.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
19.2.2021 17:18 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Pokud to jsou sousedi (počítám vzdálenost tak 10 m), záření se pravděpodobně rozptýlí tolik, že bude možná celkem bezpečné. Nepočítal jsem to, ale nevěřím tomu, že by se jí povedlo tím svítit v tak úzkém paprsku.
.sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
15.2.2021 02:07 Pinochio
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Jsou, nemeri se na gramy hele, nezapomen si koupit i prislusny odev az budes experimentovat ;-)
15.2.2021 03:13 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
14.2.2021 09:57 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Náš zásadní selling point je cena. Velké radary mají TCO 1 M€ hardware + 1 M€ instalace a support, menší radary stojí 300-700 k€. My cílíme na desetinu, u malého early-warning radaru ještě míň. (jak? asi kombinace moderního hardwaru usnadňujícího vývoj a toho, že nejsme zkostnatělý korporát, kdo ví)
No. Jestlipak to není tím, že si v těch firmách dobře uvědomují, že s lacinými radary, prodávanými za desetinu ceny stoupá počet radarů víc než je zdrávo a zvyšuje se tak radiový šum. Což je jedna věc. A druhá - kolik takových radarů se asi tak prodá? Radar není rohlík, který sežereš a valíš koupit další. Takže vy se svými levnými radary defakto do budoucna kurvíte trh i sami sobě. Teda pokud není vaším cílem: "radar do každé rodiny".
Gréta avatar 14.2.2021 12:21 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač

budou tam jakoby furt jezdit mětit magnetronky a určitě tam je jako moc jinejch součástek poruchovejch ;D

15.2.2021 11:42 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
A jéje, kapicabot se naučil posílat příspěvky i pod nepřihlášeným uživatelem...
Quando omni flunkus moritati
16.2.2021 00:55 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Kdybys nebyl idiot, tak bys věděl, že tenhle nick používám vždy když lezu ze zařízení, kde se nechci přihlašovat. A důvod proč se nechci přihlašovat? Jednoduchý – odfiltrovalo by to pak blogposty blokovaných. A Jenda – na rozdíl od tebe – nemá v hlavě piliny, takže jeho blogy stojí za to čas od času číst.
14.2.2021 10:56 mln
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Polovodičový zosilňovač. Crosskorelace přijatého a vyslaného signálu a její výsledek je přímo obraz toho co radar vidí. Pokud třeba budeme vysílat výstup kvalitního náhodného generátoru, tak se cizí signály zkorelují do nuly.
z GaN tranzistorov sa stáva stategická súčiastka. A občas pri tom niekoho nechajú zabiť.

https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Shane_Todd

Možno by polovodičové radary (čínsky JY 27 - prehladový, včasná výstraha) možno pomohli sýrskej protivzdušnej obrane namiesto starého sovietskeho šrotu.

https://defence-blog.com/news/source-israeli-f-35-destroyed-chinese-made-radar-during-airstrikes-in-syria.html

https://bulgarianmilitary.com/2020/04/30/syria-accused-moscow-that-russian-made-air-defense-systems-are-ineffective/
15.2.2021 11:42 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pro radar ČHMÚ je to velký problém, a to jsou v Brdech uprostřed ničeho
Jo, tam dokážou chytit (a podle ESSID poznat) wifinu na sto+ kilometrů daleko
Vakuová technika (elektronky) - ačkoli ve většině aplikací (počítače, televize, audio…) jsou už dávno překonané, ve výkonové vysokofrekvenční technice se stále drží.
Jestli máte za to, že v audio jsou elektronky překonané, tak jste asi dlouho nepotkal žádného kytaristu :-)

Quando omni flunkus moritati
Gréta avatar 15.2.2021 19:31 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač

a včem sou jako ty elektronky víc lepšejší?? :O :O nejsou to jenom pověry nějaký????? :O :O :D ;D

Josef Kufner avatar 16.2.2021 11:13 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Pověry to nejsou. Chovají se jinak než tranzistory a tedy i reprodukovaný zvuk zní trochu jinak. Elektronky lépe zesilují a méně ořezávají při přebuzení sudé harmonické, transiztory zas liché harmonické. Lidské ucho preferuje ty sudé, takže elektronky mají líbivější zvuk.

Důvody, proč se elektronky nepoužívají, jsou hlavně o spotřebě (žhavení) a o vysokých provozních napětích.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Jendа avatar 16.2.2021 12:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
No a nešlo by vzít tranzistorový zesilovač, nepřebudit ho, a whatever harmonické si zesílit softwarově jak je libo?
Josef Kufner avatar 16.2.2021 13:10 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Software se v analogových věcech používá dosti blbě ;-)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Jendа avatar 16.2.2021 13:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Jsem tak nějak bral za samozřejmé, že to přehráváš z počítače…
16.2.2021 14:15 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Hint: první příspěvek ve vlákně, poslední věta :-)
Quando omni flunkus moritati
Jendа avatar 16.2.2021 21:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Není při dnešním stavu polovodičů jednodušší a levnější tam dát ADC, DSP a DAC než stavět elektronkové zesilovače? :-)
17.2.2021 09:38 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
To už někoho napadlo a je to levnější způsob, jak si pořídit "elektronkový" zvuk. Nikoliv však objektivně - měřeno dle hodnoty "správnosti" :-) toho zvuku - lepší. I když teda pokud bych to vzal vážněji, napsat do toho DSP dost dobrý software schopný dobře (tj. aby to nešlo rozpoznat) emulovat různé úrovně přebuzení těch elektronek bude pravděpodobně dražší, než postavit ten elektronkový zesilovač.
Quando omni flunkus moritati
Gréta avatar 17.2.2021 17:07 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač

tttssssss pochybuju žeby to jako poznali jestli sou uvnitř elektronky nebo polovodiče v nějakým slepým testu třeba :D ;D

17.2.2021 17:27 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Vzhledem k tomu, že jde vpodstatě o chybu těch elektronek (ale uchu lahodící a v hudbě požadovanou), tak to jde poznat velice snadno. Nejde o srovnání dvou dokonalých zvuků a a handrkování se, který je dokonalejší.
18.2.2021 20:16 mln
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Je to najma o marketingovej strategii. High end audio pripomína predaj titanových hrncov.

18.2.2021 22:16 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Tube vs Solid State (Transistor) Amplifiers Clean Blind Test (v popisku je odkaz na video s výsledky)
JiK avatar 19.2.2021 18:05 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
jake byly ty vysledky?
19.2.2021 22:24 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Spoiler:
echo "QSBlbGVrdHJvbmtvdsO9LCBCIHRyYW56aXN0b3JvdsO9Lgo=" | base64 -d
Ale jestli se ptáš na výsledky ve smyslu, kolik lidí to poznalo správně, tak netuším. Osobně jsem tam slyšel rozdíl, ale někde se mi víc líbilo to tranzistorové a někde to elektronkové. Rozeznat jsem je nedokázal, nikdy jsem se tím nezaobíral. Já mám doma na to svoje vrcholně amatérské hraní Line 6 Spider IV 15 a spíš válčím s jinými věcmi než zrovna s kombem.
Jendа avatar 13.6.2021 18:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nahrávka státního radaru.
Já to s tou denacifikací Slovenska myslel vážně.
18.11.2022 09:54 Zm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá radar: vysílač
Ahoj, docela by mě zajímalo, proč ty státní meteoradary nepoužívají modulaci PN sekvencí, aby se omezilo rušení od WiFi? Místo toho ČTÚ svádí nekonečný boj s ISPíky.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.