abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Zajímavý software

    Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 11:33 | Pozvánky

    Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Humor

    CEO Microsoftu Satya Nadella odstoupil z představenstva Starbucks [CNBC, SEC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.6. 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Rozcestník

    Mám v autě antiradar. Zadarmo!

    22.11.2007 22:20 | Přečteno: 7628× | Ze života

    Zjistil jsem, že mám v autě "antiradar", tedy přesněji řečeno detektor policejních radarů. A nemusel jsem za něj zaplatit ani korunu. Jak je to možné? Velmi prostě...

    Mám v autě rádio, které sice nese věhlasnou značku, nicméně má jednu velmi zásadní vadu - neumí přehrávat MP3 (o OGG nemluvě, ale to je zase jiná kapitola). Nahrazovat ho novým se mi nechce, už proto, že je k němu připojený changer na 10 CD, se kterým rádio spolupracuje (a občas do něj nějaké ty placky také naskládám). Proto jsem hledal lepší řešení.

    Problém je, že rádio už nemá žádný další vstup (kromě toho pro changer). Takže jsem řešil, jak tomu vnutit hudbu z kapesního MP3 přehrávače, aniž by to znamenalo nějaké větší zásahy. A protože od (pravděpodobně) letošního ledna je povoleno používat tzv. FM transmittery (vysílače o velmi malém výkonu, které vysílají s kmitočtovou modulací v pásmu VKV a jsou tedy naladitelné na běžném rádiu), jeden jsem v létě zakoupil a začal používat.

    Problémy se zmíněným transmitterem jsou dva. Jednak vysílá s až příliš nízkým výkonem, takže se rádio nastavuje automaticky na maximální citlivost. Do příjmu tak prosakuje všechno možné, rušením od motoru počínaje a hodně vzdálenými stanicemi konče. Současně má reprodukovaná hudba příliš nízkou hlasitost (i když na MP3 přehrávači nastavím maximální) a na rádiu je proto potřeba hlasitost (oproti příjmu běžného vysílání) o dost zvednout.

    Zmiňované problémy mají, kromě toho že znepříjemňují poslech, jeden velmi zajímavý vedlejší efekt. A sice ten, že z rádia dělají detektor policejních radarů.

    Poprvé jsem si toho všiml již před nějakou dobou. Do signálu se začalo prodírat naprosto specifické rušení, které nepřipomínalo zarušení vzdálenou stanicí ani nic jiného (např. signál mobilního telefonu). V té chvíli jsem ale uviděl, jak se ke mně v protisměru blíží policejní auto se známou černou bradavicí na předku. Že by to bylo tímhle?

    Podobně specifického zarušení (různé intenzity) jsem si všiml od té doby skoro pokaždé, když jsem projížděl okolo nějakého stacionárního radaru (a že už jich dnes je...). Zcela jednoznačné přesvědčení jsem ale nabyl dnes, poté co jsem vjel do Chvaletic směrem od Přelouče. Že je tam nainstalován radar jsem nevěděl, rádio ale reagovalo velmi silně (silněji, než kdykoli předtím) a po několika vteřinách jízdy jsem zahlédl displej radaru na sloupu v dáli. Rušení sílilo a po minutí radaru poměrně rychle mizelo.

    Později jsem minul ještě dva další "stacionáry". Rušení nebylo zdaleka tak silné jako ve Chvaleticích, nicméně bylo slyšitelné (zřejmě podstatně nižší vysílací výkon). Takže je to jasné: rádio se prostě chová jako svého druhu detektor radarů.

    Jak je to možné, když je rádio naladěno na 107,7 MHz a radar pracuje na kmitočtu 34 GHz? Je to možné úplně stejně jako u mobilního telefonu. Ten také pracuje na mnohem vyšším kmitočtu než rádio, a přece je slyšet. Jedná se o pulsní vysílání, proto i když je nosný kmitočet úplně jiný, rozdíl mezi jedničkou a nulou (vysílá/nevysílá) se na vstupních obvodech rádia projeví.

    Co mě ale překvapuje, je výkon. Např. oblíbený radar Ramer 7M pracuje s výkonem do 40 mW EIRP. To se mi zdá příliš málo na to, aby to bylo schopno zarušit rádio. Možná jsou vlastnosti rádia a antény shodou okolností natolik příznivé, že se to takto chová.

    Možná si teď někdo říká, že když mi rádio odhalí radary, začnu nyní prasit. Omyl. Kdybych chtěl prasit, tak si už dávno koupím plnohodnotný detektor (o kterém jsem kdysi uvažoval z úplně jiných důvodů). Ale hlavně - mezi překračování dovolené rychlosti a prasení nelze klást rovnítko.

           

    Hodnocení: 95 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Nebezpecna_sit avatar 22.11.2007 22:50 Nebezpecna_sit | skóre: 34 | blog: dangerousness | Valašské Meziříčí/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    Můžu se zeptat, jaký máš přesně typ FM transmitteru? :)
    Linux is sexy :o)
    Luk avatar 22.11.2007 23:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    Je to Digidock AC-2115 (jeden z těch nejlevnějších, co se prodávají).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.11.2007 16:27 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    Okamžitě objednávám ten Digidock (je teďka zlevněný).
    22.11.2007 22:53 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    Problémy se zmíněným transmitterem jsou dva. Jednak vysílá s až příliš nízkým výkonem, takže se rádio nastavuje automaticky na maximální citlivost. Do příjmu tak prosakuje všechno možné, rušením od motoru počínaje a hodně vzdálenými stanicemi konče. Současně má reprodukovaná hudba příliš nízkou hlasitost (i když na MP3 přehrávači nastavím maximální) a na rádiu je proto potřeba hlasitost (oproti příjmu běžného vysílání) o dost zvednout.
    to je zvláštní ... tyto problémy bych čekal u AM, nikoli u FM - zejména hlasitost nemá u FM se sílou signálu vůbec co dělat, co se týče rušení jinými stanicemi, to už je vyšší magie a jistě to tu rád rozebere někdo v oboru vzdělanější než já ;-)
    Luk avatar 22.11.2007 23:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    zejména hlasitost nemá u FM se sílou signálu vůbec co dělat
    A tvrdím to snad? Samozřejmě, že ne. Hlasitost je určena kmitočtovým zdvihem. Ovšem to, o čem jsem mluvil, je právě malý kmitočtový zdvih transmitteru vzhledem k napětí na vstupu. Ještě by mohl být problém v MP3 přehrávači, ale nepovažuji to za příliš pravděpodobné.
    co se týče rušení jinými stanicemi, to už je vyšší magie a jistě to tu rád rozebere někdo v oboru vzdělanější než já
    To rušení vypadá (zjednodušeně řečeno) tak, že je signál do určité míry zašumněn. Když síla signálu té stanice překročí sílu signálu transmitteru, situace se převrátí, je slyšet ta stanice a signál z transmitteru je zdrojem šumu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.11.2007 09:12 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    a tvrdím snad já, že to tvrdíš? :-)
    22.11.2007 23:39 peterh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    No tak toto s tym rusenim celkom nechapem (aj pri mobiloch). Ako je to mozne a ako je mozne, ze taketo zariadenia (teda vlastne vsetky mobily) prejdu homologizaciou? Naco je vlastne homologizacia? Ja som si vzdy myslel, ze to ma zarucit, ze dane zariadenie nesposobuje rusenie a vysiela len na deklarovanej frekvencii, nie?
    Luk avatar 22.11.2007 23:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    Každé elektrické zařízení vyzařuje nějaké (rušivé) signály. To je nevyhnutelné. Jde jen o to, aby nepřekročily rozumnou míru. Proto jsou určeny limity, kolik co smí vyzařovat. U mobilů je to, pokud vím, do 2 W (GSM 900), resp. 1 W (GSM 1800) pulsního výkonu (což je docela dost, střední výkon je pak 0,125 W, resp. 0,0625 W).

    Jinak ohledně těch frekvencí - nikdy to nezáří na jedné jediné frekvenci (příp. v jednom pásmu). Jsou tam vždycky parazitní kmitočty. Je samozřejmě zase snaha je potlačovat, ale nikdy to není dokonalé.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Petr Bravenec avatar 23.11.2007 08:26 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    Spíš bych řekl, že většinou bývá chyba na straně přijímače. Vstupní obvody u spotřební elektroniky nebývají stavěné tak, aby měly příliš vysokou odolnost proti rušení na kmitočtech, které jsou i hodně vzdálené od přijímané frekvence. Potom i signál na 900 nebo 1800 MHz, i když neobsahuje ani stopy rušení na kmitočtech kolem 100 MHz, dovede dokonale zlikvidovat příjem FM rozhlasu. Tím, že (často) čínský výrobce ušetřil korunu za obtížně nastavitelnou pásmovou propust a tím, že anténa není řádně impedančně přizpůsobená, se dostanou nežádoucí kmitočty (900 MHz) na předzesilovací či směšovací obvody v přijímači a jednoduše je přetíží.

    Typické parazitní vyzařování bývá na násobcích základního kmitočtu (900, 1800, 2700... MHz), ale to lze ve vysílači poměrně snadno potlačit. Další typické nežádoucí vyzařování bývá některý kmitočet z kmitočtové ústředny. Netuším, jak jsou mobily konstruované - je-li výsledný signál 900 MHz produkován například jako součet z pevného oscilátoru 500 MHz + 400 MHz z kmitočtové ústředny, pak je možné, že se na výstupu (při špatně provedené konstrukci) objeví i rozdílový kmitočet 100 MHz. Ovšem i ten lze poměrně snadno odfiltrovat, neboť je příliš vzdálený od požadovaných 900 MHz. Dále se mohou vyskytovat různé šumy v bezprostředním okolí vysílaného kmitočtu 900 MHz, pocházející například z kmitočtové ústředny. Těch se lze zbavit jen dost obtížně. Nakonec se mohou vyskytovat různé kombinace těchto rušení.

    Naprosto absurdní je pak situace, kdy mobil zaruší například mikrofony na nějakém hudebním vystoupení (už jsem zažil). Nízkofrekvenční kmitočty v takové výkonové úrovni, aby mohl způsobit jakékoliv rušení nízkofrekvenčního zařízení (mikrofon, gramofon a podobně), mobil prostě vyzařovat nemůže, je to fyzikální nesmysl.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    23.11.2007 09:40 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    S nekvalitními vstupy přijímačů zcela souhlasím.

    Ten mikrofon mohl být bezdrátový. I když mobily občas ruší i aktivní repráky u PC :) Ale tam bych to viděl na jasné přetížení vstupu zesilovače silným signálem z kabelu vedoucího kolem položeného mobilu.
    23.11.2007 13:16 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    Ten mikrofon mohl být bezdrátový.
    Děje se to i v prostředí, kde žádné bezdrátové mikrofony nejsou. A pravděpodobně se to spíš než na mikrofony stejně chytá na kabely...
    Quando omni flunkus moritati
    23.11.2007 11:10 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    Naprosto absurdní je pak situace, kdy mobil zaruší například mikrofony na nějakém hudebním vystoupení (už jsem zažil). Nízkofrekvenční kmitočty v takové výkonové úrovni, aby mohl způsobit jakékoliv rušení nízkofrekvenčního zařízení (mikrofon, gramofon a podobně), mobil prostě vyzařovat nemůže, je to fyzikální nesmysl.
    Toto se deje v brne na fitu v novem sale d. Pravdepodobne to ale plati jen pro prednasejiciho, nebo mozna s nekterych specifickych mist/frekvenci, nevim. Trochu tomu pomaha fakt ze mistnost je z betonu (proc ty vnitrni steny alespon neoblozi? -:( ), takze mobil ma minimalni signal a aby se chytil tak vysila na plny vykon. Zvuk ruseni je uplne stejny jako ten s radia.
    Luk avatar 23.11.2007 12:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    Trochu tomu pomaha fakt ze mistnost je z betonu (proc ty vnitrni steny alespon neoblozi? -:( )
    A jak by pomohlo obložení? Místnost pravděpodobně není z betonu (který by příliš nevadil), nýbrž z železobetonu. Tím se vytváří částečná Faradayova klec, do které a ze které signál špatně proniká a mobil na to reaguje zvýšením výkonu. Pomohlo by udělat větší okna (pokud tam vůbec nějaká jsou). A pokud jsou ta okna determální (obsahují kovovou vrstva pro odrážení infračerveného záření), nahradit je obyčejnými (pak by tam ale zase bylo v létě větší horko).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.11.2007 13:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    Coby lektor bych ale považoval stavební úpravy přednáškového sálu za účelem zlepšení signálu mobilních telefonů za silně kontraproduktivní…
    23.11.2007 15:36 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    A jak by pomohlo obložení?
    Signálu nijak, ale pocitu, že nejsi v protiatomovém krytu, dost výrazně :-)
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    Luk avatar 23.11.2007 18:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    To samozřejmě ano ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.11.2007 13:17 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    Naprosto absurdní je pak situace, kdy mobil zaruší například mikrofony na nějakém hudebním vystoupení (už jsem zažil). Nízkofrekvenční kmitočty v takové výkonové úrovni, aby mohl způsobit jakékoliv rušení nízkofrekvenčního zařízení (mikrofon, gramofon a podobně), mobil prostě vyzařovat nemůže, je to fyzikální nesmysl.
    Přesto mobil dokáže NF zařízení zarušit vcelku spolehlivě. Stačí ho dát blízko k reprákům nebo kabeláži...
    Quando omni flunkus moritati
    msk avatar 23.11.2007 09:16 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    To je super. Este vymysliet, ako mat zadarmo jammer.
    23.11.2007 09:45 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    Zajimave. Tak ty jsi jej zakoupil a pritom jsi za nej nedal ani korunu. Kde ze se da takto nakupovat? Jasne, asi to nebudes chtit vytroubit takhle do sveta. :-)
    Luk avatar 23.11.2007 12:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    Tak ty jsi jej zakoupil a pritom jsi za nej nedal ani korunu.
    Omyl. Žádný detektor jsem nezakoupil. Transmitter s tím totiž souvisí pouze tak, že mi jako vedlejší efekt umožnil objevit tuto funkci rádia. Jediné, co jsem zakoupil, bylo auto, jehož je rádio součástí. Ale to jsem samozřejmě nekupoval kvůli rádiu, natož kvůli detekční funkci rádia, o které jsem tehdy pochopitelně nevěděl (a přišel jsem na ni až po dlouhé době).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.11.2007 14:35 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    nebyl by lepsi prepinac na vstupu (mp3 nebo CD) nez to modulovat a zase demodulovat a vubec vysilat ?
    Luk avatar 23.11.2007 15:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    Z hlediska signálu byl. Ale vrtat se v tom nebudu. Musel bych totiž řešit nejen signál, ale i řízení (rádio posílá changeru řídicí signály), takže by to nebylo úplně triviální. Stručně řečeno - takhle je to jednodušší.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.11.2007 16:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    Hm... už jsem se chystal, že si koupím tu hračku od Bandridge, která se dá strčit do kazeťáku (konečně bych ho k něčemu smysluplnému využil), ale asi to ještě zvážím… :-)
    Luk avatar 23.11.2007 18:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    Já jsem tehdy váhal mezi transmitterem a právě něčím takovým, co se dá strčit místo kazety. Jenže jsem četl o různých potížích té "pseudokazety", hlavně jak se to pere s autoreverzem. Nechtěl jsem to riskovat, navíc by to znamenalo vždycky to toho rádia něco strkat (nebo to tam nechávat pořád, což není ono), takže jsem zvolil druhou možnost. Nechávám to v elektrické zásuvce (jen v Praze to radši vyndavám, aby to zbytečně nelákalo nenechavce) a vždycky jen připojím přehrávač.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.11.2007 19:32 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    k tomu rušení všeho možného vším možným i nemožným zkusím něco dodat.Staré radioamatérské přísloví praví že co je nad 30 MHz je duchařina a co je nad 100 MHz je černá magie.Tehdy ovšem měli jen mlhavé představy o frekvencích na kterých se bude dnes vysílat.Frekvence radaru je natolik vzdálená od FM rozhlasu že je vyloučeno aby se tam signál dostával normální cestou,tedy přes anténu a vstupní obvody přijímače.Může ale dojít k nějakému namíchání se signálem té přehrávačové hračky a průniku do jiných obvodů přijímače nebo třeba i k ovlivnění toho vysílače.Těch cest je spousta.Dokonce je velmi pravděpodobné že stejný vysílač s jiným rádiem už tak fungovat nebude.Třeba s tím rušením od mobilního telefonu je to tak že to většinou nemá vůbec nic společného se vstupními obvody přijímačů.Ruší to totiž i již zmíněné PC repráky,audio zesilovače na koncertech,televizory ale také lékařské přístroje a avioniku v letadlech.Není to tím že by mobil vysílal nadměrně mimo stanovené pásmo (což asi dělá) ale tím že impulsní rádiový signál někudy pronikne do elektroniky,nadetekuje se na nějakém polovodičovém přechodu a tím vzniknou napěťové pulzy které rozhodí kde co.Při radioamatérském vysílání v pásmu 144 MHz větším výkonem při závodě vydávalo kamarádovo auto stojící opodál strašný kravál.Signál vysílače se nějak detekoval v obvodech vypnutého rádia a šel do repráků v překvapující síle.Poměrně běžně se stává že při poslechu frekvenčně modulovaného rozhlasu v klasickém pásmu 87-108 MHz uslyšíme relaci z blízkého letadla které ovšem vysílá amplitudově modulovaný signál někde mezi 110-140 MHz.Ty signály se nějak sečtou,odečtou,násobí,jsou harmonické,subharmonické,do toho se to potká s podivně řešenými obvody rádia z bambusového háje nebo polské televizní antény a výsledkem je velká záhada.
    30.11.2007 20:53 xxx yyy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám v autě antiradar. Zadarmo!
    ja mam transmitter od www.mp3doauta.sk

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.