abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.10. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník

    Oracle licence

    2.11.2009 21:21 | Moje kecy | poslední úprava: 2.11.2009 21:22

    Zdravím,

    tak jsem se dnes rozhodl, že otestuji nějakou Oracle databázovou věc. Ale to není důvodem tohoto zápisku. Důvodem je licence, kterou musím potvrdit, před stažením software. Jsem jediný, koho udivují první řádky o zákazu pro některé země? Vizte zde

           

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    unknown_ avatar 2.11.2009 21:37 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Vubec me to neprekvapuje, a divim se ze este nekoho jo, vzdyt prece ze americani sou ********* ******* vi kazdej, ne?
    2.11.2009 21:44 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Standardní americká píčovina. Teď zrovna se kvůli tomu v Debianu řeší jak moc je riskatní do projektu přijmout někoho z Iránu...
    Grunt avatar 3.11.2009 11:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    To je nějaký vtip, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.11.2009 14:52 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    3.11.2009 11:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    U některých projektů to řeší opačně. U něčeho týkajícího se kryptografie jsem viděl něco jako "jestli jste z USA, tak je nám líto, ale pro jistotu od vás žádné patche přijímat nebudeme".
    Jendа avatar 3.11.2009 18:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Měl jsem za to, že exportní omezení byla v USA v roce 1999 zrušena (viz historické verze Debianu a repozitáře non-us).
    3.11.2009 18:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence

    Nějaké problémy asi stále existují, např. tohle je v README od OpenSSL:

    Note: For legal reasons, contributions from the US can be accepted only if a TSU notification and a copy of the patch are sent to crypt@bis.doc.gov (formerly BXA) with a copy to the ENC Encryption Request Coordinator; please take some time to look at http://www.bis.doc.gov/Encryption/PubAvailEncSourceCodeNofify.html [sic] and http://w3.access.gpo.gov/bis/ear/pdf/740.pdf (EAR Section 740.13(e)) for the details. If "your encryption source code is too large to serve as an email attachment", they are glad to receive it by fax instead; hope you have a cheap long-distance plan.

    Případně též sekce Export Issues tady.

    3.11.2009 22:33 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Exportní omezení jsou pořád, ale už nejsou tak striktní. Teď se myslím jenom musí nahlásit co se vyváží, ale už to nepodléhá žádnému licencování nebo schvalování.
    2.11.2009 21:47 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    nějakou Oracle databázovou věc
    MySQL? :-D
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    MaFy avatar 2.11.2009 21:49 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    OK :-D Dostal jsi mě. Ale myslel jsem nějakou víc Oracle ;-)
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    3.11.2009 00:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    V tom případě PostgreSQL, to je takový open source Oracle. :-)
    2.11.2009 22:02 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Jsem jediný, koho udivují první řádky o zákazu pro některé země?
    Ano, to jsi
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    MaFy avatar 2.11.2009 22:10 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Sakra :-(
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    regine2 avatar 5.11.2009 13:42 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Jsem jediný, koho udivují první řádky o zákazu pro některé země?
    Docela běžné v USA pro šifrovací programy. PGP Corporation verify compliance with export restrictions

    Ale už jsem se setkal s omezením na zákaz užívání v jaderných a jinak nebezpečných výrobních zařízení (matně si vzpomínám, že něco podobného bylo u MS-Windows NT).

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    Jendа avatar 5.11.2009 16:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Ale už jsem se setkal s omezením na zákaz užívání v jaderných a jinak nebezpečných výrobních zařízení (matně si vzpomínám, že něco podobného bylo u MS-Windows NT).
    U devadesát osmiček taky :-). A ještě tam byly lékařské přístroje.
    kotyz avatar 5.11.2009 17:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    a u windows ce snad byl zakaz i pouzivani pro rizeni aut a letadel :-D ostatne to da rozum, takovy widle 98 ridici jadernou elektrarnu by ji snadno mohli promenit v jadernou bombu :-D zlatej homer simpson chrapajici na ridicim panelu proti tomu ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Luk avatar 5.11.2009 17:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    u windows ce snad byl zakaz i pouzivani pro rizeni aut a letadel
    U Windows Embedded také. Dobrý důvod, proč přejít na Linux ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    MaFy avatar 6.11.2009 22:05 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Když jsem dřív používal SUSE (tak cca 4 roky), tak to bylo v licenci taky...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    Luk avatar 6.11.2009 23:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Jedna věc je licence na distribuci jako takovou ("poskládání dohromady") a na obsažený software. Nicméně SUSE (openSUSE) každopádně není zrovna distribuce vhodná pro takové účely, pro které se používá Windows Embedded.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    MaFy avatar 7.11.2009 20:03 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    No...já bych si tedy nedokázal wokna představit v letadle... ;-)
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    Luk avatar 7.11.2009 20:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Pokud by se používaly na zábavní systém, tak proč ne? ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.11.2009 08:39 stderr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Můžu jen dotaz, co je špatného a nad čím se tu podivuješ, když firma dodržuje zákony své země? Pokud přece USA zakáže export zboží do jakýchsi, podle ní (a já osobně s tím souhlasím) rizikových oblastí, měli by si to i sw firmy - je to přece zboží, ne? - pořešit. A oni udělali jen to, co se po nich chtělo. Rozdávat zboží "zadarmo" a úplně všem je krásná myšlenka, která se ale může vymstít (a nechci teď polemizovat nad tím, že ano, oni si to stejně stáhnou licence nelicence)..mimochodem pár let v naší zemi to potvrdilo ;)
    3.11.2009 12:09 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    pokud je nejaky zakon nemoralni, tak clovek s charakterem ho dodrzovat nebude. Bez ohledu na mozny sankce...

    I kdyz chapu ze pro nektery lidi u nas to muze byt tezky pochopit. Precejenom 40 let komunismu nas naucilo ohybat hrbet...
    Grunt avatar 3.11.2009 12:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    pokud je nejaky zakon nemoralni, tak clovek s charakterem ho dodrzovat nebude. Bez ohledu na mozny sankce...
    Ale jo, pár takových odvážlivců(Hlavně druhá část) už se v historii našlo. Akorát zatím byli vždycky srovnáni do latě.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.11.2009 12:33 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Trochu si pleteš anarchii s demokracií. Pokud ti nějaký zákon nevyhovuje, pak řešením není porušovat ho, ale zvolit si takové zástupce, kteří zákon smetou. Jak moc je toto funkční nechám stranou, ale měl bys chápat rozdíly.
    3.11.2009 13:33 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    ne nepletu. Ja jsem o demokracii nerekl ani slovo...

    jinak samozrejme ze je vhodny se snazit takovej zakon zmenit nebo primo predejit jeho vzniku, ale pokud uz z nejakyho, libivolnyho, duvodu plati, tak jediny spravny reseni je ho ignorovat.

    Nekdy mam pocit ze nekteri lidi lpi na zakonech tak ze kdyby ti bolsevici ve vlade schalili neco typu "udej svy rodice, znamy a souseda" tak by okamzite bezeli to udelat, aby nahodou nedelali neco protizakonyho...
    3.11.2009 13:54 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Tohle je samozřejmě kravina, ale to asi každý vidí. Co to znamená takovej zákon? Chápeš? Kdyby si chtěl, můžeš do tý svý krabičky takovej zákon nacpat úplně libovolný zákon. A ignorovat ho, protože to je to jediné správné řešení...
    3.11.2009 14:31 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    nahore pisu "pokud je nejaky zakon nemoralni..." takze do krabicky "takovej zakon" patri zakon ktery je nemoralni.

    Jinak kdyz uz jsem u toho filozofovani tak si neodpustim jednu poznamku. Zlociny spachany lidma jako Stalin nebo Hitler byly mozny jenom kvuli lidem jako jsi ty, kteri nemaji vlastni moralni hodnoty, ale delaji neco jenom proto ze to vudce naridil (analogie k "je to zakon").

    Kdyby Hitlerova armada byla slozena z lidi jako jsem ja, tak na rozkaz "odvedte tyhle lidi do plynu" by mu rekli akorat polib mi *****, mozna by mu dali par facek, a zadny zverstva by se nekonali... Bohuzel to byli spis lidi jako jsi ty... :-(
    cynic_asshole avatar 3.11.2009 15:07 cynic_asshole | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    A bohužel takovýchhle lidí je většina. Nakonec, Milgramův experiment je zářným příkladem.
    Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
    3.11.2009 15:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    " takze do krabicky "takovej zakon" patri zakon ktery je nemoralni.

    Aha. A kdo rozhoduje o tom, který zákon už je nemorální a který ještě ne?

    3.11.2009 15:55 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Kategorický imperativ? :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    3.11.2009 15:56 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    a mame to tady zase. Kdo bude ten vudce, kteryho budeme vsichni tupe poslouchat jenom abysme nemuseli sami myslet ??

    takze se pokusim jeste jednou preformulovat puvodni myslenku: clovek s charakterem, kdyz vi ze je neco spatny, tak to nedela. At si je na to treba 10 zakonu, nebo mu to Stalin prisel osobne rozkazat...

    Schopnost rozlisit dobry/spatny, moralni/nemoralni, ... je myslim vrozena a vetsina lidi by to mela s vetsim ci mensim usilim zvladnout...
    3.11.2009 16:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Kdyby to bylo takhle jednoduché…
    4.11.2009 15:31 pepek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Moralni/nemoralni dobry/spatny ????? Co to je?

    Je potrat moralni nebo nemoralni?
    Je eutanazie moralni nebo nemoralni?

    A muzu pokracovat.

    Co tim chci ale rict. Moralni vs. nemoralni je vec subjektivniho nazoru a postoje daneho jedince.
    Stahnou ilegalne software? Je to dobre, nebo spatne? Asi spatne, ale vsichni to delaji, tak proc ne ja?
    Vystudovat prava za dva mesice? Kdyz to jde, a tomu to proslo, proc bych nemohl ja?
    Jet na dovolenou za penize ministerstva? Kdyz muzou na vnitru, proc nemuzu ja na financich?
    atd.
    3.11.2009 16:07 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Kdyby Hitlerova armada byla slozena z lidi jako jsem ja, tak na rozkaz "odvedte tyhle lidi do plynu" by mu rekli akorat polib mi *****, mozna by mu dali par facek, a zadny zverstva by se nekonali... Bohuzel to byli spis lidi jako jsi ty...
    Hm, ze by další slavný generál po bitvě? Jo, kdyby každému jako Vám bylo jedno, že Vám klidně vyvraždí rodinu a pak si poradí s Vámi, a svět se skládal pouze z charakterních hrdinů, jo to by byla krása. Ale strach, dav a kdo ví co ještě, to dokáže s lidmi opravdové divy.

    Nechci tedy nijak zásadně zpochybňovat Vaše odbojářské zanícení, ale při pohledu do dějin mého národa jako mnohem všeobecnější záležitost vidím vyhánění (v tom "lepším" případě) a ubíjení (v tom horším případě) německého civilního obyvatelstva, když už válka jinak skončila... což pro nás není svědectvím ani o hrdinství, ani o charakteru.
    3.11.2009 18:06 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Já jsem už na vojnu nemusel (ačkoliv jsem odveden a ještě by se mě to mohlo týkat), takže to o čem budu psát, nemůžu potvrdit z vlastní zkušenosti. Ale IMHO samotná podstata výcviku na vojně je zlomit mysl vojáka tak, aby poslouchal rozkazy i přes jeho přesvědčení (to musí být zároveň nahrazeno přesvědčením poslouchat a neptat se). K tomu má pomoci fyzické i psychické vyčerpání a také nízký věk, kdy ještě s člověkem mlátí puberta a jeho hormony podporují unáhlenost, zbrklost, člověk má sklony k radikálním (jednoduchým a přímočarým) řešením.

    Vojáci Německa byli navíc ovlivněni propagandou o vlastní nadřazenosti. Byli to osmnáctiletí kluci, které už nekolik let před nástupem na vojnu krmili historkami o jejich celkovém nadlidství. Pro toho, kdo byl režimem označen jako nepřítel, neměli slitování a věřili ve svého vůdce, který jim dal jednoduchý a jasný cíl. Vládnout světu jako jediná povolaná rasa. Kdo by na to neslyšel?

    Pokud později zjistili, že nejsou nijak nadřazeni nepříteli a že v boji s ním mohou klidně prohrát a zemřít, začal už fungovat pud sebezáchovy a touha nezemřít.

    A dovolím si spekulovat s tím, že v takovém prostředí bychom (vy, já, spousta ostatních) bez otázek plnili rozkazy. To, že z tepla domova bušíte do klávesnice silácké řeči, na tom nic nemění.
    Luk avatar 3.11.2009 18:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Pokud později zjistili, že nejsou nijak nadřazeni nepříteli a že v boji s ním mohou klidně prohrát a zemřít, začal už fungovat pud sebezáchovy a touha nezemřít.
    Proto se poměrně důsledně dbalo na to, aby členové jednotek Hitlerjugend nepřicházeli do styku s vojáky Wehrmachtu. To aby nezískali zbytečně brzy informace o realitě války a nevyvinula se u nich touha nezemřít.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.11.2009 19:20 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence

    Ale IMHO samotná podstata výcviku na vojně je zlomit mysl vojáka tak, aby poslouchal rozkazy i přes jeho přesvědčení (to musí být zároveň nahrazeno přesvědčením poslouchat a neptat se).

    Je to tak, ale jinak to nejde. V boji musí vojáci plnit rozkazy bez řečí. Není možné uprostřed bitvy diskutovat, jestli by nebylo lepší jít domů, proč zrovna já mám jít pro munici atd.

    Vojáci Německa byli navíc ovlivněni propagandou o vlastní nadřazenosti. Byli to osmnáctiletí kluci, které už nekolik let před nástupem na vojnu krmili historkami o jejich celkovém nadlidství. Pro toho, kdo byl režimem označen jako nepřítel, neměli slitování a věřili ve svého vůdce, který jim dal jednoduchý a jasný cíl. Vládnout světu jako jediná povolaná rasa. Kdo by na to neslyšel?

    Řekl bych, že propaganda zase takovou roli nehrála. Němečtí vojáci byli nejlepší z mnoha jiných důvodů - kvalitní výcvik, výborný důstojnický a poddůstojnický sbor, prostor pro vlastní iniciativu, dobrá organizace, obava z nových Versailles, špatné vyhlídky v případě zajetí (na Východě) atd.

    Pokud později zjistili, že nejsou nijak nadřazeni nepříteli a že v boji s ním mohou klidně prohrát a zemřít, začal už fungovat pud sebezáchovy a touha nezemřít.

    Němečtí vojáci bojovali velmi tvrdě až do konce. Teprve na samém konci války, když už se situace opravdu hroutila, Němci ztratili své odhodlání.

    3.11.2009 22:24 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Jinak kdyz uz jsem u toho filozofovani tak si neodpustim jednu poznamku. Zlociny spachany lidma jako Stalin nebo Hitler byly mozny jenom kvuli lidem jako jsi ty, kteri nemaji vlastni moralni hodnoty, ale delaji neco jenom proto ze to vudce naridil (analogie k "je to zakon").
    Když už jsme u toho, tak k moci se dostali právě kvůli lidem jako jsi ty - lidem kteří morální hodnoty považovali za nadřazené všem zákonům. Tedy ty své morální hodnoty, samozřejmě.
    3.11.2009 14:18 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Z pohledu amerického právního systému není vývoz právem nýbrž výsadou, která Vám v případě nedodržování pravidel může být i odňata (což může hraničit s likvidací). Seznam zemí, kam nesmíte vyvážet je jenom jedním z aspektů. Kromě všech pravidel si také musíte kontrolovat následující seznamy: http://www.bis.doc.gov/dpl/thedeniallist.asp a http://www.treas.gov/offices/enforcement/ofac/sdn/sdnlist.txt. Pokud jako americká společnost podnikáte jinde po světě, musí všichni Vaše zaměstnanci projít školením o amerických pravidlech vývozu. Pokud Vás zajímají detaily, můžete si to nastudovat u příslušného úřadu: http://www.bis.doc.gov/.
    Max avatar 3.11.2009 15:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Tak to jsem nevěděl. Další skvělá věc té svobodné země :-/
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 3.11.2009 18:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Wow.

    Tady kdyby si někdo dovolil zakázat používat svůj SW příslušníkům určité národnosti, tak by ho hned všichni sežrali za rasizmus.
    Jendа avatar 3.11.2009 18:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Z licence k firmwaru mého mobilu (Benq/Siemens/jak-se-to-teď-jmenuje C72):
    11. KONTROLA VÝVOZU. Licencovaný software může obsahovat technické údaje a kryptografický software a v Německu, Evropské unii a USA podléhá kontrole vývozu a může podléhat kontrole dovozu nebo vývozu i v jiných zemích. Zavazujete se přísně dodržovat veškeré dovozní i vývozní zákony a předpisy. Konkrétně v rozsahu požadovaném americkými předpisy pro správu vývozu se zavazujete, že neprozradíte ani nebudete tento licencovaný software nebo jeho libovolnou součást dodanou na základě této smlouvy exportovat nebo reexportovat do těchto zemí: (a) Kuba, Irán, Irák, Libye, Severní Korea, Súdán, Sýrie, nebo do jiných zemí (včetně občanů nebo rezidentů v těchto zemích), do nichž USA omezily nebo zakázaly vývoz zboží či služeb.
    Je vůbec tato část licence v ČR platná?

    Vůbec, je tam lahůdek více (manuál, Benq/Siemens/whatever už zmizel :-), licence je na straně 66).
    3.11.2009 18:32 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Než se budeš ptát, jestli je to ustanovení v ČR platné, musíš zjistit, jaké právo je rozhodné. Nedivil bych se, kdyby to bylo právo třeba právě USA.
    Only Sith deals in absolutes.
    Jendа avatar 3.11.2009 18:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    EE, zákon je nad licencí. Nedávno se to tady řešilo.
    3.11.2009 18:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    To sice je, ale nemusí být až tak jasné, zákon které země je v daném případě rozhodující.
    3.11.2009 22:17 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Hm, a to me jako cesky soud bude soudit dle US prava? Variantu, ze bych se dostavil k US soudu misto vysrani se do jejich obsilky a zaslani z5 povazuji za krajne nepravdepodobnou.
    3.11.2009 23:45 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Ne, ale když půjde do tuhého (kriminální přečin) zatkne Vás česká Policie a pošle do US (alespoň předpokládám, že i u nás na to nějaké smlouvy budou). Někde je to jednodušší (UK), někde méně, ale postupy na to budou (aktuálně viz Roman Polanski).

    Stran exportní pravidel nejsem expert (mám jen ta školení, abych věděl co smím a nesmím ve firmě), ale mám dojem, že v praxi jsou stejně vymahatelná pouze u společností, které ve Spojených státech podnikají, protože tam mohou dostat pokutu nebo přijít o vývozní licenci). Tj. nejsem si jistý, že jsou aplikovatelné na fyzické osoby (tam budou asi jiné paragrafy postihující špionáž a tak). Nicméně SW není hmotným statkem a nelze ani dost dobře sledovat následný pohyb. Takže, aby výrobce splnil své zákonné povinnosti, musí uživatele zavázat (nebo se o to alespoň pokusit) k dodržování daných pravidel. Že je uživatel poruší již pak nejde na vrub výrobce. Právní platnost EULA je pak zcela jiný problém, ale Vaše případné provinění by nejspíše bylo pouze v této rovině.
    4.11.2009 09:38 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    No pozor, ja nemuzu byt vydan z CR na zaklade cinu, ktery neni trestny v CR.
    4.11.2009 12:19 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    Navíc k tomu činu musí dojít na území státu, který žádá vydání. Je pravda, že Američani mají pocit, že můžou soudit na základě toho, že poškozený je Američan (podvedení amerických akcionářů Koženým v Kazachstánu nebo kde v SNS), ale to je jen jejich pocit, nikoliv mezinárodní právo.
    pavlix avatar 5.11.2009 21:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    A ja mel za to, ze mezinarodni pravo se ridi tim, kdo ma pripravenejsi armadu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    mkoubik avatar 3.11.2009 21:09 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle licence
    A on je snad každý výrobce softwaru povinen všem bezpodmínečně poskytnout každé své dílo?
    regine2 avatar 3.11.2009 22:21 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Náhrada Informix
    Sice trochu mísu. - Pokud nahradit placenou DB IBM-Informix. Co by bylo lepší náhražkou? PostgreSQL či MySQL na Linux-serveru (diskové pole) s asi 3000 uživateli?
    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    mkoubik avatar 3.11.2009 22:31 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhrada Informix
    Téměř cokoliv je lepší náhražka než MySQL (pokud se nejedná o růžovej blogísek o Tokio Hotel). A teď se do mě pusťte.
    3.11.2009 22:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhrada Informix
    Mne asi těžko někdo bude podezírat z přílišných sympatií k MySQL, ale přesto mi váš výlev připadá hodně hloupý. Pro určité typy nasazení se MySQL hodí velmi dobře a jsou dokonce aplikace, kde se MySQL jen těžko vyrovnají i "velké" komerční databáze.
    mkoubik avatar 3.11.2009 23:43 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhrada Informix
    Já vůbec nezpochybňuju, že je MySQL jednoduchá a v omezených mantinelech dobře fungující maketa databázového serveru, ale pro aplikaci, která původně běžela na Informixu (pokud to nebyl naprosto neoopodstatněný overkill) se imho nehodí.
    4.11.2009 00:07 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhrada Informix
    která původně běžela na Informixu (pokud to nebyl naprosto neoopodstatněný overkill) se imho nehodí

    O tom, proč ta aplikace vlastně běžela na Informixu (ani proč by na něm neměla běžet dál), ovšem ani jeden nevíme nic. Tazatel pouze napsal, že je tam diskové pole a 3000 uživatelů a z toho si vhodný databázový engine věštit netroufám.

    regine2 avatar 4.11.2009 06:52 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhrada Informix
    Hlavním záměrem odchodu je nepružnost podpory a monopolní jednání IBM co se týká nákladů na licencování (od doby co koupili firmu Informix).
    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    4.11.2009 08:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhrada Informix
    Což je naprosto pochopitelné, ale v otázce toho, která databáze by byla nejvhodnější náhradou, tato informace příliš nepomůže.
    mkoubik avatar 5.11.2009 20:27 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhrada Informix
    Ovšem těžko se mi představuje problém, kde by bylo MySQL dobré řešení a zárovň by nebylo PostgreSQL lepší řešení.
    5.11.2009 22:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhrada Informix
    Aplikace, kde se data mění relativně málo, zato se hodně čte a máte velmi vysoké nároky na výkon.
    Luk avatar 5.11.2009 22:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhrada Informix
    Neznám sice aktuální stav ohledně výkonu obou databází, nicméně ještě relativně nedávno byla databáze MySQL výrazně lepším řešením v případech, kdy se pouze tahala data z tabulky (bez spojování s jinými tabulkami) nebo se prováděly změny v datech bez potřeby transakcí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.11.2009 12:06 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhrada Informix
    A jaky je charakter te aplikace a jaky db provoz generuje?

    Bez toho asi nikdo neda poradnou radu ...
    4.11.2009 13:02 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhrada Informix
    rad bych v teto situaci pripomnel, kde je problem. Jak jiz nekolikrat upozorneno, jiz ve vzdelavacim procesu informatiku chybi inzenyrske discipliny, ktere by vedly k tomu, ze by vsichni ti matfyzaci konecne pochopili, ze software ma jen okrajove neco spolecneho s algoritmy a mnohem vice je potreba inzenyrska systematika, normalizace, typizace a unifikace.

    Vim, ze to v tomto okamziku vetsine nic nerika, ale nekde se zacit musi.
    pavlix avatar 5.11.2009 21:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhrada Informix
    Oni to matfyzaci pochopi, jakmile nebudou mit mnohem lepsi moznosti ve svem oboru, nez ti systematici, normalizatori, typizatori a unifikatori :). Holt... trh je trh, s tim nic neudelas.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.