abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 524 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..

    20.5.2008 10:47 | Přečteno: 17423× | To jsem vážně jediný? | poslední úprava: 20.5.2008 10:48

    Je tomu téměř rok, co jsem zde publikoval svůj blog post na téma: Jak se má váš notebook za horkých letních dnů?. Uplynul rok, a já změnil nejenom práci, notebook ale také chladící podložku. Tu starou, značky Revoltec, jsem coby majetek úřadu musel vrátit a tak jsem si pořídil vlastní. Někteří z vás by možná (alespoň podle výsledků připojené ankety pod odkazovaným blogpostem) nad takovým krámem kroutili udiveně hlavou. Tímto blogpostem chci však ukázat, že chladící podložka není vůbec zbytečná, pokud pracujete se svým notebookem denně déle než tři hodiny na jednom fleku. Odpusťte že začnu trochu zeširoka.

    Bylo, nebylo..

    Skoro deset let je tomu, co jsem měl k dispozici fantastický notebook značky Panasonic - origoš Japan. Svými parametry předčil mnohé nominálně výkonnější desktopy, ač měl procesor 133MHz, 96MB paměti a pouhý 3GB HDD. Byl však maličký a přitom měl skvělý monitor.

    Kromě mé dívky, která ho tehdy dostala darem, a mne ho využívalo na kolejích ještě několik našich spolužáků. Jel neustále, téměř 24/7 zhruba rok a půl. Pak se uvařil. Kamarád, který se v něm pohrabal, odhalil jako příčinu úmrtí selhání základové desky.

    Neustálá vysoká teplota + nedostatečné větrání (větrák se zanesl prachem a nestíhal) vedly k tomu, že se se v základové desce udělala mezi jejími vrstvami někde udělala bublina a ztrácel kontakt. Pokud se totiž na desku při najíždění přitlačilo prstem, normálně fungoval. Ihned po povolení přítlaku se kousnul a konec.

    Jak skončil hrdinný HP nx6125..

    Tento skvělý pracovní notebook mi sloužil věrně cca 2,5 roku. Denně jel minimálně 8 hodin v kuse a procestoval se mnou světa kraj. Zažíval mnohé horké chvilky a tak jsem u pořídil svou vůbec první chladící podložku. Používal jsem ji však opravdu jen když bylo horko. A tak navzdory tomu začal tento stroj v posledních měsících trpět příznaky tepelné agonie.

    Jistě je znáte i vy. Notebook začne dělat problémy při najíždění. Případně se při delším provozu kousne (to mi však hapík nedělal).

    Jen málokdo si přitom uvědomí, že příčinou je trvalá vysoká teplota. Ta totiž pozvolna vysuší kondenzátory a pak se začínají dít věci.

    Doklepal jsem to se svým hapíkem až do konce svého pracovního poměru. Byl však už natolik zdevastován, že nebylo možné nainstalovat z recovery DVD Windows XP, protože nebyl schopen se po restartu probrat k životu. (Instalace linuxu restart nevyžaduje, takže ta možná byla)

    Přejděme k meritu věci..

    Uvedené zkušenosti mne dohnaly k tomu, že jsem si doinstaloval applet pro sledování teploty a dal předsevzetí že další notebook pokud možno neumučím a dopřeju mu chladící podložku včas. Protože jsem však měl ještě svou starou chladící podložku k dispozici, dovolím si následující srovnání jejího vlivu na teploty s vlivem podložky, kterou jsem zakoupil včera odpoledne.

    Revoltec - Notebook Cooler RNC-1000, blue-Silver

    Z hlediska parametrů to bylo to nejlepší co bylo ve své době (r.2006) na trhu. Korpus z tenkého hliníkového plechu, napájení z USB kabelem samec-konektor, rozměr A4 (snadno se dala přenášet v batůžku i s notebookem). Dvě skryté schránky na kablíky. Dva 8cm větráky s regulací otáček. Nevýhodou byla poměrně velká hlučnost.

    FLEX cRadia NoteBook Stand

    Z pro mne nepochopitelných důvodů tento chladič alza.cz prodává pod obchodním názvem PORTE. Web korejské firmy, která zajištuje výrobu (a kde lze nalézt více detailů této podložky je na adrese http://cradia.co.kr/notecooler.html

    Korpus z masivního 2mm silného hliníkového plechu, velký 22cm větrák s regulací otáček. Napájení USB kabelem samec-samec, 1 USB port (Díky tomu nezůstává USB pozice na notebooku zaplácnutá napájením). Vysoká polohovatelnost. Dva skryté šuplíčky na kabely. Nevýhodou rozměry - rozhodně nelze tuto podložku považovat za přenosnou a je tedy vhodná na místo, kde se pracuje s notebookem dlouhodobě. Oproti výše zmíněné podložce je však větrák méně hlučný

    čidloBez podložkyRevoltecFlex
    core040-50°C~10°C~15°C
    core140-50°C~10°C~15°C
    HDD40°C~5°C~7°C
    bedna47°C~5°C~7°C

    V tabulce uvádím o kolik zhruba asi která podložka sráží teplotu oproti normálu. Nejede-li stroj naplno, tak není rozdíl mezi chladícími podložkami až tak patrný. Je však výrazný rozdíl mezi stavem kdy chladící podložka není použita vůbec. Použití podložky šetří chlazení v notebooku a její vliv je znát hlavně při vyšší okolní teplotě a vyšším zatížení stroje.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Chladič pod notebook..
     (13 %)
     (1 %)
     (57 %)
     (25 %)
     (4 %)
    Celkem 334 hlasů

    Obrázky

    K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook.., obrázek 1 K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook.., obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.5.2008 11:44 pnemec | skóre: 8 | blog: jotter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Dobrý "článek". Spíš si ale říkám, že si místo koupě podložky vyberu notebook který to nebude potřebovat...jestli se něco takového dělá.
    20.5.2008 12:11 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Věř tomu že taková podložka ulehčí každému notebooku. Technicky totiž není dost dobře možné, aby to všechno uchladil sám. Záleží na tom kde ho máš položený (na dřeveném stole, na koberci, na klíně,..), jaká je okolní teplota (je rozdíl jestli jsi venku nebo ve špatně větrané, přetopené cimře), co na tom děláš (jestli na tom provozuješ také virtuální stroje, kompiluješ software, nebo jenom programuješ nebo brousíš internet). Používám notebook, protože chci mít svá data u sebe, když jdu domů a ne proto abych si na něm pouštěl ve vlaku filmy, nebo psal přednášky či dělal sem tam prezentace klientům. Desktop se srovnatelným výkonem a monitorem by byl poněkud neúnosný.
    20.5.2008 12:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Technicky totiž není dost dobře možné, aby to všechno uchladil sám.
    Technicky to možné je, jenom tam nesmíš mít místo procesoru přímotop.
    Quando omni flunkus moritati
    20.5.2008 14:54 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Mam notebook IBM R61i uz zhruba rok a jeste jsem nepozoroval ze by mel nejake priznaky tepla :) Neustale a vsude studeny ...
    20.5.2008 20:35 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Mám Z60m a vždycky jsme si myslel, že dost topí, než mi kamarád ukázal svůj notebook VBI, který když se trochu zatížil, tak se kolem něho třepotal vzduch.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    multi avatar 22.5.2008 10:15 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    to ma asi tu sasi od asuse ne?

    ja mam sasi od compalu a kdyby tam nebyla grafika nvidia, tak by byl chladny ale kdyz obcas zaparim, tak uz grafika celkem solidne zatopi
    mirec avatar 21.5.2008 19:57 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Tiež R61i, môžem potvrdiť, oproti sony ktoré mám tiež doma je to fakt totálne studený book. Pri takomto booku podložka fakt nemá zmysel (teda ak nerátam špeciálne podložky ktoré sú na spríjemnenie práce s notebookom na kolenách napr. Belkin CushTop).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    20.5.2008 19:36 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Hm. Touhle dobou mám v booku průměrně teplotu kolem 55 stupňů. Co má dělat člověk s Thikpadem X? Nechat si podle plastového spodku vyfrézovat jeho kovovou náhradu? ;-)
    20.5.2008 11:45 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Jsem rad, ze mam iBooka.
    Algi avatar 20.5.2008 11:59 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Jsem rad, ze mam MacBook Pro. Moment, on vlastne pri hrani topi jak blazen :-D Zlata G4 Cube, ten prej mel pasivni chlazeni (vim, nebyl to notebook, ale dodnes ho obdivuju).
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Cubic avatar 20.5.2008 14:03 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    protoze nevis jakou teplotu jakou ma vlastne teplotu?
    cezz avatar 20.5.2008 14:49 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    +1 macbook
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    JiK avatar 20.5.2008 17:56 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    na macbooku slysim vetrak akorat kdyz se mi sekne ten novy uzasny office 2008. Asi se to seka tak casto proto, ze citi, ze ja ty officy hluboce nenavidim, a to nejsem zadny bojovnik proti microsoftu nebo tak neco. Proste mi jen prijde, ze prechod z office 2004 na PPC na office 2008 na mnohem silnejsim intel c2d mi prinesl vyrazne zhorseni vykonu, stability a pouzitelnsti. Vicemene ty officy pouzivam se skripenim zubu jen proto ze jsem si je koupil (za $7 na Black Friday)
    Algi avatar 20.5.2008 20:02 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    No, ale večer když je ticho, tak přece jenom ty větráčky jsou slyšet, ne? Alespoň u mě malinko jo. Škoda, že se točí, i když počítač "nic nedělá" - tj. procesor si jede na svých 2%...
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    cezz avatar 21.5.2008 12:11 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    No pravdu povediac, ja ich nepocujem - skor tusim. Ale to uz musi byt naozaj tiche ticho :-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    21.5.2008 12:31 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Tak používej Neo Office, a novej Ooo už by měl běžet na Macu nativně ;-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    cezz avatar 21.5.2008 12:54 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Ano, bezi a dokonca je dost svizny.. A hoci je to 3.0beta, stabilita je celkom OK.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    JiK avatar 21.5.2008 17:27 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    smrtelne vazne o tom uvazuju. Zvlada oo.org takove to sledovani zmen (track changes), co s oblibou pouziva muj sef? Ja osobne povazuju office za nejhnusnejsi kus softwaru na mem macbooku.
    21.5.2008 19:12 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Nikdy jsem to nepouzival, ale melo by to tam byt (hledej info v napovede nebo na netu viz)
    cezz avatar 21.5.2008 22:11 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    No zatial som mal len jeden taky dokument a posielala mi ho nejaka sekretarka s tym, ze som videl nielen tie data, ktore som mal vidiet, ale aj povodnu zmluvu s nejakym ich inym zakaznikom. Nevedomost je niekedy sladka - zvlast v pripade ked znenie takejto zmluvy byva tajne..

    Ale k tvojej otazke - historiu zmien to zobrazuje, ale mal som pocit, ze neumyselne, lebo nepodarilo sa mi to vypnut. Medzitym vyslo niekolko releases, takze mozno uz je to lepsie..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    22.5.2008 10:56 pnemec | skóre: 8 | blog: jotter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    A to jako proc? Ja mam iBook take, a dobre vim ze pokud ho zatizim tak se vetracky roztoci take. Pokud na nem pracuji dlouho tak se navic cely prohreje. Pravda je, ze je jen prijemne teply, vetracky moc nerusi a vetsinou jsou v klidu. Zkus ale neco dele kompilovat a roztoci se jak fretka :)
    20.5.2008 11:52 Haaja | skóre: 25 | blog: haaja | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Mam HP nx8220 a podlozku pouzivam (teda mam dve, jednu doma a jednu v praci). velmi vhodny doplnek a na tech teplotach to dela velky rozdil.

    Notebook bezi vice jak 2,5 roku temer nonstop a pouzivam ho na veskerou praci a zabavu a zatim verne slouzi bez problemu i kdyz uz je to dost dedecek. Baterka tvrdi ze je konec a vykonove centrino uz nedostacuje na vsechno.
    Conyx avatar 20.5.2008 12:19 Conyx | skóre: 5 | blog: c-blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    ja mam nc6120 a pred nekolika mesici se parkrat prehral a spadnul (ze to bylo prehratim, jsem poznal podle zapachu)

    od te doby pri vetsim zatizeni vyndam z mrazaku led a prilozim k vetrani :-)... zatim se drzi

    20.5.2008 12:40 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Jsem šťastným majitelem Zalman NC-1000. Bez podložky by se mi na notebooku pracovalo mnohem hůře. Nesnáším, když se mi zahřívá klávesnice nebo stůl. Ruce se pak hrozně potí.

    Díky podložce klesla teplota i o více jak 10 °C. Šetří se tím také pevný disk, který se tolik nepřehřívá.

    Podložka sice není mobilní, ale to mi nevadí.
    Rezza avatar 20.5.2008 12:47 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Zalmana mam teze, absolutne best one! A do me brasny se krasne vleze i s notasem, toho jsem se bal nejvic. Jen je to tezsi, ale na prenaseni mam ted EEEcko, takze uz me to netrapi. Koupil jsem si ho ve chvili, kdy se mi zacaly kroutit plasty na notasu :)

    Tu jsem si hral s EEEckem a Zalmanem: http://eeenovation.blogspot.com/2008/02/playing-with-asus-eee-and-zalman-nc.html
    20.5.2008 12:45 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Byl bych raději, kdyby výrobci notebooků pochopili, že do dokovacích stanic by se vešel i nějaký ten ventilátor. Moje X61 se netváří zrovna šťastně, když je v podstatě pořád zadokovaná, což ješte zhoršuje přístup vzduchu a zahřívá zbytečně celý notebook.
    20.5.2008 12:48 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Loňský srovnávací test chladících podložek na svethardware.cz
    22.5.2008 13:01 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Letošní srovnávací test na pctuning.cz. Zajímavý leda tím že zachycuje jakýsi aktuální průřez trhu. Naprosto diletantsky proveden (jediným zdrojem naměřených hodnot byly čidla v notebooku).
    20.5.2008 13:32 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Prvy notebook - vyrobna chyba + pripadne mechanicke namahanie dosky.

    Druhy notebook - elektrolyticke kondenzatory, ktore vysychaju, nemaju v notebookoch co hladat. V niektorych sa fakt vyskytuju, ale je ich velmi malo. Ak tam boli, tak je to zly navrh.
    20.5.2008 13:46 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Vy ste mi ňákej chytrej milej pane.. Ten první notes - jak vám mohou potvrdit ti co jej zažili, byl špička, jaká se do Evropy ani nevozila a v tom byl i kámen jeho úrazu. Výměna toho jeho matherboardu by vyšla v r.2000 sakra draho.

    Ač měl procesor pouhých 133MHz, byl výkon tohoto notebooku subjektivně vyšší než u tehdy obvyklých desktopových Pentií 500MHz s 256MB paměti. V době kdy se k nám dostal měl za sebou už skoro 2 roky provozu, takže počítám, že rok výroby mohl být tak 1996-7.

    To že přístroj vydrží max. dobu záruky a ani o chlup déle je spíš trend poslední doby. Pevně věřím tomu, že kdyby ten Panasonic nedostal takový záhul, tak jede uspokojivě ještě dnes.
    20.5.2008 14:37 trekker.dk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Ač měl procesor pouhých 133MHz, byl výkon tohoto notebooku subjektivně vyšší než u tehdy obvyklých desktopových Pentií 500MHz s 256MB paměti.
    No jestli v tom byl x86 procesor, tak máš HODNĚ subjektivní vnímání.
    To že přístroj vydrží max. dobu záruky a ani o chlup déle je spíš trend poslední doby. Pevně věřím tomu, že kdyby ten Panasonic nedostal takový záhul, tak jede uspokojivě ještě dnes.
    Zařízení, které nevydrží plné vytížení, je šmejd.
    20.5.2008 15:02 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Ano. Já a x dalších. Jinak žádné zařízení nevydrží dlouhodobě plné zatížení! A jestli tomu nevěříš, povíme si z deset let.
    20.5.2008 15:08 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Ano. Já a x dalších.
    To nevypovídá o ničem jiném, než že jsi ty a x dalších přišel o objektivní pohled na věc.
    Jinak žádné zařízení nevydrží dlouhodobě plné zatížení! A jestli tomu nevěříš, povíme si z deset let.
    Proč za deset let?

    A co jsem psal, platí, pokud zařízení nevydrží své plné zatížení, které uvádí výrobce (žádné přetaktování, nominální hodnoty), pak je to šmejd nebo jeho výrobce lže nebo jsou někde malá písmenka, která na to upozorní (tzn. šmejd je výrobce i zařízení)
    Quando omni flunkus moritati
    20.5.2008 15:13 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Nějak jsem si nevšiml že by někde výrobci uváděli u notebooků trvanlivost. Si to pleteš s jogurtama, ne?
    20.5.2008 15:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Já jsem snad řekl, že výrobce uvádí trvanlivost? Tak to zkusíme ještě jednou, třeba si přečteš na co reaguješ:
    pokud zařízení nevydrží své plné zatížení, které uvádí výrobce
    To výrobce uvádí, například u procesoru je napsaná maximální frekvence. Jestliže notebook nevydrží, když procesor na této frekvenci pracuje trvale a něco se začne přehřívat, je celý ten notebook špatně provedený nekvalitní šmejd, u kterého se výrobce prostě doufal, že ho nikdo takto provozovat nebude a problémy nevzniknou.

    (Hint: správné řešení je vyřešit lépe chlazení)
    Quando omni flunkus moritati
    20.5.2008 15:19 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Proč za deset let? Protože předpokládám, že za tu dobu ti s tvým přístupem projde rukama dost zařízení na to abys mi dal z pravdu.
    20.5.2008 15:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Bylo nebylo, kdysi dávno jsem si koupil Athlon XP 1700+ a základní desku od QDI, VIA chipset. Nějakou dobu jsem na tom provozoval BOINC (tzn. plné zatížení procesoru) A věř tomu nebo ne, ta sestava fungovala cca 5 let, pak chcípl řadič disku (tedy součástka, která nebyla tepelně namáhána)

    Takže ne, nedám ti za pravdu. Pokud výrobce HW nesplní to, co sliboval, tak si zaslouží omlátit ten hardware o hlavu.
    Quando omni flunkus moritati
    20.5.2008 15:37 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Bylo nebylo, před šesti lety jsem si také poskládal jeden komp a kdybych mu já vůl ve snaze dopřát lepší chladič nezrušil před měsícem procesor tak by možná ještě nějaký ten rok fungoval. Srovnávej prosím srovnatelné, ano? Notebooky nejsou desktopy.

    Zcela mimochodem. V r. 1997 jsem si koupil HP 320 LX absolvoval se mnou pět let na vysoké škole, x pádů a já nevím co všechno. Funguje dodnes. Ale nepoužívám ho. Protože se mu už prostě nedá věřit. Po tolika letech už je prostě pravděpodobnost selhání příliš vysoká.

    Je to jako s lidmi. Jenom politici a blázni si mohou myslet, že budou stále fungovat jako za mlada.
    20.5.2008 16:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Notebooky nejsou desktopy.
    V jakém ohledu? V tom, že když při plném zatížení desktop zrušíš, tak si stěžuješ, kdežto když takhle zrušíš notebook, tak je to v pořádku?
    Je to jako s lidmi. Jenom politici a blázni si mohou myslet, že budou stále fungovat jako za mlada.
    Opět jsi mi přiřknul něco, co jsem neřekl.
    Quando omni flunkus moritati
    20.5.2008 16:04 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Ze je nieco drahe, neznamena, ze to nemoze mat vyrobnu (alebo dokonca konstrukcnu) chybu. Bud tam bol studenak, ktory sa po case prejavil, alebo tam bola konstrukcna chyba, ktora sposobovala ohybanie plosaku. Ani firme ako IBM sa tieto problemy nevyhli.
    20.5.2008 14:59 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Cos usetril na znacce, vrazis do prislusenstvi.
    20.5.2008 15:07 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Jestli si myslíš, že je šetrný přístup k tomu co používáš otázkou značky tak se šeredně pleteš. Viz výše zmíněný HP přežil dost jiných notebooků mých známých a kolegů, značky Thinkpad, Dell, Asus aj. Nicméně příliš pozdě jsem přišel na to že takový chladič není vůbec k zahození. A ten rok a půl bez něj se pochopitelně na jeho zdraví podepsal.

    To že ho považuji za odepsaný, neznamená že se s ním nedalo dělat, ale stroj, který vyžaduje nějaké kejkle pro to aby najel se už nedá považovat za spolehlivý.
    20.5.2008 15:11 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Jestli si myslíš, že je šetrný přístup k tomu co používáš otázkou značky tak se šeredně pleteš.
    Otázkou značky je to, jestli je chladič vůbec potřeba. Pokud sis koupil krám, co se neuchladí sám a nejlépe pasivně, tak se nediv, že potřebuješ chladič.
    Quando omni flunkus moritati
    20.5.2008 15:15 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Víš o tom kulové.
    20.5.2008 15:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Ano, toto se nepochybně dá považovat za argumentační perlu...
    Quando omni flunkus moritati
    20.5.2008 15:33 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Jestli si myslíš, že je šetrný přístup k tomu co používáš otázkou značky tak se šeredně pleteš.
    Vysvetli me to, nejak to nemuzu pochopit. Dik!
    20.5.2008 15:40 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Značka neznačka, nešetrné zacházení se vždy projeví na kratší životnosti. Stačí? A ještě jinak - značka není pro notebook anděl strážný.
    20.5.2008 15:45 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    nešetrné zacházení se vždy projeví na kratší životnosti
    Vzdy? Myslim ze ne. Minimalne jedna znacka toho snese vic. Staci se podivat na konstrukci.
    20.5.2008 16:14 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Konstrukce není samospasitelná. Někomu odchází notebook tak že se mu ulomí panty, dalšímu praskne display, jinému odejde klávesnice. Ty co jsem měl já, vesměs odešly na problémy spojené s dlouhodobým vlivem zvýšené teploty. Na nekvalitní panty a klávesnice recept nemám, ale pokud jde o zvýšenou teplotu při delší práci tak řešení existuje.

    Jinak málokdo si dá do souvislosti teplotu a problémy se spouštěním notebooku. Poškození vlivem tepla jsou totiž pěkně zákeřná. Nejsou nijak vidět. Jen se to prostě "kouše", nebo nenajíždí. Schválně. Tím "Minimalne jedna znacka toho snese vic" myslíte IBM? ;-) Pokud ano, tak to je taky jedna pěkná pověra.
    20.5.2008 16:47 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Konstrukce zahrnuje i odvod tepla.
    Jj, thinkpady.
    Povera? Nemyslim, ale rad se necham poucit. Co napsat zapisek s anketou o jejich spolehlivosti?
    20.5.2008 17:35 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Tak v mé bývalé práci se nakoupily Thinkpady pro zastupitele. Mám za to, že několik jich už do opravy putovalo, s jakými problémy to bohužel nevím, protože nespadaly pod mou kompetenci. Osobně jsem zaznamenal nejlepší zkušenosti přes drobné mušky s HP. To moje bylo skutečně extrémně používané, ale přes problémy se startem by jistě bylo ještě nějaký čas použitelné. Pokud vím, tak jeden kamarád řešil problém u HP s tím že se mu začala odlepovat ochranná fólie (což vyřešil obyčejnou samolepicí tapetou - vypadala to pak dokonce lépe než to bylo původně). A druhý "odpálil" svoje mini HP tím, že do něj něco vylil nějaký šopák či co.

    Z jiných značek se v mém okolí vyskytují ještě tak Fujitsu-Siemens, které zastupují ten nejlevnější segment - ten co měla kamarádka chcípnul z mně neznámých důvodů. Nějaké Delly, Asusy a Acery ale s jejich vlastníky nemám až tak úzký kontakt. Moje volba padla při koupi nového notebooku na obecně velmi špatně hodnocené MSI, nicméně prozatimní dojem je velmi dobrý. Podle toho co jsem našel na netu, tak zrovna model MSI PR210X, který mám, je obecně hodnocen jako kupodivu povedený kousek. Holt jak to ale bude se uvidí tak za dva roky.
    21.5.2008 10:28 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Pro hnidopichy. Poptal jsem se kolegy a podle něj se z těch thinkpadů nereklamoval žádný. Asi jsem blbě pochopil smysl výroku "čeká na opravu", což mohlo znamenat i softwarový problém.
    26.5.2008 12:46 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Aktualizace:

    No jeden na opravu už čeká, R60 s grafikou X1400, která nesnese provoz ve 3D, přehřeje se. Pokud se pomocí sw pustí větráček naplno, sekne se později. Zkusil jsem se kouknout dovnitř a nestačím se divit. Nad grafickým čipem je sice překrásný měděný chladič s heatpipe, ale mezi ním a tím grafickým čipem je nějaký divný molitan. Asi měl být tepelně vodivý ale soudruzi v Číně našli levnější.
    20.5.2008 16:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Značka neznačka, nešetrné zacházení se vždy projeví na kratší životnosti.
    Využití toho, co jsem koupil v dobré víře, že to bude fungovat, je nešetrné zacházení?
    Quando omni flunkus moritati
    20.5.2008 16:42 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Dobrá víra nemá nic společného s životností. Ta je vždy taková aby vydržela přinejmenším dobu záruky. Pročpak se asi připlácí za delší záruku? Jednoduše proto aby se vyplatilo dát za kus který klekne nový. Pokud vám co rok někdo kupuje nový stroj, tak otázku životnosti skutečně není nutné řešit. Ovšem pokud máte notebook, který už překročil hranice záruky a máte na něm pro vás důležitá data, je to zcela jiná situace.

    Je nesporné, že chladící podložka prodlužuje životnost. V praxi to znamená, že si za stejné, ne-li menší peníze budu moct koupit modernější stroj. Ovšem když notebook klekne, tak většinou moc času a prostoru na výběr není.

    Každá ohleduplnost vůči používanému nástroji (stroji, v tomto případě notebooku) má své hranice. Z hlediska mého kamaráda je můj přístup vandalský. On má spíš obavu z mechanického poškození korpusu. Je to díky tomu, že svůj stroj ani zdaleka nevyužívá tak intenzivně jako já a většinou ho vyměnil za novější, dřív než stačil definitivně umřít.
    20.5.2008 20:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Stále jsi neodpověděl na otázku, jakým způsobem je využívání přístroje v souladu s jeho účelem a udávanými výrobními parametry nešetrné zacházení.
    Quando omni flunkus moritati
    Hobit avatar 21.5.2008 22:40 Hobit | skóre: 7 | blog: Kdo si hraje, nezlobí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    U notebooku vyrobce nepredpoklada 24/7 vyuziti, pripadne procak trvale na 100%. Nekdy staci jen idle od rana do vecera. Je jasne, ze se tim vyrobce nechlubi a spoleha, ze vetsina jeho vyrobku prezije ve zdravi zarucni dobu a pak uz je opava za penizky (ony ani ty levne desktopy na to nejsou dost casto stavene). Verim, ze je ti tohle jasne a tak nechapu, proc se furt po p. Kapicovi vozis.

    Defakto jeho zapisek shrnul vyhody podlozky a ze stoji za to.

    Jinak muj nazor: vetsina prodavanych notebooku je, z pohledu konstrukce chlazeni, smejd. Ale to je jen dusledek poptavky po nadupanych levnych notasech tupou masou.
    21.5.2008 23:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    U notebooku vyrobce nepredpoklada 24/7 vyuziti, pripadne procak trvale na 100%. Nekdy staci jen idle od rana do vecera. Je jasne, ze se tim vyrobce nechlubi a spoleha, ze vetsina jeho vyrobku prezije ve zdravi zarucni dobu a pak uz je opava za penizky
    Volně přeloženo vyrobí šmejd a doufá, že se na to nepřijde.
    Defakto jeho zapisek shrnul vyhody podlozky a ze stoji za to.
    Ano, pro lidi, kteří si ten šmejd koupí.
    Quando omni flunkus moritati
    22.5.2008 10:40 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Než začneš zase něco umanutě žvástat, přečti si laskavě Bibriho příspěvek uvedená o kus níže.
    22.5.2008 16:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Nevidím důvod, proč bych měl něco dělat kvůli tvému tupému remcání...
    Quando omni flunkus moritati
    20.5.2008 17:08 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Když si člověk vybere od začátku kvalitně zpracovaný notebook (rozumněj IBM ThinkPad T43p), pak takovéhle crcky vůbec nepotřebuje :-)
    20.5.2008 17:29 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Vtip je v tom, nekupovat celerony, ale dražší mobilní procesory, které žerou míň elektriky a tím i míň hřejou. Dýl pak vydrží abterie i celý stroj.
    20.5.2008 17:37 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Ne. Vtip je v tom, naučit se používat věci tak aby vydržely ještě déle. Tj. neohrnovat nos nad doplňky které to umožní.
    20.5.2008 21:14 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Takže v základní ceně máme nějaký notebook. Nyní přemýšlíme, co s dalšími penězmi.

    1) můžeme ty peníze vzít, připlatit je k ceně toho notebooku a pořídit si lepší stroj - výkonnější, menší spotřeba, nehřeje se a díky tomu nepotřebuje podložku

    2) můžeme za peníze pořídit podložku. Ta má sama díky větrákům spotřebu, k tomu procesor, který víc a dýl (menší výkon - dýl mu trvá něco dodělat) žere

    Mě prostě možnost č.2 připadá jako vyhození peněz na to, abych vykompenzoval nedostatky, které do toho notebooku zanesl výrobce.
    Quando omni flunkus moritati
    20.5.2008 22:18 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Každá koupě je výsledek úvah a kompromisů. Ale když už o tom hovoříme. Prodlouží-li podložka v hodnotě 1400Kč životnost notebooku nejmíň o půl roku, tak se to podle mne vyplatí. Tebou použité argumenty jsou naprosto mimo, protože vycházíš z premisy že jsem si pořídil laciného šmejda jenom proto abych ušetřil. Tak to jsi na omylu. Dobře jsem si vybíral. Stejně jako v předchozím případě kdy jsem si nechal koupit ten HP nx6125. Stál tehdy 40 tis. a žádný jiný konkurence schopný notebook se srovnatelnými parametry tehdy nešel pod 50 tisíc. Kámoš svého času vrazil do notebooku 120 tis. (Acer) a nevydržel ani polovinu toho co ten můj.

    Nedělám takové psí kusy jako taktování procesoru a podobné zhovadilosti. Stačí mi když mi vše funguje tak jak má. Ale co si budeme povídat - notebooky nejsou navrhovány pro zatížení 24/7. Pravděpodobnost že je někdo bude ppoužívat tak intenzivně jako já je natolik malá že se to prostě nevyplatí. Pro velké firmy (a od toho se odvíjí proslulost její značky) je prostě jenodušší vadný kus bez keců vyměnit. Prodloužená záruka jen znamená že si to skladování použitelných dílů pěkně zaplatíš. Nic víc, nic míň. A když se podíváš na cenu za takovou prodlouženou záruku, tak proti ní je cena chladící podložky naprosto zanedbatelná.
    21.5.2008 19:39 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    BTW mám Dell Latitude (P-II), který má za sebou 9 let služby. Je politý kafem, display má dva vadné červené subpixely, nedávno se mi přechodně objevil jeden modrý, ale zmizel. Disk hlásí přes SMART, že je po něm:). Spotřeba 5W bez LCD, 10W bez zátěže s minimálním jasem, 21W plná zátěž. Mám ho dva roky, baterie vydrží 2 hodiny 10, před dvěma lety 2 hodiny 30. Nízký odběr a zahřívání stroje mu zajistily dlouhověkost (ta spotřeba se projevila halvně na tom, že baterie pořád žije, i když to není původní NiMH kus, vyměnili ji tak před třemi lety nebo dřív, počítám).

    Proto, kdybych si mohl skutečně vybírat, pořídil bych si laptop s ULV procesorem (Core 2 Duo 1,2GHz), který by měl srovnatelnou spotřebu, jako toto staré Pentium II, LED posdsvětlený display a 5400ot disk namísto 7200ot. Rovněž je třeba se co možná vyvarovat samostatných grafických karet, neboť žerou, hřejou a trápěj.
    20.5.2008 17:38 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Já vidím vtip i v tom, že na práci je desktop :-) Laptop je užitečný, to nepochybně, ale jen jako doplněk.
    THIS IS SPARTA!
    20.5.2008 17:52 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    (HLUBOKÝ POVZDECH) Vážený, jak už jsem napsal o kus výše. Pro mne je notebook především na práci a tu mám raději u sebe. Nemám nejmenší chuť svěřovat svá data nějakému serveru, nemám už náladu přetahovat soubory jak kočka myš a pak mít bordel v tom kde co mám a nechce se mi přemýšlet nad tím jestli jsem si něco nezapoměl zkopírovat.

    Mám k dispozici také docela slušný desktop, ale používám ho prakticky jen jako bránu s veřejnou IP do práce. Nejsem klavírista, abych psal souběžně na dvě klaviatury. Výše zmíněný desktop který odkráčel do věčných lovišť, už sloužil v posledním roce pouze jako úložiště záloh a domácí multimediální centrum. Na práci už to vážně nešlo. S notebookem si mohu zalézt podle potřeby kamkoliv, aniž bych tím doma otravoval ženu a poslouchal její blbé kecy.
    20.5.2008 18:30 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Dočet jsem to až po to "Vážený". Já prostě chodím po diskuzích a všude píšu, že laptopy jsou zlo. Mimochodem, celkem nedávno jsem si zničil svůj laptop. Je z toho kus hromada komponent, které jsou naprosto zdravé a mrtvá základní deska. Sice to jde opravit, ale za draho a oprava dva roky starého stroje nemá moc smysl. Nehodlám tzv. vést diskuzi a poslouchat argumenty protistrany, já na laptopech vidím hlavně ty negativa a protože nás takových není mnoho, tak se snažím nadšení z laptopů všude možně krotit, protože si prostě upřímně myslím, že pro většinu lidí jsou to vyhozené peníze, tak jako to byly v mém případě. Ano, laptopy jsou kůl, pokud je v ne-IT filmu či seriálu počítač, je to laptop, ale jak je vidět i z tvého zápisku tak to co se kůl zdá, může ve skutečnosti pěkně hřát :-D
    THIS IS SPARTA!
    20.5.2008 21:08 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    protože si prostě upřímně myslím, že pro většinu lidí jsou to vyhozené peníze
    Hardware včerejška za cenu hardwaru zítřka s neergonomickou klávesnicí, na které si člověk při delší práci ničí ruce. Jediná výhoda je, že člověk může na chvíli odejít od zásuvky, ale zase ne tak moc dlouho (zvlášť v případě, že se notebooku hřeje tak moc, že potřebuje podložku - to nemůžou baterky vydržet ani ty slibované 3 hodiny.
    Quando omni flunkus moritati
    21.5.2008 13:30 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Hardware včerejška za cenu hardwaru zítřka s neergonomickou klávesnicí

    a k tomu malý monitor s mizerným obrazem, na který se nic nevejde a ke kterému se člověk musí sklánět (protože se nedá polohovat) takže ho za chvíli bolí krční páteř...

    Používám notebook intenzivně, a to proto, že mi na desktopu odešel monitor. Předtím jsem jej používal jen když jsem potřeboval vzít práci či nějaká data mimo domov. Ergonomie je pro delší práci s počítačem sakra důležitá.
    Baterie je ale větší výhoda než se zdá - dvakrát jsem přišel o důležitá data vlivem výpadku proudu - zvláště diskům takové výpadky škodí a jeden (samsung) mi na to i pošel. Asi zainvestuju do malé UPSky..
    Co se podložek týče, připadá mi zvrácené nosit mimo těžkého notebooku, nezbytného zdroje napájení, myši a různých kabelů ještě podložku, která je nemotorná a hučícím větrákem jen zvyšuje spotřebu energie. To chápu leda pro někoho, kdo notebook příliš nepřenáší a používá ho jako náhradu desktopu - ale v tom případě je podle mě ten desktop mnohem vhodnější, hlavně kvůli té ergonomii
    21.5.2008 14:39 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Přenáším notebook denně, ale ne podložku. V práci jede minimálně 8 hodin v tahu, kdežto doma jen když mám náladu, obvykle tak 1-3 hoďky, tak to není třeba. Uvažuji však o té pasivní chladící podušce (viz odkaz na test chladících podložek), ale to kvůli tomu, abych si ho mohl dát na peřinu. Pokud se týče ergonomie, tak to pro mne byla jedna z priorit při výběru. Kromě ní byla rozhodující také váha a rozlišení monitoru. Hledal jsem stejný typ klávesnice jako měl můj předchozí HP, protože ta mi vyhovovala maximálně. Zcela bych se však obešel bez touchpadu. ten používám opravdu jen když není zbytí.

    Desktop jsem přestal před lety používat z jednoho prostého důvodu - měl horší rozlišení než můj předchozí notebook. Moje nové MSI má sice jen 1280x800 (1600x1200 by se mi také líbilo) ale zase tak zlé abych kvůli tomu začal desktop to není. U desktopu mě k smrti vytáčela ztráta dat při výpadku proudu (UPS taky nebyla nejlevnější), hluk, nepřenositelnost a rozměry.
    Algi avatar 21.5.2008 15:22 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    U desktopu mě k smrti vytáčela ztráta dat při výpadku proudu (UPS taky nebyla nejlevnější), hluk, nepřenositelnost a rozměry.
    Hluk se dá vyřešit nákupem desktopu, který nehlučí. Ovšem nepřenositelnost a rozměry už těžko. Ačkoliv se dá pořídit velmi malý počítač, tak vždy je k tomu potřeba monitor. Tedy ne úplně vždy, třeba takový iMac je all-in-one, ale ten bych si do postele nevzal :-D
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    20.5.2008 21:45 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Pro mne je notebook především na práci a tu mám raději u sebe. Nemám nejmenší chuť svěřovat svá data nějakému serveru, nemám už náladu přetahovat soubory jak kočka myš a pak mít bordel v tom kde co mám a nechce se mi přemýšlet nad tím jestli jsem si něco nezapoměl zkopírovat.

    Taková argumentace mi přijde, hm, chabá... Pravděpodobně existují i dobré argumenty pro použití notebooku, ale zrovna ten váš mezi ně nepatří.

    Svěřovat práci (ve smyslu vytvářeného kódu, souborů a vůbec věcí, nad kterými jsem opravdu pracoval, pracuju a stály mě čas a úsilí) notebooku mi přijde zhůvěřilé. Já mám práci v tomto smyslu uloženou někde v klimatizované serverovně na pravidelně zálohovaném RAIDu. A pracovní desktop, domácí desktop i notebook (který používám víceméně jenom proto, abych se nemusel doma prát s dětmi o desktop) si prostě ta data přimountí tak, jak je potřeba.

    Představa, že vytvořené hodnoty s sebou tahám v kabeli, tluču s nima v tramvaji, zapomínám je v hospodě a podobně - nic moc.

    Ale samozřejmě, názory jsou od toho, aby se různily a nikomu neupírám jeho svaté právo si svá vlastní data zamrdat přesně tím způsobem, jaký považuje za nejlepší.

    20.5.2008 22:05 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Nežijeme v on-line světě. On-line přístup ke svým datům v práci mám teprve v novém zaměstnání. A záloha je jedna věc a živá data druhá. Každý má svůj styl práce.
    20.5.2008 17:36 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Mám pocit, že dokovací stanice od výrobců jako IBM nebo HP ani žádné větráky neobsahují, přičemž ty jsou právě určené k tomu, aby do nich člověk vrazil na těch osm hodin laptop, takže to taky o potřebě chladící podložky možná něco vypovídá.
    THIS IS SPARTA!
    20.5.2008 17:44 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Všimněte si prosím, že vám pro notebook starší dvou let žádný z těchto výrobců už podporu nenabídne. Předpokládá se totiž, že tou dobou jej již vyměníte za jiný. Není v zájmu výrobců notebooků podporovat jejich dlouhodobou trvanlivost. Mechanická odolnost - to je něco jiného. Nepopírám že thinkpady jsou robustní strojky, ale žádný z mých mobilních přístrojů neumřel na to, že bych ho někde rozšlápl, praštil s ním o zem, nebo že bych mu ulomil display.
    20.5.2008 18:20 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Všimněte si prosím, že vám pro notebook starší dvou let žádný z těchto výrobců už podporu nenabídne.
    To není pravda, u IBM lze běžně dokoupit tříletou záruku, myslím, že i čtyřletou, hledat se mi to nechce.
    THIS IS SPARTA!
    21.5.2008 00:47 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Nesmysl. Řady T a X mají standardně tříletou celosvětovou záruku s možností rozšíření na pět let.

    Velké série prodávalo IBM (Lenovo teď nevím) se zcela speciálními podmínkami - záruka i 7-9 let, jen ve vybraných zemích apod. Takový notebook je radost koupit jako repas, protože je ještě dlouho v záruce a servis obvykle zajímá jen výrobní číslo...

    Podobně se chovají i jiní velcí dodavatelé - díly se dají sehnat ještě hodně dlouho, nesmí to ale být low-end segment.

    Pokud kupuješ dražší zboží, jistou záruku máš. Ne značku, ale fakt, že ty peníze výrobce investoval do kvalitního návrhu a kvalitních komponent. Tohle se musi projevit na spolehlivosti a výdrži.

    Osobě používám a doporučuji právě Thinkpady - za prvé je mám za dobré ceny, za druhé mám blízko lokální servis kde opraví cokoliv a k dostání jsou tam za pár kaček i repase se zárukou. Low-end neberu (R a kdysi A), jen T. Koupil jsem jich desítky a jediný, který byl za těch 5 let v servise byl ten můj. Holt 24/7 a moc toho nenaspal, kompilace, virtualizace apod mu dávaly pořádně zabrat. Shodou okolností ale odešlo podsvícení a to jen malá část:). Možná mám jen štěstí, takže to musím zaklepat...
    30.5.2008 13:23 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    U nás do firmy kupujeme nyní výhradně ThinkPady. Ovšem se zárukou pouze 1 rok. Pokud totiž kupijeme notebooky "na firmu", máme záruku pouze jednoletou. Pokud bychom je koupili na "soukromou osobu" byla by dvouletá. Vím to, protože jsem právě reklamoval jeden ThinkPad do kterého natekla voda - a už byl po roce a půl mimo záruku.. :-(
    Ale souhlasím s tím, že jsou to skvělé notebooky. Někdo nad nimi "ohrnuje nos", protože nejsou kovově stříbrné se spoustou blikátek, ale já na ně nedám dopustit :-).
    A co se týče podložky - máme notebooky v doku a zatím nebyl problém. I když je asi fakt, že záleží také na tom co na tom kdo dělá (občas ho mám taky pořádně rozžhavený, kakže už jsem o nějakém chlazení také přemýšlel :-))
    3.6.2008 20:40 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Jednoletou záruku mají Rka, čili lowend - nekupuji, nedoporučuji. Když už, tak s rozšířenou zárukou. Záruka se dá dokoupit s notebookem - vřele doporučuji, v porovnání s nákupem nového stroje je to pakatel a vyplatí se to.
    22.7.2008 10:28 James
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Souhlasím s autorem článku a všechny negativní reakce jsou naprosto zbytečné! Chladící podložka nyní v době kdy notebooky disponují výkonými grafickými čipy má opravdu své opodstatnění. A zvláště pro lidi(mezi které také patřím), kteří na notebooku opravdu pracují se složitými grafickými a výpočetními aplikacemi je chladící podložka vítaný pomocník.
    22.7.2008 12:42 johny007
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Přesně tak, notebooky jsou čím dál výkonnější a postupně se dostávají jako náhrada stolních počítačů. A nějaká chladící podložka je to nejmenší zlo…oproti nemobilnosti, hlučnosti a žravosti el.energie jako u desktopů…!!
    13.3.2009 17:41 petr.bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..

    ahoj.

    podlozka je mozna dobra vec (sam ji nepouzivam), ale rozhodne neanhradi vycisteni ntb. zaneseni vetracku a chladice chuchvalci prachu byva nejcastejsim duvodem prehrivani. v clanku zminovany nx6125 mam pres 3 roky (bezi taky temer 24/7). nedavno jsem ho vycistil a od te doby facha jako zamlada - vetracek se pousti jen prilezitostne, jinak je ntb tichym spolecnikem. takze je schopen se uchladit sam...

    howgh

    16.1.2011 14:34 ANONYM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu je dobrá chladící podložka pod notebook..
    Jste opravdu štastlivec! Při psané teplotě okolo 50stupnů celsia. Můj notebook ma na všech částíci krom HD okolo 80stupnu :D podložku jsem si objednal tk doufám že se to zlepší:D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.