abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Zajímavý software

    Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 11:33 | Pozvánky

    Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Humor

    CEO Microsoftu Satya Nadella odstoupil z představenstva Starbucks [CNBC, SEC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.6. 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    6.4.2016 13:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř

    Přijde mi zavádějící tohle připisovat gitu a jeho rozšíření. To, jakým způsobem projekt (ne)označuje, (ne)testuje a (ne)vydává nové verze, je IMHO dáno především náturou a způsobem uvažování jeho vývojářů. Podle mých zkušeností projekty, které buď přešly na git buď z CVS/SVN nebo které předtím ani veřejně přístupný VCS repozitář, svou release policy obvykle nijak zásadně nezměnily.

    Git může řadu postupů usnadnit, ale pokud vývojář např. míchá nesouvisející změny dohromady nebo nepíše smysluplné commit message, git ho k tomu sám o sobě nedonutí. A s polikou pro vydávání a označování verzí je to IMHO úplně stejné. Z hlavy mne napadá třeba mplayer, který měl dlouhou dobu jen jeden prastarý (pre-)release a denní snapshoty, a to ještě předtím, než byl k dispozici veřejný VCS repozitář.

    6.4.2016 15:53 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Samozřejmě že to není problém gitu jako takového. To je pouze nástroj. Podstata problému je v tom, že tzv. "informační technologie" sebou nesou všeobecný úpadek oné štábní kultury, která spočívá v tom že se dodržují nějaká pravidla.

    Předpokládám, že vám neuniklo, jak postupně stále více více serou na nějaká pravidla informační média - a od toho to začíná. Pokud někdo není schopen dodržovat psaní y/i, udržet slovosled a rozlišit mužský a ženský rod. Potíž je v tom, že zvolna klesají nároky. Takže dnešní děti už nejsou schopny zachovávat ani to, k čemu za mých dětských let donutilo okolí mne. A to je co říct.
    8.4.2016 01:34 pravda-boli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Pamatam si rok 1989 mal som dva roky, vladli nam komunisti a bolo to pekne obdobie. Vsetci mali pracu, nikto nebol hladny a vsetko bolo lacnejsie. Zmrzlina stala korunu, teraz stoji euro.

    Dnes vsade tucne jedla, hypermarkety su plne nezdravych jedal, vsade sa predavaju hamburgery, kebaby a pizza z ktorych sa pribera. Ludia uz nemaju ani kam chodit vsade len nakupne centra. Vsetci maju iPhony, iPady a Androidy, ktore ich ozaruju a potom maju nadory na mozgu. Otcovia rodin miesto toho aby vychovavali deti si vydrziavaju o 20 rokov mladsie dievcata. Vsetko zlo prislo z USA a NATO. Imigranti znasilnuju zeny a ukrajinci vrazdia Rusov.

    Jedine v Rusku je dobre lebo tam to dal do poriadku Putin, tam maju vsetci pracu lebo povedali nie zapadu.
    11.4.2016 15:06 Laci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Ladislav Kuc spáchal bombový útok, ako aj ďalšie činy vrátane výroby výbušnín, nedovoleného ozbrojovania, vydierania či zastrašovania obyvateľstva a predstaviteľov štátu. K výbuchu podomácky vyrobenej bomby, uloženej v odpadkovom koši, došlo podvečer pri rýchlom občerstvení 28. decembra 2011 na košickej Ulici protifašistických bojovníkov.

    Zhodou šťastných okolností nikto neutrpel zranenie, explózia spôsobila len materiálne škody. Kuc zaslal aj listové bomby veterinárnemu lekárovi, ktorý v Košiciach vykonával asanačnú službu, ako aj na Univerzitu veterinárneho lekárstva. Ani tie si našťastie nevyžiadali ľudské obete. Odsúdený tieto skutky páchal v mene ochrany životov psov.
    6.4.2016 20:47 Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    vývojář např. míchá nesouvisející změny
    to on existuje nejaky system, ktery nesouvisejici zmeny rozezna? Jak?
    6.4.2016 21:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř

    Jediný takový systém, který znám, je přísný a důsledný maintainer. :-)

    Ale to byla podstata mého příspěvku: git může workflow usnadnit a dobře vedenému projektu pomoci. Ale pokud vývojáři nemají disciplínu a na "štábní kulturu" kašlou, nepomůže takovému projektu sebelepší VCS.

    21.4.2016 15:44 ChronicPain | blog: chronicPain
    Rozbalit Rozbalit vše Ale na druhou stranu je t...
    Ale na druhou stranu je treba imho dodrzovat a vymahat podminky, ktere autor (drzitel prav) pro uziti dila stanovil, a je lhostejne, zda dilem je svobodny software nebo novy film.
    http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy
    Grunt avatar 6.4.2016 13:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Řeším jednoduše: Software u kterého to vyloženě potřebuju si udržuju v /opt větvi (týká se to většinou mplayeru/mpv či nějakého jiného multimediálniho softu, ale teď jsem zkoušel i vlastní gcc), kompiluju si do něj co uznám za vhodné, linkuju ho staticky proti verzím knihoven které já uznám za vhodné. Když mi něco nefunguje, vždy zkusím ještě distribuční verzi. Spousta let k plné spokojenosti (teda krom toho že po pár letech v tom začne být obrovský bordel a nejvíc místa na disku sežere adresář /usr/src).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.4.2016 15:47 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Spousta let k plné spokojenosti (teda krom toho že po pár letech v tom začne být obrovský bordel a nejvíc místa na disku sežere adresář /usr/src).
    A právě o tom to je. Pokud si někdo šmudlá dva tři víceméně podobné stroje, tak je to ještě únosné, ale pokud je těch strojů více, každý pes jiná ves. Každý s jiným účelem, v různých lokalitách, s různou konfigurací - pak se stává situace neúnosnou a bez nástrojů jako Puppet, Chief apod. totálně nezvladatelnou.

    Po pravdě řečeno - kdybych nezvolil již před lety strategii jakou mám (kritické balíky vlastní provenience, základní konfigurace udržované přes Puppet a sledované přes git) tak už bych byl v pytli.
    Grunt avatar 6.4.2016 15:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Jakože vlastní balíky z pozice administrátora a třeba i s více lokalitami? Když už nic tak je to aspoň zajímavá filosofická otázka. Já jsem něco takového ještě neviděl.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 6.4.2016 20:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Pokud si někdo šmudlá dva tři víceméně podobné stroje, tak je to ještě únosné,
    No moc ne. Hele a dělá si někdo vlastní balíčky nebo dokonce provozuje vlastí repositář?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.4.2016 21:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Hele a dělá si někdo vlastní balíčky nebo dokonce provozuje vlastí repositář?

    Třeba já. Dokonce několik.

    Grunt avatar 6.4.2016 21:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Jaký tool? A ty balíčky se instalují kam? Klasicky do /usr nebo se to dá držet i s distribučníma verzema?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.4.2016 21:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř

    openSUSE Build Service - výhodou je, že pokud u projektu povolím publikování, výsledné balíčky jsou k dispozici přes URL, které můžu přímo předat "zypper addrepo" a funguje pak stejně jako kterýkoli jiný repozitář.

    Až na výjimky (např. snapshoty Firefoxu, u kterých chci, aby nekolidovaly s distribučním balíčkem) se snažím držet FHS a dalších distribučních zvyklostí.

    6.4.2016 22:55 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Slyšel jste někdy o dpkg? Fakt dobrý. Vyzkoušejte.
    Grunt avatar 6.4.2016 23:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Na rpm distru?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 6.4.2016 23:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Ale jinak vím že existoval nástroj který přímo ze zdrojáků namísto make install dělal přímo buď DEB nebo RPM balíčky (výběr dle switche), bohužel mi už vypadl název z hlavy.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.4.2016 23:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    checkinstall - ale to je spíš jen taková nouzová berlička pro toho, kdo za žádnou cenu nechce vědět nic o vytváření balíčků, ale chce mít možnost snadno odinstalovat něco, co si přeloží přímo z upstreamových zdrojáků.
    Grunt avatar 6.4.2016 23:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Yup. To je myslím ono. Díky. Vím proč to sem píšu :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.4.2016 23:04 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastní balíky - Debian Was: A bude hůř

    Buď si lze udělat kompletní repo, jako máme třeba pro vlastní buildy cross-kompilátorů. Něco o použití a instalaci těch kompilátorů zde https://rtime.felk.cvut.cz/hw/index.php/Cross_compilers. O použití vání Debian repa na našem serveru https://rtime.felk.cvut.cz/wiki/index.php/Debian_packages_repository a obecně, podle čeho to bylo postavené http://blog.jonliv.es/blog/2011/04/26/creating-your-own-signed-apt-repository-and-debian-packages/

    Pokud se jedná o použití jen o použití na jednotlivém počítači nebo o nutnost instalace vybuildovaných balíčků závislostí během kompilace než je odzkoušené, že má smysl balíčky poslat do repa, tak je nejjednodušší provést

    mkdir -p /usr/local/debs
    echo "deb file:/usr/local/debs unstable main" >/etc/apt/sources.list.d/local-debs.list
    cd /usr/local/debs
    mkdir -p pool
    mkdir -p dists/unstable/main/binary-amd64
    mkdir -p dists/unstable/main/binary-i386
    touch override
    

    Pak si vybuildovat balíky, s tím, že ve vastních mám control třeba nastavené unstable, ale není nutností. Balík, pokud je vybuildovaný třeba před dpkg-buildpackage dám například do /usr/local/debs/pool/fpc, nakopíruji všechny vygenerované *.deb a často si tam schovám i zdrojáky v TARu, abych to měl u sebe a pak provedu

    umask 022 ARCHS="amd64 i386" OVERRIDE=override DISTRIBUTION=unstable cd /usr/local/debs || exit 1 for ARCH in $ARCHS ; do dpkg-scanpackages -a${ARCH} pool ${OVERRIDE} \ >dists/${DISTRIBUTION}/main/binary-${ARCH}/Packages gzip -c dists/${DISTRIBUTION}/main/binary-${ARCH}/Packages \ >dists/${DISTRIBUTION}/main/binary-${ARCH}/Packages.gz done apt-ftparchive -c conf/apt-${DISTRIBUTION}-rtime-release.conf \ release dists/${DISTRIBUTION} >dists/${DISTRIBUTION}/Release

    A pak již klasicky

    aptitude update
    aptitude install jmeno-baliku
    

    Většinou tedy jdu spíš přes interaktivní režim a přes "l" vyberu balík a pak vidím, jakou verzi nabízí distribuce (její verze bude podle nastavení distribuce default) a jaké alternativní verzi mám k dispozici včetně té mé a tu si vyberu a nainstaluji. Pokud později distribuce přejde na novější verzi, než mám lokálně přidanou, tak se mi i v updatech automaticky objeví, ale updaty distribuce, které jsou mezi staršími verzemi než je ta moje se automaticky nenabízí. V aptitude si ale kdykoliv mohu verzi vybrat a přeinstalovat mezi nabídkou různých repozitářů, jsou vidět jen aktuální verze z repositářů, vracet se ke starším bez jejich uložení v local nejde a mít v jednom local více verzí pod stejným jménem balíku také povede k tomu, že bude nabízený jen ten nejnovější. Alespoň takto to umím já, možná je nějaká alternativa.

    7.4.2016 05:06 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    V podstate kdokoliv, kdo to se spravou serveru mysli trochu vic vazne. Vlastne mne nenapada nikdo, pokud se budem bavit o lidech, co opravdu vedi, co delaji, kdo by nemel vlastni repa s opatchovanyma vecma.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    rADOn avatar 6.4.2016 16:50 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Obvinovat git je v podstate vytahovani stare hadky o katedrale a trzisti. Kdyby to bylo jen rychlym vyvojem, tak by gentoo byla nejrozbitejsi distribuce vubec.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    6.4.2016 20:40 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Nejak nevidim rozdil mezi tim, kdyz nejaka revize otagovana a kdyz je z nejake revize vyroben tarball. Ano, rozdil zde je, a to ten, ze se tarball pouziva daleko vice spatne. Pokud nekdo udela balicek z vyvojove vetve a pak se divi, ze mu to poradne nefunguje, je to jeho problem. Prijde mi, ze za nefunkcni balicky opravdu nemuze git, ale spise ten, kdo vybiral revizi k balickovani a balicek z ni udelal.
    6.4.2016 20:51 Jindra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Kdyz nejake problematice nerozumite, tak neni nutne, abyste se k tomu vyjadroval. Zustante klidne u zdravotnictvi a soukromeho skolstvi.
    6.4.2016 23:46 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Velevazeny Jindro, tak mne prosim poucte. Jak souvisi nefunkcni obsah balicku s tim, ze k verzovani zdrojoveho kodu onoho programu byl pouzit git? Jak je pro funkcnost ci miru chyb a bugu dulezite to, jaky verzovaci system je ci dokonce neni pouzit?
    6.4.2016 20:52 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    No a ja bych navrhoval, abychom se vratili k CVS a disketam, nebot pak bude kvalita software lepsi.

    No a ted vazne:

    Asi jste chtel rici, ze je nejaka souvislosti mezi tim, jak se vylepsuji verzovaci systemy a kvalitou software. Ale je minimalni. A vlastne nedulezita velicina.

    Testovani a SCM systemy jsou 2 rozdilne veci.

    Pracuju jako programator na bazi kodu o velikosti asi 1M radku zdrojaku a denne to dela transkace za 10-100vky mega. Fakt to neni tak jednoduchy, jak to vypada. Ze si to jen tak opravite a udelate. Mozna i otestujete. A mozna to pojede. To neni webik s fotogalerii, kde si hned upravite, co chcete a vite, jeste vubec v kterym modulu to je a zda je vubec Vas.

    To na co narazite je testovani. Nekdo ho ale musi udelat, udrzovat. Asi i zaplatit.

    Ono to co pisete neni tak jednoduchy. Zkuste delat balickovace nekde v Novelu ci podobne a zjistite, jak to chodi. Pripadne programovat neco fakt vetsiho. Nebo profi testera. Tusim, ze Vy asi jednom adminujete a pisete blogy. Mozna se to zmenilo, co se tyce IT kvalifikace. Pripadne si pro srandu rozjedte poradne Jenkins s par desitkama/stovkou modulu. To je zajimava zkusenost pro admina.

    gf
    6.4.2016 22:52 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Vážený pane, až mi nádor zatlačí na podvěsek mozkový, tak se začnu možná zaobírat rpm sragorama, ale zatím jsem při smyslech, takže mi Debian a jeho nástroje bohatě stačí.
    7.4.2016 00:09 Svíčka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Podvěsek mozkový není součást vyšších kognitivních funkcí, nebyl by nádor v těch místech spíš neblahý pro nerozumové funkce?

    Třeba u mozečku/mozkového kmene to ohrožuje smysly, ovládání svalů, citlivost a vitální funkce, ale ne intelekt/osobnost. Každopádně o tomhle radši nežertovat, to bych nepřál ani Putainovi (i když sráč hodně pokouší).
    6.4.2016 22:34 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Git vznikol povodne na vyvoj Linuxu (kernelu). Nemam pocit, ze by kernel nikto netestoval a neoznacoval stabilne verzie.
    6.4.2016 23:25 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Když je chabý (žádný) Software Configuration Management, tak je v podstatě jenom otázkou času, než se vývoj rozklíží. Ale tenhle zápisek mi přijde trochu od věci, protože Git (jako každý správce kódu a "verzovač") je naopak naprosto zásadní pomocník k tomu dělat to správně.
    8.4.2016 16:03 Emil Zátopek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    … i dělat to špatně.
    pavlix avatar 6.4.2016 23:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Nemyslím si. Git je jenom nástroj. Možná je jednodušší a použitelnější než byly předchozí VCS, ale neviděl bych to jako chybu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.4.2016 00:00 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    +10^6

    Imho nefunkcnost opravdu s gitem nesouvisi.
    Josef Kufner avatar 7.4.2016 00:13 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Tohle chce udělat osvětu okolo verzování, tagování, vývojových cyklech a souvisejících věcech. Git je dobrý nástroj, ale nevynucuje si přesné workflow, ani nevede vývojáře za ručičku. To je potřeba dodat vedle.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    7.4.2016 12:18 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Já tam četl GIFu
    Já tam četl GIFu a nějak mi to nedávalo smysl. I když animovaný GIF stojí za úpadkem webu, protože i dnes si stále hodně lidé myslí, že animovaný GIF je lepší nápad, než video.

    Na GIT bych nic nesváděl, prostě to je jako všude jinde. Ignorance a nevděk světel vládne, programuje čím dál tím víc ťulpasů, počet odborníků zůstává stejný, ale holt nejsou tak vidět.

    Obecně bych řekl, že kvalitního člověka kvalitním nástrojem nenahradíš. Je tam velká synergie, ale blbec bude dál dělat blbosti i s kvalitním nástrojem.
    7.4.2016 13:49 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já tam četl GIFu
    Podstata problému je jinde. A to, že vydávací cyklus nových verzí je tak je tak krátký že to nikdo nestíhá pořádně testovat. Takže se mnohdy dostává do produkčního nasazení software, který ve skutečnosti nikdo pořádně nevyzkoušel jen proto, že jde o aktuální "stabilní" verzi.
    7.4.2016 20:52 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já tam četl GIFu
    A za to vsechno muze git :-D
    pavlix avatar 7.4.2016 21:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já tam četl GIFu
    To mi nedělej, málem jsem smíchy spadl z gauče.

    Mimochodem, kdysi mi Aleš psal, že ví, kde bydlím, a že by mi rád dal do držky. Naučil jsem s Gitem dost lidí, takže myslím, že by to měl už kvůli tomuto novému důvodu konečně realizovat. :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.4.2016 21:22 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já tam četl GIFu
    Jo. Zrovna včera jsem to ukazoval Maxovi ;-)
    pavlix avatar 7.4.2016 23:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já tam četl GIFu
    Máš odkaz? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.4.2016 06:46 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já tam četl GIFu
    Odkaz? Na co? Foto jak mu ukazuji prstem na barák kde bydlíš? To asi nepůjde. Nepatřím k lidem co by si při každém prdu dělali selfíčko. Byli jsme předtím na pivo a při čekání na tram na to přišla řeč.
    pavlix avatar 8.4.2016 08:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já tam četl GIFu
    Myslel jsem na tu diskuzi.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.4.2016 08:42 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já tam četl GIFu
    Ale né. To jsme si neporozuměli. Ta diskuze tenkrát měla svůj kontext. Nejsem zase tak krvežíznivý jak by se z ní mohlo zdát.
    pavlix avatar 8.4.2016 09:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já tam četl GIFu
    Kontext si nepamatuju, asi mi nepřišel dostatečně významný. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.4.2016 21:25 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já tam četl GIFu
    S gitem se to má jako s PHP. Dostupný a dovoluje prasit.
    7.4.2016 21:35 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já tam četl GIFu
    Kdo chce prasit, prasit bude, a je uplne jedno, zda pouziva git, nebo tarbally posilane mailem. PHP ma spoustu nedostatku, ale ty nejsou pricinou praseni, prasit lze ve vsech jazycich.
    pavlix avatar 7.4.2016 23:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já tam četl GIFu
    PHP je podle mě jenom sociální experiment za účelem dokázat, že lze uplést z hovna bič. Začínalo to úplně špatným návrhem, který byl už tolikrát revidován, že je z toho dneska už jen programovací jazyk mnoha nepříjemných překvapení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.4.2016 06:40 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já tam četl GIFu
    Přesto poměrně rozšířený - i se slušnými implementacemi, ale většinou děsu běsu.
    pavlix avatar 7.4.2016 23:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já tam četl GIFu
    S gitem se to má jako s PHP.
    Asi tak jako se to s autem má jako s nohou. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.4.2016 04:19 ChronicPain | blog: chronicPain
    Rozbalit Rozbalit vše Firemni procesy se nedela...
    Firemni procesy se nedelaji jen tak a vy jako zamestnanec nemate a nemuzete mit dostatecne sirokou perspektivu na to, abyste se takto mohl rozhodovat z vlastni vule kvalifikovane. Neni to spise tim, ze mas obavy, ze lide, jako jsi ty sam, by v ciste kapitalismu posli hlady?
    http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy
    22.4.2016 14:43 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemni procesy se nedela...
    Neni to spise tim, ze mas obavy, ze lide, jako jsi ty sam, by v ciste kapitalismu posli hlady?
    To tedy rozhodně nemám. Lidé jako jsem já jsou totiž pro čisté kapitalisty jako ty slepice co jim nesou zlaté vejce. Sice se jim moc nechce sypat zobání, jenže bez něj nejsou ta vejce na kterých stojí jejich byznys.

    Nedělám si iluze, ale kolik je v téhle zemi lidí co se hrabou v technologiích co já? 50? A to jsem možná přehnal. Ale co tam počítače. Je tolik jiných činností co člověk může dělat a mít z nich potěšení i obživu. Takže opravdu ne. Ale mezi uživit se a parazitovat na práci jiných je nebetyčný rozdíl.
    7.4.2016 17:52 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Já mám svůj vlastní příklad takového problematického distribučního balíku, kterému se principiálně vyhýbám - Pacemaker. Ne proto, že by ten distribuční balík nebyl funkční, ale nemohu si zkrátka dovolit riskovat rozbití funkčního clusteru kvůli obyčejné aktualizace. Cluster není desktop. Když se rozběhá, tak musí běžet a to i řadu let - pak již není prostor na hledání příčiny toho proč něco nefunguje.
    Jen tak mimochodem - Pacemaker už je taky v jessie-backports. Ale automatický upgrade z wheezy na jessie prý fungovat nebude, takže už se těším, že budu mít co na práci ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    21.4.2016 04:16 ChronicPain | blog: chronicPain
    Rozbalit Rozbalit vše Ja s ni nesouhlasim skoro...
    Ja s ni nesouhlasim skoro v nicem, coz je prirozene kvuli ideologii, kterou oba vyznavame (kazdy jinou), ale je to zena a k zenam je treba chovat se slusne, i kdybychom je v dusi nenavideli (coz neni muj pripad, ja mam kazdou zenu rad), tak mne to ucil muj otec a na vychovu ja prikladam velky duraz. Nekomu xivot prodlouzi, ale na ukor toho, ktery to musi zaplatit ze svych dani, coz mu snizuje zivotni stesti, jelikoz sam fakt, ze musi nekomu cizimu neco platit je strasny, a take to, ze takto odevzdane penize by mohl vyuzit pro zkvalitneni sveho zivota (napr.
    http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy
    8.4.2016 18:29 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    XScreenSaver není zrovna moc dobrý příklad, jeho autor nepoužívá VCS (alespoň ne veřejně), i když kódy verzí nahrál jeden z uživatelů na github.

    Jinak ale zápisek nedává zas až tolik smysl, když se vezme v potaz, že git používá balíčkovací systém {Home,Linux}Brew, nebo distribuce Exherbo, Sta.li (zapadá jim to do toho, že není "bloated"), ze zavedených dister se ke stahování balíků přes git chystá třeba Gentoo.
    8.4.2016 18:40 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Podle článku na matrix.ai naopak systémy, které umožňují adresování revize podle obsahu, mohou pomoci s reprodukovatelností buildů; vedle gitu jsou zmíněny Nix, Guix a idh.
    8.4.2016 20:11 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Předpokládám, že úsloví "Mnoho psů - zajícova smrt" jste pravděpodobně ještě nikdy neslyšel.
    8.4.2016 23:08 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    VCS nejsou jedním ze psů. Pokud se podaří zajícovi prchnout do bezpečí díky reprodukovatelným buildům, tím lépe.
    8.4.2016 23:15 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    To úsloví celkem vystihuje pravděpodobnější důvod, proč software stojí za houby: https://harmful.cat-v.org/Blog/2014/07/23/0/
    pavlix avatar 8.4.2016 23:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Your connection is not secure
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.4.2016 09:56 ChronicPain | blog: chronicPain
    Rozbalit Rozbalit vše A ten pravej na to zase r...
    A ten pravej na to zase reaguje. Hospody, bary, restaurace i cajovny jsou vsak naprosto privatni zalezitost, do ktere stat nema mluvit.
    http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy
    8.4.2016 23:29 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Nicméně, něco pravdy na tom je - třeba gnunet si snaží vynucovat štábní kulturu používáním svn a ne gitu.
    pavlix avatar 8.4.2016 23:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    třeba gnunet si snaží vynucovat štábní kulturu používáním svn a ne gitu.
    Nikoliv. Tedy alespoň podle toho, co tam píšou.
    First, we want to be open to new developes and make the learning curve as simple as possible.
    A proto se člověk musí učit mnohem složitější nástroj namísto nástroje, který může během několika minut používat i pro vlastní projekty.
    Sure, git does not prevent this, but it makes it too easy to keep code "private".
    Tomu subversion nijak nezabrání a nejlepším důkazem je právě dále zmíněný git-svn.

    Já chápu, že Git není svatý grál, je to jenom nástroj se svými výhodami i omezeními. Chápu i to, že lidé dají vědomě přednost jiným nástrojům. Ale obávám se, že subversion existuje pouze z historických důvodů a udržuje se pouze díky stávající user base.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.4.2016 09:44 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Nikoliv. Tedy alespoň podle toho, co tam píšou.
    Vyplývalo mi to právě z toho
    Second, as a maintainer I want developers to commit ('push' in Git terminology) often, so we have an integrated version and run automated regression tests, portability analysis, static analysis tools, etc. on the code all the time. Sure, git does not prevent this, but it makes it too easy to keep code "private".
    ale může být, že jde spíš hlavně o zvyk na svn.
    pavlix avatar 9.4.2016 09:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Jsem o tom přesvědčen. Ani neříkám, že je Git dokonalý, ale CVS/Subversion opravdu nepovažuju za řešení. Čím dřív to umře, tím líp pro všechny.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.4.2016 12:14 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Myslim, ze neni na miste obvinovat GIT, opravdovy problem je v:
    Pacemaker netvoří jen jedna komponenta. Jeho funkcionalita je závislá na celé řadě komponent, které mají své vlastní vývojové repozitáře. A stačí jen drobná změna v chování některé z nich k tomu, aby vaše skvělá konfigurace přestala pro aktualizaci fungovat tak jak má
    Ale souhlasim s tim, ze bude hur. Ale ne kvuli GITu, ale kvuli rezignaci na princip KISS u lidi, kteri se venuji infrastrukture, a snaham budovat obrovske molochy, kde neni jasne, co se deje uvnitr a co souvisi s cim.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    9.4.2016 12:41 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    A v tom byla podstata sdělení. "Záporná" role verzovacích systémů je především v tom, že díky svým vlastnostem oddalují okamžik katarze, kdy vývojářům dojde že to je fakt neúnosné, a je třeba zvolnit. Jinak zcela reálně hrozí, že se ty jejich skvělé aplikace přestanou nasazovat.
    9.4.2016 13:04 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    "Záporná" role verzovacích systémů je především v tom, že díky svým vlastnostem oddalují okamžik katarze
    Verzovaci systemy verzuji, nic vic, nic min. Ze si nekdo zvoli proces vydavani verzi podle svych potreb, je bud jeho nebo tvuj problem, ne verzovaciho systemu.

    FYI: Podstata meho sdeleni byla uplne jina. Tvuj problem je uz v samotnem Pacemakeru a v jeho (molochovite) architekture a implementaci a za to GIT opravdu nemuze. Pokud mas problem, ze dilci aktualizace neco rozbije, zvazoval bych poohlednuti se po jinem reseni.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    9.4.2016 18:23 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A bude hůř
    Koukám že pán je znalec. Očekával bych, že by z vás vypadla alespoň nějaká alternativa. Ovšem to bych chtěl asi moc.
    21.4.2016 04:11 ChronicPain | blog: chronicPain
    Rozbalit Rozbalit vše Vase nazory jsou jen duka...
    Vase nazory jsou jen dukazem toho, ze soucasna spolecnost ma mozek dokonale vymyty socialistickou propagandou (slabym je treba pomahat, zamestnavatele vas vykoristuji, musite v praci intrikovat pro zachovani mista, je treba donaset na druhe, a dalsi veci co jste predvedl) a jiz si nedokaze predstavit, jake by to bylo na svobodnem trhu. Ja s ni nesouhlasim skoro v nicem, coz je prirozene kvuli ideologii, kterou oba vyznavame (kazdy jinou), ale je to zena a k zenam je treba chovat se slusne, i kdybychom je v dusi nenavideli (coz neni muj pripad, ja mam kazdou zenu rad), tak mne to ucil muj otec a na vychovu ja prikladam velky duraz.
    http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy
    22.4.2016 14:45 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vase nazory jsou jen duka...
    Co furt máš ksakru s těmi ženskými? Si nějakou najdi, chovej se k ní jak chceš a neotravuj na tomhle webu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.