Portál AbcLinuxu, 1. listopadu 2024 00:07

Právo být zapomenut

15.4.2021 13:06 | Přečteno: 2036× | Jen tak na okraj | poslední úprava: 15.4.2021 13:07

Žádné takové právo nikdo nemá! Bez ohledu na to co o tom soudí vedoucí orgány EU, soudy a jiné instituce. Pokud si myslíte že ano, pak jste na omylu, neboť jste ho ztratili už v okamžiku, kdy jste se narodili. Jediné právo jaké v tomto směru máte je nebýt zapomenut.

Naopak je naší povinností si připomínat, kdo byl kdo. Jakou za sebou zanechal stopu, o co mu vlastně šlo a proč dělal co dělal. Jedině tak se totiž můžeme poučit!

Ostatně, kdo touží po tom být zapomenut?

Po 2. světové válce by z takové právní úpravy určitě měli velkou radost všichni kolaboranti a váleční zločinci. A chápu, že je také dost lidí, co by chtěli, aby se zapomělo na jejich podrazy a svinstva. To jakým způsobem přišli k majetku, komu ublížili, atp. Případně co kde v minulosti řekli či napsali.

Normálnímu člověku, který za sebou nenechává špínu je to jedno. Ale jsou zde osoby psychicky labilní či paranoidní, které se v záchvatu deprese či paniky takového práva dovolávají, aby za sebou zametli stopy. Neuvědomují si, že při své registraci odsouhlasili nějaké podmínky. Ani to, že jejich právo automaticky skončilo jakmile vstoupili do mediálního prostoru jiných lidí!

Pokud chtějí být skutečně zapomenuti, ať si to někde v ústraní hodí, a doufají že po nich nevzdechne ani pes. O důsledcích svého počínání měli začít přemýšlet dřív, než se do něčeho začli cpát! Jejich právo se totiž nedá při nejlepší vůli akceptovat, pokud narušuje další sled souvislostí. Vyženeme-li to na hranu. Představte si že by střelilo v kouli Zemanovi a ten by začal vyžadovat aby se na něj zapomělo. Já vím, je to těžká fikce, ale je to nejkřiklavější případ na kterém lze demonstrovat nesmyslnost takového požadavku.

Všichni, co obhajují tohle pochybné právo by si měli uvědomit, že právě díky nim je problém s tvorbou aplikací pro státní správu. Nadnárodní firmy na jejich práva z vysoka kálí – nechají je odkliknout souhlas se svými podmínkami a jsou z obliga. Ale ve státní správě si nikdo nic takového nedovolí.

Bystroushaak a všichni anonymní pindalové v diskuzi pod jeho blogpostem Státní zklamání, by si tohle měli uvědomit. Je to už 12 let co jsem opustil ÚMOb Ostrava - Jih, ale těžko můžete udělat aplikaci, která má propojit různé rejstříky když NESMÍTE použít unikátní identifikátor, kterým by náhodou bylo možné někoho identifikovat s reálnou osobou.

Jak byste prosím vás chtěli za takových podmínek realizovat skutečně účinné trasování nakažených osob?

Je to prostě zcela protichůdný požadavek, který lze na ministerské úrovni ojebat nejrůznějšími výjimkami, utajením a bůhví jakými nesmysly, ale na úrovni obcí to tak jednoduše nejde, a ty mají prudiči na ráně jako první.

Důsledek je pouze to, že dnes se nedostanete ani k informacím, ke kterým byste se dostat měli, a to jen proto, že se někdo alibisticky odvolává na GDPR.

Celá tahle šaškárna nabourává základní pricip fungování lidské společnosti. Ať se vám to líbí nebo ne, lidi drží na uzdě konvence, strach ze zostuzení a ne hrozba soudem. Toho se bojí jen ti, co nemají právo u prdele. A bohužel pocit anonymity v některých lidech budí falešný dojem, že když jim nic takového nehrozí, mohou na internetu beztrestně vše co se jim zlíbí. Urážet, pomlouvat a škodit. Strašně se pak diví – a připadají si jak nazí – když se ukáže jak hluboce se mýlí.

       

Hodnocení: 39 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

15.4.2021 14:44 Ur kur
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kapicovi řádně jeblo v kouli.

15.4.2021 14:48 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Mně? Ne. Bohužel někomu jinému.
15.4.2021 17:16 cynan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
:-) Taky mi to tak prijde..
17.4.2021 12:30
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

Vulgarity, urážky.

Zobrazit komentář
Ruža Becelin avatar 15.4.2021 17:00 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To neni pravo byt zapomenut jako clovek, ale pravo byt smazany ze systemu spolecnosti, ktera o me sbira informace.
15.4.2021 19:55 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Každý má právo sbírat informace jaké chce. Je-li někdo tak hloupý, že jim ty informace sám cpe, tak se pak nemůže divit co na něj kde vyleze.

Zcela konkrétně. Tenhle blogpost vyvolalo počínání jednoho člověka, který v rozporu s tím co jsem mu řekl začal postovat články z mého serveru na FB.

Sám účet na FB nemám, a ani si ho nehodlám pořizovat. Podle mne FB porušuje licenci. Ne tím, že by ten materiál použil, ale tím, že ho dál neposkytuje pod stejnou licencí a vynucuje si registraci.

Jeho agent pak akorát firt dokola ty věci olizuje, aby zjistil, jestli nedošlo náhodou ke změně. Takže jsem udělal jednoduché opatření. Agenti FB dostávají kód 403 a nazdar hodiny.

Dotyčný prskal a zareagoval na to tak, že začal škodit. To že si smazal svou uživatelskou stránku beru. Ale smazal i článek, kde o něm píšu. Nijak zle. A nefigurují tam ani žádné jeho osobní údaje, pouze jeho jméno. Což je vcelku logické, když se kolem toho motal, že?

Omlouvá ho jen to, že to není poprvé, co dělá podobné psí kusy. Prostě klasická maniodepresivní porucha. Vím že za to nemůže, a vím že ho to za nějaký čas nejspíš zase přejde. Není to za těch 20 let co se známe poprvé. Naposledy to bylo cca před 4 lety. Zkrátka, je magor a nemůže za to. Je to smutný příběh, protože ho to sejme vždy těsně před tím, kdy má svůj cíl na dosah. Propadne depresi, spálí mosty a pak až ho to přejde začíná znova z nuly.
15.4.2021 20:19 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Komu se to nechce hledat: Rafał Łoziński “Nie chcę aby informacje o mnie były zamieszczane na tej stronie” - absolutně nic zajímavého, jen další hipík. Kapica odmítá přijmout přání kamaráda na stránce s nulovou čteností, GDPR je jen záminka.
15.4.2021 22:55 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
O čtenosti mojí stránky víš kulové.
15.4.2021 23:12 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Krom toho, GDPR bylo v blogpostu zmíněno v jiné souvislosti.
skunkOS avatar 16.4.2021 07:34 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
"Každý má právo sbírat informace jaké chce"

Z právního hlediska na 99% nepravda.
http://martinrotter.github.io
16.4.2021 07:50 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Goto hned první odstavec blogpostu. A číst znovu a pořádně.
15.4.2021 18:01 Neptej se mně na jméno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No jasně, aby všichni viděli že jsem odstoupil z lyžařských přetěků protože jsem tehdy prvníkrát stál na lyžích?
otasomil avatar 15.4.2021 19:15 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevim co mate proti Se tam lidi normalne bavijou. To je nejaky zasadni problem? Pravo byt zapomenut je nejaky legislativni paskvil ktery je v prostredi Internetu neaplikovatelny. Jak chce byt nekdo zapomenut kdyz posila data dalsim osobam ktere zrovna nechteji (a ani neplanuji) byt zapomenuty. To je fajn zrusit ucet u nejake digitalni spolecnosti ale kdyz z tohoto uctu byla odesilana data jinam (do jinych uctu ci dokonce jinych sluzeb) tak to nedava smysl. Kdysi tu nekdo argumentoval tim ze soukroma posta patri na lokalni disky coz je sice fajn nazor ale kopie odeslane posty se vali kdesi v "oblacich" a prijata posta tez pochazi kdesi z "oblak" Tady ani rozmlaceni disku kladivem neni zadne reseni ala "pravo byt zapomenut"
K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
15.4.2021 19:56 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Vysvětlil jsem výše.
Gréta avatar 15.4.2021 22:44 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

si to skovej do webarchivu a jeto jako :D ;D

oslavná píseň na pana soudruha generalisima prezidentčíka Petra Pavla Pávka 🎶🫡🦚🎶
Agent avatar 15.4.2021 23:40 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Problém trošku je, že časem se mění definice té "špíny". Aneb co bylo včera ještě OK, zítra už být nemusí. Ale i s tím by měl soudný člověk počítat a už z toho důvodu nepopužívat svou pravou identitu, není-li to vyloženě nutné.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
JiK avatar 16.4.2021 00:26 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Ono je to těžké. Kdo v březnu 2020 chtěl všude nosit rousky byl konspirační teoretik. Kdo je nechce nosit v breznu 2021, dostane pendrekem a zakleknou na nej biřici. Kdo v prosinci pochyboval o bezpečnosti těch báječných nouzově schválených vakcín, byl rusky agent a paranoidní rozvraceč. Kdo o nich nepochybuje dnes, je v přímém rozporu s regulačními autoritami EU a nejméně 10 států Evropy.

V netolerantní totalitě je potřeba názorová pružnost, protože pravda je to, co strana a vláda zrovna tvrdí, že je pravda. Každou chvíli se to pružně změní aby se lidem procvičila páteř.
16.4.2021 12:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Kdy se předstaneš flexibilně bezpáteřně vyhýbat otázkám na Taiwan, Koreu nebo Japonsko a konečně na to odpovíš?

Už asi půl roku se tady tváříš, že tyto státy neexistují. Proč? Proč musíme podle tebe následovat příkladu Indie a Nigérie a nesmíme si všímat těchto zemí?

Já třeba nechci, aby to tu vypadalo jako v Indii.
JiK avatar 16.4.2021 13:43 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Co třeba Švédsko? Mene jak polovina mrtvých než u nás. Taky nechceš?

Zkus pochopit, ze když chceš buzerovat, zakazovat, šikanovat a nechat zmlátit pendrekem ty, kdo ti to prohlédnou, je břemeno dokazování na tobě. Mě stačí jeden empiricky případ abych tvou teorii vyvrátil. Předložil jsem ti asi jich asi pět. Přijde mi, ze další debata je marna, ty víš, ze se mýlíš, ale ego ti nedovolí to přiznat ani sobě ani okolí. I kdybys kvůli tomu měl podporovat prasárny, které jsou ti (snad) trochu proti mysli. Stejnou pýchou a zabejčeností často trpí papaláši, třeba starci, kteří seděli v sovětském politbyru nebo nomenklaturí kádři v bruselském nejvyšším Sovětu...
16.4.2021 14:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Co třeba Švédsko? Mene jak polovina mrtvých než u nás. Taky nechceš?
Stále má na hlavu násobně více mrtvých než mnou jmenované země, ke kterým stále nejsi schopen se ani slovem vyjádřit.
Zkus pochopit, ze když chceš buzerovat, zakazovat, šikanovat a nechat zmlátit pendrekem ty, kdo ti to prohlédnou, je břemeno dokazování na tobě.
Tvoje bába chce mlátit pendrekem. Ukaž mi, kde jsem chtěl mlátit pendrekem. Ukaž mi, kde Taiwan, Korea nebo Japonsko mlátí pendrekem.
Mě stačí jeden empiricky případ abych tvou teorii vyvrátil.
Ty ses ale k mé teorii zatím nevyjádřil vůbec nijak, vyvracíš tady jen svoje vlastní nesmysly, který jsi mi demagogicky nacpal do úst. Já si popravdě v této chvíli myslim, že moje komentáře vůbec nečteš.
17.4.2021 11:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Co třeba Švédsko? Mene jak polovina mrtvých než u nás. Taky nechceš?
Ke Švédsku ještě komentář tady, tl;dr, 10× více mrtvých než okolní státy, ale žádné ekonomické výhody.

Kdy se k tomuhle konečně vyjádříš? Kdy přestaneš tyhle země auto-cenzurovat ze svého uvažování? Mě obviňuješ ze zabejčenosti papaláše v politbyru SSSR, ale přitom sám nejsi schopen už půl roku odpovědět na celkem jednoduchou otázku?
16.4.2021 14:49 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Taiwan, Koreu nebo Japonsko
A já třeba nechci, aby to tu vypadalo jako v těchto zemích. A většina lidí, co si váží evropské kultury a svobod asi také ne.
16.4.2021 15:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Nevyrozuměl jsem, co přesně s tim máš za problém.

Ale pochopil jsem, že s tim nesouhlasíš a beru to na vědomí...
16.4.2021 15:48 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Zkus se tam někdy zajet podívat. Nežijí tam svobodní lidé. Roušky se tam nosí zcela běžně. Sledování, minimum soukromí. Sebevraždy. Jsou to asi nejhorší země k žití. To už opravdu raději tu Indii.
16.4.2021 16:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Tak zrovna v té Indii je ta míra sebevražd taky celkem vysoká (zhruba jako v tom Japonsku). Soukromí je problém globálně a nepřijde mi, že by to v těhle zemích bylo nějak drasticky horší než na západě. To spíš tady se víc tváříme, že je to v pořádku / nepřipouštíme si to...
16.4.2021 16:55 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Co se divíš, když jich je tam jako sraček? Nějaká samoregulace existovat musí.
16.4.2021 17:07 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Tak u nás je zatím životní úroveň asi milionkrát vyšší než v těch východoasijských zemích. Je to drasticky horší než na západě. Proč myslíš, že třeba to trasování na Taiwanu fungovalo? Karetní data, pouliční kamery atd + velice efektivní zpracování dat. Děkuji nechci. Tohle by ospravedlnilo revoluci či válku s řádově vyšším počtem obětí než může mít byť jen teoreticky Covid.
16.4.2021 18:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
IMO tady by to s lidma nic moc neudělalo, vzhledem k tomu, že zvolili STBáka premiérem a nemají problém s každodenním poskytováním osobních dat X různým korporacím. Operátoři taky sbírají data a jejich propojení se státem je nejasný. IMO naši situaci vidíš moc optimisticky, reálně nám hrozí problém se svobodou mnohem víc než těm jmenovaným zemím (s výjimkou Taiwanu, ale tam ta hrozba je ze strany Číny, ne jejich vlastní vlády).

Ale jinak ano, cos napsal je validní námitka. Spíš bych v tomhle ohledu měl problém s tou Koreou než s Taiwanem, viz tenhle článek, IMO celkem dobrá sumarizace. Je pravda, že naší vládě bych moc dat svěřit nechtěl. OTOH stejnětak bych ale nechtěl to lolbertariánský řešení, to bychom tu z toho fakt měli Nigérii.
Jendа avatar 17.4.2021 00:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Nežijí tam svobodní lidé. Roušky se tam nosí zcela běžně.
Ty jo, tohle je fakt nějaké trauma. Nemáš PTSD z nějaké nehody ve které náhodou figuroval někdo v roušce?
17.4.2021 12:18 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
a nemas ty PTSD z nejake respiracni infekce? ja uprimne radeji deset respiracnich infekci nez jeden nahubek
16.4.2021 00:37 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Špína zůstane špínou. Ještě jsem neviděl, že by se z hovna stalo máslo. Ale jsou věci, jako např. durian, které prý páchne jak čertovo lejno, co (alespoň dle kamarádova svědectví) chutnají skvěle.
16.4.2021 10:19 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Ji, třeba naši piloti v Anglii po návratu do Čech a po 48 - na ty Ty tvoje první dvě platí taky?
16.4.2021 12:11 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Nechápu kam tím míříš. Jaké "první dvě"?
16.4.2021 12:16 xxx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Zato z masla se stava hovno az prilis casto.
16.4.2021 12:34 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Bať.
16.4.2021 14:51 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
No nevím, zrovna z másla toho po průchodu traktem asi moc (nejspíš vůbec nic) nezbyde.
paul2no avatar 16.4.2021 09:58 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Říkala mi moje babička, že za socialismu měli nějaké známé sousedy. Ti se pak ale odstěhovali pryč. Ona však té paní chtěla kvůli něčemu napsat, ale neznala její novou adresu. Tak napsala dopis na evidenci obyvatel s tím, koho hledá, a obratem jí přišla odpověď s adresou kde dotyční bydlí. Dnes je něco takového nemyslitelné. A chtěli bychom zpět tyto staré pořádky?
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
22.4.2021 09:00 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Dnes neco takoveho naprosto normalne funguje. Zaplatis 500, a oni poslou kontakt na tebe tomu koho chces kontaktovat. Pokud samo mas dost informaci na to, aby ho nasli.

---

Dete s tim guuglem dopice!
paul2no avatar 16.4.2021 10:11 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ještě doplním jednu věc. Často nejde jen o věci které na sebe vyzradíte sami, ale i o věci které na vás vyzradí jiní, aniž by se vás ptali. Například já: odmítám používat WhatsApp, jednak pro to že nechci mít nic společného s Facebookem, a druhak pro to že od svých kontaktů nemám souhlas s tím, že jejich osobní údaje (jméno, příjmení, telefon) mohu poskytnout třetí straně. Ostatní to ale neřeší, takže Facebook moje osobní údaje má jejich prostřednictvím, ačkoli jsem nikdy nevydal souhlas.
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
16.4.2021 10:38 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
trochu nesmysl ne? kdo dava do whatsappu prijmeni? to neni nastroj pro profesionalni komunikaci ale na pokec mezi kamarady
16.4.2021 11:32 Ondřej J | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Já nemám ve whatsapp jiný kontakt než jméno příjmení, takže to lidi asi dělají.
Max avatar 16.4.2021 11:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Já nemám WhatsApp :)
Ale také to např. funguje takto:
Ženka neměla facebook ani whatsapp, tak jí řekli, že jí nainstalují aplikaci do telefonu, aby nemusela být na facebooku a mohla s nimi komunikovat. Výsledek? Nainstalovali jí nějakou app třetí strany, která pro registraci využívá facebook. Takže teď má jednak facebook a jednak je i jinde a sama o tom ani nevěděla.

Takže takto nějak to chodí u bfu. Jeden chytrej, co to všem "zařídí".
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
16.4.2021 12:13 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Přesně tak. A když se jim snažíš vysvětlit co je špatně, tak tě ti "chytří" mají za blbce.
16.4.2021 14:36 Ondřej J | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Já jsem dlouho odolával, ale pak jsem podlehl. Paradoxně mi teď přešlo hodně lidí na signal, který v rodině používáme už dlouho.
Jendа avatar 16.4.2021 13:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Mně přišlo že WhatsApp tahá informace z contact listu v Androidu - takže pokud to neběží v nějaké „enklávě“, tak to vidí tvůj standardní telefonní seznam.

No a Android zase pro změnu defaultně synchronizuje kontakty do Googlu.
16.4.2021 14:11 Juum
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Já tohle taky řešil ale už jsem na to rezignoval. Jak sám píšeš šmíráci si když jim ty informace nedáš ty tak jim je na tebe dají ostatní. Tohle je nerovný souboj který nikdy nevyhraješ. Proto je lepší to neřešit protože to stejně nevyřešíš a používat to co ostatní. Jinak se akorát okrádáš o možnost komunikace a kontaktu.
16.4.2021 16:54 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Proto je lepší to neřešit protože to stejně nevyřešíš a používat to co ostatní. Jinak se akorát okrádáš o možnost komunikace a kontaktu.
O nic se neokrádáš. Kdo není schopen akceptovat a pochopit, že nehodláš podlehnout všeobecnému nátlaku, za přátelství nestojí. A kdo s tebou komunikovat chce, ten se ozve. Jestli maže maily a v návalu paranoie zahodil se starým telefonem i moje číslo, je jeho problém.

A víš jaký to má bonus? – mám klid na práci. Jediný "výstřelek", který si dopřávám především k tomu, abych vylil z hlavy toxické svinstvo co mi do ní lijou ze všech stran, jsou zdejší blogy a diskuze. Díky tomu nemám problémy se spaním, ráno se těším do práce a doma jsme v pohodě.
Max avatar 16.4.2021 12:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Právo být zapomenut je samozřejmě hloupost. Právo na odstranění citlivých údajů je ok.
Každopádně je spousta lidí, kteří nejsou schopni zodpovídat za své činy. A to je důvod, proč je tu x účtů, kde je vymazaný jejich obsah. Někteří jedinci to udělali dokonce opakovaně.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
16.4.2021 12:16 xxx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Nekteri treba nechteli byt spojovani se zumpu, ve kterou se AbcL promenilo, kdyz tady mel Jilek sve vrcholne obdobi. Mozna prave proto, ze citi zodpovednost nejen za sve ciny, ale i za sve vystupovani.
Max avatar 16.4.2021 12:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Ten argument odvoláváním se na blogy úplně jiných lidí, to je docela slušný úlet.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
16.4.2021 12:36 xxx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Nechapu proc to povazujes za ulet. Zato chapu, proc proste nekteri (a tim nemyslim sebe) uz s AbcL nechteji byt spojovani.
16.4.2021 12:49 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
+1
Max avatar 16.4.2021 12:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Protože je to totální nesmysl. Nechci být na tomhle a tomhle portále, protože se mi nelíbí tvorba tohoto a tohoto člověka. Takové kritérium nesplňuje žádný portál, na každém se vyskytuje někdo takový.
Ještě bych pochopil, kdyby se portál nějak výrazně transformoval, třeba z linuxového portálu se z něj stal náckovský s křížema. Nicméně to jaksi nenastává.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
16.4.2021 13:20 xxx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Jilek byl v tomhle soucasti nejakeho trendu, takze fakt nejde o tohoto a tohoto cloveka. To je tom, ze tvroba toho cloveka nejak prispiva ke zmene portalu. Treba tak, ze se vyznamne trasformuje z odborneho portalu, na portal tlachaci. Pravda, na hakenkrojce to nedotah. Pak nemusi byt uplne prijemne, kdyz jeden z prvnich odkazu na jmeno a prijmeni ti Google hazi link do diskuze, kde si zrovna Jilek vyrikava neco se svejma bejvalkama. Trebas.

Muze se ti to zdat divne, muzes to nechapat, ale nekteri to tak nespis proste maji.
Heron avatar 16.4.2021 13:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Zajímavý pohled, který nějak přestává být ojedinělý, zejména v určitých kruzích.

Mě přijde přirozené, že člověk nepublikuje někde, kde by se jednak mohl ušpinit a taky by mohl dodávat legitimitu něčemu nehezkému. Z tohoto pohledu mě překvapuje, kolik veřejně aktivních lidí dává rozhovory naprosto obskurním webům nebo YT pořadům. Jestli si vůbec dělají nějakou rešerši kam to vlastně jdou a jestli je to vůbec zajímá (některé ne a říkají to otevřeně). Někteří se teda zpětně diví, do jakého projektu to přispěli, ale to už je pozdě.

Na druhou stranu tím, že je to veřejné, tak si zase lze udělat obrázek o určitých lidech a podle toho k nim přistupovat (nebo raději nepřistupovat).
16.4.2021 12:34 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Právo být zapomenut
Ano. Odstranění citlivých údajů je ok, ovšem otázkou je, co kdo považuje za citlivý údaj. Podle GDPR je to i jméno a příjmení, což je totální nesmysl.

Podle mne je citlivý údaj takový, který se dá zneužít ke stalkingu. Je tudíž na svobodné vůli každého jednotlivce, jestli ho dá k dispozici, nebo ne. Každý by si měl uvědomit, že jakmile ho někde zveřejní je to nemlich to samé, jako by vykecal všem na potkání svoje heslo. Bohužel na rozdíl od hesla, mailu, telefonního čísla či adresy datum narození dodatečně změnit nelze. Proto se taky v minulosti u nás zavedlo k identifikaci obyvatel rodné číslo.

Chyba je, že je na tohle číslo navázaná kdejaká kravina a právě proto se začaly dělat ty ofuky s GDPR. Jinak je datum narození jenom datum v kalendáři. Kolik je komu let není podstatné.

Přistupuji k tomu tak, že když někdo svoje údaje "vykecal" a umístil veřejně na net, kde o údaj veřejný. Přesná adresa, telefon, mail a konec konců i to datum z mého hlediska nejsou nijak podstatné údaje. Pracuji pouze s datem narození a to jen proto, abych mohl ty osoby zařadit do správného časového kontextu.

Jinak perla na závěr. Příbuzní jednoho kamaráda (kterého ty Maxi také znáš) zneužili shody jmen jeho děda se jménem (společného) praděda, a díky tomu v dědickém řízení získali polovinu z jeho majetku, ačkoliv na ni vůbec neměli nárok – opíralo se to o kupní smlouvu, kterou podepsal jeho děd, ale oni operovali s tím, že je to podpis praděda.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.